• سئو ارزان
  • سئو ارزان
  • تبلیغات ارزان

واحد پشتیبانی و پاسخگویی جام ارژنگ جهت ارائه مشاوره و رسیدگی به امور مشتریان گرامی بطور شبانه روزی در خدمت شماست.

..پشتیبانی جام ارژنگ
Close and go back to page

تجارت دیجیتال را بشناسیم

تجارت دیجیتال استفاده از اینترنت، دستگاه های تلفن همراه، رسانه های اجتماعی ، موتورهای جستجو و سایر کانال ها برای دستیابی به مشتریان است. برخی از کارشناسان بازاریابی بازاریابی دیجیتال را یک تلاش کاملاً جدید می دانند که نیازمند روشی جدید برای نزدیک شدن به مشتریان و روش های جدیدی برای درک نحوه رفتار مشتریان در مقایسه با بازاریابی سنتی است.

چرا تجارت دیجیتال مهم است

 

آشنایی با تجارت دیجیتال

بازاریابی دیجیتال بخش خاصی از پایگاه مشتری را هدف قرار می دهد و تعاملی است. بازاریابی دیجیتال در حال افزایش است و شامل تبلیغات نتایج جستجو، تبلیغات ایمیلی و توییت های تبلیغاتی می شود - هر چیزی که بازاریابی را با بازخورد مشتری یا تعامل دو طرفه بین شرکت و مشتری ترکیب می کند.

 

بازاریابی محتوا

هدف بازاریابی محتوا دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق استفاده از محتوا است. محتوا معمولاً در یک وب سایت منتشر می شود و سپس از طریق رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، سئو یا حتی کمپین های PPC تبلیغ می شود. ابزارهای بازاریابی محتوا شامل وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی، دوره های آنلاین، اینفوگرافیک ها ، پادکست ها و وبینارها است.

 

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی هنوز یکی از موثرترین کانال های بازاریابی دیجیتال است. بسیاری از افراد ایمیل مارکتینگ را با پیام های ایمیل اسپم اشتباه می گیرند، اما بازاریابی ایمیلی این نیست. بازاریابی ایمیلی وسیله ای برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه یا افراد علاقه مند به برند شما است. بسیاری از بازاریابان دیجیتال از سایر کانال‌های بازاریابی دیجیتال برای اضافه کردن سرنخ‌ها به لیست ایمیل‌های خود استفاده می‌کنند و سپس از طریق بازاریابی ایمیلی، قیف‌های جذب مشتری را ایجاد می‌کنند تا این سرنخ‌ها را به مشتری تبدیل کنند.

 

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

هدف اصلی کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی، آگاهی از برند و ایجاد اعتماد اجتماعی است. همانطور که در بازاریابی رسانه های اجتماعی عمیق تر می شوید، می توانید از آن برای به دست آوردن سرنخ یا حتی به عنوان یک کانال فروش مستقیم استفاده کنید.

 

بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته یکی از قدیمی ترین اشکال بازاریابی است و اینترنت جان تازه ای به این آماده باش قدیمی بخشیده است. با بازاریابی وابسته، اینفلوئنسرها محصولات دیگران را تبلیغ می کنند و هر بار که فروش انجام می شود یا سرنخ معرفی می شود، کمیسیون دریافت می کنند. بسیاری از شرکت‌های معروف مانند آمازون برنامه‌های وابسته دارند که میلیون‌ها دلار در ماه به وب‌سایت‌هایی که محصولاتشان را می‌فروشند پرداخت می‌کنند.

 

بازاریابی ویدئویی

یوتیوب به دومین موتور جستجوی محبوب تبدیل شده است و بسیاری از کاربران قبل از اینکه تصمیمی برای خرید بگیرند، برای یادگیری چیزی، خواندن نظر یا فقط برای استراحت به YouTube روی می آورند. چندین پلت فرم بازاریابی ویدیویی از جمله ویدیوهای فیس بوک، اینستاگرام یا حتی TikTok برای اجرای کمپین بازاریابی ویدیویی وجود دارد. شرکت ها با ادغام آن با سئو، بازاریابی محتوا و کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی گسترده تر، بیشترین موفقیت را با ویدئو بدست می آورند.

 

پیام کوتاه

شرکت ها و سازمان های غیر انتفاعی نیز از پیامک یا پیامک برای ارسال اطلاعات در مورد آخرین تبلیغات خود یا دادن فرصت به مشتریان مشتاق استفاده می کنند. نامزدهای سیاسی کاندیدای انتخابات نیز از کمپین های پیام کوتاه برای انتشار اطلاعات مثبت در مورد پلتفرم های خود استفاده می کنند. با پیشرفت فناوری، بسیاری از کمپین‌های ارسال متن به مشتریان نیز به مشتریان اجازه می‌دهند که مستقیماً از طریق یک پیام متنی ساده پرداخت کنند یا به آنها بدهند.

 

چالش های دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال چالش های ویژه ای را برای تامین کنندگان آن ایجاد می کند. کانال های دیجیتال به سرعت در حال گسترش هستند و بازاریابان دیجیتال باید از نحوه عملکرد این کانال ها، نحوه استفاده گیرنده ها و نحوه استفاده از این کانال ها برای بازاریابی موثر محصولات یا خدمات خود مطلع باشند. علاوه بر این، جلب توجه گیرندگان دشوارتر می شود، زیرا گیرنده ها به طور فزاینده ای غرق تبلیغات رقیب می شوند. بازاریابان دیجیتال همچنین تجزیه و تحلیل داده‌های عظیمی را که به دست می‌آورند و سپس از این اطلاعات در تلاش‌های بازاریابی جدید بهره‌برداری می‌کنند، چالش برانگیز است.

 

چالش گرفتن و استفاده از داده ها به طور موثر نشان می دهد که بازاریابی دیجیتال نیازمند رویکردی به بازاریابی مبتنی بر درک عمیق رفتار مصرف کننده است. به عنوان مثال، ممکن است از شرکتی بخواهد که اشکال جدیدی از رفتار مصرف کننده را تجزیه و تحلیل کند، مانند استفاده از نقشه های حرارتی وب سایت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سفر مشتری.

 
 

بازاریابی اینترنتی با بازاریابی دیجیتال متفاوت است. بازاریابی اینترنتی تبلیغاتی است که صرفاً در اینترنت انجام می شود، در حالی که بازاریابی دیجیتال می تواند از طریق دستگاه های تلفن همراه، در سکوی مترو، در یک بازی ویدیویی یا از طریق یک برنامه تلفن هوشمند انجام شود.

معرفی اصطلاح تجارت دیجیتال

در اصطلاح تجارت دیجیتال، تبلیغ‌کنندگان معمولاً به عنوان منبع نامیده می‌شوند، در حالی که اعضای تبلیغات هدفمند معمولاً گیرنده نامیده می‌شوند . منابع اغلب گیرنده های بسیار خاص و کاملاً مشخص را هدف قرار می دهند. به عنوان مثال، پس از تمدید ساعات پایانی شب در بسیاری از مکان‌های خود، مک‌دونالد باید این خبر را به اطلاع عموم برساند. کارمندان نوبت کاری و مسافران را با تبلیغات دیجیتال هدف قرار داد، زیرا شرکت می‌دانست که این افراد بخش بزرگی از کسب و کار اواخر شب خود را تشکیل می‌دهند. مک دونالد آنها را تشویق کرد تا یک برنامه جدید رستوران یاب را دانلود کنند و آنها را با تبلیغاتی که در دستگاه های خودپرداز و پمپ بنزین ها و همچنین وب سایت هایی که می دانست مشتریانش در شب به آنها مراجعه می کنند، هدف قرار می دهد.

بازاریابی وب سایت

یک وب سایت مرکز تمام فعالیت های بازاریابی دیجیتال است. این کانال به تنهایی یک کانال بسیار قدرتمند است، اما همچنین رسانه مورد نیاز برای اجرای انواع کمپین های بازاریابی آنلاین است. یک وب سایت باید یک برند، محصول و خدمات را به شیوه ای واضح و به یاد ماندنی نشان دهد. باید سریع، سازگار با موبایل و استفاده آسان باشد.

 

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC).

تبلیغات PPC بازاریابان را قادر می سازد تا از طریق تبلیغات پولی به کاربران اینترنت در تعدادی از پلتفرم های دیجیتال دسترسی پیدا کنند. بازاریابان می توانند کمپین های PPC را در گوگل، بینگ، لینکدین، توییتر، پینترست یا متا (فیسبوک سابق) راه اندازی کنند و تبلیغات خود را به افرادی که در جستجوی عبارات مرتبط با محصولات یا خدمات هستند، نشان دهند. کمپین‌های PPC می‌توانند کاربران را بر اساس ویژگی‌های جمعیتی (مانند سن یا جنسیت) تقسیم‌بندی کنند یا حتی علایق یا مکان خاص آنها را هدف قرار دهند. محبوب ترین پلتفرم های PPC عبارتند از Google Ads و Meta Ads.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در سطح بالا ، بازاریابی دیجیتال به تبلیغاتی گفته می شود که از طریق کانال های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو ، وب سایت ها ، رسانه های اجتماعی ، ایمیل و برنامه های تلفن همراه ارائه می شود. با استفاده از این کانال های رسانه ای آنلاین ، بازاریابی دیجیتال روشی است که شرکت ها از طریق آن کالاها ، خدمات و مارک ها را تأیید می کنند. مصرف کنندگان برای تحقیق در مورد محصولات به شدت به ابزارهای دیجیتالی متکی هستند. به عنوان مثال ، بینش های بازاریابی Think with Google نشان داد که 48 درصد از مصرف کنندگان درخواست خود را در موتورهای جستجو شروع می کنند ، در حالی که 33 درصد به وب سایت های مارک تجاری و 26 درصد به دنبال برنامه های تلفن همراه هستند.

در حالی که بازاریابی دیجیتال امروزی یک سیستم عظیم از کانال هایی است که بازاریابان به سادگی باید از برندهای خود استفاده کنند ، تبلیغات آنلاین بسیار پیچیده تر از کانال ها است. به منظور دستیابی به پتانسیل واقعی بازاریابی دیجیتال ، بازاریابان باید در دنیای وسیع و پیچیده امروزی بین کانال ها کاوش کنند تا استراتژی هایی را که از طریق بازاریابی تعاملی تأثیرگذار هستند کشف کنند. بازاریابی تعاملی روش ایجاد تعاملات معنی دار با مشتریان بالقوه و بازگشت بر اساس داده هایی است که در طول زمان جمع آوری می کنید. با مشارکت مشتریان در یک چشم انداز دیجیتالی ، شما آگاهی از نام تجاری را تقویت می کنید ، خود را به عنوان یک رهبر در صنعت معرفی می کنید و هنگامی که مشتری آماده خرید است ، کسب و کار خود را در خط مقدم قرار می دهید.

با اجرای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال omnichannel ، بازاریابان می توانند بینش های ارزشمندی را در مورد رفتارهای مخاطبان مورد نظر جمع آوری کنند در حالی که راه را برای روش های جدید تعامل با مشتریان باز می کنند. علاوه بر این ، شرکت ها می توانند انتظار داشته باشند که افزایش نگهداری را شاهد باشند. بر اساس گزارشی از Invesp ، شرکت هایی که دارای استراتژی های قوی تعامل با مشتریان omnichannel هستند به طور متوسط ​​89٪ از مشتریان خود را در مقایسه با شرکت هایی که دارای برنامه های omnichannel ضعیف هستند که نرخ نگهداری آنها تنها 33٪ است ، حفظ می کنند. 

در مورد آینده بازاریابی دیجیتال ، می توان انتظار افزایش مستمر انواع دستگاه های پوشیدنی در دسترس مصرف کنندگان را داشت. فوربس همچنین پیش بینی می کند که رسانه های اجتماعی در فضای B2B به طور فزاینده ای مکالمه می شوند ، محتوای ویدیویی برای اهداف بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) تصفیه می شود و بازاریابی ایمیلی حتی شخصی تر می شود.

دیجیتال هسته اصلی همه چیز در بازاریابی امروز است - از "یکی از کارهایی که بازاریابی انجام می دهد" به "کاری که بازاریابی انجام می دهد" تبدیل شده است. "

 - سانجی Dholakia ، مدیر ارشد بازاریابی سابق ، Marketo

 

مشکلات رایج که بازاریابی دیجیتال می تواند حل کند

برای بهینه سازی استراتژی های بازاریابی ، استفاده از دیجیتال الزامی است. بازاریابی دیجیتال می تواند به شما در شناخت مخاطبان ، یادگیری اطلاعات مهم درباره آنها و ارائه معیارهایی که اعتبار تیم بازاریابی شما را می رساند ، کمک کند.

  • مشکل: من مخاطب خود را آنقدر خوب نمی شناسم که بتوانم شروع کنم شناخت مخاطبان شما زمان بر است و در حالی که تیم بازاریابی شما ممکن است شخصیت های مخاطبی را توسعه داده باشد که می تواند مفید واقع شود ، اما مصرف کنندگان که به طور فعال در اینترنت وقت می گذارند ممکن است آنطور که انتظار دارید رفتار نکنند. شما باید زبان های مختلف را با اهداف مختلف آزمایش کنید ، در نظر داشته باشید که توصیف کننده های خاصی برای افراد مختلف و جایگاه آنها در چرخه خرید جذابیت دارد. خود را با مخاطبان خود هماهنگ کنید و اعتبار خود را ایجاد کنید که شما را از رقبا متمایز می کند. 

  • مشکل: من کانال های خود را برای SEO بهینه نکرده ام صرف نظر از موقعیت شما در فرآیند بازاریابی ، درک بهترین شیوه های SEO بسیار مهم است. علاوه بر بهبود رتبه موتورهای جستجو ، SEO می تواند آزمایش و بهینه سازی کمپین شما را تقویت و پشتیبانی کند تا مطمئن شوید محتوای با کیفیت و ارزشمندی را که مشتریان بالقوه شما می خواهند ارائه می دهید. 

  • مشکل: من استراتژی رسانه های اجتماعی ندارم. صرف نظر از اینکه آیا می خواهید یک استراتژی رسانه های اجتماعی ارگانیک ، یک استراتژی رسانه های اجتماعی پولی یا ترکیبی از این دو توسعه دهید ، مهم است که نوعی بازاریابی اجتماعی را در نظر بگیرید. در حالی که رسانه های اجتماعی برای نام تجاری و تعامل عالی هستند ، می توانند یک کانال مفید برای تبلیغات دیجیتال مارکتینگ باشند. یک طاقچه و صدای ثابت پیدا کنید ، صبور باشید و با افزایش موارد زیر ، تأثیر تبلیغات شما نیز افزایش می یابد.

  • مشکل: تیم های بازاریابی من دچار مشکل شده اند. خروج از سیلوها برای ایجاد ساختارهای چابک و سیال بسیار مهم است. مشتریان شما در یک کانال منتظر تبلیغات قرار نگرفته اند ، بنابراین تلاش های بازاریابی شما باید عملکرد چند کاناله ای را با تیم هایی که مجموعه مهارت های متعددی را به کار می گیرند برای جلب نظر مشتریان در جایی که هستند ، به کار گیرد. هر شبکه اجتماعی و کانال شامل مخاطبان و انتظارات متفاوتی است ، بنابراین تلاش های بازاریابی ممکن است برای هر یک کاملاً متفاوت به نظر برسد. این شامل لحن ، تصاویر ، پیشنهادات و حتی زمان روز ارسال پست شما می شود.

  • مشکل: من تحت فشار CMO هستم تا معیارهایی را که از نتیجه نهایی پشتیبانی می کنند گزارش کنم. بازاریابی دیجیتال از جهان گسترده ای از معیارها پشتیبانی می کند که می تواند برای تعیین اثربخشی تلاش های بازاریابی شما مورد استفاده قرار گیرد ، اما این معیارها باید با دقت انتخاب شوند. هر مورد بستگی به ترکیب مخاطب شما دارد و روی هر کانال تمرکز می کند. با در نظر گرفتن این نکته ، با تعیین اهداف خود برای هر کانال شروع کنید و معیارهایی را تعیین کنید که مدیر ارشد تجاری شما بیشترین تمایل را برای مشاهده آنها دارد.

اجزای بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتالی شامل شبکه ای عظیم از نقاط تماس دیجیتالی است که مشتریان بارها در روز با آنها ارتباط برقرار می کنند. برای استفاده صحیح از این کانال ها ، باید درک درستی از هر یک داشته باشید.

  • جستجوی پولی جستجوی پولی یا تبلیغات با کلیک (PPC) ، معمولاً به نتیجه حمایتی در بالا یا کنار صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) اشاره می کند. این تبلیغات بابت هر کلیک از شما هزینه دریافت می کند و می تواند طوری تنظیم شود که هنگام وارد کردن عبارات جستجو ظاهر شود ، بنابراین تبلیغات شما برای مخاطبانی که به دنبال چیز خاصی هستند ، هدف قرار می گیرد. این تبلیغات می توانند بسیار مثر باشند ، زیرا بر داده های جمع آوری شده از رفتارهای آنلاین افراد تکیه می کنند و برای افزایش ترافیک وب سایت با ارائه تبلیغات مربوطه به افراد مناسب در زمان مناسب استفاده می شوند. این تبلیغات همچنین شامل هدف گیری مجدد است ، بدین معنی که بسته به اقدامات مشتریان ، ابزارهای اتوماسیون بازاریابی می توانند تبلیغات منحصر به فرد و شخصی را در سراسر پلت فرم ایجاد کنند.
  • بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) .سئو فرایند بهینه سازی محتوا ، تنظیمات فنی و دسترسی وب سایت شما است ، به طوری که صفحات شما در بالای نتایج موتور جستجو برای مجموعه ای خاص از کلمات کلیدی ظاهر می شوند. استفاده از سئو می تواند بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت کند وقتی که رفتار آنها نشان می دهد که آنها در جستجوی محصولات مرتبط هستند ، این امر می تواند تغییر دهنده بازی باشد با توجه به این که 90 درصد از افرادی که جستجو می کنند هنوز نظری در مورد یک نام تجاری ندارند (Status Labs، 2018 ) در حالی که PPC و هدف گیری مجدد جایگاه خود را دارند ، ترافیک آنلاین ارگانیک که از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو به دست می آید ، تأثیر زیادی بر رتبه بندی جستجو و در نتیجه ترافیک ارگانیک سایت دارد. با استفاده از کلمات کلیدی و عبارات ، می توانید از SEO برای افزایش چشمگیر دیدگاه و ایجاد یک رابطه پایدار با مشتری استفاده کنید. سئو به عنوان افزایش رتبه وب سایت در نتایج جستجوی آنلاین تعریف می شود ، و در نتیجه ترافیک ارگانیک سایت آن ، با استفاده از کلمات کلیدی و عبارات محبوب. استراتژی های سئو قوی در کمپین های بازاریابی دیجیتال بسیار تأثیرگذار است ، زیرا نمایان شدن اولین گام برای ایجاد ارتباط پایدار با مشتری است.  
  • بازاریابی محتوا بازاریابی محتوا مctiveثر از نظر ظاهری تبلیغاتی نیست ، بلکه به آموزش و الهام بخشیدن به مشتریانی می پردازد که به دنبال اطلاعات هستند. وقتی محتوایی را ارائه می دهید که مربوط به مخاطبان شما باشد ، می تواند شما را به عنوان یک رهبر فکری و یک منبع اطلاعاتی مطمئن ، تضمین کند ، و احتمال اینکه دیگر تلاش های بازاریابی شما در حالت ثابت از بین برود کمتر است. در عصر خریدار خودگردان ، بازاریابی محتوا سه برابر بیشتر از تبلیغات جستجوی پولی است ، بنابراین ارزش تلاش بیشتر را دارد.
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی کلید بازاریابی موثر در رسانه های اجتماعی بسیار فراتر از داشتن حساب های فعال در رسانه های اجتماعی است. شما همچنین باید عناصر اجتماعی را در هر جنبه ای از تلاش های بازاریابی خود ببافید تا هرچه بیشتر فرصت اشتراک گذاری همتا به همتا ایجاد کنید. هرچه مخاطبان شما بیشتر از محتوای شما الهام بگیرند ، احتمال بیشتری دارد که آن را به اشتراک بگذارند ، و به طور بالقوه همسالان خود را نیز برای مشتری شدن ترغیب می کند.
  • بازاریابی پست الکترونیک پس از بیش از دو دهه ، ایمیل هنوز سریع ترین و مستقیم ترین راه برای دستیابی به اطلاعات مهم مشتریان است. امروزه کمپین های موفق ایمیل باید بسیار جذاب ، مرتبط ، آموزنده و سرگرم کننده باشند تا در صندوق ورودی مشتری شما دفن نشوند. برای موفقیت ، ایمیل های بازاریابی شما باید دارای پنج ویژگی اصلی باشد. آنها باید قابل اعتماد ، مرتبط ، محاوره ای ، هماهنگ در کانال ها و استراتژیک باشند.   
  • بازاریابی موبایل دستگاه های تلفن همراه در جیب ما نگهداری می شوند ، در کنار تخت های ما می نشینند و به طور مداوم در طول روز چک می شوند. این امر بازاریابی روی موبایل را بسیار مهم می کند-دو سوم مصرف کنندگان می توانند مارک خاصی را که در هفته گذشته در تلفن همراه تبلیغ کرده اند به خاطر بیاورند-اما تلفن همراه نیز با توجه به ماهیت صمیمی خود بسیار ظریف است. پیامک ، MMS و بازاریابی درون برنامه ای همه گزینه هایی برای دسترسی مشتریان به دستگاه هایشان است ، اما فراتر از آن ، باید هماهنگی تلاش های بازاریابی خود را در سایر کانال های بازاریابی دیجیتال خود در نظر بگیرید.
  •  اتوماسیون بازاریابی اتوماسیون بازاریابی یک بستر جدایی ناپذیر  است که همه بازاریابی دیجیتال شما را به هم پیوند می دهد . در حقیقت ، شرکت هایی که مدیریت سرب را به صورت خودکار انجام می دهند ، در مدت شش تا نه ماه ، 10 درصد یا بیشتر درآمد دریافت می کنند. بدون آن ، کمپین های شما شبیه یک پازل ناتمام با یک قطعه مهم گمشده خواهد بود. نرم افزار اتوماسیون بازاریابی وظایف بازاریابی و گردش کار را ساده و خودکار می کند ، نتایج را اندازه گیری می کند و بازده سرمایه گذاری (ROI) کمپین های دیجیتالی شما را محاسبه می کند و به شما کمک می کند تا درآمد را سریعتر افزایش دهید. اتوماسیون بازاریابی می تواند به شما کمک کند بینش ارزشمندی در مورد برنامه هایی که کار می کنند و برنامه هایی که کار می کنند به دست آورید و معیارهایی را برای شما فراهم می کند تا بتوانید درمورد تلاش های بازاریابی دیجیتال در مورد نتیجه شرکت خود صحبت کنید.

 

بازاریابی و تجارت دیجیتال

هر گونه بازاریابی که از دستگاه های الکترونیکی برای انتقال پیام های تبلیغاتی و اندازه گیری تأثیر آن استفاده می کند. در عمل ، بازاریابی دیجیتال معمولاً به کمپین های بازاریابی اشاره می کند که در رایانه ، تلفن ، رایانه لوحی یا سایر دستگاه ها ظاهر می شوند. این می تواند انواع مختلفی داشته باشد ، از جمله فیلم آنلاین ، تبلیغات نمایش داده شده و پست های رسانه های اجتماعی. بازاریابی دیجیتال اغلب با "بازاریابی سنتی" مانند تبلیغات مجلات ، بیلبوردها و پست مستقیم مقایسه می شود . به طرز عجیبی ، تلویزیون معمولاً درگیر بازاریابی سنتی است.


آیا می دانستید روزانه بیش از 3/4 آمریکایی ها آنلاین می شوند؟ نه تنها این ، بلکه 43٪ بیش از یک بار در روز ادامه می دهند و 26٪ " تقریباً دائما " آنلاین هستند .

این ارقام در بین کاربران اینترنت تلفن همراه حتی بیشتر است. 89 درصد آمریکایی ها حداقل روزانه آنلاین می شوند و 31 درصد تقریباً دائماً آنلاین هستند. به عنوان یک بازاریاب ، استفاده از دنیای دیجیتال با حضور تبلیغات آنلاین ، با ایجاد یک نام تجاری ، ارائه یک تجربه عالی از مشتری که مشتریان بالقوه بیشتری را نیز به ارمغان می آورد ، با استراتژی دیجیتالی مهم است.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال که بازاریابی آنلاین نیز نامیده می شود ، تبلیغ برندها برای ارتباط با مشتریان بالقوه با استفاده از اینترنت و سایر اشکال ارتباطات دیجیتالی است. این شامل نه تنها ایمیل ، رسانه های اجتماعی و تبلیغات مبتنی بر وب ، بلکه پیام های متنی و چند رسانه ای به عنوان یک کانال بازاریابی است.

در اصل ، اگر یک کمپین بازاریابی شامل ارتباطات دیجیتالی باشد ، بازاریابی دیجیتال است.

بازاریابی ورودی در مقابل بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال و بازاریابی ورودی به راحتی اشتباه گرفته می شوند و دلیل خوبی نیز وجود دارد. بازاریابی دیجیتال از بسیاری از ابزارهای مشابه بازاریابی ورودی - ایمیل و محتوای آنلاین ، برای نام بردن چند مورد استفاده می کند. هر دو برای جلب توجه مشتریان احتمالی در سفر خریدار و تبدیل آنها به مشتری وجود دارد. اما دو رویکرد دیدگاه های متفاوتی از رابطه بین ابزار و هدف دارند .

بازاریابی دیجیتال در نظر چگونه هر فردی می تواند ابزار تبدیل چشم انداز. استراتژی بازاریابی دیجیتال یک برند ممکن است از چندین پلتفرم استفاده کند یا تمام تلاش خود را بر روی 1 پلتفرم متمرکز کند.

بازاریابی ورودی یک مفهوم جامع است. ابتدا هدف را در نظر می گیرد ، سپس ابزارهای موجود را بررسی می کند تا مشخص کند کدام یک به طور م customersثر به مشتریان هدف می رسد و سپس در کدام مرحله از قیف فروش باید اتفاق بیفتد.

مهمترین نکته ای که باید در مورد بازاریابی دیجیتال و بازاریابی ورودی به خاطر بسپارید این است که به عنوان یک متخصص بازاریابی ، مجبور نیستید بین 2 مورد یکی را انتخاب کنید. در واقع ، آنها بهترین عملکرد را با هم دارند. بازاریابی ورودی ساختار و هدف بازاریابی دیجیتالی م toثر را در راستای تلاش های بازاریابی دیجیتال فراهم می کند و اطمینان حاصل می کند که هر کانال بازاریابی دیجیتال در جهت رسیدن به یک هدف عمل می کند.

بازاریابی دیجیتال B2B در مقابل B2C

بازاریابی دیجیتال برای شرکتهای B2B و B2C کار می کند ، اما بهترین شیوه ها بین 2 مورد متفاوت است .

  • مشتریان B2B فرایند تصمیم گیری طولانی تری دارند و بنابراین قیف های فروش طولانی تری دارند . استراتژی های ایجاد رابطه برای این مشتریان بهتر عمل می کند ، در حالی که مشتریان B2C تمایل دارند به پیشنهادات و پیام های کوتاه مدت بهتر پاسخ دهند.
  • معاملات B2B معمولاً بر اساس منطق و شواهد است ، همان چیزی که بازاریابان دیجیتال B2B ماهر ارائه می دهند. محتواهای B2C بیشتر بر اساس احساسات است و بر ایجاد حس خوب در مورد خرید تمرکز می کند.
  • تصمیمات B2B به بیش از 1 نفر نیاز دارد . مطالب بازاریابی که به بهترین نحو این تصمیمات را هدایت می کنند ، قابل اشتراک گذاری و بارگیری هستند. از سوی دیگر ، مشتریان B2C از ارتباطات یک به یک با یک نام تجاری حمایت می کنند.

البته در هر قانونی استثنا وجود دارد. یک شرکت B2C با محصولی با قیمت بالا ، مانند ماشین یا رایانه ، ممکن است محتوای آموزنده و جدی تری ارائه دهد. استراتژی شما همیشه باید بر اساس مشتری خود باشد ، خواه B2B باشید یا B2C.

انواع بازاریابی دیجیتال

در زمینه بازاریابی دیجیتال به همان میزان تخصصی وجود دارد که روشهای تعامل با استفاده از رسانه های دیجیتال وجود دارد. در اینجا چند مثال کلیدی آورده شده است.

بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO ، از نظر فنی یک ابزار بازاریابی است و نه نوعی بازاریابی به خودی خود. Balance آن را "هنر و علم جذاب کردن صفحات وب برای موتورهای جستجو" تعریف می کند.

بخش "هنر و علم" سئو مهمترین چیز است. سئو یک علم است زیرا برای دستیابی به بالاترین رتبه ممکن ، شما نیاز به تحقیق و سنجش عوامل موثر مختلف دارید. امروزه مهمترین عناصری که هنگام بهینه سازی صفحه وب باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

  • کیفیت محتوا
  • سطح مشارکت کاربران
  • سازگاری با تلفن همراه
  • تعداد و کیفیت پیوندهای ورودی

استفاده استراتژیک از این عوامل SEO را به یک علم تبدیل می کند ، اما غیرقابل پیش بینی بودن آن را به یک هنر تبدیل می کند.

در سئو ، هیچ اصول قابل اندازه گیری یا قانون ثابتی برای رتبه بندی بالا وجود ندارد. گوگل الگوریتم خود را تقریباً دائماً تغییر می دهد ، بنابراین نمی توان پیش بینی دقیقی انجام داد. کاری که می توانید انجام دهید این است که عملکرد صفحه خود را به دقت زیر نظر داشته باشید و بر این اساس تنظیمات لازم را انجام دهید.

بازاریابی محتوا

سئو یک عامل اصلی در بازاریابی محتوا است ، یک استراتژی مبتنی بر توزیع محتوای مرتبط و ارزشمند برای مخاطبان هدف .

مانند هر استراتژی بازاریابی ، هدف بازاریابی محتوا جذب سرنخ هایی است که در نهایت به مشتری تبدیل می شوند. اما این کار متفاوت از تبلیغات سنتی است. به جای جلب نظر مشتریان با ارزش بالقوه از یک محصول یا خدمات ، به صورت رایگان در قالب مطالب نوشتاری ارزش ارائه می دهد.

بازاریابی محتوا اهمیت دارد و آمارهای زیادی برای اثبات آن وجود دارد:

  • 84 درصد مصرف کنندگان از شرکت ها انتظار دارند که محتوای سرگرم کننده و مفید تولید کنند
  • 62 درصد از شرکت هایی که حداقل 5000 کارمند دارند روزانه محتوا تولید می کنند
  • 92 of از بازاریابان معتقدند که شرکت آنها محتوا را به عنوان یک دارایی مهم ارزیابی می کند

بازاریابی محتوا به همان اندازه م effectiveثر است ، می تواند مشکل باشد. نویسندگان بازاریابی محتوا باید بتوانند در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند و در عین حال افرادی را که مطالب را می خوانند ، به اشتراک می گذارند و با مارک بیشتر تعامل می کنند ، درگیر کنند. وقتی محتوا مرتبط باشد ، می تواند روابط محکمی در سراسر خط لوله ایجاد کند.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی به معنای افزایش ترافیک و آگاهی از نام تجاری با مشارکت مردم در بحث آنلاین است. محبوب ترین پلتفرم ها برای بازاریابی رسانه های اجتماعی فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام هستند که لینکدین و یوتیوب نیز فاصله چندانی با آنها ندارند.

از آنجا که بازاریابی رسانه های اجتماعی شامل مشارکت فعال مخاطبان می شود ، به روشی محبوب برای جلب توجه تبدیل شده است . این 96٪ محبوب ترین رسانه محتوا برای بازاریابان B2C است و در حوزه B2B نیز پیشرفت می کند. طبق گزارش موسسه بازاریابی محتوا ، 61 درصد از بازاریابان محتوای B2B امسال استفاده از رسانه های اجتماعی را افزایش داده اند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی معیارهای تعامل داخلی را ارائه می دهد ، که برای کمک به شما در درک میزان دسترسی مخاطبان بسیار مفید است . شما باید تصمیم بگیرید که کدام نوع تعامل برای شما بیشتر اهمیت دارد ، آیا این به معنی تعداد اشتراک گذاری ، نظرات یا کل کلیک بر روی وب سایت شما است .

خرید مستقیم حتی ممکن است هدف استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما نباشد . بسیاری از مارک ها از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای شروع گفتگو با مخاطبان استفاده می کنند نه اینکه آنها را تشویق به فوریت هزینه کنند. این امر به ویژه در مارک هایی که مخاطبان قدیمی را هدف قرار می دهند یا محصولات و خدماتی را ارائه می دهند که مناسب خریدهای ناگهانی نیست ، رایج است . همه چیز بستگی به اهداف شرکت شما دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه Mailchimp چگونه می تواند به استراتژی رسانه های اجتماعی شما کمک کند ، مقایسه ابزارهای رایگان مدیریت رسانه های اجتماعی ما با سایر ابزارها را بررسی کنید .

بازاریابی با پرداخت کلیک

Pay-per-click یا PPC ، درج آگهی در یک پلتفرم و پرداخت هر بار که کسی روی آن کلیک می کند ، پرداخت می شود.

نحوه و زمان مشاهده تبلیغات توسط افراد کمی پیچیده تر است. هنگامی که یک نقطه در صفحه نتایج موتورهای جستجو ، که همچنین به عنوان SERP شناخته می شود ، در دسترس باشد ، موتور آن نقطه را با آنچه در اصل یک حراج فوری است پر می کند. یک الگوریتم بر اساس عوامل متعددی هر تبلیغ موجود را اولویت بندی می کند ، از جمله:

  • کیفیت تبلیغات
  • ارتباط کلمات کلیدی
  • کیفیت صفحه فرود
  • مبلغ پیشنهاد

هر کمپین PPC دارای 1 یا چند اقدام هدف است که بینندگان باید پس از کلیک روی آگهی آنها را انجام دهند. این اقدامات به عنوان تبدیل شناخته می شوند و می توانند معامله ای یا غیر معامله ای باشند. خرید یک تبدیل است ، اما ثبت نام در خبرنامه یا تماس با دفتر خانه شما نیز همینطور است.

هر آنچه را که به عنوان تبدیل هدف خود انتخاب می کنید ، می توانید آنها را از طریق پلتفرم انتخابی خود پیگیری کنید تا ببینید عملکرد کمپین شما چگونه است.

بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته به کسی اجازه می دهد با تبلیغ کسب و کار شخص دیگری درآمد کسب کند. شما می توانید یا مروج باشید یا شغلی باشید که با ترویج کننده همکاری می کند ، اما روند در هر دو مورد یکسان است.

با استفاده از مدل تقسیم درآمد کار می کند. اگر شما وابسته هستید ، هر بار که شخصی کالایی را که تبلیغ می کنید خریداری می کند ، کمیسیون دریافت می کنید. اگر تاجر هستید ، به ازای هر فروش که به شما کمک می کند به شرکت وابسته پرداخت می کنید.

برخی از بازاریابان وابسته محصولات یک شرکت را بررسی می کنند ، شاید در وبلاگ یا سایر سایت های شخص ثالث. دیگران با چندین بازرگان رابطه دارند.

چه بخواهید وابسته باشید یا یکی را پیدا کنید ، اولین قدم این است که با طرف مقابل ارتباط برقرار کنید . می توانید از پلتفرمی استفاده کنید که برای اتصال شرکت های وابسته به خرده فروشان طراحی شده است ، یا می توانید یک برنامه تک خرده فروش را شروع یا به آن بپیوندید.

اگر خرده فروش هستید و مستقیماً با شرکت های وابسته کار می کنید ، کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا برنامه شما برای تبلیغ کنندگان بالقوه جذاب باشد. شما باید ابزارهایی را که برای موفقیت نیاز دارند به آن شرکت های وابسته ارائه دهید. این شامل مشوق هایی برای نتایج عالی و همچنین پشتیبانی بازاریابی و مواد از پیش ساخته شده است.

تبلیغات بومی

تبلیغات بومی در حال تغییر بازاریابی است. هدف این است که با محتوای اطراف خود ترکیب شود تا به عنوان تبلیغات آشکارا آشکار نباشد.

تبلیغات بومی در واکنش به بدخواهی مصرف کنندگان امروزی نسبت به تبلیغات ایجاد شد. بسیاری از مصرف کنندگان با دانستن این که خالق یک تبلیغ برای اجرای آن هزینه می پردازد ، به این نتیجه می رسند که تبلیغات مغرضانه است و در نتیجه آن را نادیده می گیرند.

تبلیغات بومی با ارائه اطلاعات یا سرگرمی قبل از اینکه به تبلیغاتی برسد ، این سوگیری را دور می زند و جنبه "تبلیغ" را کم اهمیت جلوه می دهد.

مهم است که همیشه تبلیغات بومی خود را به وضوح برچسب گذاری کنید . از کلماتی مانند "تبلیغ" یا "حمایت" استفاده کنید. اگر این شاخص ها پنهان شوند ، ممکن است خوانندگان زمان قابل توجهی را صرف تعامل با محتوا کنند قبل از اینکه متوجه تبلیغات آن شوند.

وقتی مصرف کنندگان شما دقیقاً بدانند چه چیزی دریافت می کنند ، احساس بهتری نسبت به محتوای شما و نام تجاری شما خواهند داشت. تبلیغات بومی کمتر از تبلیغات سنتی مزاحم هستند ، اما فریبنده نیستند.

اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی از نرم افزار برای تقویت کمپین های بازاریابی دیجیتال ، بهبود کارایی و ارتباط تبلیغات استفاده می کند.

طبق آمار:

اتوماسیون بازاریابی به شرکت ها این امکان را می دهد تا از انتظار شخصی سازی پیروی کنند. این اجازه می دهد تا مارک ها:

بسیاری از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی از مشارکت احتمالی (یا عدم وجود آن) با یک پیام خاص برای تعیین زمان و نحوه دستیابی بعدی استفاده می کنند. این سطح از سفارشی سازی در زمان واقعی به این معنی است که شما می توانید به طور موثر یک استراتژی بازاریابی شخصی برای هر مشتری بدون هیچ گونه سرمایه گذاری زمان اضافی ایجاد کنید.

بازاریابی ایمیلی

مفهوم بازاریابی ایمیلی ساده است - شما یک پیام تبلیغاتی ارسال می کنید و امیدوارید مشتری احتمالی شما روی آن کلیک کند. با این حال ، اجرا بسیار پیچیده تر است. اول از همه ، شما باید مطمئن شوید که ایمیل های شما مورد نیاز است.