• سئو ارزان
  • سئو ارزان
  • تبلیغات ارزان

واحد پشتیبانی و پاسخگویی جام ارژنگ جهت ارائه مشاوره و رسیدگی به امور مشتریان گرامی بطور شبانه روزی در خدمت شماست.

..پشتیبانی جام ارژنگ
Close and go back to page
تاریخچه سئو

تاریخچه سئو

با تاریحچه سئو بیشتر آشنا شویم تاریخچه بکارگیری سئو و اهمیت حضور در صفحه اول گوگل و مطالب خواندنی سئو.

چند وقت است که اجازه می دهید انگشتانتان در صفحات زرد قدم بزنند؟ یا دایره المعارف را شکسته؟ یا با کتابخانه تماس گرفتید و در انجام تکالیف به دنبال کمک هستید؟

اگر مانند اکثر دنیای آنلاین هستید ، پاسخ شما "مدت طولانی" است یا "هرگز".

موتورهای جستجو این فعالیت ها را مانند شلاق های حشره دار ، دامن های حلقه ای و فروشنده های برس به درب منسوخ کرده اند.

امروزه ما همه چیز را در اختیار یک دستگاه هوشمند یا یک رایانه رومیزی شیک داریم. ما کمتر به پیشنهادات شخصی و بیشتر به آنچه اینترنت به ما پیشنهاد می کند اعتماد می کنیم. و یک شرکت ، به ویژه ، پیشرو در این عصر وابسته به فناوری بوده است: Google.

موتور جستجوی غول فناوری Mountain View ، California ، مرکز اصلی و منبع اصلی اطلاعات است. این جریان اطلاعات به یکی از مهمترین کانالهای بازاریابی امروز تبدیل شده است.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) فرایند بهبود وب سایت از طریق انواع تاکتیک ها و تغییرات مداوم برای نمایش در نتایج جستجو است. هدف؟ برای افزایش تجربه برای کاربر وب سایت و بهبود عملکرد آن سایت در نتایج جستجو. SEO در نهایت ترافیک (و تجارت) را به وب سایت هدایت می کند. به راحتی می توان SEO را به عنوان یک چیز جدید تصور کرد ، اما در واقع بخشی از عصر دیجیتال از ابتدا بوده است.

 

1991: به شبکه جهانی وب خوش آمدید

همه چیز از آنجا شروع شد که تیم برنرز لی اختراع خود را برای اولین مرورگر ، World Wide Web ، که اغلب به عنوان "وب" نامیده می شود ، به اشتراک گذاشت. در آگوست 1991 ، پیشگامان وب یک کتابخانه کد (libWWW) را برای شرکت کنندگان منتشر کردند تا بتوانند مرورگرها و سرورهای وب خود را ایجاد کنند.

1994: پیوند پیشگامان اریک وارد

پیوند سازی قبل از اینکه گوگل در افزایش رتبه بندی جستجو دست داشته باشد ، آغاز شد. در آن زمان ، مانند امروز ، یک عامل مهم در بازاریابی برای یک وب سایت بود. اما در آن زمان ، اینترنت آنقدرها هم پیچیده نبود. اریک وارد نام مستعار خود را " LinkMoses " برای دریافت پیشتاز خود دریافت کرد که وب هیچ معنایی ندارد مگر اینکه راهی برای مردم برای پیدا کردن URL خاص وجود داشته باشد. در سال 1994 ، جری یانگ ، بنیانگذار یاهو ، دسته جدیدی را در فهرست شرکت های نوپا ایجاد کرد ، فقط برای وارد - "تبلیغ وب". یک کارآفرین جوان به نام جف بزوس وارد را به عنوان مشاور برای کمک به راه اندازی کسب و کار جدید بزوس استخدام کرد - Amazon.com. امروزه ایجاد لینک یکی از مهمترین و یکی از سه فاکتور رتبه بندی برتر گوگل است.

1995: مرورگرها GUI دریافت می کنند ، موتورهای جستجو متولد می شوند

جنگ مرورگرها آغاز شد و با راه اندازی Netscape ، اولین مرورگر وب تجاری تجاری در دسامبر 1994 آغاز شد. این امر در سال 1995 با ورود مایکروسافت به قسمت مرورگر ، Internet Explorer ، دنبال شد. این مرورگرها دارای رابط کاربری گرافیکی (GUI) هستند و می توانند متن و تصاویر گرافیکی را در یک صفحه واحد قرار دهند. این نوآوری محبوبیت و رشد وب را تا حد زیادی افزایش داد. موتورهای جستجو همانطور که امروزه می شناسیم در آن زمان وجود داشتند ، اما به دلیل سرعت و برد محدود آنها از نظر کیفیت متفاوت بودند. یکی به نام آلتا ویستا ، که در سال 1995 تأسیس شد ، محبوب شد زیرا جستجوی سریع و گسترده ای (برای زمان خود) را ترکیب کرد. اما واقعاً نمی توانست پیش برود. اینترنت سریعتر از توانایی موتورهای جستجو برای نمایه سازی آن در حال رشد بود. از نظر جستجوی آنلاین ، دوران مدیریت دایرکتوری های تحت سلطه یاهو بود.

1997: اولین استفاده از عبارت "بهینه سازی موتورهای جستجو"

اولین استفاده از اصطلاح SEO مرجع یک آژانس بازاریابی تحت وب است که در فوریه 1997 " بهینه سازی موتور جستجو " را به عنوان خدمات ارائه داد.

1998: جستجوی گوگل متولد شد


سرگئی برین و لری پیج

اگر لری پیج و سرگی برین هرگز در دانشگاه استنفورد ملاقات نکرده بودند ، دنیای جستجو امروز کجا بود؟ در سپتامبر 1998 ، سه سال پس از ملاقات ، آنها گوگل را راه اندازی کردند - این نام برای کلمه "googol" ، اصطلاح شماره 1 و 100 صفر است.

آنچه در سال 1998 به عنوان یک تمرین علمی برای تعیین اهمیت صفحات در شبکه جهانی وب شروع شد ، اکنون یکی از بزرگترین شرکت های فناوری در جهان است.

امروزه گوگل با نزدیک به 5.6 میلیارد جستجو در روز محبوب ترین موتور جستجو است . از دیدگاه کاربر ، گوگل چگونه می داند آنچه را که در جستجوی جستجو می کنم نشان می دهد؟ و از طرف دیگر ، چگونه یک وب سایت در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شود؟ اینجاست که بهینه سازی موتورهای جستجو وارد می شود. الگوریتم گوگل بسیار پیچیده است و این شرکت همچنان به روز رسانی موتورهای کوچک و بزرگ را ادامه می دهد.

هنگامی که بازاریابان (و در حال حاضر SEO ها - خود بهینه سازها) شروع به درک نحوه خواندن و رتبه بندی گوگل وب سایت ها کردند ، راه هایی را برای دستکاری صفحه نتایج موتورهای جستجو پیدا کردند. آنها توانستند رتبه بندی خود را در نتایج جستجو ، بدون فیلتر کردن Google برای کیفیت یا ارتباط وب سایت ، افزایش دهند.

گوگل به این موضوع پی برد و یک قانون برای ایجاد یک وب سایت عالی به نام دستورالعمل مدیران وب ارائه داد . این دستورالعمل ها به عنوان تاکتیک های SEO کلاه سفید شناخته می شوند. این فهرستی از نحوه بازی با قوانین و اجتناب از مجازات ها (مانند حذف وب سایت یا تنزل رتبه بندی در لیست ها) است.

2003: تاکتیک های کلاه سیاه و اولین به روز رسانی الگوریتم بزرگ گوگل: فلوریدا

بسیاری از رفتارهای ناهموار باعث شد صفحات وب سریعتر برای کلمات کلیدی مورد نظر رتبه بندی شوند. این شیوه تاکتیک هایی که بر خلاف دستورالعمل ها است به عنوان "SEO کلاه سیاه" شناخته می شود. تاکتیک های سئو کلاه سیاه شامل مواردی مانند پر کردن صفحات با کلمات کلیدی ، تکرار محتوا و پنهان کردن متن و پیوندها است. در واکنش به این بازی ناپسند ، گوگل اولین به روزرسانی اصلی خود را برای این الگوریتم با نام رمز "فلوریدا" انجام داد. این شهر که پس از طوفان طوفانی که جستجو را تغییر داد ، نامگذاری شد ، با وب سایت هایی که از تاکتیک های کلاه سیاه استفاده می کردند ، مبارزه کرد. همچنین این وب سایت ها را با حذف اکثر وب سایت های وابسته که از نظر شرایط تجاری رتبه بندی شده بودند مجازات کرد.

2011: به روز رسانی الگوریتم Panda 1.0 گوگل

گوگل به روز رسانی الگوریتم خود را برای ایجاد تجربه بهتر برای کاربران ادامه داد. تا سال 2011 ، در برابر روند بازاریابی گسترده ای که نتایج جستجو را آلوده کرده بود ، واکنش نشان داد. این "مزارع محتوا" محصول عظیمی از محتوای بی کیفیت را جمع آوری کرد و تا مدتی این تاکتیک کار کرد. بازاریابان در مدت زمان کوتاهی چندین صفحه ایجاد کردند.

صفحات به دستورالعمل های فعلی-به سختی-پایبند بودند. همانطور که مت کاتز گوگل اظهار داشت ، صفحات مزرعه محتوا "بدون حداقل هرزنامه" حداقل کار را انجام داد. یکی از این مزرعه ها ، Demand Media ، ارزش بازار خود را پس از عرضه عمومی داغ اولیه به 2 میلیارد دلار رساند. اما سپس ، گوگل از یک آفت کش الگوریتمی استفاده کرد.

پاندا این صفحات را با کیفیت پایین و محتوای نازک هدف قرار داد و نتایج را کاهش داد. همچنین به صفحاتی که دارای محتوای منحصر به فرد و با کیفیت بالا هستند پاداش داد. تقاضای رسانه و شرکت هایی که بر حجم زیادی از محتوای بی کیفیت تکیه داشتند ، سقوط حماسی را تجربه کردند .

2012: به روز رسانی الگوریتم گوگل Penguin 1.0

اگر فلوریدا راهکارهای اولیه گوگل را علیه تاکتیک های سئو کلاه سیاه فاش کرد ، و پاندا زمین را در مزارع محتوا سوزاند. و سپس پنگوئن یک حمله تصفیه شده و انتخابی را در صفحات وب با کیفیت پایین آغاز کرد.

به روزرسانی پنگوئن بیشتر در طرح های ایجاد لینک که بسیاری از SEO ها از آن استفاده می کردند ، وارد شد. بسیاری از افراد برای رتبه بندی محتوای نازک و پیوندهای زیادی که به آن اشاره می کنند مجازات می شوند. پنگوئن راهی برای کشف ارزش پیوندها بود و اینکه آیا پیوندهای ورودی از وب سایت های بسیار معتبر و مرتبط تهیه می شوند یا خیر. (پنگوئن در ابتدا پیوندهای خارجی یک وب سایت را در نظر نگرفته است ، فقط پیوندهایی که به آن اشاره می کنند).

2013: مرغ مگس خوار به Google کمک می کند تا قصد خود را رمزگشایی کند ، محلی شوید

پاندا و پنگوئن ، هرچند تأثیرگذار بودند ، اما به روزرسانی های اضافی برای موتور جستجوی گوگل بودند. در مقابل ، به روز رسانی مرغ مگس خوار در کل الگوریتم (شبیه به محدوده به روز رسانی "فلوریدا") رسید. با ترجمه جستجوی معنایی ، نتایج را با هدف جستجوی بهتر یا واقعی تر نشان داد. امروزه جستجوی معنایی نحوه خواندن بیشتر جستجوهای جستجو است. بیشتر به دنبال آن است که کاربر به دنبال خواندن درخواست خود باشد. به روز رسانی مرغ مگس خوار نیز به وب سایت هایی که برای نتایج محلی در نظر گرفته شده اند کمک کرد و فهرست بیشتری از نتایج ارگانیک محلی را نشان داد.

2015: گوگل RankBrain را معرفی کرد

RankBrain اولین به روز رسانی الگوریتم گوگل با استفاده از هوش مصنوعی (AI) بود . هدف آن کمک به درک پرسش های جدید در هنگام ظهور و تعیین هدف کاربر بود.

RankBrain به تنهایی الگوریتم را به روز می کند و با اندازه گیری نحوه تعامل آنها با نتایج نشان داده شده ، رضایت کاربران را از نزدیک مشاهده می کند. خوشبختانه ، برای بهینه سازی برای این به روز رسانی ، همه چیز مربوط به کاربر است - و استفاده از زبانی در محتوای شما که به طور طبیعی طوری خوانده می شود که گویی انسان آن را نوشته است (و امیدوارم این کار را کرده باشد!).

اکنون: عوامل رتبه بندی برتر گوگل

 

امروزه گوگل همچنان بر موتورهای جستجو تسلط دارد و از هر ده مورد ، 9 مورد از الگوریتم آن استفاده می کنند. همچنین به طور مداوم الگوریتم خود را به روز می کند.

این برای SEO ها و بازاریابان که سعی می کنند وب سایت های خود را در SERP ها رتبه بندی کنند ، به چه معناست؟ تاریخ یک نتیجه ثابت نشان می دهد: ترفندها فقط برای مدتی کار می کنند. شرکت هایی که به صورت آنلاین موفق می شوند ، به طور کامل از بروزرسانی الگوریتم آگاه هستند. اما آنها چشم خود را بر روی هدف بلند مدت خود قرار داده اند تا اطمینان حاصل کنند که وب سایت آنها آنچه را که مخاطبان می خواهند ارائه می دهند. همسویی با نیت کاربران به معنای داشتن محتوای با کیفیت ، تازه و مرتبط ، بک لینک های بسیار معتبر و استفاده از زبان طبیعی بهینه شده برای RankBrain - و هر چه که اصلاحات الگوریتمی بعدی به ارمغان می آورد.

سه نکته اصلی در مورد سئو

قبل از اینکه به گذشته برگردیم ، چرا حتی به فکر تاریخ باشیم؟ خوب ، هنگام کار با موتورهای جستجو ، سه عامل اصلی از ابتدا بسیار تغییر کرده اند:

  1. موتورهای جستجو چگونه کار می کنند.
  2. مخاطبان مورد نظر شما به دنبال چه چیزی هستند (از چه کلمات کلیدی/عباراتی استفاده می کنند).
  3. کدام موتورهای جستجو را ترجیح می دهند.

با وجود این عوامل ، همه چیز بسیار تغییر کرده است. در پشت تغییرات اولین مورد ، یعنی نحوه عملکرد موتورهای جستجو ، دو نیروی محرکه وجود دارد:

  • موتورهای جستجو می خواهند نتایج تا آنجا که ممکن است مرتبط باشند زیرا کیفیت نتایج جستجو چیزی است که کاربران را در بازگشت باز می دارد.
  • مارک های تجاری (مانند Zooma) که می خواهند تا آنجا که ممکن است بازدیدکنندگان (مرتبط) از نقاط تماس آنلاین ما دیدن کنند.

در تلاش مداوم برای قدرت بین این دو ، موتورهای جستجو به طور مداوم در حال پیشرفت هستند تا نتایج دقیق تری را ارائه دهند. در عین حال ، مارک ها سعی می کنند روش هایی را برای بهینه سازی ، و به دست آوردن سهم ترافیک جستجوی ارگانیک از رقابت ، پیدا و پیاده سازی کنند.

جدول زمانی موتورهای جستجو و SEO

در زیر خلاصه ای از چگونگی تکامل موتورهای جستجو و بهینه سازی موتورهای جستجو در 20+ سال گذشته آمده است.

وقتی همه چیز شروع شد (در سال 1994)

  • اگر می خواهید چیزی را آنلاین پیدا کنید ، به یاهو رفتید.
  • یاهوبرای ورود به فهرست وب سایت های آنها ، درخواست خود را به یاهو ارسال کردید تا آنها بتوانند به صورت دستی وارد دامنه شما شوند.
  • نمایه سازی خودکار وب سایت های جدید و سئو آنطور که امروز می شناسیم هنوز متولد نشده بود. یک سال دیگر ، تا سال 1995 ، طول می کشد تا این فناوری ظهور کند.

روزهای اولیه SEO (1995-1997)

  • آلتاویستااین زمانی بود که بسیاری از موتورهای جستجوی جدید برای اولین بار ظاهر شدند. در میان آنها Lycos و AltaVista (که در آن زمان بسیار استفاده می کردم و بعداً در سوئد به Evreka معروف شد ).
  • این به معنای شروع نمایه سازی خودکار یا "خزیدن" وب سایت ها بود ، که نشانه ای از ظهور SEO است . به طور ناگهانی ، کلمات برای قرارگیری شما در نتایج جستجو و نحوه ظاهر شدن صفحات سایت شما در الگوریتم موتورهای جستجو اهمیت پیدا کردند.
  • صاحبان وب سایت از این بینش برای آزمایش روشهای ساده برای تأثیر بر نتایج جستجو استفاده کردند ، به عنوان مثال با پر کردن یک صفحه با کلمات (اغلب بی ربط اما بسیار جستجو شده) کلماتی که با چشم غیر مسلح نامرئی بودند اما برای موتورهای جستجو وجود داشت. یک مثال کلاسیک ، متن سفید در زمینه سفید بود.
  • مشکل این روش ها این بود که وب سایت ها را بیشتر برای بازدیدکنندگان مرتبط نمی کرد. در عوض ، آنها کیفیت نتایج موتورهای جستجو را پایین آوردند.

سپس Google آمد (1998–1999)

  • گوگلگوگل  به عنوان پاسخی به نیاز به نتایج جستجوی مرتبط تر ، راه اندازی شد.
  • گوگل الگوریتم "PageRank" را توسعه داده است که با بررسی تعداد پیوندهای صفحه و میزان تأثیرگذاری این مقاصد ، عامل رتبه بندی یک صفحه خاص را تعیین می کند.
  • ایده این بود که اگر وب سایتی پیوندهای زیادی داشته باشد ، احتمالاً محبوب تر و در نتیجه کیفیت بالاتری نسبت به سایت هایی با پیوندهای کمتر دارد.
  • در نتیجه (و تقریباً یک شبه) گوگل به مقصد غالب جستجو تبدیل شد و اولویت SEO را از تاکتیک های  محتوای  پنهان و  نامربوط گذشته تغییر داد .

ظهور پیوندها (2000-2001)

  • در اوایل دهه 2000 ، گوگل ابزاری را برای مرورگرها به نام "Google Toolbar" راه اندازی کرد ، که همچنین رتبه بندی صفحات یک صفحه را نشان می داد.
  • این امر باعث شد تا وب سایت ها با یکدیگر و بیشتر با سایر سایت های دارای رتبه بالا تجارت کنند. سرانجام کار به جایی رسید که بازارهای پیوند تجاری ظاهر شدند و کیفیت نتایج جستجو بار دیگر شروع به تبخیر کرد.

کلمات کلیدی مهمترین چیز بعدی است (2002-2003)

  • برای جلوگیری از خرید لینک ، گوگل تصمیم گرفت هر وب سایتی را که در این تمرین شرکت کرده مجازات کند.
  • به دنبال آن اقدام گوگل ، روشهای سایه دیگر بار دیگر در مرکز قرار گرفتند - به عنوان مثال سیل صفحات با کلمات کلیدی که بارها و بارها تکرار می شد. درست مانند متن نامرئی ، این امر منجر به اهمیت بیشتر صفحات برای کاربران نشد. فقط برای فریب موتورهای جستجو مفید بود.
  • در نتیجه ، ما به روز رسانی " فلوریدا " را دریافت کردیم که وب سایت ها را به دلیل استفاده از این تاکتیک ها مجازات می کرد و بخش بزرگی از نتایج جستجو را تحت تأثیر قرار می داد که کل صنعت SEO را در محل قرار می داد.

عصر درها (2004-2005)

  • با اعمال تغییرات قابل توجه ، باید چیز جدیدی (البته!) اختراع شود تا وب سایت ها بتوانند برتری پیدا کنند. در نتیجه ، در سال 2004 تکنیکی به نام " صفحات ورودی " (معروف به سوئدی " ningppningssidor ") در مرکز توجه قرار گرفت.
  • این صفحات اغلب از دید بازدیدکنندگان ضعیف طراحی شده اند و تنها هدف آنها رتبه بندی بالا برای جستجوهای جستجوی خاص بود. بازدیدکنندگان در صفحه ورودی قرار می گیرند و از آنجا به مقصد "واقعی" فرستاده می شوند.
  • البته این شیوه جدید بهینه سازی ترافیک از موتورهای جستجو نیز چندان دوام نیاورد و بازی موش و گربه ادامه یافت.

جادوی کوتاهی از روپوش (2006-2007)

  • بی ام ودر سال 2006 زمان آن فرا رسیده بود که BMW به دلیل استفاده از تکنیکی به نام cloaking که به معنی نمایش یک نوع محتوا برای موتورهای جستجو و نوع دیگری برای کاربران است ، از نتایج جستجوی گوگل منع شده و کاملاً  حذف شود .

رسانه های اجتماعی همراه می شوند (2010-2010)

  • تا سال 2008 آشکار شد که رسانه های اجتماعی به یک فعالیت آنلاین مهم تبدیل شده است. محبوبیت فیس بوک با حدود 140 میلیون کاربر فعال از محبوبیت زمانی Myspace پیشی گرفت و اپل که iPhone را یک سال پیش عرضه کرده بود ، در راه تغییر چهره آنلاین برای همیشه بود.
  • علاقه به رسانه های اجتماعی باید در نتایج جستجو منعکس می شد. بنابراین هم بینگ (راه اندازی در سال 2009) و هم گوگل مطالب رسانه های اجتماعی را در نتایج جستجو شامل توییت های توییتر قرار دادند.

گوگل سالانه 350 تا 550 تنظیم برای الگوریتم جستجوی خود انجام می دهد

  • در سال 2010 گوگل تأیید کرد که بین 350 تا 550 الگوریتم جستجوی خود را در سال 2009 انجام داد - به این معنی که  حداقل یک بار در روز  - پیشرفت سریع مورد نیاز برای ماندن در بالای بازی SEO در بالاترین سطح را نشان می دهد.

محتوای با کیفیت مهم است ، معروف به پاندا و پنگوئن (2011-2012)

  • تا سال 2010 یک تاکتیک ظاهر شد که در آن وب سایت ها از حجم زیادی از محتوای متنی با کیفیت پایین ایجاد می شدند ، اغلب به روز می شدند و به طور خاص برای جلب الگوریتم های موتور جستجو طراحی شده بودند. این سایت ها به هم متصل شدند و به اصطلاح " مزرعه های محتوا " را تشکیل دادند که تنها هدف آنها افزایش ترافیک موتورهای جستجو بود و درست مانند صفحات ورودی قبل از آنها ، ترافیک ورودی را به مقصد نهایی ارسال می کرد.
  • در پاسخ گوگل تصمیم گرفت که کیفیت محتوا برای رتبه بندی موتورهای جستجو اهمیت بیشتری داشته باشد و در سال 2011 به روز رسانی "پاندا" خود را راه اندازی کرد که عملاً این تمرین را از بین برد. بعداً "پنگوئن" دنبال شد که بر روی وب سایت هایی که حاوی پیوندهای نامربوط بودند تمرکز کرد ، و به طور مخفیانه به محتوای مرتبط مرتبط با بازدیدکنندگان افزود.

پنهان کردن کلمات کلیدی و تلفن همراه اول (2013-2017)

  • پس از پاندا و پنگوئن ، گوگل همچنین شروع به رمزگذاری عبارات جستجو مورد استفاده کاربران جداگانه کرد و از دسترسی وب سایت ها به داده ها جلوگیری کرد. اول ، این فقط برای کاربرانی بود که هنگام ورود به سیستم گوگل جستجو می کردند ، اما  در سال 2013  در پی رسوایی نظارتی NSA که توسط ادوارد اسنودن  در تابستان 2013 شکسته شد ، برای همه کاربران اجرا شد و  داده های کلمات کلیدی بسیاری از وب سایت ها را به طور م hثر پنهان کرد. برای سئو تکیه کرده بود.
  • سپس تمرکز به سمت تلفن همراه حرکت کرد. ابتدا در سال 2014 ، با راه اندازی  نمایه سازی  برنامه ها ، برنامه ها در کنار وب سایت ها در نتایج جستجو ظاهر می شوند ، و سپس در 2015 با به اصطلاح به روز رسانی " Mobilegeddon " که دوستی با تلفن همراه وب سایت را به یک سیگنال رتبه بندی در جستجوها تبدیل می کند.
    t1i1
  • در سال 2016 یک بروزرسانی تلفن همراه دیگر وجود داشت که  وب سایت ها را با نشان دادن بنرها و پنجره های بازشو  به جای محتوایی که به دنبال آن بودند آزار می داد . علاوه بر این ، در ماه نوامبر گوگل اعلام کرد که در حال انتقال به " نمایه سازی اول تلفن همراه " است ، یعنی اولویت دادن به نسخه دوستانه تلفن همراه یک صفحه نسبت به نسخه دسکتاپ. (اگر وب سایت شما  پاسخگو است ، جای نگرانی نیست.)

اکنون و فراتر از آن (2018–)

  • سال 2018 با ادامه موبایل به عنوان تمرکز اصلی موتورهای جستجو آغاز شد. گوگل اعلام کرد که از ژوئیه 2018 ،  سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی برای جستجوهای تلفن همراه خواهد بود. به احتمال زیاد در سال 2017 تعداد بیشتری از این اعلانات را مشاهده می کنیم زیرا  تلفن همراه 50٪ از کل ترافیک وب را تشکیل می دهد  (65٪ در آسیا ، 60٪ در آفریقا) و همچنان اهمیت آن برای کاربران در سراسر جهان افزایش می یابد.
  • علاوه بر تلفن همراه ، یک روند واضح دیگر این است که ما از عبارات جستجوی طولانی تر و طولانی تر (با جزئیات بیشتر) مانند عبارات  "نزدیک من" ، "برای من" یا "باید" استفاده می کنیم . موتورهای جستجو به سختی در حال درک چنین هدف کاربر هستند. امروزه  50 درصد از جستجوهای جستجو چهار کلمه یا بیشتر هستند و این میزان فقط افزایش می یابد. همانطور که از طریق دستیاران شخصی دیجیتالی خود مانند Alexa آمازون ، Siri اپل ، Google Assistant و Cortana مایکروسافت به جستجوی کنترل صوتی در تلفن همراه و بلندگوهای خانه می رویم ، جستجو به طور فزاینده ای یک گفتار روزمره خواهد بود. با افزایش قدرت محاسباتی و پیشرفت در هوش مصنوعی ، Comscore پیش بینی می کند که  تا سال 2020 50 درصد از کل جستجوهای صوتی انجام می شود.به در نهایت افزایش مشارکت هوش مصنوعی نه تنها بر موتورهای جستجو بلکه در کل بازاریابی تأثیر بسزایی خواهد داشت. چگونه با یک دستگاه بازاریابی می کنید؟ آیا ما حتی وب سایت یا برنامه داریم؟ با این حال ، این پیش بینی برای این پست نیست.

با نگاهی به گذشته ، چه چیزی می توانیم در مورد آینده بیاموزیم؟

    • از آنجایی که موتورهای جستجو به طور مداوم با تغییر رفتار و سازگاری با فناوری جدید در حال تکامل هستند ، بهینه سازی موتورهای جستجو چیزی است که  باید با آن تکامل یابد  (آنچه دیروز خوب کار کرد ، فردا لزوماً کار نخواهد کرد).
    • در کوتاه مدت ، می  توان موتورهای جستجو را فریب داد  تا باور کنند وب سایت شما بیشتر از آنچه که هست مرتبط است ، اما در درازمدت هرگز تاکتیک برنده ای نبوده است. 
    • موتورهای جستجوی موفق همیشه بر تجربه کاربر و کیفیت نتایج جستجو متمرکز شده اند. این به نفع وب سایت هایی است که بر  ارائه محتوای مفید تمرکز می کنند و برای مخاطبان هدف آنها ارزش ایجاد می کند. بنابراین این نیز باید تمرکز اصلی بازاریابان باشد (کمتر در مورد "ما" و "ما" صحبت کنید ، بیشتر در مورد موضوعاتی که برای "آنها" مورد توجه و ارزش است - بازدید کنندگان).