واحد پشتیبانی و پاسخگویی جام ارژنگ جهت ارائه مشاوره و رسیدگی به امور مشتریان گرامی بطور شبانه روزی در خدمت شماست.
فهرست مطلب
مشاور تبلیغات ارزان گوگل
آیا میدانستید که ۷۵ % از کاربران هرگز از صفحه اول نتایج جستجو در گوگل فراتر نمیروند ؟
به همین دلیل است که آن قدر مهم است که در صفحه اول گوگل کار کنیم و چرا بسیاری از مالکان وب سایت و شرکتها درگیر آن هستند .
اما همه در آن موفق نیستند . در واقع ، اگر در مورد آن فکر کنید ، افراد بسیار کمی در رتبهبندی در اولین صفحه گوگل موفق هستند .
با این حال ، اگر شما استراتژیهای مناسب را اعمال کنید ، تنها امکان دستیابی به اولین صفحه گوگل ممکن نیست ، بلکه برای مدتی طولانی در آنجا بمانید .
سوال این است :
چگونه میتوانید شانس خود برای رتبهبندی در اولین صفحه گوگل را افزایش دهید ؟
خوب ، این چیزی است که این مقاله در مورد آن است . در این مقاله شش تا از موثرترین راهها برای رسیدن به اولین صفحه گوگل را پیدا خواهید کرد .
مشاور گوگل :بهترین نکات برای حضور در صفحه اول
برای رتبهبندی در صفحه اول گوگل ، باید ابتدا درک کنید که واقعا ً چقدر مشکل است . تقریبا ً در هر گوشه ، برخی وب سایتهای قدرت بالا وجود خواهند داشت که تحت کنترل قرار خواهند گرفت .
بنابراین ، برای رتبهبندی در صفحه اول گوگل ، شما باید خلاقتر باشند ، به خصوص اگر میخواهید در صدر جدول قرار بگیرید . هدف شما نباید رقابت با گوگل ( ها ) و آمازون ( ها ) در جهان باشد ، بلکه برای اجتناب از رقابت با آنها روی هم رفته باشد .
تمامی راهبردهای ذکر شده در این مقاله در نظر گرفته شدهاند . نیازی نیست که با بزرگترین بازیکنان بازی کنید ، اما جایگاه خود را پیدا کنید .
مشاور گوگل:کلمات کلیدی طولانی
اگر شما یک وب سایت جدید را راهاندازی میکنید ، شانس شما در صفحه اول گوگل به شدت کم است . این به خصوص اگر میخواهید کلیدواژه محبوب را هدف قرار دهید که موضوع یا صنعت گسترده را پوشش میدهد .
در هنگام جستجو برای این کلمه کلیدی در گوگل ، اولین صفحهای که شما میبینید وب سایتهای بسیار معتبر هستند .
برای یک مبتدی تقریبا ً غیر ممکن است که این وب سایتهایی را که در طول چندین سال اداره قلمرو خود و backlinks را ساختهاند , شناسایی کنیم .
بنابراین چگونه میتوانید در صفحه اول گوگل کار کنید ؟
خوب ، شما میتوانید از هدفگیری کلمات کلیدی بسیار رقابتی اجتناب کرده و برای کلمات کلیدی دم دراز استفاده کنید . معمولا ً کلمات کلیدی با یک کلمه یا عبارت دو کلمه برای رقابت بیش از کلمات کلیدی طولانیتر دشوار است .
با در نظر گرفتن مثال قبلی ، اگر میخواهید صفحه اول گوگل را بخرید ، میتوانید آن کلیدواژه را با اضافه کردن جزییات بیشتر مشخص کنید .
اگر به شما توجه کنید , خواهید دید که بسیاری از پستهای در ردیف بالا حتی موضوع دقیق کلمه کلیدی شما را هدف قرار نمیدهند . بنابراین اگر یک مقاله با کیفیت بالا برای واژه کلیدی دم - دم ایجاد کنید , در سال ۲۰۲۱ به این نکته اشاره کرد که " شما احتمالا ً شانس این را دارید که در صفحه اول گوگل به دست آورید .
از یک ابزار جستجوی کلید واژه خوب مانند Wordtracker یا Semrush برای انجام تحقیق کلید واژه استفاده کنید و مرتبطترین کلمات کلیدی را برای وب سایت خود پیدا کنید . همچنین میتوانید کلمات کلیدی در حال اجرا را بیابید و کلیدواژه های بلند دم خود را ایجاد کنید .
این استراتژی به شما کمک میکند از رقابت با بازیکنان ارشد خودداری کنید در حالیکه هنوز در حال مدیریت اولین صفحه گوگل هستید .
همچنین ، شما فقط باید این استراتژی را برای ایجاد محتوای جدید دنبال کنید ، اما همچنین میتوانید محتوای قدیمی خود را برای کلمات کلیدی دم بلند بهینه کنید .
مشاور گوگل:ایجاد محتوای بالا
این یک استراتژی سطح کارشناسی برای رسیدن به اولین صفحه گوگل است ، که در واقع افراد کمی در آن استاد شدهاند .
ایده در اینجا یافتن محتوای بالای اجرا در هر موضوعی است و سپس محتوای بهتری برای غلبه بر آن ایجاد میکند .
حالا ، اشتباه نکنید : این به این معنا نیست که شما میتوانید وب سایتهای معتبر را برای کلمات کلیدی بسیار رقابتی بازی کنید . این استراتژی باید در کنار استراتژی قبلی هدف قرار دادن کلمات کلیدی بلند اهرمی استفاده شود .
به یاد داشته باشید که زدن وب سایتهایی با قدرت دامنه بالا به عنوان یک تازهوارد بسیار مشکل است . کاری که میتوانید انجام دهید این است که محتوای بالای عملکرد را در موضوعات مهم پیدا کرده و سپس محتوای بهتری برای رتبهبندی در صفحه اول گوگل ایجاد کنید .
مشاور گوگل:ایجاد محتوای بیشتر
یک استراتژی موثر دیگر برای رسیدن به اولین صفحه گوگل ، افزایش احتمال شما به رتبه کردن با ایجاد محتوای بیشتر است . هرچه محتوای بیشتری ایجاد کنید و کلمات کلیدی بیشتری ایجاد کنید ، شانس شما برای رتبهبندی در اولین صفحه گوگل SERPs بالاتر خواهد بود.
آیا این به این معنی است که شما باید کمیت را در کیفیت اولویتبندی کنید ؟
نه ! به هر حال ، منظورم این نیست . ایده این است که بسیاری از کلمات کلیدی که میتوانید را هدف قرار دهید و مقدار زیادی از محتوا را در موضوعات خاص خود ایجاد کنید.
با این حال , اگر زمان یا منابع لازم برای انجام این کار را ندارید , پس تنها به همان اندازه که برای شما امکان پذیر است , خلق کنید . کیفیت محتوای خود را به عنوان یکی از مهمترین معیارهای گوگل به خطر نیندازید .
با این حال ، اگر بتوانید زمان و تلاش بیشتری را صرف ایجاد محتوا کنید ، به خصوص وقتی که شروع میکنید ، در دراز مدت به شما کمک خواهد کرد . حتی اگر منابع داخل خانه را نداشته باشید ، حتی میتوانید نویسندگان مستقل را استخدام کنید .
مشاور گوگل:محتوای اکسل
بیش از یک راه برای رسیدن به اولین صفحه گوگل وجود دارد . حتی اگر در تلاش هستید صفحات وب سایت خود را به تدریج مشخص کنید ، میتوانید در اولین صفحه گوگل با شرکت در اکسل ماهر شوید .
متخصص اکسل چیست ؟
این نوعی از محتوا است که در آن نویسنده از متخصصان مختلف صنعت سوال میکند و مجموعهای از تمام پاسخهای آنها را پست میکند . هر کسی میتواند یک خلاصه تخصصی برای هر موضوع یا پرسش مرتبط با صنعت آنها ایجاد کند و به متخصصان نزدیک شود تا دیدگاههای خود را در مورد آن به اشتراک بگذارند .
شما میتوانید در roundups تخصصی برای وب سایتهای معتبر شرکت کنید که معمولا ً در صفحه اول گوگل SERPs رتبه میگیرند . اکثر این roundups به شما اجازه میدهند یک لینک به وب سایت خود اضافه کنید , که به این معنی است که هر کسی که از پست بازرسی دیدن میکند میتواند محتوای وب سایت شما را نیز بررسی کند .
این یک روش مرسوم برای رسیدن به اولین صفحه گوگل نیست ، اما هنوز هدف اصلی را حل میکند : جذب افراد بیشتری برای بازدید از وب سایت تان . علاوه بر این ، آن یکی از بهترین استراتژیها ساخت لینک است ، بنابراین مزایای دوگانه نیز فراهم میکند .
مشاور گوگل:سئو داخلی
یکی از بهترین روشها برای کسب یک کسبوکار کوچک در اولین صفحه از نتایج جستجوی گوگل , تمرکز بر سئو محلی است .
این موضوع اساسا ً مشابه هدفگیری کلمات کلیدی دم دراز است . با این حال ، شما باید کلیدواژه هایی را هدف قرار دهید که خاص مکان یاب هستند . شما ممکن است قادر به رتبهبندی یک کلید واژه کلی نباشید ، اما اگر موقعیت خود را به کلمات کلیدی اضافه کنید ، شانس خوبی برای رتبهبندی وجود دارد .
میتواند به دو روش به شما کمک کند :
- شما با رقبای کمتری رقابت خواهید کرد .
- شما مخاطب هدف بیشتری را به وب سایت خود جلب خواهید کرد .
بنابراین ، تمرکز بر بهینهسازی موتور جستجوی محلی برای افزایش شانس شما در رتبهبندی رتبه اول صفحه اول گوگل .
اولین کاری که باید برای سئو محلی انجام دهید این است که یک لیست تجاری گوگل برای کسبوکار خود تهیه کنید . این اولین نتیجهای است که در هنگام جستجو برای هر تجارتی در گوگل خواهید دید .
اما این تنها چیزی نیست که یک لیست کسبوکار من برای شما مناسب باشد . هم چنین به شما کمک میکند که رتبه جستجوی محلی خود را بهبود بخشید .
اگر لیست کسبوکار خود را با کلمات کلیدی مرتبط به روز به روز رسانی کنید , به دنبال جستجوهای مناسب در منطقه شما خواهد بود . گوگل لیستهای تجاری مرتبط را برای جستجوی محلی یا " نزدیک من " را نشان میدهد .
شما همچنین باید اطلاعات کسبوکار درست مانند آدرس ایمیل , شمارهتلفن , نام و غیره را به روز کنید . اگر لیست شما با اطلاعات صحیح بهینهسازی و به روز شود , میتوانید در اولین صفحه گوگل برای درخواستهای مربوطه توسط جستجوگران محلی رتبهبندی کنید .
آخرین نکته برای بهبود SEO محلی , ایجاد صفحات فرود خاص در وب سایت تان , با استفاده از یک سازنده صفحه فرود خوب مانند Unbounce است . این به خصوص اگر به چندین مکان خدمت کنید مفید است چون میتوانید صفحات وب مختلف برای هدف قرار دادن چشم اندازهای مختلف از مکانهای مختلف ایجاد کنید .
این به این معنی است که مرتبطترین صفحات شما برای هر درخواست جستجو مشخص میشوند و شما همچنین شانس بالاتری برای رتبهبندی در اولین صفحه گوگل خواهید داشت .
این به این معنی است که شما اکنون ۴ X شانس درجهبندی در اولین صفحه گوگل دارید . همچنین , شما احتمالا ً مخاطبان هدف بیشتری را به صفحات فرود خاص خود جلب خواهید کرد که ممکن است به افزایش تبدیلات کمک کند .
مشاور گوگل:افزایش تجربه کاربر
آیا میدانستید که تجربه کاربر و یا " سیگنالهای UX " یکی از مهمترین عوامل رتبهبندی گوگل محسوب میشود ؟
مهم نیست که چقدر شما محتوای خود را برای کلمات کلیدی بهینه کنید ، اگر وب سایت شما یک تجربه کاربر بد را ارایه دهد ، ممکن است هرگز به خوبی رتبهبندی نشود . به همین سادگی .
اما گوگل وقتی در مورد تجربه کاربر صحبت میکند چه عواملی را مد نظر قرار میدهد ؟
گوگل به طور کلی به معیارهای وب سایت مثل سرعت بازتابی ، زمان اقامت ، سرعت بار صفحه ، و غیره نگاه میکند تا تجربه کاربر را ارزیابی کند. قاعده کلی این است که زمان بیشتری که یک کاربر در وب سایت خود خرج میکند ، مفیدتر و مرتبط با کاربران است .
زمانی که گوگل وب سایت را رتبهبندی میکند ، نه تنها به دنبال مرتبطترین مطالب میگردد ، بلکه وب سایتهایی را ترجیح میدهد که کاربران به راستی مفید هستند و زمان بیشتری را صرف آن میکنند .
در اینجا برخی از مناطقی وجود دارند که در آنها میتوانید عملکرد وب سایت خود را بهبود بخشید تا تجربه کاربر بهتری را ارائه کرده و در صفحه اول گوگل به دست آورید :
سرعت سایت
یکی از دلایل اصلی که چرا مردم ممکن است از سایت شما بازتاب شوند این است که سایت شما زمان زیادی برای بار کردن نیاز دارد . هیچکس نمیخواهد این قدر صبر کند .
اگر تعداد زیادی تصاویر و یا جلوههای بصری زیادی در سایت خود داشته باشید و یا به علت عوامل دیگر ، سایت شما ممکن است طولانیتر شود .
اگر به سادگی مطمئن شوید که سرعت سایت تان خوب است ، میتوانید به طور قابلتوجهی میزان بازتاب خود را کاهش دهید . برای بهبود سرعت سایت خود باید :
- تصاویر و فیلمهای خود را فشرده کنید تا اندازه آنها را کاهش دهید .
- حداقل , تغییر جهت را از محل خود کاهش دهید .
- از یک شبکه توزیع محتوا استفاده کنید .
- از ذخیرهسازی برای نگهداری فایلهای موقت استفاده کنید .
- تنظیم و بهینهسازی CSS ، جاوا اسکریپت و کد HTML .
- سایت خود را برای دستگاههای همراه نصب کنید . شما میتوانید یک نسخه بازسازیشده از سایت خود برای سرعت بارگذاری سریعتر روی موبایل ایجاد کنید .
- پیوندهای درونی در محتوای شما میتواند به شما کمک کند تا بازدیدکنندگان وب سایت خود را مستقیماً به سایر مطالب مرتبط در سایت خود جلب کنید . هر چه پیوندهای درونی بهتری داشته باشید , افراد بیشتری به مدت طولانی در وب سایت شما خواهند ماند .
این به طور موثر سیگنالهای UX را به گوگل میفرستد و نشان میدهد که افراد سایت شما را مفید میدانند و به اندازه کافی مناسب هستند که طولانیتر بمانند و از چندین صفحه بازدید کنند .
یکی از دلایلی که بازدیدکنندگان سایت شما برای مدت طولانی در سایت شما اقامت نمیکنند میتواند محل یابی ضعیف سایت شما باشد . ممکن است چیزی به اندازه افرادی ساده باشد که سایت شما را ترک میکنند چون نمیتوانند چیزی را که به دنبالش هستند پیدا کنند .
خوشبختانه میتوان به راحتی با انتخاب یک وب سایت ساده و الگوی طراحی از آن اجتناب کرد . کارها را خراب نکنید و از یک چیدمان وب سایت ساده برای بهبود navigation سایت خود استفاده کنید .
شما میتوانید از یک پلت فرم سایت خوب مانند WordPress یا Wix برای کسب اطمینان از طراحی و طراحی آسان سایت استفاده کنید .