توسعه یک استراتژی سئو در جستجوگرها شامل جمع آوری و تجزیه و تحلیل مقدار زیادی داده است ، که گاهی اوقات بدون درک صحیح و منسجم از معنای آن صورت می گیرد.

داستان سرایی برای سئو تفاوتی ندارد. از هر ده جستجوگر نه نفر در داستان سرایی وحشتناک هستند . یعنی چگونه می توان با استفاده از گزارش و داشبورد ، یک داستان کامل درباره موفقیت سئو یک سازمان تعریف کرد. گزارش و داشبوردهای بدون داستان مناسب جذاب نیستند و فرصتی برای خرید از دیگران در سازمان نمی دهند.

ما معتقدیم که همه مشتریان ما قادر به دریافت خرید برای ابتکارات خود در زمینه سئو هستند. برای دریافت این خرید ، مشتریان باید در هنر قصه گویی تسلط داشته باشند. 

چگونه سئوکاران وقت خود را می گذرانند

در ابتدا ، بیایید نگاهی به چگونگی صرف سئو در بیشتر وقت خود بیندازیم. ما یک نظرسنجی انجام دادیم و آموختیم که اکثر سئو ها وقت خود را به روش های زیر توزیع می کنند:

بیش از 50٪ از وقت آنها صرف دستیابی به داده ها و گزارشگری می شود ، که معمولاً شامل بیرون رفتن و بارگیری داده ها از Google Search Console یا Google Analytics ، گزارش های مختلف رتبه بندی و مواردی از این دست فقط برای سازماندهی کلیه اطلاعات در یک سند گسترده اکسل برای با افراد علاقه مند به اشتراک گذاشته شود - که اغلب آنها حتی نمی دانند به چه چیزی نگاه می کنند!

ما می خواهیم ببینیم که مشتریان ما بیشتر وقت خود را صرف اعدام می کنند! آنها نباید نگران تحقیق ، تحلیل و گزارشگری باشند. seoClarity قدرت انجام این کارها را دارد که یکبار برای شما وقت گیر است (بنابراین می توانید وقت خود را صرف آنچه واقعا مهم است - اولویت بندی و اجرای وظایف سئو) کنید.

داستان سرایی برای سئو چیست؟

افسانه ها نمونه های بسیار خوبی از آنچه یک داستان جذاب ایجاد می کند هستند. آنها یک آغاز جذاب ، یک خط داستانی جذاب و یک پایان مهیج دارند. اگرچه ممکن است عناصر خاص درگیر در داستان متفاوت باشند ، اما ساختار اصلی ثابت می ماند: همه چیز خوب بود ، اتفاق بدی رخ داد ، سپس مشکل حل شد و همه چیز دوباره خوب بود.

این همان چیزی است که ما باید بتوانیم آن را به سئو ترجمه کنیم - هرچه بتوانیم در توضیح داستان SEO خود بهتر عمل کنیم ، می توانیم دیگران را بیشتر مشغول کنیم.

شما می توانید این کار را با ساختاری تحقیق خود به روشی مشابه انجام دهید: اینجا جایی است که شما با سئو خود شروع به کار کرده اید ، در اینجا استراتژی های کاربردی آورده شده است ، و در اینجا نتیجه و جایی است که امروز قرار دارید 

چگونه می توان یک داستان خوب سئو ساخت

برای ساخت یک داستان جذاب برای مشتری خود ، باید ویژگی های داستان سرایی زیر را در آن بگنجانید:

  • مخاطبان خود را بشناسید. آنچه مخاطبان شما به آن علاقه دارند را در نظر بگیرید. هنگام به اشتراک گذاشتن داشبورد یا گزارش با دیگران در شرکت خود ، بعید است مخاطبان شما دارای تمام دانش فنی و اصطلاحات اصولی صنعت باشند که برای ایجاد یک طرح سئو استفاده می شود. به زبان آنها صحبت کنید و یافته های خود را فقط به آنچه تیم یا مشتری شما باید بداند متراکم کنید. به عنوان مثال ، تیم IT شما ممکن است به گزارش های ماهانه نیاز داشته باشد و زبان صنعت را درک کند ، در حالی که ذینفعان شرکت شما نیاز به گزارش های مکرر با زبانی دارند که بتوانند آن را درک کنند.
  • شخصیت های قوی انتخاب کنید. روی شاخص های اصلی عملکرد (KPI) که مخاطب شما به آن علاقه دارد تمرکز کنید و از جزئیات غیرضروری که قابل درک نیستند اجتناب کنید. اگر نمی توانید مشتریان خود را به روشی معنی دار بهم پیوند دهید ، خوب نیست که مشتری های خود را با تعداد زیادی داده بمباران کنید. به خاطر داشته باشید داشبورد SEO شما مناسب شما نیست - این برای دیگران است که ارزش کار شما را به شکلی درک کنند که بتوانند آن را درک کنند.
  • یک طرح کاملاً مشخص بسازید. یک شروع قوی ، یک میانه جالب و یک پایان هیجان انگیز داشته باشید. نتایج خوب یا خوب نیستند ، داشبورد و گزارش های شما تصویری از محل شروع ، آنچه اتفاق افتاده و محل زخمی شدن است (البته درب را برای یک دنباله باز می گذارید!).
  • یک خط داستانی جذاب ارائه دهید. داده ها را منسجم نگه دارید و به طور خاص رابطه علت و معلولی بین استراتژی های سئو و نتایج مشتری یا KPI های برند خود را یادداشت کنید. همه این عناصر را به کار بگیرید تا روایتی ایجاد کنید که هم واضح و هم جذاب باشد.

گزارش یا داستان سرایی در سئو به یکی از دو دسته تقسیم می شود: تکرار شونده یا مبتنی بر پروژه .

گزارش مکرر برای آن دسته از افرادی است که می خواهند به طور مداوم در مورد چگونگی تکامل داستان به روز شوند. مدیران اجرایی احتمالاً می خواهند گزارش ها را سه ماهه یا ماهانه ببینند در حالی که ذینفعان به روزرسانی هفتگی یا فصلی را ترجیح می دهند. از طرف دیگر ، تحلیل گران سئو خواهان گزارش های روزانه هستند - آنها مسئول اطمینان از غرق نشدن کشتی هستند ، بنابراین هر روز باید به روزرسانی داستان را دریافت کنند.

هر یک از مشتریان ما باید گزارش های مکرر در کل شرکت خود را ارائه دهند. در غیر این صورت ، آنها سئو را در سراسر شرکت خود بشارت نداده و رویکرد بهینه سازی تجربه جستجو را در پیش نگرفته اند.

این یکی از بزرگترین وابستگی هایی است که می توانیم به seoClarity ایجاد کنیم! اگر مشتریان به داشبورد و گزارش متکی شوند و بهترین داستان ممکن را برای تیم خود ثبت کنند ، با موفقیت راهی برای بشارت سئو در سازمان خود ایجاد می کنند.

از طرف دیگر گزارشگری مبتنی بر پروژه تنها زمانی ایجاد می شود که گزارش مکرر به یک گردش کار استاندارد در سازمان تبدیل شود. در آینده در پست دیگری به این موضوع خواهیم پرداخت.

چارچوب داستان سرایی seoClarity

آنچه seoClarity را در بازار بسیار منحصر به فرد می کند این است که ما تنها پلت فرم سازمانی سئو هستیم که گزارش های روزانه را انجام می دهیم. بنابراین ، اگر تحلیلگر یا ذینفع هستید که نیاز به بروزرسانی مداوم دارید ، چیزی بهتر از به روزرسانی های روزانه که seoClarity فراهم می کند ، وجود ندارد.

برای ایجاد گزارش سئو مشتری مشتری محور ، ما با چهار سوال ساده شروع می کنیم:

  1. الان کجا هستیم؟
  2. چطور به اینجا رسیدیم ؟
  3. می خواهیم کجا باشیم؟
  4. چگونه می توانیم به آنجا برسیم ؟

هر یک از این س questionsالات را می توان در هر داشبوردی برای هر مخاطبی که داریم پاسخ داد. بیایید مثال تیم اجرایی شما و نحوه پاسخگویی به سوالات بالا را به روشی که برای آنها منطقی است ، در نظر بگیریم.

  1. الان کجا هستیم؟ ما روشی برای نشان دادن وضعیت فعلی امور در هنگام مشاهده در SERP ، ترافیک ، تبدیل و غیره داریم.
  2. چگونه به اینجا رسیدیم؟ ما گزارش های روندی را ارائه داده ایم که نشان می دهد چگونه چیزی در آنجا وجود دارد. رتبه بندی ، ترافیک ، سال به سال - این گزارش های پرطرفدار مقید به زمان هستند تا شروع (اکنون کجا هستیم؟) و سفر (چگونه به اینجا رسیده ایم؟) را نشان دهند.
  3. می خواهیم کجا باشیم؟ سهم صدای خود از رتبه بندی ، میزان ترافیک تخمینی ، قابلیت جستجو و سایر موارد را در برابر رقبای خود مقایسه کنید تا به شما نشان دهد که از نظر رقابتی عملکرد بهتری دارد.
  4. چگونه می توانیم به آنجا برسیم؟ بینش های عملی ، یا وظایف مشتری ایجاد شده ، یک روش عالی برای برجسته کردن چگونگی برنامه ریزی ما برای رسیدن به مکانی است که می خواهیم.

 

ساخت داستان در درون seoClarity

باز هم با استفاده از مثال داشبورد برای تیم اجرایی خود در بالا ، می خواهم به شما نشان دهم که چگونه این کار را در سیستم عامل با استفاده از چارچوب داستان گویی انجام دهید.

الان کجا هستیم؟

ما برای پاسخ به این سوال چند راه داریم ، اما روش مورد علاقه ما برای انجام این کار برای مدیران با تحقیق شبکه است ، یک مجموعه داده بی طرف که 270 میلیون کلمه کلیدی را ردیابی می کند (و شمارش). این شامل هر کلمه کلیدی مورد استفاده برای یافتن صفحه وب مشتری است. در حالی که برخی از جستجوگرها فقط بر روی کلمات کلیدی متمرکز هستند که شرکت رتبه بندی بسیار بالایی برای آنها دارد ، یک دیدگاه بی طرفانه به کل کلمات کلیدی نگاه می کند تا یک تصویر واقع گرایانه ارائه دهد و شما را با فرصت های بالقوه آشنا کند.

 

چگونه به اینجا رسیدیم؟

Research Grid Trend ، با استفاده از نمای 6 ماهه یا 12 ماهه ، به سادگی برای هر تیم اجرایی به این سوال پاسخ می دهد. با استفاده از این ، بینندگان می توانند نمودار روند چگونگی رسیدن به جایی که در حال حاضر در یک بازه زمانی مشخص هستیم را مشاهده کنند. 

می خواهیم کجا باشیم؟

مقایسه Content Gaps Trend ، مدیران را نشان می دهد که شما و رقبای خود در چه رتبه ای قرار می گیرید تا فرصت های جدیدی را برای هدف گیری در برابر رقابت تعیین کنید.

 

اکنون با خط داستانی فوق که ایجاد کرده ایم ، می خواهیم همه معیارها را با هم گره بزنیم. ممکن است بگوییم ،

"طی 12 ماه گذشته ، با افزودن کلمات کلیدی جدیدی که در حال پیگیری هستیم ، ما شاهد بهبود رتبه بندی های خود هستیم ، اما قابلیت جستجوی ما ثابت است. با این حال ، نزدیکترین رقبای ما در همین مدت زمان در رتبه متوسط ​​وزنی افت کرده اند و بنابراین رشد مداوم ما را بسیار قوی می دانند. "

برای انتقال این نقطه از خانه ، در نظر داشته باشید که خلاصه YoY را در داشبورد خود نشان دهید. این یک تصویر سطح بالا از عملکرد بهتر برند شما در این مدت سال گذشته ارائه می دهد. 

چگونه می توانیم به آنجا برسیم؟

بنابراین ، چه کاری باقی مانده است؟ پس از نشان دادن موفقیت آنچه در آن اجرا کرده اید ، سپس می توانید بینش های عملی آنچه را که باید برای ادامه رشد به سمت مکانی که می خواهید انجام دهید ، به اشتراک بگذارید. 

می توانید این بینش ها را بر اساس تأثیر یا تلاش برای تعیین اولویت این کارها مرتب کنید. اگرچه این مورد به همه مشتریان مربوط نمی شود ، اما لیست خوبی برای دیدن همه مواردی است که برای ادامه موفقیت یا بهبود نتایج کلی باید به آنها اشاره کرد. 

نتیجه

در بالا ، ما داستانی کاملاً مختصر و در سطح اجرایی ارائه کرده ایم که در مدت 15 دقیقه یا کمتر قابل روایت است. در مثال یک تیم اجرایی ، آنها نیازی به دانستن بک لینک ندارند. آنها نیازی به دانستن جزئیات فنی کمی درباره سلامتی سایت شما ندارند. اگر آنها می خواهند بدانند - عالی است ، می توانید این مورد را با آنها به اشتراک بگذارید. در غیر این صورت ، بهتر است اطلاعات غیرضروری را کنار بگذارید و فقط مواردی را که باید با هر مخاطب خاص به اشتراک گذاشته شود ، استفاده کنید.

سئو ارزان،سئو نضمینی،استراتژی سئو،توسعه استراتژی سئو،اهداف استراتژیک سئو