توسعه یک استراتژی SEO م involvesثر مستلزم جمع آوری و تجزیه و تحلیل مقدار زیادی از داده ها است ، که گاهی اوقات بدون داشتن درک روشن و منسجم از معنای آن به دست می آید.

داستان نویسی برای SEO متفاوت نیست. از هر ده SEO ، نه نفر در قصه گویی وحشتناک هستند . یعنی چگونه می توان داستان کاملی در مورد موفقیت SEO سازمان با استفاده از گزارش و داشبورد بیان کرد. با این حال ، گزارش و داشبورد بدون داستان مناسب جذاب نیست و فرصتی برای خرید از دیگران در سازمان ارائه نمی دهد.

ما معتقدیم که همه مشتریان ما می توانند به دلیل ابتکارات SEO خود خرید خود را دریافت کنند. برای دستیابی به این خرید ، مشتریان باید بر هنر قصه گویی تسلط داشته باشند.

آیا به دنبال بهترین تکنیک های سئوی خارج از صفحه هستید ، پس دیگر دنبال این نباشید ! در این وبلاگ، ما 15 روند و تکنیک برتر سئوی خارج از صفحه را فهرست کرده ایم که شامل جزئیاتی مانند وب سایت های محبوب، اعتبار دامنه، اعتبار صفحه و موارد دیگر می شود.

قبل از اینکه به لیست تکنیک‌های سئوی خارج از صفحه برای امسال بپردازیم، می‌خواهیم سئو چیست و انواع تکنیک‌های سئو را بیاموزیم.

بهینه سازی موتورهای جستجو یکی از تکنیک هایی است که برای بهبود ترافیک یک وب سایت با کسب رتبه بالا در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) مانند گوگل، بینگ، یاهو و غیره استفاده می شود. سئو دارای سه تکنیک مهم برای بهبود موقعیت وب سایت در SERP به نام های  سئوی فنی ،  سئوی روی صفحه  و  سئوی خارج از صفحه (بهینه سازی موتور جستجو) است. 

بیایید اکنون یک به یک بررسی کنیم.

سئو فنی

این یک کار یک بار است که ما در سطح دامنه و میزبانی انجام می دهیم. مانند نصب https برای دامنه خود، افزایش طول ثبت دامنه، زمان بارگذاری کلی وب سایت، بهینه سازی robots.txt، صفحه خطای سفارشی مناسب 404 و غیره،

ON Page SEO (بهینه سازی موتورهای جستجو در صفحه)

به تمام کارهایی که ما در وب‌سایت خود انجام می‌دهیم، مانند عنوان، توضیحات، محتوا، تصویر، پر کردن کلمات کلیدی، پیوندهای داخلی و غیره اشاره دارد. به طور کلی تکنیک روی صفحه به معنای ساختار یا ساخت وب‌سایت شما برای موتورهای جستجو است.

سئو خارج از صفحه (بهینه سازی خارج از صفحه برای موتورهای جستجو)

سئوی خارج از صفحه به محبوبیت وب سایت شما در اینترنت کمک می کند، بنابراین می توانید بیشتر دیده شوید. با تکنیک های روی صفحه می توانیم در موتورهای جستجو قابل مشاهده باشیم  . با این حال  ، تکنیک های سئو خارج از صفحه  به بهبود موقعیت وب سایت شما در SERP کمک می کند.

15 تکنیک برتر SEO Off Page برای سال 2022

1. ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری

محتوای شگفت انگیز همیشه در بهینه سازی موتورهای جستجو پادشاه است. ایجاد محتوای شگفت انگیز و قابل اشتراک گذاری راهی هوشمندانه برای ایجاد بک لینک های طبیعی بیشتر و بیشتر به وب سایت یا وبلاگ ما است. اغلب تحقیق کنید و محتوای خود را همیشه تازه و به روز نگه دارید.

2. گسترش نفوذ

اگر هر نوع محتوایی را ایجاد کرده‌اید که ارزش اشتراک‌گذاری را داشته باشد، در تماس با تأثیرگذاران در صنعت خود دریغ نکنید. به آنها بگویید که وبلاگ شما را بررسی کنند و از وبلاگ خود برای دریافت لینک بخواهند. مطمئن شوید که لینک ها را از دامنه های کاملا مرتبط دریافت می کنید.

3. به عنوان نویسنده مهمان مشارکت کنید

تعدادی وبلاگ خوب و با کیفیت وجود دارد که برای پست مهمان از نویسندگان مختلف باز است. یک تحقیق شگفت انگیز بنویسید و با محتوای پست مهمان به آنها برسید. روی کمیت لینک ها تمرکز نکنید بلکه فقط روی لینک های با کیفیت تمرکز کنید. همچنین از ارسال چندین بار در یک سایت وبلاگ مهمان خودداری کنید.

4. تعامل در رسانه های اجتماعی

یکی  از تکنیک های اصلی سئو خارج از صفحه  ، مشارکت در رسانه های اجتماعی است. اگر می‌خواهید کسب‌وکار، وب‌سایت یا وبلاگ خود را محبوب کنید، با افراد در چندین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی تعامل داشته باشید. حضور در رسانه‌های اجتماعی به رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کند و همچنین به شما کمک می‌کند تا لینک‌های بیشتری را دریافت کنید.

برترین سایت های شبکه های اجتماعی

S شماره سایت های شبکه های اجتماعی DA PA
1 http://www.linkedin.com 98 99
2 https://www.facebook.com 96 100
3 http://www.twitter.com 96 100
4 https://www.pinterest.com 94 96
5 https://www.instagram.com 93 100
6 https://www.snapchat.com 91 74
7 https://www.reddit.com 91 90
8 https://www.tumblr.com 85 100
9 https://ask.fm 90 71
10 https://mix.com 78 61
لیست 10 وب سایت رسانه های اجتماعی برتر برای لینک سازی

5. سایت های نشانه گذاری اجتماعی

سایت های نشانه گذاری اجتماعی یکی از بهترین پلتفرم ها برای تبلیغ وب سایت شما هستند. وقتی صفحه وب یا پست وبلاگ خود را در وب سایت های محبوب نشانک گذاری اجتماعی نشانک می کنید، ترافیک بالایی به صفحه وب یا وبلاگ خود به دست می آورید.

وب‌سایت‌های نشانک‌گذاری محبوب و با DA بالا

S شماره سایت های نشانه گذاری اجتماعی DA PA
1 http://digg.com 93 81
2 http://slashdot.org 91 75
3 https://www.reddit.com 91 90
4 http://diigo.com 89 69
5 https://www.tumblr.com 85 100
6 https://www.plurk.com 88 70
7 https://www.pearltrees.com 87 71
8 https://www.instapaper.com 86 71
9 https://www.folkd.com 62 68
10 https://www.padlet.com 83 72
لیست 10 وب سایت برتر نشانه گذاری اجتماعی برای لینک سازی

6. ارسال انجمن

در انجمن های جستجو که مربوط به وب سایت و تجارت شما هستند شرکت کنید و با آن انجمن ارتباط برقرار کنید. به تاپیک ها پاسخ دهید، به سوالات مردم پاسخ دهید و پیشنهادات و توصیه های خود را ارائه دهید. از انجمن های "Do-Follow" استفاده کنید.

لیست انجمن های عالی DA

S شماره سایت های ارسال انجمن DA PA
1 https://www.flickr.com/help/forum/en-us/ 92 72
2 https://www.addthis.com/forum 93 61
3 https://bbpress.org/forums/ 62 54
4 https://www.careerbuilder.com 84 69
5 https://www.chronicle.com/forums 82 53
لیست 5 وب سایت برتر ارسال انجمن برای لینک سازی

7. ارسال دایرکتوری وبلاگ

ارسال دایرکتوری به طور مداوم برای ایجاد پیوندهای برگشتی با کیفیت کار می کند. یک دایرکتوری موثر انتخاب کنید و یک دسته بندی مناسب را انتخاب کنید. مدت زمان زیادی طول می کشد تا نتایج خوب ارائه شود، اما این نتایج در یک دوره زمانی طولانی تر برجسته می شوند.

فهرست ارسال دایرکتوری رایگان

S شماره سایت های ارسال دایرکتوری وبلاگ DA PA
1 https://industrydirectory.mjbizdaily.com/ 64 40
2 https://directory.entireweb.com/ 53 46
3 http://www.elecdir.com 36 49
4 https://www.sitepromotiondirectory.com/ 35 53
5 http://www.a1webdirectory.org/ 34 54
لیست 5 وب سایت برتر دایرکتوری وبلاگ برای لینک سازی

8. ارسال مقاله

مقالات خود را در دایرکتوری ارسال مقاله با روابط عمومی بالا ارسال کنید. همچنین می توانید به وب سایت خود لینک بدهید. مطمئن شوید که محتوای شما منحصر به فرد و با کیفیت است. محتوای با کیفیت پایین و محتوایی که حاوی کلمات کلیدی بیشتری است ممکن است رد شود. دسته بندی صحیح را انتخاب کنید و عنوان خوبی به محتوای خود بدهید.

سایت های ارسال مقاله رایگان

S شماره سایت های ارسال مقاله DA PA
1 http://hubpages.com/ 91 70
2 http://ezinearticles.com 87 72
3 https://www.thefreelibrary.com/ 76 65
4 http://www.brighthub.com/ 76 60
5 http://www.magportal.com 43 52
لیست 5 وب سایت برتر ارسال مقاله برای لینک سازی

9. پرسش و پاسخ

یکی از بهترین راه هایی که می توانید ترافیک بالایی داشته باشید، استفاده از وب سایت های پرسش و پاسخ است. به سایت های پرسش و پاسخ روابط عمومی بالا بپیوندید و سوالات مربوط به کسب و کار، وبلاگ یا وب سایت خود را جستجو کنید و به این سوالات پاسخ روشنی بدهید. پیوندی به وب سایت خود بدهید که به دید بیشتر شما کمک می کند.

وب سایت های پرسش و پاسخ

S شماره سایت های پرسش و پاسخ DA PA
1 https://www.quora.com/ 93 77
2 https://answers.yahoo.com/ 92 72
3 http://www.ehow.com/ 92 73
4 http://answerbag.com/ 65 51
5 http://www.blurtit.com/ 63 58
لیست 5 وب سایت Q و A برتر برای لینک سازی

10. ارسال ویدئو

چگونه SEO ها زمان خود را صرف می کنند

ابتدا بیایید نگاهی بیندازیم که SEO ها بیشتر وقت خود را چگونه می گذرانند. ما یک نظرسنجی انجام دادیم و متوجه شدیم که اکثر SEO ها زمان خود را به روش های زیر تقسیم می کنند:

بدون نمودار v1

بیش از 50 درصد از زمان آنها صرف کسب اطلاعات و گزارش می شود ، که معمولاً شامل خروج و بارگیری داده ها از Google Search Console یا Google Analytics ، گزارش های رتبه بندی مختلف و موارد مشابه تنها برای سازماندهی همه اطلاعات در یک سند عظیم Excel به با اشخاص علاقمند به اشتراک گذاشته شود - که اغلب اوقات حتی نمی دانند به چه چیزی نگاه می کنند!

ما می خواهیم ببینیم که مشتریان ما بیشتر وقت خود را صرف اعدام می کنند! آنها نگران تحقیق ، تجزیه و تحلیل و گزارش نباشند. seoClarity این قدرت را دارد که این کارهای یکبار زمان بر را برای شما انجام دهد (بنابراین می توانید برای مواردی که واقعا مهم هستند وقت بگذارید - اولویت بندی و اجرای کارهای SEO).

با وضوح نمودار

برای رسیدن به جایی که مشتریان ما می توانند بهترین گزارش SEO ممکن را ایجاد کنند ، باید از اصول اولیه شروع کنیم.

قصه گویی برای سئو چیست؟

افسانه ها نمونه های بسیار خوبی از چیزی هستند که داستان جذاب را می سازد. آنها دارای یک شروع جذاب ، یک خط داستانی جذاب و یک پایان هیجان انگیز هستند. اگرچه عناصر خاصی که در داستان دخیل هستند ممکن است متفاوت باشند ، ساختار اصلی یکسان است: همه چیز خوب بود ، اتفاق بدی رخ داد ، سپس مشکل حل شد و همه چیز دوباره خوب شد.

این همان چیزی است که ما باید بتوانیم آن را به SEO تبدیل کنیم - هر چه بتوانیم در توضیح داستان SEO خود بهتر عمل کنیم ، بیشتر می توانیم دیگران را درگیر خود کنیم.

شما می توانید این کار را با ساختاربندی تحقیقات خود به شیوه ای مشابه انجام دهید: در اینجا مکانی را که با SEO خود شروع کرده اید ، در اینجا استراتژی های کاربردی آورده شده است ، و در اینجا نتیجه و وضعیت امروز شما آمده است.

چگونه می توان یک داستان SEO خوب ایجاد کرد

برای ایجاد یک داستان جذاب برای مشتری خود ، باید ویژگی های داستان نویسی زیر را در خود داشته باشید:

  • مخاطبان خود را بشناسید. در نظر بگیرید که مخاطبان شما به چه چیزی علاقه مند هستند. هنگام به اشتراک گذاشتن داشبورد یا گزارش با دیگران در شرکت خود ، بعید است که مخاطبان شما از تمام دانش فنی و اصطلاحات صنعتی مورد نیاز برای توسعه یک طرح SEO برخوردار باشند. به زبان آنها صحبت کنید و یافته های خود را فقط بر اساس آنچه تیم یا مشتری شما باید بدانند متراکم کنید. به عنوان مثال ، ممکن است تیم فناوری اطلاعات شما به گزارش های ماهانه و درک زبان صنعت نیاز داشته باشد ، در حالی که ذینفعان شرکت شما نیاز به گزارش های مکرر با زبانی که می توانند درک کنند ، دارند.
  • شخصیت های قوی را انتخاب کنید. بر شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) تمرکز کنید که مخاطبان به آنها علاقه مند هستند و از جزئیات غیر ضروری که قابل درک نیستند اجتناب کنید. اگر نتوانید مشتریان خود را با حجم زیادی از اطلاعات بمباران کنید فایده ای ندارد اگر نتوانید آنها را به طور معنی داری به هم پیوند دهید. به خاطر داشته باشید که داشبورد SEO شما برای شما نیست - این برای دیگران است که ارزش کار شما را به گونه ای درک کنند که بتوانند درک کنند.
  • یک طرح مشخص تعریف کنید. یک شروع قوی ، یک میانه جالب و یک پایان هیجان انگیز داشته باشید. چه نتایج خوب باشد و چه خوب ، داشبوردها و گزارشات شما تصویری از جایی که شروع کرده اید ، چه اتفاقی افتاده است و در کجا به پایان رسیده اید (البته در را برای یک دنباله باز باز می گذارد!) نشان می دهد.
  • یک خط داستانی جذاب ارائه دهید. داده ها را منسجم نگه دارید و به طور خاص به رابطه علت و معلولی بین استراتژی های SEO خود و نتایج مشتری یا KPI برند خود توجه کنید. همه این عناصر را برای ایجاد روایتی که هم واضح و هم قانع کننده باشد به کار ببرید.

گزارش دهی یا قصه گویی در سئو به یکی از دو دسته تقسیم می شود: تکراری یا پروژه ای .

گزارش مکرر برای افرادی است که خواهان به روزرسانی مداوم در مورد چگونگی تکامل داستان هستند. مدیران به احتمال زیاد می خواهند گزارشات را به صورت فصلی یا ماهانه مشاهده کنند در حالی که ذینفعان به روز رسانی گزارش هفتگی یا فصلی را ترجیح می دهند. از سوی دیگر ، تحلیلگران SEO گزارش روزانه می خواهند - آنها مسئول اطمینان از غرق شدن کشتی هستند ، بنابراین آنها باید هر روز به روز رسانی این داستان را دریافت کنند.

هر یک از مشتریان ما باید گزارشات مکرر را در کل شرکت خود ارائه دهند. در غیر این صورت ، آنها SEO را در شرکت خود تبلیغ نکرده اند و از روش بهینه سازی تجربه جستجو استفاده نکرده اند.

این یکی از بزرگترین وابستگی هایی است که می توانیم در seoClarity ایجاد کنیم! اگر مشتریان به داشبوردها و گزارشات تکیه کنند و بهترین داستان ممکن را برای تیم خود ثبت کنند ، آنها با موفقیت مسیری را برای تبلیغ SEO در سازمان خود ایجاد می کنند.

از طرف دیگر گزارش مبتنی بر پروژه تنها زمانی ایجاد می شود که گزارش های مکرر به یک گردش کار استاندارد در سازمان تبدیل شود. در آینده در پست دیگری به این موضوع می پردازیم.

چارچوب قصه گویی seoClarity

چیزی که seoClarity را در بازار بسیار منحصر به فرد می کند این است که ما تنها پلت فرم سازمانی SEO هستیم که گزارش روزانه انجام می دهیم. بنابراین ، اگر شما یک تحلیلگر یا ذینفع هستید که به بروزرسانی های مداوم نیاز دارید ، هیچ چیز بهتر از به روزرسانی های روزانه ای که seoClarity ارائه می دهد وجود ندارد.

برای ایجاد گزارش SEO مبتنی بر داستان ، ما با چهار س simpleال ساده شروع می کنیم:

  1. الان کجا هستیم؟
  2. چگونه به اینجا رسیدیم ؟
  3. کجا می خواهیم باشیم؟
  4. چگونه به آنجا می رسیم ؟

هر یک از این سوالات را می توان در داشبورد واحد برای هر مخاطبی که داریم پاسخ داد. بیایید مثال تیم اجرایی شما و نحوه پاسخگویی به س questionsالات بالا را برای آنها منطقی در نظر بگیریم.

  1. الان کجا هستیم؟ ما راهی داریم که وضعیت فعلی را در مورد قابلیت مشاهده در SERP ، ترافیک ، تبدیل ها و غیره نشان دهیم.
  2. چگونه به اینجا رسیدیم؟ ما گزارش های متداول داریم که نشان می دهد چگونه چیزی در جایی که هست به وجود آمده است. رتبه بندی ، ترافیک ، سال به سال-این گزارش های ترند شده محدود به زمان هستند تا شروع (اکنون کجا هستیم؟) و سفر (چگونه به اینجا رسیدیم) را نمایش دهند.
  3. کجا می خواهیم باشیم؟ سهم خود را از صدای رتبه بندی ، ترافیک تخمین زده شده ، قابلیت جستجو و موارد دیگر را در مقایسه با رقبای خود مقایسه کنید تا به شما نشان دهد که از نظر رقابتی چه کسی عملکرد شما را پایین آورده است.
  4. چگونه به آنجا می رسیم؟ بینش های قابل اجرا یا وظایف ایجاد شده توسط مشتری ، راهی عالی برای نشان دادن نحوه برنامه ریزی ما برای رسیدن به جایی است که می خواهیم.

ساخت داستان در سئو شفافیت

مجدداً با استفاده از مثال گزارش SEO برای تیم اجرایی خود در بالا ، می خواهم به شما نشان دهم که چگونه این کار را در بستر با استفاده از چارچوب قصه گویی انجام دهید.

الان کجا هستیم؟

ما چند راه برای پاسخ به این س haveال داریم ، اما روش مورد علاقه ما برای انجام این کار برای مدیران ، Research Grid است ، یک مجموعه داده بی طرفانه که 270 میلیون کلمه کلیدی (و در حال شمارش) را دنبال می کند. این شامل هر کلمه کلیدی است که برای پیدا کردن صفحه وب مشتری استفاده می شود. در حالی که برخی از سئوکارها فقط بر روی کلمات کلیدی تمرکز می کنند که شرکت رتبه بالایی در آنها دارد ، دیدگاه بی طرفانه به همه کلمات کلیدی نگاه می کند تا تصویری واقع بینانه ارائه دهد و فرصت های بالقوه را به شما معرفی کند.

 

 

چگونه به اینجا رسیدیم؟

Research Grid Trend ، با استفاده از نمای 6 ماهه یا 12 ماهه ، این س questionال را به سادگی برای هر تیم اجرایی پاسخ می دهد. با این کار ، بینندگان می توانند نمودار روند نحوه رسیدن به جایی را که در حال حاضر در یک بازه زمانی مشخص قرار داریم ، مشاهده کنند.

 

 

کجا می خواهیم باشیم؟

مقایسه خلاء محتوا روند نشان می دهد مدیران که در آن شما و رقبای خود را در رتبه بندی برای تعیین فرصت های جدید برای هدف قرار دادن در برابر رقابت است.

 

اکنون با خط داستانی فوق که ایجاد کرده ایم ، می خواهیم همه معیارها را با هم گره بزنیم. ممکن است بگوییم ،

"در 12 ماه گذشته ، با افزودن کلمات کلیدی جدیدی که در حال ردیابی آنها هستیم ، شاهد بهبود رتبه های خود بوده ایم ، اما دید جستجوی ما ثابت است. با این حال ، نزدیکترین رقبای ما در همین مدت زمان رتبه متوسط ​​وزنی را کاهش داده اند و بنابراین رشد مداوم ما را بسیار قوی می دانند. "

برای هدایت این نقطه به خانه ، نمایش خلاصه YoY در داشبورد خود را در نظر بگیرید. این یک تصویر سطح بالا از نحوه عملکرد بهتر مارک شما در این زمان در سال گذشته ارائه می دهد.

 

 

چگونه به آنجا می رسیم؟

بنابراین ، چه کاری برای انجام دادن باقی مانده است؟ پس از نشان دادن موفقیت کارهایی که انجام داده اید ، می توانید بینش های قابل اجرا در مورد آنچه را که باید انجام دهید تا رشد خود را به جایی که می خواهید ادامه دهید ، به اشتراک بگذارید.

 

 

می توانید این بینش ها را بر اساس تأثیر یا تلاش برای تعیین اولویت این وظایف مرتب کنید. در حالی که این مورد برای همه مشتریان مناسب نیست ، لیستی خوب برای مشاهده همه مواردی است که برای ادامه موفقیت یا بهبود نتایج کلی باید مورد توجه قرار گیرد.

نتیجه

در بالا ، ما یک داستان SEO بسیار مختصر و اجرایی ارائه کرده ایم که می تواند در 15 دقیقه یا کمتر بیان شود. در مثال یک تیم اجرایی ، آنها نیازی به اطلاع از بک لینک ندارند. آنها نیازی ندارند از جزئیات فنی کمی از سلامت سایت شما مطلع شوند. اگر آنها می خواهند بدانند - عالی است ، می توانید آن را با آنها به اشتراک بگذارید. در غیر این صورت ، بهتر است اطلاعات غیر ضروری را کنار بگذارید و فقط آنچه را که باید با هر مخاطب خاص به اشتراک گذاشته شود اعمال کنید. 

خواندن توصیه شده: گزارش ساده SEO برای C-Suite

خوشبختانه برای مشتریان ما ، seoClarity تمام داده های SEO ، همه معیارهای SEO و همه قابلیت ها را بدون محدودیت های مصنوعی در یک نمای واحد و مرکزی با بیش از 100 تجسم سفارشی ارائه می دهد ، بنابراین می توانید به همان تعداد برای همه افراد تیم خود داستان ایجاد کنید. دوست دارم خبر خوب این است که ما حدس های هنری را از داشبورد برای شما خارج کرده ایم ، دوباره به شما زمان بیشتری برای اجرای موفقیت و بهبود سئو می دهیم.