راهنمای سئو برای مبتدیان
اصول سئو: راهنمای کامل مبتدیان برای بهینه سازی موتور جستجو
1. سئو چیست و چرا مهم است؟
شما احتمالاً درباره سئو سایت شنیده اید و اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، می توانید یک تعریف سریع از این واژه در ویکی پدیا بدست آورید ، اما درک اینکه سئو "فرآیندی است که برای مشاهده یک وب سایت یا یک صفحه وب در موتور جستجو تأثیر می گذارد. نتایج پرداخت نشده "در واقع به شما کمک نمی کند به س questionsالات مهم مربوط به کسب و کار و وب سایت خود پاسخ دهید ، مانند:
چگونه برای سایت خود یا سایت شرکت خود ، موتورهای جستجو را "بهینه سازی" می کنید؟
از کجا می دانید که چقدر باید برای SEO جستجو کنید؟
چگونه می توان مشاوره "خوب" SEO را از مشاوره "بد" یا مضر SEO جستجو کرد؟
آنچه احتمالاً برای شما بعنوان یک صاحب مشاغل یا کارمند جالب توجه است این است که چگونه می توانید در واقع SEO را برای کمک به ایجاد ترافیک ، بازده ، فروش و در نهایت درآمد و سود برای کسب و کار خود استفاده کنید. این همان چیزی است که در این راهنما بر آن تمرکز خواهیم کرد.
چرا باید به سئو سایت اهمیت دهید؟
افراد زیادی به دنبال چیزها می گردند. این ترافیک می تواند برای یک کسب و کار بسیار قدرتمند باشد ، نه تنها به دلیل اینکه ترافیک زیادی وجود دارد ، بلکه به دلیل وجود ترافیک بسیار خاص و با هدف بالا .
اگر ابزارک های آبی می فروشید ، آیا ترجیح می دهید بیلبوردی بخرید تا هر کسی که در منطقه شما اتومبیل داشته باشد تبلیغات شما را ببیند (اینکه آیا هرگز به ویجت های آبی علاقه مند هستند یا نه) ، یا هر بار که هر کس در جهان "خرید ابزارک های آبی "به یک موتور جستجو تبدیل می شوند؟ احتمالاً مورد دوم ، زیرا آن افراد قصد تجاری دارند ، یعنی ایستاده اند و می گویند که می خواهند چیزی را که شما پیشنهاد می دهید بخرند .
آغازگر سئو
افراد به دنبال هر نوع موضوعی هستند که مستقیماً با تجارت شما مرتبط باشد. فراتر از آن ، چشم اندازهای شما همچنین در جستجوی انواع مواردی هستند که فقط به شغل شما مربوط می شوند. اینها حتی فرصتهای بیشتری برای ارتباط با افراد و کمک به پاسخگویی به س questionsالات آنها ، حل مشکلات آنها و تبدیل شدن به یک منبع قابل اعتماد برای آنها است.
آیا به احتمال زیاد ویجت های خود را از منبعی قابل اعتماد دریافت می کنید که در هر چهار بار گذشته برای کمک به یک مشکل یا کسی که قبلاً به Google مراجعه کرده اید ، اطلاعات خوبی ارائه می دهد؟
در واقع چه چیزی برای رانندگی در موتورهای جستجو مفید است؟
اول توجه به این نکته مهم است که گوگل مسئول بیشترین ترافیک موتورهای جستجو در جهان است (اگرچه همیشه تعداد واقعی جریان دارد ). این ممکن است از طاقچه به طاقچه متفاوت باشد ، اما به احتمال زیاد Google در نتایج جستجو که کسب و کار یا وب سایت شما می خواهد در آن نشان داده شود ، بازیگر اصلی است و بهترین روش های ذکر شده در این راهنما به موقعیت سایت و محتوای آن کمک می کند تا در سایر موتورهای جستجو نیز رتبه بندی کنید.
اصول SEO را بیاموزید
صرف نظر از اینکه از چه موتور جستجو استفاده می کنید ، نتایج جستجو دائماً در حال تغییر هستند. گوگل به ویژه به روز شده است بسیاری از چیزهای اطراف چگونه آنها را رتبه وب سایت از طریق بسیاری از نام های مختلف حیوانی به تازگی، و بسیاری از ساده ترین و ارزان ترین راه برای دریافت صفحات خود را به رتبه در نتایج جستجو در سال های اخیر بسیار خطرناک تبدیل شده اند.
بنابراین چه چیزی مفید است؟ چگونه Google مشخص می کند که کدام صفحات را در پاسخ به آنچه افراد جستجو می کنند برگرداند؟ چگونه می توانید این همه بازدید ارزشمند را به سایت خود برسانید؟
الگوریتم گوگل بسیار پیچیده است ، و من پیوندهایی را برای هر کسی که قصد دارد بیشتر به چگونگی رتبه بندی سایت های گوگل در انتهای این بخش بپردازد ، اما در سطح بسیار بالا ، به اشتراک می گذارم:
Google به دنبال صفحاتی است که حاوی اطلاعات مرتبط و با کیفیت بالا در مورد جستجوی جستجوگر باشد.
آنها ارتباط را با "خزیدن" (یا خواندن) محتوای وب سایت شما و ارزیابی (الگوریتمی) تعیین می کنند که آیا این محتوا با آنچه جستجوگر به دنبال آن است ، بیشتر مربوط به کلمات کلیدی است.
آنها "کیفیت" را با چندین روش تعیین می کنند ، اما هنوز هم در میان آنها کیفیت و تعداد وب سایت های دیگری که به صفحه شما و به طور کامل سایت شما پیوند دارند برجسته است. به بیان خیلی ساده: اگر تنها سایتهایی که به سایت ویجت آبی شما پیوند دارند وبلاگهایی هستند که هیچ کس دیگر در وب به آنها پیوند نداده است و سایت ویجت آبی من پیوندهایی را از مکانهای معتبری دریافت می کند که به طور مکرر به آنها پیوند داده می شوند ، مانند CNN.com ، سایت من از سایت شما بیشتر مورد اعتماد (و کیفیت بالاتری فرض می شود) خواهد بود.
به طور فزاینده ای ، عناصر اضافی توسط الگوریتم Google سنجیده می شوند تا مکان شما را در چه رتبه ای قرار دهد ، مانند:
چگونه افراد با سایت شما ارتباط برقرار می کنند (آیا آنها اطلاعات مورد نیاز را پیدا می کنند و در سایت شما باقی می مانند یا به صفحه جستجو باز می گردند و روی پیوند دیگری کلیک می کنند؟ یا اینکه آنها فقط لیست شما را در نتایج جستجو نادیده می گیرند و هرگز کلیک نمی کنند؟ )
سرعت بارگذاری سایت و "دوستی موبایل"
چه مقدار محتوای منحصر به فرد دارید (در مقابل محتوای کم ارزش یا محتوای تکراری "بسیار نازک" )
صدها فاکتور رتبه بندی وجود دارد که الگوریتم گوگل در پاسخ به جستجوها در نظر می گیرد و آنها دائماً در حال به روزرسانی و اصلاح فرآیند خود هستند.
فاکتورهای رتبه بندی گوگل سئو
خبر خوب این است که برای رتبه بندی اصطلاحات ارزشمند در نتایج جستجو ، نیازی نیست که شما یک محقق موتور جستجو باشید. ما بهترین روشهای اثبات شده و قابل تکرار را برای بهینه سازی وب سایت ها برای جستجو جستجو خواهیم کرد که می تواند به شما کمک کند ترافیک هدفمند را از طریق جستجو بدون نیاز به مهندسی معکوس در صلاحیت اصلی یکی از با ارزش ترین شرکت های جهان ایجاد کنید.
اگر شما می خواهید در مورد نحوه کار موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری کسب کنید ، منابع بسیار خوبی در دسترس است از جمله:
راهنمای Moz در مورد موضوع
گرافیک تعاملی خود Google
اکنون ، به اصول SEO بازگردیم! بیایید به روش ها و استراتژی های واقعی SEO بپردازیم که به شما کمک می کند از موتورهای جستجوگر بازدید بیشتری داشته باشید.
2. تحقیق در مورد کلمات کلیدی و بهترین روشهای هدف قرار دادن کلمات کلیدی
اولین قدم در بهینه سازی موتور جستجو این است که تعیین کنید واقعاً برای چه چیزی بهینه سازی می کنید. این بدان معنی است که اصطلاحاتی را که افراد در جستجوی آنها هستند (همچنین به عنوان "کلمات کلیدی" شناخته می شوند) مشخص کنید که می خواهید وب سایت شما در موتورهای جستجو مانند Google رتبه بندی کند.
به نظر می رسد به اندازه کافی ساده ، درست است؟ من می خواهم هنگامی که افراد به دنبال "ابزارک" هستند و شاید وقتی چیزهایی مانند "خرید ابزارک" را تایپ می کنند ، شرکت ویجت من نمایش داده شود. به مرحله سه بروید!
حجم جستجو برای کلمات کلیدی جستجوگرها
متأسفانه کاملاً ساده نیست. برای تعیین کلمات کلیدی که می خواهید در سایت خود هدف قرار دهید ، چند عامل اساسی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:
حجم جستجو - اولین عاملی که باید در نظر گرفت این است که چه تعداد از افراد (در صورت وجود) در واقع در جستجوی یک کلمه کلیدی مشخص هستند. هرچه تعداد بیشتری از افراد در جستجوی کلمه کلیدی باشند ، بیشترین میزان مخاطب را برای شما فراهم می کند. برعکس ، اگر کسی به دنبال کلمه کلیدی نباشد ، دیگر مخاطبی در دسترس نیست که بتواند محتوای شما را از طریق جستجو پیدا کند.
مرتبط بودن - اگر اصطلاحی به طور مکرر جستجو می شود عالی است: اما اگر کاملاً با چشم انداز شما مرتبط نباشد چه می کنید؟ ارتباط در ابتدا مستقیم به نظر می رسد: اگر در حال فروش نرم افزار اتوماسیون بازاریابی ایمیل شرکت هستید ، نمی خواهید برای جستجوهایی که هیچ ارتباطی با تجارت شما ندارند مانند "لوازم حیوانات خانگی" نشان داده شوید. اما در مورد اصطلاحاتی مانند "نرم افزار بازاریابی از طریق ایمیل" چه می توان گفت؟ این ممکن است به صورت شهودی توصیف خوبی از آنچه شما انجام می دهید بنظر برسد ، اما اگر به شرکتهای Fortune 100 می فروشید ، بیشترین میزان بازدید از این اصطلاح رقابتی ، جستجوگرانی هستند که علاقه ای به خرید نرم افزار شما ندارند (و افرادی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید ممکن است هرگز راه حل پیچیده و گران قیمت شما را براساس یک جستجوی ساده در Google خریداری نکنند). برعکس ، ممکن است فکر کنید یک کلمه کلیدی مماس مانند "بهترین راه حل های بازاریابی PPC سازمانی" برای تجارت شما کاملاً بی ربط است زیرا شما نرم افزار بازاریابی PPC نمی فروشید.
رقابت - مانند هر فرصت شغلی ، در سئو نیز می خواهید هزینه های بالقوه و احتمال موفقیت را در نظر بگیرید. برای سئو ، این به معنای درک رقابت نسبی (و احتمال رتبه بندی) برای اصطلاحات خاص است.
ابتدا باید بفهمید که مشتریان احتمالی شما چه کسانی هستند و به دنبال چه چیزی هستند. اگر قبلاً نمی دانید که چشم انداز شما چه کسانی است ، فکر کردن در مورد آن مکان خوبی برای شروع کار ، برای کسب و کار شما به طور کلی یا همچنین سئو است.
از آنجا می خواهید درک کنید:
آنها به چه نوع چیزهایی علاقه دارند؟
آنها چه مشکلی دارند؟
آنها از چه نوع زبانی برای توصیف کارهایی که انجام می دهند ، ابزاری که استفاده می کنند و غیره استفاده می کنند؟
آنها از چه کسی چیزهایی را خریداری می کنند (این به معنای رقبای شما است ، اما همچنین می تواند به معنی ابزارهای مماس و مماس باشد - برای شرکت بازاریابی از طریق ایمیل ، به سایر ابزارهای بازاریابی سازمانی فکر کنید)؟
وقتی به این س questionsالات پاسخ دادید ، یک لیست اولیه از کلمات کلیدی و دامنه های احتمالی خواهید داشت تا به شما کمک کند ایده های اضافی مربوط به کلمات کلیدی را بدست آورید و مقادیر اندازه جستجو و معیارهای رقابت را ارائه دهید.
لیستی از روشهای اصلی را که مشتری و مشتری شما توصیف می کنند انجام دهید و شروع به وارد کردن آن در ابزارهای کلمه کلیدی مانند ابزار کلمات کلیدی خود Google یا ابزارهایی مانند Uber Suggest یا ابزار کلمات کلیدی WordStream کنید :
wordstream seo ابزار کلمات کلیدی
در زیر می توانید لیست جامع تری از ابزارهای کلمات کلیدی را بیابید ، اما ایده اصلی این است که در این مرحله اولیه ، می خواهید تعدادی جستجو با انواع ابزارهای مختلف کلمات کلیدی را انجام دهید. همچنین می توانید از ابزارهای کلیدی کلیدی رقابتی مانند SEM Rush استفاده کنید تا ببینید رقبای شما برای چه رتبه ای رتبه بندی می کنند. این ابزارها هزاران نتیجه جستجوی مختلف را بررسی می کنند و هر اصطلاح جستجو را که اخیراً رتبه بندی رقیب شما در Google را مشاهده کرده اند به شما نشان می دهند. آنچه SEM Rush برای ارائه دهنده اتوماسیون بازاریابی Marketo نشان می دهد در اینجا است:
داده های کلمه کلیدی SEMRush
باز هم می گویم: این فقط چیزی نیست که شما برای رقبا به آن نگاه می کنید. شما می توانید به ابزارهای مرتبطی که برای ایده های محتوایی به همان بازار می فروشند نگاه کنید و حتی به ناشران اصلی که در مورد موضوع شما صحبت می کنند (و اینکه چشم انداز شما در حال خواندن است) نگاه کنید و ببینید که این سایت ها برای چه نوع کلمات کلیدی باعث ایجاد ترافیک می شوند .
علاوه بر این ، اگر سایت فعلی داشته باشید ، احتمالاً از قبل از موتورهای جستجو ترافیک می گیرید. در این صورت ، می توانید از برخی از داده های کلمات کلیدی خود استفاده کنید تا به شما کمک کند درک کنید کدام اصطلاحات باعث ایجاد ترافیک می شوند (و چه کسی ممکن است بتوانید برای آنها مقداری بهتر رتبه بندی کنید).
متأسفانه ، گوگل ارائه بسیاری از اطلاعات در مورد آنچه مردم به دنبال آن هستند به ارائه دهندگان تجزیه و تحلیل متوقف شده است ، اما شما می توانید از SEM Rush (یا ابزارهای مشابه مانند SpyFu ) در سایت خود استفاده کنید تا اصطلاحاتی را که در اختیار دارید درک کنید. رتبه بندی برای و حجم جستجوی تخمینی آنها. Google همچنین کمی بیشتر از این داده ها را در رابط ابزارهای رایگان Webmaster Tools آنها در دسترس قرار می دهد (اگر حساب کاربری را راه اندازی نکرده اید ، این یک ابزار SEO بسیار با ارزش است هم برای کشف اطلاعات جستجوی جستجو و هم برای تشخیص انواع مختلف سئو فنی - بیشتر در مورد Webmaster Tools در اینجا راه اندازی شده است ).
پس از راه اندازی Webmaster Tools ، می توانید هنگام ورود به سیستم به این پیوند بروید و سeriesالات جستجو را که باعث ایجاد ترافیک به سایت شما می شوند ، مشاهده کنید:
ابزارهای مدیر وب داده های جستجوگرها
اینها می توانند اصطلاحات خوبی برای تمرکز بر تبلیغات محتوای اضافی و پیوندهای داخلی باشند (بعداً بیشتر در مورد هر یک از این عناوین بیشتر) ، و همچنین می توانند "کلمات کلیدی بذر" عالی باشند تا به شما کمک کنند ایده های عالی تری در مورد هدف قرار دهید.
وقتی وقت گذاشتید و می فهمید که چشم اندازهای شما چگونه صحبت می کند و آنها به دنبال چه چیزی می گردند ، کلمات کلیدی رانندگی را به سمت رقبا و سایت های مرتبط هدایت می کنید و اصطلاحات رانندگی به سایت خود را بررسی می کنید ، باید کار کنید برای درک اینکه کدام اصطلاحات را می توان به طور قابل تصور رتبه بندی کرد و در واقع بهترین فرصت ها کجاست .
تعیین رقابت نسبی یک کلمه کلیدی می تواند یک کار کاملاً پیچیده باشد. در یک سطح بسیار بالا ، شما باید درک کنید:
کل سایت های دیگر که برای رتبه بندی برای مدت مشابه رقابت می کنند ، چقدر قابل اعتماد و معتبر هستند (به عبارت دیگر: کل سایت چند پیوند می گیرد و چقدر با کیفیت ، قابل اعتماد و مرتبط هستند؟)
چقدر با خود کلمه کلیدی مطابقت دارند (آیا آنها پاسخ بسیار خوبی برای سوال آن جستجوگر ارائه می دهند)
هر صفحه در آن نتیجه جستجو چقدر محبوب و معتبر است (به عبارت دیگر: خود صفحه چند پیوند دارد و سایتهای پیوند دهنده از چه کیفیت ، قابل اعتماد و مرتبطی برخوردار هستند؟)
با استفاده از فرمول شاخص رقابتی بنیانگذار WordStream لری کیم (نکته شماره 3) می توانید در روند تعیین چگونگی رقابتی بودن کلمات کلیدی در Backlinko عمیق تر شوید .
همچنین انواع مختلفی از ابزارها (بیشتر آنها پولی) هستند که امتیازات دشواری کلمات کلیدی را ارائه می دهند:
دشواری کلمه کلیدی Moz و ابزار تجزیه و تحلیل SERP
ابزار دشواری کلمات کلیدی SEMRush
سرپیک
Canirank
Colibri.io
Seoprofiler
Ultimatenichefinder
ابزار دشوار کلمه کلیدی Advanced Webranking
و گرچه ماهیت آن پیشرفته تر است ، پست نیک ایوبانکس در مورد درک پتانسیل رتبه بندی نگاه عمیق نه تنها درک بلکه ایجاد یک فرمول عملی برای تعیین رقابت کلمات کلیدی و احتمال واقعی رتبه بندی یک سایت برای سایت شماست .
اگر می خواهید حتی بیشتر به موضوع تحقیق کلمات کلیدی و هدف قرار دادن کلمات کلیدی بپردازید ، چندین منبع عالی در این زمینه وجود دارد:
لری کیم و ویل کریچلو یک وبینار عالی در مورد استراتژی اثبات شده کلمات کلیدی ارائه دادند
Moz یک راهنمای عالی در مورد این موضوع نیز دارد
راهنمای قطعی Backlinko برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی نیز کامل و بسیار مفید است
اگر به دنبال یک دوره با کیفیت بالا و پایان به پایان در زمینه تحقیق در مورد کلمات کلیدی Nick Eubanks '(پولی) تحقیق کلید واژه Master 7 روزه دوره پست الکترونیکی عالی هستید
3. بهینه سازی در صفحه
هنگامی که لیست کلمات کلیدی خود را پیدا کردید ، مرحله بعدی در واقع پیاده سازی کلمات کلیدی هدفمند در محتوای سایت شما است. هر صفحه در سایت شما باید اصطلاح اصلی و "سبد" اصطلاحات مرتبط را هدف قرار دهد. در بررسی اجمالی خود از صفحه کاملاً بهینه شده ، رند فیشکین تصویری زیبا از آنچه یک صفحه بهینه شده خوب (یا کاملاً) به شما ارائه می دهد ارائه می دهد:
صفحه کاملا بهینه سازی شده
بیایید به چند عنصر اساسی و اساسی در صفحه بپردازیم که می خواهید هنگام درک کردن در مورد چگونگی هدایت ترافیک موتور جستجو به وب سایت خود ، آنها را درک کنید:
عنوان ها
در حالی که گوگل در تلاش است تا معنای واقعی یک صفحه را بهتر درک کند و از تأکید (و حتی مجازات) استفاده پرخاشگرانه و دستکاری شده از کلمات کلیدی ، از جمله اصطلاح (و اصطلاحات مرتبط) که می خواهید برای صفحات خود رتبه بندی کنید ، همچنان ارزشمند است. و تنها اثرگذارترین مکانی که می توانید کلمه کلیدی خود را قرار دهید ، برچسب عنوان صفحه شما است.
برچسب عنوان عنوان اصلی صفحه شما نیست . عنوانی که در صفحه مشاهده می کنید معمولاً یک عنصر HTML H1 (یا احتمالاً H2) است. عنوان عنوان همان چیزی است که می توانید در بالای مرورگر خود مشاهده کنید و توسط کد منبع صفحه شما در یک برچسب متا جمع می شود :
برچسب های عنوان برای جستجوگرها
طول برچسب عنوانی که Google نشان می دهد متفاوت خواهد بود (براساس پیکسل است نه شمارش کاراکتر) اما به طور کلی 55-60 نویسه در اینجا قانون خوبی است . در صورت امکان می خواهید در کلمه کلیدی اصلی خود کار کنید و اگر می توانید آن را به روشی طبیعی و جذاب انجام دهید ، برخی از اصلاح کننده های مرتبط را نیز در این اصطلاح اضافه کنید. به یاد داشته باشید: برچسب عنوان اغلب همان چیزی است که جستجوگر در نتایج جستجو برای صفحه شما می بیند. این "عنوان" در نتایج جستجوی ارگانیک است ، بنابراین شما همچنین می خواهید برچسب عنوان خود را کلیک کنید حساب کنید.
توضیحات متا
در حالی که برچسب عنوان به طورعنوان عنوان عنوان لیست جستجوی شما است ، توضیحات متا (عنصر متا HTML دیگری که می تواند در کد سایت شما به روز شود ، اما در صفحه واقعی شما دیده نمی شود) در واقع نسخه تبلیغاتی اضافی سایت شما است. Google با آنچه در نتایج جستجو نشان می دهد از برخی آزادی ها استفاده می کند ، بنابراین ممکن است متا توضیحات شما همیشه نشان داده نشود ، اما اگر توصیف جذابی از صفحه خود داشته باشید که باعث شود افراد جستجوگر احتمال کلیک را داشته باشند ، می توانید میزان بازدید را بسیار افزایش دهید. (بخاطر داشته باشید: نشان دادن نتایج جستجو فقط اولین قدم است! شما هنوز هم باید جستجوگران را به سایت خود بیاورید و سپس در واقع اقدامات مورد نظر خود را انجام دهید.)
در اینجا مثالی از توصیف متای دنیای واقعی در نتایج جستجو آورده شده است:
مبانی SEO توضیحات متا
محتوای بدن
البته محتوای واقعی صفحه شما بسیار مهم است. انواع مختلف صفحات "مشاغل" مختلفی دارند - دارایی محتوای اساسی شما که می خواهید افراد زیادی به آن پیوند بزنند باید بسیار متفاوت از محتوای پشتیبانی شما باشد که می خواهید مطمئن شوید کاربران به سرعت آن را پیدا می کنند و از آن پاسخ می گیرند. همانطور که گفته شد ، Google به طور فزاینده ای از انواع خاصی از محتوا طرفداری کرده است ، و هنگام ساخت هر یک از صفحات سایت خود ، مواردی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید:
محتوای ضخیم و منحصر به فرد - از نظر تعداد کلمات هیچ عددی جادویی وجود ندارد و اگر چند صفحه محتوا در سایت خود داشته باشید با تعداد انگشت شماری تا چند صد کلمه ، از لطف خوب گوگل دور نخواهید شد ، اما در به طور کلی به روزرسانی های اخیر پاندا به ویژه از محتوای منحصر به فرد طولانی تر پشتیبانی می کند. اگر تعداد زیادی صفحه دارید (فکر کنید هزاران نفر) از صفحات بسیار کوتاه (50-200 کلمه محتوا) یا تعداد زیادی محتوای تکراری است که در آنها چیزی تغییر نمی کند مگر برچسب عنوان صفحه و یک خط متن می گوید ، این می تواند شما را دچار مشکل کند. به کل سایت خود نگاه کنید: آیا درصد زیادی از صفحات شما نازک ، تکراری و کم ارزش هستند؟ در این صورت ، سعی کنید راهی برای "ضخیم شدن" این صفحات شناسایی کنید ، یا تجزیه و تحلیل خود را بررسی کنید تا ببینید چقدر ترافیک می گیرند و آنها را به سادگی کنار بگذارید (با استفاده از برچسب متغیر noindex ) از نتایج جستجو برای اینكه به نظر نرسد در گوگل سعی كنید فهرست آنها را پر از صفحات كم ارزش برای تلاش برای رتبه بندی آنها كنید.
تعامل - Google به طور فزاینده ای میزان معیارهای تعامل و تجربه کاربر را بیشتر می کند. با اطمینان از پاسخگویی محتوای خود به س questionsالاتی که جستجوگران می پرسند ، می توانید بر این امر تأثیر بگذارید تا احتمالاً در صفحه شما بمانند و با محتوای شما درگیر شوند. اطمینان حاصل کنید که صفحات شما به سرعت بارگیری می شوند و عناصر طراحی (مانند تبلیغات بیش از حد تهاجمی بالای مطالب) را ندارند که به احتمال زیاد جستجوگران را خاموش کرده و آنها را از آن دور می کند.
"قابلیت اشتراک گذاری" - هر یک از مطالب موجود در سایت شما صدها بار به آن پیوند نخواهند خورد . اما به همان روشی که می خواهید از عدم انتشار مقادیر زیادی از صفحات با محتوای نازک مراقب باشید ، می خواهید قبل از انتشار صفحات جدیدی که در سایت خود ایجاد می کنید چه کسی احتمالاً آنها را به اشتراک بگذارد و به آنها پیوند دهد . داشتن مقادیر زیادی از صفحات که احتمالاً به اشتراک گذاشته یا به آنها پیوند داده نشده است ، این صفحات را در رتبه بندی مناسب نتایج جستجو قرار نمی دهد و به ایجاد یک تصویر خوب از سایت شما به طور کلی برای موتورهای جستجو کمک نمی کند. .
ویژگی های Alt
نحوه علامت گذاری تصاویر می تواند نه تنها نحوه درک صفحه شما توسط موتورهای جستجو بلکه بر میزان ایجاد ترافیک جستجو از جستجوی تصویر در سایت شما نیز تأثیر بگذارد. مشخصه alt عنصری HTML است که به شما امکان می دهد در صورت عدم مشاهده کاربر توسط کاربر ، اطلاعات جایگزینی را برای آن ارائه دهید. ممکن است تصاویر شما به مرور زمان خراب شوند (پرونده ها پاک می شوند ، کاربران با اتصال به سایت شما مشکل دارند و غیره) بنابراین داشتن یک توصیف مفید از تصویر از منظر کاربرد کلی می تواند مفید باشد. این همچنین فرصتی دیگر به شما می دهد - خارج از محتوای شما - برای کمک به موتورهای جستجو در درک صفحه شما چیست.
شما نمی خواهید " چیزهای کلمه کلیدی " را وارد کنید و کلمه کلیدی اصلی خود و هر گونه تغییر احتمالی آن را در ویژگی alt خود قرار دهید. در واقع ، اگر به طور طبیعی در توضیحات نمی گنجد ، کلمه کلیدی مورد نظر خود را به هیچ عنوان در اینجا وارد نکنید. فقط مطمئن شوید که از مشخصه alt استفاده نکنید ، و سعی کنید یک توصیف دقیق و دقیق از تصویر ارائه دهید (تصور کنید که آن را برای شخصی توصیف می کنید که نمی تواند آن را ببیند - این همان چیزی است که وجود دارد!).
با نوشتن طبیعی در مورد موضوع خود ، از فیلترهای "بهینه سازی بیش از حد" جلوگیری می کنید (به عبارت دیگر: به نظر نمی رسد می خواهید Google را فریب دهید تا صفحه خود را برای کلمه کلیدی مورد نظر خود رتبه بندی کند) و به خودتان می دهید شانس بیشتری برای رتبه بندی برای تغییرات ارزشمند "دم بلند" تغییر یافته در موضوع اصلی خود داشته باشید.
ساختار URL
ساختار URL سایت شما می تواند از نظر ردیابی مهم باشد (شما می توانید با استفاده از ساختار URL تقسیم شده و منطقی ، داده ها را در گزارش ها به راحتی تقسیم بندی کنید) و همچنین از نقطه نظر اشتراک پذیری (کپی و چسباندن URL های کوتاه تر و توصیفی آسان تر است و تمایل به اشتباه دارند) قطع کمتر) دوباره: تا جایی که ممکن است کلمات کلیدی را سر و صدا نکنید. یک URL توصیفی کوتاه ایجاد کنید.
علاوه بر این: اگر مجبور نیستید ، URL ها را تغییر ندهید. حتی اگر نشانی های اینترنتی شما "زیبا" نباشند ، اگر احساس نمی کنید که روی کاربران و به طور کلی بر روی کسب و کار شما تأثیر منفی می گذارد ، آنها را تغییر ندهید تا کلمات کلیدی بیشتر "SEO بهتر" باشند. اگر مجبورید ساختار URL خود را تغییر دهید ، حتماً از نوع هدایت (301 دائمی) مناسب استفاده کنید. این یک اشتباه رایج است که کسب و کارها هنگام طراحی مجدد وب سایت های خود مرتکب می شوند .
منابع URL اضافی:
آیا ساختار URL حتی مهم است؟ پاسخ داده شده
بهترین روشهای جستجوگرها برای URL ها
نحوه انتقال دامنه ها بدون از دست دادن ارزش SEO
طرح و علامت گذاری
سرانجام ، هنگامی که از تمام عناصر استاندارد صفحه مراقبت شد ، می توانید یک گام فراتر رفته و به Google (و سایر موتورهای جستجو ، که طرحواره را نیز می شناسند) کمک کنید تا صفحه شما را درک کند.
نشانه گذاری طرح باعث می شود صفحه شما در نتایج جستجو بالاتر نشان داده نشود (در حال حاضر عامل رتبه بندی نیست). این به فهرست شما "املاک و مستغلات" اضافی در نتایج جستجو می دهد ، همان روش پسوند تبلیغات برای تبلیغات Google Ads شما (که قبلاً با نام AdWords شناخته می شد) .
در برخی از نتایج جستجو ، اگر شخص دیگری از طرحواره استفاده نمی کند ، با توجه به اینکه سایت شما مواردی مانند رتبه بندی را نشان می دهد در حالی که دیگران استفاده نمی کنند ، می توانید از مزیت خوبی برای نرخ کلیک برخوردار شوید. در سایر نتایج جستجو ، جایی که همه از طرحواره استفاده می کنند ، داشتن بررسی ممکن است "جدول" باشد و شما ممکن است با حذف آنها به CTR Google خود آسیب برسانید:
طرحواره برای SEO
انواع مختلفی از نشانه گذاری وجود دارد که می توانید در سایت خود قرار دهید - به احتمال زیاد در مورد کسب و کار شما اعمال نخواهد شد ، اما احتمالاً حداقل یک شکل نشانه گذاری حداقل در برخی از صفحات سایت شما اعمال می شود.
با استفاده از هر یک از این منابع می توانید درباره طرح و نشانه گذاری بیشتر بدانید:
راهنمای خود WordStream برای طرحواره برای سئو
مستندات schema.org
ببینید آیا Google در حال حاضر با استفاده از ابزار ساختاری داده های تست داده شده ، نشانه گذاری را در سایت شما تشخیص می دهد یا خیر
BuiltVisible's Rich Snippets Guide
همچنین در مورد سئو خارج از صفحه ما (عوامل موجود در سایت های دیگر که می توانند بر رتبه بندی سایت خود تأثیر بگذارند) ، به بررسی ما بپردازید.
4. معماری اطلاعات و پیوند داخلی
معماری اطلاعات به چگونگی سازماندهی صفحات وب سایت شما اشاره دارد. روشی که شما می توانید وب سایت خود را سازماندهی کرده و بین صفحات خود ارتباط برقرار کنید می تواند بر نحوه رتبه بندی محتوای مختلف سایت شما در پاسخ به جستجوها تأثیر بگذارد.
دلیل این امر این است که موتورهای جستجو عمدتا پیوندها را به عنوان "رأی اعتماد" و ابزاری برای کمک به درک اهمیت صفحه و اهمیت آن (و میزان اعتماد به آن) درک می کنند.
موتورهای جستجو همچنین متن واقعی را که برای پیوند دادن به صفحات استفاده می کنید ، به نام anchor text ، بررسی می کنند - استفاده از متن توصیفی برای پیوند دادن به صفحه ای در سایت شما به Google کمک می کند تا بفهمد آن صفحه چیست (اما به ویژه در دنیای بعد از پنگوئن ، مطمئن باشید در جمع کردن کلمات کلیدی خود برای پیوند دادن متن بسیار پرخاشگر نباشید).
به همین روشی که پیوند از CNN نشانگر اهمیت سایت شماست ، اگر از مناطق مختلف سایت خود به یک صفحه خاص لینک دهید ، این نشانه موتورهای جستجو است که این صفحه خاص برای شما بسیار مهم است سایت. علاوه بر این: صفحات موجود در سایت شما که بیشترین رای خارجی را دارند (پیوندهای سایت های معتبر دیگر) بیشترین قدرت را برای کمک به صفحات دیگر سایت شما در نتایج جستجو دارند.
این مربوط به مفهومی به نام "PageRank" است. PageRank دیگر به همان روشی که در ابتدا پیاده سازی شده است استفاده نمی شود ، اما اگر می خواهید موضوع را عمیقاً درک کنید ، منابع خوبی وجود دارد:
یک توضیح خوب و بدون ریاضی درباره PageRank
تجزیه و تحلیل دقیق نحوه کار PageRank (مربوط به چندین سال پیش) با تعدادی تصویر مفید
مقاله اصلی دانشگاهی که توسط بنیانگذاران Google منتشر شده است
بیایید مثالی سریع بزنیم تا به شما در درک مفهوم تأثیر ارزش سهام پیوند (یا تعداد و کیفیت پیوندهای اشاره شده به یک صفحه) بر معماری سایت و نحوه پیوند داخلی شما کمک کند. بیایید تصور کنیم که یک سایت برف روبی داریم:
ما یک مطالعه شگفت انگیز در مورد تأثیر برف در ساخت و ساز در زمستان در آب و هوای سرد منتشر می کنیم. از سراسر وب به آن پیوند داده می شود.
این مطالعه در سایت اصلی برف روبی ما منتشر شده است. تمام صفحات دیگر صفحات ساده فروش محور هستند که جنبه های مختلف پیشنهادات برف روبی شرکت ما را توضیح می دهند. هیچ سایت خارجی به هیچ یک از این صفحات پیوند داده نشده است.
این مطالعه ممکن است از موقعیت خوبی برخوردار باشد تا بتواند در نتایج جستجو برای عبارات مختلف رتبه خوبی کسب کند. صفحات فروش محور بسیار کمتر است. با این وجود ، با پیوند دادن از مطالعه به مهمترین صفحات فروش گرا ، می توانیم برخی از اعتماد و اقتدار راهنمای خود را به آن صفحات منتقل کنیم. آنها برای رتبه بندی در نتایج جستجو به اندازه مطالعه ما نخواهند بود ، اما موقعیت آنها بسیار بهتر از زمانی خواهد بود که هیچ سند معتبری (در سایت ما یا سایتهای دیگر) به آنها نشان ندهند. یک یادداشت مهم اضافی در اینجا: در این مثال بیشترین پیوند ما با صفحه ، مطالعه ساختگی ماست. در بسیاری از موارد ، بیشترین پیوند شما با صفحه صفحه اصلی شما خواهد بود (صفحه ای که افراد هنگام صحبت درباره شما ، هنگام فشار دادن شما و غیره به آن پیوند می خورند) بنابراینمطمئن شوید که از صفحه اصلی خود به مهمترین صفحات سایت خود پیوند داده اید بسیار مهم است .
معماری اطلاعات می تواند یک موضوع بسیار پیچیده باشد - مخصوصاً برای سایت های بزرگتر - و در زیر تعدادی از منابع اضافی عالی وجود دارد که پاسخ های مشخص تری در انتهای این بخش آورده شده است ، اما در سطح بالا مهمترین مواردی که باید در خاطر داشته باشید :
شما می خواهید پیوند یافته ترین صفحات خود را درک کنید (برای تعیین این موارد از ابزارهایی مانند Ahrefs ، Majestic SEO یا Moz استفاده کنید و به گزارش های "صفحه های برتر" نگاه کنید).
مهمترین صفحات جستجوی خود (صفحاتی را که برای هدف قرار دادن با ارزش ترین کلمات کلیدی خود استفاده می کنید) در معماری اطلاعات خود "بالا" نگه دارید : این به این معنی است که اغلب از طریق عناصر ناوبری به آنها پیوند داده و از بیشترین پیوندی به صفحات خود به آنها پیوند دهید. (به عنوان مثال ، اطمینان حاصل کنید که صفحه اصلی شما و نسخه سایت شما از مطالعه برف موفق به پیوند با ارزش ترین صفحات سایت شما از منظر جستجو - "صفحات پول" شما هستند).
به طور کلی شما می خواهید یک "معماری اطلاعات مسطح" برای سایت خود داشته باشید - به این معنی که هر صفحه ای را که می خواهید در موتورهای جستجو رتبه داشته باشید از صفحه اصلی خود و بیشترین پیوند به صفحات با حداقل کلیک ممکن نگه دارید. برای توضیح دقیق تر نحوه صاف کردن ساختار سایت خود ، به این فیلم قدیمی مراجعه کنید
در زیر تعدادی از منابع اضافی پیرامون معماری اطلاعات آورده شده است (بسیاری از این منابع قدیمی هستند ، اما اصول سئو ذکر شده در آنها هنوز هم تا حد زیادی درست است):
معماری اطلاعات برای سئو از تخته وایت موز جمعه و همچنین ارائه ریچارد باکستر در Moz
راهنمای RKG برای معماری سایت
ارسال KISS Metrics در ساختار سایت
راهنمای WordTracker برای ایجاد ساختار سایت Google عاشق آن خواهد بود
Distilled یک پست مفید در مورد نقشه برداری از معماری اطلاعات سایت شما دارد
5. بازاریابی محتوا و ایجاد لینک
از آنجا که الگوریتم گوگل هنوز هم عمدتا بر پایه پیوندها استوار است ، داشتن تعداد زیادی پیوند با کیفیت بالا به سایت شما به طور واضح در هدایت ترافیک جستجو بسیار مهم است: پیوندهایی به سایت خود داشته باشید ، در لیست نتایج جستجو ظاهر نخواهید شد.
روش های مختلفی برای دریافت پیوند به سایت شما وجود دارد ، اما هرچه Google و سایر موتورهای جستجو پیچیده تر می شوند ، بسیاری از آنها بسیار خطرناک می شوند (حتی اگر هنوز هم در کوتاه مدت کار کنند). اگر شما تازه کار SEO هستید و به دنبال استفاده از کانال هستید ، این روش های خطرناک و پرخاشگرانه برای به دست آوردن پیوندها به احتمال زیاد مناسب کسب و کار شما نیستند ، زیرا شما نمی دانید چگونه به درستی از مشکلات عبور کرده و ارزیابی کنید ریسک ها. علاوه بر این ، در صورت تغییر الگوریتم های موتور جستجو و از بین رفتن رتبه های شما ، تلاش برای ایجاد پیوندها به طور خاص برای دستکاری رتبه بندی Google ، ارزش دیگری برای تجارت شما ایجاد نمی کند.
یک رویکرد پایدارتر برای ایجاد پیوندها تمرکز بر رویکردهای کلی و پایدار بازاریابی مانند ایجاد و ترویج محتوای مفید است که شامل شرایط خاصی نیز می شود که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید و درگیر روابط عمومی سنتی برای تجارت خود باشید.
روند ایجاد و ترویج محتوایی که به شما لینک و اشتراک اجتماعی می دهد ، روندی پرمشغله است. بار دیگر راهنمای گام به گام جزئیات بیشتری در مورد جنبه های مختلف بازاریابی محتوا را در زیر خواهید یافت ، و روش های مختلفی برای ایجاد موثر محتوا ، کمک به کشف آن و رتبه بندی خوب در نتایج جستجو وجود دارد. با این حال ، بیشتر رویکردها شما را ملزم می کنند تا از طریق تغییر در سه مرحله اصلی زیر حرکت کنید:
1. ارتباط و اشتراک مخاطب خود را شناسایی و درک کنید
اولین کاری که شما باید در تلاش برای جذب محتوای خود انجام دهید ، این است که بدانید چه کسی احتمالاً محتوای شما را پیوند داده و به اشتراک می گذارد. ابزارهای مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند تا تأثیرگذارانی را که ممکن است محتوای شما را به اشتراک بگذارند شناسایی کنید ، اما احتمالاً قدرتمندترین آنها BuzzSumo است:
buzzsumo برای جستجوگرها
ابزارهای مشابه شامل FollowerWonk ، Little Bird و Ahrefs است . آموزشهای دقیق تر استفاده از این ابزارها برای درک بهتر جایگاه شما در زیر آورده شده است.
ایده استفاده از این ابزار این است که ابتدا رهبران اندیشه و پیوند دهنده های بالقوه موجود در فضای خود را شناسایی کنید و سپس درک کنید که آنها چه چیزی را به اشتراک می گذارند و به چه پیوندی پیوند می دهند . دریابید که مشکلات آنها چیست ، نوع محتوا را به طور معمول به اشتراک می گذارند و شروع به فکر کردن در مورد اینکه چگونه می توانید چیزی ایجاد کنید که برای آنها ارزشمند باشد و بخواهند آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند (که همچنین آن را با ارزش می داند).
تأثیرگذار بازاریابی تأثیرگذار در مقابل اینفوگرافیک طرفداران
هنگامی که این روند را طی می کنید ، شروع به فکر کردن در مورد آنچه می توانید برای این تأثیرگذارها کنید ، کنید. چگونه می توانید در پروژه های خود به آنها کمک کنید؟ چه کاری می توانید (ناخواسته) انجام دهید که به آنها در رسیدن به اهداف خود کمک کند یا اینکه چه چیزی را می توانید ایجاد یا پیشنهاد دهید که برای مخاطبانی که برای آنها محتوا ایجاد می کنند و سعی در کمک به آنها دارند ارزش داشته باشد ؟ آیا به داده ها یا دانش منحصر به فردی که به آنها کمک می کند کارهای خود را بهتر انجام دهند ، دسترسی دارید؟ اگر بتوانید به طور مداوم از محتواسازان هوشمند در مکان خود استفاده کنید ، شروع به ایجاد روابط قدرتمندی خواهید کرد که با تولید محتوا سود بالایی را پرداخت می کنند .
قبل از ایجاد یک محتوای اصلی ، باید قبلاً در مورد چگونگی اشتراک گذاری این محتوا فکر کرده باشید: چه کسی آن را به اشتراک می گذارد ، و چرا آنها؟
2. تعیین اینکه چه محتوایی می توانید ایجاد کنید و چگونه می توانید آن را تبلیغ کنید
در مرحله بعدی باید سعی کنید بفهمید که توانایی های خودتان چیست و چه نوع محتوایی می توانید ایجاد کنید که به احتمال زیاد توسط دیگران به اشتراک گذاشته شود و تبلیغ شود.
تعدادی از انواع مختلف دارایی های محتوا قابل اشتراک خواهند بود:
چیزی ایجاد کنید که مشکلات احتمالی و مشتریان شما را برطرف کند. متیو وودوارد در پست خود در مورد چگونگی ایجاد 100 وبلاگ برتر ، روند خوبی را برای گوش دادن به شبکه های اجتماعی و انجمن ها برای کمک به یافتن موضوعات عالی وبلاگ بیان می کند.
مهندسی معکوس آنچه در حال حاضر کار می کند . با مشاهده آنچه قبلاً کار کرده و ایجاد چیزی که به طریقی سطح یا دو سطح بهتری داشته باشد ، می توانید به کاهش خطر کمک کرده و محتوای خود را تا حد امکان ضد خطا کنید .
دیگران را زیبا جلوه دهید. ابزارهای عالی را که هر روز استفاده می کنید برجسته کنید . مطلع پاسخ از مردمی هوشمند خود را در طاقچه به سوالات دشوار و به اشتراک گذاری است که محتوای (در حالی که موقعیت آنها را به عنوان کارشناسان). وقتی کسی یا محصول او را به عنوان یک منبع ارزشمند برجسته کرده باشید ، احتمالاً به شما کمک می کند آن محتوا را به اشتراک بگذارید و تبلیغ کنید.
تمرکز خود را بر ایجاد دارایی های محتوای مختلف بگذارید که از ارزش واقعی برخوردار شوند ، برنامه ای برای ارتقا این دارایی ها داشته باشید و از اینکه اجازه دهید افرادی که از آنها معرفی کرده اید یا مخاطبانشان از منابع شما بهره مند می شوند ، خجالتی نباشید.
3. دارایی های خود را بر اساس کلمات کلیدی خاص ترسیم کنید
سرانجام ، کلمات کلیدی خود را فراموش نکنید! این بدان معنا نیست که هر بار که منبع بزرگی ایجاد می کنید ، باید کلمه کلیدی متناسب با آن را جمع کنید: این بدان معنی است که می توانید از تحقیق کلمات کلیدی به عنوان ابزاری برای کشف نقاط درد استفاده کنید (اگر افراد به موتورهای جستجو مراجعه می کنند تا به دنبال چیزهایی بگردید ، آنها محتوا می خواهند که پاسخ بسیار خوبی برای س theirال آنها باشد!) ، و این که وقتی دارایی جدیدی ایجاد می کنید می خواهید به دنبال روش های مختلفی باشید که می توانید زبانی را که چشم انداز شما و مشتری شما در دارایی شما استفاده می کنند ، وارد کنید: که در واقع به آنها پیوند داده می شود و به اشتراک گذاشته می شود (زیرا به طور فزاینده ای نیاز به دریافت نوعی توزیع برای صفحاتی دارید که می خواهید آنها برای کلمات کلیدی ارزشمند رتبه بندی کنند).
منابع اضافی:
گریگوری سیوتی راهنمای نه چندان مختصر برای بازاریابی بهتر محتوای
راهنمای بازاریابی محتوای 2015 ژورنال موتور جستجو
راهنمای مبتدی QuickSprout برای بازاریابی آنلاین (که دارای بسیاری از نکات و اطلاعات عالی در زمینه بازاریابی محتوا است)
WordStream به چگونگی استفاده از BuzzSumo برای بینش محتوا نگاه می کند
راهنمای WordStream برای بازاریابی تأثیرگذار
راهنمای WordStream برای ساخت یک وبلاگ با یک میلیون بازدید +
راهنمای ایجاد محتوای متمرکز از تقطیر
چگونه مخاطب هدف خود را پیدا کنیم توسط Kristi Hines
راهنمای رایگان خودم در مورد بازاریابی محتوا
6. موضوعات معمول SEO و بهترین روش ها
در حالی که اصول اولیه از جستجوگرها مانند موثرترین روش برای لینک ساخت به درایو رتبه بندی موتور جستجو در سال های اخیر تغییر کرده است (و بازاریابی محتوا به طور فزاینده مهم تبدیل شده است) چه بسیاری از مردم از عنوان بیشتر "SEO سنتی" هنوز هم فوق العاده در ایجاد ترافیک با ارزش فکر می کنم از موتورهای جستجو همانطور که قبلاً بحث کردیم ، تحقیقات درباره کلید واژه ها همچنان ارزشمند است و مسائل فنی در زمینه سئو که باعث می شود گوگل و سایر موتورهای جستجو از درک و رتبه بندی محتوای سایت ها بازمانند ، همچنان شایع هستند.
سئو فنی برای سایتهای بزرگتر و پیچیده تر ، واقعاً نظم خاص خود آن است ، اما برخی سایتها با اشتباهات و موضوعات رایجی روبرو هستند که حتی کسب و کارهای کوچکتر تا متوسط نیز می توانند از آگاهی از آنها بهره مند شوند:
سرعت صفحه
موتورهای جستجو تأکید بیشتری بر داشتن سایتهایی با بارگذاری سریع دارند - خبر خوب این است که نه تنها برای موتورهای جستجو مفید است ، بلکه برای کاربران و نرخ تبدیل سایت شما نیز مفید است. Google در واقع یک ابزار مفید در اینجا ایجاد کرده است تا به شما برخی پیشنهادات خاص را در مورد تغییر در سایت خود برای حل مشکلات سرعت صفحه به شما ارائه دهد.
اثر سرعت صفحه در جستجوگرها
موبایل دوستی
اگر سایت شما دارای ترافیک قابل توجهی از موتور جستجو از طریق جستجوهای تلفن همراه باشد (یا می تواند رانندگی کند) ، چقدر سایت شما "دوستانه برای تلفن همراه" است بر رتبه بندی شما در دستگاه های تلفن همراه تأثیرگذار است ، که یک بخش سریع رشد می کند. در برخی از مکان ها ، ترافیک موبایل از قبل از بازدید دسک تاپ بیشتر است.
گوگل اخیراً اعلام کرد که به روزرسانی الگوریتمی به طور خاص بر روی این موضوع متمرکز شده است. شما می توانید درباره چگونگی دیدن اینکه چه نوع ترافیکی از موتور جستجوگر موبایل به سایت شما می آید ، همراه با برخی از توصیه های خاص برای به روزرسانی در پست اخیر من ، اطلاعات بیشتری کسب کنید ، و در اینجا دوباره Google یک ابزار رایگان بسیار مفید برای دریافت توصیه هایی در مورد چگونگی ارائه می دهد تا سایت شما برای موبایل دوستانه تر باشد.
اصول سئو موبایل
پاسخ هدر
کدهای پاسخ سرصفحه یکی از موضوعات مهم SEO است. اگر مهارت فنی خاصی ندارید ، این می تواند یک موضوع پیچیده باشد (و منابع کامل تری در زیر ذکر شده است) اما می خواهید مطمئن شوید که صفحات کاری کد صحیح را به موتورهای جستجو برمی گردانند (200) و صفحاتی که همچنین پیدا نشده است که کدی را بازمی گرداند تا نشان دهد که دیگر وجود ندارد (404). اشتباه گرفتن این کدها می تواند به گوگل و سایر موتورهای جستجو نشان دهد که یک صفحه "صفحه یافت نشد" در واقع یک صفحه عملکردی است ، که باعث می شود صفحه ای مانند یک صفحه نازک یا تکراری یا حتی بدتر به نظر برسد: شما می توانید به Google نشان دهید که همه محتوای سایت شما در واقع 404s است(به طوری که هیچ یک از صفحات شما نمایه نشده و واجد شرایط رتبه بندی نیستند). برای دیدن کدهای وضعیتی که صفحات شما هنگام خزیدن توسط موتورهای جستجو برمی گردانند ، می توانید از سرآیند سرور استفاده کنید
بررسی هدر اصول seo
تغییر مسیر می دهد
اجرای نادرست تغییر مسیرها در سایت شما می تواند تأثیر جدی بر نتایج جستجو داشته باشد. هر زمان که بتوانید از آن جلوگیری کنید ، می خواهید از انتقال محتوای سایت خود از یک URL به آدرس دیگر جلوگیری کنید. به عبارت دیگر: اگر محتوای شما در example.com/page است و آن صفحه ترافیکی در موتور جستجو دارد ، می خواهید از انتقال همه مطالب به example.com/diversity-url/newpage.html جلوگیری کنید ، مگر اینکه مورد دلیل تجاری بسیار قویکه می تواند از بین رفتن احتمالی کوتاه مدت یا حتی بلند مدت در ترافیک موتورهای جستجو باشد. در صورت نیاز به انتقال محتوا ، می خواهید مطمئن شوید که برای محتوایی که به طور دائمی در حال حرکت است ، تغییر مسیرهای دائمی (یا 301) را اجرا می کنید ، زیرا هدایت های موقت (یا 302) (که اغلب توسط توسعه دهندگان استفاده می شود) به Google نشان می دهد که انتقال ممکن است دائمی نباشد و آنها نباید تمام قدرت پیوند و قدرت رتبه بندی را به URL جدید منتقل کنند. (علاوه بر این ، تغییر ساختار URL شما می تواند پیوندهای خراب ایجاد کند ، به جریان های مراجعه به سایت شما آسیب برساند و بازدیدکنندگان از سایت شما را دشوار کند.)
محتوای تکراری
محتوای نازک و تکراری یکی دیگر از موضوعات مورد تأکید به روزرسانی های اخیر گوگل پاندا است. با کپی کردن محتوا (قرار دادن محتوای یکسان یا تقریباً یکسان در چندین صفحه) ، به جای اینکه آن را در یک صفحه متمرکز کنید ، ارزش پیوند را بین دو صفحه کم می کنید و به شما فرصت کمتری برای رتبه بندی عبارات رقابتی با سایت هایی می دهد که در حال تحکیم هستند. ارزش پیوند آنها به یک سند واحد است. داشتن مقادیر زیادی از محتوای تکراری ، سایت شما را به نظر می رسد که دارای محتوای با کیفیت پایین (و احتمالاً دستکاری) در موتورهای جستجو است.
تعدادی از موارد وجود دارد که می تواند باعث تکراری یا نازک بودن محتوای آن شود. تشخیص این مشکلات دشوار است ، اما شما می توانید به بخش Webmaster Tools در بخش Search Appearance> HTML Improvements مراجعه کنید تا سریع تشخیص دهید.
مسائل مربوط به محتوا را تکرار کنید
و تجزیه و تحلیل خود Google در مورد محتوای تکراری را بررسی کنید . بسیاری از ابزارهای پرداخت شده SEO همچنین وسیله ای برای کشف محتوای تکراری مانند تجزیه و تحلیل Moz و Screaming Frog SEO Spider را ارائه می دهند .
نقشه سایت XML
نقشه های سایت XML می توانند به Google و Bing در درک سایت شما و یافتن تمام محتوای آن کمک کنند. فقط مطمئن شوید که صفحاتی را که مفید نیستند وارد نکنید و بدانید که ارسال یک صفحه به یک موتور جستجو در نقشه سایت ، اطمینان نمی دهد که صفحه واقعاً برای هر چیزی رتبه بندی خواهد شد. وجود دارد تعداد از ابزار رایگان برای تولید نقشه سایت XML.
Robots.txt ، Meta NoIndex و Meta NoFollow
سرانجام ، می توانید به موتورهای جستجو نشان دهید که چگونه می خواهید از محتوای خاصی در سایت شما استفاده کنند (به عنوان مثال اگر می خواهید بخش خاصی از سایت شما را نجویند) در یک فایل robots.txt . این پرونده احتمالاً از قبل برای سایت شما در سایتiteite.com/robots.txt وجود دارد. شما می خواهید مطمئن شوید که این پرونده در حال حاضر مسیری را که می خواهید موتور جستجو در فهرست آن اضافه کند مسدود نمی کند و همچنین می توانید از پرونده ربات ها برای نگهداری مواردی مانند نصب سرورها یا محتوای نازک یا تکراری استفاده کنید که برای استفاده داخلی یا نمایه سازی توسط موتورهای جستجو توسط مشتریان بسیار ارزشمند هستند. برای اهداف مشابه می توانید از برچسب های meta noindex و meta nofollow استفاده کنید ، هر چند عملکردهای مختلفی از یکدیگر دارند.
منابع اضافی:
این یک چک لیست عالی از موضوعات مختلف SEO فنی است که سایت شما ممکن است از آن رنج ببرد
Gregory Ciotti نکاتی برای سرعت بخشیدن به سایت های وردپرس ارائه می دهد
ریچارد باکستر تعدادی ابزار برای کمک به شما در سرعت بخشیدن به سایت خود ارائه می دهد
چندین مکان مقالات محتوای تکراری عمیقی را ارائه می دهند ، از جمله Moz ، Yoast و Hobo Web
Google نکاتی را برای ایجاد نقشه سایت XML شما ارائه داده است ، همانند Lunametrics
سئوی فنی انجام آن به تنهایی می تواند دشوار باشد ، بنابراین اگر فکر می کنید کمک حرفه ای سرمایه گذاری ارزشمندی است ، این پست را در مورد چگونگی یافتن خدمات SEO مناسب برای تجارت کوچک خود بررسی کنید
7. نحوه پیگیری و اندازه گیری نتایج جستجوگرها
بنابراین هنگامی که شروع به نوشتن محتوای جذاب SEO خود می کنید و همه این مراحل را به حرکت در می آورید ، در واقع چگونه و چگونه کار می کند ردیابی کنید؟
این س Onال پاسخ کاملاً واضحی دارد ، با برخی از معیارهای اصلی که باید روی آنها تمرکز شود ، اما با اندازه گیری عملکرد سئو سایت ، فاکتورهای اساسی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.
رتبه بندی کلمات کلیدی
بررسی مکان سایت شما برای یافتن لیستی از کلمات کلیدی قطعاً مقصد نهایی نیست - شما نمی توانید به کارمندان خود در رتبه بندی پرداخت کنید ، مواردی مانند شخصی سازی در نتایج جستجو باعث شده است که آنها در مکان های مختلف متغیر باشند ، بنابراین ردیابی آنها دشوار است و البته همه آنها نشان می دهد جایی است که شما در نتایج جستجو ظاهر می شوید. برخی حتی تا آنجا پیش می روند که آنها را مرده اعلام کنند . اما داشتن یک ایده تقریبی در مورد رتبه بندی سایت شما در اصطلاحات اصلی می تواند یک شاخص مهم مفید در مورد سلامت سایت شما باشد. این بدان معنا نیست که شما باید بیش از حد در هر یک از دوره ها وسواس داشته باشید . به یاد داشته باشید: هدف نهایی شما ایجاد ترافیک مرتبط تر است که باعث تجارت بیشتر می شود- اگر ابزارک های آبی می فروشید ، مهم تر این است که برای "ابزارک های آبی" رتبه بندی کنید یا اینکه یک استراتژی جستجوگرها را برای کمک به شما در خرید ویدجت های آبی بیشتر به صرفه ترین روش ممکن ترسیم و اجرا کنید ؟ از رتبه بندی به عنوان یک بررسی سلامت عمومی استفاده کنید ، نه یک KPI برای ترسیم دوره.
تعدادی از ابزارها به شما کمک می کنند رتبه بندی خود را بررسی کنید. اکثر آنها عملکرد نسبتاً مشابهی را ارائه می دهند اما ویژگی هایی مانند رتبه بندی محلی یا موبایل در برخی از ابزارها گاهی بی نظیر هستند. اگر شما یک تجارت کوچک هستید یا تازه با SEO کار خود را شروع کرده اید ، من توصیه می کنم یک ابزار رایگان و آسان برای استفاده انتخاب کنید و فقط یک مشت از اصطلاحات اصلی را که می خواهید دنبال کنید ، برای کمک به شما در سنجش پیشرفت نگه دارید.
ترافیک ارگانیک
ترافیک ارگانیک شاخص شاخص بهتری برای سلامت تلاش های شما در زمینه جستجوگرها است . با مشاهده ترافیک ارگانیک به سایت خود ، می توانید اندازه گیری کنید که تعداد واقعی بازدیدکنندگان از سایت شما و کجا بازدید می کنند.
شما می توانید با استفاده از اکثر ابزارهای تجزیه و تحلیل ، ترافیک ارگانیک خود را به راحتی اندازه بگیرید - از آنجا که این برنامه رایگان و پرمصرف است ، نحوه دستیابی به این اطلاعات را در Google Analytics بررسی خواهیم کرد.
برای یک بررسی سریع ، می توانید به صفحه اصلی گزارش سایت خود نگاه کنید و روی "همه جلسات" کلیک کنید تا ترافیک ارگانیک فیلتر شود (ترافیکی از موتورهای جستجو که ترافیک جستجوی پولی را شامل نمی شود):
ردیابی ترافیک آلی
همچنین می توانید با ایجاد یک گزارش سفارشی و تعیین کاربران و تکمیل اهداف به عنوان معیارهای خود ، و صفحات فرود به عنوان ابعاد خود ، به صفحات خاصی که باعث ایجاد ترافیک و اهداف می شوند ، متصل شوید:
گزارش اولیه جستجوگرها
توجه: اطمینان حاصل کنید که با مشاهده این گزارش ، بار دیگر بخش ترافیک ارگانیک را انتخاب کرده اید ، در غیر اینصورت به ترافیک صفحه خود نگاه می کنید نه فقط به ترافیک پرداخت نشده که توسط موتورهای جستجو هدایت می شود.
این می تواند برای سایتهایی که تازه با SEO شروع به کار کرده اند قدرتمند باشد ، زیرا غالباً بیشتر بازدید سایت شما توسط آنچه به عنوان "سeriesالات مارک دار" شناخته می شود ، یا جستجوهایی که شامل نام تجاری شرکت شما هستند منجر می شود (به عنوان مثال جستجوی مارک برای WordStream ممکن است " WordStream PPC ”در مقابل یک عبارت جستجوی بدون مارک ، که ممکن است" نرم افزار پرداخت به ازای هر کلیک "باشد). شما به وضوح می خواهید افرادی را که به دنبال مارک شما هستند جستجو کنید ، و البته می خواهید که آنها هنگام پیدا کردن شما را پیدا کنند ، اما تا زمانی که سایت شما توسط گوگل جریمه نشده باشد ، مطمئناً برای مارک خود رتبه بندی می کنید و از این تعداد بازدیدکننده مارک برای شما استفاده می شود صفحه اصلی سایت آنچه بیشتر تلاشهای مداوم شما در زمینه جستجوگرها باید در اطراف آن باشد ، ایجاد ترافیک افزایشی به سایت است (افرادی که ممکن است در غیر این صورت شما را پیدا نکرده و با شما درگیر نباشند).
همانطور که در بخش کلمات کلیدی راهنما ذکر کردم ، متأسفانه Google دستیابی به داده ها را در مورد کلمات کلیدی واقعی که افراد جستجو می کنند دشوار کرده است ، اما با مشاهده ترافیک در سطح صفحه (خارج از صفحه اصلی سایت خود) می توانید شروع به جمع آوری اطلاعات کنید بینش در مورد پیشرفت کلی SEO شما. نگاهی به داده های رتبه بندی و استفاده از تاکتیک های ذکر شده در بخش کلمات کلیدی این راهنما همچنین به شما کمک می کند تا از اصطلاحات واقعی که باعث ایجاد ترافیک می شوند ، اطلاعات بیشتری کسب کنید (و اینکه آیا رشد SEO شما بیشتر از بازاریابی آفلاین با تلاش برای بهینه سازی انجام می شود) )
آلی و فروش آلی
بدیهی است که روش اصلی برای اندازه گیری نتایج بهینه سازی موتور جستجو باید منجر به فروش واقعی ، فروش ، درآمد و سود باشد. مانند هر فعالیت تجاری دیگری که باید به آن پاسخ دهید: این فعالیت چگونه به انتقال نتیجه اصلی شما کمک می کند؟
ساده ترین راه در اینجا تنظیم اهداف یا ردیابی تجارت الکترونیکی در ابزاری مانند Google Analytics است. شما می توانید با استفاده از گزارش فوق به بررسی بازدیدهای ارگانیک و اهداف (یا معیارهای مختلف تجارت الکترونیکی) از طریق صفحه فرود بپردازید ، این بدان معنی است که شما به طور خاص در حال جستجو برای افرادی هستید که از طریق جستجوی ارگانیک در میان افرادی که در سایت شما قرار می گیرند ، تبدیل می کند (در مقابل افرادی که ممکن است از PPC یا کانال دیگری در پنجره ای به سایت شما آمده اند که ردیابی تجزیه و تحلیل شما می تواند ردیابی کند ، سپس شما را جستجو کرده و سپس تبدیل می کند).
این بسیار ساده به نظر می رسد ، و به طور کلی برای اکثر مشاغل یک روش ابتدایی خوب برای سنجش موفقیت در جستجوگرها است ، اما باز هم چند نکته مهم و مواردی که باید با این داده ها به خاطر بسپارید وجود دارد:
تجزیه و تحلیل مبتنی بر وب همیشه ناقص است . اگر در حال انتقال از بیلبوردها یا تبلیغات روزنامه به بازاریابی آنلاین هستید ، احتمالاً تحت تأثیر حجم و دقت داده های موجود قرار خواهید گرفت ، اما اغلب موارد مختلف ردیابی می تواند باعث ایجاد داده هایی شود که مشاهده می کنید. از هرجایی از کمی به حالت خاموش - همیشه درمورد داده هایی که به نظر نمی رسد جمع می شوند ، دارای شک و تردید باشید و برای اطمینان از همگام سازی اطلاعات تجزیه و تحلیل با درآمد واقعی و هزینه های خود ، آنچه را که می توانید انجام دهید تا بررسی های لازم انجام شود. داده ها.
سیستم شما ممکن است در ردیابی شکاف ایجاد کند . اگر شما یک سیستم back-end دارید که به دلایلی نمی توانید کاملاً با تجزیه و تحلیل ارتباط برقرار کنید ، ممکن است بین آنچه می توانید به عنوان اهداف و فروش واقعی ردیابی کنید ، فاصله داشته باشید.
معیارهای اسناد و ارزش در طول زندگی می توانند روی حیله و تزویر باشد. این بیشتر یک مشکل تجاری و اندازه گیری وب است تا موضوعی خاص برای جستجوگرها ، اما اینکه بدانید چگونه فروش را به کانال های مختلف نسبت می دهید و فاکتور گرفتن از نظر عمر را به بازدید سایت خود نسبت می دهید ، می تواند مشکل باشد. اطمینان حاصل کنید که انواع متفاوتی از س questionsالات سخت را به کار می برید و سعی دارید سئو سایت را به همان روشی که برای سایر اقدامات بازاریابی می خواهید اندازه بگیرید.
در راهنمای عمیق Avinash Kaushik می توانید درباره انتساب چند کانال بیشتر بدانید
متغیرهای KISS نمای کاملی از تجزیه و تحلیل گروه و انتساب چند لمسی را ارائه می دهند
Omniture یک پلت فرم محبوب وب تجزیه و تحلیل وب است که می تواند یک منحنی شیب دار یادگیری داشته باشد - این دو منبع نکات خوبی برای ایجاد گزارش های مفید SEO ارائه می دهند
منابع اضافی
در راهنمای عمیق Avinash Kaushik می توانید درباره انتساب چند کانال بیشتر بدانید
متغیرهای KISS نمای کاملی از تجزیه و تحلیل گروه و انتساب چند لمسی را ارائه می دهند
Omniture یک پلت فرم محبوب وب تجزیه و تحلیل وب است که می تواند یک منحنی شیب دار یادگیری داشته باشد - این دو منبع نکات خوبی برای ایجاد گزارش های مفید SEO ارائه می دهند
8. ملاحظات اضافی در مورد SEO
برای بسیاری از مشاغل ، صحیح دانستن جنبه های فنی سئو ، درک کلمات کلیدی که می خواهید هدف قرار دهید و داشتن استراتژی برای پیوند دادن و به اشتراک گذاشتن صفحات سایت خود ، واقعاً همان چیزی است که شما باید در مورد سئو بدانید. با این حال ، موارد خاص و انواع تجاری وجود دارد که باید به انواع خاصی از جستجو مربوط شود. انواع مختلفی از محیط جستجو که به رویکردهای منحصر به فرد نیاز دارند عبارتند از:
سئو بین المللی - چندین رویکرد مختلف برای رتبه بندی سایت ها در کشورهای مختلف و به زبان های مختلف دارای مزایا و معاملات است. اگر سعی دارید در بازارهای مختلف بین المللی به مشتری برسید ، Aleyda Solis راهنمای برجسته ای برای بهترین روش های بین المللی جستجوگرها دارد و همچنین Google برخی از توصیه ها و بهترین روش ها را در راهنمای خود ارائه می دهد .
سئو محلی - برای مشاغل کوچک و صاحبان امتیاز ، گرفتن رتبه بندی محلی برای تغییرات مختلف {مکان شما} و {خدمات شما} (به عنوان مثال "فروشگاه های پیتزا بوستون") واقعاً با ارزش ترین ترافیک جستجوی ارگانیک موجود است. در حالی که دریافت پیوندها و اشتراک گذاری ها ، انجام تحقیقات کلمات کلیدی و اطمینان از عدم مشکلات فنی سایت در رتبه بندی محلی ، مجموعه جداگانه ای از عوامل رتبه بندی وجود دارد که مشاغل محلی باید از آنها آگاه باشند. متیو باربی یک راهنمای عالی در این زمینه دارد .
موتورهای جستجوگر App Store - اگر برنامه ای دارید - یا به عنوان اصلی ترین محصول برای شرکت شما ارائه می شود ، یا به عنوان وسیله ای برای ایجاد امکان تعامل با مشاغل شما به کاربران تلفن همراه - نمایش برنامه شما در جستجوها در فروشگاه های مختلف برنامه می تواند بسیار ارزشمند باشد. جاستین بریگز و استفانی BEADELL اند نوشته شده است چند برجسته پست در موضوع.
حالا که چی؟
بنابراین اگر تا اینجا رسیده اید ، باید اطلاعات زیادی در مورد چگونگی رتبه بندی موتورهای جستجو در وب سایت ها و این که چگونه می توانید سایت و تجارت خود را برای ایجاد ترافیک جستجوی بیشتر از موتورهای جستجو مانند Google بدانید ، بدانید. سپس باید چه بکنی؟
اولویت بندی کنید . هیچ سایتی در اجرای هر یک از جنبه های بهینه سازی موتور جستجو کار کاملی انجام نمی دهد. به کارهایی که خوب انجام می دهید فکر کنید ، بودجه و منابع لازم برای آنها دارید و این بهترین بازده سرمایه گذاری شما را به شما می دهد - این برای هر کسب و کار و سایت حداقل اندکی متفاوت خواهد بود.