• طراحی سایت

راهنمای 5 مرحله ای کمپین سئو

در این بخش راهنمای 5 مرحله ای کمپین سئو را جهت کاربران محترمی که علاقمند هستند با کمپین سئو سایت خود را شروع کنند توسط جام ارژنگ مجری سئو ارائه کرده ایم.

اگر با مفهوم سئو آشنا باشید ، می دانید که این یک پروژه یکبار مصرف نیست.

نه تنها استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو با 200 متغیر رتبه بندی بسیار پیچیده هستند ، بلکه گوگل همچنین مرتباً به روزرسانی می شود ، اعلام یا اعلام نشده است.

اینها همه نیاز به مدیریت کمپین های جستجوگرها را افزایش می دهد.

هنوز هم دشواری و رقابت بهینه سازی موتور جستجو با مزایای آن کاملاً توجیه می شود. رتبه بندی در بالای نتایج موتور جستجو در را برای حضور وب سایت کسب و کار و بازدید شما باز می کند.

به همین دلیل به عنوان یک مالک مشاغل ، مدیریت بهینه سازی موتور جستجو به طور فزاینده ای مهم است و یکی از راه های جلوگیری از گرفتاری در هنگام مدیریت و ردیابی سئو وب سایت خود ، مدیریت آنها در کمپین ها است.

منظورم چیه؟ خوب ، بیایید راهنمای نهایی خود را در مورد مدیریت کمپین سئو آغاز کنیم.

کمپین سئو

مدیریت کمپین سئو

مدیریت کمپین سئو چیست؟

اساساً ، مدیریت سئو  به مشارکت فعال در مدیریت برنامه بازی سئو یا وب سایت شما اشاره دارد.

این به معنای پیگیری هفتگی سایت و عملکرد محتوا و اقداماتی برای بهبود نتایج وب سایت خود در Google SERP است.

بخشی از مدیریت و بهبود سئو همچنین شامل اجرای کمپین های فعال سئو برای ارتقا enhance عناصر فنی سایت و همچنین بهینه سازی محتوا است.

برای اطمینان از اینکه ما در یک صفحه هستیم ، یک کمپین سئو در واقع به استفاده از گروهی از استراتژی ها و تکنیک های سئو برای تولید افزایش یا رتبه بندی سئو برای یک کلمه کلیدی خاص اشاره دارد.

علاوه بر این ، می تواند به منظور معرفی یک محصول جدید یا ترویج یک رویداد نیز ایجاد شود.

با توجه به اینکه تغییر عوامل مرتبط با سئو بلافاصله نتایج شما را تغییر نمی دهد ، بسیار مهم است که هر رویداد را جدا کرده و آنها را ردیابی کنید تا درک واقعی چه عواملی برای دستیابی به اهداف کسب و کار شما مفید است.

برای این منظور ، ما برای پیگیری و نظارت بر نتایج کمپین های جستجوگرها و به عنوان الگو ، از صفحه گسترده Google یا Airtable استفاده می کنیم ، در اینجا یکی از مواردی است که ما برای فرآیندهای SEO خود استفاده می کنیم.

کمپین سئو

الگوی پیگیری کمپین سئو


در حالی که مدیریت کمپین SEO یک مفهوم ساده نیست ، حتی برای مبتدیان بازاریابی دیجیتال نیز پیچیده نیست.

چگونه می توانید یک کمپین موفق سئو جستجو کنید؟

این اساس مبارزات شما را با یک استراتژی عالی برای دستیابی به مخاطبان هدف خود و دستیابی به بهترین نتایج ایجاد می کند. بنابراین قبل از شروع به کار در بهینه سازی ، ایجاد محتوا و ایجاد پیوند ، همیشه مهم است که اهداف خود را در نظر بگیرید.

مرحله اول کمپین سئو

. یک هدف بهینه سازی موتور جستجو کاملاً مشخص را تعیین کنید
قبل از تعیین اهداف جستجوگرها یا پیگیری ، همیشه باید با تصمیم گیری در مورد تعیین موفقیت و اندازه گیری پیشرفت به اهداف خود شروع کنید. ً توصیه می شود برای این کار در مورد چگونگی تعیین اهداف سئو هوشمند به راهنمای Moz’s Rand Fishkin گوش دهید.

از اهداف تجاری خود برای تعریف اهداف سئو خود استفاده کنید
وقتی نوبت بهینه سازی موتور جستجو می رسد ، باید عمق بیشتری نسبت به رتبه بندی در موتورهای جستجو ، ترافیک ، میزان بازدید بازدیدکنندگان و نرخ پرش داشته باشید. این معیارها برای اندازه گیری ثانویه هستند که باید توسط اهداف نهایی کمپین سئو شما تعریف شوند.

در عوض ، ابتدا اهداف تجاری و بازاریابی خود را درک کنید و اجازه دهید اهداف سئو شما را تعریف کند. در اینجا لیستی از سوالات آورده شده است که به شما کمک می کند تا به طرح مدیریت کمپین سئو خود پاسخ دهید:

با حضور در صفحه اول Google می خواهید به چه کسی برسید؟
پاسخ به این سوال به ایجاد مخاطبان هدف و توسعه شخصیت های خریدار کمک می کند. شما همیشه می توانید چند شخص مورد نظر خود را داشته باشید ، اما همیشه شخصیت اصلی خریدار خود را در ذهن داشته باشید.
چرا می خواهید مخاطبان هدف خود را وارد سایت خود کنید؟
تمام تمرکز خود را فقط بر روی بازدید سایت ، نرخ گزاف گویی یا میزان تعامل قرار ندهید. بلکه باید هدف شغلی مورد نظر خود را تعریف کنید. آیا می خواهید به تولید سرب ، فروش یا چیز دیگری دست پیدا کنید؟ سعی کنید تا حد امکان خاص و ملموس باشید.

کمپین سئو

مرحله دوم کمپین سئو

2. وب سایت و تجزیه و تحلیل رقبا برای تعیین استراتژی سئو


تجزیه و تحلیل رقیب سئو


هنگامی که اهداف سئو خود را تعیین کردید ، اکنون زمان آن است که مراحل تحقیق کلید واژه را برای شناسایی کلمات کلیدی و رقبای هدف خود طی کنید.

به احتمال زیاد بیش از ده سایت وجود دارد که محصولات یا خدمات مشابه پیشنهادات شرکت شما را ارائه می دهند. دانستن رقبای آنلاین و عملکرد آنلاین آنها هنگام تعیین استراتژی طولانی مدت مفید است.

شناسایی رقبای سئو سایت شما ساده است. فقط کلمه کلیدی مورد نظر خود را در Google تایپ کنید و ببینید کدام دامنه ها رتبه بندی می شوند. با این حال ، فقط برای یک کلمه کلیدی این کار را نکنید - این کار را برای 10 تا 20 کلمه کلیدی انجام دهید و وب سایت هایی را که برای آنها رتبه بندی می شوند و همچنین محتوای آنها را ردیابی کنید.

در اینجا یک مثال سریع وجود دارد.

بنابراین بگذارید بگوییم شما یک شرکت بیمه هستید و به دنبال رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی رقابتی مانند "تجارت بیمه عمر در دالاس" هستید. با یک جستجوی سریع در گوگل ، همه رقبای خود را مشاهده خواهید کرد که برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی می کنند.

تجزیه و تحلیل رقبا


رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید که آنها چه خدماتی را ارائه می دهند؟ در مورد امتیازات قیمت چطور؟ همچنین ، یک جستجوی سریع سایت در مورد رقبای خود در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. ببینید که آنها چه مقدار محتوا در کلمه کلیدی گفته شده ایجاد کرده اند. آیا فرصتی بالقوه وجود دارد؟

3 رقبا را متمرکز کنید و به حضور اجتماعی ، پوشش ، روشهای ایجاد پیوند در همه موارد و همچنین تجزیه و تحلیل مباحثی که هدف قرار داده اند و میزان قاچاق جستجو شده را بررسی کنید.

اگر می توانید عملکردی بهتر از رقابت خود داشته باشید ، ممکن است بتوانید رتبه برتر Google را بدست آورید.

کمپین سئو

مرحله سوم کمپین سئو

3. لیست مطالب و فرصت های احتمالی ترافیک خود را تجزیه و تحلیل کنید
با توجه به اینکه تلاش سئو خود را کاملاً از نو شروع نکرده اید ، یک مرحله آخر وجود دارد. در داخل وب سایت و محتوای موجود خود را جستجو کنید تا هر فرصت بالقوه ترافیکی را مشاهده کنید.

این می تواند شامل موارد زیر باشد:

رتبه بندی محتوا در صفحه اول ، اما به عنوان قطعه نمایش داده نمی شود
مطالب نازک و صفحاتی که عبارات کلمه کلیدی بسیار کم حجم را هدف قرار می دهند
پست وبلاگ منسوخ شده (به روزرسانی تا سال 2020)
هرس مطالب بی کیفیت و پیوندهای داخلی قدیمی
برای آشکار کردن فرصت های پنهان ویژه و کشف کلمات کلیدی رتبه بندی که حتی ممکن است از آنها آگاهی نداشته باشید ، توصیه می کنیم از BiQ’s Rank Intelligence استفاده کنید.

ماژول هوش BiQ Rank
در برخی مواقع ، محتوای قدیمی شما فقط با ایجاد برخی اصلاحات جزئی می تواند یک معدن طلای ترافیکی باشد. در اینجا راهنمای چگونگی افزایش ترافیک وب سایت خود با محتوای قدیمی وجود دارد.

مرحله چهارم کمپین سئو

4- جدا کردن کمپین های سئو: استراتژی ها و بازه زمانی سئو خود را تنظیم کنید
خوب ، اکنون که استراتژی های سئو خود را دارید ، وقت آن است که آنها را در بازه های زمانی واقعی تنظیم کنید.

این مهم برای تشخیص تغییراتی که ایجاد کرده اید مهم است که باعث می شود ترافیک ارگانیک شما تغییر کند ، چه خوب و چه بد. وقتی ترافیک در حال افزایش است ، گرفتن اعتبار همیشه آسان است ، اما تا زمانی که نتوانید نتایج خود را دقیقاً متوجه تلاش خود کنید ، نمی دانید که واقعاً چه چیزی کار می کند.

ناگفته نماند ، همیشه عوامل بیرونی در بازی وجود دارد. بنابراین برای تمام استراتژی های سئو که می خواهید انجام دهید ، همیشه آنها را بر اساس اهمیت و تأثیر آنها رتبه بندی کنید تا مشخص کنید ابتدا باید چه کاری انجام دهید.

سپس آنها را بر اساس روزهای مورد نیاز برای اعدام ، در یک بازه زمانی قرار دهید و بین هر کارزار یک هفته فاصله داشته باشید.

بازه زمانی کمپین جستجوگرها
بدانید که کمپین های جستجوگرها و تبلیغات شما باعث تقویت برندسازی کوتاه مدت نمی شود. داشتن تمرکز طولانی مدت فوق العاده ضروری است.

همچنین بهتر است اهداف قابل اندازه گیری را زودتر از 6 ماه تعیین نکنید زیرا ایجاد یک شهرت بنیادی معمولاً حداقل شش ماه طول می کشد.

همیشه بدانید که در آغاز کار ، تلاش و بودجه بیشتری در راه استراتژی خود صرف خواهید کرد تا اینکه به نتیجه برسید.

با این حال ، با گذشت زمان ، شما شروع به یکنواخت شدن می کنید و در نهایت ، به دست می آورید که ROI بالاتر است. بنابراین اکنون زمان آن فرا رسیده است که به مرحله گزارش در حال انجام فعالیت های سئو خود بروید.

مرحله پنجم کمپین سئو

5. پیگیری و تجزیه و تحلیل جامع برای همه چیز

وقتی صحبت از مدیریت تبلیغات سئو می شود ، پیگیری باید مهمترین اولویت شما باشد. دلیل این امر این است که به شما اجازه می دهد تا بدانید آیا استراتژی های سئو شما به طور موثر کار می کنند یا خیر.

بخوانید که چگونه ماژول پیگیری رتبه BiQ به شما امکان می دهد عملکرد سئو خود را مانند یک رئیس ردیابی کنید.

در واقع ، شما باید یک تجزیه و تحلیل جامع هفتگی و ماهانه از جنبه های زیر را پیگیری و انجام دهید:

رتبه بندی کلمات کلیدی
هرچه صفحات وب شما برای برخی از کلمات کلیدی رتبه بالاتری داشته باشند ، میزان بازدید وب سایت شما بیشتر خواهد بود. شما می توانید چندین استراتژی را برای کمک به ارتقا ranking رتبه بندی کلمات کلیدی خود در نظر بگیرید ، مانند رتبه بندی کلمات کلیدی با دم طولانی. در حالی که کلمات کلیدی دم بلند در مقایسه با کلمات دم کوتاه کمتر رایج هستند ، اما مزایای زیادی دارند. از جمله این مزایا می توان به رقابت کم ، رتبه بندی آسان تر و هدفمندتر اشاره کرد.
ترافیک و تبدیل ها
هرچه صفحات وب شما برای برخی از کلمات کلیدی رتبه بالاتری داشته باشند ، میزان بازدید وب سایت شما بیشتر خواهد بود. شما می توانید چندین استراتژی را برای کمک به ارتقا ranking رتبه بندی کلمات کلیدی خود در نظر بگیرید ، مانند رتبه بندی کلمات کلیدی با دم طولانی. در حالی که کلمات کلیدی دم بلند در مقایسه با کلمات دم کوتاه کمتر رایج هستند ، اما مزایای زیادی دارند. از جمله این مزایا می توان به رقابت کم ، رتبه بندی آسان تر و هدفمندتر اشاره کرد.
پیوندهای ورودی برای سئو
پیگیری پیوندهای ورودی شما برای درک عملکرد یک کمپین بهینه سازی موتور جستجو بسیار مهم است. پیوندها معمولاً محبوبیت یک وب سایت و اقتدار آن را در یک صنعت خاص نشان می دهند. به عنوان مثال ، وب سایتی که از مجله فوربس به آن پیوند دارد ، تأثیر مثبتی در موتورهای جستجو خواهد داشت. از آنجا که موتورهای جستجو خرید پیوند را برای اقتدار سایت تشویق نمی کنند ، بنابراین باید پیوندهای خود را به طور طبیعی بدست آورید. این کار را می توانید از طریق بازاریابی محتوا ، کمپین های روابط عمومی یا ثبت نام در مجلات و دایرکتوری های مربوطه انجام دهید.
نامزدی پست
بدون شک ، همه مطالب موفقیت بزرگی را به دست نمی آورند. بنابراین ، اندازه گیری میزان تعامل در یک پست بسیار حیاتی است ، بنابراین می توانید در مورد نوع محتوایی که مخاطبان شما به خوبی دریافت می کنند و به اشتراک می گذارند ، اطلاعات بیشتری کسب کنید. پست هایی با نرخ تعامل بیشتر سیگنال های اعتماد را به Google و سایر موتورهای جستجو ارسال می کنند و نشان می دهند که پست خاصی برای خوانندگان مفید است. این باید منجر به نمایش بیشتر صفحات شما در نتایج جستجو شود.
رتبه بندی صفحه
با ردیابی عملکرد محتوای شما در نتایج موتور جستجو ، می توانید صفحاتی را که نیاز به بهبود دارند ، شناسایی کنید. برای صفحاتی که عملکرد ضعیفی دارند ، می توانید رقابت را بررسی کنید و کارهای آنها را مطالعه کنید تا بفهمید چرا موتورهای جستجو محتوای خود را از مطالب شما انتخاب می کنند.
در بخشهای فوق ، سازگاری ضروری است. کسب ترافیک طبیعی به صبر و حوصله ادامه می دهد و باید آگاهانه گردش کار خود را در زمینه سئو جستجو ایجاد کنید.

ساده سازی مدیریت سئو

ساده سازی مدیریت SEO خود با ابزارهای مناسب
به عنوان یک مدیر سئو ، بار کاری شما ممکن است شامل بسیاری از مسئولیت ها و وظایف پرزحمت باشد. با این وجود می توانید با استفاده از ابزارهای زیر حجم کار را کاهش دهید:

Google Keyword Planner: در حالی که Keyword Planner بخشی از بستر تبلیغات است ، اما یکی از معتبرترین ابزارهای تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. برنامه ریز به شما امکان می دهد حداکثر 10 کلمه تایپ کنید ، و سپس به شما میانگین حجم جستجو ، سطح رقابت و کلمات کلیدی معنایی را برای ماه می دهد
Google Analytics: در هنگام دستیابی به گزارش های بهینه سازی موتور جستجو ، تقریباً همه افراد گزینه Google Analytics هستند. این پلتفرم گزارش های مفید بسیاری از جمله بازدید از سایت ، منابع ترافیک ، اطلاعات جمعیتی و علاقه مخاطبان را ارائه می دهد.
ابزار PageSpeed ​​Insights: سرعت ضروری است و بینش Google Pagespeed نمای کاملی از عملکرد وب سایت خود را در دستگاه های تلفن همراه و دسک تاپ ارائه می دهد
تست سازگار با موبایل: این ابزار یک روش سریع و آسان برای بررسی سازگاری یک صفحه خاص در وب سایت شما با دستگاه های تلفن همراه است
Google Optimize: این ابزاری عالی است که تجربه های دقیق سایت را به شما نشان می دهد که بازدید کنندگان شما را به خود جلب کرده و آنها را خوشحال می کند
LSIGraph: با تولید کننده کلمات کلیدی LSIGraph ، می توانید سودآورترین کلمات کلیدی مرتبط با معنا را بدست آورید
Moz Tool: این ابزار در بین تحقیقات کلمات کلیدی در بین محبوب ترین ابزارهای مدیریت SEO قرار دارد. Moz مدت طولانی است که وجود دارد و آنها همچنان ابزارهای اساسی و پیشرفته SEO را متناسب با نیازهای مختلف ارائه می دهند
وب مشابه: این یک ابزار عالی برای ارسال مهمان است. وب مشابه ، میزان کلی بازدید سایتهای مختلف را تخمین می زند و به شما امکان می دهد بهترین منابع ترافیکی رقابت خود را مشاهده کنید
ابزار HotJar Heatmap: در مورد بهینه سازی طراحی ، نقشه های حرارتی بسیار قدرتمند هستند. آنها به شما اطلاعاتی درمورد آنچه کاربران در صفحات سایت شما انجام می دهند ، پیمایش رفتار کلیک و علایق آنها می دهند
AirTable: گزینه انعطاف پذیرتری نسبت به ورق های Google است زیرا به شما امکان می دهد مطالب زیادی را ردیابی کنید

 

جام ارژنگ

دفتر مرکزی:
واحد فروش: 02136050035 (10خط)
بازاریابی : 02133200484 (8 خط)