رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی از برترین روش های بازاریابی است که میتواند تاثیر مستقیم و مثبتی در سئو یک وب سایت داشته باشد در واقع رپورتاژ خبری نوعی تبلیغات همسان است که به صورت یک گزارش یا رپورتاژ خبری نوشته می‌شود و البته باید از نظر تبلیغاتی یک فرد متخصص و خبره روی آن کار کند. شما در رپورتاژ آگهی مخاطبان‌تان را در یک مسیر مشخص همراهی می‌کنید تا به سمتی که می‌خواهید هدایت شوند و اتفاقی که می‌خواهید رقم بخورد.

رپورتاژ آگهی چه نقشی دارد؟

در دنیای امروز که مخاطبان زیادی در فضای اینترنت حضور دارند، تبلیغات و بازاریابی نیز رنگ و بوی دیگری گرفته و شاهد استفاده از ابزارهای تبلیغات آنلاین و دیجیتال هستیم. به همین دلیل رپورتاژ آگهی نیز به عنوان یکی از مهمترین اقدامات روابط عمومی در جهت اطلاع‌رسانی، تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان تاثیر مهمی در تبلیغات اینترنتی خواهد داشت. 
در تبلیغات اینترنتی شما می‌توانید با استفاده از انتشار رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در سایت‌های پربازدید که مخاطب هدف شما در آنجا حضور دارد، اطلاع رسانی و برنامه تبلیغاتی خود را پیاده کنید. ضمن اینکه در بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ موضوع سئو اهمیت بسیار زیادی دارد و رپورتاژ یکی از مواردی است که تاثیر بسیار خوبی روی سئو خواهد داشت.

رپورتاژ آگهی

قیمت رپورتاژ آگهی

هر سایتی برای نمایش رپورتاژتان از شما هزینه دریافت می‌کند. تعرفه رپورتاژ آگهی در سایت‌های مختلف حتی با زمینه‌های کاری مشترک، ممکن است متفاوت باشد چرا که با توجه به نبود یک مرجع برای مشخص کردن تعرفه و قیمت ثابت، هر وب‌سایتی بنا بر قوانین داخلی خود قیمتی پیشنهادی برای انتشار رپورتاژ آگهی در نظر می‌گیرد. شخصی که می‌خواهد رپورتاژ آگهی سفارش دهد اول از هر چیز به کیفیت سایت توجه می‌کند. به همین علت افراد معمولا قدرت دامنه (Domain Authority) و قدرت صفحه (Page Authority) وب‌سایت‌های مختلف را با هم مقایسه می‌کنند تا سایت مناسبی را برای نمایش انتخاب کنند. تعرفه رپورتاژ در سایت‌های ایرانی از ۲۰۰ هزار تومان تا ۲٫۵ میلیون تومان بسته به سایت، متفاوت است.

رپورتاژ آگهی

کمپین رپورتاژ آگهی

به معنی گزارش است که از کلمه ریپورت گرفته شده است، repotrage یک کلمه فرانسوی است.
رپورتاژ در حوزه تبلیغات اینترنتی و سئو سایت به عنوان یک گزارش یا مصاحبه برای معرفی برند‌ها یا اشخاص در سایت‌های خبری مطرح شده است و بصورت یک خبر تبلیغاتی منتشر میشود.
همچنین یکی از بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی و برندسازی است که بزرگترین برند‌های دنیا برای معرفی محصولات و خدمات جدید خود از آن استفاده میکنند و به این دلیل تاثیرگذاری بالایی دارد که نوعی تبلیغات غیرمستقیم است و مخاطبان در زمان مشاهده آن بیشتر اعتماد میکنند و کل مطلب را مشتاقانه مطالعه میکنند.
درواقع رپورتاژ آگهی یک خبر تبلیغاتی است که در قالب یک مصاحبه یا گزارش و یا مقاله در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری پربازدید منتشر میشود که شامل یک تیتر جذاب، چند پاراگراف متن و عکس و هایپرلینک فالو میباشد. 

بیشتر شیوه‌های تبلیغاتی به دلیل اینکه از همان ابتدا ماهیت تبلیغاتی خود را رو می‌کنند، چندان با استقبال مخاطب مواجه نمی‌شوند. حتما شما هم شاهد این موضوع بوده‌اید که بسیاری از مخاطبان حتی بدون خواندن تبلیغات آنها را رد می‌کنند. حتی تبلیغات تلویزیونی نیز با وجود تمام تلاشی که برای جذابیت‌های بصری خود انجام می‌دهند، معمولا بازدید مورد انتظار را ایجاد نمی‌کنند. اما با بررسی نمونه رپورتاژ آگهی برندها که به شکل یک گزارش خبری منتشر شده اند ، مشاهده میکنیدکه این یک شیوه غیرمستقیم برای تبلیغات اینترنتی است. با استفاده از این شیوه تبلیغاتی شما می‌توانید در قالب یک خبر، فایل آموزشی و یا محتوای داستان برند خود را تبلیغ کنید. به این ترتیب مخاطب حین خواندن محتوای رپورتاژ شما علاقه‌مند خواهد شد که برای دیدن پاسخ جامع‌تر و یا راهنمای کامل‌تر به سایت شما مراجعه نماید. به همین دلیل بسیار مهم است که نوشتن رپورتاژ آگهی خود را به یک تیم حرفه‌ای و باتجربه بسپارید.

سایر شیوه‌های تبلیغات اینترنتی معمولا در سایت‌هایی منتشر می‌شوند که ممکن است ارتباطی با کار شما نداشته باشند. بنابراین به ندرت می‌توانند شما را با مشتری‌های واقعی پیوند داده و مشتریان وفادار را برایتان به ارمغان آورند. به عبارت بهتر برخی از روش های تبلیغات ممکن است بازدید وب سایت شما را بالا ببرد، اما بازدهی نسبتا کمی را برای شما به همراه خواهد داشت! این در حالی است که اگر نوشتن و انتشار رپورتاژ آگهی خود را به یک تیم متخصص و باتجربه مانند ویرلن بسپارید، مطمئن خواهید شد که محتوا در بهترین سایت های رپورتاژ آگهی منتشر می‌شود که با زمینه کاری شما ارتباط مستقیم دارند. به این ترتیب مخاطبانی آن‌ها را مطالعه خواهند کرد که واقعا به آن‌ها نیاز دارند. در نتیجه برای پاسخ به این نیاز و برطرف کردن دغدغه‌های خود وارد سایت شما می‌شوند. به این ترتیب اگر شما واقعا محصولی را ارائه دهید که نیازهای مخاطب را برطرف می‌کند، این مخاطب نه تنها خود به صورت مشتری دائمی شما در خواهد آمد، که وب سایت شما را به سایرین نیز معرفی خواهد کرد. به این ترتیب یک بازاریابی رایگان و پربازده را برای خود به ارمغان آورده‌اید.

تفاوت رپورتاژ آگهی با سایر تبلیغات

تاکنون از چه روش هایی برای تبلیغات اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ استفاده کرده اید؟ تبلیغات همسان یا تبلیغات نیتیو یا همان تبلیغات کلیکی PCP و تبلیغات بنری در سایت های پربازدید نمایش داده میشوند و همراه با تبلیغات در گوگل ادز متداول ترین روش های مورد استفاده برند ها هستند. همچنین تبلیغات در شبکه های اجتماعی مانند :‌ تبلیغات در اینستاگرام بصورت تبلیغات اسپانسر اینستاگرام و اینفلوئنسر مارکتینگ ، تبلیغات تلگرام ، تبلیغات در فیسبوک ، یوتیوب ، لینکدین و سایر سوشال مدیا نیز این روز ها تاثیرگذاری بالایی دارند. سایر روش های تبلیغاتی نیز مانند : تبلیغات پوش نوتیفیکیشن ، افیلیت مارکتینگ ، پست مهمان ، ایمیل مارکتینگ و تبلیغات در موبایل ( تبلیغات ادموب و تبلیغ در اپلیکیشن های موبایل) ‌‌تنها برخی از محبوب ترین روش های بازاریابی آنلاین هستند. اما بهینه سازی سایت برای جستجوی گوگل یا به اصطلاح سئو SEO موثر ترین و به صرفه ترین روش جذب مشتری و افزایش ترافیک سایت محسوب میشود و همانطور که گفتیم رپورتاژ تبلیغاتی یکی از موثرترین راه‌ها برای بهبود سئو سایت و تبلیغات در فضای مجازی است. 
با استفاده از پکیج رپورتاژ آگهی شما می‌توانید با پرداخت هزینه ای کمتر از سایر روش های تبلیغاتی، بالاتر از رقبا در نتایج ارگانیک گوگل قرار گرفته و درنتیجه بازدید سایت و میزان فروش محصولات و خدمات خود را بالا ببرید. نکته قابله توجه این است که قیمت رپورتاژ آگهی نسبت سایر روش های فوق بسیار کمتر و به صرفه تر است. 

رپورتاژ چیست سوال بسیاری از علاقمندان به دنیای بازاریابی اینترنتی است که در این مقاله سعی به دادن پاسخ به سوال رپورتاژ چیست داریم. به شخصه وقتی برای اولین بار کلمه ی رپورتاژ را شنیدن حتی قابلیت نوشتن این کلمه را به صورت صحیح نداشتم، بعد از جستجو رپورتاژ چیست گوگل باز کردن صفحات سایت های مختلف متوجه شدم نحوه ی تلفظ و نوشتن صحیح کلمه ی رپورتاژ فقط برای من مشکل نبوده است، زیرا در هر سایت این کلمه را به شکل های مختلف نوشته بودن، ریپورتاژ چیست، رپورتاژ چیست و غیره، در بین سایت های مختلف به معتبرترین آنها اعتماد کردم و مطمئن شدم صحیح ترین نوع نوشتن این کلمه ی نا آشنا رپورتاژ است.

رپورتاژ آگهی برگرفته از واژه ی لاتین Advertisement Reporting به معنی گزارش تبلیغاتی است، آگهی رپورتاژ در قالب خبر ارائه می شود و نویسنده به شیوه ی بی طرفانه ذهن خواننده را در مورد محصول با برند خاص درگیر می کند، برای درک بهتر رپورتاژ یک سایت خبری را تصور کنید، که خبری در مورد تردمیل منتشر کرده است و در پایان خبر پس از بازگو نمودن مزایا و معایب استفاده از تردمیل نام شرکت یا برند شما رو به عنوان بهترین فروشگاه تردمیل عنوان می نماید، به همین دلیل رپورتاژ آگهی یک روش هوشمندانه برای هدایت مشتریان و برند سازی می باشد.

مطمئنا شنیده اید که رپورتاژ آگهی باعث بهبود و ارتقاء رتبه ی سایت شما می شود، شاید دلیل خواندن این مقاله برای شما رسیدن به دلیل اهمیت ریپرتاژ برای گوگل باشد، بدون شک با واژه ی سئو آشنا هستد، رپورتاژ یکی از از بهترین روش های گرفتن لینک و سئو سایت است، هنگامی که یک سایت خبر بر روی کلمه ی هدفمند به سایت شما لینک فالو بدهد خوانندگان خبر به سایت شما هدایت و موجب توجه موتورهای جستجو گر به سایت شما می شود، به همین دلیل رپورتاژ روش اصولی برای گرفتن بک لینک است و تاثیر بسیار زیادی بر رتبه ی سایت شما دارد.

سایت های خبری مشهور مانند، ورزش 3، ایسنا، خبرگزاری فارس، شهر خبر، خبر آنلاین، Yjc و غیره مشهورترین و معتبرترین سایت های ریپورتاژ آگهی در ایران که هزینه های مختلفی از درخواست کننده بابت هر خبر دریافت می کنند، با دریافت لینک از سایت های خبری معتبر شاهد رشد بسیار سریع سایت خود خواهید بود، سایت های خبری سایت های قدرمندی هستند، سایت قدرمتند به سایتی گفته می شود که بازدید کننده بالا، لینک خروجی کم، بک لینک ورودی زیاد داشته باشد و به طور مرتب در حال آپدیت شدن باشد، اکثر سایت های خبری معروف این وِیژگی ها را دارا می باشند، تمامی ریپرتاژ ها هزینه بر نیستند بعضی از سایت های خبری اجازه ی ثبت خبر و دادن لینک را برای کاربران آزاد گذاشته اند اما متاسفانه داشتن لینک از این سایت ها تاثیر زیادی بر سئو ندارد و احتمال کاهش رتبه ی سایت را ایجاد می نماید.

رپورتاژ آگهی چه کاری انجام میدهد.

رپرتاژ آگهی همچنین، پیام صاحبان صنایع و کسب‌وکارها را برای‌ مردم به‌یادماندنی‌تر می‌کند. وقتی مردم خود را به‌عنوان بخشی از داستان روایت‌شده می‌بینند، اطلاعات را کامل‌تر و به مدت طولانی‌تری به‌یاد می‌آورند. داستان‌ها اطلاعات را به جالب‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین شیوه‌ی ممکن نقل می‌کنند. داستان‌ها نه‌تنها به مردم کمک می‌کنند کسب‌وکارها را بهتر به‌خاطر بسپارند بلکه آنها را برای اقدام به خرید ترغیب می‌کنند. 
هنگامی که اطلاعات یا ایده‌ای در قالب داستان ارائه شود، افراد را سریع‌تر و با تأثیر بیشتری متقاعد می‌کند. استفاده از رپرتاژ آگهی برای بیان متقاعد‌کننده‌تر و به‌یاد‌ماندنی‌تر پیام کسب‌و‌کارها، به صاحبان آن اجازه می‌دهد تا در بین رقبا قد علم کنند. مردم محتوای انتشار یافته‌ به شکل چاپی را قابل‌اعتماد‌تر از محتوای سایر رسانه‌ها‌ می‌یابند. آگهی‌دهندگان می‌توانند از این اعتماد برای ارتقای نظر مردم درباره‌ی کسب‌و‌کارشان استفاده کنند. 
مردم رپرتاژ آگهی چاپ شده در روزنامه را به چشم محتوایی قابل اعتماد نگاه می‌کنند. این نکته مخصوصا برای کسب‌وکارهای خدماتی یا تازه تأسیس‌تری مهم است که، برای جذب مشتریانِ محتاط، نیاز دارند وجهه‌ی خوبی از خود بسازند. رپورتاژ آگهی ابزار قدرتمندی برای آن دسته از مشاغلی است که خدمات تکنیکی ارائه می‌دهند یا نیاز دارند ایده‌های پیچیده‌ای را برای مخاطبان‌شان بیان کنند. برای مثال، در آن روزنامه‌ای که درباره‌اش صحبت کردم، هر هفته بخشی با عنوان “سؤال از کارشناسان” منتشر می‌شود که در آن پزشکان، دندان‌پزشکان، مشاوران اقتصادی و دیگر متخصصین می‌توانند با پاسخ دادن به سؤالات مردم جنبه‌ی خاصی از کارشان را برای آنها شرح بدهند. 
آن دسته از صاحبان مشاغل که کالا یا خدماتی عرضه می‌کنند که نسبت به کالا یا خدمات مشابه قیمت بالاتری دارد، می‌توانند از رپرتاژ آگهی برای نشان دادن ارزش کالا و خدمات‌شان استفاده کنند.

افزایش مشتری با رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی شمار خوانندگان را هم افزایش می‌دهد. همان‌طور که اشاره شد، خوانندگان از رپورتاژ آگهی لذت می‌برند، پس گنجاندن رپرتاژ آگهی در نشریه‌، ارزش آن را برای مخاطبین افزایش می‌دهد. یک رپورتاژ آگهی با طراحی مناسب، که از عکس یا اثر هنری استفاده کرده باشد، به جاذبه‌ی بصری نشریه اضافه می‌کند و یکنواختی صفحات تبلیغی آن را می‌زداید. علاوه بر این فهمیده‌ام که رپرتاژآگهی‌ها حس وفاداری را در مشتریانی که در نشریه‌ی شما آگهی داده‌اند، برمی‌انگیزند. آنها از دیدن مقالات چاپ‌شده در مورد کسب‌و‌کارشان خوشحال می‌شوند. 
دادن شانس خرید رپورتاژ آگهی به آنها روابط شما را با مشتریان‌تان محکم می‌کند. ما در مورد رپورتاژ آگهی بازخورد بسیار مثبتی از مشتریان‌مان دریافت می‌کنیم. به‌ این دلیل که رپرتاژ آگهی‌ها خوانندگان را به خود جلب می‌کنند، به کرات اتفاق می‌افتد که هنگام خرید به آنها اشاره می‌کنند: «در مورد کسب‌وکارتان در روزنامه خوانده‌ام»؛ و این ارزش نشر شما را ثابت می‌کند.

شروع رپورتاژ آگهی

زمانی که شما قصد دارید یک رپورتاژ آگهی برای کسب‌و‌کار خود منتشر کنید، به دنبال وب سایتی معتبر، پربازدید و مرتبط با تجارت‌تان خواهید بود. از آنجاییکه این وب‌سایت‌ها اعتبار بالایی در موتورهای جستجو دارند، بالطبع دارای Domain Authority بسیار خوبی هستند. به این ترتیب قرار دادن لینک وب‌سایت‌تان در متن رپورتاژ آگهی می‌تواند سیگنال رتبه‌بندی قدرتمندی برای موتورهای جستجو ارسال کند. مطمئناً داشتن یک لینک از وب‌سایتی با اعتبار دامنۀ بالا تاثیر بسیار خوبی بر روی سئوی سایت شما خواهد داشت. 
(نکته: بیشتر وب‌سایت‌ها به آگهی دهنده اجازه می‌دهند در متن رپورتاژ آگهی از 3 الی 5 لینک استفاده کنند. این لینک‌ها معمولاً دارای تگ Follow هستند که سیگنال رتبه‌بندی قدرتمندی به شمار می‌آیند.). در مقاله لینک‌سازی رپورتاژ در همین سری، یاد‌ می‌گیرید که کجا و چگونه از این لینک‌ها استفاده کنید. 
همچنین، وب‌سایت‌هایی که رپورتاژ آگهی منتشر می‌کنند، معمولاً بازدید روزانه زیادی دارند. قرار دادن لینک در متن رپورتاژ آگهی باعث می‌شود که بازدیدکنندگان این وب‌سایت‌ها به سمت وب‌سایت شما هدایت شوند. همین موضوع باعث افزایش ترافیک وب‌سایت شما خواهد شد. 

حساسیت گوگل روی رپورتاژ آگهی

این مسئله زمانی برای گوگل مهم شد که در فوریه سال 2013، وب سایت Interflora که در انگلستان در زمینه فروش گل آنلاین فعالیت می کرد، کمپین رپورتاژ آگهی بزرگی به راه انداخت و در نتایج پیج رنک گوگل اختلال ایجاد کرد. این در حالی بود که تمام محتوای تولید شده در کمپین Interflora به عنوان رپورتاژ آگهی مشخص شده بودند و لینک‌های قرار گرفته در این مقالات همگی با انکر تکست های Exact Match بهینه‌سازی شده بودند تا بتوانند بهترین نتیجه را در رتبه‌بندی نتایج جستجو به دست آورند. زمانی که گوگل متوجه این موضوع شد، بی‌درنگ وب‌سایت Interflora را به همراه وب سایت‌های منتشرکننده رپورتاژهای آگهی‌اش جریمه کرد. 
درست است که در سال 2013 وب سایت Interflora با گوگل پنالتی مواجه شد، اما از آن سال به بعد وب مسترهای بیشتری برای بهبود رتبه وب‌سایت خود در نتایج جستجوی گوگل به این روش از بازاریابی آنلاین روی آوردند. به همین دلیل مت کاتس، سرپرست تیم وب اسپم گوگل تصمیم گرفت تا هشدارهای لازم را در این باره به وب‌مسترها بدهد. 
مت کاتس طی یک ویدئو به وب‌مسترها هشدار داد در صورتی که قصد استفاده از رپورتاژ آگهی را دارند باید به دو نکته توجه کنند. اول اینکه مطمئن شوند لینک‌های استفاده شده در محتوای آگهی به صورت Nofollow باشند تا تاثیری بر روی نتایج جستجوی طبیعی گوگل نداشته باشند. در غیر اینصورت رپورتاژ آگهی ارائه شده با خرید لینک هیچ تفاوتی ندارد.