• سئو ارزان
  • سئو ارزان
  • تبلیغات ارزان

واحد پشتیبانی و پاسخگویی جام ارژنگ جهت ارائه مشاوره و رسیدگی به امور مشتریان گرامی بطور شبانه روزی در خدمت شماست.

..پشتیبانی جام ارژنگ
Close and go back to page

سئو رایتینگ

سئو رایتینگ یا سئو نویسی مهمترین بخش از بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو میباشد.

نوشتن محتوای سئو یعنی افزایش تجربه کاربر میتواند حساسترین قسمت اجرای یک پروژه سئو باشد.

در این صفحه از سایت جام ارژنگ در باره سئو نویسی و نقش آن در ارتقای رتبه یک وب سایت بطور کامل به بحث پرداخته ایم.

 سئو نویسی به مهارت بالایی در تجزیه و تحلیل مطالب و کپی برداری از مطالب منتشره در گوگل را دارا میباشد.

سئو نویسی یا سئو رایتینگ چیست؟

سئو نویسی یعنی اجرا و پیاده نمودن کلیدواژه ها و عبارات کلیدی در محتوای وب است بطوریکه چنانچه کاربران عبارت مورد نظرشان را جستجو کنند به سوی وب سایت شما هدایت شوند.

قبل از هرچیز باید به این نکته توجه کنیم که یک وب بدون مطالب فاقد روح میباشد و اصولا جذابیتی برای کاربران ندارد و این محتواست که میتواند باعث جذابیت یک وب سایت گردد.

اما اینکه چگونه باید سئو نویسی کنیم سوال مهمی است که باید قبل از هرچیز در باره آن بیشتر مطالعه کنیم.

سئو رایتینگ seo writing یعنی نوشتن سئو یعنی نوشتن مطالبی که باعث شود موتورهای جستجو از آن بازید نمایند و کاربران خود را بسوی آن هدایت نمایند.

سئو رایتینگ عامل ارتقای سئو وب سایت است.

سئو رایتینگ را مطابق با اهداف خود شروع کنید.

قبل از نوشتن سئو لازم است اهداف ایجاد وب سایت خود را بشناسید.

بطور مثال اگر فروشنده کفش در شهر تهران هستید تمرکز سئو نویسی خود را برهمین مطلب بگذارید.

در ابتدای سئو نویسی سعی کنید از کلمات و عبارات بلندتر استفاده کنید که اصطلاحا بدانها سئو دم دراز گویند.

تکیه بر کلیدواژه عام و تک سیلابی میتواند باعث خستگی و ناامیدی شما شود زیرا مدتها طول میکشد تابتوانید به صفحه اول گوگل برسید.

عواملی که در سئو نویسی باعث ارتقای رتبه میشود.

کیفیت محتوای سئو

بسیار مهم است که  مطالب شما با کیفیت و کاربر پسند باشد و کاربران با خواندن مطالب شما ابراز رضایت و خشنودی نمایند.

بک لینک ها

بک لینک یعنی ارتباط بین سایت شما و سایت های پربازدید و معروف و این بدین صورت است که شما در شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب و فیسبوک و لینکدین فعال بوده باشید.

نمایش موبایلی

سئو نویسی بدون قابلیت نمایش مناسب در موبایل واقعا کاری عبث است باید قبل از نوشتن محتوای سئو به این نکته یقین کنید که وب سایت شما در تلفن همراه مطابق استاندارد موتورهای جستجو است.

سرعت صفحه

یکی دیگر از مهمترین عوامل در ارتقای سئو سرعت لود صفحه یک وب سایت است هرچه سایت شما سریعتر بازگردد و وقت کمتری از کاربر تلف نماید بدیهی است میزان رضایت آن بیشتر خواهد بود.

ترافیک مستقیم عامل ارتقای سئو

آیا کاربران مستقیم به سایت شما وارد میشوند یا از طریق گوگل هدایت میگردند؟

این نکته بسیار جالب و در عیم حال مهم است که بدانید بیشترین میزان ترافیک خود را چگونه دریافت میکنید.

عمق محتوای سئو

آیا مطلبی که شما نوشته اید به نسبت مطالب مشابه ای که در وب وجود دارد از عمق و اعتبار بیشتری برخوردار است؟

آیا پیش از سئو نویسی در باره مطلب مورد نظرتان تحقیق کافی انجام داده اید.

سئو رایتینگ موقعی اهمیت دارد و بازخورد پیدامیکند که کاربران شوق پیداکنند تا مطالب شما را با دیگران به اشتراک بگذارند.

مطالب شما باید برای موتورهای جستجو قابل درک باشد و بعبارتی سطح خوانایی مطالب شما قابل قبول باشد. 

نحوه استفاده از کلمات کلیدی در سئو نویسی

شاید برخی از سایت ها را مشاهده کرده باشید که انبوهی از یک کلیدواژه را تکرار کرده باشند مثلا هزاران بار کلمه کفش در یک صفحه از سایت فروش کفش تکرار شده باشد.

این عمل در نزد موتورهای جستجو بسیار ناپسند است زیرا باعث اتلاف وقت کاربر میشود انبوه کلیدواژه بدون اینکه محتوای خاصی در اختیار مخاطب قرار دهد.

امروزه الگوریتم های خزنده گوگل این عمل را اسپم spam تشخیص میدهند و آن صفحه را دچار محرومیت مینمایند.

بنابر در این سئو نویسی باید رویکرد ما نوشتن مطالب برای کاربر باشد یعنی برای انسانها بنویسیم و قصد فریب موتورهای جستجو را نداشته باشیم.

 سئو نویسی شما باید منبع مراجعه باشد.

منبع مراجعه چیست؟راهکار اینکه کاربران به سایت ما بیشتر مراجعه نمایند کدامست؟

فرض کنید در سایت خود صفحه ای بنام خوشبختی ایجاد کرده اید مطالب داخل این صفحه باید بگونه ای باشد که کاربران از خواندن آن لذت ببرند و بارها به آن صفحه مراجعه نمایند.

قرار دادن تصاویر ناب و اینفو گرافیک که شمامل اطلاع رسانی باشد میتواند سایت شما را موقعیت بسیار خوبی قرار دهد.

هنگامیکه مطلبی مینویسید سعی کنید همان مطلب را نیز بصورت عکس در همان صفحه قرار دهید برخی از کاربران مایلند با خواندن و دیدن تصاویر وارد یک وب سایت شوند.

تاثیر توضیحات متا در سئو نویسی

شاید فکر میکنید وقتی یک محتوای ناب بنویسید و صفحه سایت خود را پر کنید کار تمام است؟ این کاملا اشتباه است.

باید متای صفحه خود را نیز با توجه به مطالب سایتتان پر کنید تا موتورهای جستجو و کاربران با توجه به عنوان صفحه شما بدانند که مطالب صفحه در باره چه موضوعی است.

توصیه های کوتاه سئو رایتینگ 

در صفحه وب سایت خود فقط از یک H1 استفاده کنید.

پاراگراف های خودرا بسیار طولانی و خسته کننده نکنید.

جملات شما باید بگونه ای باشد که کاربر سریع بتواند منظور شما متوجه شود.

اگر دیدید صفحه ای از وب سایت شما بسیار بازدید کننده دارد آن صفحه را با محتوای بهتر و جذابتری بروز رسانی کنید.

از سئو نویسی انتظار کوتاه مدت نداشته باشید.

سئو نویسی یک امر زمانبر است و با نوشتن 100 سطر در یک صفحه فکر نکنید بزودی در صفحه اول گوگل نمایان میشوید.

باید به سئو رایتینگ وفادار باشید و کار خود را ادامه دهید و ازینکه سایت شما در صفحه اول گوگل نمیشود دلسرد و مایوس نگردید.

سئو نویسی عامل کسب درآمد است.

امروزه بسیاری از افراد هستند که از طریق محتوا نویسی کسب درآمد میکنند.

سایت های بزرگ اصولا و افراد و تیم خاصی دارند که مرتب در حال ایجاد محتوا هستند و مرتبا محتوای خود را بروز رسانی میکنند.

درآمد فراوانی از سئو میتواند عاید شما شود اگر خودتان سئوکار هستید وقتی سایتتان در صفحه اول گوگل باشد مشتریان جدیدی پیدا خواهید کرد.

و اگر صاحب وب سایت هستید با نوشتن مطالب مربوط به شغل و حرفه خود میتوانید باعث ارتقای رتبه سئو وب سایتتان شوید.

تاثیر اینفوگرافیک در سئو

یکی از مهمترین عناصر سئو نویسی درج تصاویر اطلاع رسانی یا تصاویر همراه با متن های بلند جهت مطلع کردن کاربران است.

امروزه اینفوگرافیک در رسانه های گروهی مانند فیسبوک و اینستاگرام نقسی بسیار تعیین کننده دارد.

سعی کنید برای ارتقای رتبه وب سایت خود اینفوگرافیک را فراموش نکنید.

از محتوا استفاده کنید - 10 نکته و تکنیک برای نوشتن محتوای SEO

از محتوا استفاده کنید - 10 نکته و تکنیک برای نوشتن محتوای SEO

بر کسی پوشیده نیست که سئو و محتوا دست به دست هم می دهند.

به هر حال، بدون سئو ممکن است محتوای شما در جایی در صفحه 50 نتایج جستجو گم شود. و همه ما می دانیم که ترافیک در آن صفحات کمتر از رضایت بخش است. به همین ترتیب، رتبه بندی صفحه اول شما تنها در صورتی می تواند کارهای زیادی انجام دهد که پس از کلیک محتوای شما ضعیف باشد. به همین دلیل است که رابطه خوب بین سئو و محتوای عالی ضروری است! در اینجا 10 نکته در مورد نحوه نوشتن محتوای سئو وجود دارد تا محتوای شما بیشتر پیش برود و در عین حال تلاش های سئوی خود را افزایش دهید.

ابتدا برای مخاطبان خود بنویسید

این نکته نوشتن محتوای SEO به دلایلی شماره یک است. به نظر می رسد به اندازه کافی آسان است، اما بسیاری از شرکت ها به دلایل اشتباه محتوا تولید می کنند. محتوایی بنویسید که مطابق با علایق بازار هدف شما باشد یا به سوالات آنها پاسخ دهد. لازم نیست همه پست ها در مورد محصول یا خدمات شما باشند، اما همه آنها باید مرتبط با صنعت باشند. با نوشتن محتوای سئو پسند که جالب و آموزنده است، خود و شرکتتان را به عنوان یک متخصص در صنعت خود معرفی کنید و آن را بهتر از رقبای خود انجام دهید.

2. همه را زیر یک سقف نگه دارید

با نگه داشتن محتوای اصلی خود تحت نام دامنه خود، اعتبار و ترافیکی را که وب سایت خود شایسته آن است به دست آورید. این بدان معناست که اگر وبلاگی دارید از میزبانی با وردپرس یا بلاگر انصراف دهید و وبلاگ را در یک زیرپوشه در دامنه خود میزبانی کنید (به عنوان مثال: www.example.com/blog ). هر زمان که فرصتی برای نمایش سایر اشکال محتوای اصلی مانند ویدیوها، اینفوگرافیک ها یا کاغذهای سفید دارید، مطمئن شوید که آنها را نیز در وب سایت خود قرار داده و از آنجا به اشتراک بگذارید.

3. تیترهایی را بسازید که بسیار جذاب هستند

شما مقدار بسیار کوتاهی از متن دارید تا تاثیر بسیار زیادی داشته باشید. پس قدرت یک تیتر موثر در سئو را دست کم نگیرید! عناوینی بنویسید که واضح، جالب باشند و از کلمات کلیدی غنی استفاده کنند. علاوه بر یک عنوان عالی، همچنین مطمئن شوید که توضیحات متا شما جالب باشد و موضوع مقاله شما را بیشتر توضیح دهد. به خاطر داشته باشید که عنوان و توضیحات متا شما همان چیزی است که در نتایج جستجو نشان داده می شود، بنابراین آنها را به حساب بیاورید!

4. از عبارات غنی از کلمات کلیدی استفاده کنید

از عبارات مرتبط و غنی از کلمات کلیدی در سرفصل ها و همچنین در سرتاسر محتوای خود استفاده کنید تا هم خوانندگان و هم موتورهای جستجو بدانند پست شما در مورد چیست. اما مراقب باشید، تعداد زیاد کلمات کلیدی نه تنها خوانندگان شما را خاموش می کند، بلکه می تواند منجر به جریمه موتورهای جستجو برای پر کردن کلمات کلیدی شود. از کلمات کلیدی به طور متفکرانه و کم استفاده کنید و حس طبیعی تری داشته باشید. علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی در سراسر پست خود، از برچسب های وبلاگ با برچسب گذاری چند کلمه کلیدی مرتبط برای هر پست استفاده کنید. اکثر وبلاگ‌های عمومی دارای قابلیت برچسب‌گذاری از قبل هستند.

5. ساختار پست های خود را تنظیم کنید

محتویات پست شما ممکن است عالی باشد، اما می تواند به راحتی در قالبی سازماندهی نشده و ناکارآمد از بین برود. تقسیم کردن محتوای خود به پاراگراف های کوچکتر با سرفصل، خواندن آسانی را برای خوانندگان شما ایجاد می کند. برای موتورهای جستجو، سازماندهی پشتیبان نیز کلیدی است. استفاده از سلسله‌مراتب تگ مناسب هنگام برچسب‌گذاری سرفصل‌ها (H1 برای عنوان، H2 برای زیرنویس) برای حفظ ساختار مناسب مقاله مهم است.

6. تصاویر را ترکیب کنید

پست های خود را با تصاویر برجسته کنید! مردم بصری هستند. افزودن یک تصویر به همراه پست وبلاگ شما می تواند تاثیر زیادی بگذارد. حساب پینترست دارید؟ علاوه بر تبلیغ وبلاگ‌های شما در سایر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، پست‌های حاوی تصاویر نیز می‌توانند پین شوند و راه دیگری برای ترافیک به وب‌سایت شما اضافه کنند.

7. محتوا را با رسانه های اجتماعی به حرکت درآورید

رسانه های اجتماعی ابزار قدرتمندی هستند که می توانند به افزایش دسترسی به محتوای شما و ترویج اشتراک گذاری کمک کنند. هر مقاله جدید را در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی و در انجمن‌ها، با استفاده از توضیحات جذاب و دعوت به اقدام، پست کنید. از آنجایی که قدرت رسانه های اجتماعی در اشتراک گذاری نهفته است، داشتن دکمه های اشتراک گذاری در هر یک از پست های وبلاگ خود نیز مهم است. اگر می خواهید کنترل بیشتری بر نحوه نمایش پیوندهای خود در هنگام اشتراک گذاری داشته باشید، پیاده سازی کارت های توییتر برای توییتر یا Open Graph برای فیس بوک (فنی) می تواند پیوندهای به اشتراک گذاشته شده شما را تقویت کند و ممکن است به نرخ کلیک شما کمک کند.

8. Google Authorship را پیاده سازی کنید

Google Authorship یک راه سریع و آسان برای پیوند دادن محتوا به یک نویسنده خاص است، تنها چیزی که نیاز دارید یک حساب +Google است. در نتیجه، مقاله‌های شما به‌عنوان قطعه‌های غنی در نتایج جستجو با عکس نویسنده همراه با عنوان مقاله نمایش داده می‌شوند. Google Authorship برای ارتقای شخصی عالی است، اما همچنین می‌تواند نرخ کلیک روی مقالات شما را افزایش دهد. اگر نویسنده هستید، یاد بگیرید که چگونه  نویسندگی  را برای وب سایت خود تنظیم کنید.

9. ایجاد پیوند طبیعی را ترویج دهید

لینک بیلدینگ از زمان خرید لینک و مزرعه پیوند راه طولانی را پیموده است، اما لینک ها همچنان یک فاکتور مهم رتبه بندی برای سئو هستند. پیوند دادن به مقالات یا وب سایت خود در پست شما تضمین می کند که اگر مقاله شما توسط سایت دیگری انتخاب شده باشد، به وب سایت شما پیوند باز می گردد. اگر با انواع دیگر محتوا مانند اینفوگرافیک ها و ویدیوها خلاق هستید، افزودن کد جاسازی در سایت به ترویج اشتراک گذاری محتوا کمک می کند و همچنین پیوندی را به منبع اصلی اضافه می کند. ایجاد محتوای عالی SEO به افزایش اشتراک‌پذیری و احتمال لینک دادن سایر وب‌سایت‌ها به آن کمک می‌کند، بنابراین کیفیت را هدف قرار دهید!

10. بر فعالیت خود نظارت داشته باشید

با نظارت بر تلاش های خود از محتوای سئو دوستانه خود مطلع باشید. گوگل آنالیتیکس یک راه آسان و رایگان برای ردیابی بازدید از صفحه و میانگین زمان صرف شده در یک صفحه است. مواردی مانند نرخ پرش و زمان حضور در سایت را بررسی کنید تا ایده ای از نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما پس از ورود به محتوای شما داشته باشید. اگر شاهد افت زیاد و میانگین زمان کم در صفحه هستید، این نشانه آن است که محتوای شما با چیزی که آنها به دنبال آن بودند مرتبط نبوده یا بدتر از آن جالب نبوده است. همچنین، نگاهی به تعداد تعاملات اجتماعی (اشتراک گذاری، لایک و غیره) بیندازید تا از ویروسی بودن پست خود مطلع شوید. فقط نگاه کردن به این معیارهای ساده می‌تواند به شما ایده خوبی بدهد که کدام قسمت‌های محتوا به خوبی مورد استقبال قرار می‌گیرند و پسندیده می‌شوند تا بتوانید آن نوع محتوا را در ادامه راه تکرار کنید.