• سئو ارزان
  • سئو ارزان
  • تبلیغات ارزان

واحد پشتیبانی و پاسخگویی جام ارژنگ جهت ارائه مشاوره و رسیدگی به امور مشتریان گرامی بطور شبانه روزی در خدمت شماست.

..پشتیبانی جام ارژنگ
Close and go back to page

فهرست مطلب

سئو را بشناسیم

سئو را بشناسیم تا بتوانیم به صفحه اول گوگل برسیم.سئو کارگردان قدرتمند ارتقای رتبه وب سایت است.

در باره سئو هزاران سایت و وبلاگ مطالب جالب و آموزشی خوبی نوشته اند.

عنوان این صفحه از سایت جام ارژنگ در رده اول گوگل است که عبارت است از :

سئو را بشناسیم.

برای درک سئو لازم است ابتدا از دیدگاه و نظریات متخصصان برتر سئو با خبر شویم.

سایت های فراروانی هستند که از سئو یک غول دست نیافتنی ساخته اند تا کار را به گونه ای جلوه دهند که هرکسی از عهده آن بر نمیاید.

تعریف سئو به نقل از نیل پاتل

نیل پاتل متخصص سئو که بسیار معروف است تعریف جامعی از سئو ارائه کرده است که ترجمه آنرا در زیر آورده ایم.

سئو مخفف بهینه‌سازی موتور جستجو می‌باشد . سئو فرآیند برداشتن گام‌هایی برای کمک به یک وب سایت یا قطعه محتوا در گوگل است .
تفاوت کلیدی بین سئو و تبلیغات پرداخت‌شده این است که سئو شامل رتبه‌بندی " ارگانیک " است، که به این معنی است که شما نباید در آن فضا باشید . برای ساده‌تر کردن آن ، بهینه‌سازی موتور جستجو به معنی گرفتن یک قطعه از محتوای آنلاین و بهینه‌سازی آن است، بنابراین موتورهای جستجو مانند گوگل آن را به بالای صفحه نمایش می‌دهند زمانی که فردی به دنبال چیزی می‌گردد .
به این روش نگاه کنید . زمانی که یک فرد از انواع " vegan " به گوگل استفاده می‌کند ، احتمالا ً به دنبال یک دستورالعمل ، مواد اولیه ، و دستورالعمل در مورد نحوه ایجاد آن هستند . اگر مقاله‌ای درباره درست کردن گیاهخواری منتشر کردید ، از مردم بخواهید که دستورالعمل شما را پیدا کنند . برای هر کسی که آن را پیدا کند ، باید بیش از همه وب سایت‌های دیگر را با دستور العمل‌ها برای lasagna گیاهی پیدا کنید . این کار آسانی نیست ، اما این همان چیزی است که بازاریابی SEO درباره آن انجام می‌دهد .
اجازه دهید آن را حتی بیشتر رها کنیم : اکثر جستجوهای آنلاین با یک موتور جستجو مانند گوگل آغاز می‌شوند . در واقع ، ۷۵ درصد از این جستجوها در گوگل آغاز شده‌است .
برای درک بهتر این که چطور می‌توانید محتوای خود را در موتورهای جستجو رتبه‌بندی کنید، باید ابتدا نحوه کار جستجو را درک کنید .
.

سئو چیست

اصلا سئو SEO چیست و چرا باید یک تولید کننده محتوا سئو بلد باشد ؟
سئو SEO از کنار هم قرار دادن ابتدای 3 کلمه Search Engine Optimization شکل گرفته است .
اما سئو یعنی چی ؟
یعنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو .
خب اگر حتی کمی به فضای آنلاین آشنایی داشته باشید قطعا میدانید که هر فردی برای پیدا کردن هر چیزی در دنیای آنلاین باید کلمه یا عبارت مورد نظرش را در یک موتور جستجو مثل گوگل یا یاهو یا … جستجو کند .
کار موتورهای جستجو این است که از بین صدها و هزاران و میلیون سایت نزدیک ترین ها و مرتبط ترین ها را به جستجوی کاربر پیدا میکنند و به او نشان می دهند .
خب اگر سایت ما مثلا در صفحه 11 نتایج باشد به نظر شما هیچ کاربری پیدا می شود که 11 صفحه را باز کند تا سایت ما را پیدا کند ؟
اما اگر در صفحه اول و رتبه 1 یا 2 باشد چه طور ؟
سئو ترجمه سایت ما به زبان گوگل است
سئو چه چیزهایی هست و چه چیزهایی نیست
یک چیز را هم باید در نظر بگیریم که سئو این روزها فقط یک دستورالعمل یا تکنیک خاص و دیکته شده  و ثابت نیست که شما با به کارگیری آن بتوانید مخاطب زیادی به سایت تان جذب کنید و  سایت تان را شلوغ و پر ترافیک کنید بلکه یک نگرش یا طرز فکر هوشمندانه برای برقراری ارتباط با انسانها یا به نوعی کاربران آنلاین است که دارای شخصیت ها و ویژگی های خاص و عملکردهای ویژه و اختصاصی این محیط هستند
پس سئو به این معنی نیست که ما با به کارگیری روش ها و ترفندهایی سایت مان را به یک اتاق و فضای پر جمعیت و شلوغ تبدیل کنیم که آدم ها بدون اینکه حرفی بزنند و عملی انجام بدهند فقط در رفت و آمد باشند و ما هم فقط نظاره گر این شلوغی و رفت و آمدها . بلکه هدف اصلی این است که در این شلوغی و ترافیک بین مخاطب ها و سایت تعامل ایجاد شود و مخاطب
سئو یک راه ارزشمند و حرفه ای برای شناساندن بهتر محتوا و سایت مان به گوگل است .

زمانی که سئو گسترده‌تر می‌شود , دو مسیر مهم نیز وجود دارد : سئو در صفحه .
سئو داخلی در مورد محتوای ساختمان است . این کار برای گنجاندن کلمات کلیدی در صفحات و محتوای خود , نوشتن مطالب با کیفیت بالا به طور مرتب , و اطمینان از اینکه متاتگ ها و عناوین شما کلید واژه و به خوبی نوشته شده‌اند , در میان عوامل دیگر است .
سئو از صفحه خارج از صفحه وب سایت شما , مانند ارتباط و پیوند است . این بخش از معادله شامل ایجاد روابط و ایجاد محتوی است که مردم می‌خواهند در آن سهیم باشند .

سئو علم بهبود دید وب سایت است

بهینه‌سازی موتور جستجو ، علم بهبود وب سایت برای افزایش دید آن در زمانی است که افراد به دنبال محصولات و یا خدمات می‌گردند . هر چه بیشتر از یک وب سایت در موتورهای جستجو وجود داشته باشد ، احتمال بیشتری وجود دارد که این برند کسب‌وکار را ثبت کند .
قابلیت دید وب سایت معمولا ً با قرار دادن یا رتبه‌بندی وب سایت در صفحات نتایج موتور جستجو ( SERPs ) اندازه‌گیری می‌شود . و شرکت‌ها همیشه برای اولین صفحه رقابت می‌کنند , جایی که احتمالا ً بیش‌ترین توجه را جلب می‌کنند .
با استفاده از گوگل به عنوان مثال , SERPs اغلب تبلیغات را در بالای صفحه نمایش می‌دهد . این ها موقعیت‌هایی هستند که شرکت‌ها مایل به پرداخت هزینه برای کسب اطمینان از قرار گیری در همان صفحه اول هستند . پس از تبلیغات لیست‌های جستجوی منظم هستند , که بازاریابان و موتورهای جستجو به نتایج جستجوی آلی اشاره می‌کنند . هدف از فرآیند سئو افزایش نتایج جستجوی آلی کسب و کارها , هدایت ترافیک جستجوی ارگانیک به سایت است . این امر بازاریاب‌ها اطلاعات را قادر می‌سازد تا بین ترافیک که به یک وب سایت از کانال‌های دیگر می‌رسد تمایز قایل شوند - مانند جستجوی پرداخت‌شده , رسانه اجتماعی , ارجاع و ترافیک جستجوی ارگانیک .
ترافیک جستجوی ارگانیک معمولا ً ترافیک با کیفیت بالاتر است , زیرا کاربران به طور فعال در جستجوی یک موضوع خاص , محصول و یا خدماتی هستند که یک سایت ممکن است در آن رتبه بگیرد . اگر یک کاربر این سایت را از طریق موتور جستجو پیدا کند , می‌تواند منجر به تعامل بهتر با برند شود .

سئو چگونه کار میکند

در حالی که راهی برای حداکثر کردن نتایج وجود دارد , دستکاری کامل الگوریتم‌های جستجو تقریبا ً غیرممکن است . کسب و کارها اغلب به کوتاه‌ترین مسیر به سمت نتایج ایده‌آل با کم‌ترین مقدار تلاش نگاه می‌کنند , اما seo نیازمند عمل و زمان زیادی است . هیچ استراتژی seo وجود ندارد که امروز با انتظار نتایج روشن فردا چیزی تغییر کند . seo یک پروژه بلند مدت با فعالیت روزانه و فعالیت ثابت است.
موتورهای جستجو از ربات‌ها برای سینه‌خیز رفتن به تمام صفحات وب سایت , دانلود و ذخیره‌سازی آن اطلاعات در مجموعه معروف به شاخص استفاده می‌کنند. این شاخص مانند یک کتابخانه است و وقتی کسی به دنبال چیزی در آن می‌گردد , موتور جستجو به عنوان کتابدار عمل می‌کند . موتور جستجو اطلاعات مرتبط را از پرس و جو جستجو بیرون می‌کشد و محتوای کاربران مرتبط با آنچه که به دنبالش بودند را نشان می‌دهد . الگوریتم های موتور جستجو صفحات وب را در این شاخص تحلیل می‌کنند تا ترتیب این صفحات را روی صفحه نمایش دهند .

5 عامل مهم سئو

5 عامل مهم سئو برای قرار گرفتن در صفحه نتایج موتور های جستجو را بشناسیم.

صدها عامل وجود دارند که به محتوای آنچه که از شاخص به یک SERP نشان داده می‌شوند , می‌رسند . با این حال , آن‌ها به پنج عامل کلیدی تبدیل می‌شوند که به تعیین این که کدام نتایج برای یک پرس و جوی جستجو بازگردانده می‌شوند , کمک می‌کنند .

  1. معنای پرس و جو . برای بازگشت به نتایج مربوطه ، الگوریتم باید ابتدا اطلاعات کاربر را مشخص کند . این به عنوان هدف شناخته می‌شود . برای درک نیت ، الگوریتم به دنبال درک زبان است . تفسیر کردن اشتباه‌ات هجی کردن، مترادف بودن و برخی کلمات معانی متفاوتی در زمینه‌های مختلف دارند که همگی در درک نیت searcher نقش دارند . به عنوان مثال ، موتورهای جستجو باید قادر به تمایز بین " باس " به عنوان یک ماهی و " باس " به عنوان یک ابزار باشند . قصد بر پایه شرایط جستجوی اضافی ، جستجوی تاریخی ، جستجوی مکان و بیشتر برای نشان دادن اطلاعات صحیح می‌باشد .
  2. ارتباط با صفحات وب . این الگوریتم محتوای صفحه وب را تجزیه و تحلیل می‌کند تا بررسی کند که آیا این سایت‌ها حاوی اطلاعاتی هستند که مربوط به چیزی است که یک کاربر به دنبال آن است . این مساله بعد از ایجاد نیت انجام می‌شود . اگر صفحه وب شامل کلمات کلیدی مورد استفاده در جستجو باشد , یک سیگنال پایه برای ارتباط وجود دارد . این شامل نشان دادن در کپی بدن یا تی‌تر صفحه می‌شود . اما بعد از تطبیق کلیدواژه ها, موتورهای جستجو از داده‌های تعامل جمعی برای تعیین اینکه آیا این صفحه مربوط به جستجوی جستجو است , استفاده می‌کنند . این به داده‌های anonymized از جستجوهای قبلی برای مطابقت با صفحه با پرس و جو بستگی دارد .
  3. کیفیت محتوا . هدف موتورهای جستجو , اولویت‌بندی ترین منابع موجود است . اطلاعات ساخته‌شده در الگوریتم‌ها می‌توانند شناسایی کنند که کدام صفحات مهارت , مهارت و قابل‌اعتماد بودن در ارتباط با هدف را نشان می‌دهند .
  4. قابلیت استفاده از صفحات وب . طراحی وب و دسترسی نقش مهمی در رتبه‌بندی جستجو ایفا می‌کنند. این الگوریتم به دنبال این است که چگونه سایت در مرورگرهای مختلف ظاهر می‌شود , اگر برای انواع مختلف دستگاه طراحی شده‌باشد - - مانند desktops , تبلت و تلفن‌ها - - و اگر زمان‌های بارگذاری صفحه برای کاربران با اتصالات اینترنتی آهسته‌تر خوب کار کند .
  5. زمینه و تنظیمات . موتورهای جستجو و الگوریتم‌های آن‌ها از اطلاعات مربوط به تاریخچه جستجوی گذشته و تنظیمات جستجو برای کمک به تعیین اینکه کدام نتایج در آن لحظه برای کاربر مفیدتر هستند , استفاده می‌کنند. کشور و مکان را می‌توان برای ارائه محتوای مرتبط با منطقه‌ای که فرد از آن جستجو می‌کند , استفاده کرد. برای مثال , کسی که به دنبال " فوتبال " در انگلستان جدید است نتایج متفاوتی نسبت به کسی که برای پرس و جوی مشابه در انگلستان وارد می‌شود , بدست می‌آورد .

 

چرا سئو مهم است

اول سری به یک سری آمار و ارقام جذاب بزنیم :
. تعداد کاربران اینترنت بیش از 3.7 میلیارد نفر هستند یعنی چیزی حدود نصف جمعیت کره زمین در سال 2017 به اینترنت دسترسی دارند.
.   91% کاربران اینترنت از جستجو برای پیدا کردن خواسته هایشان استفاده می کنند و از طرفی چیزی بین 6-7 میلیارد بار در طول هر روز  و 180 میلیارد بار در ماه مردم از موتورهای جستجو استفاده میکنند .
. از این بین 135 میلیارد نفر هرگز به صفحه دوم نمی روند.
. حدود 60% کلیک ها فقط بر روی 3 لینک اول است.
. حدود 30-33 % از جستجوگرها روی همان لینک اول کلیک میکنند و می روند .
. 70- 80 % کاربرها به لینک‌هایی که به صورت تبلیغ یا با پرداخت پول در رتبه 1 یا صفحه اول قرار میگیرند اصلا نگاه نمی کنند.
. آمارها نشان می دهند که  اگر شخصی خودش از طریق جستجو در گوگل روی سایت شما کلیک کند قطعا انگیزه بیشتر و حس بهتری به شما دارد و اعتمادی  بیشتری میکند تا زمانی که شما با پرداخت پول و تبلیغات مشتری را وادار میکنید به سایت شما مراجعه کند.
همین آمار و ارقام در همین جا نشان می دهد که اگر شما جزو 1 تا 3 لینک اول و نهایتا در صفحه اول نباشید عملا هیچ کار خاصی در دنیای آنلاین نکرده اید و اصلا دیده نمی شوید که بخواهید موفق باشید و از طرفی هم کاملا مشخص است که چه رقابت سخت و پیچیده ای بین همه سایت ها برای گرفتن جایگاه 1 تا 10 صفحه اصلی وجود دارد .
در این شرایط چیزی که به ما کمک میکند که بتوانیم جزو رتبه های برتر گوگل باشیم و دیده شویم، سئو و یا همان بهینه سازی محتوا و سایت برای موتورهای جستجو است .
اما چرا در این میان از همه موتور جستجو برای مهم است که در گوگل کجا باشیم ؟
احتمالا شما هم این روزها اصطلاح باب شده «گوگل کردن » را شنیده باشید .
مثلا اگر دوست شما می خواهد به شما بگوید که در مورد آخرین مدل گوشی سامسونگ می توانید در اینترنت جستجو کنید و در مورد آن اطلاعات بیشتری به دست بیاورید به شما میگوید « خب برو گوگل کن »
و البته در زبان انگیسی هم google  کردن به عنوان یک فعل پذیرفته شده است

و البته پشت رواج پیدا کردن این عبارت  آمار و ارقامی است که نشان میدهد بالای 90 % جستجوها در گوگل انجام می شود و سهم موتورهای جستجوی دیگر از میزان جستجوی کل بسیار محدود و قابل چشم پوشی است .
پس درصد زیادی از کاربران جستجو در اینترنت را دقیقا معادل جستجو در گوگل می شناسند . پس این یعنی اکثر کاربران برای جستجو کردن سری به موتورهای جستجوی دیگر نمی زنند و یک راست به سراغ گوگل می آیند.
با این که تنها موتور جستجو در دنیا گوگل نیست اما بیشترین تعداد جستجو در گوگل انجام میشود و انقدر این فاصله در حال حاضر زیاد است که برای بهینه سازی سایت یا محتوا تقریبا از بقیه موتورهای جستجو چشم پوشی میکنیم  و بیشتر از هر چیزی توجه میکنیم که گوگل چه چیزی دوست دارد و دقیقا مطابق با آن پیش می رویم به عبارت دیگر افزایش رتبه سایت در گوگل به منزله افزایش رتبه سایت در سایر موتورهای جستجو است.
شما برای گوگل می نویسید یا برای مخاطب ؟
تا همین چند وقت پیش تعداد زیادی از محتواهای اینترنتی این شکلی بودند :
ما در رایتینا قصد داریم در مورد آموزش تولید محتوا صحبت کنیم اگر شما می خواهید آموزش تولید محتوا یاد بگیرید باید برای آموزش تولید محتوا به سایت ما بیایید . آموزش تولید محتوا برای شما لازم است . بهتر است هر چه سریع تر آموزش تولید محتوا را شروع کنید . فردا برای شروع آموزش تولید محتوا خیلی دیر است ….
اما چرا انقدر محتواها مزخرف و ماشینی بودند ؟ ( و البته هنوز هم در بعضی از سایت ها این نوع محتوا نویسی را می بینیم )
مقصر گوگل بود و الگوریتم هایش
چون گوگل در آن زمان به تنها چیزی که توجه میکرد تعداد کلمات کلیدی خاص در یک محتوا بود و همین باعث میشد محتوا نویس ها و صاحبین سایت ها مجبور باشند برای اینکه به صفحه اول گوگل برسند محتوا را بی هدف و بی دلیل پر کنند از یک کلمه کلیدی خاص و حال مخاطب را بهم بزنند .
اما آن دوران گذشته و الگوریتم های گوگل پیشرفت زیادی کردند و دقیقا به هدف جستجوی کاربران نزدیک تر شدند و به جای توجه به کلمه کلیدی خاص و تعداد آن در محتوا، بیشتر به این توجه می کنند که مخاطب از خواندن و دیدن و شنیدن این محتوا راضی بوده است یا نه ؟ 
به همین خاطر در حال حاضر شما گرفتار این دو راهی نیستید که برای کاربران باید بنویسیم یا موتورهای جستجو ؟
بلکه دقیقا این دو مسیر تا حدود زیادی هم راستای هم شده اند.
سئو رایگان و بدون هزینه نیست
شاید این روزها بسیاری از افراد سئو را یک جانشین رایگان برای بازاریابی و تبلیغات در نظر میگیرند .
این اشتباه است .
چرا؟
چون اگر قرار باشد سئو را به روشی حرفه ای و اصولی انجام دهیم اتفاقا یک کار هزینه بر و وقت گیر و سخت است .
چون برای سئو اصولی یکی از مهمترین کارها این است که یک محتوای جذاب و عالی و بسیار با کیفیت به خورد مخاطب بدهید آن هم به صورت دائمی و طبق زمان بندی مشخص که تا همین جای کار همه ما تولید کننده های محتوا می دانیم که این تولید محتوای روزانه و هدفمند و غیر کپی اصلا کار راحت و ارزانی نیست .
علاوه بر این تولید محتوایی که مخاطب پسند باشد و مخاطب را روی سایت نگه دارد هم اصلا کار راحتی نیست .
از طرف دیگر مدام باید در محتواهای قدیمی بگردیم و آنها را ویرایش و بهینه و به روز کنیم که همه اینها یعنی باید روزانه وقت و منابع زیادی را صرف بهینه سازی محتوای سایت که مهمترین عامل تاثیر گذار روی سئو است بکنیم.
پس این یعنی اگر ما فکر میکنیم که سئو اصولی کاری رایگان و بدون دردسر و خیلی ساده است در اشتباه هستیم .
سئو کلاه سفید یا سئو کلاه سیاه ؟
ما در سئو، تکنیک ها و روش ها و ترفندهای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را به 3 دسته تقسیم میکنیم که به اصطلاح به آنها تکنیک های کلاه سیاه Black Hat SEO  و کلاه سفید White Hat SEO  و کلاه خاکستری Gray Hat SEO میگویند.

سئو کلاه سیاه چیست

تکنیک ها و ترفندهایی هستند که می خواهند سر گوگل را شیره بمالند و به نوعی گوگل را گول بزنند و به آن دیکته کنند که سایت و محتوای آنها دقیقا پاسخ به سوالات کاربران است و باید در نتایج در صفحه اول قرار بگیرند .
اما این تکنیک ها هم چیزی مثل روش های سیاه دیگر هستند و به زودی ممکن است دست خاطی رو شود و گوگل به کل آنها ار از نتایج پرت کند بیرون و به هیچ وجه هم دیگر آنها راه ندهد .
پس تکنیک های کلاه سیاه شاید زود جواب بدهند اما قطعا خیلی خطرناک و با ریسک بالا هستند . مثلا همین تکنیک استفاده بیش از حد از کلمات  کلیدی یا لینک سازی های تقلبی یا محتواهای کپی شده و… جزو این تکنیک های سیاه هستند.

سئو کلاه سفید

این تکنیک ها روش های اصولی برای پیاده سازی سئو مطابق الگوریتم های گوگل هستند .
این تکنیک ها قطعا زود بازده نیستند و اینجوری نیست که شما امروز یک محتوای سئو شده و با کیفیت منتشر کنید و فردا همین موقع توقع داشته باشید که در صفحه اول گوگل و رتبه #1 گوگل باشید . اما اگر بتوانید به عجول بودن خودتان برای گرفتن نتیجه غلبه کنید و از این تکنیک های سفید استفاده کنید و اعتماد گوگل را جلب کنید مطمئن باشید گوگل هم جواب زحمات شما را میدهد و ترافیک ارگانیک زیادی را راهی سایت شما میکند که همین می تواند زندگی آنلاین شما را زر و رو کند .
از جمله روش ها سئو کلاه سفید تولید محتوای جذاب و با کیفیت به هدف کمک به مخاطب است که این جزو کارهای ما تولید کننده های محتواست که می توانیم با تولید محتوای عالی رتبه سایت ها را زیر و رو کنیم، علاوه بر محتوا کدنویسی اصولی ، لینک سازی داخلی حرفه ای ، انتخاب عنوان ها و توضیحات متای مناسب و… هم جزو تکنیک های سفید هستند.

سئو کلاه خاکستری

مشخصا این تکنیک های سئو چیزی بین سیاه و سفید هستند یعنی نه انقدر ناشیانه و غیر حرفه ای و سیاه هستند که توسط گوگل شناسایی شوند و نه انقدر کند و دیر بازده هستند که صاحب سایت را ناامید کنند . بلکه چیزی در حد میانه هستند و تنها کسانی که می توانند در این زمینه به ما کمک کنند متخصص های سئو هستند که بدون ایجاد حساسیت در موتورهای جستجو به نوعی به عنوان کاتالیزور رسیدن به جایگاه مطلوب در گوگل را تسریع میکنند .
البته سئو کلاه خاکستری هم ریسک بالایی دارد چون مثلا ممکن است بدون اینکه شما متوجه باشید کاری انجام دهید که با تغییر الگوریتم های گوگل دست شما برای گوگل رو شود و شما را بیرون بیاندازد . مثلا شاید در حاضر اگر شما چندین و چند صفحه شبکه اجتماعی با نام های مختلف بسازید و به سایت تان لینک بدهید برای گوگل قابل تشخیص نباشد و این روش جزو تکنیک های کلاه خاکستری باشد اما اگر دست تان یک زمانی رو شود گوگل بد تنبیهی برای شما در نظر میگیرد .
پس اگر شما فقط یک محتوانویسی حرفه ای هستید و متخصص سئو نیستید بهتر است سراغ این جور تکنیک های خاکستری نروید و تمرکزتان همان تولید محتوای عالی باشد و این قسمت را به متخصص سئو بسپارید.