سئو چیست
سئو چیست؟مزایای سئو برای کسب و کار ما چیست؟
seo مخفف عبارت search engine optimization مخفف بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو و بویژه گوگل است.
سئو به معنای بهینهسازی موتور جستجو است و فرایندی است که برای بهینهسازی پیکربندی فنی یک وب سایت , ارتباط محتوا و محبوبیت لینک به کار میرود تا صفحات آن بتوانند به راحتی قابل تعمیم , مرتبط و محبوب تری نسبت به جستجوهای کاربر و در نتیجه موتورهای جستجو باشند .
به عبارت ساده , سئو به معنای فرآیند بهبود وب سایت شما برای افزایش دید خود در گوگل , مایکروسافت بینگ و سایر موتورهای جستجو در هر زمان که مردم به دنبال آن میگردند است.
محصولاتی که میفروشید .
خدماتی که فراهم میکنید .
اطلاعاتی درباره موضوعاتی که در آنها تخصص و / یا تجربه عمیقی دارید .هر چه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند , احتمال بیشتری وجود دارد که شما پیدا شده و روی آن کلیک کنید .
در نهایت , هدف بهینهسازی موتور جستجو کمک به جذب بازدیدکنندگان وب سایت است که به مشتریان , مشتریان یا مخاطبان تبدیل خواهند شد که به بازگشت ادامه میدهند .
انواع سئو
سه نوع سئو وجود دارد :
سئو فنی : بهینهسازی جنبههای فنی یک وب سایت
سئو داخل سایت : بهینهسازی محتوای یک وب سایت برای کاربران و موتورهای جستجو .
سئو خارج از سایت : اشتراک گذاری مطالب وب سایت در شبکه های اجتماعی.
بهینهسازی عناصر فنی یک وب سایت برای موفقیت سئو ضروری و اساسی است .
شما میخواهید کشف و دسترسی به تمام محتویات صفحات خود را برای موتورهای جستجو آسان کنید ( برای مثال متن , تصاویر , ویدئو ) . چه عناصر فنی در اینجا مهم هستند : ساختار نشانی اینترنتی , ناوبری , اتصال داخلی و بیشتر .
تجربه نیز یک عنصر مهم بهینهسازی فنی است . موتورهای جستجو بر اهمیت صفحاتی که به سرعت بار میکنند و تجربه خوبی از کاربر ارائه میدهند , تاکید میکنند. عناصری مانند نشانههای اصلی وب , دوستانه بودن و قابلیت استفاده موبایل , https و اجتناب از نفوذ , همه مواد را در سئو فنی باید انجام داد .
سئو یک کانال بازاریابی است
سئو یک کانال بازاریابی حیاتی است که جستجوی ارگانیک ۵۳ % از ترافیک وب سایت را تحویل میدهد .
سئو نتایج کسبوکار واقعی را برای برندها , کسب و کارها و سازمانهای با اندازههای مختلف هدایت میکند.
هر وقت مردم میخواهند به جایی بروند , کاری انجام دهند , اطلاعات , تحقیق و یا خرید یک محصول / سرویس پیدا کنند - سفر آنها معمولا ً با جستجو آغاز میشود .
اما امروزه , جستجو به طور باورنکردنی تکهتکه شدهاست . کاربران ممکن است موتورهای جستجوی وب سنتی ( برای مثال گوگل , مایکروسافت بینگ ) , سیستمعامل اجتماعی ( برای مثال یوتیوب , TikTok ) یا وب سایتهای خردهفروش ( برای مثال آمازون ) را جستجو کنند.
دلیل دیگر اینکه سئو برای برندها و کسب و کارها حیاتی است : برخلاف دیگر کانالهای بازاریابی , کار خوب seo پایدار است . وقتی یک کمپین پرداختشده تموم میشه ترافیک هم همینطور . ترافیک ناشی از ترافیک رسانههای اجتماعی در بهترین حالت غیرقابل اطمینان است - و بخشی از آنچه که زمانی بود .
سئو اساس بازاریابی جامع است , جایی که هر کاری که شرکت شما انجام میدهد مهم است . زمانی که بفهمید کاربران شما چه میخواهند , میتوانید آن دانش را در سرتاسر سایت خود اجرا کنید.
سئو کانالی است که ترافیک لازم برای رسیدن به اهداف کلیدی کسبوکار را هدایت میکند . همچنین اعتماد ایجاد میکند .
سئو خارج از صفحه
فعالیتهای متعددی وجود دارند که ممکن است سئو نباشند , اما با این وجود میتوانند با آنها همسو شده و به طور غیرمستقیم به موفقیت سئو کمک کنند .
ساختمان لینک ( فرآیند به دست آوردن لینک به یک وب سایت ) فعالیتی است که بیشترین ارتباط را با سئو دارد . ممکن است مزایای زیادی ( برای مثال رتبهبندی , ترافیک ) از گرفتن تعداد زیادی لینک با اشاره به وب سایت شما از وب سایتهای مرتبط , معتبر و قابلاعتماد وجود داشته باشد. کیفیت لینک کمیت لینک را شکست میدهد - و مقدار زیادی از لینکهای کیفیت هدف است .
و چطور آن پیوندها را دریافت میکنید ؟ روشهای مختلفی برای ارتقا وب سایت وجود دارد که با تلاشهای سئو هماهنگ میشوند. این موارد عبارتند از :
ساخت برند و بازاریابی برند : تکنیکهایی که برای افزایش شهرت و شناسایی طراحی شدهاند .
روابطعمومی : تکنیکهای روابطعمومی طراحیشده برای به دست آوردن پیوندهای عمومی .
بازاریابی محتوا : برخی فرمهای محبوب شامل ایجاد ویدئو , کتابهای الکترونیکی , مطالعات تحقیقاتی , پادکست ها ( یا مهمان بودن در دیگر پادکست ها ) و ارسال مهمان ( یا وبلاگ نویسی مهمان ) هستند.
بازاریابی و بهینهسازی رسانههای اجتماعی : ادعا کنید که برند شما بر روی هر یک از بسترهای مربوطه کار میکند , آن را به طور کامل بهینهسازی کرده و محتوای مربوطه را به اشتراک میگذارد .
فهرست مدیریت : ادعا , تایید و بهینهسازی اطلاعات در هر سکویی که اطلاعات مربوط به شرکت یا وب سایت شما ممکن است توسط جستجوگران لیست و پیدا شود .
بخش های تخصصی سئو
پنج بخش تخصصی سئو وجود دارد که عبارتند از:
سئو تجارت الکترونیک : عناصر دیگر سئو شامل بهینهسازی صفحات مقوله , صفحات محصول , ناوبری وجهی , ساختارهای پیوند داخلی , تصاویر محصول , بازبینی محصول , طرح و بیشتر است.
سئو شرکت : این سئو در مقیاس وسیع است . به طور معمول این به معنای برخورد با یک وب سایت ( یا چندین وب سایت / برند ) با ۱ میلیون صفحه است - یا ممکن است براساس اندازه سازمان باشد ( به طور معمول آنهایی که سالانه میلیون یا میلیاردها دلار درآمد تولید میکنند ) . انجام شرکت همچنین به معنای تاخیر در تلاش برای به دست آوردن تغییرات seo است که توسط تیم dev اجرا میشود و همچنین مشارکت چندین سهامدار .
سئو بینالمللی : این سئو جهانی برای تجارتهای بینالمللی است - انجام سئو برای وب سایتهای جند ملیتی یا چندزبانه - و بهینهسازی موتورهای جستجوی بینالمللی .
سئو محلی : در اینجا هدف بهینهسازی وب سایتها برای دید یابی در نتایج موتور جستجوی ارگانیک محلی با مدیریت و به دست آوردن مقالات و لیستهای تجاری در میان دیگران است .
اخبار سئو : با خبر , سرعت از اهمیت بالایی برخوردار است - به طور خاص اطمینان حاصل کنید که در سریعترین زمان ممکن وارد شاخص گوگل میشوید و در مکانهایی مانند گوگل کشف , داستانهای برتر گوگل و گوگل نیوز ظاهر میشوید .
استراتژی سئو
مانند هر چیزی در بازاریابی دیجیتال , شما به یک استراتژی برای کمک به پیادهسازی , ردیابی و بهتر شدن برای موفقیت نیاز دارید . برای سئو هم همین طور است .
یک استراتژی سئو بر بهینهسازی محتوای شما متمرکز است تا در بالاترین حد ممکن در موتورهای جستجو رتبهبندی شود - ترجیحا ً صفحه یا موقعیت # 1 . هدف آن افزایش ترافیک آلی است تا شما توسط کاربران هدف خود پیدا شوید .
یک استراتژی برای سئو نیز به شما کمک میکند تا در مسیر محتوای خود بمانید به جای صرف وقت و پول در محتوا که اجرا نمیشود , محتوای کیفی براساس عملکرد و قصد کاربر ایجاد خواهید کرد .
نکته اول : اگر شما یک کسبوکار کوچک یا یک کار در یک منطقه خاص هستید , سئو محلی یک عنصر مهم برای پختن در استراتژی شماست . این کار به شما کمک میکند که توسط افراد در منطقه خود پیدا شوید .