سئو کلاه سیاه ممکن است به عنوان میانبری برای بهبود رتبه شما و به دست آوردن دید بیشتر در جستجو به نظر برسد. اما قبل از درگیر شدن با این تاکتیک ها دوبار فکر کنید. تکنیک های کلاه سیاه می تواند بیش از آنکه به SEO شما کمک کند ، به SEO شما آسیب برساند.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه مجموعه ای از شیوه ها است که بر خلاف دستورالعمل موتورهای جستجو است و برای افزایش رتبه جستجوی وب سایت استفاده می شود. تکنیک های SEO کلاه سیاه قصد جستجو را نادیده می گیرند و سعی می کنند با فریب سیستم و بدست آوردن دید جستجو از طریق شیوه های بی وجدان ، بهترین شیوه ها را دور بزنند.

برای مقایسه SEO کلاه سیاه با کلاه سفید:

  • سئو کلاه سیاه از دستورالعمل های موتورهای جستجو برای افزایش رتبه استفاده می کند.
  • SEO کلاه سفید دستورالعمل موتورهای جستجو را برای افزایش رتبه بندی دنبال می کند.

برخی از بازاریابان از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند تا از تکنیک های سئو کلاه سفید استفاده کنند زیرا فکر می کنند با الگوریتم های موتور جستجوی بازی می توانند دید جستجوی خود را سریعتر یا ارزان تر بهبود بخشند.

اما سئو کلاه سیاه در واقع می تواند به SEO طولانی مدت شما بسیار بیشتر از آنچه می تواند کمک کند آسیب برساند.

تاکتیک های سئو کلاه سیاه در واقع می تواند به SEO طولانی مدت شما بسیار بیشتر از آنکه کمک کند آسیب برساند.برای توییت کلیک کنید

چرا سئو کلاه سیاه خطرناک است و می تواند به سایت شما آسیب برساند؟

سئو کلاه سیاه می تواند به طرق مختلف به وب سایت و نام تجاری شما آسیب برساند.

  1. این می تواند منجر به کاهش رتبه بندی جستجو شود یا حتی باعث شود یک سایت به طور کامل از نتایج جستجو محو شود. از آنجا که تکنیک های سئو کلاه سیاه به طور صریح با شرایط خدمات موتورهای جستجو مخالف است ، موتورهای جستجو در صورت استفاده از این تاکتیک ها ممکن است سایت ها را در صفحات نتایج جستجوی خود مجازات کرده و حتی ممنوع کنند.
  2. این فقط نتایج کوتاه مدت (در صورت وجود) ایجاد می کند. از آنجا که استراتژی های کلاه سیاه از نقاط ضعف در دستورالعمل های جستجو استفاده می کند ، نتایج حاصله از این تاکتیک ها پس از رفع این خلأ ناپدید می شوند. این امر به طور مداوم اتفاق می افتد ، زیرا موتورهای جستجو همیشه به دنبال خلأهایی هستند که مردم از آنها برای بازیابی سیستم استفاده می کنند.
  3. این یک تجربه ضعیف ، آزاردهنده یا گمراه کننده برای مخاطبان ایجاد می کند. بسیاری از تاکتیک های کلاه سیاه تجربه کاربری ضعیفی را ایجاد می کند که می تواند باعث خروج کاربران از صفحه شود. همچنین می تواند یک نام تجاری را اسپم و غیرقابل اعتماد جلوه دهد.

اگر می خواهید دید طولانی مدت جستجو را به دست آورید و با کاربران اعتماد ایجاد کنید ، از سئو کلاه سیاه خودداری کنید. از بهترین شیوه های اخلاقی و پایدار برای SEO پیروی کنید .

اگر می خواهید دید طولانی مدت جستجو را به دست آورید و با کاربران اعتماد ایجاد کنید ، از سئو کلاه سیاه خودداری کنید.برای توییت کلیک کنید

9 تکنیک سئو کلاه سیاه

برای جلوگیری از ناراحتی موتورهای جستجو و کاربران ، بر تکنیک های SEO کلاه سفید تمرکز کنید و از تاکتیک های زیر SEO SEO استفاده نکنید.

1. انتشار مجموعه ای از مطالب با کیفیت پایین

موتورهای جستجو وب سایت هایی را ترجیح می دهند که دارای محتوای با کیفیت بالا هستند. از آنجا که ایجاد محتوای باکیفیت آسان یا ارزان نیست ، بسیاری از بازاریابان کلاه سیاه سعی می کنند با انتشار بسیاری از محتواهای بی کیفیت و کم ارزش و ارزان سیستم را شکست دهند.

به جای این تاکتیک کلاه سیاه ، محتوای SEO مرتبط و ارزشمندی را برای خوانندگان ایجاد کنید که به هدف جستجو پاسخ دهد .

2. کلمات کلیدی Stuffing و محتوای تکراری

پر کردن کلمات کلیدی عبارت است از استفاده بیش از حد از یک کلمه کلیدی در محتوای خود و تلاش موتورهای جستجو برای رتبه بندی صفحه برای عبارت مورد نظر. اگر درصد تراکم کلمه کلیدی آن بسیار بالا باشد ، ممکن است از یک صفحه برای پر کردن کلمات کلیدی استفاده کند .

محتوای تکراری انتشار محتوای یکسان در صفحات متعدد یک وب سایت در تلاش برای جذب موتورهای جستجو است. هر دوی این تاکتیک ها عموماً مغایر با دستورالعمل های موتورهای جستجو هستند.

به جای پر کردن کلمات کلیدی و محتوای تکراری ، از بهترین شیوه های بهینه سازی کلمات کلیدی و یک بررسی کننده محتوای تکراری استفاده کنید تا مطمئن شوید صفحات شما سیگنال های مناسب را به موتورهای جستجو ارسال می کند.

3. روپوش

پنهان کردن یک تکنیک سئو کلاه سیاه است که برای فریب موتورهای جستجو در رتبه بندی محتوا برای یک عبارت جستجوی خاص که به زمینه صفحه وب مرتبط نیست استفاده می شود. Cloaking یک قطعه محتوا را به کاربران نشان می دهد در حالی که یک محتوا متفاوت را به موتورهای جستجو نشان می دهد.

4. استفاده از تغییر مسیرهای گمراه کننده

تغییرمسیرهای اشتباه یکی دیگر از کلاه های سیاه است که برای گمراه کردن مخاطبان و موتورهای جستجو استفاده می شود. پیوند تغییر مسیر ایجاد می شود که کاربران و موتورهای جستجو را به صفحات مختلف هدایت می کند. از طرف دیگر ، یک صفحه با کیفیت بالا به یک صفحه با کیفیت پایین هدایت می شود تا بتواند رتبه جستجوی صفحه با کیفیت پایین را افزایش دهد.

5. خرید بک لینک

به دست آوردن تعداد زیادی سایت با کیفیت بالا برای پیوند دادن به سایت شما یک تکنیک SEO خارج از صفحه است که می تواند رتبه جستجو را افزایش دهد. به جای کسب بک لینک با کیفیت بالا ، بازاریابان کلاه سیاه ممکن است برای پیوند به سایت خود به وب سایت ها پول پرداخت کنند.

6. استفاده از مزرعه های لینک و شبکه های وبلاگ خصوصی

پیوند کشاورزی و شبکه های وبلاگ خصوصی دو روش دیگر هستند که کلاه سیاه برای ایجاد سریع و غیرمعمول پیوندها تلاش می کند. در این شرایط ، بازاریاب برای استفاده از شبکه ای از وب سایت هایی که صرفاً برای پیوند به سایت هایی ایجاد شده اند که می خواهند رتبه جستجوی خود را بهبود بخشند ، استفاده می کند یا می پردازد.

7. نظرات وبلاگ هرزنامه نویسی

در تلاش دیگری برای بدست آوردن پیوندها به وب سایت خود ، بازاریابی که از SEO کلاه سیاه استفاده می کند ممکن است ده ها و دهها پست وبلاگ را با پیوندی به وب سایت خود اظهار نظر کند.

8. سوء استفاده از داده های ساختار یافته

داده های ساختاریافته یا نشانه گذاری طرحواره به صفحه ای اضافه می شود تا به موتورهای جستجو بگوید چه اطلاعات غنی را در صفحات نتایج جستجو نمایش دهند. SEO کلاه سیاه داده های ساختار یافته را دستکاری می کند تا موتورهای جستجو اطلاعات نادرست را در نتایج جستجو نمایش دهند.

9. سئوی منفی یا گزارش دروغ سایت های رقبا

سئو منفی یک تاکتیک است که برای نشان دادن این که یک سایت رقیب درگیر سئوی کلاه سیاه است استفاده می شود. هدف این تاکتیک جریمه رقبا توسط موتورهای جستجو است. به نظر می رسد که سایت دیگری مشغول سئو کلاه سیاه است ، یا به دروغ ادعا می کند که این کار را انجام می دهد و گزارش آن به موتور جستجو دو تاکتیک ناخوشایند کلاه سیاه است.

چه زمانی (و چگونه) سئو کلاه سیاه را گزارش دهید

مواردی وجود دارد که ممکن است گزارش وب سایتی که برخلاف دستورالعمل های موتورهای جستجو است گزارش شود.

به عنوان مثال ، اگر ملاحظه می کنید:

  • سایت هایی که از تاکتیک های SEO کلاه سیاه در بالا استفاده می کنند
  • یک نتیجه ناخواسته رتبه برتر برای یک کلمه کلیدی
  • وب سایت دیگری که با تاکتیک های منفی SEO علیه شما درگیر شده است
  • وب سایت دیگری به اشتباه شما را گزارش کرده است

از طریق گزارش وب سایت گوگل شکایت کنید یا از لینک های پشتیبان با ابزار Google خودداری کنید تا به موتور جستجو بگویید که سایتی با کیفیت پایین به طور مخرب به سایت شما پیوند می دهد. همچنین می توانید تاکتیک های SEO کلاه سیاه را از طریق ویژگی حذف محتوای بینگ گزارش دهید .

با سئو کلاه سفید از تاکتیک های کلاه سیاه خودداری کنید و از آن استفاده کنید

سئوی کلاه سیاه ممکن است راهی سریع برای بازیابی سیستم و افزایش رتبه جستجوی شما به نظر برسد. اما این یک عمل غیراخلاقی است که می تواند به طور دائمی به جستجو و اعتبار نام تجاری شما آسیب برساند.