سئو طولانی

سئو طولانی یا سئو دم دراز و دم بلند اصلاحاتیست که باره بهینه سازی وب سایت با بهره گیری از کلمات کلیدی طولانی و بلند اسا شاید اسم سئو دم دراز قدری خنده دار باشد  یکی از مهمترین دلایل این است که آنها نسبت به کلمات کلیدی عمومی دارای رقابت کمتری هستند و همچنین می توانند نوع مناسبی از مخاطبان را هدف قرار دهند تا مبادلات بسیار بیشتر شود. اینها عمدتا عباراتی هستند که با ترکیب بیش از دو کلمه کلیدی ساخته می شوند

پس از ایده کلمات کلیدی با دم بلند ، درک مفهوم بازاریابی با دم بلند برای درک مناسب از اجرای استراتژی سئو Long Tail مهم است. چنین استراتژی بازاریابی در مورد شرکتهایی مانند آمازون و غیره بسیار متداول است

چنین شرکت هایی به جای انتخاب یک محصول خاص برای نمایش ، محصولات زیادی را در کنار هم تبلیغ می کنند. این امر می تواند بر چندین بخش مشتری متمرکز شود و از این رو در معرض مخاطبان گسترده قرار گیرد 

وقتی محصولات در معرض چنین طیف گسترده ای قرار می گیرند ، البته احتمال خرید و فروش بیشتر نیز وجود دارد

اهمیت سئو دم دراز

کلمات کلیدی با دم بلند پایه استراتژی سئو دم بلند هستند
ویژگی اصلی کلمات کلیدی با دم بلند ، ماهیت توصیفی آنها است. همچنین ، آنها ریسک کمتری دارند و همچنین با هزینه کمتری کار می کنند. اطمینان از احتمال بهتر تبدیل نیز توسط کلید واژه های دم بلند تضمین می شود
طبق آمار اخیر ، بیش از 40٪ از ترافیک جستجو در وب از طریق کلمات کلیدی با دم بلند هدایت می شود
بنابراین ، اگر شما به شدت با کلمات کلیدی با دم بلند همراه باشید ، استراتژی سئو شما با دم بلند ، مطمئناً نتیجه محور خواهد بود. به این ترتیب ، کسب و کار شما به بازدیدکنندگان باکیفیت و آماده انتخاب محصولات و خدمات شما می رسد
وقتی از کسب و کارهای جدید و کوچک استفاده می شود ، آنها می توانند با قیمت گذاری بسیار مقرون به صرفه نتایج سریع تری به دست آورند
اگر شما تولید کننده کفش اسپورت مردانه هستید و کلمه کلیدی “کفش مردانه” را هدف قرار داده اید ، ممکن است سال ها و منابع زیادی را صرف کنید تا نتیجه مورد انتظار را بدست آورید ، اما اگر از کلید واژه دم بلند استفاده می کنید ، کفش ورزشی اسپورت برای مردان ، به زودی و طی یک هفته نتیجه خواهد داد

سئو طولانی سئو دم دراز

اهمیت سئو طولانی 

اهمیت سئو طولانی وقتی مشخص میگردد که بدانیم معروفترین وب سایت های جهان با استفاده ازین روش به صفحه اول گوگل رسیده اند هر دارنده سایتی در ابتدا میخواهد با کلیدواژه های سخت در صفحه اول گوگل باشد اما اینکار هم بسیار زمانبر و هم هزینه بر است فرض کنید میخواهید با واژه سئو طولانی در صفحه اول گوگل قرار بگیرید خب رقابت سنگین است بنابر این اگر به با کلید واژه "چگونه با سئوی طولانی در گوگل باشیم" را هدف بگیرید مسلما زودتر از موعد دیده میشوید اهمیت سئو طولانی د کلیدواژه های دراز در این است که رقابت کمتری دارند اما بعلت اینکه با همین کلیدواژه سرچ میشوند بعلت بازدید ها کم کم به ابتدای صفحات موتورهای جستجو میرسند مثلا کلمه مجله دیجیتال یک میلیارد سرچ دارد اما طراحی مجله دیجیتال کمتر و سر انجام چاپ و طراحی مجله کمترین شرچ را دارد اما در واقع کلمه دلخواه شما در دل همین کلید واژه نهفته است پس نباید از اهمیت سئو دم دراز یا دم بلند غافل بمانیم

می‌دانید که long tail به معنای دُمِ داز است. سئوی دم دراز اگرچه اسم بامزه‌ای است، اما برای فهم بهتر آن نیاز به درکی عمیق‌تر از استراتژی‌های مختلف کلمات کلیدی داریم. با جستجوی کلمات کلیدی متوجه می‌شویم که بیشتر کارشناسان سئو و تولیدکنندگان محتوا به سه وجه یک کلمه کلیدی تمرکز می‌کنند

میزان جستجو: به میانگین جستجوی یک کلمه کلیدی در یک بازه زمانی مشخص توسط کاربران اینترنتی گفته می‌شود. به طور بالقوه هرچه میزان جستجوی یک کلمه کلیدی بیشتر باشد، بازدیدکنندگان بیشتری را هم می‌توانید از طریق آن به وب سایت خود هدایت کنید

میزان رقابت: برای فهم این موضوع باید به این سؤال پاسخ دهید. پیروزی در یک رقابت با سایر وب‌سایت‌ها برای قرار گرفتن در رتبه اول نتایج جستجو در یک کلمه کلیدی معین چقدر سخت یا آسان است

ارتباط: ارتباط بیشتر یک کلمه کلیدی با محصول، خدمات یا موضوعِ وب‌سایت موجب می‌شود تا کسانی که وب سایت شما را از طریق جستجوی آن کلمه کلیدی پیدا کرده‌اند، راحت‌تر به مشتری تبدیل شوند

در گذشته متخصصان سئو بر روی آن دسته از کلمات کلیدی تمرکز می‌کردند که از میزان جستجوی بالایی برخوردار بودند. در آن روزها رقابت چندان سختی میان وب‌سایت‌ها وجود نداشت و در نتیجه، قرار گرفتن در میان صفحه‌ی نخست گوگل برای هر کلمه کلیدی کار نسبتاً آسانی بود

همچنین ارتباط موضوعی کلمات کلیدی با وب‌سایت برای جذب ترافیک بیشتر چندان مورد توجه قرار نمی‌گرفت. برای مثال زمانی که شما در میان ده رتبه اول یک کلمه کلیدی با میانگین جستجوی 100 هزار مرتبه در ماه قرار می‌گرفتید ونرخ کلیک وب‌سایت شما هم برای آن کلمه کلیدی تنها 3% بود، به طور متوسط در ماه 3 هزار بازدیدکننده برای خود جذب می‌کردید. اگر هم در میان 3 رتبه اول قرار داشتید با سی تی آر حدود 30%، در هر ماه 30 هزار بازدیدکننده تنها برای یک کلمه کلیدی داشتید و در این میان کلمات کلیدی انتخاب‌شده هر اندازه بی‌ربط هم که بودند، باز تعدادی از بازدیدکنندگان را به مشتری وب سایت شما تبدیل می‌کردند

با این حال، همه چیز نسبت به آن زمان تغییر کرده است. بر اساس آمارهای موجود، تعداد وب سایت‌های اینترنتی در حال حاضر از یک میلیارد نیز بیشتر شده است؛ یعنی به ازای به هر 7 نفر یک وب‌سایت

برای درک بیشتر تغییرات ایجاد شده کافیست این عدد را با 600 هزار وب سایت ثبت شده در سال 1996 مقایسه کنید. افزایش خیره‌کننده‌ی فضای اینترنت طی 20 سال، رقابت میان محصولات، سرویس‌ها و وب سایت‌ها را افزایش داده و جنگ و جدال سختی میان بازاریابان اینترنتی برای کلمات کلیدی اصلی و پررقابت ایجاد کرده است

سئو طولانی را به اشتراک بگذارید