واحد پشتیبانی و پاسخگویی جام ارژنگ جهت ارائه مشاوره و رسیدگی به امور مشتریان گرامی بطور شبانه روزی در خدمت شماست.
فهرست مطلب
صفحه نتایج موتور جستجو (SERP)
صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) چیست و چه کاربردی دارد؟صفحه نتایج موتور جستجو را بیشتر بشناسیم.
صفحه نتایج جستجو همان صفحه ای است که موتورهای جستجو به کاربران نمایش میدهند.
مثلا شما کلیدواژه سئو عالی را جستجو میکنید گوگل صفحه ای مانند صفحه زیر را به شما نشان میدهد.
همانگونه که در تصویر بالا مشاهده میکنید گوگل تمام کلماتی را که در رابطه با سئو عالی بود را به شما نشان میدهد که این صفحه را صفحه نتایج مو.تور جستجو یا SERP میگویند.
واژه SERP مخفف عبارت search engine results page است .
اما چگونه باید در صفحه نتایج موتورهای جستجو ظاهر شویم؟
موتورهای جستجو هرکدام صفحه نتایج جستجوی خاص خودشان را دارند.
در باره صفحه نتایج جستجو بیشتر بدانیم
صفحه نتایج موتور جسجو SERP چه کاربردی دارد؟چگونه در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل ظاهر شویم؟
صفحات جستجوی موتور جستجو ( که به عنوان " SERPs " یا " SERP " شناخته میشوند ) پاسخ گوگل به جستجوی جستجوی کاربر هستند . SERPs تمایل دارند تا نتایج جستجوی ارگانیک را شامل شوند , نتایج تحقیقات گوگل را پرداخت کرده, Featured های دانش و نتایج ویدیو را پرداخت کنند .
به عبارت دیگر :
شما چیزی به گوگل تایپ میکنید ( یا میگویید ) . و serp همان چیزی است که شما بر میگردید .
با اینکه گوگل در حال حاضر دهها ویژگی SERP دارد که در اولین صفحه ظاهر میشوند , دو مقوله مهم به نتایج و نتایج آلی دست یافتهاند .
نتایج پرداختشده مربوط به تبلیغ کنندگان در تبلیغ کلمات کلیدی از طریق تبلیغات گوگل است . اگرچه تبلیغات گوگل ارتباطی را در نظر میگیرند , اما موقعیت آنها اساسا ً به بالاترین پیشنهاد دهنده میرود .
نتایج آلی " کسبشده " هستند که توسط الگوریتم Google تعیین میشوند تا بهترین و مرتبطترین نتایج برای یک جستجوی مشخص باشد .
صفحه نتایج جستجو یا SERP چیست
SERP زمانی ظاهر میشود که یک کاربر آنلاین برای هر اطلاعاتی جستجو میکند . هر SERP نمایشدادهشده منحصر به فرد است و مربوط به پرس و جوی جستجو شده بر روی هر موتور جستجو است . به منظور ارایه یک تجربه کاربر بزرگ , موتورهای جستجو با توجه به پرس و جوی جستجو , SERP را سفارشی میکنند . هر موتور جستجو میخواهد یک تجربه کاربر بزرگ داشته باشد , و به همین دلیل است که آنها براساس پرس و جوی جستجو , SERP را سفارشی میکنند . موقعیت , تاریخچه مرورگر , حافظه نهان , و چوبالفها برخی عواملی هستند که هر موتور جستجو قبل از نمایش SERP در نظر گرفته میشود.
ما دقیقا ً نمیتوانیم ظاهر SERP را به عنوان موتورهای جستجو مانند Google ، بینگ ، و غیره مشخص کنیم . هر زمانی که این موتورهای جستجو الگوریتم خود را تغییر میدهند ، کاربر چیز جدیدی را در فرمت SERP پیدا میکند .
چرا serp برای سئو مهم است
SERPs مشخص میکند که سایت شما چگونه در صفحه اول گوگل ظاهر میشود .
برای مثال ، بیایید بگوییم که شما سایت خود را در صفحه اول گوگل برای " نحوه راهاندازی یک وب سایت " قرار دهید .
بسیار خوب است .. . تا زمانی که شما دیدید که ویژگیهای SERP نتیجه عالی را به خوبی نشان میدهند .
SERP مخفف صفحه نتایج جستجوی موتور جستجو است، اصطلاحی که توسط برت Tabke در صفحه پیام در سال ۲۰۰۰ ابداع شد .
در سادهترین شرایط ، این صفحه است که نتایج جستجو را هر زمان که شما به دنبال چیزی در گوگل جستجو میکنید نمایش میدهد .
تفاوت سئو با serp چیست
سئو مخفف Optimisation جستجوی موتور جستجو است در حالی که SERP مخفف صفحه جستجوی موتور جستجو است . آنها دو چیز متفاوت هستند ، اما خیلی به هم مرتبط هستند . این روشی است که آنها از هم دیگر متفاوت هستند .
صفحه جستجوی گوگل ( صفحه جستجوی موتور جستجوی ) صفحه وب یک موتور جستجو مانند Google , بینگ و یا یاهو یک کاربر را در زمانی که یک پرس و جو جستجو را تایپ میکنند , نشان میدهد . موتورهای جستجو هدف پر کردن SERP با نتایج مربوطه هستند که به کاربر در پیدا کردن آنچه به دنبال آن هستند کمک میکند . به عنوان مثال , اگر یک کاربر جستجوی " رستوران قو " را جستجو کند , موتور جستجو لیستی از نتایج پیرامون وب را نشان خواهد داد که درباره رستوران قو به شیوهای مفید صحبت میکنند .
به همین دلیل است که همه میخواهند در اولین صفحه گوگل رتبه بگیرند . اگر در صفحه دو یا بالاتر هستید ، عملا ً نامریی هستید .
اما رتبه اول در صفحه اول همیشه برابر با تعداد زیادی ترافیک برای چند دلیل نیست .
نتایج ارگانیک
نتایج جستجوی ارگانیک صفحات از شاخص گوگل هستند .
از آنجا که اغلب هزاران نتیجه تطبیق وجود دارد ، Google از صدها عامل رتبهبندی استفاده میکند . در نتیجه ، اغلب صفحات با کیفیت بالا به طور کلی به صفحه اول ختم میشوند .
هیچکس تمام عوامل رتبهبندی گوگل را نمیداند ، اما ما برخی از آنها را میشناسیم .
برای مثال ، ما میدانیم که تعداد لینک به یک صفحه مهم است .
احتمالاً SERPs بیشترین استفاده را دارند که مردم میتوانند برای آن نام داشته باشند . راستش را بخواهید , در خارج از بخش SEO , بیشتر افراد نمیدانند که SERP مخفف چیست , یا حتی یک کلمه مخففی برای خود ندارد .
اما میزان افرادی که با یک SERP تعامل دارند سرسامآور است .
آنها تقریبا ً همه کسانی هستند که از اینترنت استفاده کردهاند .
serp چه کاری انجام میدهد
SERPs پیوسته پیچیدهتر و جامعتر میشوند .
همانطور که گوگل و دیگر موتورهای جستجو ، اطلاعات را بهتر درک میکنند ، آنها قادر به سازماندهی و نمایش این اطلاعات به روشهای بیشتری هستند که برای ما انسانها مفید هستند .
گوگل از صدها عامل رتبهبندی استفاده میکند که مشخص میکند چه چیزی در یک SERP نشانداده شدهاست ، اما چگونه نمایش داده میشود به انواع پرس و جوهای جستجو که پرسیده میشود و کدام موتور جستجو استفاده میشود بستگی دارد .
زمانی که یک پرس و جوی جستجو را در یک موتور جستجو وارد میکنید ، الگوریتم آن به پایگاهداده بسیار زیادی از اطلاعات نگاه خواهد کرد و تلاش میکند تا برخی نتایج را به شما پس دهد که مشخص میکند به ارضا سوال شما کمک میکند - این serp است . صفحه نتایج جستجوی که موتور به آن پاسخ میدهد - صفحه نتایج جستجوی موتور جستجوی ( SERP ) .
ببینید این چطور کار میکند ؟
SERP به کسب و کارها کمک میکنند تا با بهبود وضعیت دید SERP ، در هر دو بخش پرداختشده به صورت ارگانیک ، رشد کنند . امیدوارم که این نام در حال حاضر منطقی به نظر برسد !
لطفا ً SERP سنتی خود را بشکنید و توضیح دهید که در اینجا واقعا ً به چه چیزی ادامه میدهد .
هنگامی که یک فرد یک پرس و جوی جستجو انجام میدهد ، و الگوریتم نتایج را بر روی یک صفحه از نتایج که تولید شده و به عنوان دو دسته اولیه از نتایج SERP نمایش میدهد ، باز میگرداند : نتایج آلی ( بازیابی شده توسط الگوریتم ) & نتایج مورد پشتیبانی ( تبلیغات پرداختشده ) را نشان میدهد.
SERP مخفف صفحه نتایج جستجوی موتور جستجو است . به سادگی , این صفحه است که یک موتور جستجو پس از ارسال پرس و جوی یک کاربر نمایش داده میشود . نتایج در انواع مختلفی نمایش داده میشوند . علاوه بر نامهای محلی و فراداده ها, جستجوها هم میتوانند متن , تصاویر , پیشنهادها خرید , Tweets یا کارتهای اطلاعاتی را باز گردانند .
هر SERP منحصر به فرد است , حتی اگر دو نفر از کلمات کلیدی یا query های جستجو استفاده کنند . این به این دلیل است که اکثر موتورهای جستجو در حال حاضر SERPs را در تلاش برای نمایش نتایجی که مربوط به هر فرد خاص هستند سفارشی میکنند . عواملی که در نظر گرفته میشوند شامل مکان فیزیکی , مرور تاریخ و تنظیمات اجتماعی میشوند .
اولین نوع موتور جستجو صفحه نتایج مربوط به جستجوهای جهتیابی میباشد . یک مثال از این میتواند فردی باشد که به دنبال یک وب سایت خاص میگردد , اما آنها از نشانی اینترنتی کامل سایت بیاطلاع هستند .
اینها SERPs ابتدایی هستند . هدایت گر دقیقا ً میداند که آنها به دنبال چه چیزی هستند و بعید است که شما را پیدا کنند مگر اینکه آنها به طور خاص به دنبال شما بگردند . با این حال شما میتوانید آگهیهای مربوط به هر کلیدواژه را بخرید که دوست دارید برای آن به عنوان نام کسبوکار و یا شرایط خاص مربوط به کاری که انجام میدهید ، قرار بگیرید .
یک پرس و جو اطلاعاتی زمانی است که یک کاربر جستجوی اطلاعات خاص را جستجو میکند که به آنها اطلاع میدهد و یا به آنها کمک میکند تا یک کار خاص را انجام دهند . برای مثال , آنها ممکن است لاستیک پنچر داشته باشند و میخواهند بدانند که برای تعویض لاستیک چه اقداماتی باید انجام دهند .
با استفاده از این نوع , کاربران یک هدف خاص در ذهن دارند ( پیدا کردن پاسخ به سوال آنها ) بنابراین بعید است که یک خرید انجام دهند . این به این معنا نیست که پرس و جوها هیچ ارزشی ندارد - برعکس !
پرس و جوها فرصتی عالی برای جلب توجه خریداران احتمالی آینده با ارائه محتوای ارزشمند و معتبر است که میتواند آنها را به سمت برند شما هدایت کند . به عنوان نمونه اولیه ، این میتواند یک پست وبلاگ با نکاتی درباره تغییر لاستیک باشد که علاقه فرد جستجوگر را به خود جلب میکند و شما را به عنوان خالق محتوای مرتبط که به خواستهها و نیازهای آنها کمک میکند ، ایجاد میکند .
نوع نهایی صفحه نتایج جستجو به جستجوهای معاملاتی مربوط میشود ، و این جایی است که پتانسیل واقعی در آن نهفتهاست .
افراد هنگامی که قصد خرید چیزی را دارند ، پرس و جوهای تبادلی را انجام میدهند . بعد از مثال ما ، شاید کاربر بداند که چطور لاستیک را تغییر دهد ، اما بعد متوجه شد که آنها یک لاستیک هم ندارند ، بنابراین آنها باید یک تامینکننده تایر محلی را که میتواند آنها را از مربا بیرون آورد ، ایجاد کنند .
queries های تبادلی مهمترین پتانسیل درآمد را دارند ، بنابراین کلمات کلیدی تمایل دارند مقدار زیادی از پیشنهادها برای هر نقطه کلیک را داشته باشند . این یک فرصت عالی برای خرید تبلیغات پرداختشده با کلمات کلیدی مربوطه است به طوری که شما در کنار نتایج جستجوی آلی برای پرس و جوهای معاملاتی مربوطه ظاهر شوید .
چگونه رتبه خود را در صفحه نتایج جستجو بالا ببریم
حالا که شما درک میکنید که یک SERP یا صفحه نتایج جستجو چیست , احتمالا ً در این فکر هستید که چه کاری باید انجام دهید تا به عنوان امکان پذیر به نظر برسید .
چند استراتژی وجود دارد که میتوانید برای افزایش رتبهبندی SERP اتخاذ کنید . موارد زیر را در نظر بگیرید .
اولین کاری که باید قبل از طراحی یک استراتژی انجام دهید این است که یک استراتژی را برای ارتقای مقام خود انجام دهید و یک آنالیز کامل از جایی که در حال حاضر هستید انجام دهید تا بتوانید آنچه را که برای صعود به ردهبندی گوگل نیاز دارید انجام دهید . به عبارت دیگر , باید مشخص کنید که کجا و چه زمانی نرخ تبدیل حذف میشود . گوگل Analytics ابزار خوبی برای این کار است .
اما فقط یک عکس فوری از تجزیه و تحلیلهای خود نگیرید . شما باید زمان خود را در طول زمان آنالیز کنید تا ببینید آیا میتوانید هر کدام از الگوها را شناسایی کنید یا نه .
هنگامی که مشخص هستید که چه چیزی میتواند مانع از کسب رتبه بالاتر SERP شود , باید بفهمید که چرا این اتفاق افتاد .
آیا بیشتر ترافیک را در یک صفحه خاص از وب سایت خود از دست میدهید ؟ چرا این صفحه خاص همانند دیگر صفحات سایت شما عمل نمیکند ؟ چی شده ؟
اگر رتبهبندیها بالا هستند ، اما ترافیک شما پایین است ، ممکن است به دلیل تقاضای جستجوی پایینتر ، تغییرات در مشخصههای SERP ( که snippets میتواند ترافیک ارگانیک را تحت الشعاع قرار دهد ) یا تغییر در الگوریتم های گوگل باشد.
با این حال ، اگر هم ترافیک و هم رتبهها برای سایت شما پایین باشند ، به احتمال زیاد به خاطر مسائل مربوط به محتوای شما است . شما ممکن است استفاده از گرایشها گوگل برای نگاه کردن به برخی از کلمات کلیدی و موضوعات برتر خود را در نظر بگیرید . آیا آنها هنوز مرتبط هستند ؟ اگر آنها هستند ، پس ممکن است در نظر بگیرید که محتوی خود را تطبیق دهید و یا از جمله فرمت های دیگر مانند ویدئو برای وارد کردن مخاطبین خود استفاده کنید . اگر آنها نیستند ، پس باید تحقیق کنید که چه کلمات کلیدی در حال حاضر هستند ، سپس استراتژی ایجاد محتوای خود را براساس آن تطبیق دهید .
SERP در صفحه نتایج موتور جستجو قرار میگیرد . این به سادگی به این معنی است که صفحات نتایجی که در هنگام جستجو برای هر عبارت ارایهشده در یک موتور جستجو مانند گوگل ظاهر میشوند .
SERPs از این جهت مهم هستند که مستقیما ً به SEO مربوط میشوند . بهینهسازی موتور جستجو برای رسیدن به صفحات وب سایت در ردیف اول برای کلمات کلیدی هدفمند و پرس و جوهای جستجو کار میکند . اگر کسبوکار شما ، وبلاگ و یا دیگر صفحات وب سایت در صفحه اول برای کلمات کلیدی مربوطه رتبهبندی میشوند ، سپس برای مشتریان یا بازدید کنندگان وب سایت آسانتر خواهد بود تا صفحه شما را پیدا کنند .
نتایج موتور جستجوی ارگانیک براساس انواع عوامل به نظر میرسد . وب سایت خود را مرتب کنید تا به نظر برسد که در نتایج برای کلمات کلیدی مورد نظر شما زمان , دانش و بیشتر زمان میبرد . گوگل براساس بیش از ۵۰۰ عامل , از کلمات کلیدی در صفحه شما , نوع وب سایت , عوامل اعتماد , و بسیاری دیگر , رتبهبندی میکند . به همین دلیل است که اغلب وب سایتها یک شرکت SEO را برای رسیدگی به کمپین SEO استخدام میکنند .