غرفه آرایی نمایشگاهی

غرفه آرایی چیست غرفه آرایی نمایشگاهی چه تاثیری در رشد تجارت و کسب و کار دارد؟اصول غرفه آرایی نمایشگاهی را بهتر بشناسیم تا بتوانیم به حداکثر بازخورد از احداث یک غرفه برسیم.

غرفه آرایی نمایشگاه عبارتست از آماده نمودن یک مکان مشخص که از طرف برگزار کنندگان نمایشگاه در اختیار غرفه دار قرار میگیرد برای اینکار قبلا پلن نمایشگاه مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به امکانات و بودجه متقاضی و همچنین با توجه به نوع کالای مورد ارائه غرفه متناسب انتخاب میگردد. 

غرفه آرایی چیست
غرفه در نمایشگاه ها می تواند مزایایی برای تجارت شما به همراه داشته باشد. شما می توانید مستقیماً با مشتریان بالقوه ملاقات کرده و منجر به تولید شوید. با این حال ، موفقیت تضمین نشده است و هزینه های زیادی نیز در پی دارد. قبل از تصمیم به سرمایه گذاری در وقت و هزینه خود ، نکات مثبت و منفی را در نظر بگیرید.   

کپی مطالب

مزایا و معایب غرفه آرایی

مزایای غرفه آرایی در نمایشگاه 
از مزایای نمایشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد: 
افزایش آگاهی - نمایشگاه در رویدادهای صنعت روش خوبی برای بالا بردن مشخصات و تولید آگاهی از برند است. علاوه بر موضع گیری در یک رویداد ، معمولاً فرصت های تبلیغاتی و حمایت مالی دیگری نیز وجود دارد. 
ملاقات حضوری - ملاقات حضوری با مشتریان بالقوه راهی عالی برای شروع ایجاد روابط است. 
شبکه سازی - نمایشگاه ها راهی عالی برای دیدار با مشتریان بالقوه جدید ، تامین کنندگان و کسب اطلاعات بیشتر در مورد رقبا هستند. 
راه اندازی محصول جدید - نمایشگاه ها مکان خوبی برای معرفی یک محصول یا خدمات جدید است. اگر محصول شما نوآورانه باشد ، امکان ارائه حضوری توضیح و پاسخ دادن به سوالات ایده آل است. 
پایگاه داده خود را بسازید - ملاقات با مشتریان بالقوه در یک نمایشگاه به شما کمک می کند تا لیست های بازاریابی خود را شروع کرده و منجر به فروش مناسب شوید. 
معایب غرفه در نمایشگاه ها 
برخی از نکات منفی موضع گیری در یک نمایشگاه شامل موارد زیر است: 
هزینه ها - هزینه ها شامل فضای ایستاده ، طراحی و ساخت غرفه ، مسافرت و اقامت برای کارکنان. 
رقابت - به احتمال زیاد رقبای شما نیز در این مسابقه حضور خواهند داشت. برای جلب توجه مشتریان بالقوه باید برجسته شوید. 
نتایج تضمین نمی شوند - علی رغم سرمایه گذاری در نمایشگاه ، هیچگونه منجر به فروش برای شما تضمین نمی شود. 
مشارکت کم احتمالی - بدون سخنرانان نام های بزرگ یا تبلیغات مناسب ، ممکن است در نمایشگاه ها نمایندگان کافی برای ارزشمندتر کردن حضور شما وجود نداشته باشد. قبل از انتخاب در یک رویداد خاص تحقیق خود را انجام دهید. مراجعه به نمایشگاه تجاری مناسب را انتخاب کنید.  

غرفه آرایی,غرفه آرایی نمایشگاهی,طراحی غرفه,غرفه نمایشگاهی

تاثیر غرفه آرایی در جذب مخاطب

وقتی صحبت از بازاریابی کسب و کار شما می شود ، شبکه اصلی ترین معیار است و هیچ چیز نمی تواند ارتباط شخصاً مخاطب شما را شکست دهد. فقط با تماس های سرد و ایمیل خواهید فهمید که شما را نادیده می گیرند ، در حالی که ملاقات حضوری با کسی تفاوت فاحشی ایجاد می کند. متمایز بودن از توده و شنیدن صدای شما می تواند چالش برانگیز به نظر برسد اما با یک رویکرد صحیح می توانید از آن نهایت استفاده را ببرید.اگرچه به عنوان بخشی از فعالیت های بازاریابی ، نمایشگاه هایی برای مارک ها ترتیب داده می شود تا محصولات ، نوآوری ها و خدمات خود را به مخاطبان خود نشان دهند یا به نمایش بگذارند. این بستری برای تعامل رو در رو است و بر تشویق مشاغل مصرف کننده تمرکز دارد. نام تجاری شما و مخاطبان هدف شما دلیلی برای تعامل پیدا می کنند. از این رو ، داشتن یک طراحی غرفه نمایشگاهی جذاب و مرتبط برای جذب تعداد زیادی بازدید کننده از غرفه نمایشگاهی شما نیز ضروری است. پس از اتمام این اولین قدم برای جلب بازدیدکنندگان از غرفه نمایشگاهی خود ، مرحله بعدی نیاز به تیم فروش شما پیدا کردن راهی برای برقراری ارتباط نیازهای مخاطبان هدف شما با محصولات و خدمات شما است که در نهایت به برنده موثر هر دو منجر می شود مهمانی.. نمایشگاه ها به ایجاد مجاورت برند کمک می کنند یکی از مهمترین مزایای شرکت در نمایشگاه کمک به ایجاد ارتباط برند است. نمایشگاه در رویدادهای صنعت یک روش عالی برای بالا بردن ارزش نام تجاری و تولید آگاهی است. درک اهمیت شرکت در یک نمایشگاه نمایشگاهی شما را قادر می سازد تا فرصت های تبلیغاتی و حمایت مالی خود را تقویت کنید. با کمک غرفه های نمایشگاهی جذاب و جذاب می توانید مخاطبان خود را به سمت غرفه خود بیاورید و با نام تجاری خود درگیر شوید. وقتی حس آشنایی با نام تجاری در آنها ایجاد شد ، به طور خودکار با نام تجاری شما ارتباط برقرار می کنند. این مجاورت به نفع شما نیز است زیرا به شما کمک می کند مخاطب مورد نظر خود و نیازهای او را بهتر درک کنید.اهمیت نمایش های نمایشگاه برای جایگاه تجاری شما را نمی توان نادیده گرفت. یک غرفه نمایشگاهی به شرکت شما کمک می کند تا مورد توجه قرار گیرد. غرفه نمایشگاهی شما در نمایشگاهی با طراحی مناسب ، کسب و کار شما را در ذهن شرکت کنندگان جای می دهد. اجازه دادن به شرکت کنندگان در انجام محصولات مختلف با انجام فعالیتهای جذاب با مارکهای تجاری ، تجارب به یاد ماندنی را برای مخاطبان ایجاد می کند ، بنابراین به شما در ایجاد نزدیکی به مارک کمک می کند.این معمولاً اگر یک تاجر یا حرفه ای عالی رتبه باشید ، روی یک کار مهم کار می کنید و با یک تماس تلفنی مبهوت می شوید ، این اتفاق می افتد. و اگر معلوم شد که آن تماس تلفنی از یک فروشنده بوده است ، پس نه تنها تمرکز خود را از دست داده اید ، بلکه آن را به خاطر چیزهای بی اهمیت از دست داده اید. گزارش ها حاکی از این است که پس از از دست دادن تمرکز خود حداقل 20 دقیقه زمان لازم دارید تا به کار خود برگردید ، بنابراین اختلالات مانند تماس سرد معمولاً باعث می شود مشتریان برای مدت طولانی نسبت به نام تجاری شما احساس آزار و بی اعتنایی کنند. تماس سرد همچنین به عنوان یک استراتژی بازاریابی فشار آور شناخته می شود که می تواند مشتری بالقوه خود را نیز از دست بدهد. به همین دلیل است نمایشگاه ها نه تنها گزینه بهتری هستند بلکه بهترین راه برای جذب مخاطبان هدف هستند 

با 3 نوع غرفه نمایشگاه آشناشویم

بعد از نقشه برداری از میزان ترافیک ، باید نوع غرفه ای را که می خواهید طراحی و برای نمایشگاه طراحی کنید انتخاب کنید. زیرا نوع غرفه نیز تعیین می کند بهترین مکان در نمایشگاه چه مکانی باشد. آیا شما یک غرفه در خارج (راهروها) ، یک غرفه گوشه ای یا یک غرفه جزیره را ترجیح می دهید؟ هر سه نوع مزایا و معایب خاص خود را دارند. 
مزیت غرفه در خارج این است که آنهایی که تمایل دارند دارای اندازه استاندارد باشند در نتیجه شما می توانید از غرفه خود دوباره استفاده کنید. یک نقطه ضعف این است که غرفه های دیگر می توانند به راحتی دید غرفه شما را مسدود کنند. از این رو مجبور خواهید بود بیشتر تلاش کنید و برای جذب بازدید کننده به غرفه خود پیشنهادات بیشتری ارائه دهید. 
مزیت بزرگ غرفه گوشه ای این است که می توانید اجازه دهید به گونه ای طراحی شود که از دو طرف باز باشد تا بتوانید بازدیدکنندگان را در دو راهرو مختلف اسیر کنید. بعلاوه ، بازدیدکنندگان تمایل دارند که در گوشه ای یا تقاطع ثابت بمانند تا تصمیم بگیرند که در کدام مسیر حرکت کنند. و این لحظه مناسبی است تا بتوانید در غرفه خود از آنها استقبال کنید. در طرف دیگر ، هنگامی که در نمایشگاه بسیار شلوغ باشد غرفه های گوشه ای به سرعت توسط بازدید کنندگان عبور می کنند زیرا آنها نمی خواهند در آن تقاطع های شلوغ گیر کنند. 
وقتی غرفه جزیره ای را انتخاب می کنید می توانید تمام مسیر را با طراحی خود طی کنید. این نوع غرفه ها بیشترین توجه را به خود جلب می کنند و به همین دلیل بیشترین جا را دارند. بدیهی است که رقابت زیادی بین غرفه های جزیره وجود دارد: همه آنها بزرگترین و جذاب ترین غرفه را با بزرگترین اعتماد و زیباترین خریدها می خواهند. شما باید مطمئن شوید که جایگاه شما واقعاً بیرون می آید و می تواند از پس رقابت برآید! 

غرفه آرایی,غرفه آرایی نمایشگاهی,طراحی غرفه,غرفه نمایشگاهی

نکات مهم غرفه آرایی

غرفه آرایی دارای نکات بسیار حساس و مهمی هستند که توجه بدانها میتواند یک غرفه و یک برند تجاری را در اذهان ماندگار نماید و برای صاحب غرفه بازارهای جدید اقتصادی ایجاد نموده و مشتریان فراوانی بهمراه آورد گاهی اوقات شما در یک خیابان یا یک مجتمع تجاری قدم میزنید چیدمان و دکوراسیون یک فروشگاه شما را بخود جذب مینماید و بدون اینکه قصد قبلی برای خرید داشته باشید بی اختیار بدرون فروشگاه رفته و خرید مینمایید و حتی ممکن است خرید نکنید لیکن نام و عنوان تابلوی آن فروشگاه در ذهن شما بافی میماند حتی دیگران را ترغیب میکنید تا از آن فروشگاه بازدید نمایند غرفه آرایی دقیقا همین مسئله است شما گاهی اوقات وارد نمایشگاه بین المللی مثلا نمایشگاه کتاب میشوید میبینید یک غرفه کتاب دارای چیدمان بسیار شکیل و منظمی دارد نور و رنگ آمیزی و تصاویری که در گوشه و کنار آن بکار رفته یا حتی موزیک ملایم و آرامش بخشی که در فضای غرفه طنین انداز شده است شما را ترغیب مینماید که دقایقی در آن غرفه بمانید و از کتابها بازدید نمایید و خرید کنید تمام این نکات در غرفه آرایی نمایشگاهی تمام اصناف صدق میکند بنابر این غرفه آؤایی دارای تکنیک های پیچیده مبتنی بر اصول روانشناسی صنعت مربوطه میباشد بنابر این در انتخاب متخصص غرفه آرایی و رعایت اصول آن دقت لازمی باید بکار ببندیم .

غرفه آرایی,غرفه آرایی نمایشگاهی,طراحی غرفه,غرفه نمایشگاهی

هدف غرفه نمایشگاهی چیست؟

یک سوال که غالباً در ذهن یک غرفه دار احتمالی باقی می ماند این است: چرا کسی در نمایشگاه ها شرکت می کند؟نمایشگاه در نمایشگاه ها مزایای زیادی برای تجارت شما به همراه دارد. برخلاف سایر فعالیت های بازاریابی ، نمایشگاه ها و نمایشگاه های تجاری بستر وسیعی را برای مارک ها فراهم می کنند تا محصولات ، خدمات خود را به نمایش بگذارند و پیام اصلی خود را به مخاطبان پذیراتر منتقل کنند. مشارکت در نمایشگاه می تواند به شما کمک کند با مشتریانی که به طور فعال به دنبال معامله هستند ، ملاقات کنید ، که در نتیجه شما می توانید آگهی های بیشتری را جمع آوری کنید.برخلاف ، تماس سرد که برای هر شخصی که ممکن است در مکان مناسب یا ذهنیت مناسبی نباشد برای صحبت با شما در مورد محصول یا خدمات شما آزار دهنده است. اما از طرف دیگر ، نمایشگاه ها این فرصت را به برندها می دهند تا از طریق غرفه های نمایشگاهی خود ظهور و برجسته شوند.نمایشگاه ها معمولاً تجارت و افرادی را که نگران یک صنعت خاص هستند مورد توجه قرار می دهد و از طیف متنوعی از متخصصان استقبال می کنند. شرکت در یک نمایشگاه به شما این امکان را می دهد که برند خود را برای جمعیت بیشتری به بازار عرضه کرده و آنها را از محصول و خدمات خود آگاه کنید. با توجه به نوع صنعت ، غرفه داران می توانند قبل از عرضه آن برای عموم مردم ، نمایش هایی را انجام دهند و در مورد پیشنهادات خود بازرگانی یا عمومی کسب کنند. شما یک مشتری قابل اعتماد از مشتریان علاقه مند به دست می آورید که می توانید بعد از نمایش با آنها تماس بگیرید. بنابراین ، جدا از این مزایای بلند مدت ، مزایای فوری شرکت در نمایشگاه چیست 

غرفه آرایی,غرفه آرایی نمایشگاهی,طراحی غرفه,غرفه نمایشگاهی

غرفه سازی و غرفه آرایی

غرفه سازی و طراحی غرفه نمایشگاهی از یک سری اصول و قواعد پیروی میکند که هرکدام تاثیر چشمگیری روی قیمت طراحی غرفه نمایشگاهی دارند اما اصلی ترین و کلیدی ترین نکته در طراحی غرفه نمایشگاهی همانطور که به خوبی میدانید ایده غرفه است چرا که این ایده است. 
غرفه آرایی و غرفه سازی و اصول طراحی غرفه های نمایشگاهی از اصلی ترین و مهم ترین نکات جهت شرکت در نمایشگاه ها می باشد قطعا با رعایت اصلی ترین اصول غرفه سازی و اصول طراحی غرفه می توانید در نمایشگاه بهتر دیده شوید. 
غرفه‌های نمایشگاه چیزی بیشتر از یک غرفه سازی عادی می‌باشند. زیرا این غرفه‌ها هستند که باعث می‌شوند مشتری‌ها جذب شوند و در صورت جذب مشتری بازاریابی و خریدوفروش بیشتر می‌شود. به همین خاطر توجه ی زیاد به طراحی غرفه سازی و همین طور غرفه آرایی باعث رسیدن به هدف مورد نظر از شرکت در نمایشگاه می‌شود.

غرفه آرایی,غرفه آرایی نمایشگاهی,طراحی غرفه,غرفه نمایشگاهی

زیبایی غرفه نمایشگاه

موارد بسیاری در غرفه آرایی تأثیر می‌گذارد و اگر با دقت آن‌ها را رعایت کنید می‌توانید غرفه ای خاص و زیبا داشته باشید. قدم اول در غرفه سازی این است که غرفه ای زیبا و منحصر به فرد را طراحی کنید. باید توجه داشته باشید که مردم بیشتر به سمت مکانی می‌روند که چشمشان را به خود جذب کرده است.با توجه به این مورد بهتر است مهم ترین موارد در غرفه سازی غرفه سازی ایده‌های خلاق و مدرن به کار رود تا نگاه هر مخاطبی را به خود جذب کند. بنابراین در اولین قدم برای رسیدن به موفقت باید زیبایی‌های بصری را حفظ کرد. برای این کار تلاش کنید از کاتالوگ‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی و ترکیب رنگ‌های متفاوت و ... استفاده کنید تا بیشتر در افراد تأثیر بگذارد. با انجام این کار ها هیچ فردی بدون بازدید از غرفه شما نمایشگاه را ترک نمی‌کند .

غرفه آرایی,غرفه آرایی نمایشگاهی,طراحی غرفه,غرفه نمایشگاهی

تعریف غرفه آرایی

غرفه آرایی نمایشگاهی، به عنوان شاخه‌ای از معماری داخلی شناخته می‌شود. فرایند توسعه غرفه از یک مفهوم آغاز می‌شود و تا ایجاد یک فضای فیزیکال و سه بعدی ادامه دارد. یک زمینه در حال تکامل مستمر که براساس راه حل‌های نوآورانه، خلاق و عملی برای ایجاد محیط‌های ارتباطی است. طراحان نمایشگاه از طیف گسترده‌ای از فناوری‌ها و تکنیک‌ها برای توسعه مدل ذهنی خود استفاده می‌کنند که مخاطبان را قادر به برقراری ارتباط با پیام نمایشگاه نماید. هدف، درگیر کردن مخاطبان در تعاملات معنادار و قانع‌کننده برای استفاده از کالا و خدمات ارائه شده در نمایشگاه است که این مهم در طراحی غرفه نمود عینی پیدا می‌کند .

غرفه آرایی,غرفه آرایی نمایشگاهی,طراحی غرفه,غرفه نمایشگاهی

تاثیر رنگ در غرفه آرایی

رنگ ها از عوامل مهم جذب مخاطب هستند و در خاطره ها باقی می مانند. وسایل و تجهیزات و مبلمان و لوازم بکار گرفته شده در غرفه باید دارای رنگ و کیفیت ظاهری مناسب باشند . استفاده از رنگ های مختلف درغرفه و چیدمان کالا باید همخوانی لازم را با یکدیگر و با موضوع اصلی نمایش غرفه داشته باشند. دراستفاده از رنگ ها باید خصوصیات فرهنگی محل نمایش و تاثیر روانی آنها در روی بازدیدکنندکان و افراد غرفه را در نظر داشت . 
استفاده از رنگ های گرم و شاد در غرفه جلب توجه بیشتری می نماید اما در نمایش کالا تطابق رنگ با نوع کالا اثر بخش تر خواهد بود برای مثال استفاده از رنگ قرمز برای کالاهای گرما زا و رنگ آبی برای کالاهای سرما آفرین سفارش می شود .

غرفه آرایی,غرفه آرایی نمایشگاهی,طراحی غرفه,غرفه نمایشگاهی

هدف اصلی غرفه آرایی

هدف اصلی غرفه آرایی ها یا نمایشگاه ها این است که اطمینان حاصل کنید که این رویداد را با هرچه بیشتر نتیجه ممکن ترک کنید. این هدایا باید "گرم" باشد و یا پتانسیل تبدیل به مشتریان با پرداخت طولانی مدت را داشته باشد. شما همچنین باید تلاش کنید تا هنگام بازدید از غرفه شما ، مشتریان موجود احساس ارزشمندی کنند. یکی از اهداف شما همچنین باید این باشد که شرکت شما را به همان اندازه جذاب و جذاب از طریق اینترنت انجام دهد. داشتن یک تیم فوق العاده و آگاه در غرفه شما برای تعامل با مشتریان بسیار حیاتی است این نمایشگاه با هدف ملموس کردن خدمات و محصولات شما ارائه می شود. همچنین می توانید با مشاغل دیگری که ممکن است در آینده بخواهید با آنها شریک شوید تماس برقرار کنید. ممکن است متوجه شوید که برخی از شرکت کنندگانی که به عنوان مشتری به نمایشگاه شما می آیند ، صاحبان مشاغل نیز هستند. نمایشگاه های تجاری این امکان را به شما می دهند که با افرادی که ممکن است دیدگاه حرفه ای شما را به اشتراک بگذارند ارتباط برقرار کنید. ارتباط با این نوع افراد به شما این امکان را می دهد تا گامهای ابتکاری در تجارت خود بردارید .

غرفه آرایی,غرفه آرایی نمایشگاهی,طراحی غرفه,غرفه نمایشگاهی

استراتژی غرفه آرایی

استراتژی درست غرفه آرایی با انتقال حس آرامش و اطمینان به مخاطب، معاملات شمارا تضمین می‌کند. در این رابطه باید با ایجاد بهترین کارکرد برای فضای غرفه در نمایشگاه بیشترین معاملات را انجام دهید. هر چه غرفه شما جذاب‌تر و خاص‌تر باشد نظر بازدید‌کننده را بیشتر به خود جلب می‌کند که این باعث می‌شود افراد بیشتری از غرفه شما دیدن کنند نمای بیرونی یا همان ظاهر غرفه باید به‌گونه‌ای باشد که نوع فعالیت و خدمات شمارا به‌سادگی بیان کند و بازدید‌کننده با تماشای آن بتواند به‌راحتی منظور و مفهوم کار شمارا درک کند .

غرفه آرایی,غرفه آرایی نمایشگاهی,طراحی غرفه,غرفه نمایشگاهی

عوامل تاثیرگذار غرفه آرایی

یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در طراحی غرفه های نمایشگاهی، خلاقانه بودن طراحی آن هاست. یک طراحی جذاب که بتواند به درستی و به شیوه ای خلاقانه، ماهیت غرفه ی شما را در نمایشگاه به مخاطب انتقال دهد منجر به جذب بیشتر مخاطب در غرفه نمایشگاهی تان می شود. به عنوان مثال به تصویر زیر نگاه کنید. غرفه ای که ارائه دهنده پرینترهای جدید و به روز می باشد، به شیوه ای خلاقانه، نگاه بازدیدکنندگان را به سمت غرفه ی خود جذب می کند. این یک نمونه ی ساده از یک طراحی خلاقانه است. توجه داشته باشید که هرگز خلاقیت را برابر با پیچیدگی ندانید. گاهی برای داشتن یک طراحی خلاقانه در غرفه نمایشگاه، یک ایده ی بسیار ساده نیز کاربردی خواهد بود و تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب خواهد داشت. به طور کلی، بهتر است که در جدیدترین طراحی های غرفه نمایشگاهی ابتکار و نوآوری موجود باشد تا مخاطب های بیشتری را به خود جذب کند .

غرفه آرایی,غرفه آرایی نمایشگاهی,طراحی غرفه,غرفه نمایشگاهی

ظاهر غرفه آرایی مهم است

یکی از اساسی‌ترین نکاتی که بسیار حائز اهمیت است و مدیریت غرفه باید به آن توجه کرد، جزییات و ظاهر غرفه است. نخستین چیزی که بازدیدکنندگان با آن مواجه می‌شوند و آن‌ها را جذب می‌کند ظاهر غرفه و تجهیزات نمایشگاهی آن است. برخی شرکت‌ها با توجه به اینکه سالانه در رویدادهای متعددی حضور دارند این تجهیزات را خریداری کرده و برخی دیگر برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها این موارد را اجاره می‌کنند. نحوه تأمین اهمیت دارد اما مهم‌تر از آن انتخاب موارد و کالاهایی است که هم جای کمتری اشغال کنند و هم کاربردی باشند .

غرفه آرایی,غرفه آرایی نمایشگاهی,طراحی غرفه,غرفه نمایشگاهی