• طراحی سایت
  • سئو ارزان
  • تبلیغات صفحه اول گوگل
  • غرفه آرایی

غرفه آرایی

غرفه آرایی نمایشگاه عبارتست از آماده نمودن یک مکان مشخص که از طرف برگزار کنندگان نمایشگاه در اختیار غرفه دار قرار میگیرد برای اینکار قبلا پلن نمایشگاه مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به امکانات و بودجه متقاضی و همچنین با توجه به نوع کالای مورد ارائه غرفه متناسب انتخاب میگردد در مرحله بعدی متخصصین غرفه آرایی امکانات لازم از قبیل وسایل پذیرایی و پخش صوت و تصویر و استند را آماده میکنند برخی از غرفه داران با چاپ کاتالوگ و بروشور به تبلیغ محل غرفه خود در نمایشگاه میپردازند تبلیغات تلویزیونی و محیطی و بیلبورده از عوامل بسیار موثر معرفی یک غرفه نمایشگاهی هستند.

غرفه آرایی

مزایای غرفه آرایی نمایشگاه

غرفه در نمایشگاه ها می تواند مزایایی برای تجارت شما به همراه داشته باشد. شما می توانید مستقیماً با مشتریان بالقوه ملاقات کرده و منجر به تولید شوید. با این حال ، موفقیت تضمین نشده است و هزینه های زیادی نیز در پی دارد. قبل از تصمیم به سرمایه گذاری در وقت و هزینه خود ، نکات مثبت و منفی را در نظر بگیرید. 
مزایای غرفه در نمایشگاه 
از مزایای نمایشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد: 
افزایش آگاهی - نمایشگاه در رویدادهای صنعت روش خوبی برای بالا بردن مشخصات و تولید آگاهی از برند است. علاوه بر موضع گیری در یک رویداد ، معمولاً فرصت های تبلیغاتی و حمایت مالی دیگری نیز وجود دارد. 
ملاقات حضوری - ملاقات حضوری با مشتریان بالقوه راهی عالی برای شروع ایجاد روابط است. 
شبکه سازی - نمایشگاه ها راهی عالی برای دیدار با مشتریان بالقوه جدید ، تامین کنندگان و کسب اطلاعات بیشتر در مورد رقبا هستند. 
راه اندازی محصول جدید - نمایشگاه ها مکان خوبی برای معرفی یک محصول یا خدمات جدید است. اگر محصول شما نوآورانه باشد ، امکان ارائه حضوری توضیح و پاسخ دادن به سوالات ایده آل است. 
پایگاه داده خود را بسازید - ملاقات با مشتریان بالقوه در یک نمایشگاه به شما کمک می کند تا لیست های بازاریابی خود را شروع کرده و منجر به فروش مناسب شوید. 
معایب غرفه در نمایشگاه ها 
برخی از نکات منفی موضع گیری در یک نمایشگاه شامل موارد زیر است: 
هزینه ها - هزینه ها شامل فضای ایستاده ، طراحی و ساخت غرفه ، مسافرت و اقامت برای کارکنان. 
رقابت - به احتمال زیاد رقبای شما نیز در این مسابقه حضور خواهند داشت. برای جلب توجه مشتریان بالقوه باید برجسته شوید. 
نتایج تضمین نمی شوند - علی رغم سرمایه گذاری در نمایشگاه ، هیچگونه منجر به فروش برای شما تضمین نمی شود. 
مشارکت کم احتمالی - بدون سخنرانان نام های بزرگ یا تبلیغات مناسب ، ممکن است در نمایشگاه ها نمایندگان کافی برای ارزشمندتر کردن حضور شما وجود نداشته باشد. قبل از انتخاب در یک رویداد خاص تحقیق خود را انجام دهید. مراجعه به نمایشگاه تجاری مناسب را انتخاب کنید. 
مزایای غرفه آرایی

انواع غرفه نمایشگاه

بعد از نقشه برداری از میزان ترافیک ، باید نوع غرفه ای را که می خواهید طراحی و برای نمایشگاه طراحی کنید انتخاب کنید. زیرا نوع غرفه نیز تعیین می کند بهترین مکان در نمایشگاه چه مکانی باشد. آیا شما یک غرفه در خارج (راهروها) ، یک غرفه گوشه ای یا یک غرفه جزیره را ترجیح می دهید؟ هر سه نوع مزایا و معایب خاص خود را دارند. 
 
مزیت غرفه در خارج این است که آنهایی که تمایل دارند دارای اندازه استاندارد باشند در نتیجه شما می توانید از غرفه خود دوباره استفاده کنید. یک نقطه ضعف این است که غرفه های دیگر می توانند به راحتی دید غرفه شما را مسدود کنند. از این رو مجبور خواهید بود بیشتر تلاش کنید و برای جذب بازدید کننده به غرفه خود پیشنهادات بیشتری ارائه دهید. 
 
مزیت بزرگ غرفه گوشه ای این است که می توانید اجازه دهید به گونه ای طراحی شود که از دو طرف باز باشد تا بتوانید بازدیدکنندگان را در دو راهرو مختلف اسیر کنید. بعلاوه ، بازدیدکنندگان تمایل دارند که در گوشه ای یا تقاطع ثابت بمانند تا تصمیم بگیرند که در کدام مسیر حرکت کنند. و این لحظه مناسبی است تا بتوانید در غرفه خود از آنها استقبال کنید. در طرف دیگر ، هنگامی که در نمایشگاه بسیار شلوغ باشد غرفه های گوشه ای به سرعت توسط بازدید کنندگان عبور می کنند زیرا آنها نمی خواهند در آن تقاطع های شلوغ گیر کنند. 
 
وقتی غرفه جزیره ای را انتخاب می کنید می توانید تمام مسیر را با طراحی خود طی کنید. این نوع غرفه ها بیشترین توجه را به خود جلب می کنند و به همین دلیل بیشترین جا را دارند. بدیهی است که رقابت زیادی بین غرفه های جزیره وجود دارد: همه آنها بزرگترین و جذاب ترین غرفه را با بزرگترین اعتماد و زیباترین خریدها می خواهند. شما باید مطمئن شوید که جایگاه شما واقعاً بیرون می آید و می تواند از پس رقابت برآید!

 نکات مهم غرفه آرایی

غرفه آرایی  دارای نکات بسیار حساس و مهمی هستند که توجه بدانها میتواند یک غرفه و یک برند تجاری را در اذهان ماندگار نماید و برای صاحب غرفه بازارهای جدید اقتصادی  ایجاد نموده و مشتریان فراوانی بهمراه آورد گاهی اوقات شما در یک خیابان یا یک مجتمع تجاری قدم میزنید چیدمان و دکوراسیون یک فروشگاه شما را بخود جذب مینماید و بدون اینکه قصد قبلی برای خرید داشته باشید بی اختیار بدرون فروشگاه رفته و خرید مینمایید و حتی ممکن است خرید نکنید لیکن نام و عنوان تابلوی  آن فروشگاه در ذهن شما بافی میماند حتی دیگران را ترغیب میکنید تا از آن فروشگاه بازدید نمایند غرفه آرایی دقیقا همین مسئله است شما گاهی اوقات وارد نمایشگاه بین المللی مثلا نمایشگاه کتاب میشوید میبینید یک غرفه کتاب دارای چیدمان بسیار شکیل و منظمی دارد نور و رنگ آمیزی و تصاویری که در گوشه و کنار آن بکار رفته یا حتی موزیک ملایم و آرامش بخشی که در فضای غرفه طنین انداز شده است شما را ترغیب مینماید که دقایقی در آن غرفه بمانید و از کتابها بازدید نمایید و خرید کنید تمام این نکات در غرفه آرایی نمایشگاهی تمام اصناف صدق میکند بنابر این غرفه آؤایی دارای تکنیک های پیچیده مبتنی بر اصول روانشناسی صنعت مربوطه میباشد بنابر این در انتخاب متخصص غرفه آرایی و رعایت اصول آن دقت لازمی باید بکار ببندیم.

نکات غرفه آرایی

اهداف غرفه آرایی

غرفه آرایی نمایشگاه بین المللی با توجه به هداف برگزاری  آن صورت میگیرد مثلا غرفه کتاب با غرفه صنعت  یا غرفه برق  تفاوت دارد قبل از اینکه غرفه آرایی را شروع کنیم باید اصول علمی مبتنی بر روانشناسی مخاطبین و مراجعه کنندگان به نمایشگاه را  ترسیم کنیم  نوع نورپردازی  و استفاده از  از ابزار تبلیغاتی  هر نمایشگاه مختص بخود است  حتی رنگ های ملزوماتی که بکار میبریم  باید در جهت اهدافی باشد که که نمایشگاه تعیین نموده است تا بتوانیم  جذب مخاطب نماییم.

یک سوال که غالباً در ذهن یک غرفه دار احتمالی باقی می ماند این است: چرا کسی در نمایشگاه ها شرکت می کند؟نمایشگاه در نمایشگاه ها مزایای زیادی برای تجارت شما به همراه دارد. برخلاف سایر فعالیت های بازاریابی ، نمایشگاه ها و نمایشگاه های تجاری بستر وسیعی را برای مارک ها فراهم می کنند تا محصولات ، خدمات خود را به نمایش بگذارند و پیام اصلی خود را به مخاطبان پذیراتر منتقل کنند. مشارکت در نمایشگاه می تواند به شما کمک کند با مشتریانی که به طور فعال به دنبال معامله هستند ، ملاقات کنید ، که در نتیجه شما می توانید آگهی های بیشتری را جمع آوری کنید.برخلاف ، تماس سرد که برای هر شخصی که ممکن است در مکان مناسب یا ذهنیت مناسبی نباشد برای صحبت با شما در مورد محصول یا خدمات شما آزار دهنده است. اما از طرف دیگر ، نمایشگاه ها این فرصت را به برندها می دهند تا از طریق غرفه های نمایشگاهی خود ظهور و برجسته شوند.نمایشگاه ها معمولاً تجارت و افرادی را که نگران یک صنعت خاص هستند مورد توجه قرار می دهد و از طیف متنوعی از متخصصان استقبال می کنند. شرکت در یک نمایشگاه به شما این امکان را می دهد که برند خود را برای جمعیت بیشتری به بازار عرضه کرده و آنها را از محصول و خدمات خود آگاه کنید. با توجه به نوع صنعت ، غرفه داران می توانند قبل از عرضه آن برای عموم مردم ، نمایش هایی را انجام دهند و در مورد پیشنهادات خود بازرگانی یا عمومی کسب کنند. شما یک مشتری قابل اعتماد از مشتریان علاقه مند به دست می آورید که می توانید بعد از نمایش با آنها تماس بگیرید. بنابراین ، جدا از این مزایای بلند مدت ، مزایای فوری شرکت در نمایشگاه چیست.

اهداف غرفه آرایی

غرفه آرایی چیست

غرفه آرایی نمایشگاهی، به عنوان شاخه‌ای از معماری داخلی شناخته می‌شود. فرایند توسعه غرفه از یک مفهوم آغاز می‌شود و تا ایجاد یک فضای فیزیکال و سه بعدی ادامه دارد. یک زمینه در حال تکامل مستمر که براساس راه حل‌های نوآورانه، خلاق و عملی برای ایجاد محیط‌های ارتباطی است. طراحان نمایشگاه از طیف گسترده‌ای از فناوری‌ها و تکنیک‌ها برای توسعه مدل ذهنی خود استفاده می‌کنند که مخاطبان را قادر به برقراری ارتباط با پیام نمایشگاه نماید. هدف، درگیر کردن مخاطبان در تعاملات معنادار و قانع‌کننده برای استفاده از کالا و خدمات ارائه شده در نمایشگاه است که این مهم در طراحی غرفه نمود عینی پیدا می‌کند

غرفه آرایی نمایشگاه غرفه سازی


نمایشگاه های تجاری می توانند به شما در راه اندازی یک شرکت جدید کمک کنند. نمایشگاههای تجاری حتی می توانند به شما در حرکت تجاری خود در جهت جدید یا بهبود بازاریابی کمک کنند. نمایشگاههای تجاری رویدادهای بازاریابی هستند که به شما امکان می دهند محصولات خود را در غرفه یا نمایشگاه به نمایش بگذارید. این رویدادها همچنین به شما امکان می دهد تا بصورت حضوری با مشتریان دیدار کنید ، در سمینارها و کارگاههای آموزشی شرکت کرده و با سایر صاحبان مشاغل ارتباط برقرار کنید. دلایل زیادی وجود دارد که نمایش تجارت می تواند سودمند باشد. با این حال ، شما و تیم تان باید اهداف واضحی را برای حضور در این رویدادهای بازاریابی داشته باشید. با آماده سازی مناسب و یک نمایشگاه چشم نواز ، نمایشگاه های تجاری می توانند به پیشبرد شرکت شما کمک کنند.

نمایشگاه ها معمولاً مورد هدف تجارت و افراد نگران صنعت خاص قرار می گیرد و از طیف متنوعی از متخصصان استقبال می شود. شرکت در یک نمایشگاه به شما این امکان را می دهد تا مارک خود را در بین جمعیت گسترده تر به بازار عرضه کنید و آنها را از محصول و خدمات خود آگاه کنید. با توجه به نوع صنعت ، غرفه داران می توانند قبل از انتشار آن در معرض دید عموم ، نمایش هایی را انجام دهند و از بازاریابی تجاری یا بازخورد عمومی کسب کنند. شما یک استخر قابل اعتماد از مشتریان علاقه مند دریافت می کنید که می توانید پس از نمایش به آنها دسترسی پیدا کنید. بنابراین ، جدا از این مزایای بلند مدت ، مزایای فوری شرکت در نمایشگاه چیست.

غرفه آرایی چیست

جام ارژنگ

دفتر مرکزی:
واحد فروش: 02136050035 (10خط)
بازاریابی : 02133200484 (8 خط)