• طراحی سایت

غرفه آرایی

غرفه آرایی نمایشگاه عبارتست از آماده نمودن یک مکان مشخص که از طرف برگزار کنندگان نمایشگاه در اختیار غرفه دار قرار میگیرد برای اینکار قبلا پلن نمایشگاه مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به امکانات و بودجه متقاضی و همچنین با توجه به نوع کالای مورد ارائه غرفه متناسب انتخاب میگردد در مرحله بعدی متخصصین غرفه آرایی امکانات لازم از قبیل وسایل پذیرایی و پخش صوت و تصویر و استند را آماده میکنند برخی از غرفه داران با چاپ کاتالوگ و بروشور به تبلیغ محل غرفه خود در نمایشگاه میپردازند تبلیغات تلویزیونی و محیطی و بیلبورده از عوامل بسیار موثر معرفی یک غرفه نمایشگاهی هستند.

غرفه آرایی

تاثیر غرفه آرایی در جذب بازدیدکننده

یک نگاه کلی ثابت، غرفه آرایی ونمایشگاه را به هم گره خواهد زد و به بازدیدکنندگان کمک خواهد کرد تا بر روی محتوا تمرکز کنند. ممکن است بخواهید یک تصویر کلیدی برای استفاده در دیوار عنوان و یا تابلو مقدماتی، و شاید هم برای دعوت، کتابچه و تبلیغات انتخاب کنید. در مورد این که چطور می‌توانید صحنه را تنظیم کنید و یا این نمایشگاه را معرفی کنید، فکر کنید. دیوار رنگی یا تابلو مقدماتی می‌تواند به جذب بازدید کنندگان و هدایت آن‌ها در فضای نمایشگاهی کمک کند.برای طرح چیدمان نمایشگاه، عناصر نمایش را برای هر دو منظور و هم برای درخواست بصری تنظیم کنید. جریان بازدید کننده را در نظر بگیرید - یک دستور منطقی برای نمایش وجود دارد و یا آیا افراد می‌توانند آزادانه تردد کنند.

غرفه آرایی

غرفه آرایی و بازاریابی

غرفه آرایی نمایشگاهی یک ابزار تبلیغاتی و بازاریابی قدرتمند است که توسط آن می توان تکنیک های نوین فروش و جذب مشتری را تجربه کرد غرفه نمایشگاهی مکانی برای نمایش فعالیت ها و محصولات هر شرکت می باشد. به همین دلیل است که غرفه سازی نیاز به برنامه ریزی دقیق از طرف شرکت کننده و ایده های خلاقانه طراح غرفه است. در غرفه سازی نمایشگاهی همچنین اجرا و پیاده سازی غرفه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است گرد آمدن یک گروه حرفه ای و متخصص در پدید آوردن یک اثر هنری در ساخت غرفه اعم از ارائه طرح , طراحی , ساخت و پیاده سازی از ارکان اصولی موفقیت در هر نمایشگاه است. خلاقیت در طراحی غرفه , زیبایی غرفه و نیز کیفیت بالای متریال و مصالح مورد کاربرد در غرفه سازی در کنار یکدیگر شما را در رسیدن به هدف تان که همان حضور موفق و چشم گیر در نمایشگاه با فروشی بالا و جذب مشتریان جدید و وفادار می باشد یاری می کند.

غرفه آرایی

نکات مهم غرفه آرایی

غرفه آرایی  دارای نکات بسیار حساس و مهمی هستند که توجه بدانها میتواند یک غرفه و یک برند تجاری را در اذهان ماندگار نماید و برای صاحب غرفه بازارهای جدید اقتصادی  ایجاد نموده و مشتریان فراوانی بهمراه آورد گاهی اوقات شما در یک خیابان یا یک مجتمع تجاری قدم میزنید چیدمان و دکوراسیون یک فروشگاه شما را بخود جذب مینماید و بدون اینکه قصد قبلی برای خرید داشته باشید بی اختیار بدرون فروشگاه رفته و خرید مینمایید و حتی ممکن است خرید نکنید لیکن نام و عنوان تابلوی  آن فروشگاه در ذهن شما بافی میماند حتی دیگران را ترغیب میکنید تا از آن فروشگاه بازدید نمایند غرفه آرایی دقیقا همین مسئله است شما گاهی اوقات وارد نمایشگاه بین المللی مثلا نمایشگاه کتاب میشوید میبینید یک غرفه کتاب دارای چیدمان بسیار شکیل و منظمی دارد نور و رنگ آمیزی و تصاویری که در گوشه و کنار آن بکار رفته یا حتی موزیک ملایم و آرامش بخشی که در فضای غرفه طنین انداز شده است شما را ترغیب مینماید که دقایقی در آن غرفه بمانید و از کتابها بازدید نمایید و خرید کنید تمام این نکات در غرفه آرایی نمایشگاهی تمام اصناف صدق میکند بنابر این غرفه آؤایی دارای تکنیک های پیچیده مبتنی بر اصول روانشناسی صنعت مربوطه میباشد بنابر این در انتخاب متخصص غرفه آرایی و رعایت اصول آن دقت لازمی باید بکار ببندیم.

غرفه آرایی

قواعد غرفه آرایی

غرفه سازی و طراحی غرفه نمایشگاهی از یک سری اصول و قواعد پیروی میکند که هرکدام تاثیر چشمگیری روی قیمت طراحی غرفه نمایشگاهی دارند اما اصلی ترین و کلیدی ترین نکته در طراحی غرفه نمایشگاهی همانطور که به خوبی میدانید ایده غرفه است چرا که این ایده است.

اثرات غرفه آرایی

غرفه‌های نمایشگاه چیزی بیشتر از یک غرفه سازی عادی می‌باشند. زیرا این غرفه‌ها هستند که باعث می‌شوند مشتری‌ها جذب شوند و در صورت جذب مشتری بازاریابی و خریدوفروش بیشتر می‌شود. به همین خاطر توجه ی زیاد به طراحی غرفه سازی و همین طور غرفه آرایی باعث رسیدن به هدف مورد نظر از شرکت در نمایشگاه می‌شود.

موارد بسیاری در غرفه آرایی تأثیر می‌گذارد و اگر با دقت آن‌ها را رعایت کنید می‌توانید غرفه ای خاص و زیبا داشته باشید. قدم اول در غرفه سازی این است که غرفه ای زیبا و منحصر به فرد را طراحی کنید. باید توجه داشته باشید که مردم بیشتر به سمت مکانی می‌روند که چشمشان را به خود جذب کرده است.با توجه به این مورد بهتر است مهم ترین موارد در غرفه سازی غرفه سازی ایده‌های خلاق و مدرن به کار رود تا نگاه هر مخاطبی را به خود جذب کند. بنابراین در اولین قدم برای رسیدن به موفقت باید زیبایی‌های بصری را حفظ کرد. برای این کار تلاش کنید از کاتالوگ‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی و ترکیب رنگ‌های متفاوت و ... استفاده کنید تا بیشتر در افراد تأثیر بگذارد. با انجام این کار ها هیچ فردی بدون بازدید از غرفه شما نمایشگاه را ترک نمی‌کند.

یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در طراحی غرفه های نمایشگاهی، خلاقانه بودن طراحی آن هاست. یک طراحی جذاب که بتواند به درستی و به شیوه ای خلاقانه، ماهیت غرفه ی شما را در نمایشگاه به مخاطب انتقال دهد منجر به جذب بیشتر مخاطب در غرفه نمایشگاهی تان می شود. به عنوان مثال به تصویر زیر نگاه کنید. غرفه ای که ارائه دهنده پرینترهای جدید و به روز می باشد، به شیوه ای خلاقانه، نگاه بازدیدکنندگان را به سمت غرفه ی خود جذب می کند. این یک نمونه ی ساده از یک طراحی خلاقانه است. توجه داشته باشید که هرگز خلاقیت را برابر با پیچیدگی ندانید. گاهی برای داشتن یک طراحی خلاقانه در غرفه نمایشگاه، یک ایده ی بسیار ساده نیز کاربردی خواهد بود و تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب خواهد داشت. به طور کلی، بهتر است که در جدیدترین طراحی های غرفه نمایشگاهی ابتکار و نوآوری موجود باشد تا مخاطب های بیشتری را به خود جذب کند. 

غرفه آرایی نمایشگاه یکی از پر جستجوترین کلید واژه ها در صفحه اول گوگل است.

غرفه آرایی

مزایای غرفه آرایی نمایشگاه

غرفه در نمایشگاه ها می تواند مزایایی برای تجارت شما به همراه داشته باشد. شما می توانید مستقیماً با مشتریان بالقوه ملاقات کرده و منجر به تولید شوید. با این حال ، موفقیت تضمین نشده است و هزینه های زیادی نیز در پی دارد. قبل از تصمیم به سرمایه گذاری در وقت و هزینه خود ، نکات مثبت و منفی را در نظر بگیرید. 
مزایای غرفه در نمایشگاه 
از مزایای نمایشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد: 
افزایش آگاهی - نمایشگاه در رویدادهای صنعت روش خوبی برای بالا بردن مشخصات و تولید آگاهی از برند است. علاوه بر موضع گیری در یک رویداد ، معمولاً فرصت های تبلیغاتی و حمایت مالی دیگری نیز وجود دارد. 
ملاقات حضوری - ملاقات حضوری با مشتریان بالقوه راهی عالی برای شروع ایجاد روابط است. 
شبکه سازی - نمایشگاه ها راهی عالی برای دیدار با مشتریان بالقوه جدید ، تامین کنندگان و کسب اطلاعات بیشتر در مورد رقبا هستند. 
راه اندازی محصول جدید - نمایشگاه ها مکان خوبی برای معرفی یک محصول یا خدمات جدید است. اگر محصول شما نوآورانه باشد ، امکان ارائه حضوری توضیح و پاسخ دادن به سوالات ایده آل است. 
پایگاه داده خود را بسازید - ملاقات با مشتریان بالقوه در یک نمایشگاه به شما کمک می کند تا لیست های بازاریابی خود را شروع کرده و منجر به فروش مناسب شوید. 
غرفه آرایی نمایشگاهی
معایب غرفه در نمایشگاه ها 
برخی از نکات منفی موضع گیری در یک نمایشگاه شامل موارد زیر است: 
هزینه ها - هزینه ها شامل فضای ایستاده ، طراحی و ساخت غرفه ، مسافرت و اقامت برای کارکنان. 
رقابت - به احتمال زیاد رقبای شما نیز در این مسابقه حضور خواهند داشت. برای جلب توجه مشتریان بالقوه باید برجسته شوید. 
نتایج تضمین نمی شوند - علی رغم سرمایه گذاری در نمایشگاه ، هیچگونه منجر به فروش برای شما تضمین نمی شود. 
مشارکت کم احتمالی - بدون سخنرانان نام های بزرگ یا تبلیغات مناسب ، ممکن است در نمایشگاه ها نمایندگان کافی برای ارزشمندتر کردن حضور شما وجود نداشته باشد. قبل از انتخاب در یک رویداد خاص تحقیق خود را انجام دهید. مراجعه به نمایشگاه تجاری مناسب را انتخاب کنید. 
مزایای غرفه آرایی

انواع غرفه نمایشگاه

بعد از نقشه برداری از میزان ترافیک ، باید نوع غرفه ای را که می خواهید طراحی و برای نمایشگاه طراحی کنید انتخاب کنید. زیرا نوع غرفه نیز تعیین می کند بهترین مکان در نمایشگاه چه مکانی باشد. آیا شما یک غرفه در خارج (راهروها) ، یک غرفه گوشه ای یا یک غرفه جزیره را ترجیح می دهید؟ هر سه نوع مزایا و معایب خاص خود را دارند. 
 
مزیت غرفه در خارج این است که آنهایی که تمایل دارند دارای اندازه استاندارد باشند در نتیجه شما می توانید از غرفه خود دوباره استفاده کنید. یک نقطه ضعف این است که غرفه های دیگر می توانند به راحتی دید غرفه شما را مسدود کنند. از این رو مجبور خواهید بود بیشتر تلاش کنید و برای جذب بازدید کننده به غرفه خود پیشنهادات بیشتری ارائه دهید. 
 
مزیت بزرگ غرفه گوشه ای این است که می توانید اجازه دهید به گونه ای طراحی شود که از دو طرف باز باشد تا بتوانید بازدیدکنندگان را در دو راهرو مختلف اسیر کنید. بعلاوه ، بازدیدکنندگان تمایل دارند که در گوشه ای یا تقاطع ثابت بمانند تا تصمیم بگیرند که در کدام مسیر حرکت کنند. و این لحظه مناسبی است تا بتوانید در غرفه خود از آنها استقبال کنید. در طرف دیگر ، هنگامی که در نمایشگاه بسیار شلوغ باشد غرفه های گوشه ای به سرعت توسط بازدید کنندگان عبور می کنند زیرا آنها نمی خواهند در آن تقاطع های شلوغ گیر کنند. 
 
وقتی غرفه جزیره ای را انتخاب می کنید می توانید تمام مسیر را با طراحی خود طی کنید. این نوع غرفه ها بیشترین توجه را به خود جلب می کنند و به همین دلیل بیشترین جا را دارند. بدیهی است که رقابت زیادی بین غرفه های جزیره وجود دارد: همه آنها بزرگترین و جذاب ترین غرفه را با بزرگترین اعتماد و زیباترین خریدها می خواهند. شما باید مطمئن شوید که جایگاه شما واقعاً بیرون می آید و می تواند از پس رقابت برآید!

 نکات مهم غرفه آرایی

غرفه آرایی  دارای نکات بسیار حساس و مهمی هستند که توجه بدانها میتواند یک غرفه و یک برند تجاری را در اذهان ماندگار نماید و برای صاحب غرفه بازارهای جدید اقتصادی  ایجاد نموده و مشتریان فراوانی بهمراه آورد گاهی اوقات شما در یک خیابان یا یک مجتمع تجاری قدم میزنید چیدمان و دکوراسیون یک فروشگاه شما را بخود جذب مینماید و بدون اینکه قصد قبلی برای خرید داشته باشید بی اختیار بدرون فروشگاه رفته و خرید مینمایید و حتی ممکن است خرید نکنید لیکن نام و عنوان تابلوی  آن فروشگاه در ذهن شما بافی میماند حتی دیگران را ترغیب میکنید تا از آن فروشگاه بازدید نمایند غرفه آرایی دقیقا همین مسئله است شما گاهی اوقات وارد نمایشگاه بین المللی مثلا نمایشگاه کتاب میشوید میبینید یک غرفه کتاب دارای چیدمان بسیار شکیل و منظمی دارد نور و رنگ آمیزی و تصاویری که در گوشه و کنار آن بکار رفته یا حتی موزیک ملایم و آرامش بخشی که در فضای غرفه طنین انداز شده است شما را ترغیب مینماید که دقایقی در آن غرفه بمانید و از کتابها بازدید نمایید و خرید کنید تمام این نکات در غرفه آرایی نمایشگاهی تمام اصناف صدق میکند بنابر این غرفه آؤایی دارای تکنیک های پیچیده مبتنی بر اصول روانشناسی صنعت مربوطه میباشد بنابر این در انتخاب متخصص غرفه آرایی و رعایت اصول آن دقت لازمی باید بکار ببندیم.

نکات غرفه آرایی

اهداف غرفه آرایی

غرفه آرایی نمایشگاه بین المللی با توجه به هداف برگزاری  آن صورت میگیرد مثلا غرفه کتاب با غرفه صنعت  یا غرفه برق  تفاوت دارد قبل از اینکه غرفه آرایی را شروع کنیم باید اصول علمی مبتنی بر روانشناسی مخاطبین و مراجعه کنندگان به نمایشگاه را  ترسیم کنیم  نوع نورپردازی  و استفاده از  از ابزار تبلیغاتی  هر نمایشگاه مختص بخود است  حتی رنگ های ملزوماتی که بکار میبریم  باید در جهت اهدافی باشد که که نمایشگاه تعیین نموده است تا بتوانیم  جذب مخاطب نماییم.

یک سوال که غالباً در ذهن یک غرفه دار احتمالی باقی می ماند این است: چرا کسی در نمایشگاه ها شرکت می کند؟نمایشگاه در نمایشگاه ها مزایای زیادی برای تجارت شما به همراه دارد. برخلاف سایر فعالیت های بازاریابی ، نمایشگاه ها و نمایشگاه های تجاری بستر وسیعی را برای مارک ها فراهم می کنند تا محصولات ، خدمات خود را به نمایش بگذارند و پیام اصلی خود را به مخاطبان پذیراتر منتقل کنند. مشارکت در نمایشگاه می تواند به شما کمک کند با مشتریانی که به طور فعال به دنبال معامله هستند ، ملاقات کنید ، که در نتیجه شما می توانید آگهی های بیشتری را جمع آوری کنید.برخلاف ، تماس سرد که برای هر شخصی که ممکن است در مکان مناسب یا ذهنیت مناسبی نباشد برای صحبت با شما در مورد محصول یا خدمات شما آزار دهنده است. اما از طرف دیگر ، نمایشگاه ها این فرصت را به برندها می دهند تا از طریق غرفه های نمایشگاهی خود ظهور و برجسته شوند.نمایشگاه ها معمولاً تجارت و افرادی را که نگران یک صنعت خاص هستند مورد توجه قرار می دهد و از طیف متنوعی از متخصصان استقبال می کنند. شرکت در یک نمایشگاه به شما این امکان را می دهد که برند خود را برای جمعیت بیشتری به بازار عرضه کرده و آنها را از محصول و خدمات خود آگاه کنید. با توجه به نوع صنعت ، غرفه داران می توانند قبل از عرضه آن برای عموم مردم ، نمایش هایی را انجام دهند و در مورد پیشنهادات خود بازرگانی یا عمومی کسب کنند. شما یک مشتری قابل اعتماد از مشتریان علاقه مند به دست می آورید که می توانید بعد از نمایش با آنها تماس بگیرید. بنابراین ، جدا از این مزایای بلند مدت ، مزایای فوری شرکت در نمایشگاه چیست.

اهداف غرفه آرایی

غرفه آرایی چیست

غرفه آرایی نمایشگاهی، به عنوان شاخه‌ای از معماری داخلی شناخته می‌شود. فرایند توسعه غرفه از یک مفهوم آغاز می‌شود و تا ایجاد یک فضای فیزیکال و سه بعدی ادامه دارد. یک زمینه در حال تکامل مستمر که براساس راه حل‌های نوآورانه، خلاق و عملی برای ایجاد محیط‌های ارتباطی است. طراحان نمایشگاه از طیف گسترده‌ای از فناوری‌ها و تکنیک‌ها برای توسعه مدل ذهنی خود استفاده می‌کنند که مخاطبان را قادر به برقراری ارتباط با پیام نمایشگاه نماید. هدف، درگیر کردن مخاطبان در تعاملات معنادار و قانع‌کننده برای استفاده از کالا و خدمات ارائه شده در نمایشگاه است که این مهم در طراحی غرفه نمود عینی پیدا می‌کند

غرفه آرایی نمایشگاه غرفه سازی


نمایشگاه های تجاری می توانند به شما در راه اندازی یک شرکت جدید کمک کنند. نمایشگاههای تجاری حتی می توانند به شما در حرکت تجاری خود در جهت جدید یا بهبود بازاریابی کمک کنند. نمایشگاههای تجاری رویدادهای بازاریابی هستند که به شما امکان می دهند محصولات خود را در غرفه یا نمایشگاه به نمایش بگذارید. این رویدادها همچنین به شما امکان می دهد تا بصورت حضوری با مشتریان دیدار کنید ، در سمینارها و کارگاههای آموزشی شرکت کرده و با سایر صاحبان مشاغل ارتباط برقرار کنید. دلایل زیادی وجود دارد که نمایش تجارت می تواند سودمند باشد. با این حال ، شما و تیم تان باید اهداف واضحی را برای حضور در این رویدادهای بازاریابی داشته باشید. با آماده سازی مناسب و یک نمایشگاه چشم نواز ، نمایشگاه های تجاری می توانند به پیشبرد شرکت شما کمک کنند.

نمایشگاه ها معمولاً مورد هدف تجارت و افراد نگران صنعت خاص قرار می گیرد و از طیف متنوعی از متخصصان استقبال می شود. شرکت در یک نمایشگاه به شما این امکان را می دهد تا مارک خود را در بین جمعیت گسترده تر به بازار عرضه کنید و آنها را از محصول و خدمات خود آگاه کنید. با توجه به نوع صنعت ، غرفه داران می توانند قبل از انتشار آن در معرض دید عموم ، نمایش هایی را انجام دهند و از بازاریابی تجاری یا بازخورد عمومی کسب کنند. شما یک استخر قابل اعتماد از مشتریان علاقه مند دریافت می کنید که می توانید پس از نمایش به آنها دسترسی پیدا کنید. بنابراین ، جدا از این مزایای بلند مدت ، مزایای فوری شرکت در نمایشگاه چیست.

غرفه آرایی چیست

جام ارژنگ

دفتر مرکزی:
واحد فروش: 02136050035 (10خط)
بازاریابی : 02133200484 (8 خط)