• سئو ارزان
  • سئو ارزان
  • تبلیغات ارزان

واحد پشتیبانی و پاسخگویی جام ارژنگ جهت ارائه مشاوره و رسیدگی به امور مشتریان گرامی بطور شبانه روزی در خدمت شماست.

..پشتیبانی جام ارژنگ
Close and go back to page

مجری-گوگل?start=10

الگوریتم های جستجوی گوگل چگونه کار میکند یک مجری گوگل چگونه با ارائه راهکار نحوه جستجوی گوگل را ممعرفی میکند.

راهکارهای مناسب برای اینکه سایت ما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد کدامست؟

چرا برخی از سایت ها در صفحه اول گوگل ماندگار میشوند راز ماندگاری آنان فقط سئو حرفه ای است.

200 فاکتور رتبه بندی گوگل: لیست کامل (2021)

 
ممکن است قبلاً بدانید که گوگل از بیش از 200 عامل رتبه بندی در الگوریتم خود استفاده می کند…

اما آنها دقیقاً چیست؟

عوامل دامنه

عوامل دامنه

1. سن دامنه:  بسیاری از SEO ها معتقدند که گوگل ذاتاً به دامنه های قدیمی "اعتماد" می کند. با این حال ، جان مولر گوگل گفته است " سن دامنه هیچ کمکی نمی کند ".

2. کلمه کلیدی در دامنه سطح بالا ظاهر می شود: داشتن یک کلمه کلیدی در نام دامنه شما باعث افزایش SEO در گذشته نمی شود. اما همچنان به عنوان یک سیگنال مربوطه عمل می کند.

3. مدت ثبت دامنه: در ثبت اختراع Google آمده است:

دامنه های با ارزش (مشروع) اغلب برای چندین سال پیش پرداخت می شوند ، در حالی که دامنه های ورودی (نامشروع) به ندرت بیش از یک سال استفاده می شوند. بنابراین ، تاریخ انقضای دامنه در آینده می تواند به عنوان عاملی برای پیش بینی مشروعیت یک دامنه مورد استفاده قرار گیرد. "

4. کلید واژه در زیر دامنه: گروه تخصصی Moz موافق است که یک کلمه کلیدی که در زیر دامنه ظاهر می شود می تواند رتبه را ارتقا دهد.

6. دامنه دقیق مسابقه: دامنه های دقیق مسابقه احتمالاً از مزایای سئو کمی برخوردار هستند یا هیچ فایده ای ندارند. اما اگر EMD شما یک سایت با کیفیت پایین باشد ، در برابر به روز رسانی EMD آسیب پذیر است .

7. اطلاعات عمومی در برابر اطلاعات خصوصی: اطلاعات خصوصی اطلاعات خصوصی ممکن است نشانه "چیزی برای پنهان کردن" باشد. نقل قول گوگلر مت کاتز بیان می کند:

"... وقتی من whois موجود در آنها را بررسی کردم ، همه آنها" خدمات حفاظت از حریم خصوصی whois "را روی خود داشتند. این نسبتاً غیر معمول است. ... روشن کردن حریم خصوصی شخصی به طور خودکار بد نیست ، اما وقتی چندین مورد از این عوامل را با هم جمع کنید ، اغلب در مورد نوع بسیار متفاوتی از مدیر وب سایت صحبت می کنید تا آنهایی که فقط یک سایت دارند. »

8. مجازات مالک WhoIs: اگر گوگل شخص خاصی را به عنوان اسپم معرفی کند ، منطقی است که آنها سایر سایتهای متعلق به آن شخص را مورد بررسی دقیق قرار دهند.

9. پسوند TLD کشور: داشتن یک دامنه سطح بالا کد کشور (.cn ، .pt ، .ca) گاهی می تواند به رتبه سایت برای آن کشور خاص کمک کند ... اما می تواند توانایی سایت در رتبه بندی جهانی را محدود کند.

عوامل سطح صفحه

10. کلمه کلیدی در عنوان عنوان: اگرچه به اندازه گذشته مهم نیست ، اما تگ عنوان شما یک سیگنال مهم SEO در صفحه باقی می ماند .

12. کلمه کلیدی در برچسب توضیحات: گوگل از تگ توضیحات متا به عنوان سیگنال رتبه بندی مستقیم استفاده نمی کند . با این حال ، برچسب توضیحات شما می تواند بر نرخ کلیک تأثیر بگذارد ، که یک عامل مهم رتبه بندی است.

13. کلمه کلیدی در برچسب H1 ظاهر می شود: برچسب های H1 "برچسب عنوان دوم" هستند. بر اساس نتایج یک مطالعه همبستگی ، همراه با برچسب عنوان شما ، Google از تگ H1 شما به عنوان یک سیگنال ارتباط ثانویه استفاده می کند:

14. TF-IDF: روشی شگفت انگیز برای گفتن: "چند بار یک کلمه خاص در سند ظاهر می شود؟". هرچه بیشتر آن کلمه در صفحه ظاهر می شود ، احتمال اینکه صفحه مربوط به آن کلمه باشد بیشتر است. احتمالاً گوگل از نسخه پیچیده TF-IDF استفاده می کند.

15. طول محتوا: محتوا با کلمات بیشتر می تواند وسعت بیشتری را پوشش دهد و احتمالاً در الگوریتم نسبت به مقالات کوتاهتر و سطحی ترجیح داده می شود. در واقع ، یکی از عوامل رتبه بندی اخیر در صنعت نشان داد که متوسط ​​نتایج صفحه اول Google حدود 1400 کلمه است.

17. کلمات کلیدی نمایه سازی معنایی نهفته در محتوا (LSI): کلمات کلیدی LSI به موتورهای جستجو کمک می کند تا معانی را از کلماتی که بیش از یک معنی دارند استخراج کنند (به عنوان مثال: اپل شرکت کامپیوتر در مقابل اپل میوه). وجود/عدم وجود LSI احتمالاً به عنوان یک سیگنال کیفیت محتوا نیز عمل می کند.

18. کلمات کلیدی LSI در عنوان و شرح برچسب ها: همانطور که در مورد محتوای صفحه وب ، کلمات کلیدی LSI در متا تگ های صفحه احتمالاً به گوگل کمک می کند تا بین کلمات با چند معنی بالقوه تشخیص دهد. همچنین ممکن است به عنوان یک سیگنال مربوطه عمل کند.

19. صفحه را پوشش می دهد موضوع در عمق: وجود دارد یک ارتباط روشن بین عمق پوشش موضوع و رتبه بندی گوگل. بنابراین ، صفحاتی که هر زاویه ای را پوشش می دهند ، احتمالاً دارای لبه در مقابل صفحاتی هستند که فقط موضوعی را تا حدی پوشش می دهند.

21. استفاده از AMP: اگرچه عامل رتبه بندی مستقیم Google نیست ، اما AMP ممکن است یک الزام برای رتبه بندی در نسخه موبایل Google News Carousel باشد.

22. Entity Match: آیا محتوای صفحه با " موجودیت " ای که کاربر در جستجوی آن است مطابقت دارد ؟ اگر چنین است ، ممکن است آن صفحه رتبه آن کلمه کلیدی را افزایش دهد.

23. مرغ مگس خوار Google: این " تغییر الگوریتم " به گوگل کمک کرد از کلمات کلیدی فراتر رود. به لطف مرغ مگس خوار ، گوگل اکنون می تواند موضوع یک صفحه وب را بهتر درک کند.

24. محتوای تکراری: محتوای یکسان در همان سایت (حتی کمی اصلاح شده) می تواند بر دید موتورهای جستجو در سایت تأثیر منفی بگذارد .

25. Rel = Canonical: در صورت استفاده صحیح ، استفاده از این برچسب ممکن است مانع از مجازات سایت شما توسط Google برای محتوای تکراری شود .

26. بهینه سازی تصویر: تصاویر از طریق نام فایل ، متن جایگزین ، عنوان ، توضیحات و زیرنویس به موتورهای جستجو سیگنال های مربوطه ارسال می کنند.

27. محتوا: به روزرسانی Google Caffeine به نفع محتوای اخیراً منتشر شده یا به روز شده است ، به ویژه برای جستجوهای حساس به زمان. با تاکید بر اهمیت این عامل ، Google تاریخ آخرین به روزرسانی صفحه را برای صفحات خاصی نشان می دهد:

28. میزان به روز رسانی محتوا : اهمیت ویرایش ها و تغییرات نیز به عنوان یک عامل تازه بودن عمل می کند. افزودن یا حذف کل بخش ها مهمتر از تغییر ترتیب چند کلمه یا تصحیح اشتباه تایپی است.

29. بروزرسانی های تاریخی صفحه: هر چند وقت یکبار صفحه به روز شده است؟ روزانه ، هفتگی ، هر 5 سال؟ تکرر به روزرسانی صفحات نیز در تازگی نقش دارد.

30. برجستگی کلمه کلیدی : ظاهر شدن یک کلمه کلیدی در 100 کلمه اول محتوای یک صفحه با رتبه بندی صفحه اول گوگل مرتبط است .

31. کلیدواژه در H2 ، H3 برچسب ها : ظاهر شدن کلمه کلیدی شما به عنوان زیر عنوان در قالب H2 یا H3 ممکن است یک سیگنال ارتباط ضعیف دیگر باشد. در واقع ، گوگل جان مولر می گوید :

"این برچسب های عنوان در HTML به ما در درک ساختار صفحه کمک می کند."

32. کیفیت پیوند خروجی : بسیاری از SEO ها فکر می کنند پیوند دادن به سایت های معتبر به ارسال سیگنال های اعتماد به Google کمک می کند. و این توسط یک مطالعه اخیر صنعت تأیید می شود .

33. تم پیوند خروجی: طبق الگوریتم Hilltop ، Google ممکن است از محتوای صفحاتی که به آنها پیوند می دهید به عنوان یک سیگنال ارتباطی استفاده کند. به عنوان مثال ، اگر صفحه ای در مورد اتومبیل دارید که به صفحات مربوط به فیلم پیوند دارد ، این ممکن است به گوگل بگوید که صفحه شما در مورد فیلم ماشین ها است ، نه خودرو.

34. گرامر و املا: گرامر و املای مناسب یک سیگنال با کیفیت است ، اگرچه کاتز چند سال قبل پیام های متفاوتی در مورد اهمیت یا عدم اهمیت این پیام داد.

35. محتوای همگام: آیا محتوای صفحه اصلی است؟ اگر از صفحه فهرست بندی شده حذف یا کپی شود ، رتبه آن نیز خوب نخواهد بود ... یا ممکن است به طور کلی فهرست بندی نشود.

36. به روز رسانی سازگار با تلفن همراه: اغلب به عنوان " Mobilegeddon " شناخته می شود ، این به روز رسانی به صفحاتی که به طور مناسب برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده بودند پاداش می دهد.

37. قابلیت استفاده برای موبایل: وب سایت هایی که کاربران تلفن همراه می توانند به راحتی از آنها استفاده کنند ممکن است در "فهرست اول موبایل" Google دارای برتری باشند.

38. محتوای "پنهان" در موبایل: محتوای پنهان در دستگاه های تلفن همراه ممکن است در مقابل محتوای کاملاً قابل مشاهده فهرست بندی نشود (یا وزن آن زیاد نباشد). با این حال ، اخیراً یک گوگل اظهار داشت که محتوای پنهان مشکلی ندارد. اما همچنین گفت که در همان ویدئو ، "... اگر محتوای مهم باشد باید قابل مشاهده باشد ...".

39. "محتوای تکمیلی" مفید: طبق یک سند راهنمای Google Rater که اکنون عمومی شده است ، محتوای تکمیلی مفید شاخص کیفیت صفحه (و بنابراین رتبه بندی Google) است. به عنوان مثال می توان به مبدل ارز ، ماشین حساب سود وام و دستور العمل های تعاملی اشاره کرد.

40. محتوا در پشت زبانه ها پنهان شده است: آیا کاربران نیاز به کلیک روی برگه ای برای نشان دادن برخی از مطالب صفحه شما دارند؟ در این صورت ، گوگل گفته است که ممکن است این محتوا فهرست بندی نشود.

41. تعداد پیوندهای خروجی: تعداد زیاد OBL های dofollow می توانند رتبه صفحه را "نشت" کنند ، که می تواند به رتبه آن صفحه آسیب برساند.

42. چند رسانه ای: تصاویر ، فیلم ها و سایر عناصر چند رسانه ای ممکن است به عنوان یک سیگنال کیفیت محتوا عمل کنند.

43. تعداد پیوندهای داخلی اشاره به صفحه: تعداد پیوندهای داخلی یک صفحه اهمیت آن را نسبت به سایر صفحات سایت نشان می دهد (پیوندهای داخلی بیشتر = مهمتر).

44. کیفیت پیوندهای داخلی اشاره به صفحه : پیوندهای داخلی صفحات معتبر در دامنه تأثیر قوی تری نسبت به صفحات بدون رتبه بندی صفحه یا کم دارند.

45. پیوندهای شکسته: داشتن بیش از حد پیوندهای شکسته در یک صفحه ممکن است نشانه نادیده گرفته شدن یا رها شدن سایت باشد. گوگل راتر دستورالعمل های سند با استفاده از لینک های شکسته به عنوان یکی برای ارزیابی کیفیت یک صفحه بود.

46. ​​سطح خواندن: شکی نیست که گوگل سطح خواندن صفحات وب را تخمین می زند. در واقع ، گوگل آمار سطح خواندن را به شما ارائه می دهد:

اما آنچه آنها با این اطلاعات انجام می دهند محل بحث است. برخی می گویند سطح ابتدایی خواندن به شما کمک می کند رتبه بهتری داشته باشید زیرا برای توده ها جذاب است. اما دیگران سطح خواندن اولیه را با تولید محتوا مانند مقالات Ezine مرتبط می کنند.

47. پیوندهای وابسته : پیوندهای وابسته احتمالاً به رتبه شما آسیب نمی رسانند. اما اگر تعداد زیادی از آنها دارید ، الگوریتم گوگل ممکن است به سایر سیگنال های کیفیت توجه بیشتری کند تا مطمئن شود "یک سایت وابسته نازک " نیستید .

48. خطاهای HTML/اعتبار سنجی W3C : بسیاری از خطاهای HTML یا کدنویسی نامرتب ممکن است نشانه یک سایت بی کیفیت باشد. در حالی که بحث برانگیز است ، بسیاری در SEO فکر می کنند از یک صفحه کدگذاری شده به عنوان یک سیگنال با کیفیت استفاده می شود.

49. قدرت دامنه : همه چیز برابر است ، یک صفحه در یک دامنه معتبر از صفحه ای در یک دامنه با قدرت کمتر رتبه بالاتری خواهد داشت.

51. طول URL: URL های بیش از حد طولانی ممکن است به دید موتورهای جستجو صفحه صدمه بزند. در واقع، مطالعات متعددی صنعت پیدا کرده اند که URL های کوتاه شده تمایل دارند که لبه کمی در نتایج جستجوی گوگل است.

53. ویراستاران انسانی: اگرچه هرگز تأیید نشده است ، گوگل ثبت اختراعی را برای سیستمی ثبت کرده است که به ویراستاران انسانی اجازه می دهد تا بر SERP ها تأثیر بگذارند.

54. طبقه بندی صفحه: مقوله ای که صفحه در آن ظاهر می شود یک سیگنال مربوطه است. صفحه ای که بخشی از یک گروه مرتبط است ممکن است در مقایسه با صفحه ای که در یک دسته غیر مرتبط ثبت شده است ، افزایش ارتباط داشته باشد.

55. کلمه کلیدی در URL : یک سیگنال مربوطه دیگر. اخیراً یک نماینده گوگل این را " یک عامل رتبه بندی بسیار کوچک " نامیده است. اما با این وجود یک عامل رتبه بندی

56. رشته URL: دسته های رشته URL توسط Google خوانده می شوند و ممکن است یک سیگنال موضوعی برای آنچه یک صفحه در مورد آن است ارائه دهند:

57. منابع و منابع: استناد به منابع و منابع ، مانند مقاله های تحقیقی ، ممکن است نشانه کیفیت باشد. در دستورالعمل های کیفیت گوگل آمده است که داوران هنگام مشاهده صفحات خاص باید مراقب منابع باشند: "این موضوعی است که تخصص و/یا منابع معتبر در آن اهمیت دارد ...". با این حال ، گوگل استفاده از پیوندهای خارجی را به عنوان سیگنال رتبه بندی رد کرده است.

58. گلوله ها و لیست های شماره گذاری شده: گلوله ها و لیست های شماره گذاری شده به تجزیه مطالب شما برای خوانندگان کمک می کند و کاربر پسند تر می شود. احتمالاً گوگل موافق است و ممکن است محتوای حاوی گلوله و شماره را ترجیح دهد.

59. اولویت این صفحه در نقشه سایت: اولویت یک صفحه داده از طریق فایل sitemap.xml به ممکن است تحت تاثیر رتبه بندی.

60. تعداد زیادی پیوندهای خروجی: مستقیماً از سند رتبه بندی کیفیت فوق الذکر:

"برخی از صفحات دارای پیوندهای بسیار زیاد ، مبهم صفحه و حواس پرتی از محتوای اصلی هستند."

61. علائم UX از کلمات کلیدی دیگر رتبه بندی صفحات برای: اگر صفحه برای چند کلمه کلیدی دیگر رتبه بندی کند ، ممکن است نشان داخلی کیفیت را به گوگل بدهد. در واقع ، گزارش اخیر گوگل در مورد نحوه عملکرد جستجو بیان می کند:

"ما به دنبال سایت هایی هستیم که به نظر می رسد بسیاری از کاربران برای جستجوهای مشابه ارزش قائل هستند."

62. عصر صفحه: اگرچه گوگل محتوای تازه را ترجیح می دهد ، اما صفحه ای قدیمی که مرتباً به روز می شود ممکن است از صفحه جدیدتر بهتر عمل کند.

63. طرح کاربر پسند: با استناد به سند راهنمای کیفیت Google بار دیگر:

"صفحه بندی صفحات با بالاترین کیفیت باعث می شود محتوای اصلی بلافاصله قابل مشاهده باشد."

64. دامنه های پارک شده : به روزرسانی Google در دسامبر 2011 دید جستجو در دامنه های پارک شده را کاهش داد.

65. محتوای مفید: همانطور که توسط خواننده Backlinko Jared Carrizales اشاره شد ، Google ممکن است بین محتوای "با کیفیت" و "مفید" تمایز قائل شود .

عوامل سطح سایت

66. محتوا بینش ارزشمند و منحصر به فردی را ارائه می دهد: گوگل اعلام کرده که خوشحال می شود سایت هایی را که هیچ چیز جدید یا مفید به خصوص در سایت های وابسته نازک نمی کند جریمه کند.

67. صفحه تماس با ما: در سند کیفیت فوق الذکر گوگل آمده است که سایتهایی را با "اطلاعات تماس مناسب" ترجیح می دهند. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس شما با اطلاعات whois شما مطابقت دارد.

68. Domain Trust/TrustRank: بسیاری از SEO ها معتقدند که "TrustRank" یک فاکتور رتبه بندی بسیار مهم است. و گواهی ثبت اختراع با عنوان "رتبه بندی نتایج جستجو بر اساس اعتماد" ، به نظر می رسد این را تأیید می کند.

69. معماری سایت: یک معماری خوب سایت (به عنوان مثال ، ساختار سیلو) به Google کمک می کند تا محتوای شما را به صورت موضوعی سازماندهی کند . همچنین می تواند به Googlebot دسترسی پیدا کند و به همه صفحات سایت شما فهرست بندی کند.

70. به روزرسانی سایت: بسیاری از سئو کاران معتقدند که به روز رسانی وب سایت-و به ویژه هنگامی که محتوای جدیدی به سایت اضافه می شود-یک عامل شادابی در سراسر سایت است. اگرچه گوگل اخیراً استفاده از "فرکانس انتشار" را در الگوریتم خود تکذیب کرده است.

71. وجود نقشه سایت: نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات شما را راحت تر و دقیق تر فهرست بندی کرده و دید را بهبود ببخشند. با این حال ، گوگل اخیراً اعلام کرده است که نقشه سایت HTML برای SEO مفید نیست.

72. به روزرسانی سایت : بسیاری از خرابی های ناشی از تعمیر و نگهداری سایت یا مشکلات سرور ممکن است به رتبه شما صدمه بزند (و حتی اگر اصلاح نشود ، می تواند باعث حذف نمایه شود).

73. موقعیت سرور : مکان سرور بر روی رتبه سایت شما در مناطق مختلف جغرافیایی تأثیر می گذارد ( منبع ). مخصوصاً برای جستجوهای جغرافیایی خاص.

74. گواهی SSL : گوگل تأیید کرده است که از HTTPS به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می کند.

به گفته گوگل ، با این حال ، HTTPS فقط به عنوان " کراوات شکن " عمل می کند.

75. EAT: مخفف "تخصص ، اقتدار ، اعتماد". ممکن است گوگل به سایتهایی با سطح بالای EAT (به ویژه سایتهایی که محتوای مرتبط با سلامت را منتشر می کنند) برتری دهد.

76. اطلاعات متای تکراری در سایت : اطلاعات متای تکراری در سراسر سایت شما ممکن است تمام نمای صفحه شما را کاهش دهد.

77. ناوبری Breadcrumb: این یک سبک معماری سایت کاربر پسند است که به کاربران (و موتورهای جستجو) کمک می کند تا بدانند در کجا قرار دارند:

گوگل می گوید : "Google Search از نشانه گذاری خرده ریز در بدنه یک صفحه وب برای طبقه بندی اطلاعات صفحه در نتایج جستجو استفاده می کند."

78. موبایل بهینه شده است: با بیش از نیمی از کل جستجوها از دستگاه های تلفن همراه ، Google می خواهد ببیند که سایت شما برای کاربران تلفن همراه بهینه شده است . در واقع ، اکنون گوگل وب سایت هایی را که با موبایل سازگار نیستند مجازات می کند

79. یوتیوب: شکی نیست که ویدیوهای YouTube در SERP ها ترجیح داده می شوند (احتمالاً به این دلیل که گوگل مالک آن است):

در واقع ، Search Engine Land دریافت که ترافیک YouTube.com پس از Google Panda به میزان قابل توجهی افزایش یافته است .

80. قابلیت استفاده از سایت: سایتی که استفاده از آن یا پیمایش آن دشوار است می تواند با کاهش زمان در سایت ، صفحات مشاهده شده و نرخ بازگشت (به عبارت دیگر ، عوامل رتبه بندی RankBrain ) به طور غیرمستقیم به رتبه بندی آسیب برساند .

81. استفاده از Google Analytics و Google Search Console: برخی تصور می کنند که نصب این دو برنامه در سایت شما می تواند نمایه سازی صفحه شما را بهبود بخشد. همچنین ممکن است با دادن داده های بیشتر به Google برای کار با رتبه بندی (به عنوان مثال نرخ بازگشت سریع تر ، خواه از ترافیک ارجاع از بک لینک خود استفاده کنید یا نه) ، مستقیماً بر رتبه بندی تأثیر بگذارند . با این وجود ، گوگل این را به عنوان یک افسانه رد کرده است.

82. بررسی کاربران/شهرت سایت: شهرت یک سایت در سایت هایی مانند Yelp.com احتمالاً نقش مهمی در الگوریتم گوگل ایفا می کند. گوگل حتی به ندرت یک طرح کلی از نحوه استفاده از نقد و بررسی های آنلاین پس از اینکه یکی از سایتها در تلاش برای بدست آوردن مطبوعات و پیوندها توسط مشتریان تقلب کرد ، ارسال کرد.

83. Core Web Vitals:  Core Web Vitals از نظر تأثیر بر رتبه بندی ها " بیش از یک رکورد شکن " هستند.

84. پیوند دادن به دامنه سن: بک لینک از دامنه های قدیمی ممکن است قوی تر از دامنه های جدید باشد.

85. تعداد دامنه های ریشه: تعداد دامنه های ارجاع شده یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی در الگوریتم گوگل است ، همانطور که از مطالعه صنعت ما در مورد 11.8 میلیون نتایج جستجوی Google مشاهده می کنید.

87. # صفحات پیوند دهنده : تعداد کل صفحات پیوند دهنده (حتی از یک دامنه) ممکن است بر رتبه بندی تأثیر بگذارد .

88. Backlink Anchor Text : همانطور که در این شرح الگوریتم اصلی Google ذکر شده است:

"ابتدا ، مجریان اغلب توضیحات دقیق تری از صفحات وب نسبت به خود صفحات ارائه می دهند."

بدیهی است که تکیه گاه از اهمیت کمتری نسبت به قبل برخوردار است (و در صورت بهینه سازی بیش از حد ، به عنوان سیگنال وب اسپم کار می کند ). اما لنگر متن غنی از کلمات کلیدی هنوز در دوزهای کوچک یک سیگنال ارتباط قوی ارسال می کند.

89. برچسب Alt (برای پیوندهای تصویر) : متن Alt به عنوان لنگر متن برای تصاویر عمل می کند.

90. پیوندهایی از دامنه های .edu یا .gov : مت کاتز اظهار داشته است که TLD اهمیت سایت را در نظر نمی گیرد. و گوگل گفته است که بسیاری از پیوندهای Edu را " نادیده می گیرند ". با این حال ، این امر باعث نمی شود SEO ها فکر نکنند که مکان خاصی در الگوریتم برای TLD های .gov و .edu وجود دارد.

91. قدرت پیوند دادن صفحه: اقتدار (PageRank) صفحه ارجاع دهنده از زمان های اولیه گوگل تا به امروز یک عامل رتبه بندی بسیار مهم بوده و هنوز هم هست .

93. پیوندها از رقبا: پیوندهای صفحات دیگر که در همان SERP رتبه بندی می شوند ممکن است برای رتبه بندی یک صفحه برای آن کلمه کلیدی خاص ارزشمندتر باشد (به دلیل این واقعیت که آنها صفحات بسیار مرتبط هستند).

94. پیوندهایی از وب سایت های "مورد انتظار": اگرچه حدس و گمان است ، اما برخی از سئو کاران معتقدند که Google تا زمانی که به مجموعه ای از سایتهای معتبر "مورد انتظار" در صنعت شما لینک ندهید ، به وب سایت شما اعتماد کامل نخواهد داشت.

95. پیوندهایی از محله های بد: پیوندهای به اصطلاح "محله های بد" ممکن است به سایت شما آسیب برساند .

96. پست های مهمان: اگرچه پیوندهای پست های مهمان هنوز ارزش خود را از دست می دهند ، اما احتمالاً به اندازه پیوندهای تحریریه واقعی قدرتمند نیستند (بعلاوه ، ارسال مهمان "در مقیاس بزرگ " می تواند سایت شما را با مشکل مواجه کند).

97. پیوندها از آگهی ها: به گفته گوگل ، پیوندهای تبلیغاتی باید دنبال نشده یا از ویژگی rel = sponsored استفاده کنند. با این حال ، به احتمال زیاد Google می تواند پیوندهای دنبال شده از تبلیغات را شناسایی و فیلتر کند.

98. مرجع صفحه اصلی: پیوندهای صفحه اصلی صفحه ارجاع ممکن است در ارزیابی وزن سایت - و در نتیجه پیوند - اهمیت ویژه ای داشته باشد.

99. پیوندهای Nofollow: این یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در سئو است. حرف رسمی گوگل در این مورد این است:

"به طور کلی ، ما آنها را دنبال نمی کنیم."

این نشان می دهد که آنها ... حداقل در موارد خاص. داشتن درصد خاصی از پیوندهای nofollow همچنین ممکن است نمایه پیوند طبیعی در مقابل غیر طبیعی را نشان دهد.

100. تنوع انواع پیوندها: داشتن درصد زیادی غیر طبیعی از پیوندهای شما از یک منبع واحد (به عنوان مثال پروفایل انجمن ، نظرات وبلاگ) ممکن است نشانه وب اسپم باشد. از طرف دیگر ، پیوندهای منابع مختلف نشانه نمایه پیوند طبیعی است.

101. برچسب های "حمایت شده" یا "UGC": پیوندهایی که با عنوان "rel = sponsored" یا "rel = UGC" برچسب گذاری می شوند متفاوت از پیوندهای "دنبال شده" یا rel = nofollow معمولی هستند.

102. پیوندهای متنی: پیوندهای تعبیه شده در داخل محتوای صفحه از پیوندهای یک صفحه خالی قوی تر یا در جاهای دیگر صفحه یافت می شوند.

103. تغییر بیش از حد 301 به صفحه: طبق یک ویدیو راهنمای وبمستر ، پیوندهای برگشتی از تغییر مسیرهای 301 برخی از PageRank را کم رنگ می کند .

104. لینک داخلی Anchor Text : لنگر متن داخلی لینک دیگری است. گفته می شود ، پیوندهای داخلی به احتمال زیاد وزن بسیار کمتری نسبت به تکیه گاه متن از سایت های خارجی دارند.

105. پیوند عنوان پیوند : عنوان پیوند (متنی که هنگام حرکت روی پیوند نشان داده می شود) نیز ممکن است به عنوان یک سیگنال ارتباط ضعیف استفاده شود.

106. دامنه مرجع TLD کشور: دریافت پیوندها از افزونه های دامنه سطح بالا مخصوص کشور (.de ، .cn ، .co.uk) ممکن است به شما در رتبه بندی بهتر در آن کشور کمک کند.

107. محل پیوند در محتوا: پیوندهای ابتدای یک قطعه محتوا ممکن است کمی بیشتر از پیوندهایی که در انتهای محتوا قرار گرفته اند وزن بیشتری داشته باشند.

109. ارتباط دامنه: پیوند یک سایت در طاقچه مشابه به طور قابل توجهی قوی تر از پیوند یک سایت کاملاً غیر مرتبط است.

110. ارتباط سطح صفحه: پیوند از صفحه مربوطه نیز ارزش بیشتری دارد.

111. کلمه کلیدی در عنوان: Google به پیوندهای صفحاتی که دارای کلمه کلیدی صفحه شما در عنوان هستند ، علاقه بیشتری نشان می دهد ("کارشناسان به متخصصان پیوند می زنند.")

112. سرعت پیوند مثبت: سایتی با سرعت پیوند مثبت معمولاً SERP را افزایش می دهد زیرا نشان می دهد محبوبیت سایت شما افزایش می یابد.

114. پیوندهایی از صفحات "Hub": الگوریتم Hilltop نشان می دهد که دریافت پیوندها از صفحاتی که به عنوان منابع برتر (یا مرکز) در یک موضوع خاص در نظر گرفته شده اند ، از رفتار خاصی برخوردار است.

115. پیوند از سایت های مرجع : پیوندی از سایتی که به عنوان "سایت معتبر" در نظر گرفته شده است ، احتمالاً بیشتر از پیوندی از یک سایت کوچک و نسبتاً ناشناخته ، آبدار است.

116. به عنوان منبع ویکی پدیا پیوند داده شده است : اگرچه پیوندها پیگیری نمی شوند ، اما بسیاری فکر می کنند که دریافت پیوند از ویکی پدیا به شما اعتماد و اقتدار کمی در موتورهای جستجو می دهد. گوگل این موضوع را رد کرده است .

117. اتفاقات همزمان: کلماتی که در پیوندهای شما ظاهر می شوند به گوگل کمک می کند تا بگوید آن صفحه درباره چیست .

118. عصر بک لینک: طبق پتنت گوگل ، پیوندهای قدیمی تر دارای قدرت رتبه بندی بیشتری نسبت به بک لینک های تازه ایجاد شده هستند.

119. پیوندها از سایت های واقعی در مقابل "Splogs": با توجه به گسترش شبکه های وبلاگ ، احتمالاً گوگل به پیوندهایی که از "سایت های واقعی" می آیند بیشتر اهمیت می دهد تا از وبلاگ های جعلی. آنها به احتمال زیاد از سیگنال های نام تجاری و تعامل کاربر برای تمایز بین این دو استفاده می کنند.

120. نمایه پیوند طبیعی: سایتی با مشخصات پیوند "طبیعی" بسیار رتبه بندی می شود و نسبت به سایتی که به طور واضح از استراتژی های کلاه سیاه برای ایجاد پیوند استفاده کرده است ، در برابر به روز رسانی دوام بیشتری خواهد داشت.

121. پیوندهای متقابل: صفحه طرح های پیوندهای Google "تبادل بیش از حد پیوند" را به عنوان یک طرح پیوند برای جلوگیری از فهرست بندی می کند.

122. پیوندهای محتوای تولید شده توسط کاربر: Google می تواند UGC را در مقابل محتوای منتشر شده توسط مالک واقعی سایت شناسایی کند. به عنوان مثال ، آنها می دانند که پیوند وبلاگ رسمی WordPress.com با پیوند besttoasterreviews.wordpress.com بسیار متفاوت است.

123. پیوندهای 301: پیوندهای 301 تغییرمسیرها ممکن است در مقایسه با یک پیوند مستقیم مقدار کمی آب از دست بدهند. با این حال ، مت کاتز می گوید که 301s شبیه لینک مستقیم است

124. استفاده از Schema.org: صفحاتی که از ریزفرمت ها پشتیبانی می کنند ممکن است بدون آن در صفحات بالاتر قرار گیرند. این ممکن است یک افزایش مستقیم یا این واقعیت باشد که صفحات دارای قالب بندی میکرو SRP CTR بالاتری دارند:

125. TrustRank از سایت پیوند دهنده: قابلیت اطمینان سایت که به شما پیوند می دهد تعیین می کند که چقدر "TrustRank" به شما منتقل می شود.

126. تعداد پیوندهای خروجی در صفحه: PageRank محدود است. پیوندی در صفحه ای که دارای صدها پیوند خارجی است ، نسبت به صفحه ای که تعداد انگشت شماری پیوندهای خروجی دارد ، از رتبه بندی پایین تری برخوردار است.

127. پیوندهای انجمن: به دلیل ارسال هرزنامه در سطح صنعتی ، Google ممکن است پیوندهای انجمن ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

128. تعداد کلمات محتوای پیوند دهنده: پیوند از یک پست 1000 کلمه ای معمولاً از پیوند داخل یک قطعه 25 کلمه ای ارزشمندتر است.

129. کیفیت پیوند دادن محتوا: پیوندهایی که از محتوای ضعیف نوشته شده اند یا به هم ریخته اند به اندازه پیوندهایی که از محتوای خوب نوشته شده اند ارزش ندارند.

130. پیوندهای سایت: مت کاتس تأیید کرده است که پیوندهای اطراف سایت "فشرده" شده و به عنوان یک پیوند واحد شمرده می شوند.

تعامل کاربر

131. RankBrain: RankBrain الگوریتم هوش مصنوعی گوگل است. بسیاری معتقدند که هدف اصلی آن اندازه گیری نحوه تعامل کاربران با نتایج جستجو (و رتبه بندی نتایج مطابق با آن) است.

132. نرخ کلیک ارگانیک برای یک کلمه کلیدی : به گفته گوگل ، صفحاتی که در CTR بیشتر کلیک می شوند ممکن است SERP را برای آن کلمه کلیدی خاص افزایش دهند.

133. CTR ارگانیک برای همه کلمات کلیدی : CTR ارگانیک یک سایت برای همه کلمات کلیدی که رتبه بندی می کند ممکن است یک سیگنال تعامل مبتنی بر انسان (به عبارت دیگر ، " نمره کیفیت" برای نتایج ارگانیک ) باشد.

134. نرخ پرش : همه افراد در سئو با موارد پرش نرخ موافق نیستند ، اما ممکن است روشی باشد که گوگل از کاربران خود به عنوان تست کننده کیفیت استفاده کند (به هر حال ، صفحات با نرخ پرش بالا احتمالاً نتیجه خوبی برای آن کلمه کلیدی نیستند) به همچنین ، یک مطالعه بزرگ توسط SEMRush نشان داد که بین نرخ پرش و رتبه بندی گوگل ارتباط وجود دارد.

136. تکرار ترافیک : سایت هایی با بازدیدکنندگان مکرر ممکن است رتبه Google را افزایش دهند.

137. پوگوستیکینگ: " پوگوستیکینگ " نوع خاصی از جهش است. در این حالت ، کاربر در تلاش برای یافتن پاسخ پرس و جو خود ، بر روی سایر نتایج جستجو کلیک می کند.

نتايجي كه افراد Pogostick از آنها برخوردارند ممكن است رتبه قابل توجهي را كاهش دهند .

138. سایت های مسدود شده : گوگل این ویژگی را در Chrome متوقف کرده است. با این حال ، پاندا از این ویژگی به عنوان یک سیگنال کیفیت استفاده کرد. بنابراین ممکن است گوگل هنوز از انواع آن استفاده کند.

139. نشانک های Chrome: می دانیم که Google داده های استفاده از مرورگر Chrome را جمع آوری می کند . صفحاتی که در Chrome نشانک گذاری می شوند ممکن است تقویت شوند.

140. تعداد نظرات: صفحات دارای تعداد زیادی نظر ممکن است نشانه ای از تعامل و کیفیت کاربر باشد. در واقع ، یکی از گوگلرها گفت که نظرات می تواند در رتبه بندی کمک زیادی کند.

141. زمان توقف: گوگل توجه بسیار نزدیک به " دوئل ": چگونه مردم طولانی در صفحه خود را صرف وقتی از یک جستجوی گوگل. این نیز گاهی به عنوان "کلیک طولانی در مقابل کلیک کوتاه" نامیده می شود. به طور خلاصه: گوگل مدت زمان جستجوی گوگل در صفحه شما را اندازه گیری می کند. هر چه مدت زمان بیشتری صرف شود ، بهتر است.

قوانین ویژه الگوریتم گوگل

142. پرسش مستلزم طراوت است: گوگل صفحات جدید را برای جستجوهای خاص تقویت می کند .

143. پرسش مستحق تنوع است: ممکن است گوگل برای کلمات کلیدی مبهم مانند "تد" ، "WWF" یا "یاقوت" تنوع را به SERP اضافه کند .

144. سابقه مرور کاربران : احتمالاً خودتان نیز متوجه این موضوع شده اید: وب سایت هایی که مرتباً از آنها دیدن می کنید SERP را برای جستجوهای شما افزایش می دهند.

145. سابقه جستجوی کاربر: زنجیره جستجو بر نتایج جستجو برای جستجوهای بعدی تأثیر می گذارد . به عنوان مثال ، اگر "بررسی" را جستجو می کنید و سپس "توستر" را جستجو می کنید ، احتمالاً گوگل سایت های بررسی توستر را در SERP ها بالاتر قرار می دهد.

146. قطعه های برجسته: بر اساس یک مطالعه SEMRush ، Google بر اساس ترکیبی از طول محتوا ، قالب بندی ، قدرت صفحه و استفاده از HTTP ، محتوای Featured Snippets را انتخاب می کند.

147. هدف گذاری جغرافیایی: Google به سایت هایی با IP سرور محلی و پسوند نام دامنه خاص کشور اولویت می دهد.

148. جستجوی ایمن: نتایج جستجو با کلمات نفرین کننده یا محتوای بزرگسالان برای افرادی که جستجوی ایمن روشن است ظاهر نمی شود .

149. کلمات کلیدی "YMYL": گوگل دارای استانداردهای کیفیت محتوای بالاتری برای کلمات کلیدی "Your Money or Your Life" است.

150. شکایات DMCA: Google صفحات دارای شکایات قانونی DMCA را "کاهش می دهد" .

151. تنوع دامنه : به اصطلاح " به روز رسانی بزرگ پا " دامنه های بیشتری را به هر صفحه SERP اضافه کرده است.

152. جستجوهای مبادله ای : گاهی اوقات Google نتایج متفاوتی را برای کلمات کلیدی مربوط به خرید ، مانند جستجوهای پرواز نشان می دهد.

153. جستجوهای محلی: برای جستجوهای محلی ، Google اغلب نتایج محلی را بالاتر از SERP های طبیعی "طبیعی" قرار می دهد.

154. جعبه Top Stories: برخی از کلمات کلیدی باعث ایجاد یک جعبه Top Stories می شوند:

155. ترجیح برند بزرگ: پس از به روز رسانی وینس ، گوگل شروع به تقویت مارک های بزرگ برای کلمات کلیدی خاص کرد.

156. نتایج خرید: گاهی اوقات نتایج خرید Google در SERP های ارگانیک نمایش داده می شود:

 
نتایج خرید در Google SERP

157. نتایج تصویر: گاهی اوقات تصاویر Google در نتایج جستجوی معمولی و ارگانیک ظاهر می شوند.

158. نتایج تخم مرغ عید پاک: گوگل دهها نتیجه تخم مرغ عید پاک دارد . به عنوان مثال ، وقتی در جستجوی تصویر Google عبارت "Atari Breakout" را جستجو می کنید ، نتایج جستجو به یک بازی قابل بازی (!) تبدیل می شود. برای این کار به ویکتور پن فریاد بزنید.

159. نتایج سایت تنها برای مارک ها: کلمات کلیدی دامنه ای یا برند گرا چندین نتیجه را از یک سایت ارائه می دهند .

160. به روز رسانی وام های پرداختی: این یک الگوریتم ویژه است که برای پاکسازی " سوالات بسیار ناخواسته " طراحی شده است.

علائم تجاری

161. نام تجاری Anchor Text: لنگر متن مارک دار یک علامت ساده اما قوی است.

162. جستجوهای مارک دار: افراد مارک ها را جستجو می کنند. اگر افراد نام تجاری شما را در Google جستجو کنند ، این به گوگل نشان می دهد که سایت شما یک مارک واقعی است.

163. مارک + جستجوی کلمات کلیدی: آیا افراد به همراه نام تجاری شما کلمه کلیدی خاصی را جستجو می کنند (به عنوان مثال: "عوامل رتبه بندی Backlinko Google" یا "SEO Backlinko")؟ در این صورت ، هنگامی که افراد نسخه بدون مارک آن کلمه کلیدی را در گوگل جستجو می کنند ، ممکن است رتبه آن به شما افزایش یابد.

164. سایت دارای صفحه و موارد پسندیده در فیس بوک است: مارک ها دارای صفحات فیس بوک با تعداد زیادی لایک هستند.

165. سایت دارای نمایه توییتر با دنبال کنندگان است: پروفایل های توییتر با تعداد زیادی دنبال کننده نشان دهنده یک مارک محبوب است.

166. صفحه شرکت Linkedin رسمی: اکثر مشاغل واقعی دارای صفحات Linkedin شرکت هستند.

167. تألیف مشهور: در فوریه 2013 ، مدیرعامل گوگل اریک اشمیت مدعی شد:

"در نتایج جستجو ، اطلاعات مرتبط با پروفایل های آنلاین تأیید شده بالاتر از محتوا بدون چنین تأییدی قرار می گیرند ، که باعث می شود اکثر کاربران به طور طبیعی بر روی نتایج برتر (تأیید شده) کلیک کنند."

168. مشروعیت حساب های رسانه های اجتماعی: یک حساب رسانه اجتماعی با 10 هزار دنبال کننده و 2 پست احتمالاً بسیار متفاوت از یک حساب قوی 10 هزار دنبال کننده دیگر با تعامل زیاد تفسیر می شود . در حقیقت ، گوگل حق ثبت اختراع برای تشخیص واقعی یا جعلی بودن حساب های رسانه های اجتماعی را ثبت کرد.

169. نام های تجاری در مورد داستان های برتر: مارک های واقعاً بزرگ همیشه در سایت های Top Stories ذکر می شوند. در حقیقت ، برخی از مارک ها حتی در صفحه اول خبری از وب سایت خود دارند:

170. ذکر نام تجاری بدون پیوند : مارک ها بدون پیوند به آنها ذکر می شوند. گوگل به نام تجاری غیرپیوندی به عنوان سیگنال مارک نگاه می کند.

171. محل آجر و ملات: مشاغل واقعی دفاتر دارند. این امکان وجود دارد که گوگل برای تعیین موقعیت مکانی یا مارک داده ها تعیین کند که آیا یک سایت یک مارک بزرگ است یا خیر.

عوامل ایجاد وب سایت در سایت

172. مجازات پاندا: سایتهایی با محتوای بی کیفیت (به ویژه مزارع محتوا ) پس از برخورد با پنالتی پاندا در جستجو کمتر قابل مشاهده هستند .

173. پیوندها به محله های بد: پیوند به "محله های بد" - مانند داروخانه های ناخواسته یا سایت های قرض الحسنه - ممکن است به دید جستجوی شما آسیب برساند.

174. تغییرمسیر: مخفیانه بزرگ بدون هیچ است . اگر گرفتار شود ، ممکن است سایتی نه تنها جریمه شود ، بلکه نمایه سازی شود.

175. پنجره های بازشو یا " تبلیغات مزاحم ": در سند رسمی دستورالعمل های رتبه بندی گوگل آمده است که پنجره های بازشو و تبلیغات حواس پرت کننده نشانه یک سایت بی کیفیت است.

176. پنجره های بینابینی: Google ممکن است سایتهایی را که پنجره های صفحه کامل "بینابینی" را برای کاربران تلفن همراه نمایش می دهد ، مجازات کند .

177. بهینه سازی بیش از حد سایت: بله ، گوگل افراد را برای بهینه سازی بیش از حد سایت خود مجازات می کند . این شامل: پر کردن کلمات کلیدی ، پر کردن برچسب هدر ، تزئین بیش از حد کلمات کلیدی است.

178. محتویات مبهم: گواهی ثبت اختراع گوگل نشان می دهد که چگونه Google می تواند محتوای "gibberish" را شناسایی کند ، که برای فیلتر کردن محتوای چرخیده یا تولید شده خودکار از فهرست آنها مفید است.

179. صفحات Doorway: گوگل می خواهد صفحه ای که به Google نشان می دهید صفحه ای باشد که کاربر در نهایت می بیند. اگر صفحه شما افراد را به صفحه دیگری هدایت می کند ، این "صفحه Doorway" است. نیازی به گفتن نیست که گوگل سایت هایی را که از Doorway Pages استفاده می کنند ، دوست ندارد .

180. تبلیغات بالای پوشه: " الگوریتم چیدمان صفحه " سایت هایی را با تبلیغات زیاد (و محتوای زیاد) در بالای صفحه مجازات نمی کند.

181. پنهان کردن پیوندهای وابسته: زمانی که سعی می کنید پیوندهای وابسته را پنهان کنید ( به ویژه با روپوش ) ، بیش از حد مجازات می شود.

182. فرد: نام مستعار که به مجموعه ای از به روزرسانی های گوگل در سال 2017 داده شده است. طبق Search Engine Land ، فرد "سایتهای با محتوای کم ارزش را هدف قرار می دهد که درآمد را برای کمک به کاربران خود بالاتر از حد قرار می دهند."

183. سایت های وابسته: بر هیچ کس پوشیده نیست که گوگل بزرگترین طرفدار شرکت های وابسته نیست . و بسیاری فکر می کنند سایتهایی که از برنامه های وابسته درآمد کسب می کنند تحت نظارت بیشتری قرار می گیرند.

184. تولید محتوای خودکار: گوگل به طور قابل ملاحظه ای از محتوای تولید شده متنفر است . اگر آنها مشکوک باشند که سایت شما محتوای تولید شده توسط رایانه را پمپاژ می کند ، ممکن است منجر به مجازات یا حذف فهرست بندی شود.

185. مجسمه سازی بیش از حد PageRank: پیشروی بیش از حد با مجسمه سازی PageRank - با دنبال نکردن تمام پیوندهای خروجی - ممکن است نشانه ای از بازی سیستم باشد.

186. آدرس IP پرچم گذاری شده به عنوان هرزنامه: اگر آدرس IP سرور شما به عنوان هرزنامه پرچم گذاری شده باشد ، ممکن است بر همه سایت های آن سرور تأثیر بگذارد .

187. هرزنامه متا برچسب: پر شدن کلمات کلیدی در متا تگ ها نیز ممکن است اتفاق بیفتد. اگر گوگل تصور می کند که شما کلمات کلیدی را به عنوان و برچسب های توصیف خود اضافه می کنید تا بتوانید با بازی algo بازی کنید ، ممکن است با مجازات به سایت شما ضربه بزنند.

عوامل وب سایت خارج از سایت

188. سایت هک شده : اگر سایت شما هک شود می تواند از نتایج جستجو حذف شود. در واقع ، Search Engine Land پس از اینکه گوگل تصور کرد هک شده است ، از حالت نمایه خارج شد.

189. هجوم غیرطبیعی پیوندها: هجوم ناگهانی (و غیر طبیعی) پیوندها نشانه ای مطمئن از پیوندهای ساختگی است.

190. مجازات پنگوئن: سایتهایی که توسط گوگل پنگوئن مورد حمله قرار گرفته اند در جستجو به طور قابل توجهی کمتر قابل مشاهده هستند. اگرچه ظاهراً پنگوئن اکنون بیشتر روی فیلتر کردن پیوندهای بد در مقابل مجازات کل وب سایت ها تمرکز کرده است.

191. مشخصات پیوندها با درصد بالای پیوندهای با کیفیت پایین: پیوندهای زیادی از منابع که معمولاً توسط SEOs کلاه سیاه استفاده می شود (مانند نظرات وبلاگ و نمایه های انجمن) ممکن است نشانه ای از بازی سیستم باشد.

192. پیوندها از وب سایت های غیر مرتبط: درصد بالایی از بک لینک از سایت های غیر مرتبط می تواند شانس مجازات دستی را افزایش دهد .

193. پیوندهای غیرطبیعی هشدار: گوگل هزاران پیام "اعلان پیوندهای غیر طبیعی تشخیص داده شده توسط کنسول جستجوی Google" ارسال کرده است. این معمولاً قبل از سقوط رتبه است ، اگرچه 100 of از مواقع نیست .

194. پیوندهای دایرکتوری با کیفیت پایین: به گفته گوگل ، پیوندهای پشتیبان از دایرکتوری های با کیفیت پایین می تواند منجر به مجازات شود.

195. پیوندهای ویجت: گوگل از پیوندهایی که هنگام نصب "ویجت" در سایت خود به طور خودکار ایجاد می شوند اخم می کند.

196. پیوندهایی از همان کلاس IP IP : دریافت پیوندهای غیرطبیعی از سایت ها در IP IP سرور ممکن است به Google کمک کند تا تشخیص دهد که پیوندهای شما از یک وبلاگ آمده است .

197. متن لنگر "سم": داشتن متن لنگر "سم" (به ویژه کلمات کلیدی داروخانه) که به سایت شما اشاره می کند ممکن است نشانه ای از اسپم یا سایت هک شده باشد. در هر صورت ، می تواند به رتبه سایت شما آسیب برساند.

198. پیوند غیرطبیعی: یک ثبت اختراع Google در سال 2013 توضیح می دهد که چگونه Google می تواند تشخیص دهد که آیا هجوم پیوندها به یک صفحه مشروع است یا خیر. آن پیوندهای غیر طبیعی ممکن است بی ارزش شوند.

199. پیوندها از فهرست مقالات و گزارش های مطبوعاتی : فهرست مقالات و اطلاعیه های مطبوعاتی مورد سوء استفاده قرار گرفته است تا جایی که گوگل در حال حاضر این دو استراتژی ایجاد لینک را در بسیاری از موارد "طرح پیوند" می داند.

200. عملیات دستی: وجود دارد انواع مختلفی از این ، اما بسیاری از آنها به کلاه سیاه و سفید ساخت لینک های مرتبط.

201. فروش پیوندها: گرفتار شدن در فروش پیوندها می تواند به دید جستجوی شما آسیب برساند .

202. Google Sandbox: سایتهای جدیدی که ناگهان پیوندهایی دریافت می کنند ، گاهی در Google Sandbox قرار می گیرند ، که به طور موقت دید جستجو را محدود می کند.

203. رقص گوگل: رقص گوگل می تواند به طور موقت رتبه ها را بالا ببرد. طبق گواهینامه ثبت اختراع گوگل ، این ممکن است راهی برای آنها باشد تا تشخیص دهند آیا سایتی سعی می کند الگوریتم را بازی کند یا نه.

11. برچسب عنوان با کلمه کلیدی شروع می شود : به گفته Moz ، برچسب های عنوان که با کلمه کلیدی شروع می شوند نسبت به تگ های عنوان که در آن کلمه کلیدی در انتهای برچسب ظاهر می شود ، عملکرد بهتری دارند.16. فهرست مطالب: استفاده از فهرست مطالب پیوندی می تواند به گوگل در درک بهتر محتوای صفحه شما کمک کند. همچنین می تواند منجر به پیوندهای سایت شود:5. سابقه دامنه: سایتی با مالکیت ناپایدار یا چندین قطره ممکن است به Google بگوید که سابقه سایت را "تنظیم مجدد" کرده و پیوندهای اشاره شده به دامنه را رد می کند. یا در موارد خاص ، دامنه مجازات شده ممکن است مجازات را به مالک جدید منتقل کند .20. سرعت بارگذاری صفحه از طریق HTML: هم Google و هم Bing از سرعت صفحه به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می کنند. اکنون Google از داده های واقعی کاربر Chrome برای ارزیابی سرعت بارگذاری استفاده می کند.50. رتبه صفحه (Page): کاملاً مرتبط نیست. اما صفحات با قدرت زیاد بیشتر از صفحات بدون مجوز پیوند زیاد رتبه بندی می شوند.52. مسیر URL : صفحه ای که به صفحه اصلی نزدیکتر است ممکن است در مقایسه با صفحاتی که در معماری یک سایت دفن شده اند ، کمی قدرت بیشتری کسب کند.86. تعداد پیوندها از IP های کلاس C جداگانه: پیوندهای آدرس های IP جداگانه ، گستره وسیع تری از سایت هایی را که به شما لینک می دهند نشان می دهد ، که می تواند به رتبه بندی کمک کند .92. اقتدار پیوند دامنه : اختیار دامنه مرجع ممکن است نقش مستقلی در ارزش پیوند ایفا کند.108. محل پیوند در صفحه: جایی که پیوند در صفحه ظاهر می شود مهم است. به طور کلی ، پیوند تعبیه شده در محتوای صفحه از پیوند موجود در پاورقی یا نوار کناری قدرتمندتر است.113. سرعت پیوند منفی: از طرف دیگر ، سرعت پیوند منفی می تواند رتبه ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد ، زیرا نشانه کاهش محبوبیت است.135. ترافیک مستقیم: تأیید شده است که Google از داده های Google Chrome برای تعیین تعداد افراد بازدیدکننده از سایت (و تعداد دفعات) استفاده می کند. سایتهایی با ترافیک مستقیم زیاد احتمالاً سایتهایی با کیفیت بالاتر در مقایسه با سایتهایی هستند که ترافیک مستقیم بسیار کمی دارند. در حقیقت ، مطالعه SEMRush که من ذکر کردم ، ارتباط قابل توجهی بین ترافیک مستقیم و رتبه بندی گوگل پیدا کرد.

نحوه کار الگوریتم های جستجو

با توجه به میزان اطلاعات موجود در وب ، یافتن آنچه شما نیاز دارید بدون کمک برای مرتب سازی آن تقریباً غیرممکن است. سیستم های رتبه بندی Google دقیقاً برای این کار طراحی شده اند: صدها میلیارد صفحه وب را در فهرست جستجوی ما مرتب کنید تا مرتبط ترین و مفیدترین نتایج را در کسری از ثانیه بیابید و آنها را به گونه ای ارائه دهید که به شما کمک کند آنچه را که هستید پیدا کنید به دنبال

این سیستم های رتبه بندی نه از یک ، بلکه از مجموعه ای از الگوریتم ها تشکیل شده است. برای به دست آوردن مفیدترین اطلاعات ، الگوریتم های جستجو عوامل زیادی را بررسی می کنند ، از جمله کلمات پرسش شما ، ارتباط و قابلیت استفاده از صفحات ، تخصص منابع و مکان و تنظیمات شما. وزن اعمال شده برای هر یک از عوامل بسته به ماهیت سوال شما متفاوت است - به عنوان مثال ، تازه بودن محتوا نقش بیشتری در پاسخ به سوالات مربوط به موضوعات خبری فعلی دارد تا تعاریف فرهنگ لغت.

نوشتن پست های وبلاگ نیاز به مهارت دارد. برای اینکه خواننده خود را علاقه مند کنید ، باید به ساختار محتوای خود فکر کنید و آن را لذت بخش نگه دارید. اگر مردم مقاله ای را دوست داشته و درک کنند ، تمایل بیشتری برای به اشتراک گذاشتن آن با دیگران خواهند داشت - و این باعث افزایش رتبه شما می شود. بنابراین ، اگر می خواهید رتبه خود را ارتقا دهید ، مهارت نوشتن خود را ارتقا دهید. با این نکات در مورد چگونگی نوشتن یک پست وبلاگ سازگار با SEO شروع کنید!

برای برخی ، نوشتن برای اهداف SEO و نوشتن برای جذب و جذب مخاطبان به نظر می رسد دو هدف متضاد است. من کاملا مخالفم. مطمئناً اگر می خواهید یک پست وبلاگ سازگار با SEO داشته باشید ، کلماتی که می خواهید برای آنها پیدا شود باید در یک مکان برجسته قرار داشته باشند. اما ،  استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی به شدت خوانایی متن شما را مختل می کند ، که قطعاً نمی خواهید انجام دهید. در واقع ، تراکم بالای عبارت کلیدی حتی می تواند به گوگل سیگنالی بدهد که شما ممکن است کلمات کلیدی را در متن خود پر کنید ، و این می تواند بر رتبه بندی شما تأثیر منفی بگذارد.

این پست نکاتی در مورد نوشتن پست های وبلاگ ارائه می دهد که مناسب SEO و خوانا هستند. این دو هدف همیشه باید در کنار هم باشند زیرا ما معتقدیم که نوشتن به زبان قابل فهم باعث می شود بازدیدکنندگان بیشتری برای شما ایجاد شود و آنها را در سایت شما نگه دارد.

با دریافت Yoast SEO Academy Premium ، در نگارش SEO و سایر مهارتهای حیاتی SEO مهارت کسب کنید . این به شما امکان دسترسی به همه دوره های ما و افزونه Yoast SEO Premium را می دهد!

قبل از شروع: تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید

قبل از شروع به نوشتن ، باید  کلمات کلیدی را تحقیق کنید . اگر می خواهید بر نتایج جستجو تسلط داشته باشید ، باید بفهمید که مخاطبین شما در واقع کدام کلمات را جستجو می کنند. اینها موضوعاتی است که باید در مورد آنها بنویسید و کلمات کلیدی که باید در متن خود استفاده کنید.

وقتی تحقیقات کلمات کلیدی خود را انجام داده اید و لیستی از کلمات کلیدی متمرکز برای نوشتن در اختیار دارید ، وقت آن رسیده است که بنویسید. در اینجا 10 نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا یک پست وبلاگ عالی داشته باشید!

نکات نوشتن برای پست های وبلاگ مناسب SEO

مهمتر از همه ، پست وبلاگ شما باید یک نوشته خوب باشد. هنگام شروع یک پست وبلاگ جدید ، بسیاری از وبلاگ نویسان فقط شروع به نوشتن می کنند و هر چیزی که به ذهنشان می رسد را تایپ می کنند. در حالی که این ممکن است برای برخی از افرادی که استعداد نوشتن طبیعی دارند کار کند ، برخی دیگر ممکن است به کمک نیاز داشته باشند. شخصاً ، هنگام نوشتن وبلاگ جدید ، همیشه از این "قوانین" پیروی می کنم.

1. قبل از نوشتن فکر کنید!

قبل از شروع ، به پیام قطعه خود دقت کنید. می خواهید به خوانندگان خود چه بگویید یا به کدام سوال اصلی می خواهید پاسخ دهید؟ هدف مقاله شما چیست؟ و می خواهید خوانندگان شما در انتهای صفحه چه کاری انجام دهند؟ قبل از شروع پاسخ این س questionsالات را بنویسید و در مورد قصد جستجوی دیگران فکر کنید. یک راه آسان برای درک این موضوع ، مشاهده نتایج جستجو برای عبارت جستجویی است که می خواهید با آن رتبه بندی کنید.

2. یک ساختار برای پست خود طراحی کنید

برای نوشتن یک پست وبلاگ خواندنی و سازگار با SEO ، باید یک ساختار واضح ایجاد کنید . این بدان معناست که هر پست باید دارای موارد زیر باشد:

  • نوعی معرفی (که در آن موضوع خود را معرفی می کنید) ؛
  • بدنه (که پیام اصلی در آن نوشته شده است) ؛
  • نتیجه گیری (که در آن ایده های اصلی را خلاصه می کنید یا نتیجه گیری می کنید).

در چند جمله آنچه را که می خواهید در هر سه بخش بگویید بنویسید. شما اکنون خلاصه ای از پست خود را ایجاد کرده اید. این به شما کمک می کند تا یک پست وبلاگ ساختار یافته و خواندنی ایجاد کنید. اکنون نوشتن واقعی می تواند آغاز شود.

3. از پاراگراف ها و سرفصل ها استفاده کنید

همه از پاراگراف ها استفاده می کنند ، اما همه آنها را به خوبی استفاده نمی کنند. هر جمله جدید را با یک خط جدید شروع نکنید فقط به دلیل زیبا بودن آن. همچنین سعی کنید آنها را زیاد طولانی نکنید ، زیرا هر پاراگراف باید ایده یا موضوع خاص خود را داشته باشد. از خود بپرسید که ایده اصلی هر پاراگراف چیست. شما باید بتوانید آن ایده اصلی را در یک جمله خلاصه کنید. اگر این امکان پذیر نیست و برای توضیح ایده اصلی به جملات بیشتری نیاز دارید ، کافی است از پاراگراف های بیشتری استفاده کنید .

سرفصل های مناسب همچنین به خوانندگان شما کمک می کند تا بفهمند که قسمت خاصی از متن شما درباره چیست. اگر می خواهید افراد راه خود را در مقالات شما پیدا کنند ، از عناوین فرعی برای هدایت آنها استفاده کنید ، به آنها کمک کنید صفحه شما را اسکن کنند و ساختار مقالات شما را روشن کنند. آنها فقط برای خوانایی مهم نیستند ، بلکه  برای SEO نیز مهم هستند . به همین دلیل من همچنین توصیه می کنم از کلمه کلیدی خود در برخی از عناوین فرعی استفاده کنید . منظور من برخی از آنهاست ، زیرا استفاده از کلمه کلیدی شما در هر عنوان ، متن را ناخوشایند و غیر طبیعی می کند. این امر افراد را از مطالعه بیشتر باز می دارد.

4- از کلمات گذار استفاده کنید

کلمات انتقال به افراد کمک می کند تا متن شما را اسکن کرده و رابطه بین جمله ها و پاراگراف ها را درک کنند. به عنوان مثال ، فرض کنیم مردم به سه دلیل می توانند محصول شما را خریداری کنند. شما باید از کلمات علامتی مانند: "اول از همه" استفاده کنید؛ "دوم" و "بالاخره". همچنین ، کلماتی مانند "با این حال" ، "مشابه" و "برای مثال" یک سیگنال واضح به خوانندگان شما می دهند. خوانندگان بلافاصله متوجه می شوند که پس از کلماتی مانند "جمع بندی" یا "به طور خلاصه" نتیجه گیری می شود. بنابراین کلمات انتقال برای ایجاد ساختار به متن بسیار مهم هستند.

پر کردن مقاله با کلمه کلیدی تمرکز ، خواندن آن را کمتر جذاب می کند ، اما می تواند به رتبه شما نیز آسیب برساند. گوگل هوشمندتر می شود و از شما می خواهد مطالبی بنویسید که کاربران آن را دوست داشته باشند. نمی خواهد شما از کلمه کلیدی تمرکز خود در هر جمله دیگر استفاده کنید و راه های دیگری نیز برای تجزیه و تحلیل متن شما دارد. یکی از راههایی که گوگل موضوع متن شما را درک می کند ، تشخیص مترادف و سایر کلمات کلیدی مرتبط با عبارت کلیدی تمرکز شما است. به همین دلیل است که باید در کل نسخه خود از مترادف و کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید.

تصور مترادف نسبتاً آسان است ، اما فکر کردن کلمات کلیدی مناسب کمی چالش برانگیز است. به همین دلیل است که ما یک ویژگی جدید در افزونه خود معرفی کرده ایم که به شما کمک می کند بلافاصله کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید. بر اساس کلمه کلیدی تمرکز شما ، افزونه ما می تواند تعدادی عبارت کلیدی مرتبط را با یک کلیک ایجاد کند! همراه با اینکه چند بار آن کلمه کلیدی جستجو می شود و روند جستجو چگونه است. این ویژگی توسط SEMrush طراحی شده است و می تواند در افزونه رایگان و Premium ما استفاده شود. بنابراین از این ویژگی عبارت کلیدی مرتبط استفاده کنید!

6. طول مقاله خود را بهینه کنید

اطمینان حاصل کنید که پست های وبلاگ شما حداقل 300 کلمه داشته باشد اما طول مقاله خود را متعادل نگه دارید. گوگل مقالات طولانی را دوست دارد ، اما اگر مقاله شما بیش از حد طولانی باشد ، می تواند کاربران را بترساند. من توصیه می کنم فقط زمانی مقاله های طولانی بنویسید که بدانید یک نویسنده ماهر هستید. این از بسیاری از بازدیدکنندگان شما می خواهد که وقتی پست شما طولانی است ، کل آن را بخوانند. اگر کاملاً مطمئن نیستید که مدت یک پست وبلاگ چقدر باید باشد ، این مقاله را بررسی کنید . و به خاطر داشته باشید که از کلمه کلیدی تمرکز خود در سراسر متن خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که در نهایت یک وبلاگ دوستدار SEO دارید!

اگر قبلاً مطالبی را با موضوع مشابه پست فعلی خود نوشته اید ، پیوند دادن و ارسال این پستها را فراموش نکنید. این باعث می شود پست وبلاگ جدید شما و پست های موجود قوی تر شوند زیرا در این زمینه قدرت نشان می دهید. علاوه بر این ، ساختار پیوند شما نیز برای رتبه بندی شما در Google مهم است. و فراموش نکنیم که پیوند دادن به مطالب دیگر در مورد موضوعی برای خوانندگان شما عالی است ، زیرا ممکن است آنها نیز علاقه مند به خواندن این پست های مرتبط باشند. این به آنها کمک می کند تا در سایت شما حرکت کنند.

ما این را پیوند داخلی می نامیم و هم خوانندگان شما و هم Google از آن تشکر می کنند. این به آنها کمک می کند تا محتوای شما را مدیریت کرده و روابط بین محتوای مختلف موجود در سایت شما را درک کنند ، بنابراین برای پیوند به مطالب قبلی خود کمی زمان بگذارید. ابزار پیوند داخلی ما می تواند با پیشنهاد صفحات و پست های مربوطه در سایت شما که می توانید به آنها پیوند دهید ، به شما کمک کند.

8. اجازه دهید دیگران پست شما را بخوانند

قبل از انتشار پست خود ، اطمینان حاصل کنید که ابتدا شخص دیگری آن را بخواند. از آنها بپرسید که آیا آنها مفهوم اصلی پست شما را درک کرده اند و از آنها بخواهید تا اشتباهات غلط املایی و دستوری را تصحیح کنند. این می تواند با ارائه یک دید عینی از خوانایی و جذابیت متن شما به شما کمک کند. اگر فردی در تیم خود دارید که به طور اتفاقی در موضوعی که درباره اش می نویسید متخصص است ، مطمئن شوید که پست خود را پشت سر گذاشته اید. به این ترتیب آنها می توانند بررسی کنند که آیا شما همه موارد مورد نیاز خود را پوشش می دهید یا خیر و پیشنهاداتی را برای بهتر شدن پست خود ارائه دهید.

9. به طور مرتب محتوا اضافه کنید

افزودن مرتب پست های جدید وبلاگ به وب سایت شما به گوگل می گوید که وب سایت شما زنده است. این مهم است زیرا اگر سایت شما فعال نباشد ، گوگل کمتر آن را جستجو می کند و این ممکن است بر رتبه شما تأثیر منفی بگذارد. اما فقط به خاطر ارسال پست نگذارید. اطمینان حاصل کنید که همه مطالبی که ارسال می کنید دارای محتوای باکیفیت هستند : مقالات آموزنده و خوب نوشته شده که خوانندگان را سرگرم کرده و با هدف جستجوی آنها مطابقت دارد .

اگر برای ارسال منظم مشکل دارید ، شاید ایجاد یک تقویم سرمقاله برای وبلاگ شما ایده خوبی باشد . این به شما این امکان را می دهد که این فرایند را به گونه ای تنظیم کنید که مناسب شما و تیم شما باشد.

10. از افزونه Yoast SEO ما استفاده کنید

ابزار تجزیه و تحلیل در افزونه Yoast SEO ما   به شما کمک می کند تا پست های وبلاگ خواندنی و مناسب SEO را بنویسید. با انتخاب مهمترین عبارت جستجو که می خواهید مردم این صفحه خاص را برای آن پیدا کنند ، شروع کنید. این عبارت کلیدی تمرکز شماست و پس از پر کردن این افزونه ما انواع مختلفی از بررسی ها را انجام می دهید تا ببینید آیا پست شما بهینه شده است یا هنوز نیاز به بهبود دارد:

  • افزونه ما پست شما را بررسی می کند تا ببیند آیا از عبارت کلیدی در مکان های مناسب استفاده کرده اید ، مانند کپی ، عنوان ، توضیحات متا ، متن جایگزین و URL. Yoast SEO Premium همچنین انواع مختلف کلمات عبارت کلیدی شما را تشخیص می دهد .
  • این به شما پیشنهاداتی برای عبارات کلیدی مرتبط می دهد که می توانید برای افزایش کیفیت و ارتباط محتوای خود اضافه کنید .
  • این چک خوانایی متن خود را: آیا جملات یا پاراگراف خود را بیش از حد طولانی؟ آیا از کلمات انتقالی استفاده می کنید؟
  • پیوندهای داخلی و خارجی مقاله شما را بررسی می کند. Yoast SEO Premium حتی پیشنهاداتی برای پیوند به مقالات مرتبط در سایت شما ارائه می دهد .
  • این محاسبه می کند که چند بار از کلمه کلیدی خود در طول متن خود استفاده می کنید: کافی نیست یا اغلب؟ هنگامی که Premium دارید ، همچنین بررسی می کند که آیا عبارت کلیدی خود را به طور یکنواخت در سراسر پست خود توزیع کرده اید .
  • همچنین بررسی می کند که آیا صفحات دیگر وب سایت شما از کلمه کلیدی فوکوس یکسانی استفاده می کنند تا از رقابت با خود جلوگیری کنید .

اگر یک پست وبلاگ نسبتاً مناسب SEO (بر اساس جنبه های مورد بحث در بالا) می نویسید ، افزونه این را با یک گلوله سبز نشان می دهد. پست ها و صفحات دارای گلوله سبز به شما کمک می کند تا رتبه صفحات وب سایت خود را ارتقا دهید.

توجه داشته باشید که لازم نیست هر نقطه سبز باشد تا نمره کلی سئو خوب باشد. به عنوان مثال ، این نتایج این پست است ، که دارای یک گلوله سبز کلی برای عبارت کلیدی تمرکز ما "پست وبلاگ مناسب SEO" است: