• سئو عالی
  • سئو ارزان
  • تبلیغات صفحه اول گوگل
  • مجری سئو

تاریخچه مجله دیجیتال

انتشارات دیجیتال و چاپ مجله دیجیتال تاریخچه جالب و جذابی دارد در این صفحه از سایت جام ارژنگ نگاهی به تاریخچه انتشارات و مجله دیجیتال داریم.

با گوتنبرگ چاپخانه در سال 1455 جهان تغییر کرد. و اکنون زمان آن فرا رسیده است که انتشارات دیجیتال دوباره آن را تغییر دهند. با تشکر از انتشار الکترونیکی می توانید همه مجلات و روزنامه های مورد علاقه خود را در هر زمان و هر مکان در جیب خود داشته باشید. اما انتشار دیجیتال در وضعیت فعلی دیروز اتفاق نیفتاد ، بیش از 40 سال سابقه دارد.
می توانیم بگوییم که انتشار دیجیتال در تاریخ 4 ژوئیه سال 1971 با آغاز پروژه گوتنبرگ متولد شد. توسط مایکل هارت تاسیس شد که اولین کسی بود که کپی دیجیتالی اعلامیه استقلال را تهیه کرد. این سند به اولین نشریه دیجیتالی در جهان تبدیل شد. علاوه بر این ، این اولین سندی بود که به صورت آنلاین منتشر شد. مردم به صورت رایگان به اعلامیه دسترسی پیدا کردند و آن را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند - همچنین به صورت رایگان.

پروژه گوتنبرگ تا به امروز وجود دارد و هم اکنون بیش از 42000 کتاب الکترونیکی رایگان ارائه می دهد. این پروژه توسط داوطلبان و مشارکت کنندگان پشتیبانی می شود که به دیجیتالی کردن ، تصحیح و انتشار کتاب کمک می کنند. پروژه گوتنبرگ نه تنها انقلابی در بازار کتاب ایجاد کرده است ، بلکه بحث های عمومی در مورد موضوعات حق چاپ را به صورت آنلاین آغاز کرده است.

دهه 1980: عصر CD

اولین CD-ROM در سال 1982 به صورت تجاری در دسترس قرار گرفت و نحوه اشتراک اطلاعات مردم را تغییر داد. نه تنها شرکت های موسیقی و ویدئو توانایی CD را دیدند ، بلکه ناشران نیز راهی برای استفاده از آن پیدا کردند.


بسیاری از ناشران مجلات و روزنامه ها آزمایش روش های جدید توزیع نسخه ها را آغاز کردند. در آن زمان فقط چند نفر به صورت شبانه روزی به اینترنت دسترسی داشتند و CD ها راهی عالی برای به اشتراک گذاشتن مطالب بودند. به عنوان مثال ، مجله National Geographic برای توزیع خرده فروشی کپی از کارهای بایگانی را روی CD-ROM تهیه کرد. این شرکت به استفاده از فن آوری های به روز دیجیتال ، صرفه جویی در هزینه و توزیع مجله خود با مدیریت حقوق دیجیتال کمک کرد.

اولین مجلات دیجیتالی به HTML یا زبانهای مارک اختصاصی نوشته شده اند.

دهه 1990: اولین کتابهای الکترونیکی

سال 1990 "سال بین المللی ادبیات" نام گرفت و امسال دوره ای از کتابهای الکترونیکی را آغاز کرد. تعداد کاربران اینترنت به طور چشمگیری در حال رشد بود و تقاضا برای کتابهای الکترونیکی نیز به همین ترتیب در حال افزایش بود. کتاب هایی با فرمت های txt ، mobi و doc به بازار عرضه شدند.

در پایان دهه 90 بسیاری از ناشران و نویسندگان تصمیم گرفتند که کتاب های خود را به صورت آنلاین بفروشند. اولین فروشگاه های کتاب های دیجیتال در سال 1998 ظاهر شد. اتفاقاً ، استیون کینگ یکی از اولین نویسندگانی بود که رمان های خود را ("سوار گلوله" ، "گیاه") را به صورت آنلاین فروخت.

2000s: ePaper

نشر دیجیتال با سرعت راه آهن در حال توسعه بود. در سال 2003 ، فناوری ePaper به بازار انبوه وارد شد. و در سال 2004 سونی Sony Librie - اولین کتاب الکترونیکی با استفاده از کاغذ الکترونیکی را منتشر کرد. در سال 2007 توسط Kindle eReader از آمازون دنبال شد. از آن زمان به بعد بازار انتشارات دیگر هرگز مثل سابق نبود ... این یک نقطه بدون بازگشت بود.

در حالی که کتابهای الکترونیکی "قدیمی" برای خواندن در رایانه های شخصی ساخته شده بودند ، eReaders جدید انقلابی در روند خواندن کتاب ایجاد کرد. داشتن یک کتابفروشی کامل در جیب شما یک تجربه کاملاً جدید بود - کاربران کتابفروشی می توانند هر کجا را ببرند. eReaders جدید ظرفیت ذخیره سازی افزایش یافته است ، به مردم اجازه می دهد ده ها سند را در جیب خود داشته باشند.

اما نه تنها آمازون و کیندل آن در صف مقدم انقلاب انتشارات دیجیتال بودند. گوگل و موتور جستجوی تازه توسعه یافته آن نیز بر توسعه انتشارات الکترونیکی تأثیر داشتند. نمایندگان گوگل هزاران سند و کتاب را از دانشگاه های مختلف اسکن کردند ، متن ها را به فایل های PDF تبدیل کردند و پایگاه داده و موتور جستجوی منحصر به فرد - Google Books - را ایجاد کردند. امروزه چندین میلیون اسناد اسکن شده که حق چاپ را نقض نمی کنند می توانند به صورت رایگان خوانده و بارگیری شوند.

2010 تاکنون: عصر موبایل

دهه دوم قرن 21 با معرفی اولین iPad توسط اپل آغاز شد و این یک نقطه عطف واقعی در توسعه انتشارات دیجیتال بود. اپل برداشت از محاسبات را تغییر داده است. استیو جابز از همه دستگاه های محاسباتی به بهترین ها پیوست: تحرک این تبلت از تلفن های همراه ، شکل آن از eReaders و عملکرد آن از رایانه گرفته شده است. از سال 2010 اپل چندین نسل از iPad ها را منتشر کرده است و بسیاری از تولید کنندگان راه حل های رایانه لوحی آن را ارائه می دهند. همه دنیا متحرک می شوند.

فناوری های تلفن همراه گام بعدی در تکامل انتشار دیجیتال است. مردم مانند اوایل دهه 2000 از پرونده های PDF یا ePub استفاده نمی کنند. آنچه آنها نیاز دارند برنامه های تلفن همراه است.

توزیع محتوا از طریق برنامه های تلفن همراه به لطف استقبال سریع مصرف کنندگان تلفن های هوشمند و رایانه های لوحی ، محبوب شده است.

امروز ناشران می توانند بین ADPS (مجموعه انتشارات Adobe) ، توسعه برنامه های بومی و راه حل های تلفن همراه کراس پلت فرم یکی را انتخاب کنند.

برنامه های بومی به لطف قابلیت های غنی پلتفرم (iOS ، Android ، Blackberry ، WinPhone) فرصت های بیشتری نسبت به ADPS فراهم می کنند ، اگرچه برای ناشران کاملاً وقت گیر و گران قیمت است. از آنجا که توسعه بومی زمان بیشتری می برد و اگر شما نیاز به پوشش بیشتر مخاطبان دارید ، باید یک برنامه برای هر سیستم عامل ایجاد کنید.

راه حل های چند پلتفرمی ارزان تر هستند زیرا یک برنامه برای همه سیستم عامل ها همزمان تهیه شده است. در مورد عملکرد ، چنین برنامه هایی از همان ویژگی ها برخوردارند ، بنابراین چنین گزینه ای می تواند سودآورتر باشد. به عنوان مثال ، ابزار انتشار دیجیتال از Nasty Creatures یک بستر موبایل تازه توسعه یافته برای ارائه راه حل های چند منظوره تلفن همراه برای ناشران است.

به لطف کراس پلتفرم ، ناشران الکترونیکی می توانند برنامه های بسیار پربازده را سریعتر و با قیمت کمتر ارائه دهند.

جام ارژنگ : مجری سئو و طراحی سایت ،تبلیغات ارزان

02136050035

09124341774