• ارژنگ,طراحی سایت,سئو,تبلیغات در گوگل,فروشگاه آنلاین اینترنتی,طراحی سایت صنعتی,مجله دیجیتال,آگهی و نیازمندی,صفحه اول گوگل,هدایای تبلیغاتیارژنگ,طراحی سایت,سئو,تبلیغات در گوگل,فروشگاه آنلاین اینترنتی,طراحی سایت صنعتی,مجله دیجیتال,آگهی و نیازمندی,صفحه اول گوگل,هدایای تبلیغاتی
  • ارژنگ,طراحی سایت,سئو,تبلیغات در گوگل,فروشگاه آنلاین اینترنتی,طراحی سایت صنعتی,مجله دیجیتال,آگهی و نیازمندی,صفحه اول گوگل,هدایای تبلیغاتیارژنگ,طراحی سایت,سئو,تبلیغات در گوگل,فروشگاه آنلاین اینترنتی,طراحی سایت صنعتی,مجله دیجیتال,آگهی و نیازمندی,صفحه اول گوگل,هدایای تبلیغاتی
  • ارژنگ,طراحی سایت,سئو,تبلیغات در گوگل,فروشگاه آنلاین اینترنتی,طراحی سایت صنعتی,مجله دیجیتال,آگهی و نیازمندی,صفحه اول گوگل,هدایای تبلیغاتیارژنگ,طراحی سایت,سئو,تبلیغات در گوگل,فروشگاه آنلاین اینترنتی,طراحی سایت صنعتی,مجله دیجیتال,آگهی و نیازمندی,صفحه اول گوگل,هدایای تبلیغاتی
  • ارژنگ,طراحی سایت,سئو,تبلیغات در گوگل,فروشگاه آنلاین اینترنتی,طراحی سایت صنعتی,مجله دیجیتال,آگهی و نیازمندی,صفحه اول گوگل,هدایای تبلیغاتیارژنگ,طراحی سایت,سئو,تبلیغات در گوگل,فروشگاه آنلاین اینترنتی,طراحی سایت صنعتی,مجله دیجیتال,آگهی و نیازمندی,صفحه اول گوگل,هدایای تبلیغاتی
  • css sliderارژنگ,طراحی سایت,سئو,تبلیغات در گوگل,فروشگاه آنلاین اینترنتی,طراحی سایت صنعتی,مجله دیجیتال,آگهی و نیازمندی,صفحه اول گوگل,هدایای تبلیغاتی
  • ارژنگ,طراحی سایت,سئو,تبلیغات در گوگل,فروشگاه آنلاین اینترنتی,طراحی سایت صنعتی,مجله دیجیتال,آگهی و نیازمندی,صفحه اول گوگل,هدایای تبلیغاتیارژنگ,طراحی سایت,سئو,تبلیغات در گوگل,فروشگاه آنلاین اینترنتی,طراحی سایت صنعتی,مجله دیجیتال,آگهی و نیازمندی,صفحه اول گوگل,هدایای تبلیغاتی
jquery slider plugin by WOWSlider.com v7.7

غرفه#غرفه آرایی#غرفه سازی

غرفه

غرفه به مکان یا محلی برای نمایش کالا یا ارائه خدمات گویند این مکان میتواند در داخل پارک ها یا مجموعه ای که با هدف خاصی در زمان خاص ایجاد گردد مانند غرفه نمایشگاه کتاب و با لوازم التحریر و نقاشی و غیره

امروزه با رشد جوامع مختلف و پیشرفته شدن صنعت و نیاز برای عرضه مستقیم کالا و خدمات طراحی غرفه نمایشگاهی ، نمایشگاههای مختلفی در سراسر جهان در حال کار می باشند.

نمایشگاههای تخصی و نیمه تخصصی و حتی عمومی که دارای اثرات مختلفی بر روی روند رشد و مشتری یابی شرکت ها دارند. قدمت برگزاری برخی نمایشگاه ها ی طراحی غرفه نمایشگاهی در جهان بسیار طولانی است و در ایران نیز اینگونه می باشد.

در این میان تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالاها و خدمات، با برگزار شدن این نمایشگاههای تخصصی راهی مطمئن برای ارائه محصولات خود پیدا نموده اند. قیمت هر متراژ رزرو غرفه با توجه به نمایشگاهش و شهر و کشور مورد نظر، متغییر می باشد که در ایران می تواند چند صدهزار تومن هر متری باشد.

غرفه نمایشگاهی,طراحی غرفه نمایشگاهی,غرفه آرایی,نمایشگاه های بین المللی,غرفه سازی نمایشگاه,غرفه آرایی چیست,اصول غرفه آرایی,غرفه آرایی حرفه ای نمایشگاه,عرفه آرایی سنتی نمایشگاه,غرفه آرایی هنری نمایشگاه

غرفه آرایی

 

غرفه آرایی با توجه به نیازهای هر زمان، برخی طراحی ها و مدل ها تغییر نموده است و از این رو طراحی های دکوراسیون و الگوهای آن نیز هر زمان در حال تغییر و تحول است.

طراحی ها باید به گونه ای باشد که با خواسته های درونی انسان مطابقت داشته باشد. هدف اصلی دکوراسیون، افزایش زیبایی های فیزیکی و هماهنگی آن با احساسات درونی بشر است که به کمک ابزارهایی همچون رنگ، شکل، بافت و غیره قابل انجام است. عناصر ذکر شده باعث زیبایی، معنا بخشیدن و حس تازگی در فضا می شود که ارتباط معنایی و فرمال (formal) را مفهوم می بخشد.

هدف طراحی داخلی، بهبود بخشیدن به عملکردهای روانی و فیزیکی انسان است و دستیابی به اصول زیباشناسی فضای داخلی طراحی غرفه نمایشگاهی می باشد.

غرفه نمایشگاهی,طراحی غرفه نمایشگاهی,غرفه آرایی,نمایشگاه های بین المللی

برای ایجاد فضایی معمارانه و طراحی مناسب نیاز به اصولی است که در این 9 عنوان خلاصه می شود:

فرم: فرم و بافت نقش زیادی در دکوراسیون، آذین و زیبایی بر عهده دارند. برای انتخاب فرم و بافت باید از سبک های معماری و محدودیتهای محیطی و اولویت های شخصی استفاده نمود. هنگامی که به نقش تک تک این عوامل آشنا باشیم، می توانیم انتخابی هوشمندانه داشته باشیم.
رنگ ها: رنگ ها در کاربردهای هنری نقش ویژه ای دارند. بررسی تاثیر رنگ ها، روانشناسی رنگ ها و تاثیر متقابل هر رنگی بر رنگ دیگری و غیره می تواند نقش ذاتی رنگ ها را افزایش دهد. هنگامی که این موارد رعایت نشود می تواند تاثیرات عکس داشته باشد و فضا را بسیار مشوش یا بی روح نماید. بطور کلی رنگ های سرد باعث کاهش مختصری در دمای بدن می شوند و رنگ های گرم باعث افزایش کمی دمای بدن می شوند. رنگ های گرم به لحاظ بصری، پیش می آید و رنگ های سر، پس می نشینند. رنگ هایی که درخشان هستند خود به تنهایی جذاب می باشند اما اگر به صورت یک الگوی مرتب و ردیفی قرار بگیرند تاثیر بیشتری به لحاظ بصری دارند. بطور کلی رنگ ها بر نگاه ما نسبت به بافت ها نیز تاثیر می گذارند.
-بافت ها: همه اشیاء، مواد و اجسام دارای بافت داخلی و ساختمانی هستند. بافت به کمک حس بینایی و لامسه قابل تشخیص است. در طبیعت انواع بافت ها در کنار یکدیگر قرار دارند و این حس نیاز در بشر وجود دارد که در محیط پیرامون خود انواع بافت ها را داشته باشد. فضاها یا سازه هایی که دارای بافت های شلوغ هستند، باعث آشفتگی ذهنی و فشار ذهنی می شوند و همچنین فضاهایی که دارای بافت یکنواختی می باشند نیز باعث کسالت و اثرات نامطلوبی می شوند.
بکارگیری آگاهانه و طبیعی مواد باعث لذت بصری و جذابیت می شود. در هنگام غرفه آرایی و غرفه آرایی نمایشگاهی باید به بافت ها توجه شود که زبری، ظریفی، نرمی و غیره با توجه به الگوهای کارشناسانه ایجاد و استفاده شود.

غرفه سازی نمایشگاه,غرفه آرایی چیست,اصول غرفه آرایی,غرفه آرایی حرفه ای نمایشگاه,عرفه آرایی سنتی نمایشگاه,غرفه آرایی هنری نمایشگاه

نور: اصلی ترین عامل پویایی و زنده بودن یک فضای داخلی، نور و نورپردازی است. اصلا بدون نور، فرم ها، رنگ ها یا بافت ها بخوبی قابل دیدن و نمایان شدن نیستند. بنابراین اصلی ترین و اولیه ترین کار نور، روشن نمودن فرم ها و فضاهای داخلی محیط و کاربرد های فضا می باشد. نور دارای تاثیر متقابلی بر بافت می باشد و بر ادراک ما نسبت به بافت اثر گذار است و همچنین نور از بافتی که آن را روشن می کند اثر پذیر است. هنگامی که نور بصورت مستقیم بر بافتی می تابد، بافت دیداری آن بیشتر می شود و هنگامی که پراکنده بتابد، بفت فیزیکی تشدید شده و حتی ساختار سه بعدی آن مبهم تر می شود.
چشم انسان همواره بدنبال درخشنده ترین اشیاء و تضادهای نوری در میدان دیدشان است که هماهنگی در طراحی نورپردازی و تمرکز آنها بر موارد خاص، حائز اهیم است.

بازشوها: بازشوها، سطوح را از جهت نگاه و بصری تفکیک می کنند و بصورت انفرادی مجزا می کنند. هر مقدار میزان بازشوها افزایش یابد، بسته بودن فضا کمتر حس می شود و فضا بازتر معلوم می شود و حتی شروع به ادغام با فضاهای اطراف می کند.
خط دید در فضا: فضای داخلی توسط سقف و دیوارها از فضای بیرونی مجزا می شوند. در طبیعت نیز آسمان در هنگامه روز توسط خط افق از زمین جدا می شود و در هنگامه شب توسط ستارگان و اشکال سماوی از زمین متمایز می شوند. فضا و اشکال نسبت به هم تاثیر متقابلی دارند و با هم تعریف می شوند زیرا تمامی اشکال در فضا شکل می گیرند و نیز فضا را اشکال بوجود می آورند. برای به وجود آوردن فضایی پر هیاهو و فعال می توان از اشکالی با تفاوت های ناگهانی در جهت های بالا، پایین و یا عرض و طول استفاده نمود. برای غرفه آرایی نمایشگاهی می توان از مبلمان ها به جهت ارتفاع خاصی که دارند و با تعادل بخشیدن بین کف و سقف، تحرک بیشتری به فضا بخشید.
مبلمان: با داشتن مبلمان در دکوراسیون و طراحی و رعایت رنگ بندی مناسب می توان به ترکیب بندی و ثبات مناسب برسیم. هر ترکیب بندی هنگامی مناسب است که بتواند با بیننده ارتباط خوبی برقرار نماید. مبلمان خوب و کارآمد مبلمانی است که هم فضا را تزئین می نماید و هم کارایی مناسب و متناسب دارد. چنین چینشی می تواند برای قوه بصری و لامسه ما محرک و جالب باشند.

غرفه نمایشگاهی,طراحی غرفه نمایشگاهی,غرفه آرایی,نمایشگاه های بین المللی
عملکردفضائی و محدودیت ها: استفاده از فضای داخلی و نحوه استفاده از آن می توان چیزهای دیگری را معنا نماید. به عنوان مثال یک فضای بسته چهار دیواری می تواند اتاق خواب، دفتر کار، اتاق بچه، نشیمن و پذیرایی و غیره باشد. طراح باید با توجه به عملکرد اصلی این فضا، آنجا را به کمک عوامل اصلی مانند نور، بافت ها و غیره متناسب نماید. شکل و نظم دهی به فضا و ابزارها و وسایل می تواند دیوارها را به عنوان یک محور قرار داده و الگوی خاصی ببخشد. برخی اوقات حتی یک عنصر خاص می تواند به کمک شکل خود، فرم و غیره فضا را تحت الشعاع قرار دهد. در ضمن نورپردازی خاص می تواند بخشی از فضا را روشن تر و باعث جلب توجه شود و با کاست نور از بخشی دیگر، آنجا را از اهمیت بصری بکاهد. بطور کلی تمامی فعالیت های ما و طراحی های ما، بر طرح و نظم و سازمان دهی فضای داخلی تاثیر گذار می باشد.
مقیاس در فضا: امکانات و احساس فضایی بزرگ در فضای کوچک به انسان حس عظمت می دهد. هنگامی که اندازه یک فضای داخلی یا عناصر داخل آن، به ما حس کوچکی را انتقال دهند، می شود گفت که این فضا فاقد مقیاس انسانی است. این را بروشنی می توان حس کرد هنگامی که در یک فضا با عناصر کوچک مانند لوازم خانگی بسیار کوچک اسباب بازی روبرو می شویم، حس کوچکی القا می شود.

غرفه سازی نمایشگاه,غرفه آرایی چیست,اصول غرفه آرایی,غرفه آرایی حرفه ای نمایشگاه

غرفه آرایی نمایشگاه

حضور در نمایشگاه های بین المللی مقوله بسیار مهمی است. امروزه فتح بازارهای جهانی علاوه بر بازارهای داخلی نشان دهنده موفقیت شرکت ها و کیفیت بالای محصولات و کالاهای آنهاست.
از این رو شرکت های مختلف تلاش می کنند تا با حضور در نمایشگاه های بین المللی خود را در عرصه جهانی نیز نشان دهند.
اما حضور در نمایشگاه های بین المللی تابع یک سری قوانین و مقرراتی است که عدم پرداختن به آنها و عدم برنامه ریزی اصولی می تواند به شکست در این نمایشگاه منجر شود.
در اینجا عوامل شکست در نمایشگاه های بین المللی را بررسی می کنیم:
• شرکت در نمایشگاه بین المللی بدون غرفه سازی نمایشگاه بین المللی اصولی و تخصصی
• غرفه سازی نمایشگاه بین المللی بدون رعایت قوانین و مقررات لازم برای ساخت غرفه
• طراحی غرفه با جذابیت های بصری کم
• عدم طراحی غرفه با طرح های غرفه جدید و غیر تکراری
• ارائه کالا یا محصولات بدون بازاریاب مسلط جهت معرفی آن محصول به خریداران خارجی
• عدم ارائه کالا یا محصولی که بتواند توجه بازدید کنندگان را به خود جلب نماید
• عدم تهیه کاتالوگ , بروشور , جزوه , تصاویر یا هر مورد دیگری که حاوی ویژگی ها و مشخصات محصول به زبان کشور مربوطه باشد
• عدم تسلط به زبان کشوری که نمایشگاه در آن برگزار می شود
• عدم داشتن بازاریاب و غرفه دار مسلط به زبان کشور مربوطه یا زبان خارجی بین المللی
• نداشتن ابتدایی ترین اطلاعات برای عقد قرارداد تجاری و یا به نتیجه رساندن مذاکرات مقدماتی با خریداران بالقوه
• عدم آشنایی با زبان بازرگانی کشور محل برگزاری نمایشگاه و یا زبان های بین المللی دیگر
تمامی این موارد از عواملی هستند که موفقیت در نمایشگاه های بین المللی را با بحران مواجه می سازد. همچنین عدم رعایت این اصول می تواند وجه شرکت را در عرصه بین المللی و جهانی نیز خدشه دار نماید.

غرفه نمایشگاهی,غرفه آرایی,نمایشگاه های بین المللی

غرفه آرایی نمایشگاهی

غرفه نمایشگاهی هر شرکت تلفیقی از پیامهای بازاریابی و فروش می باشد و نمادی از محصولات شرکت است که طیف وسیعی از مخاطبان را در بر می گیرد. بدیهی است غرفه آرایی اثر هنری بدیعی است که ماندگاری آن در اذهان معیاری برای موفقیت غرفه است.
بسیاری از شرکتها تمام تلاش خود را می کنند که غرفه آنها تا مدتها در اذهان مخاطبان باقی بماند. ماندگاری شرکت و محصولاتش در اذهان افراد بر تصمیم گیری خرید مشتریان اثر می گذارد و مشتریان بالقوه را بالفعل می کند.
غرفه نشان دهنده سطح دانش و بینش و سلیقه طراح می باشد و تا حد زیادی بیانگر ویژگیهای یک شرکت می باشد. بنابراین طراح غرفه وظیفه دارد تا جایی که ممکن است بهترین طرح را برای غرفه ارائه دهد.
در غرفه آرایی نمایشگاه باید تا حد ممکن تلاش شود تا همه چیر به بهترین نحو در جای خود قرار گیرد. بهترین کسانی که تمایل دارند در نمایشگاه شرکت کنند از مدتها قبل برای آن تدارک ببینند. بعضی از شرکتها در آخرین لحظات از واحد خدمات یا روابط عمومی می خواهند وسایلی را برای بردن به نمایشگاه آماده کنند، بنابراین در بعضی ازغرفه های نمایشگاهی شاهد تنها چیزی که نخواهید بود اثر هنری است.

نمایشگاه,غرفه آرایی هنری نمایشگاه

 

 

این وب سایت در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است

روابط عمومی: 02136050035 (10 خط)

بازاریابی: 02133200484 (20 خط)

مدیریت و پشتیبانی 09124341774

مدیریت اجرایی 09126486013

واحد گرافیک: 03955008180