• سئو ارزان

ملزومات چیست

ملزومات به ایزار و وسایلی گفته میشود که برای انجام بک پروژه مورد نیاز است مانند ملزومات تبلیغات صفحه اول گوگل که سئو و بهینه سازی و تبلیغات کلیکی میباشد.ملزومات هر کاری بستگی به همان کاردارد مانند ملزومات اداری،یا ملزومات تحقیقات علمی که در این پست راجع به ملزومات شرح میدهیم.

در دنیای تجزیه و تحلیل کسب و کار ، ملزومات دقیقاً آنچه را که می خواهید ایجاد یا به انجام برسانید تعریف می کنند - تلاش شامل چه مواردی می شود ، شامل چه مواردی نمی شود ، چگونه انجام می شود و توسط چه کسانی انجام می شود. این ملزومات اغلب شامل اطلاعات جانبی (اما مرتبط) مانند خطرات احتمالی برای پروژه و معیارهایی است که می تواند موفقیت پروژه را اندازه گیری کند.

ملزومات سئو ارزان

برای نشان دادن این اطلاعات برای خواننده ، ملزومات ممکن است شامل نه تنها متن واضح نوشته شده ، بلکه نمودارها ، نمودارها ، نمودارها ، موارد استفاده و ماکت ها باشد ، تا فقط چند ابزار را در جعبه تحلیلگر کسب و کار ذکر کنید.  الزامات را شامل "شرایط و قابلیت های گذشته ، حال و آینده در یک شرکت و توصیف ساختارهای سازمانی ، نقش ها ، فرایندها ، سیاست ها ، قوانین و سیستم های اطلاعاتی" می کند. به طور خلاصه ، ملزومات مربوط به هر سیستم ، محصول ، فرآیند یا روشی موجود یا آینده است.

برای نوشتن ملزومات موثر ، یک تحلیلگر تجارت باید نیاز پروژه و همچنین راه حل را تعریف کند. برای هدف ، ما از مثالی که همه با آن آشنا هستند استفاده خواهیم کرد (به جای سیستم نرم افزاری رایج تر). فرض کنید شما یک تحلیلگر برای یک گروه تعاونی از کشاورزان تولید کننده محلی بودید. مدیر شما نزد شما آمد و گفت ، "من می خواهم شما الزامات ساخت یک فروشگاه مواد غذایی محلی را با تأکید زیاد بر تولیدات کشاورزان ما بنویسید." به جای اینکه بنشینید و مشخص کنید فروشگاه باید چه شکلی باشد ، کجا باید برود و همه ویژگی های آن ، ابتدا نیاز را کشف خواهید کرد.

الزامات چیست؟
می پرسید ، "چرا می خواهید یک فروشگاه مواد غذایی بسازید؟"

مدیر شما ممکن است بگوید ، "غرفه های تولید موجود ما در سراسر شهر بسیار کم است. ما باید محصولات را به صورت سازمان یافته و سریع به مشتریان برسانیم. اکثر مشتریان حتی همه انواع تولید را که ما نمی دانیم ، نمی دانند. پیشنهاد."

بنابراین شما نیاز واقعی را کشف کرده اید: روشی متمرکز و کارآمد برای رساندن سریع محصولات کشاورزان به مشتریان - نه لزوماً فروشگاه. شما از مدیر خود می پرسید آیا یک سرویس تحویل محصولات سازمان یافته و تبلیغاتی به همان خوبی کار می کند. او که می فهمد این یک صرفه جویی قابل توجه در هزینه یک فروشگاه است و هنوز هم نیاز تجاری را برآورده می کند ، موافقت می کند.

ملزومات حاصل از شما مشخص می کند که سرویس تحویل چند بار انجام می شود ، آیا در طول سال اجرا می شود ، چگونه مشتریان می توانند شرکت کنند ، مسیرهای موثر ، چه کاری با تولید غیر برداشت شده انجام می شود ، و غیره بنابراین نیازها نیازهای واقعی را از بین می برند و موثر تعریف می کنند ، راه حل های روشن ارائه میدهد.

ملزومات تبلیغات گوگل

چرا ملزومات مهم هستند

بدون تعریف و رعایت ملزومات ، هر پروژه ای در بهترین حالت ، ناقص و در بدترین حالت هرج و مرج خواهد بود. (و هرچه پروژه بزرگتر باشد ، احتمال هرج و مرج نیز بیشتر خواهد بود).

همچنین ، هرچه پروژه جدیدتر باشد - و هرچه کمتر در مورد آن شناخته شود - احتمال خطاهای پرهزینه بیشتر است. برای استفاده از مثال ما در بالا ، بدون نیاز به شرایط ، صاحب مشاغل راه حل گران تری (فروشگاه مواد غذایی) را از آنچه لازم بود ساخته بود. یا بدون نیازمندی های موثر ، راه های تولید محصول ناکارآمد است و ممکن است مشتریان کشاورزان به موقع غذای خود را دریافت نکنند. یا اگر یک کامیون حمل و نقل دارای مشکلات تعمیر و نگهداری است و ملزومات برنامه پشتیبان را مشخص نکرده است ، بسیاری از مشتریان از دریافت محصولات تازه آن روز ناراضی خواهند بود و تعاونی مجبور است کنترل خسارت را انجام دهد. فقدان نیازهای خوب هزینه های زیادی را صرف وقت و وقت می کند.

تعیین ملزومات

چگونه می توانید نیازهای مورد نیاز را تعیین کنید؟
پس از تعیین نیاز شغلی ، گام بعدی تعیین نیازهای شماست. به این مرحله ، کشف نیازها گفته می شود. الزامات باید از ذینفعان ، سیستم های موجود و اسناد موجود استخراج شود - یا آنها را استخراج کنیم.

ذینفع هر کسی است که درگیر در پروژه باشد. آنها افرادی هستند که آن را می سازند ، رشد می دهند ، آزمایش می کنند ، می فروشند ، از آن استفاده می کنند ، می خرند ، به بازار عرضه می کنند و ... به عنوان مثال از ذینفعان می توان به مشتریان موجود ، مشتریان بالقوه ، صاحبان مشاغل ، توسعه دهندگان ، کارشناسان موضوع ، مدیران پروژه ، مهندسان ، تحلیل گران کیفیت ، تأمین کنندگان و کاربران نهایی اشاره کرد. به طور معمول ، تا زمانی که یک نماینده از هر گروه ذینفع را بررسی نکنید ، نمی توانید بدانید که به طور موثر همه نیازهای خود را کشف کرده اید.

بررسی دقیق سیستم های موجود و اسناد مربوط به پروژه شما نیز در استخراج الزامات مفید است. قبل از اینکه بتوانید سیستمی را بهبود بخشید یا سیستم جدیدی بسازید ، باید درک کاملی از آنچه در حال حاضر وجود دارد داشته باشید.

ملزومات عملکردی

نیازهای عملکردی نوعی از نیازهای راه حل است. طبق گفته BABOK ، این "رفتار و اطلاعاتی را که راه حل مدیریت خواهد کرد توصیف می کند." در ادامه با توضیحات کشاورزی ما ، نمونه ای از نیازهای عملکردی این است: "این سیستم محصول مزارع شرکت تعاونی ما را تحویل داده و به مشتریان شرکت کننده تحویل می دهد."

الزامات غیر عملکردی نیازهایی را توصیف می کند که برای عملکرد محلول ضروری نیستند ، اما همچنان برای پروژه ضروری هستند. آنها کیفیت و عملکرد سیستم در حال طراحی را تعیین می کنند ، مانند سرعت ، دقت ، قابلیت اطمینان و غیره. مثالی در رابطه با سرعت می تواند این باشد: "سیستم تحویل ما در کمتر از 48 ساعت محصول حاصل از محصول را به مشتری می رساند." الزامات غیر عملکردی همچنین می تواند شامل رعایت مقررات قانونی یا دولتی ("ما برای حمل و نقل محصولات به تمام استانداردهای وزارت کشاورزی پایبند خواهیم بود") ، مقیاس پذیری ("سیستم مسیریابی تحویل به گونه ای طراحی می شود که حداکثر 50 مشتری جدید ممکن است هر ماه اضافه شود ، ") ، افزونگی ، و غیره. در حالی که برای عملکرد پروژه شما نیازی به این الزامات ندارید (کامیون های تحویل هنوز بدون آنها کار می کنند) ، بدیهی است که یک تحلیلگر کسب و کار در صورت عدم نیاز به هرگونه الزامات غیر عملکردی سیستم برای موفقیت است.

الزامات تجاری ، نیازهای تجاری را بیان می کند و نیازهای سطح بالاتری دارند. به گفته BABOK ، آنها "دلایل آغاز یک پروژه ، اهدافی را که پروژه به دست خواهد آورد و معیارهایی را که برای اندازه گیری موفقیت آن استفاده می شود ، توصیف می کنند." از آنجا که مدیر در مثال کشاورزی ما متذکر شده است که اکثر مشتریان از انواع تولید موجود در شرکت تعاونی اطلاع ندارند ، نمونه ای از این نوع نیازها این است: "لیستی از کلیه محصولات موجود رشد یافته در تعاونی ما تهیه خواهد شد بصورت فصلی بصورت چاپی و آنلاین در دسترس مشتریان فعلی و بالقوه قرار دارد. "

نیازهای کاربر نیازهای دولت است که مربوط به کاربر نهایی (در این مورد ، خریدار) است. به عنوان مثال: "خریدار می تواند سفارش و تحویل آنلاین خود را از طریق سیستم ردیابی خودکار ردیابی کند." موارد استفاده در جداسازی نیازهای کاربر مفید است.

نیازهای سیستم نیازهای دولت است که مربوط به عملکرد یا نگهداری سیستم است. "تمام وسایل نقلیه موجود در سیستم تحویل به صورت هفتگی از نظر نیازهای نگهداری بررسی می شوند." یک مورد معمول رایج در دنیای واقعی ، مربوط به استفاده از نرم افزار است ، مانند: "در صورت قطع زمان برنامه ریزی نشده ، سیستم می تواند ظرف 10 ثانیه بازیابی کند."

الزامات ذینفعان نیازهای گروههای ذینفع خاص را توضیح می دهد. در مثال کشاورزی ما ، کشاورزان تعاونی قطعاً یک گروه ذینفع هستند ، بنابراین یک مثال از نیاز سهامداران این است: "کشاورزان تعاونی روشی دارند که محصولات خود را ظرف 48 ساعت پس از برداشت به مشتریان برسانند."

مستندسازی ملزومات

چند روش معمول برای مستند سازی الزامات چیست؟
هدف از اسناد مورد نیاز بیان دقیق و دقیق هر یک از نیازهای سیستم یا فرآیند پیشنهادی (چه کسی ، چه چیزی ، کجا ، چه زمانی و چرا) است. الزامات همچنین باید ابهام را از بین ببرد. به عنوان مثال ، "سیستم نرم افزاری وقتی مشتری برای مدتی رایانه خود را ترک می کند تمام خواهد شد" یک نیاز ضعیف است. "سیستم بعد از 60 دقیقه بی تحرکی تمام می شود" ، بهتر است.

پروژه شما روشی را پیشنهاد می دهد که بهترین نتیجه را خواهد داشت ، اما چند مورد از محبوب ترین گزینه ها عبارتند از:

مشخصات مورد نیاز - تقریباً هر پروژه شامل یک سند مشخصات کتبی است که شامل ویژگی هایی است که باید در پروژه شما گنجانده شود. آنها معمولاً به صورت لیست ارائه می شوند و اغلب به بخشهایی تقسیم می شوند. تمام الزامات تعاونی کشاورزی که در این سند گنجانده شده است ، نمونه هایی از مشخصات مورد نیاز کتبی است.

نمودار - الزامات ممکن است شامل انواع مختلفی از نمودارها باشد ، مانند نمودارهای توالی ، نمودارهای حالت ، نمودار جریان داده ها و نمودارهای ورودی / خروجی ، به نام چند مورد. نمودار نویسی ممکن است به خصوص برای توسعه دهندگان یا مهندسی مفید باشد.

موارد استفاده - موارد استفاده ، تجربه کاربر سیستم نهایی یا محصول را با ذکر هر سناریو ، توصیف می کند. ممکن است شما با مجموعه ای از پیش شرط ها شروع کنید (به عنوان مثال ، "کاربر در سیستم احراز هویت شده است و این ماژول را انتخاب کرده است") ، اما همچنین برای مواردی که هنگام استفاده کاربر از هر مسیر قابل تصور کاربر ، از جمله گزینه سناریوها (مانند آنچه که اتفاق می افتد هنگامی که کاربر قبل از رفتن به خارج از منوی ذخیره را انتخاب نمی کند). موارد استفاده ممکن است به ویژه برای گروه های تجزیه و تحلیل کیفیت در آزمایش آنها مفید باشد.

داستانهای کاربر - که معمولاً در توسعه چابک استفاده می شود ، داستانهای کاربر معمولاً کوتاه هستند - یک تا دو جمله - و به زبانی ساخته می شوند که کاربر می تواند درک کند. به عنوان مثال یک فروشنده که از این محصول استفاده خواهد کرد ممکن است بنویسد ، "من به سیستم نیاز دارم تا نه تنها داده های جدول زمانی تحویل ما را برگرداند ، بلکه همچنین باید اطلاعاتی راجع به زمان تحویل رقبای ما نشان دهد. که من می توانم از آن در زمین فروش استفاده کنم. " هدف از داستان های کاربر در توسعه چابک ، امکان به روزرسانی سریع پروژه بر اساس مشخصات کاربر بدون گذراندن مراحل دقیق ترکیب و بازنگری اسناد مورد نیاز رسمی است.

نمونه های اولیه - نمونه اولیه نوعی پیش نمایش تعاملی آنچه قرار است ساخته شود ، است. اگر در حال نوشتن نیازهای یک برنامه نرم افزاری هستید ، یک نمونه اولیه ذینفعان را قادر می سازد تا چشم انداز فعلی محصول نهایی را ببینند و با آنها تعامل داشته باشند. تقریباً همه ذینفعان از بررسی نمونه اولیه بهره مند می شوند ، به ویژه مشتریان و افراد فنی کمتر که در تصور محصول نهایی مشکل دارند.

چگونه فرآیند نیازها را مدیریت کنم؟
بعد از این که خواسته های خود را تعریف کردید ، الزامات خود را کشف و تعریف کردید و قبل از شروع پروژه ، باید آنها را به طور موثر با ذینفعان ضروری در میان بگذارید و موافقت آنها را بدست آورید. هنگامی که این ذی نفعان در مورد الزامات به امضا رسیدند ، روند واقعی توسعه یا طراحی می تواند آغاز شود. یک تحلیلگر باید هر مرحله از فرآیند الزامات را با در نظر گرفتن مهلت های مربوطه و با ارتباط موثر با همه گروه های ذینفع مدیریت کند.

در بسیاری از سازمان ها ، فرآیند نیازها (از جمله بررسی و تأیید) همراه با مدیر پروژه مدیریت می شود. با این حال ، در برخی از سازمان ها ، یک تحلیلگر نیز ممکن است پروژه و کل فرآیند نیازها را به تنهایی مدیریت کند. نرم افزاری در دسترس است تا این فرآیند ساده تر شود. اگر می خواهید سیستمی را برای کمک به شما در مدیریت نیازهای خود کاوش کنید ، چندین ابزار مدیریت نیازها از جمله چند مورد رایگان در بازار موجود است.

طراحی سایت خودرو

طراحی سایت خودرو با کیفیت عالی

تبلیغات و بازاریابی

تبلیغات و بازاریابی :بررسی و معرفی کامل

سئو تضمینی چیست

سئو تضمینی چیست اطلاعات کامل سئو تضمینی

مجله تبلیغات

الهام مجله تبلیغات به خوانندگان مجلات ، اطلاعات ، الهام و ایده های خلاقانه فراوانی را برای خوانندگان فراهم می کنند. اطلاعاتی که به خواننده داده می شود ممکن است آنها را به بیرون رفتن و بازدید از فروشگاه ها / مشاغل و جستجوی آنلاین برای کسب اطلاعات بیشتر سوق دهد.

غرفه آرایی نمایشگاهی

طراحی سایت غرفه آرایی نمایشگاه با تمام امکانات

سئو ارزان وب سایت

با ارزانترین قیمت سایت خود را سئو کنید

کمپین سئو چیست

معرفی کامل اصول و تکنیک های کمپین سئو

سئو عالی

سئو عالی سئو عالی یک کلید واژه بسیار حساس و قابل تامل در عالم بهینه سازی وب سایت است. برای اینکه به مفهوم سئو عالی بطور خاص و تخصصی پی ببریم باید در ابتدا نگاهی کامل به معنا و مفهوم سئو داشته باشیم. سئو seo مخفف search engine optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو میباشد. سئو عالی به اولین مطلبی که میندیشد جلب رضایت کاربر است همان چیزی که گوگل بر آن تکیه و اصرار دارد.

طراحی سایت مجله دیجیتال

طراحی سایت مجله دیجیتال با سئو و قالب های متنوع و شیک

تبلیغات صفحه اول گوگل

تبلیغات صفحه اول گوگل و بررسی مزایا و معایب

تبلیغات ارزان

تبلیغات ارزان در صفحه اول گوگل با هر بودجه

ابزار تبلیغات

شما می خواهید در سال 2021 به صفحه اول گوگل وارد شوید. برای انجام این کار ، شما با هر تجارت دیگری در صنعت خود رقابت می کنید. برخی سالها تجربه شما را دارند. بعضی از آنها دپارتمان های بازاریابی دارند که خود شما را کوتوله می کند. بودجه بازاریابی در برخی از آنها از کل بودجه کسب و کار شما بیشتر است. هنوز هم می توانید این کار را انجام دهید؟ هنوز می توانید به آن صفحه اول بروید؟

پشتیبانی