معرفی 10 تکنیک مهم سئو برای افزایش ترافیک و بازدید از وب سایت در این صفحه سایت جام ارژنگ مورد بحث است.سئو مهمترین عنصر برای افزایش بازدید کاربران موتورهای جستجو از وب سایت شماست.اگر وب سایتی بازدید نداشته باشد طبیعی است که هرگز از سوی موتورهای جستجو کسب رتبه نخواهد کرد و هرگز به صفحه اول نخواهد رسید و این میتواند هدر دادن وقت و هزینه را باعث شود.هدف هر دارنده وب سایتی این است که ترحیجا به صفحه اول گوگل برسد تا بتواند در دید قرار گرفته و مشتریان و کاربران بیشتری جذب نماید.برای اینکار باید تکنیک های سئو را به دقت انجام دهیم.با جام ارژنگ همراه شوید
کلمات کلیدی دم بلند طولانیتر و مشخصتر از کلمات کلیدی هدف معمول هستند . در نتیجه , آنها معمولا حجم جستجوی کمتری نسبت به کلمات کلیدی کوتاهتر دارند , اما ارزشمند هستند .
این کلمات کلیدی به شما نشان میدهند که چرا کاربران یک جستجو خاص میکنند و نه تنها به دنبال چه چیزی هستند .
مثالی از یک کلید واژه بلند دم , " چگونگی رتبهبندی گوگل " است . " این با یک کلید واژه کوتاه مانند رتبهبندی گوگل مخالف است . "
یکی از دلایل هدف قرار دادن کلمات کلیدی بلند دم برای بهبود سئو و افزایش ترافیک وب سایت این است که آنها تمایل به جستجوی بیشتر دارند . این به این دلیل است که آنها مشخصتر هستند , بنابراین شما میتوانید کلمات کلیدی را به آنهایی که ارتباط نزدیکی با اعمالی که میخواهید کاربران در سایت خود بگیرند محدود کنید .
هدف از این تغییرات بسیار متفاوت است . برای مثال , یک کاربر که این سوال را " چگونه در گوگل رتبهبندی کنیم " به دنبال پاسخ مستقیم است .
با این حال , در جستجوی رتبهبندی گوگل , ما واقعا ً قصد کاربر را نمیدانیم . شاید فقط دارند سعی میکنند معنی آن را بفهمند .
چگونه میتوانید از کلمات کلیدی بلند دم در محتوای خود استفاده کنید ؟
شما نمیخواهید یک دسته از جملات بلند مدت مختلف را در محتوای فعلی خود بگنجانید ; امیدوار باشید که کار کند , چون این میتواند تاثیر کاملا ً مخالف آنچه که میخواهید داشته باشد .
یکی دیگر از تکنیک های بسیار مهم سئو استفاده از گزینه alt برای تصاویر است.این عمل بدان خاطر است که اگر تصویر شما روی سایتتان به هر علتی باز نشد موتورهای جستجو بتوانند جای خالی را با شرح شما تشخیص دهند.
گزینه alt برای تصاویر سه خاصیت مهم دارد که بر روی سئو تاثیر گذاراست.
1-دسترسی : متن alt با صدای بلند با یک خواننده صفحه برای کاربران دچار اختلال بینایی خوانده میشود . متاسفانه , ۵۵ درصد از سایتهای تجارت الکترونیک نتوانند نیازهای اساسی دسترسی را برآورده کنند.
2-زمینه : وقتی یک تصویر نمیتواند روی صفحه بارگذاری شود , متن alt به عنوان جایگزینی برای ارائه متن به کاربران ظاهر میشود .
3-بهینهسازی موتور جستجو : crawlers موتور جستجو از متن alt برای کمک به آنها برای تشخیص درست تصویر استفاده میکنند. گوگل در سال ۲۰۲۱ تایید کرد که متن alt هنوز برای seo مهم است .
فبرای داشتن یک سئو موفق کلمات کلیدی را در عنوان سایت بگنجانید.وقتی کلمات کلیدی را در عنوان قرار میدهید , به موتورهای جستجو و کاربرانی اشاره میکنید که محتوای شما هدف را پشت این اصطلاحات جستجو ارضا میکند . درست به عنوان یک جدول از محتویات , زمانی که کلمات کلیدی را در عناوین قرار میدهید , شما هم همین کار را برای رباتهای موتور جستجو میکنید .
کلید واژه هدف پست خود را برای گنجاندن در عنوان انتخاب کنید .
رابطه سئو و تجربه کار را بدانیم.بهینهسازی موتور جستجو ( سئو ) بر کمک به رتبهبندی وب سایت شما در نتایج جستجو تمرکز دارد , در حالی که تجربه کاربر ( UX ) به چگونگی تعامل کاربران با وب سایت شما میپردازد .
سئو مجموعهای از روشهای بهبود رتبه یک صفحه در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مربوطه است .هدف از آن افزایش کمیت و کیفیت ترافیک است که از طریق نتایج جستجوی آلی به سایت میرسد . از آنجا که ۹۳ % از تجربیات آنلاین با یک موتور جستجو آغاز میشوند و ۷۵ % از کاربران از صفحه اول نتایج استفاده نمیکنند , سئو برای کمک به افراد برای پیدا کردن وب سایت شما حیاتی است .
UX هدف بهبود تجربه کاربر است . افراد اغلب از نظر طراحی در مورد UX بحث میکنند , اما میتوانند در کل تجربه مشتری با یک شرکت , از جمله وب سایت , محصولات و کارکنان آن نیز صدق کنند .در مورد وب سایتها , UX خوب افراد را در سایت شما طولانیتر نگه میدارد , تجربه لذت بخش تری فراهم میکند و تغییر شکل را افزایش میدهد .
گوگل مرتبا ً الگوریتم خود را برای ارائه نتایج بهتر به کاربران به روز میکند. گوگل میگوید که هدف آن " فراهم کردن مفیدترین و مرتبطترین اطلاعات است . همانطور که گوگل الگوریتم خود را به روز میکند , در درک اینکه هر صفحه در مورد چه چیزی است , چه برای کاربران مفید باشد و چه برای کاربر تجربه خوبی فراهم کند , بهتر میشود .در گذشته بازی با سیستم آسانتر بود . برای مثال , سئو مقدار زیادی از کلمات کلیدی را به محتوا میرساند و خواندن آن را برای کاربران دشوار میسازد . با این حال , این تاکتیک برای کمک به شرکتها برای رتبهبندی بهتر موتورهای جستجو کار میکرد .گوگل در نهایت بر روی این و سایر روشهای مشابه شکست خورد. این بدان معنا نیست که مردم هنوز سعی نمیکنند سیستم را به شیوهای که برای کاربران بد است فریب دهند , اما گوگل برای شناسایی این تاکتیکها و جریمه کردن سایتهایی که از آنها استفاده میکنند کار میکند . اکنون هدف گوگل رتبهبندی صفحات با تجربه عالی کاربر است و الگوریتم در دستیابی به این وظیفه به طور مداوم بهتر میشود .به طور فزایندهای , اگر تغییری ایجاد کنید که تجربه کاربر را بهبود بخشد , سئو را نیز بهبود میبخشد . در واقع گوگل میگوید بهترین کاری که میتوانید برای دوست داشتن گوگل سایت خود انجام دهید , ارائه محتوای با کیفیت بالا است که به مخاطبین خود اطلاع میدهد و وارد آن میشود .
برای بازدید بیشتر وب سایت و افزایش ترافیک و دریافت رتبه بالای سئو از مالتی مدیا استفاده کنید.انواع مختلفی از رسانهها به طور گسترده در سراسر اینترنت به هر روشی که میتوانید به آن فکر کنید , استفاده میشوند. عکسها , متن , پستهای وبلاگ , موسیقی , پادکست - فهرست ادامه دارد . رسانه آنلاین به عنوان شکلی از ارتباطات , به طرق مختلف تکاملیافته است . دو مورد از این تحولات رسانههای غنی و چندرسانهای هستند . رسانههای غنی و چندرسانهای نماینده ایدههای مشابه و انواع رسانه هستند , اما ممکن است به طور زیرکانه اهداف متفاوتی را ارائه دهند . چندرسانهای عبارت چتری است که میتواند برای انواع مختلف رسانههای ترکیبی از جمله رسانههای غنی کاربرد داشته باشد. با این حال , رسانههای غنی مجموعهای از ویژگیهای چندرسانهای را در وب توصیف میکنند .
رابطه لینک داخلی و تاثیری که بر روی سئو دارد یکی از استراتژی های مهم بهینه سازی وب سایت است.
قبل از اینکه محتوای شما رتبهبندی شود , به لینک نیاز دارد . گوگل در ارتباط با جایی در وب , پستها و صفحات شما را بهتر مییابد . لینکهای داخلی نیز محتوای شما را متصل میکنند و به گوگل ایده ساختار وب سایت شما را میدهند . آنها میتوانند یک سلسلهمراتب در سایت شما ایجاد کنند و به شما این امکان را میدهند که مهمترین صفحات و پستها را با ارزش لینک بیشتری نسبت به دیگر صفحات با ارزش کمتر ارائه کنید. پس استفاده از استراتژی پیوند داخلی مناسب میتواند سئو را تقویت کند.رابطه لینک داخلی و تاثیری که بر روی سئو دارد یکی از استراتژی های مهم بهینه سازی وب سایت است.
یک لینک داخلی هر لینک از یک صفحه در وب سایت شما به صفحه دیگری در وب سایت شما است . کاربران و موتورهای جستجو شما از لینکها برای پیدا کردن محتوا در وب سایت خود استفاده میکنند . کاربران شما از لینکها برای جهتیابی در سایت خود و پیدا کردن محتوایی که میخواهند پیدا کنند استفاده میکنند . موتورهای جستجو همچنین از لینکها برای هدایت سایت خود استفاده میکنند . اگر هیچ ارتباطی با آن وجود نداشته باشد , صفحه نخواهند دید .رابطه لینک داخلی و تاثیری که بر روی سئو دارد یکی از استراتژی های مهم بهینه سازی وب سایت است.
چندین نوع لینک داخلی وجود دارد . علاوه بر لینک روی صفحه اصلی , منو , پست غذا و غیره , شما همچنین میتوانید لینکها را در محتوای خود اضافه کنید . ما به آن پیوندهای زمینهای میگوییم . لینکهای متنی کاربران خود را به محتوای جالب و مرتبط نشان میدهند . علاوه بر این , آنها به موتورهای جستجو اجازه میدهند تا تعیین کنند که چه محتوای سایت شما مربوط است و ارزش آن . هر چه صفحه مهمی دریافت کند , به نظر میرسد که موتورهای جستجو مهمتر باشند . بنابراین , پیوندهای داخلی خوب برای سئو حیاتی هستند .
محتوای سئو بخش کلیدی هر استراتژی سئو است . بدون محتوا , رتبهبندی موتورهای جستجو برای سایت شما غیرممکن است . بنابراین نوشتن و محتوای کیفیت ساختار مهم است.
محتوای سئو به ایجاد محتوایی اشاره دارد که به صفحات وب شما در رتبهبندی موتورهای جستجو کمک میکند . این شامل همه چیز , از نوشتن تا ساختاربندی محتوای وب سایت تان است . سه عنصر اصلی وجود دارند که باید در نظر بگیرید که وب سایت شما را به خوبی رتبهبندی میکند : استراتژی کلید واژه , ساختار سایت و copywriting .
چرا محتوای سئو در وهله اول مهم است ? از آنجا که موتورهای جستجو مانند گوگل وب سایت شما را میخوانند , بنابراین کلماتی که از آنها استفاده میکنید مشخص میکنند که آیا سایت شما در صفحات نتایج آنها رتبهبندی خواهد شد یا خیر . البته , وب سایت شما باید به خوبی طراحی شدهباشد , با یک رابط کاربری عالی , و تمام وسایل فنی که باعث میشود رتبه سایت شما در گوگل نیز پوشیده شود . اما بدون محتوای کیفی سایت شما شانسی در موتورهای جستجو ندارد .
تحقیق کلید واژه مناسب مشخص خواهد کرد که مخاطب شما از کدام اصطلاحات جستجو استفاده میکند . این حیاتی است . انجام تحقیقات کلید واژه مناسب اطمینان حاصل میکند که شما از کلمات مشابه مخاطبین هدف خود استفاده میکنید , بنابراین تلاش برای بهینهسازی وب سایت تان ارزشمند است .
سئو فنی در مورد بهبود جنبههای فنی یک وب سایت به منظور افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو است . سرعت بخشیدن به یک وب سایت , سینهخیز رفتن آسانتر و قابلدرک بودن بیشتر برای موتورهای جستجو ستون بهینهسازی فنی است . سئو فنی بخشی از سئو است که بر بهبود عناصر وب سایت شما برای کسب رتبههای بالاتر تمرکز دارد . این عکس سوسیونو است که در مورد ایجاد نوردهی برای یک وب سایت از طریق کانالهای دیگر است .
گوگل و دیگر موتورهای جستجو میخواهند کاربران خود را با بهترین نتایج ممکن برای جستجوگران معرفی کنند . بنابراین , رباتهای گوگل در حال خزیدن و ارزیابی صفحات وب روی بسیاری از عوامل هستند . برخی از عوامل براساس تجربه کاربر , مانند سرعت بارگذاری صفحه هستند . عوامل دیگر به کشف روبات موتور کمک میکنند تا بفهمند صفحات شما در مورد چه هستند . این همان کاری است که در میان سایر دادهها انجام میشود . بنابراین , با بهبود جنبههای فنی به موتورهای جستجو کمک میکنید تا سینهخیز بروند و سایت خود را درک کنند . اگر این کار را خوب انجام دهید , ممکن است با رتبهبندی بالاتر پاداش داده شوید . یا حتی برای خودتان نتایج غنی بدست آورید !
این کار همچنین روش دیگری را نیز انجام میدهد : اگر اشتباهات تکنیکی جدی در سایت خود مرتکب شوید , آنها میتوانند برای شما هزینه داشته باشند . شما اولین کسی نیستید که موتورهای جستجو را به طور کامل از خزیدن بر روی سایت خود با اضافه کردن یک ضربه تعقیب به جای اشتباه در فایل robots.txt مسدود کنید .