اجزای سئو و اصطلاحات بهینه سازی

در مجموعه متخصص سئو در این مقاله به شناخت اجزای سئو و اصطلاحات بهینه سازی موتورهای جستجو پرداخته ایم تا صد در صد با سئو آشنا شویم.

اصطلاح بهینه سازی موتور جستجو

اصطلاح بهینه‌سازی موتور جستجو به فرآیند بهینه‌سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو اشاره دارد. سئو فرآیند تلاش برای بهبود رتبه‌بندی یک وب سایت یا بخشی از محتوای گوگل است .تفاوت اصلی بین سئو و تبلیغات پرداخت‌شده این است که سئو شامل رتبه‌بندی " ارگانیک " است که به این معنی است که شما مجبور نیستید در آن نقطه پول بپردازید . برای یک روش دیگر , بهینه‌سازی موتور جستجو فرآیند بهبود یک قطعه از مواد آنلاین است به طوری که در بالای صفحه موتور جستجو وقتی کسی دنبال چیزی می‌گردد , ظاهر می‌شود .این روش را در نظر بگیرید : وقتی کسی به دنبال " مشاور سئو " می‌گردد , احتمالا ً به دنبال فرآیند سئو , اجزای سئو و دستورالعمل برای آماده‌سازی آن هستند . اگه یک مقاله در مورد مشاور سئو نوشته باشید و میخواهید مردم مشاور سئو را پیدا کنند . شما باید بالاتر از همه وب سایت‌هاقرار دهید تا مردم آن را پیدا کنند . کار ساده‌ای نیست , اما این موضوع بازاریابی سئو است .بیایید یک گام بیشتر برداریم : موتور جستجو مانند گوگل جایی است که بخش عمده‌ای از جستجوهای آنلاین آغاز می‌شوند . در واقع گوگل نقطه شروع % از این سوالات است . ابتدا باید درک کنید که جستجو چگونه کار می‌کند تا بهتر درک کنید که چگونه محتوای خود را در موتورهای جستجو رتبه‌بندی کنید . زمانی که می‌توانید اصول جستجو را درک کنید , می‌توانید محتوای خود را برای رتبه‌بندی بهتر در گوگل و جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت خود بهینه کنید.

کلمات کلیدی از اجزای مهم سئو هستند

روزهایی که کلمات کلیدی تنها روش بودند سپری شده اند , اما این بدان معنا نیست که هنوز مهم نیستند . تفاوت امروز این است که برای موثر بودن , کلمات کلیدی باید به خوبی مورد تحقیق قرار گیرند , انتخاب شوند و در محتوای شما به کار گرفته شوند .اما , دقیقا , کلمات کلیدی چیست ? کلمات کلیدی واژه‌ها و عباراتی هستند که مشتریان برای پیدا کردن مطالب آنلاین استفاده می‌کنند و برندها می‌توانند برای تعامل با مشتریان در جستجوی محصولات و خدمات خود استفاده کنند . وقتی به دنبال کلمات کلیدی بگردید , به دنبال کلمات کلیدی با نرخ جستجوی بالا و رقابت کم باشید و کلمات کلیدی دم کوتاه ( مانند سگ ) , کلمات کلیدی دم بلند ( مانند سگ‌های شکاری برای فروش ) و کلمات کلیدی محلی ( مانند puppies برای فروش ) باشید . کلمات کلیدی همچنین می‌توانند برای بهبود عناوین , نشانی‌های اینترنتی و دیگر عوامل سئو استفاده شوند .

محتوا وسیله نقلیه در سئو است

از آنجا که محتوا وسیله نقلیه‌ای است که برای رسیدن به مخاطب استفاده می‌کنید و درگیر آن می‌شوید , این یک جز ضروری سئو است . برای مثال , اگر شما یک مهدکودک را اداره می‌کنید و می‌خواهید دید خود را افزایش دهید , می‌توانید یک سری وبلاگ درباره باغبانی , انتخاب گیاه , نکات رشد و موضوعات دیگر بنویسید . زمانی که کسی به دنبال دانش درباره باغبانی می‌گشت , وبلاگ شما پیدا می‌شد و شما می‌توانستید با ارائه اطلاعات مفید با آن فرد ارتباط برقرار کنید . برای مثال , شما اولین دایه خانه خواهید بود که اگر این چشم‌انداز برای خرید یک کارخانه لازم باشد به ذهن می‌رسید . محتوای امروز باید هم آموزنده و هم سرگرم‌کننده و هم موضوعی , جذاب و سرگرم‌کننده باشد .

تاکتیک های بهینه سازی خارجی

تاکتیک‌های بهینه‌سازی خارجی که در خارج از سایت شما رخ می‌دهد به جای آن به سئو خارج از صفحه گفته می‌شود . ساختمان Backlink رایج‌ترین رویکرد سئو خارج از صفحه است زیرا backlinks عالی از سایت‌های خارجی به موتورهای جستجو اطلاع می‌دهند که سایت شما ارزشمند و با کیفیت بالا است که قدرت را افزایش می‌دهد .وبلاگ نویسی مهمان , ایجاد تعداد زیادی وبلاگ نویسی که به طور گسترده به اشتراک گذاشته خواهد شد , و اشاره به influencers در محتوای شما تنها چند نمونه از بهترین روش‌های موجود برای ساخت backlink هستند .

سئو محلی حیاتی است

از آنجا که افراد بیشتری از دستگاه‌های تلفن همراه برای جستجو استفاده می‌کنند , سئو محلی به طور فزاینده‌ای حیاتی می‌شود . اکنون تبلت ‌ها و گوشی‌های هوشمند درصد از همه جستجو را تشکیل می‌دهند و نیمی از آن جستجو دارای هدف محلی هستند.برای مثال اگر شما یک رستوران دارید , سئو محلی اطمینان حاصل خواهد کرد که بازدیدکنندگان در محله شما وب سایت شما را در جستجوی رستوران‌های عالی در شهر پیدا کرده‌اند. سایر بهترین اقدامات سئو محلی شامل ثبت فهرست دایرکتوری , ایجاد صفحات خاص مکان برای وب سایت , و ایجاد صفحات برای کسب‌وکار شما در کسب‌وکار من , گوگل پلاس و گوگل علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی محلی است .

نکات مهم و سایر اجزای سئو

سئو یک تکنیک بازاریابی ورودی است که مدیران واجد شرایط را پرورش می‌دهد که یکی از مزایای اصلی آن است . زمانی که یک مشتری به دنبال محصول یا سرویس شما است , شانس خوبی وجود دارد که آن‌ها در مورد تجارت با شما یا رقیب فکر می‌کنند . اگر بتوانید دریافت کنید که مصرف کنندگان از طریق جستجوی ارگانیک قادر به رسیدن به آن‌ها قبل از رقابت در یک نقطه مهم در سفر خریدار هستند - و بدون صرف پول برای تبلیغات می‌توانید آن را انجام دهید .

افزایش دید , یا ساده‌تر کردن یافتن شما در زمان جستجو برای هر چیزی که باید ارائه دهید , یکی از مهم‌ترین وظایف سئو است . درجه‌بندی شما مستقیما ً متناسب با دید شما است .هر چه شما در صفحه نتایج موتور جستجو بالاتر باشید , مشتریان احتمالی بیشتری شما را خواهند دید و به وب سایت شما مراجعه خواهند کرد . هر چه تلاش‌های سئو موثرتر باشد , موقعیت و دید شما بیشتر خواهد بود , که به ویژه با توجه به اینکه یک چهارم از کاربران وب هرگز از اولین مرحله عبور نمی‌کنند , ضروری است .

یکی از اهداف کلیدی سئو افزایش ترافیک آنلاین است که ممکن است از طریق افزایش دید و رتبه انجام دهید . این را در نظر بگیرید : صفحه رتبه‌بندی بالا تقریبا ً ۳۳ % از همه موارد را دریافت می‌کند , و پنج فهرست اول بیش از ۷۵ % از کل کلیک را دریافت می‌کنند .اگر می‌خواهید افراد بیشتری با استفاده از موتور جستجو وب سایت شما را ببینند , به تکنیک‌های سئو نیاز خواهید داشت که به شما کمک کند تا در پنج نتیجه بالا رتبه بگیرید , به طور ایده‌آل اول .

دلیل دیگر مهم سئو این است که تمام تلاش‌هایی که شما صرف ایجاد محتوای عالی و بهینه‌سازی سایت خود با سئو روی صفحه می‌کنید , قابلیت استفاده آن را بهبود می‌بخشد , که منجر به تجربه خوب مشتری می‌شود .برای مثال , زمانی که برای پاسخگویی به سایت خود تلاش می‌کنید , برای همه کاربران موبایل و همچنین کسانی که از یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر رومیزی بازدید می‌کنند , قابل‌دسترسی خواهد بود . افزایش سرعت بار وب سایت شما نیز نرخ بازتاب را به حداقل می‌رساند و کاربران را تشویق می‌کند که بیشتر در سایت خود بمانید . تقریبا نیمی از مشتریان پیش‌بینی می‌کنند که یک صفحه در کم‌تر از دو ثانیه بارگذاری شود , و هرچه بیشتر طول بکشد , نرخ بازتاب بیشتر و نرخ تبدیل کم‌تر می‌شود .

رتبه‌بندی صفحه نتیجه موتور جستجو ( SERP ) ممکن است به عنوان یک شاخص غرور فریب بخورد , نباید هدف اصلی برنامه راه‌اندازی سئو باشد . تعیین یک هدف واضح و مناسب سئو بسیار مهم است تا بتوانید تلاش‌های خود در انجام کمپین سئو را اولویت‌بندی کنید که همانطور که قبلا ً گفته شد , یک تلاش بلندمدت است . دانستن اهداف سئو می‌تواند زمان و پول زیادی را در هنگام افزایش بازده سرمایه‌گذاری شما صرفه‌جویی کند .قاعده کلی این است که اهداف سئو باید در راستای اهداف بازاریابی و اهداف کلی راه‌اندازی شما باشند . درحالیکه اهداف ایده‌آل ممکن است بسته به عوامل مختلف متفاوت باشند , برخی از اهداف مشترک سئو عبارت هستند از:افزایش ترافیک ارگانیک : بازدید کنندگان بیشتر از وب سایت شما به معنای احتمال بیشتری برای تبدیل آن‌ها به مشتریان و مشتریان است.نسل پیشرو برای کسب‌وکار : محتوای شما باید بر این تمرکز داشته باشد که چگونه می‌توانید تا حد امکان اطلاعات تماس خود را ارسال کنید ( آدرس ایمیل ) .آگاهی از برند : با فریب دادن آن‌ها به محتوای خود , افراد بیشتری را وادار کنید برند شما را بشناسند .فروش : با این هدف می‌توانید بر جذب ترافیک مرتبط برای بهینه‌سازی فروش تبادلی تمرکز کنید , به خصوص اگر یک کسب‌وکار تجارت الکترونیک هستید که فروش مستقیم را در سایت خود انجام می‌دهید .خدمات مشتری : ارائه ارزش با تمرکز بر افرادی که ممکن است به کمک یا راه‌حل خاصی با محتوای شما نیاز داشته باشند .مدیریت شهرت : اطمینان حاصل کنید که اولین رتبه راه‌اندازی شما برای کلمات کلیدی علامت‌گذاری شده برای حفظ یک تصویر مطلوب و " دفن " محتوای منفی است.