• سئو ارزان
  • سئو ارزان
  • تبلیغات ارزان

واحد پشتیبانی و پاسخگویی جام ارژنگ جهت ارائه مشاوره و رسیدگی به امور مشتریان گرامی بطور شبانه روزی در خدمت شماست.

..پشتیبانی جام ارژنگ
Close and go back to page

22 تکنیک سئو فنی، درون صفحه و خارج از صفحه که باید انجام دهید

سئو فنی یا تکنیکال به مجموعه عملیات سئو اشاره دارد که کارهای تکنیکی وب سایت را هدف قرار داده است.

در این مرحله , ما به اصول سئو فنی می‌رویم . در حال حاضر , بحث درباره اصول سئو فنی ممکن است بیهوده به نظر برسد . با این حال , برخی از دانش اولیه در مورد جنبه فنی سئو به این معنی است که تفاوت بین یک سایت با رتبه بالا و یک سایت که اصلا ً رتبه ندارد . سئو فنی آسان نیست , اما در اینجا ما به زبان یک فرد غیر حرفه‌ای توضیح می‌دهیم که چه جنبه‌هایی باید به هنگام کار بر روی اساس فنی وب سایت شما توجه کنند .

سئو فنی به بهبود جنبه‌های فنی یک وب سایت به منظور افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو اشاره می‌کند . سریع‌تر کردن یک وب سایت , خزیدن و قابل‌درک بودن برای موتورهای جستجو ستون بهینه‌سازی فنی است . سئو فنی بخشی از سئو است که بر بهبود عناصر وب سایت شما برای کسب رتبه‌های بالاتر تمرکز دارد . 

چرا سئو فنی مهم است

گوگل و دیگر موتورهای جستجو می‌خواهند کاربران خود را با بهترین نتایج ممکن برای پرس و جوی خود ارائه دهند . از این رو , ربات‌های گوگل صفحات وب را با عوامل مختلفی ارزیابی و ارزیابی می‌کنند . برخی عوامل بر پایه تجربه کاربر هستند , مانند اینکه چگونه یک صفحه بار به سرعت حرکت می‌کند. عوامل دیگر به ربات‌های موتور جستجو کمک می‌کنند که آنچه که صفحات شما در آن هستند را درک کنند . این همان چیزی است که در میان دیگران داده‌های ساختار یافته انجام می‌دهند . بنابراین با بهبود جنبه‌های سئو فنی به موتورهای جستجو کمک می‌کنید تا وبلاگ و سایت خود را درک کنید . اگر این کار را خوب انجام دهید , ممکن است با رتبه‌های بالاتر یا حتی نتایج غنی پاداش بگیرید .

همچنین به روش دیگری نیز عمل می‌کند : اگر شما اشتباه‌ات فنی جدی در سایت خود مرتکب شوید ، آن‌ها می‌توانند هزینه شما را بپردازند . شما اولین کسی نخواهید بود که موتورهای جستجو را به طور کامل از خزیدن در محل شما به طور تصادفی با اضافه کردن یک ضربه به جای اشتباه در محل اشتباه در پرونده robots.txt مسدود نخواهید کرد.

اما این یک تصور غلط است که شما باید روی جزئیات فنی یک وب سایت تمرکز کنید تا فقط موتورهای جستجو را خشنود کنید . یک وب سایت باید به خوبی کار کند - سریع , روشن و آسان - برای کاربران شما در وهله اول . خوشبختانه , ایجاد یک بنیاد فنی قوی اغلب با تجربه بهتر برای کاربران و موتورهای جستجو همزمان می‌شود.

ویژگی‌های یک وب سایت که از نظر سئو فنی بهینه است چیست ؟

یک وب سایت رسمی که از نظر سئو فنی عالی باشد به سرعت برای کاربرانی است که برای جستجوی ربات‌های موتور جستجو می‌کنند . یک چیدمان تکنیکی مناسب به موتورهای جستجو برای درک آنچه که سایت در مورد آن است کمک می‌کند و مانع سردرگمی ناشی از , برای مثال , محتوای کپی می‌شود. علاوه بر این , این گروه بازدیدکنندگان را اعزام نمی‌کند و یا موتورهای جستجو را با لینک‌های ناشناخته به خیابان‌های بن‌بست منتقل نمی‌کند . در اینجا ما به زودی به برخی ویژگی‌های مهم یک وب سایت بهینه‌سازی‌شده فنی خواهیم رفت .

سئو فنی:سایت سربع است

این روزها صفحات وب باید سریع بارگذاری شوند . مردم بی‌تاب هستند و نمی‌خواهند منتظر بمانند تا یک صفحه باز شود . در سال ۲۰۱۶ , تحقیقات نشان داد که ۵۳ درصد از بازدیدکنندگان وب سایت موبایل در صورتی که یک صفحه وب در عرض سه ثانیه باز نباشد , این کار را ترک خواهند کرد . بنابراین اگر وب سایت شما کند است , مردم ناامید می‌شوند و به وب سایت دیگری می‌روند , و شما در تمام این ترافیک از دست خواهید داد .

گوگل می‌داند که صفحات وب آهسته تجربه‌ای کم‌تر از تجربه بهینه ارائه می‌دهند . بنابراین صفحات وب را ترجیح می‌دهند که سریع‌تر بار کنند . بنابراین , یک صفحه وب آهسته نیز نتایج جستجو را بیشتر از معادل سریع‌تر آن کاهش می‌دهد که منجر به ترافیک کم‌تر می‌شود . و در سال ۲۰۲۱ , تجربه صفحه , با اشاره به اینکه افراد چقدر سریع یک صفحه وب را تجربه می‌کنند , حتی به یک عامل رتبه‌بندی تبدیل خواهد شد . پس بهتره آماده بشید.

آیا وب سایت تان به اندازه کافی سریع است ? چگونه به راحتی سرعت سایت خود را آزمایش کنید . اغلب تست‌ها به شما نکاتی برای بهبود وضعیت ارائه می‌دهند . شما همچنین می‌توانید یک نگاه به قسمت‌های اصلی وب سایت بیاندازید همانطور که گوگل از آن‌ها برای نشان دادن تجربه صفحه استفاده می‌کند . و ما شما را از طریق توصیه‌های بهینه‌سازی سرعت سایت در اینجا راهنمایی می‌کنیم .

سئو فنی یعنی سایت برای موتورهای جستجو قابل خزیدن باشد

موتورهای جستجو از روبات‌ها برای خزیدن یا عنکبوت وب سایت خود استفاده می‌کنند . ربات‌ها برای کشف محتوا در سایت شما از لینک‌ها پیروی می‌کنند . یک ساختار ارتباط داخلی بزرگ اطمینان حاصل خواهد کرد که آن‌ها مهم‌ترین محتوای سایت شما را درک خواهند کرد .
اما راه‌های بیشتری برای هدایت ربات‌ها وجود دارد . برای مثال , اگر نمی‌خواهید آن‌ها به آنجا بروند , می‌توانید آن‌ها را از خزیدن بر روی محتوای خاص باز دارید . شما همچنین می‌توانید اجازه دهید یک صفحه سینه‌خیز بروند , اما به آن‌ها بگویید که این صفحه را در نتایج جستجو نشان ندهند و یا از لینک‌های آن صفحه پیروی نکنند .

شما می‌توانید با استفاده از فایل robots.txt دستورها روبات‌ها را روی سایت خود ارائه کنید . این ابزار قدرتمندی است که باید با دقت کنترل شود . همانطور که در ابتدا اشاره کردیم , یک اشتباه کوچک ممکن است مانع از خزیدن روبات‌ها ( بخش‌های مهم ) سایت شما شود . گاهی اوقات افراد به طور غیر عمدی css و فایل‌های JS را در فایل robot.txt مسدود می‌کنند . این فایل‌ها حاوی کدهایی هستند که به مرورگرها می‌گویند که سایت شما باید شبیه و چگونه کار کند . اگر این فایل‌ها مسدود شوند , موتورهای جستجو نمی‌توانند بفهمند که آیا سایت شما درست کار می‌کند یا نه.

سئو فنی یهنی نداشتن لینک ناشناس

وب سایت‌های آرام نا امید کننده هستند . چیزی که ممکن است برای بازدیدکنندگان بیش از یک صفحه کند آزاردهنده باشد , در صفحه‌ای که اصلا ً وجود ندارد فرود می‌آید . اگر یک لینک منجر به یک صفحه غیر موجود در سایت شما شود , افراد با صفحه خطای ۴۰۴ مواجه خواهند شد . با دقت به تجربه کاربر توجه کنید.

بیشتر , موتورهای جستجو دوست ندارند این صفحات خطا را نیز پیدا کنند . و آن‌ها تمایل دارند حتی لینک‌های مرده بیشتری را نسبت به ملاقات کنندگان پیدا کنند , زیرا هر لینک را دنبال می‌کنند , حتی اگر آن را پنهان کرده باشند .
متاسفانه , اغلب سایت‌ها ( حداقل ) برخی از لینک‌های مرده را دارند , چون یک وب سایت یک کار مداوم در حال پیشرفت است : مردم چیزها را می‌سازند و چیزهایی را می‌شکنند . خوشبختانه , ابزارهایی وجود دارند که می‌توانند به شما در بازیابی پیوندهای مرده در سایت کمک کنند . در مورد این ابزارها و نحوه حل این خطاها بخوانید .

سئو فنی یعنی نداشتن محتوای مشابه

 اگر محتوای مشابهی در چندین صفحه سایت خود داشته باشید - یا حتی در سایر مکان‌ها - موتورهای جستجو ممکن است گیج شوند . چون اگر این صفحات محتوای یکسانی را نشان دهند , کدام یک باید بالاترین رتبه را داشته باشد ? در نتیجه , آن‌ها ممکن است همه صفحات را با محتوای یک‌سان پایین‌تر رتبه‌بندی کنند .

متاسفانه , شما ممکن است یک مساله محتوای کپی داشته باشید بدون اینکه بدانید . به دلیل دلایل فنی , URL هایی مختلف می‌تواند همان محتوا را نشان دهد . برای یک بازدید کننده , این تفاوت ایجاد نمی‌کند , بلکه برای یک موتور جستجو این کار را انجام می‌دهد ; همان محتوا را در یک نشانی اینترنتی متفاوت خواهد دید .

خوشبختانه , یک راه‌حل فنی برای این مساله وجود دارد . با عنصر پیوند متعارف , شما می‌توانید نشان دهید که صفحه اصلی - یا صفحه‌ای که می‌خواهید در موتورهای جستجو رتبه‌بندی کنید - چیست . در Yoast seo می‌توانید به راحتی یک نشانی اینترنتی استاندارد برای یک صفحه تنظیم کنید. و برای اینکه این کار را برای شما آسان کند , Yoast seo پیوندهای متعارف با ارجاع به خود را به تمام صفحات شما اضافه می‌کند . این کار به جلوگیری از موضوعات محتوای تکراری کمک می‌کند که ممکن است حتی از آن آگاه نباشید .

سئو فنی یعنی سایت امنیت دارد

یک وب سایت از نظر فنی بهینه‌شده یک وب سایت امن است . ایمن کردن وب سایت برای کاربران برای تضمین حریم خصوصی آن‌ها امروزه یک نیاز اساسی است . کاره‌ای زیادی می‌توانید برای ایمن کردن وب سایت  خود انجام دهید , و یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید , پیاده‌سازی https است .

HTTPS اطمینان حاصل می‌کند که هیچ‌کس نمی‌تواند داده‌ها را که از طریق مرورگر وب و سایت ارسال می‌شود , مهار کند . بنابراین , برای مثال , اگر افراد وارد سایت شما شوند , اعتبار آن‌ها ایمن است . شما به یک گواهی SSL به نام implement برای اجرای HTTPS روی سایت خود نیاز دارید . گوگل اهمیت امنیت را تایید می‌کند و بنابراین HTTPS را یک سیگنال رده‌بندی ساخته‌است : وب سایت‌های ایمن از معادل‌های نا امن بالاتر هستند .

شما به راحتی می‌توانید بررسی کنید که آیا وب سایت شما در بیشتر مرورگرهای کار می‌کند یا خیر . در سمت چپ نوار جستجو مرورگر شما , اگر ایمن باشد یک قفل خواهید دید . اگر کلمات " ایمن نیستند " را ببینید ( یا developer ) کاری برای انجام دادن دارید !

سئو فنی یعنی استحکام ساختار سایت

اطلاعات ساختاری به جستجوی موتورهای جستجو برای درک وب سایت شما ، محتوا و یا حتی کسب‌وکار شما کمک می‌کند . با داده‌های ساختار یافته می‌توانید به موتورهای جستجو بگویید که چه نوع محصولی را می‌فروشید یا چه دستور العمل‌ها را در سایت خود دارید . به علاوه ، این به شما این فرصت را می‌دهد که تمام جزئیات مربوط به آن محصولات و یا دستور العمل‌ها را ارائه کنید .

از آنجا که یک فرمت ثابت وجود دارد که در آن شما باید این اطلاعات را ارائه کنید , موتورهای جستجو به راحتی می‌توانند آن را پیدا و درک کنند . این کار به آن‌ها کمک می‌کند که محتوای خود را در یک تصویر بزرگ‌تر قرار دهید .

سئو فنی یعنی داشتن یک نقشه سایت

به سادگی یک فایل XML یک فهرست از تمام صفحات سایت شما است . آن به عنوان نقشه راه برای موتورهای جستجو در محل شما عمل می‌کند . با این کار , شما مطمئن خواهید شد که موتورهای جستجو هیچ محتوای مهمی را در سایت شما از دست نخواهند داد . The XML که اغلب در پست‌ها , صفحات , برچسب‌ها , یا انواع پست سفارشی طبقه‌بندی می‌شود و شامل تعداد تصاویر و آخرین تاریخ تغییر یافته برای هر صفحه می‌شود .

در حالت ایده‌آل , یک وب سایت نیازی به xml ندارد . اگر ساختار ارتباطی درونی داشته باشد که همه محتوا را به خوبی به هم متصل می‌کند, روبات‌ها به آن نیاز ندارند . با این حال , همه این مکان‌ها ساختار بزرگی ندارند و داشتن یک sitemap xml هیچ ضرری ندارد . بنابراین ما همیشه توصیه می‌کنیم که یک نقشه xml در سایت شما داشته باشیم .

سئو فنی سایت چند زبانه

اگر سایت شما بیش از یک کشور یا کشوری را هدف قرار می‌دهد که در آن زبان مشابه صحبت می‌شود ، موتورهای جستجو به کمی کمک نیاز دارند تا درک کنند کدام کشورها یا زبانی که می‌خواهید به آن دسترسی داشته باشید. اگر به آن‌ها کمک کنید ، می‌توانید وبسایت درستی را برای منطقه خود در نتایج جستجو به مردم نشان دهید .