• سئو ارزان
  • سئو ارزان
  • تبلیغات ارزان

واحد پشتیبانی و پاسخگویی جام ارژنگ جهت ارائه مشاوره و رسیدگی به امور مشتریان گرامی بطور شبانه روزی در خدمت شماست.

..پشتیبانی جام ارژنگ
Close and go back to page
35 تکته سئو

35 تکته سئو

صرف نظر از اینکه قبلاً در اینترنت کار می‌کنید، زندگی می‌کنید و نفس می‌کشید یا به تازگی می‌خواهید حضور آنلاین خود را ایجاد کنید، یک اصطلاح جادویی وجود دارد که احتمالاً نام آن را شنیده‌اید - سئو.

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است و از نظر بسیاری به عنوان تکنیکی دستکاری در نظر گرفته می شود که می تواند بر نحوه رتبه بندی وب سایت ها توسط موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.

فقط بخشی از این حرف درست است.

در واقع، بهینه سازی برای موتورهای جستجوی مختلف (به عنوان مثال گوگل، بینگ، یاهو)، اگر به خوبی انجام شود، می تواند دید وب سایت را در SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) بهبود بخشد. با این حال، امروزه سئو دیگر در مورد تکنیک های یواشکی که برای فریب دادن موتورهای جستجو و کاربران آنها هستند، نیست.

در واقع، دلیل اینکه گوگل اغلب الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی می‌کند این است که می‌خواهد اطمینان حاصل کند که تنها شیوه‌های خوب سئو توسط صاحبان وب‌سایت به صورت روزانه اجرا می‌شوند. تکنیک‌های مناسب آن‌هایی هستند که نه تنها به رتبه‌بندی یک صفحه وب کمک می‌کنند، بلکه بیشتر از همه به افراد کمک می‌کنند تا اطلاعات مرتبط را بدون زحمت پیدا کنند. در دنیای سئو، ما آنها را تکنیک های کلاه سفید می نامیم .

به عبارت دیگر، سئو اینجا نه تنها به شما خدمت می‌کند - صاحب وب‌سایت ، وبلاگ‌نویس ، کارآفرین ، بلکه بیشتر از همه به کاربری که در عین حال بازدیدکننده ، دنبال‌کننده ، مشتری خوشحال و مدافع اختصاصی برند شماست .

ماجراجویی سئوی خود را شروع کنید

در زیر تعدادی از قابل اعتمادترین نکات سئو را جمع آوری کرده ایم که به شما کمک می کند  فضای آنلاین شما در عمق اینترنت بیشتر دیده شود و کاربر پسندتر شود .

برای اینکه همه چیز سازماندهی شود و تا حد امکان برای شما واضح باشد، فهرست ما به چند بخش تقسیم شده است. (بله، سئو یک فرآیند پیچیده و طولانی مدت است.) ما با برخی از ترفندهای کوچک و آسان برای پیاده سازی شروع می کنیم که می تواند تأثیر زیادی بر سئوی وب سایت شما داشته باشد. همانطور که عمیق تر می شویم، در مورد SEO، نحوه کار موتورهای جستجو و نحوه ایجاد یک استراتژی سئو قوی بیشتر خواهید آموخت.

هنگام اجرای این نکات، به یاد داشته باشید که بهترین همراهان در ماجراجویی شما این خواهند بود: پشتکار و ثبات در بهینه سازی وب سایت شما.

 

masa_your_seo_performance_start_14_days_free_trial_leaderboard_728

 

اصول بهینه سازی وب سایت در صفحه

توجه: امروزه روشی که در آن آدرس‌های URL را ساختار می‌دهیم، تگ‌های عنوان و توضیحات متا را می‌نویسیم، تصاویر وب‌سایت را بهینه می‌کنیم و مواردی از این قبیل، زیرا گوگل بر سایر عوامل سئو (عمدتا بر روی محتوا و تکنیک‌های لینک‌سازی) تمرکز می‌کند. با این حال، همانطور که در حال یادگیری اصول سئو هستیم، تنها راهی که باید این کار را انجام دهیم این است که در مورد شیوه های خوب یاد بگیریم .

این دقیقاً همان کاری است که اکنون می خواهیم انجام دهیم.

1. ساختار وب سایت خود را واضح، شهودی و به روز کنید.

نحوه سازماندهی معماری سایت و ناوبری آن برای سئو و بازدیدکنندگان شما بسیار مهم است. موتورهای جستجو برای یافتن و فهرست‌بندی صفحات از ساختار پیوندی عبور می‌کنند. اگر ساختار سایت شما به خوبی طراحی شده باشد، تمام صفحات و زیرصفحه ها به راحتی توسط خزنده های موتورهای جستجو ایندکس می شوند.

همچنین، یک ناوبری بصری برای بازدیدکنندگان شما کار خواهد کرد زیرا به آنها کمک می کند آنچه را که برای آن آمده اند در کمترین زمان ممکن پیدا کنند. یک قانون "سه کلیک" می گوید که هر اطلاعاتی در یک وب سایت باید با حداکثر سه کلیک برای کاربر در دسترس باشد. اینگونه باید برنامه ریزی کنید.

آدرس صفحه

2. یک کلمه کلیدی اصلی را در URL صفحه قرار دهید.

صفحات وب در دامنه شما ممکن است برای بسیاری از کلمات کلیدی مختلف بهینه شده باشند. گفته می شود که بهترین راه این است که فقط روی یک عبارت کلیدی تمرکز کنید و آن را مستقیماً در آدرس URL قرار دهید. به جای زیرخط (_) در URL ها از خط فاصله (-) استفاده کنید.

3. از خط فاصله (-) به جای زیرخط (_) در URL ها استفاده کنید.

هنگامی که از زیرخط برای جدا کردن کلمات در نام URL استفاده می کنید، Google آن را به عنوان یک کلمه واحد می خواند. این بدان معنی است که the_best_seo_practices توسط خزنده های جستجو به عنوان " thebestseopractices" تلقی می شود . خواندن آن یکی سخت است، درست است؟

4. یک آدرس URL ثابت به جای آدرس پویا انتخاب کنید.

دو نوع آدرس وب وجود دارد: استاتیک و پویا .

یک URL استاتیک به این صورت است:

your-domain-name.com/category/the-best-seo-practices

یک پویا می تواند به شکل زیر باشد:

your-domain-name.com/category/?p=028705

در حالی که موتورهای جستجو می توانند به راحتی هر دو URL را درک کنند، برای انسان URL های پویا کاملاً ناخوانا هستند.

به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ در وردپرس دارید، می توانید ببینید که آدرس URL پیش فرض یک پست خاص پویا است. 

هنگامی که روی دکمه 'انتشار' کلیک می کنید، وردپرس به طور خودکار آن را به یک آدرس ثابت تبدیل می کند. با این حال، کلمات کلیدی تصادفی را از عنوان وبلاگ انتخاب می کند. از نظر سئو، بهتر است که نام URL را خودتان ویرایش کنید که ممکن است همانطور که در بالا مشاهده می شود.

5. آدرس URL را مختصر، توصیفی و مرتبط نگه دارید.

یک بازدیدکننده باید بتواند در یک نگاه متوجه شود که یک وب سایت خاص چیست. اگر خودتان یک آدرس URL را ویرایش کنید، نه تنها به نفع بهینه سازی کلمه کلیدی عمل می کنید، بلکه درک آنچه را که در یک وب سایت خاص می تواند پیدا کند را برای کاربر آسان تر می کنید. به این ترتیب زندگی جستجوگر را کمی آسان تر خواهید کرد.

 

برچسب عنوان، متا توصیف و ویژگی ALT

6. یک برچسب عنوان شیرین برای هر صفحه از وب سایت خود ایجاد کنید.

یک تگ عنوان توضیح می دهد که دامنه شما چیست. این یک جمله کوتاه است که در آن فضای آنلاین خود را توصیف می کنید. در چندین مکان ظاهر می شود، مانند: SERP ها، رسانه های اجتماعی، صفحات خارجی، و در مرورگرها (نمونه های زیر را ببینید).

باید به اندازه کافی کوتاه، جذاب و اصلی باشد تا توجه افرادی را که مخاطب هدف شما هستند به خود جلب کند. بله، به این معنی است که شما باید به زبان آنها صحبت کنید و وب سایت خود را به گونه ای ارائه دهید که برای آنها جذاب باشد.

7. از توضیحات متا برای ارائه بهتر برند خود استفاده کنید.

توضیحات متا یک پاراگراف کوتاه است که در زیر برچسب عنوان در SERP نمایش داده می شود (صفحه بالا را ببینید). یک متا توصیف به شما این فرصت را می دهد که قبل از اینکه جستجوگر از سایت شما بازدید کند و در واقع محصولاتی را که شما ارائه می دهید ببیند، نام تجاری خود را معرفی کنید.

طول بهینه یک متا توصیف بین 150-160 کاراکتر است.

8. فراموش نکنید که از ویژگی های ALT برای همه تصاویر استفاده کنید.

موتورهای جستجو تصاویر را نمی خوانند، در عوض متن ALT را می خوانند. شما باید از یک ویژگی ALT برای کمک به خزنده‌های موتور استفاده کنید تا معنای تصویر و آنچه را نشان می‌دهد بهتر درک کنند. البته، خوب است از عبارات کلیدی مورد نظر برای توصیف تصاویر موجود در خود صفحه وب استفاده کنید.

همچنین، خوب است کلمات کلیدی را در متنی که تصاویر را احاطه کرده است قرار دهید و آن را پررنگ کنید. به این ترتیب خزنده های موتور می دانند که این قسمت از یک پست برای خوانندگان اهمیت ویژه ای دارد.

از هر CMS (سیستم مدیریت محتوا) که استفاده می کنید، هر بار که تصویری را آپلود می کنید، شانس بهینه سازی آن را با کلمات کلیدی مناسب خواهید داشت. آسان است. در زیر نحوه بهینه سازی تصاویر در وردپرس آورده شده است.

بهینه سازی تصاویر برای سئو

کلمات کلیدی و عبارات کلیدی

9. کلمات کلیدی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد.

سئو تقریباً بر اساس کلمات کلیدی است. کلید یک استراتژی خوب سئو این است که بفهمید کاربران وقتی به دنبال وب سایت هایی مانند شما می گردند، چه کلماتی را در نوار جستجو تایپ می کنند. با در دست داشتن لیستی از کلمات کلیدی مرتبط، نیمی از راه را طی خواهید کرد.

یکی از (و متداول‌ترین) روش‌های انجام تحقیقات کلمات کلیدی، استفاده از Google Keyword Planner است . این ابزار رایگان برای هر کسی که دارای حساب گوگل ادوردز است در دسترس است که رایگان نیز می باشد. هنگامی که حساب خود را راه اندازی کردید و جزئیات بیشتری در مورد وب سایت خود ارائه کردید، لیستی از پیشنهادات کلمات کلیدی را دریافت خواهید کرد.

وظیفه شما این است که مرتبط ترین عبارات کلیدی را از لیست انتخاب کنید. با این حال، همچنین مهم است که آن کلمات کلیدی در بین کاربران محبوب باشند (تعداد نسبتاً بالایی از میانگین جستجوهای ماهانه دارند). در نهایت، آنها باید رقابت متوسط ​​یا کم داشته باشند (بسیاری از وب سایت ها سعی در بهینه سازی آن کلمات کلیدی ندارند).

 

این فقط در تئوری آسان است. بخش مشکل در Google Keyword Planner این است که نشان می دهد که تعداد تخمینی رقابت متوسط ​​برای تعداد تبلیغات پرداخت شده برای آن کلمه کلیدی خاص است. وقتی نوبت به رقابت برای نتایج ارگانیک می رسد کاملاً متفاوت خواهد بود.

بنابراین بهترین ایده استفاده از ابزارهای اضافی (و معمولاً پولی) برای بررسی متریک دشواری واقعی کلمه کلیدی است.

با این حال، Google Keyword Planner نقطه شروع خوبی برای تحقیق کلمات کلیدی است. در اینجا می‌توانید درباره نحوه استفاده از Google Keyword Planner بیشتر بخوانید .

10. انواع مختلف کلمات کلیدی را به طور همزمان مخلوط کنید.

اساساً سه نوع کلیدواژه اصلی وجود دارد : عمومی، تطبیق گسترده و دم بلند . هر کدام از آنها انواع و میزان ترافیک متفاوتی را جذب می کنند. ایمن ترین و موثرترین استراتژی این است که این نوع کلمات کلیدی را با هم ترکیب کنید تا ترافیک متفاوتی به دست آورید.

کلمات کلیدی عمومی اصطلاحات نامشخص و بسیار کلی هستند، به عنوان مثال: " بازاریابی محتوا " یا " هک رشد " از آن دسته از کلمات کلیدی هستند. چنین عباراتی حجم بسیار خوبی از ترافیک را فراهم می کند که در عین حال چندان هدفمند نیست. کلمات کلیدی عمومی نیز بسیار رقابتی هستند.

کلمات کلیدی تطبیق گسترده معمولاً تعادل خوبی بین حجم ترافیک و ارتباط آن برای یک وب سایت ایجاد می کنند. آنها می توانند مانند: " هک رشد برای استارتاپ ها " یا " بهترین شیوه های بازاریابی محتوا " به نظر برسند . ترافیکی که از آن عبارات ناشی می‌شود، بهتر هدف‌گذاری می‌شود، به این معنی که افرادی که بازدید می‌کنند به احتمال زیاد مشتریان و دنبال‌کنندگان آینده شما خواهند شد.

کلمات کلیدی دم بلند عباراتی طولانی هستند (حتی می توانند جملات کامل باشند) که افراد در نوارهای جستجو تایپ می کنند. « نحوه تهیه یک استراتژی بازاریابی محتوا » یا « نحوه استفاده از تکنیک‌های هک رشد برای گسترش کسب‌وکار » نمونه‌هایی از کلمات کلیدی دم بلند هستند. آنها ترافیک زیادی را به وب سایت شما وارد نمی کنند. با این حال، بازدیدکنندگانی که به شما ارائه می دهند، به احتمال زیاد به کاربران درگیر شما تبدیل می شوند.

11. فراموش نکنید که یک مکان را در کلمات کلیدی خود بگنجانید.

به این ترتیب وب سایت و کسب و کار خود را هم برای جستجوهای محلی و هم برای مشتریان محلی بهینه می کنید. به عنوان مثال، اگر شما خدمات بازاریابی محتوا را ارائه می‌دهید و در سانفرانسیسکو مستقر هستید، خوب است که به مشتریان بالقوه خود اطلاع دهید و یک کلمه کلیدی مانند عبارت کلیدی واضح مانند: " خدمات بازاریابی محتوا در سانفرانسیسکو " را قرار دهید.

12. کلمات کلیدی خود را در سرفصل ها، زیر عنوان ها و متن های لنگر قرار دهید.

هر نقطه در وب سایت شما به عبارات کلیدواژه شما در معرض دید و قدرت سئوی یکسانی قرار نمی دهد. در ساختار یک محتوا، بهترین مکان برای قرار دادن کلمات کلیدی  ، سرفصل‌ها، زیرعنوان‌ها، بخش‌های پررنگ در یک متن و انکر تکست‌ها (کپی که پیوندها را توصیف می‌کند) است.

هنگام توصیف پیوندها هرگز از عبارت "اینجا کلیک کنید" استفاده نکنید! مطلقاً هیچ اطلاعاتی در مورد آنچه می توان در زیر یک پیوند خاص یافت نمی دهد، به علاوه شما فرصت بهینه سازی یک پیوند متنی را از دست می دهید.

به این ترتیب شما این کار را به درستی انجام خواهید داد:

در سئو بهینه سازی صفحه

همچنین در صورت امکان، مهمترین کلمات کلیدی را نیز در نام بخش های وب سایت خود قرار دهید .

13. کلمات کلیدی را به طور طبیعی در سراسر محتوای درون صفحه خود قرار دهید.

آنها باید در زمینه مناسب باشند. اگر بیش از حد این کار را انجام دهید و محتوای خود را با عبارات کلیدی بیش از حد پر کنید، صفحه وب خود را هم برای کاربران و هم برای خزنده‌های موتور هرزنامه و غیرجذاب می‌کنید. پر کردن کلمات کلیدی منجر به تجربه کاربری منفی می شود و مطمئناً به رتبه سایت شما آسیب می رساند.

14. سعی کنید در حین بهینه سازی یک صفحه وب روی یک کلمه کلیدی تمرکز کنید.

بهینه سازی یک صفحه وب با یک عبارت کلیدی به جای چندین کلمه در یک زمان خوب است. با تمرکز بر روی یک کلمه کلیدی، مطمئن خواهید بود که تمام قدرت سئو را که می تواند به دست آورد، به دست می آورد. عنوان و متا تگ های یک وب سایت را به همراه محتوای آن (عنوان، عنوان های فرعی، متن متن، لینک ها و تصاویر) بهینه کنید.

15. همه تصاویر را با کلمات کلیدی مناسب بهینه کنید.

فراموش نکنید که از عبارات کلیدی نه تنها در سراسر محتوای وب سایت، بلکه در توضیحات تصویر نیز استفاده کنید. همچنین اعتقاد بر این است که استفاده از کلماتی مانند: "تصویر"، "عکس"، "تصویر" همراه با کلمه کلیدی انتخابی در هنگام توصیف تصویر با ویژگی ALT تمرین خوبی است .

16. به محض اینکه شروع به انجام سئو کردید، عملکرد تمام کلمات کلیدی خود را پیگیری کنید.

اگر رتبه‌بندی جستجوی وب‌سایت خود را دنبال نمی‌کنید و نمی‌دانید که کلمات کلیدی خاص چگونه برای موقعیت‌های شما در SERP کار می‌کنند، ممکن است به طور کلی سئو را متوقف کنید. بهینه سازی وب سایت یک فرآیند طولانی مدت است که نیاز به پیگیری دقیق تمام تلاش های شما دارد. وقتی صحبت از کلمات کلیدی می شود، باید بدانید که کدام یک به نفع رتبه بندی شما هستند.

 

monitor_your_keywords_position_start_14_days_free_trial_leaderboard_728

 

محتوا همچنان تاج سئو را بر سر دارد.

17. فقط محتوای با کیفیت بالا، تازه و غنی از کلمات کلیدی را منتشر کنید.

یکی از مهمترین فاکتورهای سئو امروزه محتوای یک وب سایت است. اگر اطلاعات مفید و کاربردی را برای کاربران ارائه دهید، موتورهای جستجو رتبه وب سایت شما را در SERP بالاتر می برند. برای به دست آوردن بهترین نتایج بهینه سازی، باید محتوای خود را تا جایی که ممکن است به روز کنید. به این ترتیب وب سایت خود را تازه نگه می دارید و مخاطبان خود را علاقه مند خواهید کرد.

18. به املا و دستور زبان مطالب خود توجه ویژه ای داشته باشید.

محتوای با کیفیت به معنای املای بی عیب و نقص است. درست است که مردم اغلب کلماتی را که تایپ می کنند در نوارهای جستجو اشتباه می نویسند. برخی از تکنیک های نه چندان توصیه شده توصیه می کنند یک وب سایت را برای کلمات کلیدی غلط املایی نیز بهینه کنید تا کاربرانی که در گرامر خوب نیستند بتوانند به راحتی آن را پیدا کنند. با این حال، غلط املایی بیش از حد و گرامر ضعیف تنها می تواند به رتبه بندی وب سایت شما آسیب برساند.

19. مطمئن شوید که محتوای شما منحصر به فرد و ارزشمند است.

متمایز کردن یک وب سایت در عمق اینترنت سخت ترین کار برای همه کسانی است که یک تجارت آنلاین را اداره می کنند. هیچ دستور العمل جادویی وجود ندارد که بتوان از آن استفاده کرد و نتایج پایداری به همراه داشت. با این حال، موتورهای جستجو تمایل دارند به وب سایت هایی که ارزش واقعی را برای کاربران خود به ارمغان می آورند، پاداش دهند.

سایتی که دارای اطلاعات منحصر به فرد و ارزشمند (آموزنده، مفید و قابل فهم) باشد، در SERP ها بیشتر در معرض دید قرار خواهد گرفت. موتورهای جستجو وب سایت هایی را که سعی در ایجاد تفاوت دارند (البته به روشی خوب!) و ایجاد ارزش واقعی برای مردم رتبه بالاتری می گیرند.

20. محتوایی را تهیه کنید که برای مخاطب هدف شما جذاب باشد.

هر محتوایی برای هر کاربر جالب نخواهد بود. وب سایت شما هر از چند گاهی در مقابل مخاطبان تصادفی قرار می گیرد. با این حال، وظیفه شما این نیست که همه را راضی کنید، بلکه ایجاد محتوای متناسب با نیازهای مشتریانتان است.

قبل از اینکه منابع خود را برای تولید محتوا سرمایه گذاری کنید، یک شخصیت خریدار ایجاد کنید. فقط آن دسته از مطالبی را منتشر کنید که برای مخاطبان شما مهم هستند.

21. استراتژی محتوای خود را با دقت برنامه ریزی کنید.

بله، شما باید یک استراتژی برای محتوایی که در وب سایت خود منتشر می کنید داشته باشید. نه تنها باید دقیقاً بدانید که چه نوع اطلاعاتی را می خواهید ارائه دهید، بلکه باید چند بار نیز بدانید. این امر مخصوصاً اگر وبلاگی را در وب سایت خود اجرا می کنید صدق می کند. با ایجاد یک نقشه راه برای تولید محتوا شروع کنید.

22. مطالب خود را برای خواندن آسان کنید.

در اینترنت، مردم تمایل دارند متن را به جای خواندن از روی جلد به جلد دیگر، اسکن کنند. به همین دلیل است که باید ساختار واضحی از هر قسمت از محتوا ارائه دهید. در مرتبط ترین بخش های کپی خود از سرفصل ها، زیرعنوان ها، گلوله ها و پررنگ ها استفاده کنید.

همچنین، سعی کنید محتوای خود را کمی واضح‌تر کنید – از تصاویر، مثال‌های واقعی، اینفوگرافیک‌ها یا ویدیوها استفاده کنید تا اطلاعات را بهتر نشان دهید و محتوای خود را به یاد ماندنی کنید. همچنین فراموش نکنید که کلمات کلیدی مناسب را در سراسر محتوا قرار دهید.

23. مراقب تمام محتوای تکراری وب سایت خود باشید

محتوای تکراری - همان محتوایی که در چندین URL منحصربه‌فرد ظاهر می‌شود - مورد استقبال موتورهای جستجو قرار نمی‌گیرد و می‌تواند باعث افت شدید رتبه‌بندی یک وب‌سایت شود. با این حال، گاهی اوقات اجتناب از محتوای تکراری دشوار است، به خصوص در وب سایت های تجارت الکترونیک که در آن محصول مشابه در صفحات وب جداگانه با اندازه و/یا رنگ متفاوت ارائه می شود.

در مواردی مانند این، باید از یک تگ canonical استفاده کنید که نشان می دهد کدام صفحه باید در رابطه با محتوای تکراری اصلی در نظر گرفته شود. همچنین می توانید از تغییر مسیر 301 استفاده کنید تا مطمئن شوید که آب سئو به یک آدرس وب سایت هدایت می شود و به چندین صفحه وب تقسیم نمی شود.

 

لینک بیلدینگ اهمیت زیادی دارد

24. یک پروفایل بک لینک سالم برای سایت خود بسازید.

لینک‌های ورودی که به سایت شما می‌آیند، دومین عامل مهم سئو (پس از محتوا) هستند که تأثیر زیادی در رتبه‌بندی وب‌سایت شما دارند. از اولین روزهای ایجاد یک استراتژی سئو برای کسب و کار خود، باید برنامه ریزی کنید که روی کدام استراتژی های لینک بیلدینگ سرمایه گذاری کنید.

انتخاب وب سایت های قابل اعتماد و مرتبطی که می خواهید از آنها بک لینک دریافت کنید، شروع خوبی خواهد بود.

25. هنگام به دست آوردن لینک ها، فقط لینک های با کیفیت را هدف قرار دهید.

تنها لینک هایی از وب سایت های با کیفیت و قابل اعتماد که ترافیک بالایی را جذب می کنند می توانند تاثیر جدی و خوبی در رتبه بندی وب سایت شما داشته باشند. اگر یک وب سایت معتبر به وب سایت شما پیوند داده شود، بخشی از این "مرجعیت" به سایت شما منتقل می شود.

موتورهای جستجو کمی بیشتر به سایت شما اعتماد می کنند. و هنگامی که آن را به عنوان منبع خوبی از دانش در نظر می گیرند، تمایل بیشتری به رتبه بندی آن در SERP های خود دارند.

به یاد داشته باشید: وقتی صحبت از لینک ها، محتوا و به طور کلی سئو به میان می آید، کیفیت همیشه مهمتر از کمیت است. تعداد زیادی لینک هرزنامه فقط می تواند به رتبه شما آسیب برساند، نه اینکه آنها را بالاتر ببرد.

26. روی لینک های حمایت شده سرمایه گذاری نکنید.

خیلی بهتر است که به جای پرداخت هزینه برای مقاله های اسپم یا تبلیغاتی با بک لینک به وب سایت خود، روی دسترسی به وبلاگ های معتبر و ارائه ارزش واقعی برای آنها تمرکز کنید. چنین انتشاراتی نه ترافیک زیادی برای شما به ارمغان می آورد و نه در چشم خوانندگان به شما اعتبار می بخشد.

خیلی بهتر است که یک وبلاگ یا رسانه معتبر از جایگاه خود پیدا کنید و تخصص گسترده خود را در مورد یک موضوع خاص در قالب یک پست وبلاگ، مطالعه موردی، اینفوگرافیک، ارائه و غیره ارائه دهید.

ارزش واقعی باعث ایجاد ترافیک، فالوور، تعامل و بک لینک می شود. وقتی چیزی ارزشمند می دهید، در ازای آن یک آب بک لینک با کیفیت دریافت خواهید کرد. هیچ پولی نتایج سئو پایدار و لینک های ورودی با کیفیتی مانند آن را به شما نمی دهد.

27. پیوند به وب سایت های با کیفیت دیگر.

اگر به وب‌سایت‌های دیگر پیوند دهید، نه تنها به تبلیغ محتوای آنها کمک می‌کنید، بلکه به دیگران اطلاع می‌دهید که شما وجود دارید. به همین سادگی. و اگر محتوای باکیفیتی ارائه دهید، افرادی که کارشان را به اشتراک گذاشته اید، تمایل بیشتری برای تبلیغ وب سایت شما خواهند داشت.

لینک سازی با کیفیت بیشتر در مورد ایجاد روابط است نه تبادل لینک.

28. با کمک به مردم لینک به دست آورید

در دنیای سئو، واحد پول لینک است. وقتی به دیگران کمک می‌کنید، برای مثال با به اشتراک گذاشتن دانش، بینش‌های ارزشمند، نکات کاربردی آسان و ابزارهای رایگان، همیشه چیزی در ازای آن دریافت می‌کنید. کاربران معمولاً احساس قدردانی می کنند و نیاز دارند در ازای آن چیزی به شما بدهند - آنها لینک می دهند.

اگر تصمیم دارید برای کمپین های پولی خرج کنید، آنها را نه تنها به نفع به دست آوردن بک لینک، بلکه برای کمک به مردم در نظر بگیرید. سازمان های خیریه و غیرانتفاعی زیادی وجود دارند که به دنبال حامیان مالی هستند. در عوض، آنها شما را در وب سایت خود ذکر می کنند.

خبر خوب این است که دامنه‌هایی که به .org (برای سازمان)، .edu (برای آموزش)، .info (برای اطلاعات)، .gov (برای دولت) ختم می‌شوند ، دارای اعتبار دامنه بالاتری نسبت به وب‌سایت‌های تجاری هستند و از طریق جستجو بسیار بهتر مورد اعتماد هستند. موتورها دریافت لینک از آنها به وب سایت شما اعتبار زیادی می بخشد.

29. محتوایی ایجاد کنید که مردم دوست دارند به آن لینک دهند.

همانطور که در بالا ذکر شد، اگر ارزش واقعی برای بازدیدکنندگان خود قائل شوید، آنها خوشحال خواهند شد که آن را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند. شما حتی نیازی به درخواست آن نخواهید داشت. به این ترتیب پیوندهای طبیعی را دریافت خواهید کرد که موتورهای جستجو به آن علاقه دارند.

 

masa_your_seo_performance_start_14_days_free_trial_leaderboard_728

 

30. روابط خوبی با وب‌سایت‌های مربوط به خود ایجاد کنید.

موتورهای جستجو الگوریتم های واقعا هوشمندی دارند. اگر سعی کنید از وب سایت های نامربوط (حتی با کیفیت و قابل اعتماد) پیوند به دست آورید، هیچ لینکی دریافت نمی کنید زیرا موتورهای جستجو آن را به عنوان یکی از تکنیک های دستکاری در نظر می گیرند.

اگر وقت خود را صرف ایجاد روابط با وب سایت ها و شرکت های تخصصی خود کنید، بسیار بهتر است. شما می توانید محتوای ارزشمند را با مخاطبان خود مبادله کنید و بک لینک های خود را به روشی ایمن رشد دهید.

31. حضور خود را در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید.

خوب، درست است که پیوندهای رسانه‌های اجتماعی «بدون فالو» هستند، به این معنی که تأثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی شما ندارند. با این حال، حضور یک برند در کانال های رسانه های اجتماعی می تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد و به طور کلی شهرت شما را افزایش دهد.

هرچه محتوای شما در رسانه‌های اجتماعی قابل مشاهده‌تر باشد، شانس بیشتری برای به اشتراک گذاشتن آن از طریق پست‌های وبلاگ، انجمن‌ها، سایت‌های نشانک‌گذاری اجتماعی و سایر راه‌ها وجود دارد که به طور طبیعی نمایه پیوند شما را افزایش می‌دهد.

32. به دنبال فرصت های تبادل وبلاگ مهمان باشید.

وبلاگ نویسی مهمان یک روش محبوب و نسبتا امن برای به دست آوردن بک لینک است. یک وبلاگ نویس پیشنهاد می کند که از همان جایگاه در وبلاگ دیگری پست بنویسد. او یک لینک ورودی ارزشمند دریافت می کند در حالی که میزبان وبلاگ یک محتوای با کیفیت بالا را به صورت رایگان دریافت می کند.

با این حال، اگر می‌خواهید این تکنیک برای شما کار کند، تنها راه این است که به جای شرکت در شبکه‌های تبادل وبلاگ عمومی، وبلاگ‌های باکیفیت را که مرتبط با سایت شما هستند، هدف قرار دهید.

33. در وبلاگ نویسی مهمان زیاده روی نکنید.

مقیاس بزرگ وبلاگ نویسی مهمان فقط برای هدف لینک به عنوان نقض قوانین گوگل در نظر گرفته می شود. وبلاگ نویسی مهمان نه تنها برای هر دو طرف (بلاگ نویس و میزبان وبلاگ) بلکه برای کاربران نیز ارزش دارد. سئو همیشه یک فرآیند طولانی مدت و زمان بر بوده است، اما امروزه بیشتر به کاربران مربوط می شود نه صاحبان وب سایت.

در پایان روز، این افراد عادی هستند که به طور روزانه از موتورهای جستجو استفاده می کنند. اگر نتوانند اطلاعات مربوطه را در آنجا پیدا کنند، استفاده از آنها را متوقف کرده و به منابع دیگر تغییر خواهند کرد.

34. بر کیفیت پروفایل بک لینک خود نظارت کنید.

پس از اجرای هر تکنیک سئو، باید تلاش های خود را زیر نظر داشته باشید. در مورد لینک بیلدینگ باید بررسی کنید که چه نتایجی به دست می آورید. شما باید این کار را نه تنها برای دانستن اینکه آیا کار سخت شما نتیجه داده است یا خیر، انجام دهید، بلکه باید مطمئن شوید که با لینک های ورودی با کیفیت پایین به رتبه خود آسیبی وارد نمی کنید.

 

masa_your_seo_performance_start_14_days_free_trial_leaderboard_728

 

و فراموش نکنید که…

35. دریابید که رقیب شما برای سئو چه کاری انجام می دهد.

همیشه مراقب رقبای خود باشید. دریابید که آنها برای چه کلمات کلیدی وب سایت خود را بهینه می کنند و رتبه بندی آنها را همراه با شما نظارت کنید. آن را به صورت روزانه انجام دهید. بررسی کنید که در چه وب سایت هایی ظاهر می شوند و چه محتوایی در وبلاگ خود منتشر می کنند.

شما باید همه آنها را بشناسید که استراتژی سئوی خود را کپی نکنید، بلکه برعکس، راه منحصر به فرد خود را برای بهینه سازی وب سایت خود بیابید. همچنین، از تغییر استراتژی به محض اینکه متوجه شدید که نمی تواند نتایج خوب و پایداری برای شما به ارمغان بیاورد، نترسید.

 

analysis_your_competitors_website_start_14_days_free_trial_leaderboard_728

 

آخرین موضوع ولی به همان اهمیت

امیدواریم این نکات شروع خوبی برای بیشتر دیده شدن و کاربرپسند کردن حضور آنلاین شما باشد. اگر از قبل ماجراجویی سئوی خود را شروع کرده اید، می توانید نکات بالا را به عنوان یک چک لیست در نظر بگیرید که به مرتبط و موثر نگه داشتن استراتژی شما کمک می کند.

اگر پیشنهادی دارید، می خواهید سایر نکات سئو را به اشتراک بگذارید یا فقط می خواهید در مورد استراتژی سئو که برای شما مفید است صحبت کنید، نظر خود را با ما در میان بگذارید.