• سئو ارزان

7 روش حفظ کتاب

7 روش برای حفظ بیشتر هر کتابی که می خوانید در این صفحه از وبلاگ مجله دیجیتال جام ارژنگ برای کاربران محترم ارائه داده میشود.
خواندن کتاب های بیشتر فواید زیادی دارد ، اما شاید مورد علاقه من این باشد: یک کتاب خوب می تواند راهی جدید برای تفسیر تجربیات گذشته خود به شما ارائه دهد.

هر زمان که یک مدل ذهنی یا ایده جدید را یاد گرفتید ، مانند این است که "نرم افزار" در مغز شما به روز می شود. ناگهان می توانید تمام نقاط داده قدیمی خود را از طریق یک برنامه جدید اجرا کنید. می توانید از لحظات قدیمی درسهای جدید بیاموزید. همانطور که پاتریک اوشونسی می گوید ، "خواندن گذشته را تغییر می دهد."

البته این تنها در صورتی درست است که بینش کتاب هایی را که می خوانید درونی کرده و به خاطر بسپارید. دانش تنها در صورتی حفظ می شود که حفظ شود. به عبارت دیگر ، مهم این نیست که فقط به مطالعه بیشتر کتاب بپردازید ، بلکه به دست آوردن بیشتر از هر کتابی است که می خوانید.

کسب دانش تنها دلیل خواندن نیست. خواندن برای لذت یا سرگرمی می تواند استفاده فوق العاده ای از زمان باشد ، اما این مقاله در مورد خواندن است تا یاد بگیرید. 

کتابهای بشتری را ترک کنید

خیلی طول نمی کشد که بفهمید چیزی ارزش خواندن دارد یا خیر. نوشتن مهارت و ایده های با کیفیت بالا برجسته است.

در نتیجه ، احتمالاً بیشتر افراد باید بیش از کتابهایشان کتاب را شروع کنند. این بدان معنی نیست که شما باید هر کتاب را صفحه به صفحه بخوانید. می توانید از فهرست مطالب ، عناوین فصل و زیرعنوان ها خلاصه شوید. یک قسمت جالب را انتخاب کنید و برای چند صفحه غواصی کنید. شاید کتاب را ورق بزنید و نگاهی به هر نقطه یا جدول پررنگ بیندازید. در عرض ده دقیقه ، شما یک ایده منطقی از خوب بودن آن خواهید داشت.

سپس مرحله اساسی پیش می آید: کتابها را سریع و بدون گناه و شرم ترک کنید.

زندگی خیلی کوتاه است که نمی توان آن را به طور متوسط در کتاب هدر داد. هزینه فرصت خیلی زیاد است. چیزهای شگفت انگیز زیادی برای خواندن وجود دارد. من فکر می کنم پاتریک کولیسون ، بنیانگذار Stripe ، به خوبی گفت: "زندگی خیلی کوتاه است و نمی توان بهترین کتابی را که اکنون می دانید نخوانید."

کتابهای بیشتری را شروع کنید. بیشتر آنها را ترک کنید. بزرگها را دو بار بخوانید.

کتابهایی استفاده کنید که میتوانید بخوانید

یکی از راه های بهبود درک مطلب انتخاب کتاب هایی است که می توانید بلافاصله از آنها استفاده کنید. عملی ساختن ایده هایی که می خوانید یکی از بهترین راه ها برای ایمن سازی آنها در ذهن شماست. تمرین یک شکل بسیار م effectiveثر در یادگیری است.

همچنین انتخاب کتابی که بتوانید از آن استفاده کنید انگیزه قوی برای توجه و به خاطر سپردن مطالب را فراهم می کند. این امر به ویژه هنگامی درست است که چیز مهمی در تعادل قرار داشته باشد. به عنوان مثال اگر شما در حال راه اندازی مشاغل هستید ، انگیزه زیادی دارید که هرچه در توان دارید از کتاب فروش که می خوانید بیرون بیاورید. به همین ترتیب ، کسی که در زیست شناسی کار می کند ممکن است منشا The گونه ها را با دقت بیشتری از یک خواننده تصادفی بخواند زیرا مستقیماً به کارهای روزمره آنها متصل می شود.

البته ، هر کتابی یک راهنمای عملی نیست که می توانید بلافاصله آن را اعمال کنید ، و این بسیار خوب است. شما می توانید خرد را در بسیاری از کتابهای مختلف پیدا کنید. 

آنچه را میخوانید یادداشت کنید

آنچه را که می خوانید یادداشت کنید. می توانید این کار را هر طور که دوست دارید انجام دهید. نیازی نیست که یک تولید بزرگ یا یک سیستم پیچیده باشد. فقط کافی است کاری کنید تا بر نکات مهم و گذرگاه تأکید کنید.

بسته به قالبی که مصرف می کنم این کار را به روش های مختلف انجام می دهم. من هنگام خواندن در Kindle قسمتهایی را برجسته می کنم. وقتی به کتابهای صوتی گوش می دهم نقل قول های جالب را تایپ می کنم. هنگام خواندن یک کتاب چاپی ، صفحات گوش سگ را گوش می کنم و یادداشت ها را رونویسی می کنم.

اما کلید اصلی اینجاست: یادداشت های خود را در قالب قابل جستجو ذخیره کنید.

نیازی نیست که کار درک مطلب را فقط به حافظه خود بسپارید. یادداشت هایم را در Evernote نگه می دارم. Evernote را به گزینه های دیگر ترجیح می دهم زیرا 1) قابل جستجو فوری است ، 2) استفاده از آن در چندین دستگاه آسان است و 3) می توانید یادداشت ها را حتی در صورت عدم اتصال به اینترنت ایجاد و ذخیره کنید.

من یادداشت هایم را به سه روش وارد Evernote می کنم:

I. کتاب صوتی: برای هر کتاب یک پرونده Evernote جدید ایجاد می کنم و سپس هنگام گوش دادن ، یادداشت هایم را مستقیماً در آن پرونده تایپ می کنم.

دوم کتاب الکترونیکی: من قسمت هایی از Kindle Paperwhite خود را برجسته می کنم و از برنامه ای به نام Clippings برای صادر کردن همه موارد برجسته Kindle خود به طور مستقیم به Evernote استفاده می کنم. سپس ، من خلاصه ای از کتاب و هر گونه فکر اضافی را قبل از ارسال به صفحه خلاصه کتاب خود اضافه می کنم.

III چاپ: مشابه استراتژی کتاب صوتی من ، یادداشت هایم را هنگام خواندن تایپ می کنم. اگر با قسمت طولانی تری روبرو شدم که می خواهم آن را رونویسی کنم ، همانطور که تایپ می کنم کتاب را روی پایه کتاب می گذارم. (تایپ کردن یادداشت ها هنگام خواندن یک کتاب چاپی می تواند آزار دهنده باشد زیرا شما همیشه کتاب را پایین می گذارید و نسخه پشتیبان تهیه می کنید ، اما این بهترین راه حلی است که پیدا کردم).

مطمئناً ، لازم نیست که یادداشت های شما دیجیتال باشد تا "قابل جستجو" باشد. به عنوان مثال ، می توانید از Post-It Notes برای برچسب گذاری صفحات خاصی برای مراجعه در آینده استفاده کنید. به عنوان گزینه دیگر ، رایان هالید پیشنهاد می کند که هر یادداشت را در یک کارت فهرست ذخیره کرده و آنها را بر اساس موضوع یا کتاب دسته بندی کنید.

ایده اصلی یکسان است: نگه داشتن یادداشت های قابل جستجو برای بازگشت آسان به ایده ها ضروری است. ایده فقط در صورتی مفید است که بتوانید در صورت نیاز آن را پیدا کنید.

درختان دانش را ترکیب کنید

درختان دانش را ترکیب کنید
یکی از راه های تصور کتاب مانند درخت دانش است که دارای چند مفهوم اساسی است که بدنه را تشکیل می دهد و جزئیات آن شاخه ها را تشکیل می دهد. شما می توانید با "پیوند شاخه ها" و ادغام کتاب فعلی خود با سایر درختان دانش ، اطلاعات بیشتری کسب کنید و درک مطلب را بهبود ببخشید.

مثلا:

هنگام خواندن مغز گویا توسط متخصص مغز و اعصاب V.S. راماچاندران ، متوجه شدم كه یكی از نكات كلیدی وی مربوط به یك ایده قبلی است كه من از محقق مددكاری اجتماعی ، برنه براون آموخته ام.
در یادداشت هایم برای کتاب "هنر ظریف عدم دادن پول" ، به این نکته اشاره کردم که ایده مارک مانسون در مورد "خودکشی" با مقاله پاول گراهام در مورد کوچک نگه داشتن هویت شما همخوانی دارد.
وقتی کتاب تسلط جورج لئونارد را می خواندم ، فهمیدم که گرچه این کتاب درمورد روند پیشرفت است ، اما همچنین ارتباط بین ژنتیک و عملکرد را کمی روشن می کند.
من هر بینش را به یادداشتهایم برای آن کتاب خاص اضافه کردم.

این ارتباطات به شما کمک می کند با خواندن اطلاعات جدید روی مفاهیم و ایده هایی که از قبل می فهمید ، آنچه خوانده اید را به خاطر بسپارید. همانطور که چارلی مونگر می گوید ، "اگر عادت ذهنی پیدا کنید که آنچه را که می خوانید با ساختار اصلی ایده های اساسی نشان داده شده مرتبط کنید ، به تدریج خرد خواهید کرد."

وقتی چیزی را می خوانید که موضوع دیگری را به شما یادآوری می کند یا بلافاصله باعث ایجاد ارتباط یا ایده می شود ، اجازه ندهید که این فکر بدون اطلاع قبلی بیاید و برود. درباره آنچه آموخته اید و نحوه ارتباط آن با سایر ایده ها بنویسید.

خلاصه کوتاه بنویسید

یک خلاصه کوتاه بنویسید
به محض اتمام یک کتاب ، خودم را به چالش می کشم که کل متن را فقط در سه جمله خلاصه کنم. این محدودیت البته فقط یک بازی است ، اما مرا مجبور می کند آنچه راجع به کتاب بسیار مهم بود ، در نظر بگیرم.

برخی از س questionsالاتی که هنگام جمع بندی کتاب در نظر می گیرم عبارتند از:

ایده های اصلی چیست؟
اگر همین حالا یک ایده از این کتاب پیاده کنم ، کدام یک می تواند باشد؟
چگونه می توانم کتاب را برای یک دوست توصیف کنم؟
در بسیاری از موارد ، متوجه می شوم که معمولاً می توانم از خواندن خلاصه یک پاراگراف و مرور یادداشت هایم به همان اندازه مفید باشم که اگر کل کتاب را دوباره بخوانم.

اگر احساس می کنید نمی توانید کل کتاب را در سه جمله فشرده کنید ، استفاده از تکنیک فاینمن را در نظر بگیرید.

تکنیک فاینمن یک استراتژی یادداشت برداری است که به نام فیزیکدان برنده جایزه نوبل ریچارد فاینمن نامگذاری شده است. کاملاً ساده است: نام کتاب را در بالای یک کاغذ خالی بنویسید ، سپس بنویسید که چگونه کتاب را برای کسی که هرگز درباره آن نشنیده است توضیح دهید.

اگر می بینید که گیر کرده اید یا می بینید که در درک شما سوراخ هایی وجود دارد ، یادداشت های خود را مرور کنید یا به متن برگردید و دوباره امتحان کنید. مدام آن را بنویسید تا جایی که ایده های اصلی را در دست بگیرید و از توضیح خود اطمینان داشته باشید.

من فهمیدم که تقریباً هیچ چیزی بهتر از نوشتن درباره یک ایده خلاصه ای در تفکر من آشکار نمی کند گویی که آن را برای یک مبتدی توضیح می دهم. بن کارلسون ، یک تحلیلگر مالی ، چیزی مشابه این را می گوید ، "من بهترین راه را برای کشف کردن آنچه از یک کتاب آموخته ام پیدا کردن نوشتن چیزی در مورد آن است.

موضوع را محاصره کنید

موضوع را محاصره کنید
من اغلب به نقل قول توماس آکویناس فکر می کنم: "مراقب مرد یک کتاب واحد باش".

اگر فقط یک کتاب در مورد موضوعی بخوانید و از آن به عنوان اساس اعتقادات خود برای یک دسته کامل زندگی استفاده کنید ، خوب ، این اعتقادات چقدر صدا هستند؟ دانش شما چقدر دقیق و کامل است؟

خواندن کتاب تلاش می کند ، اما اغلب افراد از یک کتاب یا یک مقاله به عنوان پایه و اساس کل سیستم اعتقادی استفاده می کنند. این زمانی که می خواهد از تجربه شخصی خود به عنوان مبنای اعتقادات خود استفاده کنیم ، حتی درست تر است (و غلبه بر آن دشوارتر). همانطور که مورگان هوسل خاطرنشان کرد ، "تجارب شخصی شما شاید 0.00000001٪ از آنچه در جهان اتفاق افتاده را تشکیل می دهد اما شاید 80٪ از نحوه کار شما در جهان است. همه ما نسبت به تاریخ شخصی خود تعصب داریم. "

یکی از راه های حمله به این مشکل ، خواندن کتاب های متنوع با همین موضوع است. از زوایای مختلف حفاری کنید ، از نگاه نویسندگان مختلف به همان مسئله نگاه کنید و سعی کنید از مرز تجربه خود عبور کنید.

دوبار بخوانید

دو بار بخوان
می خواهم با بازگشت به ایده ای که در ابتدای این مقاله به آن اشاره کردم ، کار را تمام کنم: کتابهای عالی را دو بار بخوانید. کارل پوپر ، فیلسوف ، مزایا را به خوبی توضیح داد: «هر چیزی که ارزش خواندن دارد نه تنها ارزش دو بار خواندن را دارد ، بلکه ارزش خواندن بارها و بارها را دارد. اگر کتابی ارزشمند است ، در این صورت شما همیشه قادر خواهید بود به کشف جدید در آن بپردازید و مواردی را در آن پیدا کنید که قبلاً متوجه آنها نشده اید ، حتی اگر آن را بارها خوانده اید. "

علاوه بر این ، بازدید مجدد از کتاب های عالی مفید است زیرا مشکلاتی که با آنها روبرو هستید با گذشت زمان تغییر می کنند. مطمئناً ، وقتی دو بار کتاب می خوانید ، ممکن است مواردی را که برای اولین بار از دست داده اید ، پیدا کنید ، اما به احتمال زیاد متن ها و ایده های جدید به شما مربوط می شوند. کاملاً طبیعی است که جملات مختلف بسته به نکته ای که در زندگی دارید از شما پرش کنند.

شما همان کتاب را می خوانید ، اما هرگز آن را به همان روش نمی خوانید. همانطور که چارلز چو اشاره کرد ، "من همیشه به خانه نویسنده های مشابه برمی گردم. و هر چقدر هم که برگردم ، همیشه متوجه می شوم که آنها حرف جدیدی برای گفتن دارند. "

مطمئناً ، حتی اگر از هر مطالعه چیز جدیدی به دست نمی آوردید ، بازهم دوباره در کتاب های عالی ارزش دارد زیرا ایده ها برای به خاطر سپردن نیاز به تکرار دارند. دیوید کاین ، نویسنده می گوید ، "وقتی چیزی را فقط یک بار یاد می گیریم ، در واقع آن را یاد نمی گیریم - حداقل به اندازه کافی خوب نیست که بتواند تغییر زیادی در ما ایجاد کند. ممکن است لحظه ای الهام بخش باشد ، اما بعد از دهه ها عادت ها و شرط بندی های پیش از آن به سرعت از بین می رود. " بازگشت به ایده های عالی باعث ذهنیت آنها می شود.

نسیم طالب با ذکر یک قانون برای همه خوانندگان خلاصه می کند: «کتاب خوب در خواندن دوم بهتر می شود. کتاب عالی در سوم. هر کتابی که ارزش خواندن مجدد آن را نداشته باشد ارزش خواندن آن را ندارد. "

مجله دیجیتال،چاپ مجله دیجیتال،مجله دیجیتال در گوگل

طراحی سایت خودرو

طراحی سایت خودرو با کیفیت عالی

تبلیغات و بازاریابی

تبلیغات و بازاریابی :بررسی و معرفی کامل

سئو تضمینی چیست

سئو تضمینی چیست اطلاعات کامل سئو تضمینی

مجله تبلیغات

الهام مجله تبلیغات به خوانندگان مجلات ، اطلاعات ، الهام و ایده های خلاقانه فراوانی را برای خوانندگان فراهم می کنند. اطلاعاتی که به خواننده داده می شود ممکن است آنها را به بیرون رفتن و بازدید از فروشگاه ها / مشاغل و جستجوی آنلاین برای کسب اطلاعات بیشتر سوق دهد.

غرفه آرایی نمایشگاهی

طراحی سایت غرفه آرایی نمایشگاه با تمام امکانات

سئو ارزان وب سایت

با ارزانترین قیمت سایت خود را سئو کنید

کمپین سئو چیست

معرفی کامل اصول و تکنیک های کمپین سئو

سئو عالی

سئو عالی سئو عالی یک کلید واژه بسیار حساس و قابل تامل در عالم بهینه سازی وب سایت است. برای اینکه به مفهوم سئو عالی بطور خاص و تخصصی پی ببریم باید در ابتدا نگاهی کامل به معنا و مفهوم سئو داشته باشیم. سئو seo مخفف search engine optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو میباشد. سئو عالی به اولین مطلبی که میندیشد جلب رضایت کاربر است همان چیزی که گوگل بر آن تکیه و اصرار دارد.

طراحی سایت مجله دیجیتال

طراحی سایت مجله دیجیتال با سئو و قالب های متنوع و شیک

تبلیغات صفحه اول گوگل

تبلیغات صفحه اول گوگل و بررسی مزایا و معایب

تبلیغات ارزان

تبلیغات ارزان در صفحه اول گوگل با هر بودجه

ابزار تبلیغات

شما می خواهید در سال 2021 به صفحه اول گوگل وارد شوید. برای انجام این کار ، شما با هر تجارت دیگری در صنعت خود رقابت می کنید. برخی سالها تجربه شما را دارند. بعضی از آنها دپارتمان های بازاریابی دارند که خود شما را کوتوله می کند. بودجه بازاریابی در برخی از آنها از کل بودجه کسب و کار شما بیشتر است. هنوز هم می توانید این کار را انجام دهید؟ هنوز می توانید به آن صفحه اول بروید؟

پشتیبانی