• سئو ارزان
  • سئو ارزان
  • تبلیغات ارزان

واحد پشتیبانی و پاسخگویی جام ارژنگ جهت ارائه مشاوره و رسیدگی به امور مشتریان گرامی بطور شبانه روزی در خدمت شماست.

..پشتیبانی جام ارژنگ
Close and go back to page

کمپین تبلیغاتی چیست؟ تعریف، استراتژی و مثال ها

کمپین تبلیغاتی یک استراتژی خاص طراحی شده است که در رسانه های و شبکه های مختلف به منظور دستیابی به نتایج مطلوب تبلیغاتی بکار گرفته میشود.

بسیاری از بازاریابان و کاربران فکر میکنند که کمپین تبلیغاتی به معنای ایجاد یک تبلیغات عادی و ساده است.

برای اینکه یک تبلیغات نتایج صحیح در بر داشته باشد لازم است که از یک سازماندهی عالی برخوردار باشد.

در این صفحه از سایت جام ارژنگ در باره کمپین تبلیغاتی و استراتژی و مبانی آن مطالب جالبی را برای خوانندگان گرامی فراهم آورده ایم.

کمپین تبلیغاتی,اهداف کمپین تبلیغاتی,اصول کمپین تبلیغاتی,مجری کمپین تبلیغاتی,روش کمپین تبلیغاتی,راه کمپین تبلیغاتی,کلید کمپین تبلیغاتی,مسیر کمپین تبلیغاتی,شعار کمپین تبلیغاتی

7 کلید برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی موفق

برای اینکه یک کمپین تبلیغاتی موفق داشته باشیم 7 کلید وجود دارد که میتواند قفل تبلیغات را بگشاید.

7 راه وجود دارد تا کمپین تبلیغاتی ما بصورت عالی انجام شده و تمامی اهداف تبلیغاتی ما محقق گردد.

راه اول کمپین تبلیغاتی

اولین راه موفقیت یک کمپین تبلیغاتی ایجاد هدف است.

یعنی باید بطور کامل مشخص کنیم که هدف از اجرا و ایجاد یک کمپین تبلیغاتی چیست؟آیا قصد فروش یک کالا را داریم؟آیا هدف ما از ایجاد کمپین تبلیغاتی معرفی یک فرهنگ در بین افراد جامعه است تا بوسیله آن مثلا بتوانیم الگوی مصرف را تغییر دهیم.

بدون شک هرگز نمیتوان بدون هدف گذاری شروع به ایجاد یک کمپین تبلیغاتی نمود و حتما باید از هدف مطلع باشیم تا بتوانیم مسیر را علامت گذاری نماییم.

راه دوم کمپین تبلیغاتی

یکی از مهمترین اهداف یک کمپین تبلیغاتی آگاهی از برند است یعنی بعنوان مثال شما یک کارخانه یا کارگاه دارید که محصولاتی خاص را تولید میکنید و اکنون میخواهید این محصولات را تحت یک نام و برند خاص به افراد جامعه بشناسانید.

برای این منظور یک کمپین تبلیغاتی براه میندازید که میتواند در شبکه های اجتماعی و رسانه ها و در خیابانها بصورت اعلامیه و تراکت و در بزرگراهها بصورت بیلبورد به عموم افراد جامعه معرفی گردد.

راه سوم کمپین تبلیغاتی

برای اینکه یک کمپین تبلیغاتی موثر داشته باشید لازم است مخاطبان خود را تقسیم بندی نمایید برای اینکار ابتدا بهتر است مورد مصرف محصولات و خدمات خود را بشناسید و سوالاتی نضیر سوالات زیر را مد نظر قرار دهید.

  1. آیا محصوات شما برای عموم افراد جامعه مناسب و قابل استفاده است.
  2. آیا محصولات شما کاربرد خوراکی دارد یا اینکه برای مصارف صنعتی بکار میرود.
  3. آیا سنین خاصی از محصولات شما میتوانند استفاده نمایند مثلا کودکان یا نوجوانان.
  4. آیا استفاده از محصولات شما نیاز به آموزش خاصی دارد.
  5. آیا محصولات شما تابع شرایط جنسیتی است یعنی برای مردان یا زنان استفاده میشود.

تمام این سوالات را در مدنظر قرار بدهید تا بتوانید نیازهای جامعه را بخوبی پاسخگو باشید.

راه چهارم کمپین تبلیغاتی

برای شروع یک کمپین تبلیغاتی لازم است در باره رسانه های خود تصمیم گیری نمایید که چگونه باید تبلیغات خود را و از چه طریقی ارائه نمایید.

آیا مایلید تبلیغات خود را از طریق تلویزیون نمایش دهید؟اینکار ممکن است هزینه های بسیار بالایی داشته باشد و برای کسب و کارهای نوپا مناسب نباشد.

آیا مایلید از طریق شبکه های اجتماعی کمپین تبلیغاتی خود را اجرا نمایید؟قبل از آن باید اطلاعات کامل و دقیقی بدست آورید تا بدانید چگونه باید در اینستاگرام یا فیسبوک و یا یوتیوب تبلیغات خود را انجام دهید.

راه پتجم کمپین تبلیغاتی

طراحی خود را به بهترین نحوی انجام دهید تا بتوانید کمپین تبلیغاتی موفقی داشته باشید.

بسیاری از برندهای مشهور جهان دارای یک طراحی بسیار زیبا و ماندگار در اذهان هستند.به این ضرب المثل قدیمی توجه کنید که "عقل افراد به چشمشان است"این نشانگر این مطلب است که باید با یک طراحی جذاب ابتدا دیدگان افراد جامعه را مجذوب تبلیغات خود نمایید.

اگر برای کودکان تبلیغات میکنید حتما باید تبلیغات شما به گونه ای باشد که کودکان را به وجد و شادی واردار کند.

راه ششم کمپین تبلیغاتی

پیام شما در کمپین تبلیغاتی باید بسیار ساده و آسان باشد تا مخاطبان بتوانند براحتی با آن ارتباط برقرار نمایند.

این روش بسیار کارآیی داشته و تجربیات برندهای بزرگ حاکی از آن است که از شعارهای سخت و غیر عملی باید خودداری کرد.

گاهی اوقات شعارهایی وجود دارند که بینندگان و شنوندگان را دچار تردید میسازد و اعتماد آنانرا به برند شما متزلزل مینماید.

راه هفتم کمپین تبلیغاتی

از تجزیه و تحلیل رقبای خود غافل نشوید.

مهمترین مطلب در یک کمپین تبلیغاتی شناخت رقباست و اینکه رقبای کاری شما در چه رده ای از معروفیت و اعتبار قرار دارند.

طبیعی است هرگز نمیتوان با رقبایی که سالیان درازی با برند خود جامعه را تحت تاثیر قرار داده و جایگاه مستحکمی برای خود ایجاد نموده اند براحتی رقابت کرد.

مثلا فرض کنید شما سعی دارید با برند خود به صفحه اول گوگل برسید مثلا عبارت"تولیدی کفش ارژنگ"مد نظر شماست .

خب این کلیدواژه بسیار آسان است.

اما اگر بخواهید با تولیدی کفش به صفحه اول گوگل برسید راهی سخت و طولانی در پیش دارید.

کمپین تبلیغاتی در صفحه اول گوگل

کمپین تبلیغاتی در صفحه اول گوگل از اهمیت خاصی برخوردار است و هزاران سایت و وبلاگ خارجی و داخلی بدان پرداخته و مطالب فراوانی نوشته اند.

کمپین در واقع جمع کردن تمام ابزارها برای رسیدن به یک هدف خاص است که البته در دنیای مجازی و حتی در خارج از آن همه روزه شاهد صدها کمپین تبلیغاتی با اهداف متفاوت هستیم.

کمپین های ورزشی که گاه گاه تیم های بزرگ ورزشی براه میندازند و ازینطریق پیراهن های بازیکنان بزرگ و مشهور خود را بفروش میرسانند.

البته کمپین های تبلیغاتی انساندوستانه فراوانی نیز برای کمک به افراد نیازمند و یا مبتلایان به بیماریهای خاص و همچنین بیمارانی که در بیمارستانها بستری هستند براه می افتد.

تمام این کمپین ها یک هدف خاص از قبل تعیین شده دارند که از طریق رسانه های اجتماعی و شبکه های بزرگ اینترنتی به اطلاع طرفداران و یا افراد جوامع مختلف میرسانند.

کمپین تبلیغاتی صفحه اول گوگل نیز از همین دسته کمپین های تبلیغاتی است.

شما میتوانید با اجرای یک سئو عالی به صفحه اول گوگل برسید و پیام خود را به مخاطبان وب برسانید.

جام ارژنگ مجری تبلیغات ارزان در صفحه اول گوگل آماده است تا در باره کمپین تبلیغاتی مشاوره رایگان در اختیار کاربران عزیز قرار دهد.