• طراحی سایت

انواع تبلیغات

تبلیغات تبلیغ محصولات و خدمات یک شرکت از طریق رسانه های مختلف برای افزایش فروش محصول و خدمات است. این کار با آگاهی مشتری از محصول و تمرکز بر نیاز مشتری برای خرید محصول کار می کند. در سطح جهانی ، تبلیغات به بخشی اساسی در دنیای شرکت ها تبدیل شده است. بنابراین ، شرکت ها بخش عظیمی از درآمد خود را به بودجه تبلیغات اختصاص می دهند. تبلیغات همچنین در خدمت ساختن مارکی از محصول است که تا رسیدن به یک فروش موثر بسیار طول می کشد.

چندین شعبه یا انواع تبلیغات وجود دارد که می تواند توسط شرکت ها مورد استفاده قرار گیرد. بگذارید با جزئیات در مورد آنها بحث کنیم.

اهداف تبلیغات

تبلیغات بهترین راه برای برقراری ارتباط با مشتریان است. تبلیغات به مشتریان کمک می کند تا از مارک های موجود در بازار و انواع محصولات مفید برای آنها آگاه شوند. تبلیغات برای همه از جمله بچه ها ، پیر و جوان است. این کار با استفاده از انواع مختلف رسانه ها ، با مناسب ترین تکنیک ها و روش ها انجام می شود.

بیایید نگاهی به اهداف اصلی و اهمیت تبلیغات بیندازیم.

اهداف تبلیغات
چهار هدف اصلی تبلیغات عبارتند از:

آزمایش
استمرار
سوئیچ برند
برگشتن
بیایید نگاهی به این انواع مختلف اهداف بیندازیم.

آزمایش: شرکتهایی که در مرحله معرفی خود هستند معمولاً برای این هدف کار می کنند. هدف آزمایشی هدفی است که متقاعد کردن مشتریان برای خرید محصول جدید معرفی شده در بازار است. در اینجا ، تبلیغ کنندگان از تبلیغات پر زرق و برق و جذاب استفاده می کنند تا مشتریان نگاهی به محصولات بیندازند و برای آزمایشات خرید کنند.
تداوم: این هدف نگران نگه داشتن مشتریان موجود برای پایبندی به محصول است. تبلیغ کنندگان در اینجا به طور کلی چیز جدیدی در محصول و تبلیغات ادامه می دهند تا مشتریان موجود محصولات خود را ادامه دهند.
سوئیچ نام تجاری: این هدف اساساً برای آن دسته از شرکتهایی است که می خواهند مشتریان رقبا را جذب کنند. در اینجا ، تبلیغ کنندگان سعی می کنند مشتریان را متقاعد کنند که از نام تجاری موجودی که استفاده می کنند به محصول خود روی بیاورند.
بازگشت به عقب: این هدف برای شرکتهایی است که مشتریان قبلی خود را می خواهند و به رقبای خود روی آورده اند. تبلیغ کنندگان از روش های مختلفی برای جذب مشتری مانند فروش تخفیف ، تبلیغات جدید ، برخی اصلاحات روی بسته بندی و غیره استفاده می کنند.
اصولاً تبلیغات روشی کاملاً هنری برای برقراری ارتباط با مشتریان است. ویژگی های اصلی که فرد باید برای رسیدن به اهداف خود داشته باشد مهارت های ارتباطی عالی و قدرت قانع کننده بسیار خوب است.

اهمیت تبلیغات
تبلیغات نقش بسیار مهمی در عصر رقابت امروز دارد. تبلیغات یکی از مواردی است که امروزه برای همه به یک ضرورت تبدیل شده است ، چه تولید کننده ، چه بازرگانان و چه مشتری. تبلیغات یک قسمت مهم است. بیایید نگاهی به نحوه و مهم بودن تبلیغات بیندازیم:

تبلیغات برای مشتریان مهم است
فقط تلویزیون یا روزنامه یا کانال رادیویی را بدون تبلیغ تصور کنید! نه ، هیچ کس هر روز نمی تواند این را تصور کند. تبلیغات نقش بسیار مهمی در زندگی مشتری دارد. مشتریان افرادی هستند که فقط پس از اطلاع از محصولات موجود در بازار ، محصول را خریداری می کنند. اگر کالایی تبلیغ نشود ، هیچ مشتری نمی داند چه محصولی در دسترس است و حتی اگر محصول به سود آنها باشد ، کالایی را خریداری نمی کند. یک چیز دیگر این است که تبلیغات به افراد کمک می کند تا بهترین محصولات را برای خود ، بچه ها و خانواده خود پیدا کنند. هنگامی که آنها از طیف وسیعی از محصولات مطلع می شوند ، قادر به مقایسه محصولات و خرید هستند تا پس از صرف هزینه های ارزشمند خود ، به خواسته خود برسند. بنابراین ، تبلیغات برای مشتریان مهم است.

تبلیغات برای فروشنده و شرکت های تولید کننده محصولات مهم است
بله ، تبلیغات نقش بسیار مهمی برای تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات دارد ، زیرا

تبلیغات به افزایش فروش کمک می کند
تبلیغات به تولیدکنندگان یا شرکت ها کمک می کند تا رقبای خود را بشناسند و بر اساس آن برای رسیدن به سطح رقابت برنامه ریزی کنند.
اگر هر شرکتی بخواهد کالای جدیدی را در بازار معرفی یا عرضه کند ، تبلیغات زمینه را برای محصول ایجاد می کند. تبلیغات به آگاهی مردم از محصول جدید کمک می کند تا مصرف کنندگان بیایند و محصول را امتحان کنند.
تبلیغات به ایجاد حسن نیت برای شرکت کمک می کند و پس از رسیدن به سن بلوغ وفاداری مشتری را کسب می کند.
تقاضا برای محصول همچنان با کمک تبلیغات ادامه می یابد و تقاضا و عرضه به روندی پایان ناپذیر تبدیل می شود.
تبلیغات برای جامعه مهم است
تبلیغات به آموزش افراد کمک می کند. برخی از موضوعات اجتماعی نیز وجود دارد که تبلیغات با آنها مانند کار کودکان ، مصرف مشروبات الکلی ، کودک کشی دختر ، سیگار کشیدن ، آموزش تنظیم خانواده و غیره سروکار دارد ، بنابراین ، تبلیغات نقش بسیار مهمی در جامعه دارد.

تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی - مدتهاست که از رسانه چاپی برای تبلیغات استفاده می شود. روزنامه ها و مجلات روش های بسیار محبوب تبلیغات برای شرکت های مختلف در سراسر جهان است. با استفاده از رسانه چاپی ، این شرکت ها می توانند محصولات خود را از طریق بروشور و بروشور نیز تبلیغ کنند. روزنامه و مجلات فضای تبلیغاتی را می فروشند و هزینه آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. مقدار فضا ، صفحه نشریه و نوع مقاله تصمیم گیری در مورد هزینه تبلیغات دارد. بنابراین یک تبلیغ در صفحه اول نسبت به صفحات داخلی هزینه بیشتری دارد. به همین ترتیب آگهی در متن براق مقاله گرانتر از کاغذ با کیفیت متوسط است.

تبلیغات چاپی نوعی تبلیغات است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. این تبلیغات در روزنامه ها یا مجلات منتشر می شود و گاهی اوقات به عنوان بروشور یا آگهی تبلیغاتی درج می شود. هر آنچه برای جلب توجه مخاطبان خاص در رسانه های چاپی نوشته می شود ، در حوزه تبلیغات چاپی قرار دارد.

افرادی که روزنامه یا نشریات دیگری را می خوانند تمایل به مرور تبلیغات چاپی دارند که با آن روبرو می شوند. تصمیم برای خرید محصول ممکن است آنی نباشد ، اما در ضمیر ناخودآگاه آنها جای می گیرد. دفعه دیگر که آنها این محصول را در بازار مشاهده کنند ، وسوسه می شوند آن را خریداری کنند.

تبلیغات چاپی تنها در مواقعی موثر است که مردم آن را مشاهده کنند. هنگامی که افراد روزنامه ها و نشریات را مرور می کنند ، این تبلیغات باید توجه مشتری بالقوه را به خود جلب کند. بنابراین ، این تبلیغات باید به گونه ای ایجاد شود که بتواند تا حدودی توجه مشتری را به خود جلب کند. معمولاً برای طراحی تبلیغات به تیمی متشکل از افراد نیاز است.

چاپ تبلیغات
آگهی روزنامه یا مجله باید به گونه ای باشد که افراد را مجبور به صرف هزینه برای محصولات کند. این فقط کاری است که تیم تبلیغات انجام می دهد. برای ایجاد چنین آگهی ، اعضای تیم روی یک مفهوم کار می کنند و فرم ها و تصاویر تبلیغ را توسعه می دهند. سپس این فرم ها و تصاویر گرد هم می آیند و تبلیغ نهایی را تشکیل می دهند. سپس افرادی هستند که با جایگذاری آگهی سر و کار دارند. آنها باید اطمینان حاصل کنند که اگر مشتری هزینه مکان حق بیمه را پرداخت کرده است ، مورد نظر قرار می گیرند. به عنوان مثال ، یک تبلیغ در صفحه اول توجه فوری خواننده را از تبلیغ در صفحات بعدی جلب می کند. به همین ترتیب ، تبلیغاتی که فضای بیشتری را اشغال می کند احتمالاً بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. در هنگام طراحی آگهی باید به همه این عوامل توجه شود.

تیم فروش نشریه اطمینان می یابد که به طور منظم آگهی دریافت می کند. در واقع ، این تبلیغات منبع اصلی درآمد برای انتشار است و از این رو انتظار می رود که جریان مداوم تبلیغات وجود داشته باشد. تیم فروش این کار را انجام می دهد.

ارسال نامه نوع دیگری از تبلیغات چاپی است. این کارت ها می توانند از کارت پستال های کاملاً طراحی شده تا بروشورهای کاغذی ساده باشند. اینها را معمولاً کارگران پستی در صندوق های پستی افراد تحویل می دهند. مشکلی که در این ارسال کنندگان وجود دارد این است که کمترین توجه را به آنها نشان می دهد و معمولاً به عنوان مواد ناخواسته در نظر گرفته می شوند و حتی بدون خواندن دور ریخته می شوند. برای کاهش این اتفاق ، شرکت ها گاهی اوقات از بالگرد استفاده می کنند. اینها تبلیغات کاغذی است که شخصاً به افراد تحویل داده می شود. منطق این است که اگر آگهی تبلیغاتی شخصاً به افراد داده شود ، آنها توجه بیشتری به آن خواهند داشت ، که در واقع تا حدی درست است.

اگرچه تبلیغات چاپی هنوز بسیار محبوب است ، اما گاه به گاه مورد توجه قرار می گیرد. به عنوان مثال ، در مرحله رکود اقتصادی ، وقتی بودجه مردم تنگ بود ، آنها به تبلیغات چاپی متوسل نمی شدند. علاوه بر این ، با ظهور اینترنت ، تبلیغات چاپی در انتشارات کاهش یافته است زیرا اینترنت دسترسی گسترده تری به اینترنت دارد. برای غلبه بر این سناریو ، باید استراتژی های جدیدی توسط تبلیغ کنندگان و رسانه های چاپی تدوین شود. در سطح جهانی ، تبلیغ کنندگان همچنان در حال توسعه استراتژی هایی هستند که به سود تجارت انتشارات چاپی باشد. بنابراین ، می توان گفت که تبلیغات چاپی برای ماندن در اینجاست.

تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات Broadcast - این نوع تبلیغات در سراسر جهان بسیار محبوب است. این برنامه شامل تلویزیون ، رادیو یا تبلیغات اینترنتی است. تبلیغات در تلویزیون مخاطبان زیادی دارد و بسیار محبوب هستند. هزینه تبلیغات به مدت زمان تبلیغ و زمان نمایش آگهی بستگی دارد. به عنوان مثال ، تبلیغات اول وقت هزینه بیشتری نسبت به تبلیغات عادی دارند. تبلیغات رادیویی مانند گذشته پس از ظهور تلویزیون و اینترنت نیست ، اما با این وجود مخاطبان خاص تبلیغات رادیویی نیز وجود دارند. جینگل های رادیویی در اقشار جامعه کاملاً محبوب هستند و به فروش محصولات کمک می کنند.

به طور کلی ، تبلیغات پخش شده رادیو ، تلویزیون و تبلیغات اینترنتی است. تبلیغات پخش شده از رادیو و تلویزیون بخشی اساسی از تبلیغات پخش شده است.

رسانه های پخش شده مانند رادیو و تلویزیون در مقایسه با رسانه های چاپی به مخاطبان گسترده تری می رسند. تبلیغات رادیویی و تلویزیونی در گروه بازاریابی انبوه قرار می گیرد زیرا از طریق آن می توان به مخاطبان ملی و جهانی رسید.

نقش تبلیغات پخش شده ترغیب مصرف کنندگان در مورد مزایای محصول است. این یک رسانه بسیار موثر در تبلیغات محسوب می شود. هزینه تبلیغات در این کانال به زمان تبلیغات و زمان مشخص پخش آن بستگی دارد. به عنوان مثال ، هزینه تبلیغ در شیار حق بیمه بیشتر از هر جای دیگر است.

تبلیغات BroadCast
یک تبلیغ رادیویی قبل از اینکه در ذهن مصرف کنندگان فرو رود ، باید چندین بار پخش شود. بنابراین تعداد دفعات تبلیغات مهم است. نوع مخاطبان شما نیز مهم است. بنابراین ، باید تحقیق کرد که در صورت موفقیت تبلیغات ، کدام نوع مخاطب به کدام کانال گوش می دهد. استعداد صدا در تبلیغات باید با در نظر گرفتن نوع مخاطب و نوع تبلیغات در نظر گرفته شود.

تبلیغات تلویزیونی معمولاً تبلیغاتی برای شرکت بزرگ محسوب می شود ، اگرچه حتی مشاغل کوچک نیز می توانند از آن بهره مند شوند. یک ترکیب صوتی و تصویری قوی برای موفقیت در تبلیغات تجاری ضروری است. اما همچنین مهم است که صدا و تصویر بدون یکدیگر عملکرد خوبی داشته باشند. به عنوان مثال ، اگر شخصی تلویزیون را مشاهده نمی کند بلکه فقط به آن گوش می دهد ، باید ایده خود را بدست آورد و برعکس.

بسیار مهم است که هر آنچه که در تبلیغات تجاری تبلیغ شده باشد ، درست باشد. به همین دلیل ، سازمان هایی مانند کمیسیون تجارت فدرال (FTC) برای نظارت بر تبلیغات تلویزیونی و رادیویی در آنجا حضور دارند. این تضمین می کند که تبلیغ کنندگان ادعای نادرستی برای جلب مصرف کنندگان برای خرید محصولات خود ندارند.

بیشتر تبلیغات رادیو و تلویزیون پرداخت می شود اگرچه برخی تبلیغات خدمات عمومی وجود دارد که می تواند به صورت رایگان پخش شود. تبلیغ کنندگان معمولاً باید هزینه ای را برای مدت زمان 30 ثانیه پرداخت کنند. در موارد نادر ، این لکه می تواند به 60 ثانیه نیز افزایش یابد.

این روزها تبلیغات رادیویی و تلویزیونی توسط آژانس های تبلیغاتی برای مشتریان خود تهیه می شود. آنها نیاز مشتری را درک می کنند و تجارت را با در نظر گرفتن وضعیت فعلی امور انجام می دهند. تبلیغات پخش شده در دوره های اخیر به بخشی بسیار اساسی از بازاریابی تبدیل شده است. شرکت ها بودجه مشخصی را برای تبلیغات رادیویی و تلویزیونی اختصاص می دهند و برآورد می کنند که چه میزان درآمد می توانند از طریق تبلیغات پخش شده کسب کنند. به عنوان مثال ، مشاوران بازاریابی برای تعیین بازگشت سرمایه (ROI) هزینه های تبلیغات رادیویی و تلویزیونی استخدام می شوند. بعضی اوقات مشاوران بازاریابی این مشاغل تبلیغات نمونه ای را برای قضاوت درباره محبوبیت آن در بین بینندگان انجام می دهند.

تبلیغات اینترنتی یا آنلاین از اینترنت یا شبکه جهانی وب به منظور جلب مشتری برای خرید محصولات و خدمات خود استفاده می کند. نمونه هایی از این تبلیغات شامل تبلیغات در صفحات نتیجه موتور جستجو ، تبلیغات رسانه ای غنی ، تبلیغات بنری ، تبلیغات شبکه های اجتماعی و بازاریابی از طریق ایمیل و غیره است. تبلیغات آنلاین مزایای خود را دارد ، یکی از آنها انتشار فوری تبلیغات تجاری و در دسترس بودن تبلیغات تجاری برای مخاطبان جهانی است. اما همراه با مزایا ، معایب نیز به همراه دارد. این روزها ، تبلیغ کنندگان بنرهای چشمگیر چشم انداز را قرار می دهند یا پیام های اسپم ایمیل را به صورت گسترده برای مردم ارسال می کنند. این می تواند باعث آزار مصرف کنندگان شود و حتی ممکن است تبلیغات واقعی نیز در این روند نادیده گرفته شوند. بنابراین ، اخلاق در تبلیغات برای موفقیت بسیار مهم است.

تبلیغات فضای باز

تبلیغات در فضای باز - تبلیغات در فضای باز از ابزارهای مختلفی برای جلب توجه مشتری استفاده می کند. بیلبوردها ، کیوسک ها و رویدادها و نمایشگاه ها راهی موثر برای انتقال پیام شرکت است. این بیلبوردها در سراسر شهر وجود دارند اما محتوا باید به گونه ای باشد که توجه مشتری را به خود جلب کند. کیوسک ها یک خروجی آسان از محصولات هستند و به عنوان مراکز اطلاعاتی برای مردم نیز خدمت می کنند. برگزاری رویدادهایی از قبیل نمایشگاه ها و نمایشگاه ها برای تبلیغ کالا یا خدمات نیز به نوعی تبلیغات محصول است. بنابراین ، تبلیغات در فضای باز یک ابزار تبلیغاتی موثر است.

تبلیغات درونی

Covert Advertising - این روشی منحصر به فرد برای تبلیغات است که در آن محصول یا پیام به طور ماهرانه ای در یک فیلم یا سریال تلویزیونی قرار می گیرد. هیچ تبلیغ واقعی وجود ندارد ، فقط ذکر محصول در فیلم است. به عنوان مثال ، تام کروز در فیلم Minority Report از تلفن نوکیا استفاده کرد.

تبلیغات خدماتی

تبلیغات خدمات عمومی - همانطور که از خود عنوان مشخص است ، چنین تبلیغاتی برای اهداف عمومی است. انبوهی از موارد مهم مانند ایدز ، یکپارچگی سیاسی ، صرفه جویی در انرژی ، بی سوادی ، فقر و موارد دیگر وجود دارد که در مورد عموم مردم به آگاهی بیشتری نیاز دارند. این نوع تبلیغات در چند وقت اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده و ابزاری م effectiveثر برای انتقال پیام است.

مدیریت تبلیغات

به زبان ساده ، گفتن و فروش محصول است. مدیریت تبلیغات اگرچه فرآیند پیچیده ای برای به کارگیری رسانه های مختلف برای فروش یک محصول یا خدمات است. این فرایند از تحقیقات بازاریابی خیلی زود آغاز می شود و شامل کمپین های رسانه ای است که به فروش محصول کمک می کنند.

بدون وجود یک فرایند مدیریت تبلیغات موثر ، کمپین های رسانه ای آنچنان مثمر ثمر نیستند و کل روند بازاریابی به نتیجه می رسد. از این رو ، شرکت هایی که به یک روند موثر مدیریت تبلیغات اعتقاد دارند ، از نظر فروش کالاها و خدمات خود ، همیشه یک گام جلوتر هستند.

همانطور که در بالا ذکر شد ، مدیریت تبلیغات از مرحله تحقیقات بازار آغاز می شود. در این مرحله ، داده های تولید شده توسط تحقیقات بازاریابی برای شناسایی انواع تبلیغات مناسب برای محصول خاص استفاده می شود. آن زمان که فقط تبلیغات چاپی و تلویزیونی در دسترس تولیدکنندگان بود ، گذشته است. این روزها به غیر از چاپ و تلویزیون ، رادیو ، تلفن همراه و اینترنت به عنوان رسانه تبلیغاتی نیز در دسترس هستند. فرآیند مدیریت تبلیغات در واقع به تعریف طرح کلی کمپین رسانه ای و تصمیم گیری در مورد نوع تبلیغات قبل از عرضه محصول کمک می کند

تحقیقات نبلیغاتی

اگر می خواهید تبلیغات را موثر کنید ، همیشه به یاد داشته باشید که آن را از زمان تحقیقات بازار درج کنید. تحقیقات بازار به شناسایی بخش خاصی از جمعیت که محصول یا خدمات باید از طریق جمعیت زیادی به آن هدف قرار گیرد ، کمک خواهد کرد. همچنین مشخص خواهد کرد که چرا بخش ویژه برای محصول یا خدمات انتخاب می کند. این اطلاعات به عنوان راهنمای تهیه کمپین های تبلیغاتی عمل می کند.

پس از شناسایی بخشهای طاقچه و تعیین اینکه از چه نوع تبلیغاتی استفاده خواهد شد ، مدیریت تبلیغات بر ایجاد ویژگیهای خاص برای کل تبلیغات متمرکز است. اگر یک کمپین رادیویی باشد ، از کدام نوع تبلیغات استفاده می شود ، اگر یک کمپین چاپی باشد ، از چه نوع نوشتاری و تبلیغاتی استفاده می شود و اگر یک کمپین تلویزیونی باشد ، از چه نوع تبلیغاتی استفاده می شود.

همچنین ممکن است تبلیغات ترکیبی و مطابقی وجود داشته باشد که در آن رادیو ممکن است تبلیغات تلویزیونی و غیره را تکمیل کند. مهم است که از طریق مدیریت تبلیغات تصویری منتقل شود که تمام استراتژی ها مکمل یکدیگر باشند. به نظر عامه مردم نرسد که تبلیغات رادیویی روی چیز دیگری تمرکز دارد در حالی که تلویزیون بر روی چیز دیگری. در پایان کل فرآیند باید به نفع محصول یا خدمات باشد.

نقش افرادی که کمپین تبلیغاتی را طراحی می کنند برای موفقیت آن بسیار مهم است. آنها توسط متخصصان فصلی که آموزش را در زمینه خاص ارائه می دهند ، آموزش دیده اند. طراحی یک کمپین تبلیغاتی کار کمی نیست و درک رفتار مصرف کننده از داده های جمع آوری شده از تحقیقات بازار جنبه بسیار مهمی در این کمپین است.

برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی کافی ، خلاقیت و الهام زیادی لازم است. بعلاوه ، مهارتهای مدیریتی هنگامی وارد کار می شوند که کار باید با در نظر گرفتن تصویر کلی انجام شود. برای کمپانی مثمر ثمر خواهد بود اگر کمپین تبلیغاتی در طول عمر یک محصول یا خدمات به درازا بکشد ، به مشتریان مناسب برسد و درآمد مطلوبی کسب کند.

تبلیغات در فضای باز

تبلیغات در فضای باز پیام را از طریق بیلبوردهای بزرگراه ، پوسترهای حمل و نقل و غیره به عموم مردم منتقل می کند. تبلیغات در فضای باز شکل بسیار مهمی از تبلیغات است زیرا تبلیغات بسیار زیاد است و برای همه قابل مشاهده است. قسمت مهم تبلیغات این است که پیام ارائه شده باید واضح و دقیق باشد. اگرچه می توان از تصاویر استفاده کرد ، اما نمی توان بیش از حد از آنها استفاده کرد. همه چیز باید در چنین قالبی به بیننده ارائه شود تا بینندگان تصمیم خود را برای خرید محصول یا خدمات بگیرند.

پیام ارائه شده می تواند تبلیغ برای خرید یک محصول ، سفر ، رای دادن به یک سیاستمدار یا دادن به یک موسسه خیریه باشد. طبق اعلام انجمن تبلیغات در فضای باز آمریکا (OAAA) ، سالانه میلیون ها دلار صرف تبلیغات در فضای باز می شود و انتظار می رود که این ارقام رشد کنند. این امر به این دلیل است که ترافیک فضای باز هر ساله رشد می کند و بنابراین مخاطبان تبلیغات در فضای باز همیشه در حال افزایش است.

تبلیغات چاپی و روزنامه ای قسمت بزرگی از تبلیغات را به خود اختصاص می دهد اما تبلیغات در فضای باز در نوع خود بی نظیر است. این یک روش بسیار مقرون به صرفه برای تبلیغات است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک بیلبورد طراحی کنید و آن را در مقایسه با تبلیغات تلویزیونی که باید یک تبلیغ 30 ثانیه ای کامل طراحی شود ، چاپ کنید. اگر تبلیغات در فضای باز از نظر استراتژیک قرار داده شود ، می تواند با هزینه بسیار اندکی ، نمایش قابل توجهی را تضمین کند. به همین دلیل تبلیغات در فضای باز بسیار مقرون به صرفه است.

صنایع مختلف از تبلیغات در فضای باز به روش متفاوت خود استفاده می کنند. به عنوان مثال ، خوردن مفاصل و غذاخوری های بزرگراه از بیلبوردهای بزرگراه استفاده می کند تا مشتری را به لقمه گرفتن و کمی در مفصل خود استراحت دهد. Mac Donalds و Subway نمونه های بسیار خوبی هستند. صنایع اتومبیل سازی و جهانگردی از بیلبوردها برای تبلیغ محصولات و برنامه های گردشگری خود استفاده می کنند. اینها خیلی موفقیت آمیز است زیرا مردم در بزرگراه بدنبال چنین اطلاعاتی هستند.

به غیر از بیلبوردها ، اشکال مختلف دیگری نیز وجود دارد که می تواند در آنها تبلیغات در فضای باز انجام شود. به عنوان مثال ، شرکت های تولید کننده نوشیدنی برای نمایش محصولات خود از رویدادها و میادین ورزشی استفاده می کنند. به عنوان مثال ، کوکا کولا یکی از حامیان مالی جام جهانی فیفا بود. مکان های دیگری که می توانید تبلیغات در فضای باز را مشاهده کنید:

تاکسی ها
اتوبوس
راه آهن
مترو و دیوارهایی که روی آنها نقاشی دیواری کشیده شده است
همه این اشکال تبلیغات در فضای باز بسیار محبوب و بسیار مقرون به صرفه است.

بودجه تبلیغات

بودجه تبلیغات یک هزینه باقیمانده است. این بدان معنی است که هر دلار اضافی که صرف تبلیغات می شود ، مستقیماً از سود حاصل می شود. همچنین ، اگر تبلیغات ارزان انجام شود ، بلافاصله تأثیر می گذارد. این دلیل آن است که چهارماهه چهارم به طور سنتی کمترین هزینه تبلیغات را دارند. اگر شرکت ها بدانند که اهداف فروش خود را از دست می دهند ، سعی می کنند هزینه های تبلیغاتی برنامه ریزی شده را کاهش دهند تا سود آن بی تأثیر باشد. در این مقاله ، ما بیشتر در مورد هزینه تبلیغات و نحوه تأثیر آن بر فروش یک شرکت خواهیم فهمید.

مشکلات معمول در هزینه تبلیغات
متداول ترین روش حسابداری برای تبلیغات ، تخصیص بودجه تبلیغاتی برند در میان SKU های فروخته شده است. از این رو ، برای هر SKU فروخته شده چند سنت یا دلار اختصاص می یابد. مسئله این است که این روش بازخورد لازم برای بهبود روند را فراهم نمی کند. این شرکت قادر به تعیین کافی بودن هزینه تبلیغات خود نیست. از آنجا که هیچ معیار دقیق برای اندازه گیری تأثیر دلار تبلیغاتی بر فروش تولید شده در دسترس نیست ، نتیجه یک جعبه سیاه است. شرکت ها همچنان مبالغ هنگفتی را برای بودجه های تبلیغاتی خرج می کنند زیرا معتقدند این بودجه ها به فروش کمک می کنند. با این حال ، آنها هیچ مدرک یا راهی برای تعیین اینکه آیا این باور واقعی است ، ندارند.
تبلیغ کنندگان بر این باورند که مزایای تبلیغات فقط در درازمدت حاصل می شود. با این حال ، آنها نسبت به کاهش تبلیغات در کوتاه مدت نیز هشدار می دهند. معیاری که معمولاً برای ارائه این استدلال ذکر می شود ، نسبت هزینه تبلیغات به فروش است. در بسیاری از موارد ، این نسبت دارای کشش بیشتر از یک است. این بدان معناست که یک دلار صرف تبلیغات بیش از یک دلار در فروش ایجاد می کند. این همچنین بدان معنی است که اگر هزینه های تبلیغاتی کاهش یابد ، نتیجه آن کاهش نامتناسب فروش است. با این حال ، مشکل این روش این است که کارایی تبلیغات را با پول هزینه شده مرتبط می کند. با این حال ، امروزه ، بازاریابی آنلاین تکامل یافته است. این اجازه می دهد تا شرکت ها هزینه کمتری را برای تبلیغات خرج کنند و در عین حال موثرتر باشند. بنابراین ، این روش تجزیه و تحلیل ، دستاوردهای بهره وری را نادیده می گیرد و شرکت ها را مجبور به ناکارآمد بودن و ادامه هزینه بیشتر می کند.
کمبود ابزاری وجود دارد که داده های مربوط به زمان واقعی تبلیغات و همچنین مزایایی را که برای آنها به همراه دارد فراهم می کند. بیشتر ابزارها پس از یک تاخیر زمانی وضعیت را بررسی می کنند. نیاز به دریافت بازخورد در زمان واقعی است تا بتوان اقدامات را پیشگیرانه انجام داد و نه عطف به ماسبق.
روش های جایگزین برای سنجش میزان کارایی هزینه های تبلیغاتی
روش دیگر برای سنجش میزان کارایی هزینه های تبلیغاتی ، مقایسه سهم صدای تولیدی یک برند با سهم بازار خود است. توجه داشته باشید که معیار شامل اصطلاحات پولی نیست. در عوض ، شامل سهم صدا است. از این رو ، اگر نام تجاری بتواند با بودجه کمتری تأثیر بیشتری ایجاد کند ، این معیار مورد ارزیابی قرار می گیرد.

دلیل اصلی این امر این است که مارک های مشابه ساختار هزینه مشابهی در بازار دارند. همچنین ، از آنجا که بازارها تمایل به الیگوپولیستی دارند ، تعیین سهم صدای تولید شده توسط شرکت های دیگر نیز آسان است. از این رو ، مقایسه ای بین تلاش تبلیغاتی و نتیجه در قالب فروش فعال می شود. این اجازه می دهد تا شرکت ها معیار یکدیگر باشند. سپس این محک زدن امکان شناسایی و اتخاذ بهترین روش ها را فراهم می کند.

هزینه تبلیغات و چرخه عمر مارک
معرفی یک برند جدید به تلاش قابل توجهی نیاز دارد. به همین دلیل است که وقتی مارک های جدید معرفی می شوند ، سهم آنها در بازار نسبت به سهم صوتی آنها بسیار کمتر خواهد بود. در واقع ، گاهی اوقات کل درآمد فروش کمتر از هزینه تبلیغ است. چنین شرکت هایی بیش از آنکه نگران هزینه های تبلیغاتی باشند ، باید بیشتر به دنبال فروش بیشتر باشند.

از طرف دیگر ، مارک هایی مانند Kellogg’s ، Coca-Cola و غیره که مدت هاست در بازار وجود دارند ، به سهم صوتی با ثباتی نیاز دارند. از آنجا که این مارک ها بالغ هستند ، هرگونه رشد فروش به دلیل رشد جمعیت اتفاق می افتد. تبلیغات در اینجا تأثیر بسیار کمتری دارد. از این رو ، شرکت ها سعی می کنند به جای اینکه با پرخاشگری به دنبال فروش بیشتر باشند ، هزینه تبلیغات خود را بهینه کنند.

مقیاس مارک تجاری همچنین با هزینه های تبلیغاتی رابطه دارد. به عنوان مثال ، یک مارک تجاری بزرگ باید میلیاردها دلار تبلیغ انجام دهد. به همین دلیل است که آنها تمایل به دریافت زمان پخش و خدمات خلاقانه با نرخ کمتری در مقایسه با استارتاپی دارند که ممکن است بودجه ای چند میلیون دلاری داشته باشد.

کاهش هزینه های تبلیغات
چندین شرکت سعی کرده اند با بالغ شدن نام تجاری ، هزینه های تبلیغات را کاهش دهند. این استراتژی را اغلب دوشیدن مارک می نامند. این استراتژی از مارک تجاری در اوج بهره می برد. در نتیجه ، فروش بدون هزینه تبلیغات مربوطه تولید می شود و شرکت برای مدت کوتاهی سود کلانی کسب می کند. با این حال ، با گذشت زمان فروش شروع به کاهش می کند. بسیاری از شرکت ها به تئوری چرخه زندگی مارک اعتقاد دارند. آنها معتقدند که فروش یک مارک تجاری به طور حتم کاهش خواهد یافت. از این رو ، آنها سعی می کنند بیشترین سود را در زمانی کسب کنند که نام تجاری در اوج است. این برش در تبلیغات است.

تبلیغات و بازاریابی

ارتباطات بازاریابی اساساً بخشی از ترکیب بازاریابی است. مخلوط بازاریابی 4P بازاریابی را تعریف می کند و تبلیغات همان چیزی است که ارتباطات بازاریابی در آن است. این پیامی است که سازمان شما می خواهد به بازار شما منتقل کند. شما باید در مورد پیام های مختلفی که قرار است از طریق رسانه های مختلف منتقل کنید بسیار خاص باشید.

بازاریابی چاپی سنتی تنها روش انتقال پیام به مصرف کنندگان بود. با این حال ، در چند وقت اخیر ، ایمیل ها ، پیامک ها ، وبلاگ ها ، تلویزیون و وب سایت های شرکتی به روش مرسوم انتقال پیام سازمان به مصرف کنندگان تبدیل شده است. مهم است که پیام شما در یک رسانه با پیام ارائه شده در رسانه دیگر مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال ، شما باید از همان آرم موجود در وب سایت خود با آرم موجود در پیام های ایمیل خود استفاده کنید. به همین ترتیب ، پیام های تلویزیونی شما باید همان پیام وبلاگ ها و وب سایت های شما را انتقال دهند.

به همین دلیل افراد کنترل کننده فرآیند ارتباطات بازاریابی برای شرکت بسیار مهم هستند. این مدیران آن را به یک فرآیند ارتباطی بازاریابی یکپارچه تبدیل می کنند. اکنون می فهمید که چرا باید "یکپارچه" شود. دلیل آن این است که پیام هایی که از طریق رسانه های مختلف منتقل می شوند باید یکسان باشند.

بگذارید اکنون روند ارتباطات بازاریابی را بررسی کنیم. انجام فرآیندی بسیار مهم است زیرا در این صورت تبلیغات شما از مزایای مناسبی برخوردار خواهد شد. یک شوخی تبلیغاتی قدیمی وجود دارد: "من می دانم که تبلیغات من کار می کند ، نمی دانم کدام نیمه است." به همین دلیل است که اگر فرآیند ارتباطات بازاریابی تبلیغات را تحت تأثیر قرار دهد ، زیرا شرکت ها تحمل ضرر در مورد تبلیغات اشتباه را ندارند. همه چیز باید کاملاً مشخص و یکپارچه باشد تا بیشترین درآمد را بدست آورد. روند ارتباطات بازاریابی شما به شرح زیر است:

ارتباطات بازاریابی
فرایند ارتباطات بازاریابی مشخص می کند که در چه مکان هایی سرمایه گذاری انجام می شود و چه عواملی باعث بازگشت بیشتر سرمایه می شوند. بنابراین ، می توانید کمپین تبلیغاتی را تغییر دهید تا حداکثر سود را ببرید.

فرآیند در مرحله توسعه استراتژیک آغاز می شود. شما با ایجاد یک برنامه ارتباطات بازاریابی شروع می کنید. در این مرحله ، شما تصمیم می گیرید که همه چیز در پرانتز تبلیغات شما قرار گیرد. در مرحله بعدی ، پاسخ های مصرف کنندگان خود را می گیرید. سپس این پاسخ ها به عنوان داده های تبلیغاتی ثبت و نگهداری می شوند. سپس مدیران داده های جمع آوری شده را تحلیل و ارزیابی می کنند. آنها کلیه گزارشهای مهم را ایجاد می کنند که به تخصیص بودجه یکپارچه بازاریابی و ارتباطات کمک می کند.

ارتباطات بازاریابی یکپارچه یک رویکرد مبتنی بر داده است که بینش مصرف کننده را شناسایی می کند و یک استراتژی را با ترکیب مناسب کانال های آفلاین و آنلاین ایجاد می کند که باید منجر به یک رابطه قوی تر با مشتری شود. در سالهای اخیر به دلیل چندین تغییر در صنعت تبلیغات و رسانه ها ، چندین برابر شده است. به همین دلیل است که به یک استراتژی اصلی برای توسعه دهندگان تبدیل شده است. برخی از نمونه های تغییرات از تبلیغات رسانه ای به اشکال مختلف ارتباطی ، از تبلیغات متمرکز عمومی گرفته تا بازاریابی مبتنی بر داده و غیره است.

انتخاب مهمترین عناصر ارتباطی برای موفقیت در تجارت شرکت بسیار مهم است. کمپین تبلیغاتی باید در همه سیستم عامل ها موثر باشد. به محض تنظیم فرآیند بازاریابی یکپارچه ، شرکت می تواند سودهای زیادی از آن بگیرد. این روزها شرکت هایی وجود دارند که در ایجاد فرآیند ارتباطات بازاریابی برای شما تخصص دارند. بنابراین می توانید این کار را به تنهایی انجام دهید یا از خدمات آنها استفاده کنید. اما یک فرایند ارتباط موثر بازاریابی سفارش روز است!

اقناع مشتری در تبلیغات

 

ارتباطات و اقناع مصرف کننده بخشی اساسی از هر استراتژی بازاریابی است. در حقیقت ، این نقطه شروع بهبود است زیرا صدای مصرف کنندگان داده هایی را در اختیار شرکت ها قرار می دهد ، از جمله مکانهایی که فاقد آن هستند و آنچه که می توانند برای بهبود محصول یا خدمات انجام دهند.

آیا همه شرکت ها به صدای مصرف کننده گوش می دهند؟ نه واقعا. فقط کسانی هستند که یک فرایند ارتباطی موثر با مصرف کننده دارند که واقعاً قادر به تأمین نیازهای مصرف کننده هستند. آیا شما یکی از آنها هستید؟ بیایید نگاهی به روند ارتباطات مصرف کننده در Suntory بیندازیم تا روند ارتباط با مصرف کننده را درک کنیم.

ارتباطات و اقناع مصرف کننده
این شرکت یک مرکز مشتری ایجاد کرده است که کلیه سوالات ، شکایات و پیشنهادات مشتریان را در بر می گیرد. اگرچه بیشتر سeriesالات پاسخ داده می شود ، اما صدای مشتری به بخشهای مرتبط شرکت ارسال می شود. این بخشها شکاف بین نیازهای مشتری و محصولات و خدمات را تجزیه و تحلیل می کنند. پس از انجام این کار ، بهبود کیفیت پیشنهاد شده و توسعه محصول مطابق با خواسته های مشتری صورت می گیرد.

از ارتباطات مصرف کننده باید به طور مثر استفاده شود تا حداکثر منافع را برای شرکت به همراه داشته باشد. شما باید فکر کنید که چگونه بیایید چند روش را بررسی کنیم که به شما کمک می کند حتی در شرایط رکود نیز به طور موثر بازاریابی کنید.

وقتی اقتصاد در حال تغییر است ، گرفتن بازخورد مشتری از اهمیت بیشتری برخوردار است. ایده خوبی نیست که صندوق های ورودی و تلفن همراه آنها را با پیام های تبلیغاتی پر کنید. بیشتر ، شما می توانید از نظرسنجی های آنلاین استفاده کنید تا درک کنید که آنها چگونه فکر می کنند و می خواهند چه چیزی را می خواهند. سپس می توانید در استراتژی ها ، فرایندها و موارد دیگر تغییراتی ایجاد کنید تا محصولی را که مشتریان شما به دنبال آن هستند تحویل دهید.
فقط مهم نیست که اطلاعات را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهید. هر از گاهی گفتگو با آنها نیز مهم است. می توانید با استفاده از خبرنامه های بازاریابی ایمیلی ، آنها را برای چنین مکالمه هایی دعوت کنید. جدا از درک نگرانی های آنها ، نشان دادن اهمیت دادن به مصرف کنندگان نیز بسیار مهم است. این نتیجه گسترده ای خواهد داشت و به نفع وجهه شرکت شما خواهد بود.
یک رویداد را با مشاغل محلی دیگر امتحان کنید و میزبان آن باشید. این تصویر محصول شما را به روشی مثبت برجسته می کند. این نوعی فعالیت ایجاد ارتباط با مشتری است که در آن شما چهره به چهره با مصرف کننده تعامل می کنید و تخصص خود را به او نشان می دهید.
مصرف کنندگان این روزها بیشتر از محیط زیست آگاه می شوند. هر چیزی که علیه محیط زیست باشد شما را در معرض خطر قرار می دهد. بنابراین تمرکز کنید تا محصول یا خدمات شما از تمام استانداردهای سازگار با محیط زیست پیروی کند. شما همچنین می توانید با همکاری در امور خیریه محلی و درگیر کردن مصرف کنندگان خود در این رویداد ، نگرانی خود را نشان دهید.
از نکات فوق می توان برای اقناع مصرف کننده نیز استفاده کرد. جلسات حضوری در ترغیب مردم به خرید وسایل شما م moreثرتر است. مردم می توانند به راحتی قضاوت کنند که آیا آنچه شما می گویید ماده دارد یا خیر. بنابراین ، سعی کنید بهترین سطح خود را داشته باشید تا تصویر مثبتی از محصول خود را به روشی مثبت به تصویر بکشید. هنگامی که ماهیت ارتباط با مصرف کننده را یاد گرفتید ، دیگر مجبور نیستید به گذشته نگاه کنید.

 

جام ارژنگ

دفتر مرکزی:
واحد فروش: 02136050035 (10خط)
بازاریابی : 02133200484 (8 خط)