واحد پشتیبانی و پاسخگویی جام ارژنگ جهت ارائه مشاوره و رسیدگی به امور مشتریان گرامی بطور شبانه روزی در خدمت شماست.
استراتژی خلاقانه تبلیغات
استراتژی خلاقانه تبلیغات چیست ? استراتژی خلاقانه تبلیغات راهی خوب برای تراز کردن کسبوکار شما , برند و بازاریابی تان است تا بتوانید کسبوکار خود را به ارتفاعات جدید ببرید .
استراتژی خلاقانه تبلیغات یک استراتژی است که توسط یک تیم ایجاد میشود , که معمولا ً شامل نویسندگان , مدیر هنری و مدیر خلاق است . این افراد حرفهای برای ایجاد یک استراتژی که قرار است به کمپین بازاریابی برای برآورده کردن اهداف خاص شرکت کمک کند , گرد هم میآیند .
یک استراتژی خلاقانه برای کمک به توضیح همه این مساله ساخته میشود که یک استراتژی بازاریابی خاص چگونه با اهداف و اهداف تبلیغاتی آن کسبوکار آشنا میشود .
به عبارت دیگر , یک تعریف استراتژی خلاقانه کار میتواند به این صورت باشد :
درک مخاطبان هدف خود .
کارهایی را که میخواهید به کاربران خود تعریف کنید تعریف کنید ،
استراتژیهای بازاریابی خلاق که میتواند برای رسیدن به این هدف مورد استفاده قرار گیرد .
این به این معنی است که یک استراتژی خلاق موثر , ترکیبی از تعیین اهداف عینی و با نزدیک شدن با رویکردهای خلاقانه و خلاقانه بازاریابی برای برطرف کردن آنها است .
یک استراتژی خلاقانه از کسبوکار به کسبوکار دیگر متفاوت خواهد بود و همچنین وابسته به این است که اهداف و اهداف کلی یک کمپین چه هستند .
استراتژی خلاقانه بازاریابی
بنابراین , چه نوع رویکردهای بازاریابی خلاقانه میتوانید برای دستیابی به اهداف خود از آنها استفاده کنید ? مهمتر از آن , توسعه خلاقانه در بازاریابی چیست ? مهمترین انواع استراتژی بازاریابی خلاق عبارتند از:
بازاریابی محتوا - شامل ویدیو , بلاگ نویسی , پادکست ها , ebooks و webinars .
ایجاد نام تجاری - ایجاد یک هویت منسجم برای برند شما از نظر کیفی ، صدا و ارزش .
محصولات و خدمات - مهم است که یک رویکرد حیاتی اتخاذ کنید تا پیشنهادها خود را برای بازار هدف خود تعیین کنید .
تجربیات مشتری - این امر به طور مساوی برای مشتری و تجربه کاربر بکار میرود .
یک شرکت میتواند یک هدف را به عنوان یک شرکت دیگر داشته باشد، اما رویکرد خلاقانه تیم آنها متفاوت خواهد بود و برنامه نهایی آنها ممکن است متفاوت باشد . استراتژی خلاق به شرکت این فرصت را میدهد که واقعا ً به تیم خود کمک کند و واقعا ً شرکت را در یک جبهه متحد کنار هم جمع کند .
استراتژی خلاقانه در بازاریابی میتواند از یک شرکت به شرکت و حتی تیم به تیم در یک شرکت متفاوت باشد . هدف نهایی از استراتژی خلاقانه , بکر و بکر کردن ایدهها از همه طرف برای ایجاد چیزی است که منحصربفرد , چشمگیر و متفاوت باشد .
استفاده از یک رویکرد خلاقانه در تبلیغات
استفاده از یک رویکرد خلاقانه در تبلیغات همیشه یک راه عالی برای ایجاد یک تیم با هم است و واقعا ً آنها را به چالش میکشد تا چیز ویژهای ایجاد کند .
ما همه فعالیتهای تبلیغاتی را دیدهایم و تبلیغاتی را دیدهایم که واقعا ً هیچ کاری برای تحریک ما انجام نمیدهند و همچنین فعالیتهایی را دیدهایم که منحصر به فرد هستند ، متفاوت هستند و واقعا ً ما را وادار میکنند که محصول را بخرند یا بیشتر به شرکت نگاه کنیم .
استفاده از یک رویکرد خلاقانه در تبلیغات میتواند یک معامله بزرگ برای هر شرکت انجام دهد . برای شروع ، میتواند به تیم شما کمک کند که با هم جمع شوند و به شما کمک کنند احساس کنید که تیم شما قادر به انجام چه کاری است . استراتژی خلاقانه به ساختن فرآیند آسانتر و کمک به حقیقتا ً ایجاد کمپینی که هدف محور است ، کمک میکند ، بلکه این است که کسانی که آن را خوب میبینند را برانگیزد .
استفاده از یک استراتژی خلاق خوب میتواند به معنی تفاوت بین یک کمپین تبلیغاتی باشد که قصد دارد به اهداف خود دست یابد و کسی که ممکن است واقعا ً کاری را که باید انجام دهد , انجام دهد .
رویکردهای خلاق میتوانند با تمرکز بر روی چیزهایی مانند تصویر و visuals متفاوت باشند در حالی که برخی دیگر ممکن است بر روی یک عبارت یا ترانه تمرکز کنند ، این رویکردهای متفاوت بخشی از چیزی هستند که فرآیند خلاق را بسیار جالب میسازد و به آن کمک میکند تا این قدر موثر باشد .
با یک تیم خلاق و پر جنب و جوش ، شرکتها میتوانند استراتژیهای خلاقانه و مفیدی را به دست آورند که به مشتریان بالقوه و نیز خریداران بالقوه متوسل میشوند .
استراتژی تبلیغات مهم است
چند فاکتور مختلف وجود دارند که شما باید زمانی که شروع به کار بر روی یک استراتژی خلاقانه میکنید را در نظر بگیرید . این فاکتورها به طور مستقیم با اهمیت یک استراتژی خلاق بزرگ مرتبط هستند .
برای شروع ، استراتژی خلاق به تیم فرصت صحبت کردن و تقسیم ایدهها را میدهد . استراتژی خلاقانه ، زمین را به مقدار زیادی از ایدهها باز میکند و زمین را به تبادل ایدهها باز میکند . همه ما میدانیم که چقدر کسلکننده است که سعی کنیم ایدههای خود را در اختیار شما قرار دهیم ، اما با کمک یک تیم ، شما میتوانید ایدههای خود را از یکدیگر بازتاب کنید تا به شکلی جدی جالب شوید که ممکن است به خودتان فکر نکنید .
یک عامل مهم دیگر مهم این است که یک استراتژی خلاق به راهاندازی یک کمپین تبلیغاتی کمک میکند . بدون داشتن یک استراتژی خلاقانه در جایی که شما میدانید تبلیغات تبلیغاتی تان کجا میرود ، میتوانید ایدهها و اهداف کلی خود را گیج کنید ، و حتی میتوانید آنچه که تیم تان سعی در انجام آن را داشت را از دست بدهید .
یک استراتژی خلاقانه مانند یک برنامه سفر یا برنامه چیزی است که قرار است اتفاق بیفتد تا شما بتوانید ببینید چه اتفاقی در حال رخ دادن است .
دلیل دیگری که استراتژیهای خلاق مهم هستند این است که ارایه تصویری از آنچه برنامه تبلیغاتی انجام میدهد ارایه میدهد . درک آنچه که این یا این به آن معنی است که در کلمات توضیح داده میشود اما با یک نمایش بصری ، میتواند بسیار سادهتر از آن چیزی باشد که در حال رخ دادن است .
این میتواند به کسانی کمک کند که نمیتوانند با کلمات درک کنند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است و هدف نهایی هر فعالیت تبلیغاتی واقعا ً چیست .
در نهایت ، یک استراتژی خلاق خوب یک سیستم بنچمارک را فراهم میکند تا شما بتوانید واقعا ً ببینید که کمپین تبلیغاتی تا کنون چه چیزی را انجام دادهاست ، و این که چگونه جریان کمپین با پیشرفت آن آشکار خواهد شد .
این برنامه واقعا ً یک برنامه برای آنچه در حال رخ دادن است ارائه میدهد تا بتوانید ببینید چه اتفاقی دارد میافتد و چه اتفاقی خواهد افتاد .
اولین فایده که ما به آن نگاه میکنیم این است : این به تیمها اجازه میدهد تا ایدههای خود را بیان کنند و قبل از شروع هر چیز طرحی را درهم بشکنند . به جای اینکه بتوانید حدس بزنید که یک کمپین تبلیغاتی در کجا قرار دارد و یا مراحل بعدی چه هستند , میتوانید به استراتژی خلاقانه خود نگاه کنید تا ببینید این کمپین کجا است .
یکی دیگر از مزایای آن این است که یک استراتژی خلاق ، سازمان بسیار مورد نیاز را برای فرآیند تبلیغات نسبتا ً آشفته فراهم میکند . چیزی که ممکن است یک فرآیند واقعا ً دشوار به نظر برسد ، میتواند به میزان زیادی با داشتن یک استراتژی خلاقانه در محل ساده شود .
این نوع ابزار سازمانی میتواند یک تفاوت بزرگ ایجاد کند و میتواند به صاف کردن چروکها کمک کند و گذار بیشتری از هر مرحله از فرآیند تبلیغات ایجاد کند .
یکی دیگر از فواید یک استراتژی خلاقانه این است که به تیم خلاق اجازه میدهد تا ماهیچههای خود را خم کرده و ایدههای درخشانی داشته باشد . هنگامی که این مساله به فرآیند کلی یک تیم استراتژی خلاق مربوط میشود , مقداری آزادی وجود دارد و این واقعا ً به تعداد زیادی از مردم رسیدگی میکند .
آنهایی که ساکت و محتاط بودند ممکن است بخش بزرگتری از تیم داشته باشند که شما فکر میکردید و ممکن است به ایدههایی برسند که شما هرگز از آن برای فرآیند کلی تبلیغات آگاهی نداشته باشید .
یک استراتژی خلاقانه ، فرصتی را برای کسانی ارایه میدهد که به دنبال نظرات هستند ، آنهایی که ایدههایی برای به اشتراک گذاری دارند ، و آنهایی که ممکن است در تیمی کار کنند که واقعا ً نظرات خود را بیان کنند و کاری انجام دهند که ممکن است قبلا ً خودشان با آن راحت نباشند .
با تیم استراتژی خلاق و بهترین استراتژی خلاق در محل ، هر کس میتواند تبلیغات تبلیغاتی خود را بر روی ریل به دست آورد و میتواند بیشترین استفاده را از آن بکند .
مراحل استراتژی تبلیغات
- یک استراتژی خلاق , یک طرح کلی است که شرکت شما ایجاد میکند که مشخص میکند چطور میخواهید اهداف و اهداف خاص , مانند هویت برند , بازاریابی , و رشد کسبوکار بلند مدت را مشخص کنید . یک استراتژی خلاق موثر , ترکیبی از اهداف استراتژیک و رویکردهای نوآورانه برای تحقق این اهداف است . در استراتژی خود باید :
- صدای مارک ما چیست ؟ لحن برند شما شخصیت شرکت شماست . صدای شما نه تنها چیزی که شما میگویید ، بلکه همچنین نحوه بیان آن است . در واقع ، صدای شما این است که چگونه میخواهید مخاطبین خود را از طریق هر شکلی از ارتباط احساس کنند . آیا میخواهید یک صدا و یا لحن رسمی و رسمی تری داشته باشید ؟ مهم است که به صدای مارک خود پایبند باشید ، هر چه را که انتخاب میکنید، به این دلیل که این صدا باعث ایجاد آگاهی و اعتماد خواهد شد .
- اهداف اصلی ما کدامند ؟ اهداف اولیه شما اهداف نهایی هستند که شما میخواهید از طریق فعالیتهای بازاریابی خود به دست آورید . زمانی که اهداف خود را تعریف میکنید ، در رویکرد استراتژیک خود ، روشنی به دست میآورید که ساخت بقیه استراتژیها را آسانتر میکند .
- مخاطب هدف ما چه کسی است ? دانستن اینکه چه کسی در تلاش برای رسیدن به پیام بازاریابی خود هستید , برای استراتژی خلاقانه شما ضروری است . بدون مخاطب هدف خاص , زمان و پول لازم را صرف گسترش پیام خود به افرادی خواهید کرد که نسبت به برند شما علاقهای نشان نمیدهند .
- مشتریان یا مشتریان ما چه میخواهند ؟ زمانی که مخاطبین هدف خود را میشناسید ، از تحقیقات بازار برای مشخص کردن آنچه از شما میخواهند استفاده کنید . بهترین راه برای اطمینان از موفقیت برنامه بازاریابی این است که با نیازهای کاربر نهایی خود صحبت کنید .
- پیام اولیه ما چیست ? پیغام بازاریابی شما نیاز به تمرکز اولیه دارد , اما باید با صدای مارک شما هم تراز شود . اگر شما یک محصول یا سرویس را میفروشید , پیغام شما بر این تمرکز خواهد کرد که چطور میتوانید به بهترین شکل به کاربر نهایی خود خدمت کنید . اگر شما در حال ایجاد خروجی برای یک مشتری هستید , پیام شما میتواند بر حل مشکل آنها تمرکز کند .
- چه چیزی را باید از آن استفاده کنیم ? محصولات و خدمات متمرکز به مشتری نیاز به فراخوانی برای عمل دارند تا شما بتوانید کاربران خود را وادار به اقدام کنید . بسته به بازار هدف , درخواست شما برای اقدام ممکن است جسورانه باشد یا ممکن است دقیقتر باشد .
- نتیجه ما چه خواهد بود ? بعد از مشخص کردن آنچه که مشتریان یا مشتریان میخواهند , شما میتوانید داراییهای خلاقانه را که متناسب با آن نیاز دارید , ایجاد کنید . ارزیابی کنید که به چه منابعی نیاز دارید تا آن دارایی را ایجاد کنید و مشخص کنید که آیا اعضای تیم شما در دسترس هستند یا خیر .
- کدام کانالهای بازاریابی را استفاده میکنیم ? مخاطب هدف شما به احتمال زیاد از کانالهای بازاریابی خاص بسته به demographics استفاده میکند . برای مثال , اگر شما در حال بازاریابی برای مخاطبان جوان هستید , کمپین خود را بر روی کانالهای رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام و توئیتر متمرکز کنید . ممکن است مخاطبان بیشتری از گوگل استفاده کنند , که به شما این امکان را میدهد که بیشتر بر روی SEO تمرکز کنید .
- بودجه ما چیست ? بودجه پروژه شما نحوه برنامهریزی و اجرای ایدههای خلاقانه شما را تعیین میکند . شما ممکن است یک استراتژی ابتکاری برای بازاریابی یک محصول جدید داشته باشید , اما اگر این پول را ندارید تا آن استراتژی را وارد عمل کرده آنگاه استراتژی را مشخص کنید که این استراتژی ارزش آن را ندارد .
- ما چقدر زمان باید استراتژی خلاقانه را توسعه دهیم ? ساختن یک استراتژی خلاق زمان میبرد زیرا اگر در طول مرحله برنامهریزی کامل نیستید , مرحله اجرا منحرف خواهد شد . دانستن زمان پروژه تان مهم است تا بتوانید در این محدوده زمانی بمانید و بر طبق آن برنامهریزی کنید .
نعیین استراتژی خلاقانه تبلیغات
از اهداف استراتژی بازاریابی خلاقانه خود برای ساخت قطعه strategy استفاده کنید . همه چیز در استراتژی شما باید به آن اهداف مربوط باشد تا استراتژی شما منسجم شود .
نکته : اهداف خود را مشخص کنید تا بتوانید در طول اجرای استراتژی اندازهگیری و نظارت کنید . به عنوان مثال ، یکی از اهداف شما ممکن است شامل افزایش پایه مشتری به میزان ۱۰ % در طول سال باشد . سپس استراتژی خلاقانه شما توضیح میدهد که چگونه برای رسیدن به این هدف برنامهریزی میکنید .
بیانیه استراتژی خلاقانه شما , مانند یک بیانیه ماموریت , با توجه به این که " چرا ما این استراتژی خلاقانه را مینویسیم , چه کسی آن را مینویسیم , و چه ارزشی به ارمغان خواهد آورد ? " هدف برای پاسخ دادن به این سوال , بدون از دست دادن هر کدام از نکات اصلی .
پیام شما و مخاطب هدف شما بخش مهمی از استراتژی خلاقانه شما را تشکیل میدهند . این جایی است که خلاقیت وارد میشود و شما میخواهید همه چیز را از طول و لحن به تحویل پیغام خود در نظر بگیرید . چه کسی مینویسید تا یک فاکتور کلیدی در تصمیمگیری درباره نحوه ایجاد پیام تان باشد .
یک شرکت بازاریابی محتوی ممکن است از یک استراتژی خلاقانه برای رسیدن به اهداف مختلف استفاده کند که منجر به رشد کسبوکار بلند مدت میشوند . اگر آنها توجه کنند که تعامل اجتماعی آنها رو به کاهش است, آنها میتوانند یک استراتژی خلاقانه را توسعه دهند که بر بازاریابی رسانهای اجتماعی متمرکز باشد . مثال استراتژی خلاقانه را در زیر برای اینکه چگونه این اداره قصد دارد تعامل را افزایش دهد , ببینید .