• سئو ارزان
  • سئو ارزان
  • تبلیغات ارزان

واحد پشتیبانی و پاسخگویی جام ارژنگ جهت ارائه مشاوره و رسیدگی به امور مشتریان گرامی بطور شبانه روزی در خدمت شماست.

..پشتیبانی جام ارژنگ
Close and go back to page

تکنیک های شگفت انگیز سئو

سئو اساساً مجموعه عظیمی از تکنیک‌ها است که به هر وب‌سایتی کمک می‌کند تا ترافیک کسب کند و در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب کند، که بعداً می‌تواند به تبدیل تبدیل شود.

آیا می خواهید کسب و کار خود را با استفاده از ترافیک Google توسعه دهید؟

سپس باید به یک استاد بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تبدیل شوید.

سخت‌ترین بخش در مورد تلاش برای یادگیری سئو ، پیگیری همه «انواع» یا «دسته‌های» مختلف سئو است - تکنیک‌های سئو .

نترسید - در این پست ما تمام تکنیک های مختلف سئو را برای شما فهرست می کنیم و توضیح می دهیم که آنها چه هستند و چگونه در تصویر کامل سئو قرار می گیرند.

پس از خواندن این مقاله، دقیقاً متوجه خواهید شد که یک کمپین سئو موفق چه چیزی را شامل می شود، و یک پایه عالی برای شروع کار دارید.

فهرست کامل تکنیک های بهینه سازی موتورهای جستجو

با تسلط بر هر یک از این "بخش های فرعی" سئو، می توانید از قدرت گوگل استفاده کنید.

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه یک اصطلاح عمومی است که در اصل به معنای "هر گونه سئوی با ریسک بالا" است.

این به شیوه های سئو اشاره دارد که در حال حاضر بسیار خوب کار می کنند اما می توانند در دراز مدت به سایت شما آسیب بزنند.

این بیشتر یک اصطلاح کلی است که یک تکنیک SEO است، اما قطعاً یک سبک انجام سئو است، بنابراین ما آن را در اینجا قرار می دهیم.

چند نمونه از تکنیک های سئو کلاه سیاه عبارتند از:

  • ارسال هرزنامه
  • دستکاری لینک ها
  • دستکاری متن های لنگر
  • هک کردن
  • و غیره.

برای مشاهده لیست کامل تکنیک های سئو کلاه سیاه، این مقاله را بررسی کنید.

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید برعکس کلاه سیاه است.

این اصطلاحی است که برای اشاره به شیوه های سئو که عموماً برای موفقیت طولانی مدت وب سایت شما ایمن در نظر گرفته می شوند، استفاده می شود.

آنها ممکن است کار بیشتری را بطلبند، گرانتر باشند، یا فقط کندتر باشند - اما اگر به دنبال رشد یک تجارت پایدار در آینده قابل پیش بینی هستید، این همان جایی است که معمولاً می خواهید شروع کنید.

چند نمونه از تکنیک های سئو کلاه سفید عبارتند از:

  1. ایجاد محتوای با ارزش خوب فکر شده و کاملاً تحقیق شده
  2. از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ محتوای جدید خود استفاده کنید
  3. همیشه هنگام انجام سئو، کاربر را در نظر داشته باشید، نه فقط Googlebot
  4. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما سریع بارگیری می شود و پاسخگوی تلفن همراه است
  5. رفع تمامی خطاهای فنی
  6. و غیره.

برای مشاهده لیست کامل تکنیک های سئو کلاه سفید، این مقاله را بررسی کنید.

سئوی محتوا

سئوی محتوا (معروف به بازاریابی محتوا) به هر چیزی که در ممیزی، تحقیق، برنامه ریزی و ایجاد محتوای عالی انجام می شود اشاره دارد که خوانندگان شما آن را دوست داشته باشند و موتورهای جستجو به شما پاداش می دهند.

سئوی محتوا احتمالاً سرگرم‌کننده‌ترین بخش کل این بخش است، زیرا بخشی است که در آن می‌توانید تمام دانش، تجربه و تخصص خود را به کار بگیرید و در نهایت موضع خود را در مورد چیزها - یک بار برای همیشه - با مخاطبان خود در میان بگذارید.

قطبی باشید، معتبر باشید، واقعی باشید - و مهمتر از همه سرگرم کننده باشید!

انتشار محتوای عالی در وب سایت شما به موتورهای جستجو نشان می دهد که در موضوع خود مرتبط و معتبر هستید - که به پیشرفت SEO شما کمک می کند و منجر به رتبه بندی بهتر، ترافیک بیشتر و فروش جدید می شود.

چند نمونه از تکنیک های خوب بازاریابی محتوا عبارتند از:

  1. ممیزی سایت فعلی خود را انجام دهید تا ببینید با چه محتوایی باید کار کنید و آیا جایی برای بهبود وجود دارد یا خیر.
  2. با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی برای دیدن اینکه افراد در صنعت شما چه عباراتی را جستجو می کنند و محتوایی پیرامون آن عبارات ایجاد کنید.
  3. ایجاد فهرستی از اصطلاحات کلیدواژه اصلی که برای کسب و کار شما مرتبط است و محتوای خوبی را ایجاد می کند.
  4. ایجاد فهرستی از اصطلاحات کلیدواژه ثانویه که مقاله خود را تضمین می کند و به ایجاد یک "خوشه" یا "سیلو" یا مقالاتی که از مقاله اصلی شما پشتیبانی می کنند کمک می کند.
  5. هنگامی که محتوای جدیدی را منتشر می کنید با تأثیرگذاران در صنعت خود تماس بگیرید تا بتوانند آن را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند.

استفاده از محتوا برای رشد کسب‌وکارتان یکی از قدرتمندترین راه‌ها برای ایجاد برند، اعتبار و سئوی شماست.

ما نمی توانیم آن را به اندازه کافی توصیه کنیم.

برای آشنایی کامل با بازاریابی محتوا، این مقاله را بررسی کنید.

تحقیق رقبا

تحقیق در مورد رقبا، در سئو، به این معنی است که دقیقاً بدانید رقبای شما چه کاری انجام می دهند که موفقیت ارگانیک را برای آنها به ارمغان می آورد - و سپس از آن اطلاعات به عنوان نقطه شروع برای ایجاد استراتژی خود استفاده کنید.

در اینجا در شرکت SERP ، ما دوست داریم با جستجوی اهداف کلیدواژه اصلی خود در گوگل شروع کنیم و ببینیم چه کسی رتبه بندی می کند.

سپس آن‌ها را در ابزاری مانند Ahrefs قرار می‌دهیم که به ما نشان می‌دهد برای چه کلمات کلیدی رتبه‌بندی می‌کنند، لینک‌های خود را از کجا دریافت می‌کنند و چه میزان ترافیک دریافت می‌کنند.

سپس می‌توانیم آن‌ها را به یک لیست اضافه کنیم و سپس این فرآیند را تکرار کنیم تا زمانی که صفحه‌گسترده/پایگاه داده خوبی از رقبا داشته باشیم که بتوانیم آن را ردیابی، نظارت و ایجاد کنیم.

اگر برای تحقیق، نظارت و مهندسی معکوس سئو رقبا کمک می‌خواهید - به این ۲ ابزار نیاز دارید:

  1. اهرفس
  2. برنامه SERP

چند نمونه از تحقیقات رقبا برای سئو:

  1. فهرستی از محصولات و خدماتی که ارائه می دهید ایجاد کنید.
  2. فهرستی از سوالات رایج/عبارات جستجویی که افراد می توانند برای یافتن احتمالی وب سایت شما استفاده کنند، ایجاد کنید.
  3. این کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کنید.
  4. فهرستی از وب‌سایت‌هایی که در حال حاضر برای کلمات کلیدی مورد نظر شما رتبه‌بندی می‌شوند، تهیه کنید - اینها «رقبای SERP» یا «رقبای SEO» شما هستند.
  5. اضافه کردن

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی هنر و علم یافتن، مرتب‌سازی، طبقه‌بندی و برنامه‌ریزی دقیق محتوای مرتبط با جایگاه شما بر اساس کلمات کلیدی است که افراد قبلاً به دنبال آن هستند.

در واقع تمام هدف سئو این است که مردم را به محصولات و خدمات برند شما در لحظه ای که مصرف کننده در جستجوی راه حلی برای مشکل خود است (که شرکت شما آن را حل می کند) جلب کند.

بیشتر اوقات آنها درباره شما نمی دانند، اما می دانند که مشکلشان چیست.

تحقیق کلمه کلیدی را وارد کنید :

ما می توانیم از ابزارهایی برای یافتن کلمات کلیدی مورد جستجوی افراد استفاده کنیم و سپس محتوایی را بنویسیم که به طور خاص برای حل آن مشکلات طراحی شده است، به آن سؤالات پاسخ دهیم و راه حل هایی برای مسائلی که جستجوها دارند ارائه کنیم.

به عنوان مثال، هنگام تصمیم گیری برای نوشتن این مقاله، کلمه کلیدی "تکنیک های سئو" را حذف نکردیم.

ما ابتدا متوجه شدیم که چند نفر در ماه این مورد را جستجو می کنند (بیش از 7000 جستجو در ماه در سراسر جهان و نزدیک به 2000 جستجو در ماه در ایالات متحده آمریکا)

سئوی محلی

آیا کسب و کار شما در یک منطقه جغرافیایی خاص به مشتریان خدمات ارائه می دهد؟ شاید در دفتر خود، یا شاید به خانه / محل کار مشتری خود سفر می کنید؟

اگر چنین است، می خواهید روی استراتژی سئوی محلی خود تأکید جدی داشته باشید.

سئوی محلی مجموعه مهارتی است که به افزایش ترافیک برای کسب و کار محلی شما از طریق قرار دادن در نقشه ها و با نمایش هر عبارت جستجویی که از نظر جغرافیایی مرتبط است کمک می کند.

چند نمونه از جستجوهایی که از سئوی محلی سود زیادی می برند:

  • "وکیل آسیب های شخصی لس آنجلس"
  • "دندانپزشک نزدیک من"
  • "لوله کش اضطراری در فیلادلفیا"
  • "رستوران های ایتالیایی خوب"
  • و غیره.

نمایش در نقشه ها یک محرک بزرگ ترافیک برای بسیاری از مشاغل است.

ما توانسته‌ایم به یکی از مشتریان Landscape Marketing خود در نیویورک در بخش SEO محلی بازاریابی دیجیتال خود کمک کنیم، و هر ماه بخش خوبی از مشتریان را به سمت کسب‌وکار او هدایت می‌کند:

اینجا را کلیک کنید تا مطالعه موردی کاملی را ببینید که چگونه ما توانستیم به رشد این کسب و کار New York Landscapers کمک کنیم و ROI 990٪ را برای او در هزینه سئو دریافت کنیم.

سئوی خارج از صفحه

سئو خارج از صفحه جایی است که جادو اتفاق می افتد. یا حداقل جایی که همه می گویند جادو اتفاق می افتد.

این قطعا بخش "سکسی" سئو است، و مطمئناً، در 3 کاری که می توانید برای رتبه بندی سایت خود در صفحه 1 انجام دهید، قرار دارد.

گرفتن وب سایت های دیگر به شما لینک اساسا مانند کسانی که وب سایت گفتن گوگل "ما این وب سایت اعتماد، لطفا از ارسال برخی از ما اقتدار به آنها است."

لینک بیلدینگ برای موفقیت کمپین سئوی شما حیاتی است، اما کاری است که باید پس از انجام تحقیقات کلمات کلیدی، تحقیقات رقبا، ایجاد محتوا، بهینه سازی ساختار سایت، بهینه سازی فنی و حتی بهینه سازی سئوی صفحه انجام دهید.

این واقعاً یکی از آخرین کارهایی است که انجام می دهید، اما همچنین یکی از بالاترین تأثیرگذاری است.

برخی از استراتژی های سئو خارج از صفحه عبارتند از:

  • راه اندازی پایه های پروفایل اجتماعی برای کسب و کار خود (فیس بوک، توییتر، لینکدین، Google My Business و غیره).
  • ایجاد پیوند به وب سایت خود از دایرکتوری های تجاری (Yelp، Yellowpages، MapQuest و غیره).
  • نام بردن از کسب و کار شما در وبلاگ ها و سایت های خبری مرتبط با صنعت.
  • شرکت در پادکست‌ها، مصاحبه‌ها، پست‌های مهمان و سایر اشکال تولید محتوا برای برند دیگری که آنها متعاقباً در وب‌سایت خود پست می‌کنند و به شما پیوند می‌دهند.

ماژول SEO Off Page ما را بررسی کنید تا در همه چیز "خارج از صفحه" حرفه ای شوید.

در سئو صفحه

SEO On-Page یک زیرتخصص سئو است که شامل اطمینان از اینکه همه چیز در یک صفحه وب خاص از سایت شما کاملاً برای خزنده های موتورهای جستجو بهینه شده است تا تصویر شفافی از آنچه صفحه در مورد آن است به دست آورید.

چند نمونه از تکنیک های سئو در صفحه عبارتند از:

  • کلمه کلیدی اصلی خود را در URL صفحه/پست خود قرار دهید
  • کلیدواژه اصلی خود را در تگ عنوان HTML صفحه/پست خود قرار دهید
  • تغییری از کلمه کلیدی اصلی خود را در تگ H1 HTML دریافت کنید
  • از کلمات کلیدی ثانویه و پشتیبانی در تگ های HTML H2، H3، H4 و غیره استفاده کنید
  • چند رسانه ای (تصاویر/فیلم/اینفوگرافیک/گیف/غیره) را در صفحه خود قرار دهید
  • محتوای جامع و با کیفیت بنویسید
  • از داشتن صفحاتی با محتوای کم خودداری کنید
  • و غیره.

ماژول SEO On Page ما را برای خلاصه کامل نحوه اجرای این تکنیک سئو مانند یک حرفه ای بررسی کنید.

طرحواره / داده های ساخت یافته

طرحواره (همچنین به عنوان "داده های ساختاریافته" نیز شناخته می شود) تمرین اضافه کردن اطلاعات متا به وب سایت شما است که اطلاعات بیشتری را در مورد آنچه وب سایت شما در مورد آن است به موتورهای جستجو می دهد.

درک آن در ابتدا کمی دشوار است، اما کاری که شما در اصل انجام می دهید این است که یک "سند توضیح دهنده" کوچک را به هر صفحه از سایت خود پیوست کنید که اطلاعات بیشتری را به الگوریتم ها ارائه می دهد.

شما بین آنچه در صفحه شما است و آنچه به عنوان «استانداردهای وب» تنظیم شده است، اما چند سازمان اصلی «رابطه» ایجاد می کنید، بنابراین خزنده وب صفحه شما را می بیند و سپس این «اتصالات» را می بیند و می تواند بفهمد که صفحه شما در مورد چیست. اطمینان بیشتر

مجموعه استانداردها در schema.org تنظیم شده است .

چند نمونه از استفاده از تکنیک های سئو داده های ساختاریافته عبارتند از:

  • افزودن "طرح دستور غذا" به صفحه ای در وب سایت خود درباره دستور العمل ها.
  • اضافه کردن طرحواره "شخص" به صفحه "تیم" یا "درباره" در وب سایت شما.
  • افزودن پیوندی از صفحه مکان خود به Google Maps CID خود تا موتورهای جستجو بتوانند ارتباط قوی تری نسبت به کسب و کار شما ایجاد کنند.

سئو فنی

اگر سئو برای نردها است، سئو فنی برای افراد فوق العاده است .

اتفاقاً من یکی از آن فوق‌العاده‌ها هستم، و شخصاً عاشق سئوی فنی هستم، زیرا این کاری است که افراد کمی می‌توانند به خوبی انجام دهند - اما واقعاً می‌تواند تفاوت بین یک کمپین سئوی خوب و یک کمپین عالی سئو باشد.

اگر شکم (یا مغز چپ) ندارید که بخواهید بنشینید و خودتان همه اینها را یاد بگیرید - نگران نباشید. شما همیشه می توانید قطعات و قطعات این موارد را به افراد بسیار متخصص برون سپاری کنید و همچنان کمپین های خود را دوباره عالی کنید.

MAGA، اما برای SEO.

چند نمونه از تکنیک های فنی سئو:

  • سرعت صفحه وب سایت خود را بهبود بخشید
  • موبایل دوستی وب سایت خود را بهبود بخشید
  • فایل Robots.txt را به درستی پیاده سازی کنید
  • از توضیحات متا تکراری خودداری کنید
  • متعارف و صفحه بندی مناسب را تنظیم کنید
  • از آدمخواری کلمات کلیدی خودداری کنید

تجربه ی کاربر

تکنیک های SEO تجربه کاربر حول بهینه سازی سایت شما برای سیگنال های کاربر می چرخد.

سیگنال‌های کاربر اساساً عناصر تحلیلی هستند که Google می‌تواند ببیند (مدت زمان ماندن افراد در سایت شما، تعداد اشتراک‌گذاری محتوای شما، تعداد بازبینی‌های کسب‌وکار شما، تعداد دفعات بازگشت افراد به وب‌سایت شما و غیره) که به Google نشان می‌دهد. در مورد ارزشی که وب سایت شما ارائه می دهد.

به یاد داشته باشید، تمام هدف گوگل این است که جستجوگران خود را با یافتن وب سایت هایی راضی نگه دارد که به اندازه کافی به سؤالات جستجوگر خود پاسخ دهند.

اگر گوگل بتواند ببیند که وب سایت شما کار خوبی برای راضی نگه داشتن کاربران خود انجام می دهد، آنگاه با رتبه های خوب/بهتر پاداش خواهید گرفت.

چند نمونه از تکنیک های تجربه کاربری SEO عبارتند از:

  • قرار دادن اطلاعات تماس در مکان‌هایی که به راحتی می‌توانید پیدا کنید
  • تولید محتوا با در نظر گرفتن کاربر
  • آسان نگه داشتن وب سایت شما برای پیمایش
  • استفاده از نقشه های حرارتی، ردیابی اسکرول و ابزارهای تحلیل رفتاری برای بهبود مستمر وب سایت خود در مکان هایی که کاربران با مشکل مواجه هستند.
  • تشویق افراد به اشتراک گذاری و بررسی محتوای شما
  • کاربران را با تمام پنجره های بازشو آزار نمی دهد (می دانید که هستید)
  • نگه داشتن تبلیغات در پایین صفحه

بهینه سازی صدا

تا سال  2020 ، 50٪ از تمام جستجوهای آنلاین   با جستجوی صوتی انجام می شود  . ( منبع )

تفاوت اصلی بین جستجوی صوتی و جستجوی متنی در تنبلی انسان است.

آره گفتم تو تنبلی. من هم تنبلم

جستجوهای صوتی معمولاً سؤالاتی هستند که در آن جستجوهای متنی معمولاً فقط یک یا دو کلمه به صورت جملات ناقص هستند.

به همین دلیل است که وقتی با دوستانم مشروب می خوریم و در مورد اینکه چه کسی نقش اصلی فیلم "بزرگ" را بازی می کند، بحث می کنم، "بازیگر بزرگ" را تایپ می کنم، اما اگر این کار را در یک دستگاه جستجوی صوتی انجام می دادم، در واقع سوالی مانند این را می پرسیدم. "چه کسی بازیگر اصلی فیلم بزرگ بود".

چرا؟ از آنجایی که تایپ کردن زمان و انرژی می خواهد - بنابراین وقتی جستجوها را تایپ می کنیم، معمولاً در صورت امکان آنها را به 1-2 کلمه کوتاه می کنیم.

 در اینجا برخی از تکنیک‌های سئو که بازاریابان دیجیتال در طول سال‌ها از آن‌ها استفاده کرده‌اند و تاثیرات بسیار خوبی از آن‌ها داشته‌اند، آورده شده است.

محتوای خوب برای راه اندازی یک وبلاگ موفق کافی نیست.  برای جذب ترافیک بیشتر باید از تکنیک های سئو استفاده کرد .

بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو چالشی است که هرگز به پایان نمی رسد. با الگوریتم هایی که  دائماً تغییر می کنند،  کار سئو باید مستمر و مبتنی بر ردیابی باشد.

وقتی نوبت به تولید محتوا و مدیریت آن در وب می‌رسد، برای دستیابی به بهترین نتایج باید برخی جزئیات ضروری را در نظر گرفت.

این پست 15 تکنیک SEO را نشان می دهد که ترافیک بیشتری را به وبلاگ شما هدایت می کند. 

به خواندن ادامه دهید و آن را بررسی کنید!

محتوای همیشه سبز ایجاد کنید

محتوای همیشه سبز آنهایی هستند که همیشه برای خواننده جذاب خواهند بود. آنها بی انتها هستند   زیرا به موضوعاتی می پردازند که  دائماً  توسط کاربران جستجو می شود.

بنابراین، این نوع پست ها همیشه حجم ترافیک بالایی دریافت خواهند  کرد . این بدان معناست که هر چه تعداد آنها در استراتژی خود بیشتر باشد، به طور کلی وبلاگ بهتر عمل خواهد کرد.

برخی از قالب‌های محتوای همیشه سبز معمولی وجود دارد که می‌توانید با موضوعات مختلف از آنها استفاده کنید. آن ها هستند:

  • مزایا و معایب محصولات یا نرم افزار؛
  • مطالعات موردی ؛
  • چک لیست ها؛
  • آمار بازار (این اعداد باید حداقل سالیانه به روز شوند)؛
  • محتوای «چگونه»؛
  • راهنماهای مبتدی

با توجه به تأثیرات مثبتی که محتوای همیشه سبز می تواند برای وبلاگ شما داشته باشد، توصیه می شود به  جستجوی  موضوعات جدیدی که ممکن است برای مخاطبان شما بی انتها باشد ادامه دهید.

از ویدیوها در پست های خود استفاده کنید

تا سال 2022، ویدیوها 82 درصد از کل ترافیک وب را تشکیل خواهند داد. بدون شک تقاضای زیادی برای این قالب رسانه ای وجود دارد و به همین دلیل است که  گوگل محتوای دارای ویدئو را بالاتر از محتوای بدون آن قرار می دهد .

برخی از  آمارها  می توانند به درک این که چگونه ویدیوها می توانند ترافیک بیشتری را به وبلاگ شما هدایت کنند، کمک کند:

  • با ویدیوها، محتوای شما  53 برابر  بیشتر در صفحه اول نتایج گوگل ظاهر می شود.
  • 81% از شرکت ها  از محتوای ویدئویی به عنوان بخشی از استراتژی های بازاریابی خود استفاده می کنند.
  • ویدیوها ترافیک ارگانیک به یک وب سایت را  تا 157٪ افزایش می دهند .
  • کاربران  2.6 برابر  زمان بیشتری را در صفحاتی که ویدیو دارند در مقایسه با آنهایی که ندارند صرف می کنند.

الگوریتم‌های موتورهای جستجو طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که دقیقاً همان چیزی را که عادت‌های مرور آن‌ها نشان می‌دهد که ترجیح می‌دهند در اختیار عموم قرار دهند.

به این ترتیب، وبلاگ شما می تواند از این مزیت استفاده کند تا زمانی که ویدیوها بخشی از استراتژی شما باشد. به این ترتیب پست‌های شما راحت‌تر پیدا می‌شوند و ترافیک بیشتری برای وبلاگ شما ایجاد می‌کنند.

از کارشناسان و اینفلوئنسرها دعوت کنید تا در محتوای شما مشارکت کنند

اینفلوئنسر مارکتینگ  تأثیر فزاینده ای بر نحوه درک مخاطبان از برندها دارد.

به همین دلیل این یک استراتژی خوب است که روی این افراد حساب کنید تا دانش و نظرات خود را در مورد یک موضوع خاص در محتوایی که می خواهید ایجاد کنید ارائه دهند.

علاوه بر این به خوبی شناخته شده  تاثیرگذاران ، این نیز مهم است به دفعات مشاهده شده در  کارشناسان ، به طور عمده در صورتی که موضوع در سوال فنی تر است.

چه یک ویدیو یا یک پست وبلاگ باشد، محتوا را تبلیغ کنید و همیشه تقویت کنید که متخصصان با ارائه نظرات و دانش در آن شرکت خواهند کرد.

همیشه از عناوینی مانند:

  • "سرنخ های بیشتر برای کسب و کار شما: 5 کارشناس نکات ارزشمندی در مورد چگونگی دستیابی به این امر ارائه می دهند".
  • "چگونه با لباس های اصلی خوب بپوشیم: از 3 تأثیرگذار مد دعوت می کنیم تا نکات خود را به اشتراک بگذارند".

افراد مرتبط با یک بخش می توانند  ترافیک بیشتری را  به سمت محتوا هدایت کنند، فقط به این دلیل که مخاطب به عنوان مرجع در نظر گرفته می شود.

پست های وبلاگ قدیمی را به روز کنید

پست های قدیمی هنوز هم می توانند موقعیت های خوبی در SERP گوگل کسب کنند.

به‌روزرسانی محتوا یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای دریافت پست‌هایی با رتبه‌بندی خوب بدون شروع از صفر است.

 یک روش خوب همیشه تولید محتوای همیشه سبز بیشتر از محتوای خبری است. این به این دلیل است که  قطعات همیشه سبز دوام  بیشتری دارند، همیشه برای عموم مرتبط هستند و هر زمان که اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع داشتید می توانید آنها را به روز کنید.

برای بهینه سازی عملکرد پست، کلمات کلیدی جدید مرتبط با قطعه ای که به روز می شود را جستجو کنید. همچنین می توانید محتوای بصری مانند فیلم، اینفوگرافیک ، تصاویر و غیره را به قطعه اضافه کنید  . 

هنگام به‌روزرسانی پست‌ها، از محتوایی استفاده می‌کنید که قبلاً در وب دارای اعتبار است، که به معنای پتانسیل بالایی برای ایجاد ترافیک بیشتر است.

محتوای منفعت محور ایجاد کنید

کاربران به دنبال راه حلی برای مشکلات خود در وب هستند و محتوای مناسب می تواند به این امر کمک کند.

آنها نمی خواهند بدانند، به عنوان مثال، "10 بهترین کفش دویدن امروز کدامند". در حال حاضر پست های زیادی در این مورد وجود دارد.

این احتمال بسیار بیشتر است که مخاطبان شما به دنبال محصول یا استراتژی باشند که  موقعیت خاصی را حل کند .

بنابراین، این کاربر باید بیشتر به چیزی مانند "با این 10 کفش عملکرد دویدن خود را افزایش دهید" علاقه مند باشد.

محتوای متمرکز بر مزایای کاربران  تقریباً پاسخی است به آنچه آنها به دنبال آن هستند. هنگامی که یک پست پیرامون مزایا نوشته می شود، شانس جذب ترافیک بیشتر به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

کاربران از قبل می‌دانند که در این نوع محتوا، یاد می‌گیرند که چگونه از مزایای آن بهره ببرند. بنابراین، این احتمال وجود دارد که آنها به پست دسترسی پیدا کنند.

یک ممیزی فنی سئو در وبلاگ خود انجام دهید

حسابرسی  یکی از مهمترین تکنیک های ملزومات جستجوگرها است. این کار بر تجزیه و تحلیل دقیق در جستجوی بهینه‌سازی‌هایی که می‌توان انجام داد یا خطاهایی که باید اصلاح شوند متمرکز است.

وظیفه این است که کل وبلاگ خود را جستجو کنید و بررسی کنید که آیا با پارامترهای اصلی SEO مطابقت دارد یا خیر  . برخی از نکاتی که باید بررسی شوند عبارتند از:

  • استفاده از تصاویر متن جایگزین؛
  • بهینه سازی URL ؛
  • استفاده از توضیحات متا در تمام مطالب.
  • لینک های شکسته؛
  • محتوای بهینه شده برای موبایل؛
  • سرعت بارگذاری صفحه ؛
  • سئو روی صفحه ؛
  • اگر سایت در HTTPS بارگذاری می شود.
  • اگر AMP برای موبایل فعال باشد؛
  • نشانه گذاری معنایی (استفاده از سرفصل های H1، H2 و H3)؛
  • خطاهای احتمالی 404

تجزیه و تحلیل اینکه آیا این پارامترها تنظیم شده اند و به درستی انجام می شوند ضروری است. اگر مشکلی پیدا کردید، متوجه خواهید شد که چرا محتوای شما ممکن است رتبه خوبی نداشته باشد و باعث افزایش ترافیک شود.

کلمات کلیدی را در Reddit جستجو کنید

Reddit  یک پلت فرم انجمن است که در آن کاربران در مورد همه چیز صحبت می کنند.

پیدا کردن موضوعی که هنوز در آن پوشش داده نشده است سخت است و این برای استراتژی محتوای شما عالی است. دلیل آن این است که مردم  از کلمات کلیدی برای ایجاد موضوعات استفاده می کنند که اغلب به صورت سؤال است.

این به این معنی است که شما یک سری کلمات کلیدی بلند را پیدا خواهید کرد که نیازهای واقعی مخاطبان خود را در Reddit به تصویر می کشند.

موضوعی را انتخاب کنید که می خواهید در آن محتوا ایجاد کنید. در Reddit، این موضوع را در نوار جستجو وارد کنید و بررسی کنید که افراد چگونه به آن مراجعه کرده‌اند.

شما عبارات زیادی را پیدا خواهید کرد که می توانید از آنها به عنوان کلمات کلیدی استفاده کنید. اگر از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید، ترافیکی که به Reddit می رود می تواند به وبلاگ شما برود.

از عناوینی استفاده کنید که علاقه ایجاد می کنند

کپی رایتینگ  نیز اگر به درستی استفاده شود، یک تکنیک ارزشمند سئو است. عناوین باید بر اساس این تکنیک نوشته شوند، به خصوص زمانی که حاوی کلمات کلیدی هستند.

عناوین باید جذاب باشند و همیشه بر ارائه چیزی ارزشمند به کاربر متمرکز شوند. 

به عنوان مثال، اگر مخاطبان شما می خواهند بدانند چگونه می توانند محتوای شگفت انگیز برای YouTube ایجاد کنند، عنوان پست شما باید نشان دهد که با خواندن محتوای شما، خواننده به این هدف دست می یابد.

در این مثال، عنوانی که قادر به ایجاد علاقه باشد چیزی شبیه به:

«به میلیون‌ها بازدید برسید: یاد بگیرید چگونه محتوای ویدیویی عالی ایجاد کنید!»

دانستن این نکته ضروری است که یک عنوان جذاب کافی نیست. پست شما باید حاوی محتوای مرتبط باشد و به قول پیشنهادی برای متن عمل کند. در غیر این صورت مخاطب خود را ناامید خواهید کرد.

به وب‌سایت‌های معتبر پیوند دهید

بک لینک ها بخش مهمی از هر استراتژی سئو هستند.

هر چه وبلاگ شما بیشتر باشد، بهتر است. علاوه بر کمیت، داشتن لینک های باکیفیت نیز ضروری است، به این معنی که به لینک هایی از  وب سایت هایی با اعتبار خوب نیاز دارید .

این سایت ها معمولاً بازدید بالایی دارند و به همین دلیل به عنوان مرجع در نظر گرفته می شوند. البته اگر محتوای شما به آنها لینک داده شود، گوگل نیز آن را به عنوان یک صفحه مرتبط می شناسد.

به یاد داشته باشید که پیوندها باید با توجه به استراتژی شما منطقی باشند. پیوند دادن فقط برای صفحاتی که به وبلاگ شما و محتوای آن مرتبط هستند ضروری است.

هر بک لینکی که از این دستورالعمل ها پیروی نمی کند می تواند درک بدی در مورد وب سایت شما ایجاد کند. Google ممکن است شما را به دلیل درک اینکه این عمل نامناسب است جریمه کند.

محتوای نقد ایجاد کنید

به دلیل رسانه های اجتماعی، مشتریان بسترهای بیشتری برای ابراز رضایت یا نارضایتی خود از برندها و محصولات دارند.

در حالی که افراد بیشتری در حال ارائه نظرات هستند، دیگران برای تصمیم گیری در مورد خرید این محتوا را جستجو می کنند.

تولید نظرات می تواند راهی عالی برای هدایت ترافیک به وبلاگ شما باشد. آمار به توجیه این امر کمک می کند:

اگر جستجوی مرتبطی برای محتوای نقد وجود دارد، وبلاگ شما باید آن را تولید کند تا جستجوی مخاطبان شما را تغذیه کند.

محتوای شما باید بر اساس بررسی هایی باشد که واقعاً انجام داده اید. اگر آن مطالب دارای ویدئو باشند، شانس جذب ترافیک حتی بیشتر می شود.

محتوا را با موبایل تطبیق دهید

بیش از 50 درصد از ترافیک وب از طریق تلفن همراه است . این بدان معناست که حداقل نیمی از مخاطبان شما با استفاده از گوشی هوشمند یا تبلت به وبلاگ شما دسترسی دارند.

تجربه کاربر  نیاز به بی عیب و نقص. در غیر این صورت،  گوگل ممکن است محتوای شما را جریمه کند . به همین دلیل است که امروزه بهینه سازی برای موبایل بسیار مهم است.

این کار با وب سایت شما شروع می شود. باید پاسخگو باشد و اطمینان حاصل کند که هنگام دسترسی به دستگاه های تلفن همراه، محتوا بدون هیچ مشکلی مشاهده می شود.

سایت‌هایی که هنگام دسترسی به گوشی‌های هوشمند با شکست مواجه می‌شوند، نمی‌توانند رتبه خوبی داشته باشند. در نتیجه، ترافیک وبلاگ به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

بهینه سازی برای جستجوی صوتی

جستجوی صوتی  دیگر چشم انداز آینده نیست. این موتور جستجو واقعی و جاری است که وبلاگ شما را مجبور می کند تا برای رتبه بندی محتوای اقتباسی آماده باشد.

دستیارهای هوشمند به افزایش این نوع جستجو کمک کرده اند، که اکنون  20 درصد از جستجوهای اپلیکیشن گوگل را تشکیل می دهد .

در مورد استفاده از این دستگاه ها،  25 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده قبلاً یک دستگاه دارند . بر اساس این آمار، مشخص است که لازم است محتوای خود را برای جستجوی صوتی بهینه کنید:

در ویدیوهای یوتیوب توضیحات طولانی بنویسید

تولید ویدیو بخشی از امکانات   استراتژی بازاریابی محتوا است.

علاوه بر استفاده از آنها، اگر وبلاگ شما نیز وبلاگ خود را ایجاد می کند، ضروری است که به قسمت توضیحات ویدیو در YouTube توجه بیشتری داشته باشید.

در این فضا، می‌توانید از توضیحات فی نفسه استفاده نکنید، بلکه  از پست‌های کوچک تا 200 کلمه استفاده کنید . تا زمانی که حاوی کلمات کلیدی مرتبط باشند، رتبه بندی آنها در گوگل امکان پذیر خواهد بود.

به این ترتیب، استراتژی شما از ابزار مهم دیگری برای قرار دادن محتوای مرتبط در وب و جذب ترافیک به محتوای شما استفاده می کند.

ترافیک جستجوی محلی را دریافت کنید

همیشه یک نفر در نزدیکی شما به دنبال خدمات یا محصولی است.

در گوگل،  46 درصد از جستجوها  از سوی افرادی است که به دنبال اطلاعات کسب و کار در همسایگی خود هستند . شرکت شما باید از این ترافیک برای ایجاد بازدید بیشتر استفاده کند.

اگر یک فروشگاه خرده فروشی دارید، می توانید محتوای خود را برای رتبه بندی در این جستجوی محلی قرار دهید. برای دستیابی به این مهم انجام مراحل صحیح ضروری است.

اولین و ساده ترین راه این است که  کسب و کار خود را در Google My Business ثبت کنید  . بدین ترتیب به عنوان شرکتی ثبت می شود که دارای مکان فیزیکی برای پذیرش مشتریان باشد.

استراتژی مهم دیگر  ایجاد صفحات فرود محلی است . ضروری است که از کلمات کلیدی استفاده کنید   که به منطقه ای که کسب و کار شما در آن قرار دارد اشاره کند. با انجام این کار، شما قادر خواهید بود با اطلاعات دقیق در SERP رتبه بندی کنید و به این صورت برای کاربران ظاهر شوید:

مثال کسب و کار من را در گوگل جستجو کنید

در نهایت، از نشانه گذاری Schema استفاده کنید  . این به شما امکان می دهد اطلاعات مفید اضافی را اضافه کنید که رتبه صفحه کسب و کار شما را بهتر می کند.

برای دریافت این نتایج، فقط داده های کسب و کار خود را مستقیماً در schema.org ثبت کنید  . با این کار، سایت به صورت زیر در Google SERP ظاهر می شود:

نشانه گذاری طرحواره

محتوایی با بیش از 500 کلمه ایجاد کنید

گوگل معمولاً محتوایی که کمتر از 500 کلمه باشد  را در اولین صفحه نتایج رتبه بندی نمی کند  . 

این یک قانون نیست، اما تحقیقات نشان می‌دهد که متونی که معمولاً در جایگاه‌های اول SERP قرار دارند، به طور متوسط ​​دارای  1.890 کلمه هستند .

این نتایج به این معنی نیست که محتوای آنها همیشه باید خیلی طولانی باشد، اما ماندن در این میانگین می تواند نتایج برجسته ای به همراه داشته باشد.

با این حال، تمرکز بر تعداد کلمات نوشته شده و استفاده گسترده از کلمات کلیدی کافی نیست. یکی از پارامترهای اصلی رتبه بندی گوگل همچنان  کیفیت محتوا است .

به طور کلی، شما باید نگران ایجاد پست های دقیق، کامل و با کیفیت باشید.

رتبه بندی بهتر و ایجاد حجم ترافیک زیاد دو چالش روزانه برای کسانی است که وبلاگ را مدیریت می کنند. علاوه بر ایجاد محتوای با کیفیت، مهم است که مطمئن شوید پست های شما در کانون توجه گوگل قرار می گیرند.

برای این کار، تکنیک های سئو ضروری هستند و می توانید با نکاتی که در این پست دیدید، بینندگان بیشتری را جذب کنید.

بهینه سازی برای محلی

برای کسب‌وکارهای کوچک و فروشگاه‌های محلی، سئوی محلی راهی برای رفتن است. کسب‌وکارهای کوچک به جای رقابت با شرکت‌های مشابه دیگر در جهان، شانس بسیار بیشتری برای دیده شدن و رتبه‌بندی در موتورهای جستجو با بهینه‌سازی برای جستجوهای محلی دارند. گنجاندن شهر و ایالت در تگ‌های عنوان، توضیحات متا، URL و سرفصل‌های H1 تکنیک‌های رایجی هستند که هنگام بهینه‌سازی محلی استفاده می‌شوند.

سرعت بخشیدن به وب سایت شما

در دنیایی که تقریباً همه عجله دارند، یک وب سایت با سرعت بارگذاری آهسته شاید یکی از ناامید کننده ترین چیزهایی باشد که تا کنون وجود داشته است. وقتی یک صفحه برای همیشه طول می کشد تا بارگذاری شود، کاربران منتظر نمی مانند. آنها فقط به سایت دیگری می روند و به طور موثر نرخ پرش صفحه شما را افزایش می دهند.

افزایش سرعت وب سایت را می توان با فشرده سازی تصاویر، کاهش تغییر مسیرها، اجتناب از استفاده از فونت های سفارشی و غیره انجام داد. با یک وب سایت سریعتر، باید بتوانید نرخ پرش صفحه خود را بهبود بخشید و به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی خود کمک کنید.

ایجاد صفحات فرود بهینه شده

صفحات فرود، به‌ویژه صفحات بهینه‌شده، مدت‌هاست که ثابت کرده‌اند که ابزاری مؤثر برای ایجاد سرنخ و تبدیل هستند. تا زمانی که صفحه فرود بهینه شده شما دارای یک عنوان قوی، تصویر عالی، پیشنهاد واضح و فراخوان برای اقدام باشد، باید بتواند به شما در تلاش‌های تولید سرنخ کمک زیادی به شما کند.

سئوی یوتیوب

وقتی استراتژی بازاریابی دیجیتال شما شامل ویدیوهای یوتیوب می شود، بهینه سازی آنها نیز منطقی است. از این گذشته، ویدیوها در یوتیوب تقریباً همیشه در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها رتبه‌بندی بهتری در گوگل کسب می‌کنند. بنابراین با افزودن عناوین، توضیحات، تصاویر کوچک و طول ویدیوهای خود را بهینه کنید، زیرا همگی به نمایش بیشتر محتوای شما در Google کمک می کنند و به افزایش ترافیک سایت برای کسب و کار شما کمک می کنند.

پست مهمان

برخی افراد می گویند ارسال پست مهمان به عنوان یک تکنیک SEO مرده است، اما هرگز نمی توانند این اشتباه را داشته باشند. پست مهمان همچنان یک ابزار قدرتمند در زرادخانه یک بازاریاب دیجیتال است.

وقتی در سایت های دیگر پست می گذارید (البته با اجازه آنها)، می توانید محتوا و برند خود را در مقابل مخاطبان جدید ارائه دهید. از سوی دیگر، پذیرفتن پست‌های مهمان به شما این امکان را می‌دهد که از ترافیکی که دنبال‌کنندگان پوسترهای مهمان شما هنگام بررسی محتوایی که وبلاگ‌نویس مورد علاقه‌شان در سایت شما ارائه کرده است، بهره‌مند شوید. اگر به اندازه کافی از محتوا خوششان بیاید، حتی ممکن است به بازدیدکنندگان دائمی سایت شما تبدیل شوند.

سئوی موبایل

با توجه به این واقعیت که تعداد کاربران تلفن همراه در حال حاضر از کاربران دسکتاپ بیشتر است، برای بازاریابان دیجیتالی کار سختی نیست که مطمئن شوند وب سایت هایشان برای موبایل بهینه شده است. به هر حال، بیش از نیمی از کل ترافیک اینترنت امروزه از دستگاه های تلفن همراه می آید و با گذشت سال ها افزایش می یابد. ناگفته نماند که بازاریابان دیجیتال باید با واکنش‌گرا کردن سایت‌های خود، مطمئن شوند که باید بخشی از آن پای عظیم موبایل را دریافت کنند.

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی از همان ابتدا پایه و اساس سئو بوده است. با این حال، این روزها، تحقیقات کلمات کلیدی فقط در مورد SEO نیست، اگرچه برای مدت بسیار طولانی با بهینه سازی پیوند ناگسستنی داشته است. تحقیقات کلمات کلیدی نیز جزء ضروری تمام بازاریابی دیجیتال است زیرا کلمات کلیدی همیشه باید به عنوان یک راهنما برای هر استراتژی بازاریابی دیجیتال خوب در هر مرحله عمل کنند. خوشبختانه برای بازاریابان دیجیتال، امروزه ابزارهای زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد، از Google Keyword Planner گرفته تا Ahrefs Keyword Explorer.

ایجاد محتوای با کیفیت بالا

محتوا پادشاه است، و این به این زودی ها تغییر نخواهد کرد، نه زمانی که گوگل اعلام کرده است که محتوای با کیفیت بالا یک فاکتور رتبه بندی برتر است. برای بازاریابان دیجیتال ضروری است که کسب‌وکارهایی که برای کمپین آن‌ها مبارزه می‌کنند، فقط محتوایی داشته باشند که ارزش واقعی را برای کاربران فراهم کند. هر چیزی کمتر آن را به هدفی برای مجازات‌های گوگل تبدیل می‌کند، و هیچ بازاریاب دیجیتالی که ارزش آن را داشته باشد، هرگز آن را نمی‌خواهد.

تکنیک های فوق به هیچ وجه جامع نیستند، اما گنجاندن هر یک یا همه آنها در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما، بدون شک نتایجی را به همراه خواهد داشت. فقط به یاد داشته باشید که سئو برای درازمدت است، و همچنین در مورد تکنیک‌های SEO که برای افزایش تلاش‌های بازاریابی دیجیتال استفاده می‌شوند، صدق می‌کند.

درباره نویسنده

Shawn Byrne موسس و مدیر عامل My Biz Niche، یک شرکت بازاریابی دیجیتال مستقر در آریزونا است که نتایج برتر را برای مشتریان خود به دست آورده است. قبل از My Biz Niche ، شاون برای سرمایه‌گذاران مخاطره‌آمیز کار می‌کرد که یک سبد خصوصی از تجارت الکترونیک و وب‌سایت‌های اطلاعاتی ایجاد می‌کرد که از طریق استراتژی‌های مختلف بازاریابی دیجیتال درآمد ایجاد می‌کرد.

سئوی پیشرفته ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما در واقع همه اینها به ارزشی است که گوگل فکر می کند شما برای کاربران خود ارائه می دهید. خلاق باشید، رویکردهای منحصر به فردی برای مشکلات ارائه دهید، بهترین شیوه های صنعت را اجرا کنید و از تکنیک های مناسب برای بهبود رتبه SERP در سال جاری استفاده کنید.

بهینه سازی موتورهای جستجو بخشی اجتناب ناپذیر از انجام کسب و کار آنلاین است، مگر اینکه بخواهید تا آخر عمر به ازای هر کلیک به گوگل پول بپردازید.

من فرض می‌کنم که خوانندگان این مقاله دانش پایه در مورد SEO دارند. اکثر مردم تمرین سئو را می شناسند - کلمات کلیدی، بک لینک، لیست های تجاری ... کف کردن، شستشو، تکرار. 🤔 اگر قبل از جستجو در سئوی پیشرفته، اصول اولیه را می‌خواهید، پس ما کلمات کلیدی و تحقیقات کلمات کلیدی، ابزارهای سئو برای کارهای مختلف سئو و برخی سئوی فنی را در راهنمای مبانی SEO پوشش می‌دهیم .

جستجوی هدف کاربر


الگوریتم‌های موتورهای جستجو در دهه گذشته تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته‌اند، اما هدف تقریباً یکسان باقی مانده است: ارائه بهترین پاسخ‌های ممکن به کاربرانشان.

با گذشت زمان، موتورهای جستجو با نحوه جستجوی افراد سازگار شده و تکامل یافته اند. موتورهای جستجو در انجام این کار موفق بودند زیرا آنها فهمیدند که بیشتر جستجوها می توانند در چهار دسته قرار گیرند:

  • اطلاعاتی : جستجوگر می خواهد درباره یک موضوع بیشتر بداند. اینها را می توان به عنوان یک سوال، مانند "بهینه سازی موتور جستجو چیست" یا "بهترین ابزار رایگان SEO" بیان کرد.
  • ناوبری : جستجوگر می خواهد به یک سایت خاص مانند وب سایت نیویورک تایمز، Yelp و غیره پیمایش کند.
  • تراکنشی : جستجوگر به معامله، سفارش، خرید یا خرید علاقه مند است. پرس و جوهای معاملاتی می توانند مستقیم/صریح باشند، مانند «خرید کفش های پاشنه بلند زنانه»، شامل اصلاح کننده های محلی مانند «فروشگاه گل جکسون ویل».
  • تجاری : جستجوگر به دنبال خرید چیزی است اما فقط در حال خرید است. اینها انواع جستجوهایی هستند که مقایسه دارند - S10 در مقابل Pixel 3 یا شرکت های مخابراتی ارزان بین المللی تلفن و غیره.

دانستن چهار نوع هدف جستجو به شما کمک می کند تا برای آن جستجوها بهینه شوید و مشتریان مورد نظر خود را هدف قرار دهید. من در مقاله خود در مورد تحقیق کلمات کلیدی کمی بیشتر در این مورد صحبت کرده ام ، بنابراین اگر می خواهید بدانید که چگونه می توان این نوع پرس و جوهای جستجو را در تحقیقات کلمه کلیدی خود اعمال کرد، به سرعت 5 دقیقه آن را مطالعه کنید. مردم همیشه می گویند "قصد جستجوگر را بدانید"، اما اغلب، ارزش پیشنهادی این عمل مبهم است. دلیل اینکه می‌خواهید هدف جستجوگر را برای سؤالات خود بدانید این است که به کل قیف بازاریابی شما وارد می‌شود. فراخوان ها را می توان سفارشی کرد و ساختار پیوند داخلی را می توان به همراه رتبه صفحه و رتبه چی بهینه کرد (پست کوین ایندیگ در مورد بهینه سازی معماری وب سایت بر اساس اهداف وب سایت شما).

بخش 2: عوامل رتبه بندی گوگل و الگوریتم گوگل


برای تسلط واقعی بر سئو، باید بدانید که موتورهای جستجو به دنبال چه چیزی هستند ، چرا، و چگونه می‌توانید از این دانش برای کسب و کارتان سودمند شوید. هنگامی که بدانید سیستم چگونه کار می کند و قوانین آن چیست، نه تنها می توانید بازی را انجام دهید، بلکه در آن برنده خواهید شد. 😈 فلسفه شخصی من در مورد سئو این است که باید حداکثر عملی را برای بهینه سازی سیگنال ها یاد بگیرم تا قوی ترین سیگنال را بدون زیاده روی و جریمه ارسال کنم. این مبارزه واقعی برای سئوکاران است. هنگامی که یک عامل رتبه‌بندی را شناسایی کردید، باید مشخص کنید که تا چه حد می‌توانید آن عامل را قبل از اینکه تجربه کاربر را خراب کند یا قبل از اینکه Google شروع به جریمه کردن شما کند، تغییر دهید. 
سایر سئوکاران ممکن است نسبت به این روش هشدار دهند، اما در نهایت، یک سئو برای بهینه سازی یک الگوریتم پرداخت می شود، و این تمام چیزی است که من پیشنهاد می کنم. من فردی را می شناسم که در بین سایر افراد در صنعت سئو به عنوان متخصص در تشریح الگوریتم گوگل متمایز است. من مطمئن هستم که بسیاری از شما قبلاً نام او را می‌دانید، اما اگر به دنبال شخصی هستید که در صدها هزار صفحه جستجو کند تا اطلاعات مربوط به حق اختراع Google را در مورد روش‌های رتبه‌بندی موتورهای جستجو استخراج کند، وبلاگ بیل اسلاوسکی را دنبال کنید.

را می توان از منابع مختلف آموخت، زیرا تعیین اصول اولیه کار چندان سختی نیست. ما اصول اولیه سئو خود را ذکر کرده‌ایم، اما اگر به دنبال یک راه‌اندازی خوب طراحی شده برای سئو در سطح مبتدی هستید ، می‌توانید افرادی مانند نیل پاتل و برایان دین را نیز بررسی کنید (البته، به نظر می‌رسد این افراد بیشتر شبیه مدیران بازاریابی محتوا هستند تا منابع. بینش عمیق تر SEO). من همچنین پیشنهاد می کنم کارشناسان را از طریق رسانه های اجتماعی شناسایی کنید و آنها را در توییتر دنبال کنید و وبلاگ آنها را دنبال کنید (در صورت داشتن). برای شناسایی یک متخصص، از دیوارهای سئوکاران معروف (مثلاً رند فیشکین) استفاده می کنم. شما همچنین می توانید از لیست کوچک من شروع کنید. همچنین می‌توانید آژانس‌های سئو مانند من را پیدا کنید و کارهایی که درست انجام می‌دهند را مهندسی معکوس کنید.

اگر هدف جستجوگر را بدانید، نه تنها می توانید رتبه بهتری کسب کنید، بلکه بهتر تبدیل خواهید شد و جستجوگران را به مسیر صحیح در سایت خود هدایت خواهید کرد.

با این حال، لایه دیگری عمیق تر و پیچیده تر برای بهینه سازی موتورهای جستجوی پیشرفته وجود دارد، و این همان چیزی است که این راهنمای سئو پیشرفته در مورد آن است.

تقریباً 5 تا 6 میلیارد جستجوی گوگل در روز وجود دارد. به صورت سالانه، گوگل 79 درصد از ترافیک جستجوی جهانی را به خود اختصاص می دهد، بینگ 7.27 درصد، بایدو 6.55 درصد و یاهو 5.06 درصد. با چنین رقابتی در گوگل، باید از بهترین تکنیک های سئو برای رتبه بالاتر استفاده کنید.

پس واضح است که ترافیک جستجو، به خصوص در گوگل، زیاد است. با توجه به حجم انبوهی از ترافیک جستجویی که گوگل اداره می کند، توصیه می شود تلاش خود را بر بهینه سازی کسب و کار خود متمرکز کنید تا در گوگل قابل کشف تر باشید. این بدان معنا نیست که اکثر تاکتیک های سئو در سایر موتورهای جستجو موثر نیستند.

سوال این است که چگونه مطمئن می شوید که کسب و کارتان در موتورهای جستجو قابل کشف است؟ به گفته آندری لیپاتسف، یکی از مدیران ارشد گوگل، کلید رتبه بندی بالا در استفاده از لینک سازی و محتوای با کیفیت بالا نهفته است. بیشتر تکنیک های موثر سئو بر اساس این دو رکن کلیدی است.

مشکل اینجاست که با تغییر الگوریتم‌های موتورهای جستجو و کارآمدتر شدن هر روز، چگونه جلوتر از منحنی می‌مانید؟

بیایید نگاهی به برخی از موثرترین تکنیک‌های مدرن سئو بیندازیم که می‌توانند به شما در افزایش چشمگیر مخاطبانتان کمک کنند.

1. یک حسابرسی SEO انجام دهید

به جای نگرانی در مورد اینکه چرا سایت شما ترافیک کافی ایجاد نمی کند، چرا یک ممیزی SEO انجام نمی دهید ؟ این به راحتی یکی از بهترین تکنیک های سئو است که باید هنگام تلاش برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید. به هر حال، شما نمی توانید چیزی را بدون اینکه متوجه شوید و درک کنید که چه چیزی خراب شده است، تعمیر کنید.

چندین جنبه وجود دارد که باید هنگام انجام ممیزی SEO به آنها توجه کنید. برخی از سوالاتی که نیاز به پاسخ دارند عبارتند از:

  • آیا همه صفحات شما برای کلمات کلیدی مرتبط بهینه شده اند؟
  • آیا ساختار URL شما برای خزیدن توسط موتورهای جستجو بهینه شده است؟
  • آیا محتوای شما لینک های خوبی دارد؟
  • آیا از برچسب های عنوان SEO و توضیحات متا استفاده می کنید؟
  • آیا تصاویر دارای تگ alt مناسب هستند؟

می توانید از ابزارهایی مانند Semrush استفاده کنید تا این فرآیند را برای خود بسیار آسان کنید. چنین تکنیک های سئو برای درک جایگاه سئوی شما بسیار مهم است.

تکنیک های سئو SEMRush

2. نیازهای مصرف کنندگان را درک کنید

اگرچه این یکی از تکنیک‌های سنتی سئو نیست، اما مطمئناً جنبه مهمی دارد. شما نمی توانید انتظار رشد مخاطبان خود را بدون درک نیازهای مشتریان هدف خود داشته باشید.

شما باید ارزشی را که برای مشتریان فعلی خود به ارمغان می آورید و سایر مشتریان بالقوه به دنبال آن هستند، درک کنید. شما باید بتوانید این خلاء را با پیشنهادات خود پر کنید.

بهترین راه برای انجام این کار دریافت بازخورد از مشتریان هدف است. با استفاده از این تکنیک سئو، می توانید از رسانه های اجتماعی، گوگل آنالیتیکس و بخش نظرات در پست های خود استفاده کنید.

3. دوستدار موبایل شوید

بر اساس داده های ژانویه 2018، حدود 3.7 میلیارد کاربر تلفن همراه در سراسر جهان وجود دارد. تا فوریه 2017، 49.7 درصد از کل صفحات وب مشاهده شده به صورت آنلاین در دستگاه های تلفن همراه بوده است. این بازاری از مشتریانی است که کسب و کار شما به سادگی نمی تواند نادیده بگیرد.

کلید بهره برداری از پتانسیل آنها استفاده از یکی از ضروری ترین تکنیک های سئو - بهینه سازی موبایل است.

اگر صفحات وب شما برای مشاهده در دستگاه های تلفن همراه بهینه سازی نشده باشد، مخاطبان شما زمان ناامید کننده ای را برای مرور سایت شما خواهند داشت. پس از یک نقطه خاص، آنها از بردن کسب و کار خود به جای دیگری ابایی ندارند.

پس راه حل این است که رویکرد اول موبایل را در پیش بگیرید. به جای توسعه صفحات برای دسکتاپ و بهینه سازی آنها برای موبایل، برعکس عمل کنید.

مشاور بازاریابی سئو

یک جایگزین می تواند توسعه برنامه های موبایل اختصاصی برای کسب و کار شما باشد. سایر تکنیک های سئو برای بهینه سازی موبایل شامل ایجاد وب سایت های سبک و واکنش گرا می باشد.

4. از صفحات فرود بهینه شده SEO استفاده کنید

مزایای داشتن یک صفحه فرود با طراحی خوب نسبتاً شناخته شده است. تکنیک های سئو مانند این باید به خوبی پیاده سازی شوند تا سرنخ ها و تبدیل های بیشتری ایجاد کنند. در واقع، هرچه محتوای بیشتری ایجاد کنید، ترافیک بیشتری وارد خواهید کرد.

متأسفانه تعداد کمی از کسب و کارها از چنین تکنیک های سئو آگاهی دارند و بنابراین از آنها استفاده نمی کنند. بیشتر مردم فقط نگران صفحات اصلی خود هستند و نه صفحات فرود خاص. اما با بهینه سازی آنها برای سئو، می توانید نرخ تبدیل خود را چندین برابر افزایش دهید.

5. از اینفوگرافیک ها استفاده کنید

مردم تمایل به یادگیری بصری دارند. به همین دلیل است که تکنیک های سئو مانند اینفوگرافیک اخیرا در حال افزایش است.

آنها به شما امکان می دهند اطلاعات پیچیده را در قالبی ساده تر و قابل هضم تر به تصویر بکشید. در حالی که درست است که محتوا کلید ایجاد مخاطب است، اما این جذابیت بصری است که مخاطب را جذب می کند.

به همین دلیل است که باید اینفوگرافیک ایجاد کنید تا در وبلاگ خود پست کنید و در سایت های دیگر به اشتراک بگذارید. بهترین راه برای انجام این کار، ایجاد محتوای توضیحی مانند "5 روش برای انجام X" یا "بهترین تکنیک های SEO برای X" است.

بهترین بخش در مورد ایجاد اینفوگرافیک این است که زمان زیادی برای ایجاد آنها صرف نمی شود. حتی می توانید از برخی از پست های وبلاگ خود آمار بگیرید و آنها را به اینفوگرافیک تبدیل کنید.

6. پست های جمع بندی ایجاد کنید

انجام یک جمع بندی خبره یکی از موثرترین تکنیک های سئو را که می توانید برای رشد مخاطبان خود از آن استفاده کنید، منتشر می کند. آنها به ایجاد رهبری فکری شما در صنعت کمک می کنند و نشان می دهند که چقدر به خوبی با هم ارتباط دارید.

من اغلب از این تکنیک سئو استفاده می کنم. من جمع‌بندی‌هایی را به اشتراک می‌گذارم که در آن از چندین تأثیرگذار صنعت سؤال مشابهی می‌پرسم. من تمام پاسخ های آنها را در یک پست جمع می کنم و آن را در وبلاگم به اشتراک می گذارم. به این ترتیب، من به خوانندگان خود یک دید 360 درجه خوب از مسائل مربوط به صنعت از چشم متخصصان مختلف می دهم.

در ازای مشارکت آنها، من به آنها یک بک لینک می دهم تا خوانندگانم بتوانند وبلاگ خود را بررسی کنند.

به همین ترتیب، من از آنها دعوت می کنم که این خلاصه را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند. اگر افراد علاقه مند تمایل داشته باشند، می توانند روی وبلاگ من کلیک کنند و شروع به دنبال کردن آن کنند.

تکنیک های سئو مانند این به من کمک می کند تا فالوورهای خود را افزایش دهم و همچنین شانس دریافت بک لینک از دیگران را افزایش دهم.

7. برای RankBrain بهینه سازی کنید

اساساً، هرچه کاربران از محتوای شما راضی تر باشند، احتمالاً در نتایج جستجو رتبه بالاتری خواهید داشت. بنابراین، اگر می‌خواهید مخاطبان خود را افزایش دهید، باید روی بهینه‌سازی صفحات وب خود برای RankBrain تمرکز کنید . در حالی که این یکی از جدیدترین تکنیک های سئو است، هنوز بسیار موثر است.

ترفند اینجا این است که اطمینان حاصل کنید که نرخ کلیک ارگانیک بالایی دارید. اگر تعداد کلیک‌های شما شروع به کاهش کند، RankBrain سایت شما را مانند یک سیب زمینی داغ به انتهای صفحه می‌اندازد.

8. سرعت سایت خود را بهبود بخشید

تکنیک های سئو همچنین شامل بهبود سرعت بارگذاری وب سایت شما می شود. با توجه به سرعت بارگذاری صفحه برای موبایل به تنهایی، بارگیری کامل صفحات وب حدود 15 ثانیه طول می کشد. متأسفانه، این خبر بدی برای کسب و کار شماست. 53 درصد از مصرف کنندگان تمایل دارند یک صفحه وب تلفن همراه را در صورتی که بارگذاری آن بیش از 3 ثانیه طول بکشد، ترک کنند.

راه های متعددی وجود دارد که می توانید سرعت بارگذاری صفحه خود را افزایش دهید، مانند کش مرورگر و بهینه سازی تصویر.

برای کار بر روی این تکنیک سئو، می توانید از ابزارهایی مانند PageSpeed ​​Insights گوگل استفاده کنید. آنها به شما کمک می کنند تا صفحات وب خود را برای بهبود عملکرد سایت تجزیه و تحلیل و بهبود بخشید. تکنیک‌های سئو مانند این نه تنها به بهبود سئوی شما کمک می‌کنند، بلکه حتی به نرخ تبدیل شما نیز کمک می‌کنند.

9. تلاش خود را روی سئوی یوتیوب متمرکز کنید

ویدیوهای یوتیوب اغلب بیش از هر وب سایت ویدیویی دیگری در بین نتایج جستجوی برتر گوگل قرار می گیرند. این دومین وب سایت محبوب در جهان است. همچنین، متعلق به گوگل است. بنابراین، شکی نیست که ویدیوهای یوتیوب نقش مهمی در صفحات نتایج جستجوی گوگل خواهند داشت.

این باعث می شود که بهینه سازی خوب برای یوتیوب یکی از مهم ترین تکنیک های SEO برای مشاغل باشد.

کوچکترین چیزها مانند عنوان ویدیو، توضیحات، تصاویر کوچک و طول، همگی بر سئوی YouTube شما تأثیر می گذارند. همه اینها باعث می شود محتوای شما در گوگل قابل کشف تر شود. این به نوبه خود به شما کمک می کند تا ترافیک سایت را برای کسب و کار خود افزایش دهید.

بسیاری از تولیدکنندگان محتوا و بازاریابان به سادگی یک ویدیو را آپلود می کنند و بی خیال چند خط در کادر توضیحات اضافه می کنند. این یک فرصت از دست رفته است. تکنیک های سئوی شما باید بر روی اطمینان از بهینه سازی ویدیوهای شما برای سئو تمرکز کنند .

توصیه می شود که توضیحات ویدیویی بیش از 200 کلمه بنویسید. به این ترتیب، می‌توانید به خزنده‌ها کمک کنید تا زمینه‌ای برای ویدیوی شما پیدا کنند. آنها واقعاً نمی توانند محتوای ویدیویی را درک کنند. بنابراین، توضیحات شما چیزی است که به آنها کمک می کند بفهمند ویدیوی شما در مورد چیست.

اگر می‌خواهید شانس خود را برای رتبه‌بندی افزایش دهید، باید توضیحات ویدیویی دقیق بنویسید.

همچنین می‌توانید رونوشت‌های ویدیویی را در کادر توضیحات اضافه کنید. این یک تکنیک ساده سئو است که به تلاش زیادی نیاز ندارد. همچنین، می تواند به بینندگان شما کمک کند تا تجربه تماشای بهتری داشته باشند.

10. از Local Listings و Local SEO استفاده کنید

به این آمار دقت کنید:

  • 46 درصد از کل جستجوهای گوگل مربوط به افرادی است که به دنبال اطلاعات محلی هستند.
  • 69 درصد از کاربران حداقل یک بار در ماه به دنبال کسب و کارهای محلی به صورت آنلاین هستند.
  • 97٪ از مشتریان از اینترنت برای جستجوی مشاغل محلی، به ویژه در مجاورت آنها استفاده می کنند.

به همین دلیل است که سئوی محلی یکی از مهم ترین تکنیک های سئو برای مشاغل محلی است.

در مورد آن فکر کنید. اگر به شهر یا محله جدیدی نقل مکان می کنید، می خواهید بدانید که چه چیزی در اطراف شماست. ممکن است به دنبال فروشگاه های مواد غذایی، بیمارستان ها، تئاترها و رستوران های اطراف خود بگردید. بسیاری از ما برای یافتن این اطلاعات یک جستجوی سریع در گوگل انجام می دهیم.

اگر کسب و کاری دارید، باید مطمئن شوید که در آن نتایج جستجو قابل مشاهده هستید. نه تنها آگاهی از برند شما را افزایش می دهد، بلکه به شما کمک می کند تا تبدیل های بیشتری را دریافت کنید.

باید فهرست، آدرس، اطلاعات تماس و ساعات کاری خود را در « Google برای کسب‌وکار من» به‌روزرسانی کنید . یکی دیگر از جنبه های سئوی محلی اطمینان از اینکه کسب و کار شما با کلمات کلیدی مناسب مرتبط است.

به عنوان مثال، یک کلینیک دندانپزشکی باید بخواهد در فهرست برتر عبارات کلیدی مانند "بهترین دندانپزشک در Folsom" یا "برترین کلینیک دندانپزشکی در Folsom" باشد.

کاربران همچنین به دنبال کسب و کارهای محلی در سایت های دیگری مانند FourSquare و Yelp هستند. شما باید یک پروفایل فعال در این سایت ها نیز داشته باشید. دریافت استنادهای محلی یک تکنیک بسیار مهم سئو است.

برای کسانی که تازه با این مفهوم آشنا هستند، نقل‌قول‌های محلی به تعداد اشاره‌هایی که برند شما به صورت آنلاین دریافت می‌کند اشاره دارد.

هر بار که کسب و کار شما در توییتر، Quora، اینستاگرام، فیس بوک یا هر پلتفرم رسانه اجتماعی دیگری ذکر می شود، به عنوان یک نقل قول محلی به حساب می آید. نظرات، تصاویر، ویدیوها، برچسب‌ها و سایر اطلاعات مرتبط با کسب و کار شما، همگی به عنوان نقل قول محلی محسوب می‌شوند.

برای دریافت استنادهای محلی بیشتر، مشتریان خود را تشویق کنید تا نظرات خود را بنویسند و محصولات خود را در رسانه های اجتماعی به نمایش بگذارند.

11. از ارسال مهمان استفاده کنید

ارسال مهمان یکی از بهترین تکنیک های سئو است که می توانید برای دریافت بک لینک های قابل اعتماد از آن استفاده کنید. با ارسال پست در سایت‌های دیگر، از روش "فشار" استفاده می‌کنید و محتوای خود را به مخاطبان بالقوه جدید و گسترده ارائه می‌کنید. اگر محتوای شما را دوست داشته باشند، احتمالاً شروع به دنبال کردن شما خواهند کرد.

تکنیک های سئو مانند این را می توان با داشتن پست های مهمان سایر وبلاگ نویسان در سایت خود بهبود بخشید. در هر صورت، می توانید کسب و کار و محتوای خود را در معرض دید مخاطبان جدید قرار دهید.

وقتی پست مهمان دیگری در سایت خود دارید، از تاکتیک "کشش" استفاده می کنید. آن وبلاگ نویسان مطمئناً محتوای خود را در سایت شما برای مخاطبان خود تبلیغ می کنند که از شما بازدید خواهند کرد.

اگر خوش شانس باشید ممکن است به اندازه کافی در کنار شما بمانند تا محتوای شما را بررسی کنند و می توانید آنها را به معمولی تبدیل کنید.