• سئو ارزان
  • سئو ارزان
  • تبلیغات ارزان

واحد پشتیبانی و پاسخگویی جام ارژنگ جهت ارائه مشاوره و رسیدگی به امور مشتریان گرامی بطور شبانه روزی در خدمت شماست.

..پشتیبانی جام ارژنگ
Close and go back to page

بازاریابی در مقابل تبلیغات: تفاوت چیست؟ 

کلماتی هستند که بدون هیچ تفاوت محسوسی به جای یکدیگر استفاده می کنیم، مانند صندلی و صندلی ، و سپس کلماتی هستند که گاهی اوقات آنها را با هم عوض می کنیم، اما نباید. اگرچه بازاریابی و تبلیغات ارتباط نزدیکی دارند، اما مترادف نیستند. 

بازاریابی بسیار گسترده تر از این دو اصطلاح است. طیف وسیعی از تلاش‌ها را توصیف می‌کند که برای ارائه یک محصول، خدمات یا رویداد به بازار طراحی شده‌اند. در مقابل، تبلیغات زیرمجموعه ای از بازاریابی است که شامل قرار دادن فعالانه یک پیام خاص در مقابل مخاطبان است. 

از بین این دو، بازاریابی اغلب کمتر قابل مشاهده است، اگرچه فرار از تبلیغاتی که ویدیوهای یوتیوب ما را قطع می کنند، از روی بیلبوردهای کنار جاده بر سر ما فریاد می زنند و حتی به ما می گویند پس از ورود به فروشگاه چه چیزی بخریم، سخت است.

برای اکثر مصرف کنندگان، ممکن است به نظر برسد که در مقایسه بازاریابی با تبلیغات تفاوتی وجود ندارد. در واقع، آنها یک هدف مشترک دارند: هشدار دادن به مصرف کنندگان در مورد محصولات و خدمات موجود برای خرید. اگرچه این شیوه‌ها وجوه مشترک دارند، اما تفاوت‌های ظریف منجر به تفاوت بین بازاریابی و تبلیغات می‌شود. درک تفاوت‌ها – بدون ذکر شباهت‌ها – در بحث بازاریابی در مقابل تبلیغات، به کسب‌وکارها و سازمان‌ها کمک می‌کند تا استراتژی‌های مؤثری برای دستیابی به مخاطبان هدف و جذب مشتریان بیشتر ایجاد کنند.

بازاریابی چیست؟

بازاریابان برای یافتن فرصت‌هایی برای دستیابی به مخاطبان برای محصولات، خدمات و مارک‌ها، تحقیق و استخراج داده‌ها را انجام می‌دهند. این فرآیند طراحی و ایجاد محصولات را پس از ایجاد ایده ها اطلاع رسانی می کند. علاوه بر این، بازاریابان پیشنهادهای ارزشی را تعیین می‌کنند که تبلیغات را هدایت می‌کنند، و این نقاط فروش اغلب بیشتر از ویژگی‌های آن، محصول را برای مصرف‌کنندگان تعریف می‌کنند.

چگونه محصولات، خدمات و برندها را بازاریابی می کنید؟

بازاریابی شامل تحقیق و تحلیل است. از طریق این فرآیندها، بازاریابان نحوه واکنش مردم به محصولات و خدمات را مطالعه می‌کنند که نشان می‌دهد چگونه شرکت‌ها زبان تبلیغاتی و عناصر طراحی مرتبط با محصولات را ایجاد می‌کنند. این تحقیق همچنین بخش‌های مصرف‌کننده را برای تطبیق کمپین‌ها با نیازهای جمعیتی خاص تعریف می‌کند. علاوه بر این، تحقیق در مورد زبان بر شعارها و بیانیه های مأموریتی که شرکت ها برای فروش محصولات استفاده می کنند، تأثیر می گذارد.

اصول استراتژی های بازاریابی را می توان با چهار P توضیح داد: محصول، مکان، قیمت و تبلیغات. قیمت و ابزار توزیع نقش مهمی در موفقیت محصولات دارند و محققان بازار به ایجاد این عناصر کمک می کنند. بازاریابان همچنین اسناد استراتژی را برای قالب بندی پیام های بازاریابی می سازند. این اسناد شامل انواع مصرف کنندگانی است که از یک محصول استفاده می کنند، محیط هایی که به بهترین وجه با آن سازگار است، لحنی که پیام های بازاریابی باید به آن وارد شوند و شخصیت محصولی که مصرف کنندگان باید در پیام رسانی درک کنند را در بر می گیرد. هنگامی که زمان توسعه پیام هایی است که استراتژی را زنده می کند، دنیای بازاریابی در مقابل تبلیغات شروع به همپوشانی می کند.

تبلیغات چیست؟

تبلیغات فرآیندی است که در آن محصول و خدمات به مخاطبان شناخته می شود. این شامل توسعه پیام هایی است که محصولات، خدمات، ایده ها و برندها را به جهان ارائه می کند. این فرآیندها عموماً مستلزم کمپین های تبلیغاتی در رسانه ها هستند. یک کمپین تبلیغاتی بر پیشنهادات به موقع، موقعیت یابی خلاقانه و عبارات جذاب متکی است تا اطمینان حاصل شود که محصولات با مصرف کنندگان طنین انداز می شوند.

چگونه تبلیغ می کنید؟

به زبان ساده، تبلیغات در مورد محصولات و خدمات منتشر می شود. اما این فرآیند نیاز به هدف گذاری دقیق دارد تا اطمینان حاصل شود که کمپین ها با خواسته ها و نیازهای مخاطبان خاص هماهنگ هستند.

کمپین های تبلیغاتی بزرگ از ترکیبی از رسانه ها برای ایجاد هیجان برای یک محصول استفاده می کنند. به عنوان مثال، برای تبلیغ محصولی که برای مخاطبان جوان‌تر طراحی شده است، تبلیغ‌کنندگان ممکن است از اینستاگرام، توییتر و دیگر پلت‌فرم‌های اجتماعی استفاده کنند. سایر گروه های مصرف کننده ممکن است به تبلیغات رادیویی، تلویزیونی و چاپی بهتر پاسخ دهند. تبلیغ‌کنندگان باید با قرار دادن رسانه آزمایش کنند تا ترکیب مناسبی را برای دستیابی به مخاطب مناسب بیابند. تبلیغ‌کنندگان همچنین باید با فرکانس ارتباط برقرار کنند تا تبلیغاتشان از محیط رسانه‌ای بسیار اشباع شده عبور کند.

چه شباهت هایی بین بازاریابی و تبلیغات وجود دارد؟

هنگام تضاد بازاریابی در مقابل تبلیغات، مهم است که بدانید تبلیغات در واقع جزء بازاریابی است. بازاریابی به آماده سازی محصول برای بازار اشاره دارد. تبلیغات به این معنی است که محصول و خدمات شما را به افراد موجود در آن بازار می شناسند. به عبارت دیگر، تبلیغات گامی در فرآیند بازاریابی است - مرحله ای که از داده ها و تحقیقات جمع آوری شده توسط استراتژیست های بازاریابی برای ایجاد تبلیغات قانع کننده استفاده می کند.

هنگامی که به طور گسترده دیده شود، بازاریابی یک فرآیند کنترل شده اما گسترده است و تبلیغ کنندگان بر ایجاد ارتباطات تمرکز می کنند. علاوه بر این، بازاریابان رفتار مصرف‌کننده را بررسی می‌کنند و تبلیغ‌کنندگان در طراحی، تولید چندرسانه‌ای و تلاش‌های خلاقانه‌تر برای متقاعد کردن مصرف‌کنندگان به اقدام می‌پردازند.

بازاریابی در مقابل ارتباطات

مطالعه ارتباطات یا بازاریابی دانش آموزان را با مهارت ها و دانش مرتبط با ارتباطات نوشتاری و گفتاری در قالب ها و رسانه های مختلف آماده می کند. با این حال، تفاوت های اساسی بین این دو رشته وجود دارد.

ارتباطات بر انتقال یک پیام خاص متمرکز است که لزوماً به فروش چیزی مرتبط نیست. هدف اصلی بازاریابی آموزش و تبلیغ یک محصول، خدمات، ایده یا سازمان است. هر دو از تلویزیون، رادیو، چاپ و اینترنت برای انتقال پیام های خود استفاده می کنند.

یک برنامه مدرک در ارتباطات به طور خاص بر کمک به دانش آموزان برای ایجاد راه حل برای چالش های ارتباطی متمرکز است. این می تواند منجر به مشاغلی در ارتباطات شرکتی، روابط عمومی، برنامه ریزی استراتژیک و سایر انواع موقعیت های مدیریتی شود. فارغ التحصیل یک برنامه ارتباطی برای کار در زمینه های مختلف از جمله بازاریابی آماده است. مدرک در ارتباطات برای حرفه ای هایی که می خواهند در حرفه خود پیشرفت کنند و دانش عمیقی از فناوری های نوظهور، نوآوری های صنعت، رهبری و ارتباطات بین فرهنگی کسب کنند، عالی است.

از سوی دیگر، بازاریابی، دانشجویان را به طور خاص برای مشاغل بازاریابی و تبلیغات آماده می کند. برنامه های بازاریابی موضوعات مرتبط با عوامل مهمی که کسب و کار را هدایت می کنند، توانایی های مورد نیاز برای تبدیل شدن به مدیران بازاریابی و پروژه موثر، اخلاق تجاری، استراتژی بازاریابی، تحقیقات بازاریابی و موارد دیگر را پوشش می دهد.

اینها همه تبلیغات هستند ، اما این بازاریابی است که آن تبلیغات را هماهنگ می کند، پیام مناسب برای استفاده، تخفیف برای دادن یا مخاطب را برای هدف تعیین می کند - و نتایج را ارزیابی می کند.

سازمان‌ها منابع قابل توجهی را به بازاریابی (و در نتیجه تبلیغات) اختصاص می‌دهند. 

به عنوان یک قانون کلی، کسب و کارها حدود 10 درصد از درآمد سالانه خود را صرف بازاریابی و تبلیغات می کنند. به گفته LegalZoom ، «متوسط ​​تخصیص [بازاریابی] معمولاً بین 9 تا 12 درصد از بودجه سالانه متغیر است، در حالی که کوچکترین مشاغل ممکن است تا 2 درصد کاهش پیدا کنند.»

برای کسب‌وکارهای بزرگ‌تر، ما در مورد پول زیادی صحبت می‌کنیم - همه این پول‌ها بر ارائه پیام مناسب به مشتریان مناسب متمرکز است.

تبلیغات چیست؟

بر اساس فرهنگ لغت آمریکایی نیو آکسفورد ، تبلیغات، فعالیت توصیف یا جلب توجه یک محصول، خدمات یا رویداد در یک رسانه عمومی به منظور ارتقای فروش یا حضور است.

به عبارت دیگر، تبلیغات شامل ایجاد و توزیع محتوایی است که به دنبال گسترش آگاهی در مورد محصولات یا خدمات خاص است.

به عنوان مصرف کننده، همه ما امروزه با بسیاری از رایج ترین انواع تبلیغات دیجیتال آشنا هستیم، اما تبلیغات می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله: 

  • تبلیغات چاپی
  • تبلیغات نمایشی اینترنتی
  • جستجو و تبلیغات رسانه های اجتماعی
  • تبلیغات رادیویی و پادکست
  • بیلبوردها و تبلیغات در فضای باز
  • تبلیغات خرده فروشی
  • محل قرارگیری محصولات
  • پست های مستقیم

در مقابل، بازاریابی بسیار گسترده تر است. 

بازاریابی چیست؟

بازاریابی عبارت است از «عمل یا کسب و کار تبلیغ و فروش محصولات یا خدمات، از جمله تحقیقات بازار و تبلیغات».

بازاریابی شامل تمام جنبه های تبلیغات است، اما همچنین تحقیقات مورد نیاز برای ارائه درست آن تبلیغات، قیمت گذاری رقابتی آن کالاها و خدمات و نظارت بر اثربخشی همه تلاش های مرتبط است. 

کاتلین بوث ، معاون بازاریابی در clean.io مستقر در مریلند ، معتقد است که "تبلیغات زیر مجموعه ای از بازاریابی است." 

او بازاریابی را متمرکز بر «حصول نوعی تغییر در مخاطبان خود» می‌داند، خواه این تغییر در دانش، آگاهی یا باور باشد.

کاتلین می‌گوید: «تبلیغات به معنای پرداخت هزینه برای رساندن پیام شما به مخاطبان به منظور ایجاد آن تغییر است.»

طبق تعریف، به نوعی معامله نیاز دارد. این مستلزم پرداخت است.»

در مقابل، بازاریابی را می توان بدون هیچ گونه پرداختی انجام داد. 

بازاریابی دیجیتال و درونگرا

برایان هالیگان HubSpot را با تمرکز بر بازاریابی درونگرا راه اندازی کرد . 

بازاریابی ورودی سعی می کند به طور طبیعی افراد را از طریق محتوا به سمت کسب و کار شما جذب کند، نه اینکه زندگی آنها را با درج پیام های شما مختل کند، همانطور که روش های تبلیغات سنتی شناخته شده است.

در حالی که شیوه‌های تبلیغات سنتی تبلیغات را در برنامه‌های تلویزیونی، روی بیلبوردهای کنار بزرگراه، و مجلات و روزنامه‌ها قرار می‌دهند، هدف بازاریابی درون‌گرا این است که وقتی آماده هستند و به دنبال اطلاعات آنلاین هستند، زمانی که قبلاً علاقه یا نیاز خود را نشان داده‌اند، به آنها دسترسی پیدا کند. .  

واقعیت این است که روش خرید مردم تغییر کرده است. 

امروزه ما اکثر تصمیمات خرید خود را خیلی قبل از صحبت با یک فروشنده یا ورود به فروشگاه می گیریم. ما از وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی برای تحقیق در مورد خرید خود استفاده می‌کنیم.

📚  دوره رایگان IMPACT+ مرتبط: چارچوب فروش دیجیتال و بازاریابی برای خریدار مدرن امروزی

ما دیگر توجه زیادی به بیلبوردهایی که هنگام رانندگی از کنار آنها می گذریم یا تبلیغاتی که بین برنامه های مورد علاقه ما پخش می شود نداریم (اگر حتی از پلتفرمی استفاده می کنیم که تبلیغات را پخش می کند).

علاوه بر این، مردم به طور فزاینده ای از چنین تبلیغات "خروجی" رنجیده می شوند و آنها را همانطور که هالیگان آنها را "مبتنی بر وقفه" می نامد می بینند. در واقع، eMarketer گزارش داده است که ایالات متحده احتمالاً قبلاً از اوج هزینه تبلیغات تلویزیونی عبور کرده است. 

از نظر هالیگان، بازاریابی را می توان بدون توسل به تبلیغات سرزده انجام داد.

او می‌گوید: «گوگل به یک راه اصلی برای یادگیری و تحقیق افراد تبدیل شده است.  

اما چگونه وب سایت خود را راه اندازی می کنید تا بتوانید توسط گوگل پیدا شوید؟ 

با ایجاد و انتشار محتوا، استفاده از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای یافتن وب سایت خود، استفاده از صفحات فرود برای تولید سرنخ ، ارسال ایمیل های بازاریابی و انتشار در رسانه های اجتماعی - از جمله موارد دیگر. همه اینها تاکتیک های ثابت شده بازاریابی ورودی هستند که بر تبلیغات پولی متکی نیستند. 

با توجه به اینکه برایان این ویدئو را در سال 2007 ضبط کرده است، شگفت انگیز است که او چقدر جهان امروز را دقیق پیش بینی کرده است. 

اما آیا تبلیغات می تواند ورودی باشد؟

در نگاه اول، به راحتی می توان تصور کرد که تبلیغات با بازاریابی درونگرا ناسازگار است.

با این حال، پیشرفت‌های جدید در داده‌ها و فناوری به ما این امکان را می‌دهد تا روش‌های سنتی تبلیغات برون‌گرا را مطابق با اصول ورودی اجرا کنیم.

به عنوان مثال، بسیاری از پلتفرم های رسانه های اجتماعی (مانند فیس بوک و لینکدین)، به ما اجازه می دهند تبلیغات را به مخاطبان هدفمند نشان دهیم. 

به‌جای پخش آگهی برای همه افرادی که اخبار ساعت 6 را تماشا می‌کنند، می‌توانیم تبلیغات خود را فقط به افرادی که قبلاً از سایت ما بازدید کرده‌اند، یا فقط به علاقه‌مندان به قطار مدل 25-30 ساله در جنوب آریزونا نشان دهیم. مدرک دانشگاهی، اگر دقیقاً دنبال آن هستیم.

اگر اعتراض اولیه به تبلیغات بیرونی این بود که شرکت‌ها زندگی بسیاری از طرف‌های بی‌علاقه را قطع می‌کردند تا به تعداد معدودی که ممکن بود خرید کنند، دسترسی پیدا می‌کردند، به نظر می‌رسد این توانایی جدید برای هدف‌یابی تبلیغات راه‌حلی را ارائه می‌دهد.

در اینجا در IMPACT، ما تقریباً تمام تلاش خود را بر بازاریابی درونگرا متمرکز می کنیم - و مشتریان خود را تشویق می کنیم که همین کار را انجام دهند. 

ما هر هفته ده‌ها مقاله بهینه شده برای جستجو منتشر می‌کنیم ، از جمله قطعات طولانی، واکنش‌های خبری، محتوای ستون‌ها، پادکست‌ها، مصاحبه‌ها و ویدیوها، درست مانند مقاله‌ای که اکنون می‌خوانید.

این محتوا با هم هر ماه صدها هزار بازدید کننده را به سایت ما هدایت می کند که برخی از آنها به سرنخ و در نهایت مشتری تبدیل می شوند.

ما می دانیم که همه کسانی که از سایت ما بازدید می کنند به مشتری تبدیل نمی شوند ، اما همچنین ارزش ارائه منابع آموزشی و سرگرم کننده را برای هرکسی که به آنها نیاز دارد می دانیم.

با این حال، ما در تبلیغات هدفمند نیز شرکت می کنیم و از همین محتوا در تبلیغات اجتماعی هدفمند استفاده می کنیم.  

کریستن پکا، مدیر تولید تقاضای IMPACT توضیح می دهد که چگونه بازاریابی داخلی سنتی را می توان با تبلیغات پولی تکمیل کرد:

بسیاری از مردم فکر می کنند تبلیغات پولی و بازاریابی ورودی دو تاکتیک مجزا هستند. واقعیت این است که آنها کاملاً می توانند برای تکمیل یکدیگر استفاده شوند.

«به عنوان مثال، پس از مشاهده مشارکت بزرگ در کمپینی که یکی از خدمات ما را در اینجا در IMPACT تبلیغ می‌کند، اکنون با برخی از ارزشمندترین مقالات و محتوای خود، آن مشتریان بالقوه را مورد هدف قرار می‌دهیم. در این مورد، ما توانستیم از طریق تبلیغات پولی، مخاطبان جدیدی را جذب کنیم و از طریق محتوای ورودی موجود با آنها ارتباط برقرار کنیم.

به عبارت دیگر، تبلیغات هدفمند و هدفمند، با تمرکز خاصی که توسط جمع‌آوری داده‌های مدرن مجاز است، می‌تواند تلاش‌های درون‌گرا را تقویت و پشتیبانی کند. به این ترتیب، تبلیغات و بازاریابی درونگرا متقابل نیستند.

تبلیغات و بازاریابی در آینده

در یک چشم‌انداز تجاری که به‌طور فزاینده‌ای دیجیتالی و بر اساس تقاضا است، انتظار داشته باشید که بازاریابی به تغییر و تکامل ادامه دهد . با گسترش، روش تبلیغات شرکت ها نیز تغییر خواهد کرد.

با این حال، چیزی که تغییر نخواهد کرد، گستردگی بازاریابی است – که شامل هر اقدامی می شود که به دنبال گسترش آگاهی در مورد یک محصول یا خدمات، یا ارائه ماهرانه آن به بازار است.  

تبلیغات را به عنوان زیرمجموعه ای از بازاریابی در نظر بگیرید و شامل قرار دادن پیام ها به صورت پولی در مقابل مخاطبان باشد، خواه یک تبلیغ سنتی باشد که در طول Super Bowl پخش می شود یا یک تبلیغ لینکدین بسیار هدفمند که فقط برای کادر کوچکی از افراد شبیه به ظاهر هدف قرار می گیرد. " 

و سعی کنید از تبلیغات و بازاریابی به جای یکدیگر استفاده نکنید. مطمئناً با هم فامیل هستند، اما دوقلو نیستند.

اگر برند یا محصولی برای فروش دارید، ممکن است از خود بپرسید که چگونه آن را به درستی تبلیغ یا بازاریابی کنید. در این پیگیری اغلب با دو اصطلاح تبلیغات و بازاریابی مواجه می شوید. بسیاری از مردم از اصطلاحات بازاریابی و تبلیغات به جای یکدیگر استفاده می کنند و معتقدند که آنها یک چیز هستند. با این حال، این یک سوء تفاهم رایج است. هر کدام نقش متفاوتی در تبلیغ برند یا محصول شما دارند. 

بازاریابی و تبلیغات

استفاده از بازاریابی در مقابل تبلیغات

اکنون که ما تعریف و تفاوت های بازاریابی در مقابل تبلیغات را بیان کردیم، در اینجا نحوه استفاده از هر دو آمده است. ممکن است وسوسه انگیز باشد که برای تبلیغات در رسانه های اجتماعی برای برند یا محصول جدید خود هزینه کنید. با این حال، ایجاد یک استراتژی بازاریابی مناسب برای اجرای موثر برنامه های تبلیغاتی بسیار مهم است. علاوه بر این، هر یک بدون دیگری ناقص است. بدون تحقیق و پشتوانه بازاریابی، تبلیغات بی اثر خواهد بود. به طور مشابه، تبلیغات اغلب گران ترین بخش بازاریابی است و در ایجاد تصویر و آگاهی از برند مهم است. از آنجایی که بدون بازاریابی مناسب، تبلیغات نمی تواند به مخاطب مناسب برسد یا توجه آنها را جلب کند.

 

تبلیغات فقط یک برش از پای بازاریابی است

هر تبلیغی (مهم نیست در چه قالبی باشد) یک اعلامیه پولی و عمومی (به معنی غیر شخصی) است که پیامی متقاعدکننده است که توسط حامی قابل شناسایی یک شرکت، سازمان یا شخص به مشتریان فعلی (یا بالقوه) یا غیرشخصی ارسال می شود. -پایه اعضای سود

 

تبلیغات تنها یکی از اجزای فرآیند کلی بازاریابی است. تبلیغات بخشی از بازاریابی است که شامل اطلاع رسانی مستقیم در مورد کسب و کار، محصول یا خدمات شما به کسانی است که می خواهید بیشتر به آنها دسترسی پیدا کنید. تقریباً همه تبلیغات دارای نام حامی (و اغلب یک لوگوی قابل تشخیص) خواهند بود.

 

تبلیغات شامل قرار دادن آگهی در رسانه هایی مانند روزنامه ها، مجلات، پست مستقیم، بیلبوردها، تلویزیون، رادیو و آنلاین است. با کوچک شدن دنیای تبلیغات چاپی، مردم به طور فزاینده‌ای راه‌های خلاقانه‌تری برای تبلیغات پیدا می‌کنند، مانند نمایش علائم در بالای تاکسی‌ها. تبلیغات، از آنجایی که لایه های زیادی را در بر می گیرد - از جمله هنر و طراحی، قرار دادن تبلیغات و تعداد دفعات - گران ترین بخش تمام برنامه های بازاریابی است. روابط عمومی (به دلیل اینکه بسیار کار بر است) دومین مؤلفه بازاریابی گران قیمت است و تحقیقات بازار سومین مؤلفه گران است.

 

بازاریابی دارای بخش های متحرک زیادی است

بازاریابی عبارت است از برنامه ریزی، اجرا و کنترل سیستماتیک مجموعه ای از فعالیت ها که برای گرد هم آوردن خریداران و فروشندگان برای مبادله یا انتقال محصولات یا خدمات با سود متقابل طراحی شده است. برای اهداف خود، بیایید از اصطلاحات خریداران و فروشندگان به راحتی استفاده کنیم. حتی اگر یک سازمان محیط زیست غیر انتفاعی را اداره می کنید، باز هم باید مردم را با این ایده بفروشید که باد منبع خوبی برای انرژی پاک است. 

 

بازاریابی را به عنوان یک فرآیند گام به گام در نظر بگیرید که با یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد شروع می شود - جمله کوتاه و متقاعد کننده ای که تجارت شما را توصیف می کند. این پیشنهاد (یا پیام) سپس به عنوان یک موضوع راهنما عمل می کند که به شما کمک می کند مشتریان هدفی را که به آنچه می فروشید علاقه مند هستند شناسایی کنید. 

 

اگر بازاریابی را به عنوان یک کیک در نظر بگیرید، کل پای بازاریابی را می توان به تبلیغات، تحقیقات بازار، برنامه ریزی رسانه، روابط عمومی، روابط اجتماعی، پشتیبانی مشتری و استراتژی فروش تقسیم کرد. تبلیغات، در حالی که پرمخاطب ترین قسمت از پای شماست، هنوز تنها یک تکه از پای بازاریابی است.

 

همه عناصر بازاریابی باید به طور مستقل کار کنند، اما همچنین باید با هم در جهت هدف بزرگتر یک کمپین بازاریابی یکپارچه با یک پیام مشترک کار کنند. بازاریابی فرآیندی است که زمان می برد و می تواند شامل ساعت ها تحقیق باشد تا برنامه بازاریابی موثر باشد. بازاریابی را به عنوان هر کاری که یک سازمان برای تسهیل تبادل (یا گفتگو) بین شرکت و مصرف کننده انجام می دهد، در نظر بگیرید.

 

البته، قبل از خرید فضای تبلیغاتی در هر قالبی (یا استخدام یک متخصص روابط عمومی) باید تحقیقات بازار خود را انجام دهید تا مشخص کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند – و بهترین راه برای دستیابی به آنها. ممکن است به این نتیجه برسد که یک پلتفرم رسانه اجتماعی مانند اینستاگرام بهترین راه برای دستیابی به پایگاه مشتری شما باشد. یا، ممکن است با نوشتن یک سری ستون‌های چاپی سنتی رسانه‌های چاپی، به مشتری شما بهتر خدمات داده شود. با این حال، هنگامی که تحقیقات شما کامل شد، می توانید استراتژی های بازاریابی خود را توسعه دهید، و سپس همه دومینوهای دیگر در جای خود قرار می گیرند. 

 

وقتی کسی به بازاریابی یا تبلیغات فکر می کند، چه چیزی به ذهنش می رسد؟ دون دریپر و دوستانش دور یک اتاق نشسته اند و شعار می دهند؟ هزاران تبلیغی که روزانه می بینیم؟

بازاریابی و تبلیغات از اواخر دهه 1800 بر رفتار مصرف کننده تأثیر گذاشته است و شرکت ها برای ارتباط با مشتریان به هر دوی آنها متکی هستند. اما دقیقاً چه استراتژی هایی در پس بازاریابی و تبلیغات وجود دارد؟ تفاوت آنها چگونه است؟

بازاریابی چیست؟

طبق تعریف انجمن بازاریابی آمریکا ، بازاریابی عبارت است از فعالیت، مجموعه ای از نهادها، و فرآیندهایی برای ایجاد، ارتباط، ارائه و مبادله پیشنهادهایی که برای مشتریان، مشتریان، شرکا و جامعه به طور کلی دارای ارزش است.

ایجاد استراتژی بازاریابی شرکت شما یک فرآیند تکراری است ، زیرا چشم انداز بازاریابی دائما در حال تغییر است. 4 اصل اصلی - 4 P بازاریابی - وجود دارد که باید در هنگام ایجاد استراتژی بازاریابی خود در نظر بگیرید:

  • محصول : چیزی که در ازای پول ارائه می کنید.

  • قیمت : مقدار پولی که در ازای کالا می خواهید. قیمت یک عامل مهم برای بازاریابی است زیرا بر نحوه دید مشتریان از برند شما تأثیر می گذارد. 

  • مکان : جایی که مخاطبان هدف شما برای یافتن اطلاعات در مورد محصول شما به آنجا می روند.

  • تبلیغات : مشتریان چگونه از شما مطلع می شوند. این اغلب با تبلیغات انجام می شود.

بخوانید: مدیریت پروژه بازاریابی: چگونه استراتژی خود را ساختار دهید

 

تبلیغات چیست؟

تبلیغات عبارت است از خرید یک فضای خاص برای به اشتراک گذاشتن پیامی با مخاطبان در رابطه با محصول یا خدمات شما. 

تبلیغات زیرمجموعه بسیار برجسته ای از بازاریابی است. احتمالاً هنگام رانندگی به خانه، در رادیو در طول رفت و آمد، در بالای جستجوهای Google یا در فید اینستاگرام خود، تبلیغاتی را روی بیلبوردهای تبلیغاتی مشاهده می کنید.

تفاوت بین بازاریابی و تبلیغات چیست؟

بازاریابی استراتژی های مختلفی از جمله برندسازی، بازاریابی محتوا، روابط عمومی، استراتژی فروش و غیره را پوشش می دهد. تبلیغات یکی از استراتژی های زیر چتر بازاریابی است. 

انواع مختلف بازاریابی

انواع مختلفی از بازاریابی وجود دارد که هر کدام به روشی منحصر به فرد هستند. در اینجا چند مورد از رایج ترین انواع استراتژی های بازاریابی که بازاریابان باتجربه استفاده می کنند، آورده شده است.

رسانه پولی، مالکیت و کسب درآمد

این اصطلاحات اغلب برای توصیف انواع مختلف رسانه استفاده می شود. در این مثال، رسانه به نوع پلتفرمی که روی آن بازاریابی می کنید، اشاره دارد.

  • رسانه های پولی : آنچه به طور سنتی هنگام فکر کردن به تبلیغات به آن فکر می کنید. رسانه پولی به هر رسانه ای گفته می شود که شرکت شما برای دریافت پیام ها هزینه پرداخت می کند. برخی از نمونه های رایج عبارتند از تبلیغات روزنامه یا تبلیغات نمایش دیجیتال پولی. 

  • رسانه های متعلق به : رسانه هایی که در آنها شرکت شما به طور کامل پیام رسانی را کنترل می کند. وب سایت شرکت شما، کانال های رسانه های اجتماعی، ویترین فروشگاه ها یا بروشورها همگی نمونه هایی از رسانه های متعلق به شرکت شما هستند.

  • رسانه های به دست آمده: تبلیغاتی که به صورت ارگانیک به دست می آید. روابط عمومی، تبلیغات شفاهی، کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی ویروسی و محتوای اینفلوئنسر ارگانیک همگی نمونه هایی از رسانه های کسب شده هستند.

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال بازاریابی در محیط دیجیتال است. بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی ایمیلی همگی نمونه هایی از بازاریابی دیجیتال هستند. این همچنین می تواند شامل تبلیغات دیجیتال مانند کمپین های تبلیغاتی پولی در رسانه های اجتماعی یا نمایش تبلیغات در شبکه تبلیغات گوگل باشد.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی زیرمجموعه خاصی از بازاریابی دیجیتال است. این تمرین استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی به عنوان راهی برای استراتژی بازاریابی شما است. بازاریابی رسانه های اجتماعی اغلب برای کمک به افزایش آگاهی از برند برای افرادی که تازه در مورد محصول شما یاد می گیرند استفاده می شود. این نوع بازاریابی در تجارت به مصرف کننده (B2C) یا شرکت های تجارت الکترونیک برای کمک به فروش کالاهای مصرفی رایج است.

بخوانید: راهنمای 6 مرحله ای شما برای ایجاد و مدیریت یک تقویم محتوای رسانه های اجتماعی

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا استراتژی استفاده از محتوای طولانی برای جذب مشتری به وب سایت شما است. بازاریابی محتوا اغلب در شرکت های تجاری (B2B) در ترکیب با بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) برای جذب مشتریان بالقوه استفاده می شود. این نوع بازاریابی معمولاً یک استراتژی بازاریابی دیجیتال با سرعت پایین تری است، اما می تواند پاداش های زیادی را به همراه داشته باشد.

انواع رایج تبلیغات

تبلیغات می تواند به اشکال مختلف باشد. در اینجا رایج ترین انواعی که می بینید آورده شده است.

تبلیغات سنتی

بیلبوردها، تبلیغات رادیویی، تبلیغات چاپی، پست مستقیم و سایر اشکال تبلیغات نمایشی اغلب به عنوان تبلیغات سنتی شناخته می شوند. اینها تبلیغاتی هستند که در منطقه ای نمایش یا پخش می شوند که تعداد زیادی از مردم می توانند آنها را ببینند.

تبلیغات دیجیتال

مانند تبلیغات سنتی، تبلیغات دیجیتال تبلیغاتی است که در یک کانال دیجیتال نمایش داده می شود. تبلیغات دیجیتال اغلب بخشی از تلاش های بازاریابی یک شرکت است، زیرا تنظیم کردن مخاطبان هدف و ارائه پیام های بسیار خاص بسیار آسان تر است. 

تبلیغات دیجیتال می تواند تبلیغات نمایشی، پست های حمایت شده در رسانه های اجتماعی یا تبلیغات پولی موتور جستجو باشد.

چگونه برای کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی برنامه ریزی کنیم

ایجاد یک کمپین بازاریابی از ابتدا می تواند دلهره آور باشد. خبر خوب این است که لازم نیست از صفر شروع کنید. در اینجا مراحل اساسی برای شروع یک کمپین بازاریابی جدید آورده شده است. 

مرحله 1: اهداف خود را تعیین کنید

ایجاد یک استراتژی بازاریابی مانند تعیین یک نقطه راه برای یک سفر جاده ای است: قبل از اینکه بتوانید مسیری را که طی می کنید ترسیم کنید، باید مقصد را در ذهن داشته باشید. تصمیم بگیرید که دوست دارید تیم بازاریابی شما به چه اهدافی دست یابد تا بتوانید شروع به ایجاد استراتژی برای رسیدن به آن اهداف کنید.

هنگامی که استراتژی خود را ایجاد می کنید، مطمئن شوید که می توانید اهداف خود را پیگیری و اندازه گیری کنید. اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، سعی کنید از قالب هدف SMART استفاده کنید تا مطمئن شوید که اهداف شما قابل اندازه گیری هستند. یا اگر چندین طرح دارید که به یک هدف بزرگ‌تر کمک می‌کند ، اهداف و نتایج کلیدی (OKRs) را تنظیم کنید.

مثال هدف استراتژی بازاریابی:

شروع سه ماهه سوم است و تیم بازاریابی شما بازخوردهایی را از تیم روابط عمومی دریافت می کند که میزان آگاهی از برند شرکت شما زیر 10 درصد است. تیم شما هدف خود را افزایش آگاهی از نام تجاری تا پایان سه ماهه چهارم تا 15 درصد قرار داده است. 

بازاریابی در مقابل تبلیغات: آیا آنها یکسان هستند؟

نه، تبلیغات و بازاریابی یکسان نیستند. اگرچه، آنها مفاهیم مرتبطی هستند که اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. بازاریابی یک استراتژی پیچیده است، در حالی که تبلیغات یکی از شناخته شده ترین جنبه های آن است. در واقع، تبلیغات تنها بخشی از بازاریابی است و تنها یک مرحله در کل محدوده یک طرح بازاریابی است. همین امر در مورد تبلیغات رسانه های اجتماعی و بازاریابی رسانه های اجتماعی نیز صدق می کند. برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر، درک تفاوت های ظریف بین بازاریابی و تبلیغات بسیار مهم است.

تبلیغات بخش خاص تری از استراتژی بزرگتر بازاریابی است. تبلیغات و تبلیغات رسانه های اجتماعی به طور کلی بر جلب توجه عمومی به برند یا محصول شما متمرکز است. علاوه بر این، تبلیغات به معنای انتقال برند یا محصول شما به بازار است. از این رو، تمرکز بر گرفتن استراتژی ها از بازاریابی و استفاده از آنها برای ایجاد آگاهی در بین مخاطبان است.

برخی از اشکال اساسی تبلیغات عبارتند از:

  • تبلیغات رسانه های اجتماعی: پست ها و تبلیغات پولی در سایت ها و برنامه های رسانه های اجتماعی.
  • تبلیغات بنری و پاپ آپ: بیشتر در وب سایت ها و اپلیکیشن های موبایل دیده می شوند و عموماً کاربران را هدف قرار می دهند.
  • پوسترها، بیلبوردها و تابلوها: تبلیغات فیزیکی قرار داده شده در فروشگاه ها و فضای باز که توسط مردم دیده می شود و باعث گسترش آگاهی از برند می شود.
  • تبلیغات دیجیتال: تبلیغات در وب سایت ها و دستگاه های کاربر که برای مخاطبان هدف شما ارائه می شود.
  • کمپین های تبلیغاتی و حمایت ها: پرداخت به افراد مشهور برای تبلیغ برند یا محصول شما، یا اجرای کمپین هایی برای جلب توجه.
  • تبلیغات PPC: قرار دادن تبلیغات آنلاین طراحی شده برای هدایت ترافیک به وب سایت یک برند. برندها همچنین داده های مصرف کننده را از این تبلیغات به دست می آورند و به ازای هر کلیکی که از هر تبلیغ ایجاد می کنند، هزینه پرداخت می کنند.

بازاریابی چیست؟

بازاریابی یک فرآیند پیچیده و جامع با هدف رساندن محصول یا برند شما به طور موثر به مخاطبان هدف شما است. بازاریابی و بازاریابی رسانه های اجتماعی به طور کلی بازار را برای شناسایی نیازهای مشتریان شما مورد مطالعه قرار می دهد. علاوه بر این، این یک استراتژی بلند مدت است که به زمان و تحقیق زیادی نیاز دارد. بنابراین، آن را به عنوان پایه و اساس برند و تصویر محصول خود در نظر بگیرید.

برخی از جنبه های اساسی بازاریابی عبارتند از:

  • تحقیقات بازار و مصرف کننده: تحقیق در مورد اینکه مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و چه چیزی ممکن است برای آنها جذاب باشد. همچنین تحلیل شرایط بازار، تقاضا و رقابت برای ساخت محصول مناسب.
  • تبلیغات و تبلیغات: ایجاد تبلیغات و کمپین هایی برای ترویج نام تجاری خود و ایجاد آگاهی.
  • خدمات مشتری و روابط عمومی: مدیریت ادراک عمومی برند و دستیابی به مشتریان هدف.
  • استراتژی های فروش و کسب و کار: تجزیه و تحلیل فروش و استراتژی های تجاری به منظور به حداکثر رساندن درآمد، سود و مقیاس پذیری کسب و کار.

بازاریابی در مقابل تبلیغات: تفاوت چیست؟

اگر قبلاً این کار را نکرده اید، وقت آن است که به لیگ بزرگ بپیوندید و دیجیتالی شوید! دیجیتال مارکتینگ هنجار جدیدی است – این کانال بازاریابی سریع‌ترین رشد را دارد و هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت ندارد. 

در واقع، بیشتر کسب‌وکارها در سال 2021 بیشتر از سال 2020 برای بازاریابی دیجیتال هزینه کردند و قصد دارند با ورود به سال 2022 هزینه‌های خود را افزایش دهند. اما این واقعاً نباید تعجب‌آور باشد – بازاریابی همیشه در مورد سه چیز بوده است: مکان، مکان. ، مکان و امروزه، مخاطبان هدف شما تا حد زیادی آنلاین هستند. 

بازار دیجیتال قدرت خرید زیادی را به دست مصرف کنندگان و خریداران بازگردانده است و بسیاری از بازاریابان (هوشمند) را مجبور می کند تا خلاقیت بیشتری داشته باشند و بسیار معتبرتر و همچنین مفیدتر باشند. امروزه، مصرف کنندگان در طول روز به طور یکپارچه از کانالی به کانال دیگر می پرند و به طور فزاینده ای – این کانال ها دیجیتالی هستند. 

مصرف کننده معمولی قبل از تصمیم گیری برای خرید، درباره خدمات، محصولات، راه حل ها و برندها تحقیق می کند. فناوری دیجیتال طیف وسیعی از ابزارهای جدید و هیجان انگیز را در اختیار بازاریابان قرار می دهد و به آنها اجازه می دهد در رویکرد تبلیغاتی خود استراتژیک تر و متمرکزتر باشند. اگر بخواهید پیام، تبلیغات یا کمپین بازاریابی خود را در مقابل مخاطبان هدف خود قرار دهید تا به آنها در تصمیم گیری خرید کمک کند، تبلیغات دیجیتال به سادگی منطقی است. 

تفاوت در چیست؟

قبل از شروع صحبت در مورد تبلیغات، مهم است که در مورد بازاریابی و تبلیغات صحبت کنیم. این اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، زمانی که در واقعیت، تمایزات کلیدی بین آنها وجود دارد که باید بدانید.

بنابراین، به هر حال بازاریابی چیست؟ بازاریابی شامل برنامه ریزی، اجرا و کنترل سیستماتیک اجزای مختلف برای گرد هم آوردن خریداران و فروشندگان است. از سوی دیگر، تبلیغات به سادگی یکی از اجزای بازاریابی است. تبلیغات شامل قرار دادن تبلیغات در رسانه هایی از جمله اینترنت، روزنامه ها، مجلات، بیلبوردها، تلویزیون، رادیو و پست مستقیم است. تبلیغات پرهزینه ترین جنبه بازاریابی است. به همین دلیل، مهم است که درک کاملی از نحوه عملکرد آن داشته باشید تا بتوانید بیشترین سود را برای پول خود داشته باشید. 

تبلیغات دیجیتال چیست؟

در سال 2021، پردرآمدترین نوع تبلیغاتی که باید در مورد آن بدانید تبلیغات دیجیتال است. تبلیغات دیجیتال شامل تبلیغات در کانال ها و پلتفرم های دیجیتال از جمله موتورهای جستجو، برنامه های رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و موارد دیگر است. 

چرا از تبلیغات دیجیتال استفاده کنیم؟

دنیای تبلیغات دیجیتال می تواند برای تازه واردانی که به روش های سنتی تبلیغات عادت کرده اند، گیج کننده و طاقت فرسا باشد. و در حالی که تبلیغات دیجیتال ممکن است با کمی منحنی یادگیری همراه باشد، ضروری است که با روش های تبلیغات دیجیتال آشنا شوید تا بتوانید به طور موثر تجارت خود را رشد دهید.

اگر هنوز متقاعد نشده اید که تبلیغات دیجیتال ارزش وقت و تلاش شما را دارد، در اینجا برخی از دلایل استفاده از تبلیغات دیجیتال آورده شده است: 

هزینه

باور کنید یا نه، اما تبلیغات دیجیتال نسبتاً مقرون به صرفه است! به جای اینکه مجبور شوید ده ها هزار دلار برای راه های تبلیغات سنتی خرج کنید، می توانید بودجه ای را تعیین کنید که برای شما مناسب باشد زیرا اکثر تبلیغات دیجیتال به ازای هر کلیک هزینه دارند. این بدان معناست که شما فقط زمانی پرداخت می کنید که شخصی روی محتوای شما کلیک کند. 

همانطور که گفته شد، هزینه ای که برای هر کلیک پرداخت می کنید بسته به پلتفرم مورد استفاده، نوع تبلیغات و صنعت شما بسیار متفاوت است. 

این بودجه و بازده به سادگی با روش های تبلیغاتی سنتی امکان پذیر نیست. 

هدف گذاری

یکی دیگر از مزایای تبلیغات دیجیتال این است که قابلیت های هدف گیری دقیقی را ارائه می دهد. این به این دلیل است که پلتفرم‌های آنلاین داده‌هایی را درباره کاربران جمع‌آوری می‌کنند که می‌توانید هنگام تلاش برای تبلیغ آنلاین از آنها استفاده کنید. هدف‌گذاری تضمین می‌کند که به افراد علاقه‌مند به کسب‌وکارتان دسترسی پیدا می‌کنید و شانس بیشتری برای تبدیل به شما می‌دهد.

به عنوان مثال، بگویید که تلاش می کنید به جمعیت هدف خود در مورد زنان جوان برسید. بسته به پلتفرمی که روی آن تبلیغ می‌کنید، می‌توانید بر اساس جنسیت، سن، موقعیت جغرافیایی، پیشینه تحصیلی، درآمد، رویدادهای زندگی، سرگرمی‌ها، علایق و موارد دیگر هدف قرار دهید. بنابراین به جای اینکه فقط به دنبال دستیابی به زنان جوان باشید، می توانید به طور خاص زنان 18 تا 35 ساله در ایالات متحده را با مدرک دانشگاهی، با درآمد بالاتر از متوسط، علاقه مند به سلامت و زیبایی هدف قرار دهید. 

منطقی است که یک رویکرد هدفمندتر موثرتر باشد زیرا می توانید بر اساس علایق خاصی که به برند و محصولات شما مربوط می شود به افراد دسترسی پیدا کنید. 

شایان ذکر است که iOS 14 محدودیت هایی را برای ردیابی و هدف قرار دادن کاربران iOS معرفی کرده است. iOS 14 جدید دارای قابلیتی است که به کاربران اجازه می دهد از ردیابی شرکت کنند یا از آن خارج شوند. داده‌هایی که مثلاً از فیس‌بوک پیکسل یا Insights از اینستاگرام جمع‌آوری شده‌اند. 

تجزیه و تحلیل

در نهایت، تبلیغات دیجیتال به شما امکان دسترسی به تجزیه و تحلیل های ارزشمند را می دهد که می توانید از آنها برای بهبود تلاش های تبلیغاتی و کسب و کار کلی خود استفاده کنید. شما به راحتی می توانید موفقیت یک کمپین تبلیغاتی دیجیتال را در طول عمر آن پیگیری کنید. اگر عملکرد خوبی ندارد، می‌توانید تغییراتی ایجاد کنید تا آن را به مسیر اصلی بازگردانید. 

تبلیغات دیجیتال همچنین اطلاعات ارزشمندی در مورد مخاطبان در اختیار شما قرار می دهد. بیایید بگوییم که هنوز دقیقاً مطمئن نیستید که مخاطب هدف شما چه کسی باشد. کمپین تبلیغات دیجیتال شما می تواند اطلاعاتی را بر اساس ویژگی هایی مانند مخاطبان مشابه در اختیار شما قرار دهد. از آنجا، می توانید شروع به یادگیری بیشتر در مورد مخاطبان هدف خود کنید و استراتژی تبلیغات دیجیتال خود را بیشتر تنظیم کنید. 

بهترین تکنیک های تبلیغات دیجیتالی که کار می کنند چیست؟

از زمان آغاز به کار خود در بیش از 25 سال پیش، تبلیغات دیجیتال به طور پیوسته نوآوری شده است. امروزه تکنیک ها و استراتژی های موثر تبلیغات دیجیتالی وجود دارد که با استفاده از موثرترین آنها می توانید به راحتی حجم زیادی از ترافیک هدفمند را به وب سایت خود هدایت کنید. 

بهینه سازی موتور جستجو

داشتن یک وب سایت در عصر حاضر امری مسلم است - این حتی جای بحث ندارد. اما چیزی که باید روی آن تمرکز کنید، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. با سرمایه گذاری در سئو، می توانید به طور موثر وب سایت خود را بهبود بخشید تا به آن کمک کنید تا رتبه خوبی در موتورهای جستجو مانند Google برای جستجوهای مرتبط با خدمات یا محصولات شما کسب کند. 

سئو شامل ترکیب کلمات کلیدی خاص مرتبط با خدمات یا محصولات شما در وب سایت شما است. هنگامی که مصرف کنندگان آن کلمات کلیدی خاص را در گوگل جستجو می کنند، صفحات مرتبط در نتایج ظاهر می شوند. 

شما می توانید بهترین کلمات کلیدی برای صفحات وب خود را با انجام کمی تحقیق در مورد کلمات کلیدی شناسایی کنید تا ببینید که مخاطبان هدف شما در حال جستجو هستند و همچنین رقبای شما کدام کلمات کلیدی داغ را هدف قرار می دهند. هدف در اینجا انتخاب کلمات کلیدی مورد استفاده توسط مخاطبان هدف و جذب آنها به وب سایت شما است. 

سئو ابزاری باورنکردنی برای کمک به تبلیغ برند شما برای مصرف کنندگان است. سرمایه‌گذاری در این رویکرد تبلیغات دیجیتال می‌تواند در معرض دید، ترافیک و در نهایت نرخ تبدیل شما را افزایش دهد. با این حال، سئوی کامل به زمان زیادی نیاز دارد، اما نتایج می تواند ارزش آن را برای کسب و کار شما داشته باشد. 

استخدام یک آژانس تبلیغاتی بزرگ مانند MuteSix را در نظر بگیرید که می تواند SEO را برای شما انجام دهد. به این ترتیب، می توانید زمان خود را بر روی آنچه مهم است متمرکز کنید - کسب و کار. 

اجتماعی پولی

شکی نیست که تبلیغات از طریق رسانه های اجتماعی فقط سال به سال در حال رشد و افزایش است. این اعداد را در نظر بگیرید: 3.80 میلیارد حساب رسانه اجتماعی تلفن همراه فعال در سراسر جهان وجود دارد که هر روز 1.3 میلیون کاربر جدید فعال رسانه های اجتماعی تلفن همراه اضافه می شود. طبق آمار کارشناسان و تبلیغات، بودجه تبلیغات رسانه های اجتماعی - در سراسر جهان - از 16 میلیارد دلار به 31 میلیارد دلار تنها در دو سال گذشته دو برابر شده است. 

با توجه به آنچه گفته شد، دو نوع تبلیغات آنلاین رسانه های اجتماعی، ارگانیک (یک تکنیک دهان به دهان آنلاین) و پولی هستند. قرار دادن تبلیغات پولی، داستان‌های حمایت‌شده، یا پست‌های تبلیغاتی، راه‌های محبوبی برای دستیابی به اطلاعات جمعیتی برند بدون پرداخت بسته‌ای هستند. از میان تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، توییتر و فیس‌بوک برای شرکت‌ها برای دستیابی به مشتریان جدید محبوب‌ترین‌ها هستند، و LinkedIn یک رویکرد محبوب برای فروش B2B است.  

جستجوی پولی یا پرداخت به ازای کلیک (PPC)

تبلیغات Pay-Per-Click (PPC) مفهوم خود را دقیقاً در نام توضیح می دهند: اینها تبلیغاتی هستند که تبلیغ کنندگان فقط زمانی که بیننده روی آنها کلیک می کند هزینه آن را پرداخت می کنند که به قدرت PPC به عنوان یک ابزار کمک می کند. بنابراین، به عنوان مثال، اگر تبلیغ شما توسط 100 نفر مختلف دیده شود و فقط یک نفر روی آن کلیک کرده باشد، هزینه تبلیغ شما صرفاً حول یک نفر است که کلیک کرده است. 

به خاطر داشته باشید که 64.6 درصد از بینندگان زمانی که به دنبال خرید یک کالا یا خدمات آنلاین هستند، روی تبلیغات گوگل کلیک می کنند. با استخدام یک آژانس تبلیغاتی با تجربه مانند MuteSix ، این شانس ها را افزایش دهید . 

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی مسلماً ساده‌ترین نوع تبلیغات دیجیتال هستند، زیرا دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد – صرفاً ویدیویی که یک برند، محصول یا خدمات را به نحوی، شکل یا شکلی تبلیغ می‌کند. برای مثال، تبلیغات ویدیویی می‌توانند به‌عنوان یک آگهی تجاری رنگارنگ، درست قبل از تماشای ویدیوهای دیگر در فیس‌بوک یا یوتیوب نشان داده شوند، یا می‌توانند به عنوان تبلیغات نمایشی یا بومی ادغام شوند.

محبوبیت تبلیغات ویدیویی به‌ویژه در میان نسل جوان‌تر، مانند آتش‌سوزی در حال افزایش است. با این حال، چالش‌برانگیزترین بخش ایجاد آن‌ها زمان و تلاشی است که برای برنامه‌ریزی و توسعه یک ویدیوی جذاب که از نظر بصری جذاب باشد، پیام را به اشتراک بگذارد، و برند را به زبان بیاورد، و همچنین پخش صدا یا موسیقی هیجان‌انگیز در پس‌زمینه لازم است. . 

علیرغم اینکه زمان برترین نوع تبلیغات دیجیتال است، ثابت شده است که بسیار موثر است. چرا؟ از آنجا که بینندگان می توانند محتوا را جذب کنند و بدون تلاش زیاد درباره برند شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و تبلیغ کنندگان زمان بسیار آسان تری را برای جلب توجه مخاطب هدف خود خواهند داشت. 

برای اطمینان از ایجاد بهترین تبلیغات ویدیویی برای افزایش آگاهی از نام تجاری و جذب مشتریان بالقوه، بهتر است کارشناسان را بیاورید . به این ترتیب، می توانید زمان ارزشمند خود را صرف کار بر روی محصولات و خدمات خود کنید تا کمپین بازاریابی خود. 

بازاریابی ایمیلی و بازاریابی پیامکی

بازاریابی ایمیلی ممکن است یکی از قدیمی‌ترین شکل‌های بازاریابی آنلاین باشد، اما هنوز هم یکی از موثرترین استراتژی‌ها و تکنیک‌های بازاریابی است. وقتی کسب‌وکار شما از ایمیل استفاده می‌کند، می‌توانید مستقیماً در صندوق‌های ورودی شخصی به اعضای فردی از مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید. 

ایمیل ها یک راه عالی برای ارتباط نه تنها با مشتریان فعلی بلکه مشتریان بالقوه هستند. می توانید اطلاعات مفیدی در مورد خدمات یا محصولات جدید ارسال کنید، خبرنامه های هفتگی یا ماهانه و حتی معاملات متناسب با بخش های مختلف مخاطبان خود را ارسال کنید. 

بازاریابی پیامکی تکامل بازاریابی ایمیلی است. ارسال پیامک به مشتریان نه تنها ارتباط شخصی مستقیم بین شما و آنها را امکان پذیر می کند، بلکه به شما قدرت بازاریابی می دهد تا مخاطبان خود را بدون توجه به اینکه کجا هستند یا در حال انجام چه کاری هستند، فوراً هدف قرار دهید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۷۰ درصد آمریکایی‌ها به صورت روزانه گوشی هوشمند حمل می‌کنند و از آن استفاده می‌کنند. این تعداد احتمالا افزایش خواهد یافت! بازاریابی پیامکی برای مشاغل در هر اندازه و صنایع بسیار مهم است.

موفقیت یک سازمان به بازاریابی و تبلیغات نسبت داده می شود. تولید و توزیع یک محصول تا حد زیادی به هر دو استراتژی فروش بستگی دارد.

 

اکیداً توصیه می شود که 7 تا 8 درصد از درآمد ناخالص را در جبهه فروش صرف کنید. بنیاد بازاریابی و تبلیغات شامل مدیریت برند است.

اکثر مردم فکر می کنند بازاریابی و تبلیغات یکسان هستند. این کاملاً نادرست است. تبلیغات یک عمل مستقیم در نظر گرفته می شود در حالی که بازاریابی یک تحقیق و عمل است.

 

این یک فرآیند تجاری برای شناسایی نیازهای در حال تغییر مشتریان برای تولید و ردیف کردن محصولات برای نیاز آنها است. این شامل تحقیقات گسترده ای از داده های موجود برای طراحی و ایجاد یک محصول مناسب برای مخاطبان در دسترس است.

بازاریابی همچنین فرآیندی برای شناسایی مشکلات مشتری است. مشکلات مشتری با یک محصول جامع به خوبی برطرف می شود.

همچنین راهی برای بهتر شدن رقبا در بازار است. داده کاوی شامل بسیاری از فرآیندها می شود و راه حل های احتمالی با توجه به مکان و قیمت نقشه برداری می شوند.

بازاریابی در واقع یک فرآیند تجاری بلندمدت است که همیشه بازار را درک می کند. در واقع این فقط در مورد ارتقاء نیست. همه چیز در مورد شناسایی و عرضه محصول مورد نیاز به مشتریان است.

 

بازاریابی شامل 6 P است که عبارتند از قیمت، تبلیغات، مکان، افراد، محصول و فرآیند. بازاریابی به شدت بر بهبود اعداد فروش متمرکز است.

جنبه اصلی بازاریابی ایجاد شهرت در بین مشتریان است. مدیریت اثربخش برند از طریق شناسایی نیازهای مناسب برای عرضه محصول مناسب با قیمت مناسب اتفاق می افتد.

استراتژی های بازاریابی قیمت یک محصول و راه های توزیع محصول را نیز تعیین می کنند. این نقش بزرگی در ایجاد رابطه با مردم و شرکت دارد.

تبلیغات یک استراتژی بازاریابی برای ایجاد آگاهی در بین مردم در مورد یک محصول یا خدمات است. این یک تاکتیک تبلیغاتی است که باعث می شود مردم محصول یا خدمات را بخرند.

 

این یک استراتژی تأثیرگذار پولی است که توسط سازمان برای وادار کردن مردم به خرید محصول استفاده می شود. تبلیغات اطلاعاتی است که به شیوه ای خلاقانه در مورد برند و محصول به مردم منتقل می شود.

تبلیغات ارتباطی یک طرفه است که قصد دارد مشتریان را از یک محصول خاص آگاه کند. تبلیغات یک فرآیند تجاری کوتاه مدت است که بخشی از بازاریابی تجاری را تشکیل می دهد.

تبلیغات را می توان به عنوان شخصی و غیر شخصی طبقه بندی کرد. تبلیغات در تلویزیون ها، رادیوها و روزنامه ها غیر شخصی هستند، در حالی که تبلیغات از طریق پلت فرم رسانه های اجتماعی که شامل پشتیبانی از کوکی ها می شود، شخصی تلقی می شود.

بر اساس رسانه های تبلیغاتی، تبلیغات به عنوان تبلیغات چاپی طبقه بندی می شود. مجلات، روزنامه، بروشور و غیره، تبلیغات پخش. تلویزیون و رادیو، تبلیغات در فضای باز؛ بنر، پرچم، تبلیغات دیجیتال ; از طریق اینترنت و دستگاه های دیجیتال.

 

اهداف تبلیغات سه جانبه است. اطلاع رسانی، تأثیرگذاری و یادآوری. در درجه اول با تمرکز بر انتقال اطلاعات، هدف برجسته هر تبلیغ تأثیرگذاری بر مردم است و در نهایت تبلیغات مکرر به افراد کمک می کند محصول یا خدمات را یادآوری کنند.

تبلیغات به بهبود فروش برای یک سازمان کمک می کند. علاوه بر این به ایجاد برند و همچنین تغییر نگرش مشتری نسبت به خرید محصول کمک می کند.

 

در آینده Dتبلیغات دیجیتال

بر اساس آنچه تا کنون به آن پرداخته ایم، احمقانه نیست که بگوییم تبلیغات دیجیتال قطعا آینده است. اما فقط حرف ما را قبول نکنید - در اینجا چند آمار وجود دارد که از آن پشتیبانی می کند و شما را متقاعد می کند که باید در اسرع وقت تبلیغات دیجیتال را شروع کنید: 

  • تقریباً همه خریداران تبلیغات انتظار دارند تبلیغات دیجیتال بیش از 50٪ از کل بودجه بازاریابی آنها را تنها در مدت دو سال تشکیل دهد.
  • هزینه های تبلیغات دیجیتال در سراسر جهان در سال 2020 به 378 میلیارد دلار رسید - رقمی که پیش بینی می شود تا سال 2024 به 646 میلیارد دلار افزایش یابد.
  • شصت و دو درصد از شرکت‌ها یک استراتژی بازاریابی همه‌کانالی دارند یا قصد دارند که بسیاری از کانال‌های مختلف
  • ذکر شده در بالا، از جمله SEO، رسانه‌های اجتماعی، PPC، ایمیل، پیامک و غیره را در خود داشته باشند.