واحد پشتیبانی و پاسخگویی جام ارژنگ جهت ارائه مشاوره و رسیدگی به امور مشتریان گرامی بطور شبانه روزی در خدمت شماست.
6 روش بازاریابی محتوا
6 روشی که بازاریابی محتوا بر همه چیز تأثیر می گذارد
بازاریابی محتوا چیزی فراتر از نوشتن وبلاگ و تولید یک خبرنامه ایمیلی است. این به عنوان پایه ای برای تقریباً تمام استراتژی های بازاریابی شما عمل می کند، از تبلیغات پولی گرفته تا دسترسی افراد تأثیرگذار به رسانه های کسب شده خود.
اما بازاریابی محتوا دقیقاً چیست؟ و آن چرا اهمیت دارد؟ قبل از اینکه روشهایی را که محتوا بر تمام جنبههای استراتژی بازاریابی شما تأثیر میگذارد بحث کنیم، بیایید به این بپردازیم که بازاریابی محتوا چیست.
بازاریابی محتوا چیست؟
به گفته جو پولیزی ، بنیانگذار مؤسسه بازاریابی محتوا، «بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و ثابت برای جذب و حفظ یک مخاطب کاملاً تعریف شده – و در نهایت، سودآوری متمرکز است. اقدام مشتری.”
به زبان ساده، این بدان معناست که بازاریابی محتوا از بخشهایی از محتوا مانند وبلاگها، کتابهای الکترونیکی، خبرنامهها و ویدیوها برای ارائه اطلاعات در تمام مراحل قیف بازاریابی استفاده میکند. از این طریق، بازاریابان به امید تبدیلهای آینده به مخاطبان خود آموزش میدهند. بازاریابی محتوا، مانند سئو، یک بازی طولانی است و به یک استراتژی توسعه یافته نیاز دارد تا بیشترین بهره را از قطعات خود ببرید.
بیشتر قطعات محتوا در اولویت استراتژیهای قیف هستند، اما میتوانند مکمل سایر کانالهای فروش و بازاریابی نیز باشند. به همین دلیل است که همانطور که می گوییم بازاریابی محتوا بر همه چیز تأثیر می گذارد.
چگونه محتوا بر استراتژی بازاریابی شما تأثیر می گذارد
در عصر تبلیغات امروزی، دلیلی وجود ندارد که بازاریابان محتوا را در استراتژی تمام قیف خود قرار ندهند. در زیر پنج روشی که بازاریابی محتوا بر هر کاری که انجام میدهید تأثیر میگذارد، از ایجاد وبسایت تا معرفی مشتریان یا مشتریان جدید آورده شده است:
1. این یک ابزار آموزشی است
همانطور که جو پولیزی قبلاً به اشتراک گذاشت، محتوای عالی ارزشمند، مرتبط و سازگار است. علاوه بر آن محتوای ارزشمند آموزشی نیز هست. میتوانید از وبلاگها، مقالات، بیانیههای مطبوعاتی، ویدیوها، پادکستها و موارد دیگر برای آموزش مشتریان خود قبل از تصمیم به خرید استفاده کنید.
به عنوان مثال، اگر شخصی قصد خرید یک خودروی جدید را دارد، قبل از تصمیم گیری باید در مورد گزینه های خود تحقیق کند. آنها ممکن است گزینههای خود را از طریق پستهای وبلاگ، پستهای رسانههای اجتماعی، مقالات تأثیرگذاران در مورد موضوع، و سایر راههای محتوا تحقیق کنند. اینها نمونه هایی از بالای قیف، محتوای آموزشی هستند.
2. آگاهی از برند را افزایش می دهد
راه دیگری که بازاریابی محتوا به استراتژی بازاریابی کامل شما کمک می کند، این است که آگاهی از برند را بیشتر کرده و به شما کمک می کند تا به یک رهبر فکری در فضای خود تبدیل شوید. Glossier ، یک برند آرایشی "با الهام از زندگی واقعی" در واقع از یک وبلاگ موفق به نام Into the Gloss شروع به کار کرد . بنیانگذار امیلی وایس، وبلاگ موفق خود را با تولید محتوای مهم، تماشای آنچه در بین مخاطبانش طنین انداز میکرد و ایجاد محصولاتی متناسب با آن، به یک خط تولید کامل تبدیل کرد. در واقع، این شرکت هنوز هم از رسانه های اجتماعی مانند نظرات اینستاگرام برای هدایت انتشار محصولات خود استفاده می کند. برای وایس، محتوا پایه و اساس کل شرکت او بود و موفقیت آمیز بوده است، زیرا گلوسیر پیروان "فرقه مانند" جمع آوری کرده است. به دلیل محتوای ارگانیک و رسانه های اجتماعی.
3. رسانه های پولی را تکمیل می کند
رسانه های پولی، از جمله تبلیغات نمایشی، PPC و تبلیغات اجتماعی می توانند از محتوا بهره مند شوند. رسانه های پولی، مانند همه استراتژی های بازاریابی، باید قیف بازاریابی کامل را تامین کنند. این بدان معناست که هر تبلیغی نباید با فراخوان اقدام «اکنون خرید» به صفحه تبدیل هدایت شود. اگر یک مصرف کننده قبلاً نام تجاری شما را نشنیده باشد، بعید است که بلافاصله بدون انجام تحقیقات بیشتر اقدامی انجام دهد.
در عوض، برخی از تبلیغات شما باید به بخشهای آموزنده مانند پستهای وبلاگ، اینفوگرافیکها یا ویدیوها هدایت شوند. اگرچه ممکن است فوراً کاربر را تبدیل نکنید، این رویکرد راهی عالی برای معرفی آنها به برند شما است. از آنجا، میتوانید آنها را مجدداً هدفگیری کنید و تبلیغات بیشتری را به آنها ارائه دهید که باعث جذب میشوند.
4. با SEO کار می کند
بازاریابی محتوا به تنهایی میتواند ابزار قدرتمندی باشد، اما زمانی که با استراتژیهای سئو مانند تحقیق کلمات کلیدی، هدف جستجوی کاربر و گزارشدهی ترکیب شود، موثرتر است. استراتژی محتوای شما باید مبتنی بر داده باشد، اما شامل ایده های خلاقانه نیز باشد. تحقیقات گسترده کلمات کلیدی برای همه استراتژی های وبلاگ نویسی برای نشان دادن روش پشت کار ضروری است. این و بهینه سازی های درون صفحه به برندها کمک می کند تا در صفحه اول گوگل رتبه ارگانیک داشته باشند. همه اینها در کنار هم باعث می شود بازاریابی محتوایی با کیفیت تری انجام شود.
5. می توان از آن به عنوان مواد فروش استفاده کرد
با درک شخصیت های خریدار خود و دانستن اینکه مشتریان بالقوه شما به خوبی به چه چیزی پاسخ می دهند، می توانید از محتوا برای کمک به تیم فروش خود استفاده کنید . این قطعات ممکن است شامل مطالعات موردی، توصیفات، تابلوهای فروش و موارد دیگر باشد. به گفته HubSpot ، مهمترین محتوای بازاریابی محصول برای فعال سازی فروش عبارتند از:
- کپی صفحه محصول
- ویدئوهای محصول
- مطالب وبلاگ
- مطالعات موردی
- ROI گزارش می دهد
- دموی محصول
- نظرسنجی ها
- ارائه های فروش
- برگه های مروری
محتوا می تواند به عنوان یک ابزار فروش برای کسب و کارهای B2B و B2C استفاده شود. از اینکه از تیم فروش خود بپرسید که به چه نوع محتوایی نیاز دارند نترسید و برای ایجاد یک استراتژی برای تولید این محتوای ته قیف تلاش کنید.
6. طراحی وب سایت شما را هدایت می کند
اگر در حال برنامه ریزی برای طراحی مجدد یا به روز رسانی وب سایت هستید، باید محتوا را در مراحل اولیه در نظر بگیرید. UX خوب یا تجربه کاربری، هم توسط طراحی و هم محتوا هدایت می شود. شما هرگز نمیخواهید کسی وارد وبسایت شما شود، از طراحی زیبای شما قدردانی کند و سپس محتوای بد شما را نادیده بگیرد. در واقع، intechnic به اشتراک می گذارد که محتوا " مهم ترین چیز در وب سایت شما " است.
همانطور که می بینید، بازاریابی محتوا چیزی فراتر از تولید چند وبلاگ در ماه یا ایجاد یک اینفوگرافیک است. این ستون فقرات استراتژی بازاریابی شما است و بر هر کاری که انجام می دهید تأثیر می گذارد.
مزایا و معایب بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا می تواند به شما کمک کند مخاطبان خود را درگیر کرده و روابط ایجاد کنید و در نهایت فروش را افزایش دهید. با این حال، ممکن است چالش های خاصی وجود داشته باشد. اینها شامل فکر کردن به ایده های محتوای خوب و یافتن زمان برای نوشتن آن است.
مزایای بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا به شما کمک می کند:
- ایجاد آگاهی از برند، اعتماد و وفاداری - افرادی که محتوای شما را مصرف می کنند شروع به ایجاد تصوری از برند شما می کنند. انتشار محتوای آموزنده و کاملاً تحقیق شده به این معنی است که کسب و کار شما معتبر و قابل اعتماد خواهد بود. هر چه مخاطبان برای کسب اطلاعات بیشتر به شما اعتماد کنند، احتمال خرید از شما بیشتر خواهد شد. برندسازی را برای کسب و کار خود ببینید .
- به مخاطبانی دست یابید که ممکن است از تبلیغات اجتناب کنند - استفاده از محتوا به جای تبلیغات سنتی می تواند به شما کمک کند به مشتریان بالقوه ای دست پیدا کنید که ممکن است از نرم افزار مسدودکننده تبلیغات استفاده کنند یا فعالانه از تبلیغات سنتی اجتناب کنند یا آنها را نادیده بگیرند.
- هزینه ها را پایین نگه دارید - هیچ هزینه ای برای قرار دادن رسانه وجود ندارد و بیشتر کارها را می توان در داخل انجام داد. این بدان معنی است که هزینه شما می تواند کم نگه داشته شود.
- ترافیک و تبدیل را افزایش دهید - محتوای با کیفیت مخاطبان شما را به وب سایت شما می کشاند و ترافیک وب را افزایش می دهد. هنگامی که آنها در سایت شما قرار گرفتند، می توانید آنها را برای ثبت نام یا خرید (یعنی تبدیل) متقاعد کنید.
- از سایر تاکتیک های بازاریابی خود حمایت کنید - محتوای خوب برای موفقیت بسیاری از تاکتیک های بازاریابی دیگر مانند بهینه سازی موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی و روابط عمومی مهم است.
معایب بازاریابی محتوا
برخی از چالش های اصلی عبارتند از:
- مزایا آنی نیستند - بازاریابی محتوا می تواند یک فرآیند طولانی باشد. معمولاً قبل از مشاهده نتایج، یک دوره آزمون و خطا وجود دارد تا بفهمید چه چیزی بهتر عمل می کند.
- مهارت ها و منابع - بازاریابی محتوا می تواند زمان بر باشد. شما باید محتوا ایجاد کنید، آن را در کانال های بازاریابی خود منتشر کنید و تاثیر آن را تجزیه و تحلیل کنید. برای ایجاد انواع خاصی از محتوا مانند اینفوگرافیک ها و ویدیوها، ممکن است لازم باشد مهارت های داخلی خود را برون سپاری یا توسعه دهید.
- پیدا کردن ایدههای محتوا - ارائه ایدههایی برای موضوعات و قالبهای مؤثر جدید میتواند دشوار باشد. این کار با پیش رفتن آسان تر می شود و می تواند تأثیر محتوای قبلی را تجزیه و تحلیل کند.
- ارزیابی - اندازه گیری تأثیر بازاریابی محتوای شما بر ترافیک وب و تبدیل آنلاین نسبتاً آسان است. تعیین تأثیر محتوای شما بر شهرت، آگاهی و وفاداری برند می تواند دشوارتر باشد.
بگذارید این 15 آمار بازاریابی محتوا به شما یادآوری کنند که بله، شما در مسیر درستی هستید.
برای شروع، در سال 2019، تقریباً 25.8 درصد از کاربران اینترنت تبلیغات را در دستگاه های متصل خود مسدود می کردند. با معرفی مقررات جدید حریم خصوصی و اجرای فناوری مسدود کردن کوکی که توسط اپل و فایرفاکس هدایت می شود ، هدف گذاری تبلیغات پیچیده تر می شود .
تبلیغات همچنان گرانتر و پیچیده تر خواهد شد. و ناگفته نماند که مصرف کنندگان محتوا را به تبلیغات ترجیح می دهند. در واقع، 70 درصد از مردم ترجیح می دهند اطلاعاتی در مورد یک شرکت به دست آورند یا چیزی را از یک مقاله یا پست وبلاگ یاد بگیرند تا از یک تبلیغ سنتی. ( متریک تقاضا )
در طول قیف، محتوای خوب اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. چه محتوای خود را ایجاد کنید، چه محتوایی را از متخصصان جمع آوری کنید یا محتوای UGC را تسهیل کنید، محتوا می تواند ارزش نمایی برای تلاش های بازاریابی شما به ارمغان بیاورد.
بیایید با این 15 آمار بازاریابی محتوا به تأثیر محتوا در قیف بازاریابی نگاهی بیندازیم:
1. شناخت مخاطبان و درک ترجیحات آنها ضروری است. به عنوان مثال، تنها 22 درصد از افراد هزاره می خواهند ایمیلی را از برندی که پشتیبانی می کنند ببینند، در حالی که 57 درصد از افراد 45 تا 54 ساله می خواهند. ( HubSpot )
2. برعکس، 52 درصد از هزاره ها می خواهند ویدیوهایی را از برندهایی که پشتیبانی می کنند ببینند در حالی که تنها 25 درصد از افراد 45 تا 54 ساله این کار را می کنند. ( HubSpot )
3. 71 درصد از پاسخ دهندگان B2B اظهار داشتند که در سفر خرید خود یک وبلاگ را بررسی کرده اند. ( گزارش نسل تقاضا )
4. 32 درصد از مصرف کنندگان قبل از بررسی وب سایت، حضور یک برند در رسانه های اجتماعی را بررسی می کنند. ( انیموتو )
5. پادکست ها توسط 64 درصد از پاسخ دهندگان B2B به عنوان یک قالب محتوای ارزشمند در مرحله اولیه سفر خرید ذکر شده است - فقط از اینفوگرافیک ها (76٪) کمتر است ( گزارش نسل تقاضا )
6. امروزه مردم 2 برابر بیشتر از هر جای دیگری با برندها در تلفن همراه تعامل دارند. (با گوگل فکر کنید)
7. سیسکو پیش بینی کرد که بیش از 80 درصد از کل ترافیک اینترنت تا سال 2021 ویدیویی خواهد بود - که به این معنی است که برندها قطعاً به یک استراتژی محتوای ویدیویی نیاز دارند. ( سیسکو )
8. 87 درصد از مصرف کنندگان ویدیوهای بیشتری از برندها می خواهند. ( Hubspot )
9. اینستاگرام سریعترین پلتفرم در حال رشد برای خریدهای ویدیویی است. ( انیموتو )
10. وقتی از آنها پرسیده شد که چگونه بیشتر دوست دارند در مورد یک محصول جدید بیاموزند، بیش از دو سوم (68٪) از مصرف کنندگان گفتند که یک ویدیوی کوتاه بهتر است، بسیار جلوتر از مقالات مبتنی بر متن (15٪)، اینفوگرافیک (4). ٪ ارائه ها و طرح ها (4٪) کتاب های الکترونیکی و راهنماها (3٪). ( ویزوول )
11. 65 درصد از مصرف کنندگان محتوای B2B به شدت موافق هستند که ترجیحات بیشتری برای محتوای معتبر از تأثیرگذاران صنعت دارند. ( گزارش نسل تقاضا )
12. 73 درصد از مصرف کنندگان هنگام تصمیم گیری برای خرید تحت تأثیر حضور یک برند در رسانه های اجتماعی قرار گرفته اند. ( انیموتو )
13. به ازای هر دلار، بازاریابی محتوا 3 برابر بیشتر سرنخ تولید می کند. ( Kapost/Oracle Eloqua )
14. بازاریابی محتوایی بیش از سه برابر بیشتر از بازاریابی خارجی سرنخ ایجاد می کند و 62 درصد هزینه کمتری دارد. ( متریک تقاضا )
محتوای تولید شده توسط کاربر چیست؟
در بازاریابی، محتوای تولید شده توسط کاربر (همچنین به عنوان UGC یا محتوای تولید شده توسط مصرفکننده شناخته میشود) به محتوای مرتبط با برند شما اشاره دارد که توسط شخصی که نماینده رسمی کسب و کار شما نیست ایجاد شده است. این می تواند یک به روز رسانی رسانه های اجتماعی، یک بررسی، یک ویدیو، یک پادکست یا تعدادی از انواع دیگر باشد. اگر برند شما را شامل می شود و هیچ یک از کارمندان یا شرکت های وابسته شما آن را ایجاد نکرده اند، محتوای تولید شده توسط کاربر است.
چه چیزی باعث می شود محتوای تولید شده توسط کاربر تا این حد موثر باشد؟
متأسفانه برای ما، بازاریابان و تبلیغکنندگان ذاتاً غیرقابل اعتماد هستند. ما وظیفه داریم محصولات و خدمات را در بهترین حالت خود قرار دهیم، و در این فرآیند، جزئیاتی را که ممکن است بر تصمیمات خرید مصرف کننده تأثیر منفی بگذارد را حذف می کنیم (و گاهی اوقات ما آن را کمی زیاده روی می کنیم ).
بازاریابی محتوا مهم است، نه تنها به این دلیل که برای ایجاد اعتماد، ایجاد سرنخ و پرورش وفاداری مشتری کار می کند، بلکه به این دلیل که از طرف مصرف کننده به یک امر عادی تبدیل شده است.
این به خودی خود به تکامل آنچه مشتریان از برندهایی که با آنها در تعامل هستند کمک می کند. نادیده گرفتن آن بسیار خطرناک تر از سرمایه گذاری در آن است.
امروز کدام برند مسافرتی، غذا یا مد می تواند بدون صفحه اینستاگرام پر جنب و جوش، ویدیوها و چند کمپین اینفلوئنسر وجود داشته باشد؟
شرکتهای نرمافزاری با ویدیوها و کتابهای الکترونیکی به معلمان فناوری تبدیل شدهاند. حتی صنعت مالی با اپلیکیشنها، مراکز دانش آنلاین و ابزارهای دیگر برای کمک به افراد و مشتریان تجاری در دستیابی بهتر به اهداف مالی خود و انجام آن با سطحی از شفافیت و راحتی که 15 سال پیش سابقه نداشت، ارائه کرده است.
محتوای عالی، به ویژه استراتژیهای پویا و خوب فکر شده ، به مصرفکنندگان نشان میدهد که لیاقت بیشتری دارند.
بازاریابی محتوا هم برای مصرف کنندگان و هم برای برندها آنقدر ارزشمند است که همیشه کنار گذاشته شوند
دلیل شماره یک اهمیت بازاریابی محتوا این است که مشتریان شما از آن قدردانی می کنند. بازاریابی محتوا 3 برابر بیشتر از بازاریابی خارجی سرنخ ایجاد می کند، نرخ تبدیل را شش برابر بیشتر می کند و پتانسیل افزایش 7.8 برابری ترافیک وب را دارد.
واقعیت این است که بازاریابی محتوا واقعیت مشتری محوری را تقویت کرده است که ما اکنون در حال فعالیت در آن هستیم. از مقالات سفید تحقیق شده گرفته تا مجموعههای پادکست که شنوندگان نمیتوانند بدون آن زندگی کنند، محتوا رابطه بین برند و مصرفکننده را تغییر میدهد.
به عنوان مثال، مرکز محتوای سیسکو، شبکه را در نظر بگیرید. همه چیزهایی را دارد که هر کسی که به آن علاقه دارد یا در صنعت فناوری کار می کند می تواند علاقه مند باشد:
- یک مجله آنلاین ماهانه، FOCUS
- ویدیوهای فیسبوک Live@Cisco
- پست های وبلاگ در مورد اخبار فناوری
- بیوگرافی تیم رهبری سیسکو
آنها حتی یک پورتال خلاقانه برای بازاریابی بهترین دارایی شرکت، یعنی کارمندان آن، دارند. Meet Our Millennials در خدمت هدف سه گانه توانمندسازی کارکنان، جذب استعدادهای جدید و انسانی کردن برند برای مصرف کنندگان است.
سیسکو سال هاست که محتوا را تحت فشار قرار داده است. سیسکو در سال 2015 تحت رهبری مدیر ارشد اجرایی کارن واکر، 200 بازاریاب محتوا را جذب کرد و آنها به گذشته نگاه نکردند.
در بخش B2C، بازاریابی محتوا به همان اندازه مهم است. به برندهایی مانند نایک نگاه کنید، که بسیار فراتر از یک شرکت تبدیل شده است. نایک به شیوه ای از زندگی تبدیل شده است که الهام بخش نسل ها بوده است.
یا Sephora که با محتوای خود بر جامعه برند مسلط شده اند و مخاطبان خود را به محیطی جذاب، آموزشی و توانمند دعوت می کنند.
بازاریابی محتوا از طریق ارائه ارزش و معنا، و از طریق ارائه یک اکوسیستم کامل به افراد برای استفاده از اطلاعات، راهنمایی و ارتباط انسانی، پلی را تشکیل داده است که مصرف کنندگان می خواهند از آن عبور کنند تا با برندهای مورد علاقه خود ارتباط برقرار کنند.
راه برگشتی نیست.
بازاریابی محتوا به عنوان جایگزینی برای عصر تبلیغات آغاز شد. چیزی شبیه یک استراحت بسیار ضروری از اشباع بیش از حد تبلیغات مجلات، پوسترهای تبلیغاتی، تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات دیجیتال - تا سال 2014، هر فرد به طور متوسط 5000 آگهی را در یک روز می دید !
اما امروزه تقریباً همه بازاریابان از بازاریابی محتوا استفاده می کنند – 91 درصد از بازاریابان B2B و 86 درصد از B2C.
و (در اینجا جای تعجب نیست)، مصرف کنندگان آن را دوست دارند.
برندهایی که امروزه اهمیت بازاریابی محتوا را نادیده میگیرند، فردا مجبور خواهند بود که به عقب بروند. از سوی دیگر، کسانی که استراتژی بازاریابی محتوا دارند، در حال حاضر در سطح بعدی قرار دارند - محتوای خود را با داده های مشتری بهتر، فناوری بهتر، و شبکه توسعه یافته بهتر، چه در داخل یا چه برون سپاری، از تولیدکنندگان محتوا تقویت می کنند.
از طریق بازاریابی محتوا می آموزیم که برای چه کسانی بازاریابی می کنیم
یکی دیگر از دلایل اهمیت بازاریابی محتوا این است که راز درک مشتریان ما است. دادههایی که در حین حرکت افراد در طول سفر مشتری مشاهده میکنیم – نرخ تعامل در پستهای رسانههای اجتماعی، ویدیوهایی که مردم تماشا میکنند، کتابهای الکترونیکی که مردم دانلود میکنند، پستهای وبلاگی که تا آخر عمر میخوانند و سپس با شبکههای خود به اشتراک میگذارند – این فوقالعاده است. اطلاعات قدرتمند برای بازاریابان
با ردیابی اینکه کدام محتوا موفق ترین است، در مورد مصرف کنندگان خود اطلاعات بیشتری کسب می کنیم. این به برندهایی که سرمایه گذاری زیادی در بازاریابی محتوا دارند – و در درک ابزارهای اتوماسیون بازاریابی و CRM مهارت دارند – مزیت بزرگی می دهد. با بینش های به دست آمده، ممکن است:
- پرسونای خریدار بهتری ایجاد کنید
- بخش های دقیق تری از خریداران ایجاد کنید
- شخصیسازی را بهبود ببخشید - که من واقعاً معتقدم پایه و اساس یک تجربه مشتری بهتر است
Hawkeye، پلتفرمی که بر تجزیه و تحلیل داده های محتوا تمرکز دارد، آن را هوش محتوا می نامد .
برای ایجاد یک استراتژی بهتر، تمام دادههایی را که از تجزیه و تحلیل محتوای خود به دست میآورید، میگیرید، سپس آن را شستشو میدهید، چرخه میزنید و تکرار میکنید تا همیشه آنچه را که ارائه میدهید بهبود دهید و تأثیر بازاریابی محتوای خود را افزایش دهید.
بدون هجوم مداوم داده هایی که به طور خاص به برند شما و خریداران شما مربوط می شود (زیرا از استراتژی بازاریابی محتوای شما ناشی می شود)، شما سنگ فیلسوف بازاریابی مدرن را از دست می دهید - دانش آنچه در حال حاضر با خریداران شما طنین انداز می شود - چگونه، چه کسی، چرا، کجا و چه زمانی.
رقبای شما از قبل از آن استفاده می کنند
و آخرین دلیلی که امروزه بازاریابی محتوا برای بازاریابان اهمیت مضحکی دارد – به احتمال زیاد رقبای شما در حال استفاده از آن هستند.
اگر مخاطبان هدف شما در حال حاضر از پیامهای ایمیل شخصیسازی شده لذت میبرند و از قبل میدانند که میتوانند به سایت رقیب شما مراجعه کنند تا در صورت داشتن سؤال، اطلاعات مورد نیاز خود را جستجو کنند - شما در مشکل هستید.
موضوع اینجاست. یکی از دلایل قدرتمند بودن بازاریابی محتوا این است که می توان از آن برای تثبیت برند شما به عنوان یک مرجع قابل اعتماد در صنعت استفاده کرد. این بدان معناست که برای تأثیرگذاری استراتژی بازاریابی محتوای شما زمان می برد زیرا ایجاد یک حضور قابل اعتماد زمان می برد.
اگر رقبای شما در حال حاضر در کتابخانههای بزرگ وبلاگ آنلاین، پروفایلهای پر جنب و جوش رسانههای اجتماعی نشستهاند و به خاطر آموزشهای ویدیویی حذفی و رویدادهای بازاریابی سالانهشان شناخته شدهاند، باید کارهایی را انجام دهید.
بازاریابی محتوا برای همه ضروری است، از سازمانهای جهانی با دهها (یا صدها) بازاریاب محتوا، تولیدکننده و تحلیلگر در تیمشان، تا شرکتهای کوچکی که بر کسبوکار محلی خود تمرکز میکنند. این فقط مهم نیست. این بحرانی است.