• سئو ارزان
  • سئو ارزان
  • تبلیغات ارزان

واحد پشتیبانی و پاسخگویی جام ارژنگ جهت ارائه مشاوره و رسیدگی به امور مشتریان گرامی بطور شبانه روزی در خدمت شماست.

..پشتیبانی جام ارژنگ
Close and go back to page

کپی رایتینگ چیست؟کسب درآمد از طریق صنعت کپی رایتینگ

 کپی رایتینگ فرآیند نوشتن مطالب بازاریابی و تبلیغاتی متقاعدکننده است که افراد را تشویق می کند تا به نوعی اقدام کنند، مانند خرید، کلیک کردن بر روی پیوند، کمک مالی به یک هدف، یا برنامه ریزی برای مشاوره.

آیا تازه وارد دنیای کپی رایتینگ شده اید؟

کپی رایتینگ یکی از حیاتی ترین عناصر هر نوع بازاریابی و تبلیغات است. کپی رایتینگ شامل کلماتی است، اعم از نوشتاری یا گفتاری، که بازاریابان از آنها برای ترغیب افراد به انجام کاری پس از خواندن یا شنیدن آنها استفاده می کنند. 

کپی رایتینگ مانند یک فراخوان برای اقدام است، اما در مقیاسی بزرگتر: کپی رایترها در تلاش هستند تا مردم را وادار کنند تا احساس کنند، فکر کنند، یا پاسخ دهند -- یا در حالت ایده آل، شعار یا نام تجاری را در گوگل جستجو کنند تا درباره کمپین بیشتر بیاموزند. و در جایی که یک پست وبلاگی مانند این دارای تجمل صدها کلمه برای ایجاد یک مورد است، کپی رایترها فقط چند کلمه برای ارائه پرونده خود دارند.

اما کوتاه و شیرین تنها ویژگی کپی رایتینگ خوب نیست. به خواندن ادامه دهید تا ویژگی های بیشتر کپی واقعا به یاد ماندنی را بدانید.

 چگونه یک کپی رایتر شویم

کپی رایترها تولیدکنندگان محتوای حرفه ای هستند که انواع مختلف کپی را در طیف گسترده ای از رسانه ها توسعه داده و ادغام می کنند. اگر به حرفه ای به عنوان یک کپی رایتر علاقه مند هستید، طیف وسیعی از مهارت ها وجود دارد که برای موفقیت به آنها نیاز دارید. به عنوان مثال، یک کپی‌رایتر که رسانه‌های دیجیتالی ایجاد می‌کند، معمولاً علاوه بر مهارت‌های نوشتاری، به مهارت‌های فنی نیز متکی است. در این مقاله، برخی از مهارت‌های کلیدی که کپی‌رایترها دارند که باعث موفقیت آن‌ها می‌شود، همراه با نحوه بهبود مهارت‌های خود و برجسته کردن آن‌ها در هنگام درخواست شغل را بررسی می‌کنیم.

مهارت های کپی رایتینگ چیست؟

مهارت‌های کپی‌نویسی مهارت‌های سخت و نرمی هستند که نویسندگانی که تبلیغات و سایر محتوای نوشتاری ایجاد می‌کنند تا در شغل خود موفق باشند. از آنجایی که کپی رایتینگ شامل نوشتن انواع مختلف محتوا - از جمله مواد بازاریابی، محتوای دیجیتال و چاپی است - افراد حرفه‌ای در این حرفه باید مهارت‌های نوشتاری و ارتباطی استثنایی داشته باشند. مهارت‌های فنی و رایانه‌ای به همان اندازه مهم هستند و مهارت‌های کپی‌نویسی جنبه‌های دیگر ارتباط نوشتاری را نیز در بر می‌گیرد.

نمونه هایی از مهارت های کپی رایتینگ

کپی رایتینگ برای موفقیت در نقش نیازمند طیفی از مهارت های سخت و نرم است. مثال‌های زیر چندین مهارت مهمی را که کپی‌رایترها برای موفقیت نیاز دارند، نشان می‌دهند:

مهارت های نوشتاری قوی

اولین و مهمترین مهارت سختی که این متخصصان دارند مهارت نوشتن است. کپی رایترها انواع مختلفی از کپی ایجاد می کنند که می تواند از اشکال طولانی تر محتوا (مانند مقالات سفید و مقالات ژورنال) تا توضیحات کوتاه محصول و شعارهای تبلیغاتی را شامل شود. توانایی انتقال ایده‌هایی که در نهایت مخاطب را متقاعد می‌کند تا به صورت نوشتاری اقدام کند، مهارتی است که همه کپی‌رایترها باید داشته باشند.

مهارت های ارتباطی

به غیر از ارتباطات نوشتاری، کپی رایترها همچنین باید مهارت های ارتباط کلامی موثری داشته باشند. توانایی صحبت کردن در طول جلسات، همکاری با همکاران و مشتریان و شروع فروش در صورت لزوم ممکن است همه راه هایی باشد که مهارت های ارتباطی به موفقیت نویسنده های کپی رایت کمک می کند.

مهارتهای فنی

کپی رایترهایی که بر روی پروژه های بازاریابی دیجیتال و تبلیغات کار می کنند به طیف وسیعی از مهارت های فنی و کامپیوتری نیاز دارند. به عنوان مثال، توانایی استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا، ایجاد صفحات وب، اعمال قالب‌بندی اولیه و کارهای دیگری از این قبیل نمونه‌هایی از مهارت‌هایی هستند که کپی‌رایترها برای موفقیت در فضای آنلاین و دیجیتال به آن‌ها نیاز دارند.

مطالب مرتبط: مهارت های فنی: تعاریف و مثال ها

تفکر خلاقانه

ایجاد مطالب نوشتاری به مقدار قابل توجهی خلاقیت و تخیل نیاز دارد و کپی رایترها با این نوع تفکر بیگانه نیستند. مهارت‌های تفکر خلاق که به این متخصصان کمک می‌کند در نقش‌های خود موفق شوند، می‌تواند شامل توانایی ایجاد ارتباطات جدید بین مفاهیم و یافتن راه‌های نوآورانه برای ترویج برندها و مشاغل باشد.

مهارت های حل مسئله

حل مسئله بخش بزرگی از کار یک کپی رایتر است و این مهارت برای پیمایش جنبه های مختلف این حرفه ضروری است. برای مثال، یک کپی‌رایتر که برای یک شرکت تبلیغاتی بزرگ کار می‌کند، ممکن است دائماً بر مهارت‌های حل مسئله خود تکیه کند تا در بودجه و جدول زمانی پروژه بماند و در عین حال مؤثرترین استراتژی‌ها را برای پیشبرد اهداف تجاری توسعه دهد. حل مسئله برای کار در انواع مختلف پروژه های نوشتن نیز بسیار مهم است.

مهارت های بین فردی

مهارت های بین فردی مانند ایجاد و حفظ روابط در نقش کپی رایتینگ بسیار مهم است. برقراری ارتباط با مشتریان و مشتریان، گوش دادن به بازخوردها و ارتباط با دیگران برای موفقیت در یک نقش ارتباطی، به ویژه کپی رایتینگ، ضروری است. از آنجایی که کپی‌رایترها اساساً برای مشتریان بازاریابی می‌کنند، برای ارتباط بهتر با پایگاه مشتریان خود باید به مهارت‌های بین فردی تکیه کنند.

مهارت های تحقیق

مهارت های تحقیقاتی قوی برای هر کپی رایتری ضروری است، به خصوص وقتی صحبت از انواع پیچیده تری از پروژه های نوشتاری مانند کاغذهای سفید یا راهنماهای فنی باشد. علاوه بر این، زمانی که کپی‌رایترها مواد تبلیغاتی یا بازاریابی جدیدی ایجاد می‌کنند، همیشه سطحی از تحقیق وجود دارد. برای مثال، کپی‌نویسانی که مطالب تبلیغاتی ایجاد می‌کنند، ممکن است در مورد کسب‌وکارهای رقیب تحقیق کنند تا بفهمند چه نوع تبلیغاتی کارآمد است. این نوع تحقیق می تواند به کپی رایترها کمک کند تا یک طرح کلی و استراتژی برای دستیابی به مشتریان ایجاد کنند.

مطالب مرتبط: مهارت های تحقیق: تعریف و مثال

چگونه می توان مهارت های کپی رایتینگ را بهبود بخشید

در نهایت، بهترین راه برای بهبود مهارت های کپی رایتینگ، نوشتن مداوم است. علاوه بر تمرین نوشتن، می توانید از مراحل زیر به عنوان راهنمایی برای بهبود مهارت های کپی رایتینگ خود استفاده کنید:

1. مهارت های نوشتاری قوی را توسعه دهید

منابع آنلاین زیادی وجود دارد که دستورات، تمرین‌ها و ایده‌های ژورنالی رایگان را ارائه می‌کنند که می‌توانند به شما کمک کنند مغز خود را تمرین دهید و تازه شروع به نوشتن کنید. مکانیک و دستور زبان خود را توسعه دهید و از واژگان جدید و پیچیده تر استفاده کنید. علاوه بر این، می‌توانید مهارت‌های نوشتاری خود را با ایجاد اهداف کوچک برای انتقال تمام ایده‌های خود به صورت نوشتاری بیشتر توسعه دهید. به این ترتیب درک عمیقی از نحوه انتقال معنا، فکر و احساس در نوشته خود به دست خواهید آورد.

2. نوشتن انواع مختلف کپی را تمرین کنید

همانطور که نوشتار خود را بیشتر توسعه می دهید، با عناصر مختلف کپی رایتینگ تمرین کنید، مانند اشکال طولانی تر محتوا که نیاز به کمی تحقیق در مورد یک موضوع یا توضیحات کوتاه محصول برای موارد مورد علاقه شما دارد. هر چه بیشتر راه هایی برای ایجاد نسخه واقعی پیدا کنید، مهارت های شما بیشتر توسعه می یابد.

3. در یک دوره آنلاین شرکت کنید

دوره‌های آنلاین زیادی وجود دارد که می‌توانند نکات، تمرین‌ها و حتی آموزش‌های حرفه‌ای را ارائه دهند که به شما کمک می‌کند مهارت‌های کپی‌نویسی خود را توسعه دهید. مزایای گذراندن دوره آنلاین این است که اغلب تمرین‌هایی دریافت می‌کنید که می‌توانید آنها را چاپ کنید و به صورت فیزیکی همراه خود نگه دارید، که به شما امکان می‌دهد هر زمان که نیاز داشتید این مهارت را تمرین کنید. علاوه بر این، یادگیری از متخصصان با تجربه تر در این زمینه نیز می تواند برای یادگیری تکنیک ها و رویکردهای جدید برای رسیدگی به انواع پروژه ها بسیار مفید باشد.

4. درک عمیقی از صنعت ایجاد کنید

همه چیز را که می توانید در مورد کپی رایتینگ بیاموزید، از جمله تکنیک های جدید، به روز رسانی سبک های مختلف چاپ و سایر جنبه های این زمینه. خبرنامه ها، مجلات و گروه های شبکه ای زیادی برای کپی رایترها وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا در مورد صنعت بیشتر بدانید و مهارت های خود را بیشتر توسعه دهید. بعلاوه، ممکن است بتوانید مشتریانی را بیابید که برای پروژه آینده به یک کپی رایتر نیاز دارند.

5. پروژه های کوچک را برای ایجاد تخصص خود بپذیرید

برای ایجاد یک نمایه کپی رایتینگ ثبت نام کنید یا یک کار پاره وقت داشته باشید تا تخصص خود را با کلمات مکتوب ایجاد کنید. از آنجایی که هدف کپی رایتینگ نهایتاً متقاعد کردن مخاطب برای انجام اقدام است، روی پروژه ها یا کارهای کوچکی تمرکز کنید که به شما در توسعه این مهارت نوشتن کمک می کند. علاوه بر این، قطعات مختلفی از کارهای خود را که می توانید در نمونه کارها، چه به صورت آنلاین و چه به صورت چاپی، نگه دارید. به این ترتیب شما کار خواهید داشت تا نشان دهید که چگونه مهارت های خود را توسعه داده اید.

مطالب مرتبط: چگونه مجموعه مهارت های خود را برای پیشرفت شغلی خود توسعه دهید

مهارت های کپی رایتینگ در محل کار

صرف نظر از محیط کار، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید مهارت های کپی رایتینگ خود را برای برجسته کردن دانش و تخصص خود نشان دهید:

  • به توسعه مهارت های نوشتاری خود ادامه دهید و در مورد سبک های جدید مانند آسوشیتدپرس، شیکاگو و دیگران به روز باشید.

  • از تمام جنبه های ارتباطی برای شروع پروژه های نوشتاری جدید، مانند گوش دادن و پرسیدن سؤال از مشتریان برای درک مطالبی که آنها می خواهند استفاده کنید.

  • نوشتن متقاعد کننده را تمرین کنید تا توانایی های خود را برای دریافت محتوای تبلیغاتی مهم تر توسعه دهید.

  • یاد بگیرید که چگونه از سیستم ها و برنامه های مختلف مدیریت محتوا استفاده کنید که می توانند کار به عنوان یک کپی رایتر را ساده کنند.

چگونه مهارت های کپی رایتینگ را برجسته کنیم

مهم نیست که در چه مرحله ای از فرآیند درخواست هستید، راه های مختلفی وجود دارد که می توانید مهارت های خود را از سایر متقاضیان متمایز کنید. از نکات زیر به عنوان راهنما برای کمک به شما استفاده کنید:

در یک رزومه

مهارت‌های کپی‌نویسی خود را با درج ویژگی‌های مرتبطی که کارفرما به دنبال آن است، در رزومه خود برجسته کنید. به عنوان مثال، اگر کارفرما علاوه بر ایجاد محتوا به دنبال تجربه خاصی در زمینه طراحی وب است، این چیزی است که باید مطمئن شوید که در رزومه خود گنجانده شده است. علاوه بر این، مهارت هایی که در رزومه خود گنجانده اید باید نمونه های خاصی از موفقیت شما را به عنوان مدرکی بر تخصص شما داشته باشند.

در یک جلد نامه

دقیقاً مانند یک رزومه، می‌توانید مهارت‌های کپی‌نویسی خود را با توضیح اینکه چگونه مهارت‌هایتان به شما در موفقیت در نقش‌های گذشته کمک کرده است، برجسته کنید. به‌علاوه، مهم است که مثال‌هایی را نیز درج کنید که چگونه مهارت‌هایتان به مشتریان گذشته کمک کرد تا کسب‌وکارشان را رشد دهند، به مشتریان بیشتری دست یابند یا به هر نحو دیگری به هدفی دست یابند.

در طول مصاحبه

توانایی خود را در برقراری ارتباط از طریق نوشتن با توصیف فرآیند خود به نمایش بگذارید. به عنوان مثال، اگر مصاحبه‌کننده از ابتدا تا انتها از شما می‌پرسد که چگونه یک محتوا ایجاد می‌کنید، از نمونه‌های خاصی از نحوه انجام این کار استفاده کنید. این می تواند شامل مراحلی مانند بحث در مورد نیازهای مشتری، مشخص کردن یک هدف و معیار برای کپی، برنامه ریزی خود محتوا و نوشته شما باشد. توضیح دادن به مصاحبه کننده که چگونه مهارت های کپی رایتینگ خود را به کار می گیرید به شما کمک می کند در طول مصاحبه موفق باشید.

در باره کپی رایتینگ چه میدانیم

چه می خواهید کپی رایتینگ را به عنوان شغل بعدی خود در نظر بگیرید، چه به عنوان یک کنسرت جانبی برای درآمد اضافی، کپی رایتینگ چیست؟: مقدمه اساسی AWAI به صنعت کپی رایتینگ به تمام سوالات شما در مورد صنعت کپی رایتینگ پاسخ خواهد داد. همچنین شما را از هر چیزی که برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر موفق دخیل است، راهنمایی می کند.

برای شروع آماده اید؟

کپی رایتینگ چیست؟

این مطالب می تواند شامل تبلیغات کتبی باشد که به صورت چاپی یا آنلاین منتشر می شوند. آنها همچنین می توانند شامل مطالبی باشند که به زبان می آیند، مانند اسکریپت هایی که برای ویدیوها یا تبلیغات استفاده می شود.

متن در این مواد به عنوان "کپی" شناخته می شود، از این رو نام آن "کپی رایتینگ" است.

ممکن است متوجه آن نباشید، اما کپی رایتینگ همه جا هست.

در واقع، اگر فقط با جستجو در صندوق پستی خود شروع کنید، نمونه های واضحی از کپی رایتینگ را خواهید یافت. تبلیغات برای رستوران های محلی، کاتالوگ ها، نامه های جمع آوری کمک های مالی از سازمان های خیریه، یا نامه های فروش برای محصولات و خدمات مختلف، همه اشکال کپی رایتینگ هستند.

اما دنیای کپی رایتینگ بسیار فراتر از مواد چاپی است.

بسیاری از مطالبی که به صورت آنلاین می خوانید نیز کپی رایتینگ هستند، از جمله بیشتر صفحات وب، هر گزارش رایگانی که در آن ثبت نام می کنید، و حتی ایمیل هایی که پس از ثبت نام دریافت می کنید.

آنچه می شنوید نیز می تواند کپی رایتینگ در عمل باشد.

تبلیغات تلویزیونی، بررسی محصول در یوتیوب، و حتی ویدیوهای کوتاه "نحوه" در مورد استفاده از یک محصول، همگی نمونه هایی از کپی رایتینگ گفتاری هستند.

ما در فصل 2 به جزئیات بسیار بیشتری در مورد انواع مختلف کپی رایتینگ خواهیم پرداخت ، اما این به شما ایده ای از روش های بسیاری را می دهد که کپی رایتینگ در تمام زندگی ما تاثیر می گذارد.

(توجه: کپی رایتینگ نباید با کلمه "کپی رایت" اشتباه گرفته شود. کپی رایت به حق قانونی انحصاری برای تکثیر یا فروش آثار شخصی مانند کتاب، موسیقی یا اقلام هنری اشاره دارد. هدف حق چاپ محافظت از آن مطالب اصلی است. و از استفاده غیرقانونی آن جلوگیری کنید. کپی رایت با نماد © مشخص شده است.)

کپی رایتر چیست؟

کپی رایتر یک نویسنده حرفه ای است که مسئول نوشتن متن یا کپی مورد استفاده در بازاریابی و مواد تبلیغاتی است.

ممکن است افسانه های مختلفی در مورد نویسندگان شنیده باشید، مانند این پیشنهاد که نویسندگان با استعداد به دنیا می آیند و نمی توانید نحوه نوشتن را "یاد بگیرید".

یا شاید برعکس آن را شنیده باشید، که هیچ مهارتی در نوشتن وجود ندارد و هر کسی می تواند آن را انجام دهد.

وقتی صحبت از کپی رایتینگ می شود، هر دوی این افسانه ها نادرست هستند.

کپی رایترها حرفه ای هستند که حرفه خود را آموخته و تمرین کرده اند. هیچ یک از ما با دانستن نحوه نوشتن کپی عالی به دنیا نیامده‌ایم، اما قطعاً این مهارتی است که تقریباً هر کسی می‌تواند با کمی پشتکار یاد بگیرد.

شاید به دلیل افسانه هایی که در مورد نویسندگان وجود دارد، کپی رایتینگ به عنوان یک حرفه انحصاری باقی مانده است که افراد زیادی وارد آن نمی شوند.

اما این در واقع به نفع شما به عنوان یک کپی رایتر است زیرا به این معنی است که کپی رایترهای آموزش دیده به سختی پیدا می شوند.

مهارت نوشتن عالی در کپی رایتینگ

مهم نیست که برای چه کسی می نویسید – چه از طریق یک آژانس کپی رایتینگ کار می کنید، چه داخلی یا مستقل – یکی از مهارت های کلیدی که باید به عنوان یک کپی رایتر داشته باشید، نوشتن با استاندارد عالی است. این فقط شامل دانستن املای انگلیسی شما از ایالات متحده یا درست بودن دستور زبان نیست. همچنین به این معنی است که بتوانید از کلیشه ها دوری کنید و بهترین کلمات را به ترتیب مناسب برای موضوعی که در مورد آن می نویسید و مخاطبی که به آن خطاب می کنید استفاده کنید.

به یاد داشته باشید، شما به طور خاص برای توانایی های خود در ترکیب کلمات با هم به روان ترین، ظریف ترین، واضح ترین و الهام بخش ترین روش به کار گرفته می شوید. اگر قادر به انجام این کار نباشید، به سادگی منجر به ناامیدی مشتریان، اتلاف وقت زیادی برای ویرایش و بازنویسی، و استفاده کمتر از ساعات رایگان شما می شود. همچنین باعث می شود انجام آن کاری دشوار و ناخوشایند باشد.

نوشتن عالی همیشه به معنای کلمات طولانی و جملات پیچیده نیست. همانطور که کپی بلاگر اشاره می کند، «فروشندگان خوب پرحرف نیستند. آنها از کلمات فانتزی استفاده نمی کنند. آنها مثل یک کلانتر روستایی سالخورده صحبت می کنند. آرام، با اعتماد به نفس و مهربان. آنها صبور، شنوندگان خوب و داستان سرای فوق العاده ای هستند. هر کلمه به درستی تلفظ می شود. هر داستانی از افراط کم شده است. این زمان طلسم‌آوری است که با یک فروشنده خوب سپری می‌شود. در واقع، شما حتی نمی دانید که در حال فروخته شدن هستید... واضح، مختصر و قانع کننده باشید.»

مانند تمام پروژه های کپی رایتینگ، باید بتوانید در یک مهلت بنویسید. به طور معمول، این ممکن است چند ساعت با قطعات کوتاه‌تر یا یک روز تا دو روز برای مقالات طولانی‌تر باشد. همه چیز بستگی به این دارد که مشتری شما چقدر سریع به شما نیاز دارد تا نسخه را برگردانید و اینکه آیا این بخشی از یک پروژه در حال انجام مانند نوشتن وبلاگ است یا خیر.

مهم است که هر چیزی که می نویسید کاملاً جدید باشد، حتی اگر بر اساس موضوعی باشد که قبلاً هزاران بار به آن پرداخته شده است. بخشی از توانایی انجام این کار از طریق نوشتن به روشی خلاقانه و جذاب است. همچنین در مورد این است که در انتخاب کلمات خود همه کاره باشید و از تخیل خود برای ایجاد دیدگاهی کاملاً متفاوت در مورد موضوعی که ممکن است به خوبی در هم آمیخته باشد استفاده کنید.

این توانایی کپی‌نویسی می‌تواند به شما کمک کند مقالات استادانه‌ای تولید کنید که بدون توجه به اینکه چقدر قدیمی هستند، جالب باقی می‌مانند. همچنین ممکن است متوجه شوید که در مورد موضوعاتی می نویسید که به سادگی آن چیزی نیست که معمولاً آن را «مهیج» می دانید، اما دامنه مهارت های کپی رایتینگ شما را گسترش می دهد. این بدان معنا نیست که آنها باید مانند پشت جعبه غلات بخوانند، و برای یک کپی رایتر بسیار مهم است که تمام مهارت های خود را به کار گیرد تا اینها را به گونه ای زنده کند که مردم واقعاً بخواهند بخوانند. بالاخره این کار شماست!

به عنوان یک نویسنده ماهر، طبیعتاً نوشتن سریع و کارآمد برای شما آسان تر است. با این حال، این نیز با تمرین نیز می آید. هرچه بیشتر به نوشتن وبلاگ ها و مقالات برای مشاغل عادت کنید، شروع به کار و تولید قطعات درخشان تحت فشار محدودیت های زمانی برای شما آسان تر می شود. همیشه بهتر است هنگام شروع کار به خودتان زمان زیادی بدهید و حواس‌پرتی‌ها را محدود کنید، تا هنگام نوشتن تحت فشار شدید قرار نگیرید. این اغلب می تواند بر کیفیت کار شما تأثیر بگذارد، که ایده آل نیست.

چه کسی از کپی رایترها استفاده می کند؟

کپی رایتینگ هسته اصلی تقریباً هر کسب و کاری است.

بدون کپی‌رایترها، کسب‌وکارها نمی‌توانند پیام‌های خود را با مشتریان بالقوه به اشتراک بگذارند تا بازارهای خود را گسترش دهند، یا با مشتریان فعلی برای حفظ مشارکت آنها.

این شامل وب سایت ها، سازمان های غیرانتفاعی، ارائه دهندگان خدمات، و همچنین خرده فروشان آجر و ملات می شود.

همه آنها به کپی رایتر نیاز دارند و از آنها استفاده می کنند.

 

کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ بازاریابی یا تبلیغات است: نوشته ای که برای فروش یا متقاعد کردن طراحی شده است. "کپی" کلماتی هستند که آن نوشته را تشکیل می دهند و کپی رایترها کسانی هستند که آن نسخه را می نویسند.

و اشتباه نکنید: کپی‌رایتینگ به معنای حیله‌گر بودن، سخت‌گیر بودن یا کم‌دستی نیست. اساساً کپی‌رایتینگ به معنای برقراری ارتباط با افرادی است که نیاز دارند، بهترین راه‌حل برای آن نیاز و انجام آن از طریق نوشتن به گونه‌ای است که با آن مخاطب ارتباط برقرار کند.

 

گاهی اوقات «نیاز» یک نیاز بزرگ و مهم خواهد بود. به عنوان مثال، والدین دارای یک کودک دیابتی ممکن است نیاز به پیدا کردن یک بیمارستان تخصصی برای آن کودک داشته باشند. کپی روی صفحه وب مرکز دیابت بیمارستان به خانواده کمک می کند تا بفهمند که بیمارستان دقیقاً مناسب آنهاست.

و، البته، گاهی اوقات بسیار کمتر "مهم" است، اما همچنان برای فردی که نیاز دارد مهم است. فردی که در وسط روز به یک میان وعده سریع و سالم نیاز دارد، اما به آجیل حساسیت دارد، با دیدن تبلیغ یک نوار انرژی کم قند و بدون آجیل، پاسخ نیازهای خود را پیدا می کند. او از طریق کپی رایتینگ خوب به پاسخ به مشکلات خود متصل بود.

کپی رایتینگ خیلی بیشتر از نوشتن تیتر یا برچسب است. کپی رایتینگ در مورد ارتباط افراد با راه حل هایی برای نیازها و خواسته هایشان با بیان موثر دقیقاً دلیل راه حل بودن آنهاست. انجام این کار چالش برانگیز است - و این یکی از دلایلی است که ما برای انجام آن دستمزد خوبی دریافت می کنیم .

آیا کپی رایتینگ با نوشتن محتوا یا وبلاگ نویسی متفاوت است؟

بله، کپی رایتینگ و محتوانویسی اهداف متفاوتی دارند . در حالی که کپی رایتینگ برای وادار کردن کسی به اقدام یا شاید تغییر نظر شخصی طراحی شده است، نوشتن محتوا برای الهام بخشیدن، درگیر کردن یا سرگرم کردن طراحی شده است.

کپی رایترها اغلب محتوا را برای مشتریان خود می نویسند، اما با نرخ کپی رایتینگ خود. دلیلش این است که کپی‌رایترها در مختصر بودن و گفتن داستانی جذاب مهارت دارند. آنها می توانند از آن مهارت های کپی رایتینگ برای ایجاد محتوای ارزشمندتر برای مشتریان خود استفاده کنند.

از آنجایی که به مهارت کپی رایتینگ نیازی ندارد، نوشتن محتوا دارای موانع کمتری برای ورود است (اگر شما یک نویسنده محتوا هستید، احتمالاً دیگران را دیده اید که برای نوشتن مقاله های 500 کلمه ای با یک سکه بر روی کلمه رقابت می کنند). این بدان معنا نیست که شما نمی توانید یا نباید محتوا بنویسید! این به سادگی به این معنی است که داشتن آموزش به عنوان یک کپی رایتر می تواند شما را به یک نویسنده محتوای مورد تقاضا تبدیل کند که می تواند نرخ های بالاتری را برای مطالبی مانند پست های وبلاگ، کتاب های الکترونیکی و موارد دیگر داشته باشد.

کپی رایترها چه می کنند؟

کپی رایترها برای شناسایی هدف پروژه با مشتریان یا روسا یا مدیران پروژه کار می کنند. ما یاد می‌گیریم که چه چیزی را می‌خواهیم منتقل کنیم، چگونه می‌خواهیم آن را و به چه کسی منتقل کنیم، و سپس برای دستیابی به آن هدف، کپی می‌سازیم. معمولاً، ما همچنین با یک طراح کار می کنیم تا کلمات خود را با تصاویر آنها مطابقت دهیم. ما بازخوردهایی دریافت می کنیم، در صورت نیاز تغییراتی ایجاد می کنیم، و کارهای فوق العاده ای را ارائه می دهیم که تاثیرگذار است.

متوجه خواهید شد که گفتم مشتریان یا روسای یا مدیران پروژه - این به این دلیل است که چند روش مختلف وجود دارد که می توانید واقعاً یک کپی رایتر باشید.

کپی رایترها چگونه کار می کنند؟

البته اول از همه، شما می توانید یک کپی رایتر در کارکنان باشید. شما توسط یک شرکت یا آژانس استخدام شده اید تا نویسنده آن باشید. تفاوت چندانی با مشاغل دیگر ندارد.

بعد، شما می توانید یک پیمانکار باشید. شما در یک شرکت کارمند نیستید، اما برای انجام کار به صورت ساعتی و قراردادی برای آنها کار می کنید. شما معمولا از دفتر آنها کار می کنید. شما این آزادی را دارید که بدانید قرارداد برای همیشه دوام ندارد و می توانید هر زمان که بخواهید ادامه دهید، اما همچنین از آشنایی با افرادی که با آنها کار می کنید و ایجاد شبکه حرفه ای خود سود می برید (که باور کنید اینطور است. ارزشمند). همچنین، پیمانکاران تمایل دارند بیشتر از کپی رایترهای کارمند بسازند.

در نهایت، شما می‌توانید یک فریلنسر باشید – البته برای مشتریان کار می‌کنید، اما عموماً از خانه خود (یا هر جایی که می‌خواهید) کار می‌کنید و فقط گاهی به صورت حضوری یا مجازی با مشتریان خود ملاقات می‌کنید. فریلنسینگ به این معنی است که شما مسئول اطمینان از داشتن یک جریان ثابت از مشتریان هستید، اما همچنین در مورد مکان، نحوه و زمان کار کردن، آزادی زیادی دارید.

و البته، شما می توانید یک کپی رایتر تمام وقت باشید، می توانید آن را به صورت پاره وقت انجام دهید، یا می توانید این کار را به عنوان یک کار جانبی برای کمک به تکمیل درآمد خود انجام دهید . این چیز دیگری است که کپی رایتینگ را بسیار عالی می کند. شما می‌توانید تصمیم بگیرید که می‌خواهید شغلتان چگونه به نظر برسد، و سپس آن را طوری بسازید. این یک کار بسیار انعطاف پذیر است.

کپی رایترها واقعا چقدر درآمد دارند؟

بیایید یک چیز را از سر راه برداریم: کسب درآمد شش رقمی برای کپی رایترها کاملاً امکان پذیر است.

با توجه به اینکه به بسیاری از ما آموخته اند که زندگی خوب به عنوان یک نویسنده غیرممکن است، باورش سخت باشد. و متأسفانه، این تا حد زیادی در مورد بسیاری از مشاغلی که شامل نویسندگی است صادق است. اما کپی رایتینگ نیست.

از آنجایی که کپی‌رایتینگ می‌تواند مستقیماً با کمک به نتیجه کسب‌وکار مرتبط باشد، ما بابت آن جبران خوبی می‌گیریم. برخی از مردم از این ایده که برای نوشتن دستمزد خوبی دریافت می کنند مخالف هستند، اما نکته اینجاست: ما در حال ارتباط با کسی هستیم که نیازی دارد با راه حل مناسب برای آن نیاز. و می توانید انتخاب کنید که با شرکت هایی کار کنید که با ارزش های شما همسو هستند.

درباره آنچه کپی رایترها دقیقاً در اینجا کسب می کنند بیشتر بیاموزید .

چقدر زود می توانم به عنوان یک کپی رایتر درآمد کسب کنم؟

این سوال کاملا منطقی است، به خصوص اگر به دنبال تغییر شغل هستید. همه ما قبض هایی برای پرداخت داریم!

نکته اینجاست: اینکه چقدر زود می توانید به عنوان یک کپی رایتر درآمد کسب کنید به شما بستگی دارد. اولین قدم این است که مطمئن شوید که آموزش دیده اید تا مهارت های لازم برای دریافت هزینه خدمات کپی رایتینگ خود را داشته باشید. شما همچنین به یک سیستم برای یافتن مشتریان نیاز دارید. برای چند نکته دیگر که ممکن است بر جدول زمانی شما تأثیر بگذارد، اینجا را بخوانید .

حقوق یک کپی رایتر معمولی چقدر است؟

هیچ حقوق معمولی برای کپی رایتینگ وجود ندارد. به ناچار، روندهای مشابهی در مورد حقوق تمام وقت و کارکنان کپی رایتر مانند سایر مشاغل وجود دارد. به عنوان مثال، یک کپی رایتر کاملاً جدید در کانزاس سیتی احتمالاً حقوق کمتری نسبت به یک کپی رایتر با 10 سال سابقه کار در شهر نیویورک خواهد داشت. اما این تنها یک مورد است.

اگر تصمیم بگیرید که به عنوان یک کپی رایتر آزاد کار کنید، کنترل بیشتری بر درآمد خود دارید. این ممکن است به این معنی باشد که شما علاوه بر نقش تمام وقت خود، آزاد هستید یا ممکن است به این معنی باشد که شما آزادکار تمام وقت هستید! ممکن است تصمیم بگیرید که به صورت پاره وقت کار کنید یا به عنوان یک کار جانبی به نوشتن کپی رایت بپردازید یا قبل از تعطیلات کار خود را افزایش دهید تا بتوانید با درآمد اضافی خود هزینه آن را بپردازید. شما ممکن است بین یک نقش پرسنل و کار آزاد جابجا شوید. می توانید قراردادی به مدت 3 ماه ببندید، به کارمند بروید و سپس به شغل آزاد برگردید.

نکته این است که گزینه‌ها و فرصت‌های زیادی برای تناسب با سبک زندگی و رسیدن به اهداف درآمدی شما وجود دارد. کپی رایتینگ به همان اندازه که شما می سازید انعطاف پذیر است!

و مانند بسیاری از مشاغل، با کسب تجربه بیشتر، می توانید نرخ های خود را افزایش دهید!

مربی کپی ما، کیت، در پادکست اخیر حقوق خود را برای کپی‌نویسی مستقل بررسی کرد . او آنچه را که در سال اول خود به عنوان یک فریلنسر تمام وقت به دست آورده بود (زمانی که سیستمی برای پیتینگ نداشت) و آنچه در سه سال بعد به دست آورده بود را به اشتراک گذاشت. (و صادقانه بگویم، تعداد او در سال 2020 باورنکردنی است!) قسمت را همین جا گوش کنید .

چگونه می توانم شروع کنم؟

مهم ترین چیزی که ابتدا باید بدانید این است که برای شروع به پیشینه ای در نوشتن کپی رایتینگ نیاز ندارید - فقط به تمایل برای یادگیری نیاز دارید. به یاد داشته باشید که هیچ‌کس، حتی پردرآمدترین حرفه‌ای کپی‌رایتینگ، با دانستن نحوه نوشتن کپی متولد نشده است. همه ما یاد گرفتیم که چگونه این کار را انجام دهیم، و شما هم می توانید.

اگر به نوشتن کپی رایتینگ علاقه دارید، استراتژی های کپی رایتینگ: راهنمای بی معنی برای نوشتن کپی متقاعد کننده برای کسب و کار خود را بررسی کنید. این به شما فرصتی می دهد تا پایه های کپی رایتینگ را کشف کنید و درک بهتری از کاری که کپی رایترها انجام می دهند به دست آورید.

کپی رایتینگ یکی از آن مجموعه مهارت های کمیاب است که هم بسیار در دسترس است و هم بسیار سودآور.

  • کسب و کارها دیوانه وار کپی رایترها را استخدام می کنند.
  • کپی رایترهای خوب می توانند به راحتی شش رقمی کسب کنند.
  • امروزه اکثر کپی رایترها از راه دور کار می کنند.
  • کپی رایترها نیازی به آموزش یا آموزش رسمی ندارند.

 

کپی رایتر چیست؟

کپی‌رایتر کسی است که پیام‌های نوشتاری را برای یک کسب‌وکار یا سازمان ایجاد می‌کند، معمولاً به قصد فروش یا تبلیغ یک محصول، خدمات یا نام تجاری.

وقتی کتابی را می خوانید، در حال خواندن آثار یک نویسنده هستید .

وقتی هر نوع پیام نوشته شده ای را از یک تجارت، سازمان یا برند می خوانید، در حال خواندن کار یک کپی رایتر هستید .

بسیاری از مردم کلمه "کپی رایتر" را به عنوان "کپی رایت" اشتباه می گیرند، اما آنها به هیچ وجه مرتبط نیستند.

حق چاپ یک اصطلاح قانونی است که به مالکیت معنوی اشاره می کند.

کپی رایتر کسی است که پیام های مکتوب را برای یک تجارت، برند یا سازمان ایجاد می کند.

یک کپی رایتر چه کاری انجام می دهد؟

کپی رایترها بیشتر وقت خود را صرف نوشتن کپی می کنند.

[درج صورت پیکاچوی شوکه شده]

چند مرحله اضافی وجود دارد که می تواند در فرآیند نوشتن نسخه انجام شود:

  • برای به دست آوردن اطلاعات کلیدی سوالات خوبی بپرسید
  • تحقیق در مورد رقبا
  • چارچوب مناسب کپی رایتینگ را انتخاب کنید
  • هر بخش از کپی را برنامه ریزی کنید
  • از ذینفعان بازخورد دریافت کنید
  • دورهای ویرایش را طی کنید

اما اکثریت قریب به اتفاق وقت یک کپی رایتر صرف نوشتن و بازنویسی خود نسخه می شود.

اگر به عنوان یک کپی رایتر مشغول به کار هستید، این 75 درصد از زمان شما را به خود اختصاص می دهد و 25 درصد دیگر به جلسات، بررسی عملکرد و بازخورد و همکاری با انواع دیگر بازاریابان که روی همان پروژه شما کار می کنند اختصاص می یابد.

اگر شما یک کپی‌نویس مستقل هستید، نوشتن ممکن است تنها ۲۵ درصد از زمان شما را به خود اختصاص دهد و ۷۵ درصد دیگر به سمت ارائه، مدیریت مشتریان، اداره کسب‌وکار و بازاریابی برند شما می‌رود.

اینجا را کلیک کنید تا درباره کارهایی که یک کپی رایتر انجام می دهد بیشتر بدانید.

انواع کپی رایتینگ که هر روز می بینید

مدام کپی می خوانی.

وقتی تبلیغی را می بینید که روی آن کلمات وجود دارد، در حال خواندن نسخه تبلیغاتی هستید.

هنگامی که یک پست رسانه اجتماعی از برندی را که دنبال می کنید می بینید، یک کپی از رسانه های اجتماعی در حال خواندن هستید.

وقتی از یک وب سایت بازدید می کنید، در حال خواندن نسخه وب سایت هستید.

هنگامی که ایمیلی از یک برند، کسب و کار، سازمان یا تأثیرگذار دریافت می کنید، در حال خواندن کپی ایمیل هستید.

وقتی یک پست وبلاگی مانند این را می خوانید، یک کپی از وبلاگ در حال خواندن هستید.

چیزی که این چیزها را "کپی" می کند این است که آنها قصد دارند یک عمل را با هدف نهایی فروش چیزی به شما انجام دهند.

گاهی اوقات، هدف این است که شما را وادار به اقدام فوری کنید. به این نوع کپی‌رایتینگ، «کپی‌رایتینگ پاسخ مستقیم» گفته می‌شود.

نمونه هایی از کپی رایتینگ پاسخ مستقیم عبارتند از:

  • یک تبلیغ توییتر که برای دریافت کلیک تبلیغاتی طراحی شده است
  • بیلبوردی طراحی شده تا شما را در خروجی بعدی بپیچید و از محل بازدید کنید
  • یک صفحه فرود که برای ثبت نام ایمیل طراحی شده است
  • ایمیلی که برای دریافت پیام در «پاسخ» طراحی شده است.
  • توضیحات محصول طراحی شده برای کلیک "افزودن به سبد خرید".

گاهی اوقات، اقدام فوری هدف نیست. خواننده ممکن است در موقعیتی نباشد که در هنگام خواندن نسخه اقدام فوری انجام دهد، یا اینکه آنها اقدام فوری انجام دهند ممکن است اولویت نباشد. این نوع کپی نام خاصی ندارد، اما مفهوم بازاریابی اکنون برای نتایج بعدی اساساً برندسازی است.

نمونه هایی از کپی رایتینگ متمرکز بر نام تجاری عبارتند از:

  • یک تبلیغ مجله ای که برای معرفی برند به خوانندگان طراحی شده است
  • یک پست وبلاگی که برای آموزش و ارتباط با خواننده طراحی شده است
  • کاغذ سفیدی که برای تثبیت اعتبار برند طراحی شده است

این نوع کپی‌رایتینگ‌ها می‌خواهند در نقطه‌ای عمل کنند:

  • آگهی مجله از خواننده می خواهد که در مورد برند فکر کند و در ادامه راه خرید کند.
  • پست وبلاگ از خواننده می خواهد که وبلاگ را به دیگران توصیه کند، در لیست ایمیل ثبت نام کند و احتمالاً بعداً چیزی بخرد.
  • کاغذ سفید از خواننده می‌خواهد که از برند خرید کند یا خریدی را در آینده ارجاع دهد.

تفاوت این است که این نوع کپی رایتینگ برای انجام یک اقدام فوری طراحی نشده است، و این مهم است، زیرا تلاش برای انجام یک اقدام فوری در بسیاری از سناریوهای بازاریابی نتیجه معکوس دارد.

تصور کنید هر پست وبلاگی که می خوانید سعی می کند شما را به خرید فوری چیزی وادار کند. تصور کنید که هر پست وبلاگ آنقدر روی ثبت نام ایمیل شما متمرکز باشد که نتیجه گیری اصلی مقاله را قطع کند و شما را مجبور کند برای خواندن آن ثبت نام کنید. احتمالا اذیت میشی و میری

هر دو سناریوهای برندینگ و سناریوهای پاسخ مستقیم بخش مهمی از فرآیند بازاریابی را تشکیل می دهند.

اینجا را کلیک کنید تا ده نوع کپی رایتینگ را ببینید که بیشترین درآمد را برای شما به ارمغان می آورد.

حقوق کپی رایتر به مسیر شغلی شما بستگی دارد

بدیهی است که با وجود این همه کپی رایتینگ در همه جا، تقاضای زیادی برای کپی رایترها وجود دارد.

اگر می خواهید از این تقاضا استفاده کنید، سه راه اصلی برای انجام آن وجود دارد:

  1. به عنوان کپی رایتر کارکنان در یک آژانس کار کنید
  2. به عنوان یک کپی رایتر برای یک تیم بازاریابی داخلی کار کنید
  3. یک کپی رایتر مستقل شوید

اگر می خواهید نگاهی عمیق به میزان درآمد هر یک از این نقش ها داشته باشید، راهنمای من برای دستمزدهای کپی رایتر را بررسی کنید.

TLDR اینجاست:

  • کپی رایترهای آژانس به طور متوسط ​​از 47 هزار دلار شروع می کنند و به طور متوسط ​​تا 88 هزار دلار کار می کنند.
  • کپی‌رایترهای داخلی از 48 هزار دلار شروع می‌کنند و به طور متوسط ​​تا 84 هزار دلار کار می‌کنند.
  • کپی رایترهای آزاد در همه جا حضور دارند، اما بیش از 20 درصد آنها بیش از 100 هزار دلار کار می کنند.

به دست آوردن یک شغل در سطح مبتدی برای کپی‌نویسی فقط به تهیه پیش‌نویس یک رزومه خوب و انجام مصاحبه‌تان بستگی دارد... می‌دانید... کارهای معمولی.

و اگر در شهر بزرگ‌تری زندگی می‌کنید یا فقط با داشتن یک شغل کپی‌نویسی در نزدیکی شما خوش شانس هستید، قطعاً توصیه می‌کنم به آن بروید و سعی کنید حدود 2 تا 3 سال را در آنجا سپری کنید. در یک موقعیت سطح مقدماتی، شما اساساً برای آموزش دستمزد دریافت می کنید.

با این حال، این مقاله در مورد "چگونه می توان یک کپی رایتر شد و بعد از 10 سال 80 هزار دلار درآمد داشت" نیست.

من به شما قول شش رقمی داده‌ام، و اگر می‌خواهید در سال آینده به این رقم ۱۰۰ هزار دلار برسید، تنها یک گزینه مناسب برای شما به عنوان یک کپی‌رایتر وجود دارد: تبدیل شدن به یک کپی‌رایتر آزاد.

چگونه به یک کپی رایتر مستقل تبدیل شویم

اگر می خواهید در 12 ماه آینده واقعاً بانک بسازید، فریلنسینگ تنها گزینه مناسب است.

و صادقانه بگویم، این چیز خوبی است.

مردم دوست دارند فکر کنند که اشتغال پایدارتر است، اما این واقعاً درست نیست.

  • شما حقوق خود را کنترل نمی کنید.
  • شما امنیت شغلی خود را کنترل نمی کنید.
  • شما روند خود را کنترل نمی کنید.
  • شما زمان خود را کنترل نمی کنید.
  • شما کنترل نمی کنید که رئیستان کیست یا چگونه شما را مدیریت می کند.

تبدیل شدن به یک کپی رایتر آزاد به این معنی است که شما کنترل و مسئولیت همه این موارد را به طور همزمان بر عهده می گیرید.

این آسان نیست، مخصوصاً در ابتدا، اما اگر پافشاری کنید، خواهید دید که کنترل کاملی بر شغل و امور مالی خود دارید تا حدی که قبلاً هرگز آن را امکان پذیر نمی دانستید.

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک کپی رایتر شوید، این 5 مرحله را دنبال کنید:

  1. اصول نوشتن متقاعد کننده را بیاموزید
  2. این 6 مهارت اصلی کپی رایتینگ را بیاموزید
  3. اولین مشتریان خود را به ارمغان بیاورید
  4. فرآیند فریلنسینگ خود را توسعه و اصلاح کنید
  5. جریانی از سرنخ های تکرار شونده بسازید

این مراحل آسان نیستند، اما تنها چیزی است که برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر موفق در 12 ماه آینده نیاز دارید.

بیایید در هر مرحله عمیق تر شیرجه بزنیم.

1. اصول نوشتن متقاعد کننده را بیاموزید

زمان تقریبی: 2 ساعت

در هسته خود، کپی رایتینگ به سادگی نوشتن متقاعد کننده است.

شما در حال نوشتن کلماتی هستید که قصد دارند بر اعمال خوانندگان خود تأثیر بگذارند.

به همین دلیل است که کپی رایتینگ یک مهارت جهانی مفید است. توانایی متقاعد کردن از طریق نوشتن، بدون در نظر گرفتن شغل، نقش یا صنعت، کاربردهای تقریباً نامحدودی دارد.

یادگیری اصول نوشتن متقاعد کننده اولین گام شما برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر است، و هزاران تن... و منظورم هزاران تن از منابع موجود برای کمک به شما در انجام این کار است.

همه کپی‌رایتینگ‌ها نوشتن متقاعدکننده هستند، اما هیچ‌کس برای «نوشتن متقاعدکننده» به شما پول نمی‌پردازد.

اگر می خواهید پول در بیاورید، باید بتوانید از توانایی های متقاعد کننده نویسندگی خود در نوشتن انواع خاصی از کپی که تقاضای بالایی دارند استفاده کنید.

من شش مهارت کپی‌رایتینگ را شناسایی کرده‌ام که همیشه مورد تقاضا هستند و آنچه را که من «مهارت‌های اصلی» را در دنیای کپی‌رایتینگ در نظر می‌گیرم تشکیل می‌دهند. شما می توانید کل حرفه خود را بر اساس هر 2 تا 3 مهارت از این لیست بسازید، بنابراین نیازی به تلاش و یادگیری هر شش مهارت نداشته باشید، اما مطمئناً تمرین همه آنها ضرری ندارد.

  1. یاد بگیرید که چگونه تیتر بنویسید
  2. یاد بگیرید که چگونه یک ارزش پیشنهادی بنویسید
  3. یاد بگیرید چگونه یک صفحه فرود بنویسید
  4. نحوه نوشتن ایمیل فروش را بیاموزید
  5. یاد بگیرید که چگونه یک آگهی بنویسید
  6. یاد بگیرید که چگونه یک فیلمنامه بنویسید

کپی‌نویسی سرفصل

تیتر نویسی تنها مهارتی است که در این لیست وجود دارد که من آن را برای هر کپی رایتری کاملا ضروری می دانم. همچنین این تنها مهارت موجود در این لیست است که احتمالاً هرگز مستقیماً برای آن پولی دریافت نخواهید کرد.

تقریباً هر نوع کپی‌رایتینگی که انجام می‌دهید، یک تیتر را شامل می‌شود، و کیفیت آن تیتر تأثیر نامتناسبی بر موفقیت کل پروژه خواهد داشت. هرچه سرفصل های شما بهتر باشد، مشتریان بیشتری پیدا خواهید کرد و کار بهتری برای آن مشتریان انجام خواهید داد.

یاد بگیرید که چگونه تیتر بنویسید.

کپی رایتینگ ارزش پیشنهادی

پیشنهاد ارزش عبارتی مختصر است که نشان می‌دهد کسب‌وکار چه چیزی ارائه می‌کند، ارزش آن است و برای چه کسی در نظر گرفته شده است.

برای محصولات و خدمات پیچیده تر، تولید یک بیانیه مختصر که به اندازه کافی پیشنهاد را ارائه می دهد، برای خود یک چالش است.

برای محصولات و خدمات ساده تر، توانایی ارتباط با ارزش منحصر به فرد برند از طریق عبارت های مختصر و دقیق وجود دارد.

در حالی که برای کسب و کارها معمول نیست که کپی رایترها را به طور خاص برای کار بر روی ارزش های پیشنهادی خود استخدام کنند (اگرچه من تعداد انگشت شماری از مشتریان مانند این داشته ام)، توانایی ایجاد یک پیشنهاد ارزش قوی بخشی جدایی ناپذیر از نوشتن صفحه فرود و کپی وب سایت است. و همچنین در بسیاری از اشکال دیگر از کپی رایتینگ وارد بازی می شود.

مهمتر از همه، این یکی از بهترین راه‌ها برای هیجان‌انگیز کردن مشتری در مورد نوشته‌هایتان است. صاحبان مشاغل اغلب برای بیان سریع و مختصر ارزش کسب و کار خود تلاش می کنند، بنابراین کمک به آنها برای ایجاد یک پیشنهاد ارزش قوی بلافاصله باعث ایجاد "خرید" برای شما و نوشته هایتان می شود.

یاد بگیرید که چگونه یک ارزش پیشنهادی بنویسید.

کپی رایتینگ صفحه فرود

من کپی‌رایتینگ صفحه فرود را «نان و کره» کپی‌رایتینگ آنلاین می‌دانم. هر کسب و کاری به یک وب سایت نیاز دارد و موفقیت هر وب سایتی حول محور موفقیت تعداد انگشت شماری از صفحات فرود است.

به عنوان مثال، در اینجا در وب سایت خودم، سه صفحه فرود مهم وجود دارد:

  1. صفحه نخست
  2. صفحه خدمات اصلی
  3. صفحه خدمات ثانویه

اگر این صفحات عملکرد خوبی داشته باشند، کسب و کار من عملکرد خوبی دارد. دوره زمانی.

هر وب‌سایتی دارای صفحاتی مانند این است، و صادقانه بگوییم، ما حتی می‌توانیم این مفهوم را گسترش دهیم تا تمام صفحات اصلی وب‌سایت را در بر بگیرد.

نکته اصلی در اینجا این است که کپی وب سایت و صفحه فرود تقاضای بالایی دارد. به علاوه، از آنجایی که از نظر تئوری هزینه‌ای یکباره است، و موفقیت آنلاین کسب‌وکار حول کپی وب‌سایت می‌چرخد، کسب‌وکارها مایلند که نرخ رقابتی زیادی بپردازند تا مطمئن شوند که آن را درست انجام می‌دهند.

اگر بتوانید در نوشتن وب سایت و به خصوص کپی صفحه فرود کار بزرگی انجام دهید، هرگز به عنوان یک کپی رایتر بیکار نخواهید شد.

هر آنچه را که باید در مورد کپی رایتینگ وب سایت بدانید بیاموزید.

کپی‌نویسی ایمیل

همانند کپی صفحه فرود، کپی رایتینگ ایمیل تقاضای بالایی دارد. همه به آن نیاز دارند، اما برخلاف کپی وب سایت، هر ماه به مقدار بیشتری از آن نیاز دارند.

در حالی که نوشتن ایمیل هرگز بخش بزرگی از کار مشتری من نبوده است، من تعداد کمی از کپی رایترهای موفق را می شناسم که تقریباً به طور انحصاری ایمیل را انجام می دهند. ماهیت مداوم کار پر کردن یک برنامه و ایجاد درآمد مکرر را آسان می کند.

همچنین ردیابی «باز شدن» و کلیک‌های ایمیل بسیار آسان است، و سنجش عملکرد شما، بهبود مهارت خود و نشان دادن ارزشی که برای مشتری به ارمغان می‌آورید آسان می‌شود.

بعلاوه، با هزاران الگو و مطالعه موردی در دسترس عموم، کپی رایتینگ ایمیل احتمالا بهترین نقطه شروع برای کپی رایترهای جدید است.

همه چیزهایی را که باید در مورد کپی رایتینگ ایمیل بدانید بیاموزید.

کپی‌نویسی تبلیغات

نوشتن آگهی پدرخوانده کپی‌رایتینگ است، و امروزه بیش از هر زمان دیگری رواج دارد... با جهش و مرز.

خبر خوب این است که تقاضای بی پایان برای کپی رایتینگ تبلیغات وجود دارد.

خبر بد این است که بیشتر آن، از آنچه من می بینم، توسط کپی رایترهای مستقل انجام نمی شود.

شما اساساً دو نوع اصلی از نوشتن آگهی دارید:

  1. تبلیغات شرکتی
  2. تبلیغات مشاغل کوچک

نوشتن تبلیغات شرکتی عمدتاً توسط کپی رایترهای جوان در آژانس ها و شرکت های تبلیغاتی انجام می شود. آنها اعتبار زیادی دریافت نمی کنند ... و آنها پول زیادی به دست نمی آورند.

نوشتن تبلیغات در مشاغل کوچک عمدتاً توسط ارائه دهندگان خدمات PPC (پرداخت به ازای کلیک) انجام می شود. اینها تبلیغات فیس بوک یا «گورو» گوگل ادوردز شما هستند. شما به کسی پول نمی دهید که برای شما تبلیغات بنویسد. شما به کسی پول می دهید تا برای شما تبلیغ کند و او نوشتن را به عنوان بخشی از کار انجام می دهد.

درست است، این خانه چرخ من نیست، بنابراین ممکن است من به برخی از فرصت ها نابینا باشم، اما از جایی که در شش سال گذشته نشسته ام، اگر می خواهید تبلیغات بنویسید، به عنوان یک متخصص PPC شانس بهتری خواهید داشت. از یک "کپی رایتر تبلیغاتی".

و برای اینکه کاملاً صادق باشم، اگر امروز بخواهم کارم را از صفر شروع کنم، احتمالاً تسلط بر PPC راهی است که انتخاب می‌کنم. اما صرف‌نظر از همه این‌ها، کپی‌نویسی تبلیغات بدون شک در حال حاضر یک عنصر اصلی در بازار است، و من مطمئن هستم که فریلنسرهایی وجود دارند که درجایی برای نوشتن تبلیغات بانکی فعالیت می‌کنند.

یاد بگیرید که چگونه یک آگهی بنویسید.

کپی‌نویسی اسکریپت ویدیویی

در نهایت، ما اسکریپت های ویدئویی داریم. من برخی از ایمیل‌های احمقانه با کارایی بالا و چند آگهی قوی نوشته‌ام، علی‌رغم اینکه هیچ کدام بخش بزرگی از کار مشتری من نیستند.

من هرگز یک فیلمنامه ویدئویی ننوشته ام... خوب، حداقل یک فیلمنامه شایسته نامیده شدن فیلمنامه ویدئویی نیست.

من نمی توانم در اینجا خیلی به شما توصیه کنم، بنابراین فقط این را می گویم: تقاضای فیلمنامه ویدئویی دیوانه کننده است و تعداد کمی از کپی رایترها در این زمینه متخصص هستند.

بازارهای چند میلیون دلاری وجود دارد که حول وبینارها ساخته شده اند و به آموزش مردم برای ایجاد کسب و کار از طریق وبینار اختصاص داده شده است. تک تک وبینارها بر اساس فیلمنامه زندگی می کنند و می میرند.

هر دقیقه 300 ساعت ویدیو به تنهایی در یوتیوب آپلود می شود که بیشتر آن با هدف نهایی کسب درآمد است. این ویدیوها اگر بخواهند از رقبای خود پیشی بگیرند، همگی به اسکریپت نیاز دارند.

این بازار بهترین گزینه برای استفاده است، و اگر شما فردی هستید که به انجمن‌هایی متصل هستید که حول محور ویدیو می‌چرخند، ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد.

در اینجا بهترین منبعی است که در زمینه نوشتن فیلمنامه های ویدیویی پیدا کرده ام.

باز هم، هدف شما در اینجا تسلط یا حتی یادگیری تمام شش مورد از این موارد نیست. با 2-3 شروع کنید. توصیه می‌کنم ابتدا یاد بگیرید که چگونه سرفصل‌ها و ارزش‌های پیشنهادی بنویسید و سپس گزینه سوم را به عنوان سرویس اصلی که کسب و کار کپی‌رایتینگ خود را در آن ایجاد خواهید کرد، انتخاب کنید.

 

واقعاً فقط چیزهای زیادی می توانید از خواندن در مورد کپی رایتینگ یاد بگیرید. 90 درصد از یادگیری نوشتن کپی از نوشتن واقعی کپی حاصل می شود.

شاید متوجه شده باشید که جدول زمانی تقریبی دو بخش قبلی بر حسب ساعت اندازه گیری شده است.

این یک تصادف نبود

در حالی که مطمئناً مصرف برخی از مواد فوق‌العاده برای کپی‌رایتینگ ضروری است، زمانی که 12 تا 15 ساعت را صرف مطالعه کردید، به همان اندازه که قرار است از خواندن یاد بگیرید، آموخته‌اید.

اکنون زمان شروع کار است. زمان آن رسیده است که شروع به نوشتن کپی کنید ، مشتریان را به دست آورید، و نسخه های بیشتری بنویسید.

اگر شما مسئول هستید، احتمالاً اولین فکر شما این است: "یک لحظه صبر کنید، اگر قبلاً هرگز کپی ننوشته ام، چگونه باید از مردم برای نوشتن کپی هزینه کنم؟"

اولین کاری که باید انجام دهید این است که کپی را برای کسب و کار کپی رایتینگ خودتان بنویسید. اگر می‌خواهید یک کپی‌نویس مستقل باشید، یک صاحب کسب‌وکار واقعی هستید که نیاز واقعی به کپی‌نویسی مؤثر دارید.

از آنجا شروع کنید. پروژه شماره 1 در کتاب ها.

در مرحله بعد، از یک کپی رایتر مستقر  بخواهید که 5 دقیقه به نسخه شما نگاه کند و بازخوردی به شما بدهد. برای من مهم نیست که شما یک کپی رایتر معتبر نمی شناسید. یکی را در توییتر پیدا کنید و به آنها پیام دهید.

درست مانند قرار ملاقات، برخی از آنها احتمالاً نه خواهند گفت. چه کسی اهمیت می دهد؟ مدام بپرس

در مرحله بعد، یک نسخه جدید برای دو کسب و کار دیگر بنویسید. اگر دوستانی با مشاغل دارید، برای آنها کپی بنویسید. آنها نیازی به پرداخت پول به شما یا حتی استفاده از کپی ندارند. هدف این است که شما تمرین کنید و از افراد مرتبط بازخورد بگیرید . تا جایی که می توانید بازخورد دریافت کنید.

هنگامی که نسخه ای برای 3 کسب و کار (از جمله کسب و کار شما) نوشتید، زمان آن رسیده است که به دنبال مشتریان پولی باشید.

اولین مشتریان پرداخت کننده خود را بفرستید

توجه داشته باشید که من نگفتم "مشتریان پردرآمد". شما به دنبال کسی هستید که در ازای کار 20 دلار به شما فلش بزند.

"اما جیکوب، من ذاتاً نویسنده ای با استعداد هستم و مستحق جبران عادلانه هستم."

نه، شما این کار را نمی کنید.

شما در کپی رایتینگ بد هستید.

کپی شما به معنای واقعی کلمه زباله بی ارزشی است. اگر شما یک استعداد برتر 10٪ طبیعی هستید، نسخه شما برای 3 ماه آینده زباله باقی می ماند. اگر کمی متوسط ​​تر باشید، نسخه شما تا 6 ماه آینده زباله باقی می ماند.

و حدس بزنید چه؟

اشکالی ندارد! افرادی که 20، 100، 200 دلار و غیره برای کپی می پردازند، درخواست دریافت زباله های بی ارزش را دارند.

این یک تناسب کامل است!

اگر می‌خواهید به‌عنوان یک کپی‌رایتر به شش رقم دست پیدا کنید، باید «گذاشته شوید»… کاملاً خوب… در سریع‌ترین زمان ممکن در کپی‌رایتینگ خوب باشید. این از انجام دادن و یادگیری ناشی می شود، نه از ماهیگیری برای مشتریانی که دستمزد بالاتری دارند.

در عرض 24 ساعت پس از انتشار این مقاله، فاوور آبالوگو ، نویسنده مستقل، نظرات زیر را برای من ایمیل کرد:

من واقعاً از شما قدردانی می کنم که به موضوع پرداخت برای نویسندگان مبتدی پرداختید. بسیاری از کپی‌رایترهای موفق امروزه به نظر می‌رسد که اجرای کنسرت‌های کم درآمد، حتی به عنوان یک نویسنده مبتدی، همیشه انتخاب بدی است. این چیزی شبیه یک تابو شده است و قطعاً مانع رشد من در سال های اولیه شده است.

من بیش از دو سال در چرخه جشن یا قحطی گیر کرده بودم، زیرا عمدتاً به دنبال آن ماهی های بزرگ، حتی به عنوان یک نویسنده مبتدی، بودم. متأسفانه ماهی بزرگ به وجود یا نبودن من اهمیتی نداد. به عبارت ساده، نوشته‌های من لنگ بود، و هیچ «ماهی بزرگ» من را استخدام نمی‌کرد تا اینکه بتوانم کپی‌رایتینگ بسیار بهتری ارائه دهم.

در نهایت، من توانستم بازی کپی‌رایتینگ خود را ارتقا دهم و با مشتریان بزرگ‌تر و پردرآمدتر کار کنم، اما اگر از همان ابتدا روی کسب تجربه و بهبود کارم تمرکز می‌کردم، حرفه‌ام خیلی سریع‌تر پیشرفت می‌کرد.

داستان فاوور نمی تواند افکار من را در مورد این موضوع بهتر خلاصه کند. اگر آماده هستید که از تعقیب کنسرت های تک شاخ و شروع به دست آوردن تجربه واقعی دست بردارید، در اینجا چند راه عالی برای جذب مشتریان ارزان قیمت وجود دارد:

  • لیست مشاغل را ارائه دهید
  • شبکه خود را بررسی کنید
  • شبکه آنلاین و آفلاین
  • چشم انداز زمین سرد

این روش‌ها در سال اول به کسب‌وکار شما نیرو می‌دهند، به‌خوبی از مرحله زباله‌تان گذشته‌اند.

برای دوره زباله 3 تا 6 ماهه خود، توصیه می کنم بیشتر وقت خود را صرف ارائه لیست مشاغل کنید. در اینجا چند مکان خوب برای یافتن کنسرت ها وجود دارد:

در اینجا چند کنسرت با کیفیت همراه با هزاران زباله پیدا خواهید کرد. هر چیزی را که می توانید بدست آورید بردارید. حساس نباش

در اینجا تصویری عالی از جیمی دالی است که به خوبی نشان می‌دهد که پاسخ شما به پروژه‌ها در طول حرفه‌تان چگونه باید باشد.

تصویر

هر چیزی را که می توانید بدست آورید بردارید و سپس برای هر پروژه بنویسید که انگار کنسرت رویایی شما بوده است.

افرادی که برای آنها کار خواهید کرد احتمالاً سزاوار تلاش نیستند، اما شما  شایسته این هستید که از زمان تمرین خود بیشترین بهره را ببرید.

حتی ممکن است با مشتریان بزرگی روبرو شوید که با شما رشد می کنند و در نهایت سال ها با شما کار می کنند.

پس از گذراندن نقطه 3 ماهه، می توانید زمان بیشتری را برای انجام کار برای شبکه خود، ساختن شبکه خود با هدف سرنخ های جدید و حتی مشتریان بالقوه سرد شروع کنید.

هیچ شکلی از اطلاع رسانی را دست کم نگیرید. من دومین کنسرت بزرگ تمام حرفه‌ام را فقط با تماس با آژانسی که از طریق یک تبلیغ فیس‌بوک با آن برخورد کردم و پرسیدم که آیا آن‌ها به کمک نوشتن نیاز دارند یا خیر، دریافت کردم.

با توجه به 3 ماه اول زندگی خود در این کتاب، زمان آن فرا رسیده است که مانند یک فریلنسر قانونی عمل کنید.

4. فرآیند فریلنسینگ خود را اصلاح کنید

زمان تقریبی: 2 ساعت

در طول 3 ماه گذشته، شما راه خود را در کل محدوده مشاغل آزاد طی کرده اید.

شما با مشتریان صحبت کرده اید، فروش را بسته اید، پرداخت را دریافت کرده اید، کار را تحویل داده اید، کار را ویرایش کرده اید، متوجه شده اید که به اطلاعات بیشتری از آنچه درخواست کرده اید نیاز دارید، ضرب الاجل ها را تعیین کرده اید، مهلت های زمانی را از دست داده اید، از مشتریان خواسته اید که شما را تحسین برانگیز کنند، از مشتریان خواسته اید که حتی با صدای بلند بر سر شما فریاد بزنند... من آنجا بودم، این کار را انجام دادم.

اکنون زمان آن رسیده است که از تمام آن تجربه برای ترسیم فرآیند فریلنسینگ خود استفاده کنید و شروع به عمد بودن در مورد هر کاری کنید.

در اینجا چیزی است که باید نقشه برداری کنید:

  • چگونه سرنخ ها را وارد می کنید
  • نحوه بستن فروش
  • چگونه جزئیات پروژه مورد نیاز را جمع آوری می کنید
  • نحوه جمع آوری پرداخت
  • نحوه کار با مشتری
  • نحوه و زمان تحویل کار
  • چگونه موفقیت پروژه را ارزیابی می کنید

هدف شما در اینجا در ابتدا این نیست که بفهمید چگونه همه این کارها را به خوبی انجام دهید. شما به سادگی روند فعلی خود را نقشه برداری می کنید.

در مرحله بعد، هر مشکلی را که با آن روبرو بوده اید فهرست کنید، مانند:

  • من به طور مداوم در یافتن سرنخ های جدید مشکل دارم.
  • من سرنخ های خوبی دریافت می کنم اما بسیاری از آنها را نمی بندم.
  • برخی از مشتریان اطلاعات زیادی ارسال نمی کنند و من برای تکمیل پروژه با مشکل مواجه می شوم.
  • کار با برخی از مشتریان به دلیل _____ واقعا دشوار است.
  • من اغلب احساس می کنم برای پروژه ها وقت زیادی ندارم.
  • مشتریان دائماً در مورد جایی که در پروژه هستم به من اذیت می کنند.

اکنون که روند و مشکلات خود را ترسیم کرده اید، می توانید فرآیند خود را چه در کوتاه مدت و چه در بلندمدت اصلاح کنید.

یک مثال از یک بهبود کوتاه مدت ممکن است درک این موضوع باشد که شما انتظارات واضحی را برای مشتریان تعیین نمی کنید، بنابراین یک الگوی ایمیل استاندارد ایجاد می کنید که پس از (یا قبل) بسته شدن فروش از آن استفاده می کنید و دقیقاً آنچه را که مشتری می تواند انتظار داشته باشد، فهرست می کند.

یک مثال از یک بهبود بلندمدت ممکن است درک این موضوع باشد که سرنخ‌ها ناسازگار هستند و باید روشی پایدارتر برای آوردن سرنخ‌های جدید ایجاد کنید. این یک مبارزه بسیار رایج برای کپی رایترهای جدید است و ما مستقیماً در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت.

اما قبل از اینکه به آن بپردازیم، می‌خواهم یک نمای کلی از فرآیند فریلنسینگ خود ارائه کنم تا به شما در ترسیم نقشه‌های خودتان کمک کنم.

  1. سرنخ های جدید از طریق وب سایت من با من تماس بگیرید.
  2. من نیازهای آنها را بررسی می‌کنم، به آنها پیشنهاد می‌دهم و انتظاراتی را برای پروژه تعیین می‌کنم.
  3. اگر قبول کنند، یک فاکتور و پرسشنامه کپی رایتینگ خود را برایشان ارسال می کنم .
  4. سپس با آنها همکاری می کنم تا گزاره های ارزش اصلی آنها را قفل کنم.
  5. سپس، اولین پیش نویس پروژه را تکمیل می کنم و بسته به اندازه پروژه، به صورت یکجا یا تکه تکه به مشتری تحویل می دهم.
  6. من با آنها کار می کنم تا نسخه را تا زمانی که کاملا راضی شوند ویرایش کنم.
  7. برای پروژه های بزرگتر، من فاکتور نهایی را ارسال می کنم.

همانطور که می بینید، این یک سند گسترده و 20 صفحه ای نیست. به معنای واقعی کلمه 7 گلوله است.

اگر زمانی به جایی رسیدید که شروع به استخدام کارمندان یا پیمانکارانی کنید تا برای شما کار کنند، ممکن است به سبک دقیق تری از نقشه برداری فرآیند نیاز داشته باشید، اما برای اهداف خودتان به عنوان یک فریلنسر انفرادی، این کار لازم نیست پیچیده باشد.

اساساً سئو برای کپی‌رایترها مزایای زیادی دارد:

  • بسیاری از صاحبان مشاغل به دنبال استخدام کپی رایترها از طریق جستجو هستند
  • کانال بسیار مقیاس پذیر
  • الگوریتم گوگل به مدت 20 سال نسبتاً ثابت مانده است
  • می توانید نسبتاً سریع به نتایج جستجوی طاقچه ضربه بزنید
  • بیشتر کار نوشتن است (برای کپی رایترها عالی است)

اما معایب خود را نیز دارد:

  • برای اجرای مؤثر، به طیفی از مهارت‌های غیرقابل انتقال نیاز دارد
  • در مقایسه با کانال های دیگر، زمان نسبتاً طولانی برای مقیاس بندی نیاز دارد
  • گوگل به طور فزاینده ای ترافیک را از تولیدکنندگان محتوا می دزدد

بخشی از دلیلی که من فکر می کنم سئو بهترین کانال برای کپی رایترها است این است که به خوبی با نوشتن وبلاگ همکاری می کند، که من به کپی رایترها نیز توصیه می کنم آن را ارائه دهند. نوشتن پست مهمان رایگان و محتوای بلاگ پولی هم به عنوان تبلیغات برای خدمات شما و هم به عنوان بک لینک برای کمپین سئو شما دوبرابر می شود. اما اگر به طور فعال سئو را دنبال نمی کنید، مزایای بک لینک را از دست می دهید.

کپی رایتینگ چیست,کپی رایتینگ (نوشتن محتوای تبلیغاتی),کپی رایتینگ در بیزینس,اصول کپی رایتینگ,کپی رایتینگ در تولید محتوا,تفاوت کپی رایتینگ و تولید محتوا,کپی رایتینگ در تبلیغات,سئو کپی رایتینگ,شغل کپی رایتینگ,قواعد کپی رایتینگ