• سئو ارزان
  • سئو ارزان
  • تبلیغات ارزان

واحد پشتیبانی و پاسخگویی جام ارژنگ جهت ارائه مشاوره و رسیدگی به امور مشتریان گرامی بطور شبانه روزی در خدمت شماست.

..پشتیبانی جام ارژنگ
Close and go back to page

طراحی وب  سایت Responsive ریسپانسیو

طراحی وب Responsive ریسپانسیو به سادگی به معنای ایجاد وب سایت‌هایی است که می‌توانند با اندازه همه دستگاهها سازگار شوند . هدف این است که محتوای بسته به دستگاه یا اندازه صفحه متفاوت باشد تا بازدیدکنندگان یک تجربه بهینه داشته باشند , مهم نیست که چگونه به یک وب سایت دسترسی داشته باشند . مزیت اصلی طراحی وب , این است که سایت‌ها به سرعت بدون هیچ تاخیری بارگذاری می‌شوند , بنابراین کاربرها باید به طور دستی هر چیزی را تغییر دهند تا محتوا را مشاهده کنند.
تغییرات چیدمان بر روی ابعاد صفحه نمایش داده می‌شود در حالی که یک ارائه پیوسته پاسخگو را حفظ می‌کند :
به عنوان مثال طراحی واکنشی ، این مفهوم چندین دهه وجود داشته‌است ، اما توسعه دهندگان شروع به تشخیص مزایای طراحی وب واکنشی در اواسط دهه ۲۰۰۰ نمودند چرا که مصرف کنندگان بیشتری شروع به استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه کردند . همانطور که طراحان در تلاش بودند تا مطمئن شوند که وب سایت‌ها بر روی میز دسکتاپ ، گوشی‌های هوشمند و تبلت بسیار جذاب به نظر می‌رسند ، به سرعت کشف کردند که این چیدمان انعطاف‌پذیر مورد نیاز است . بنابراین ، آن‌ها وب سایت‌هایی را ایجاد کردند که " واکنش " به دستگاه‌های کاربران را نشان می‌دادند .
امروزه ، کاربران بیشتری به وب با دستگاه‌های همراه دسترسی دارند تا با لپ‌تاپ‌ها و یا دسکتاپ های سنتی ، بنابراین زمین به تکامل خود ادامه می‌دهد .

تاریخچه مختصری از طراحی وب سایت respansive

تاریخچه مختصری از طراحی وب سایت respansive اولین وب سایتی که برای سازگار کردن چیدمان خود براساس عرض مرورگر viewport طراحی شده‌بود Audi.com بود که در سال ۲۰۰۱ راه‌اندازی شد . عباراتی مثل " سیال " ، " انعطاف‌پذیر "، " مایع " ، و " الاستیک " به جای یکدیگر برای توصیف مفهوم مشابه تا زمانی که "اتان Marcotte " ، عبارت " طراحی وب " را در یک مقاله در سال ۲۰۱۰ ابداع کرد ، به کار برده شدند . Marcotte در سال ۲۰۱۱ به سادگی کتابی با عنوان " طراحی وب Responsive " نوشت .

 بزرگترین چالش برای طراحی وب ریسپانسیو

شاید بزرگترین چالش برای طراحی وب ریسپانسیو تغییر اندازه تصاویر باشد. یک گزینه آسان استفاده از ویژگی max-width CSS است که تضمین می‌کند که تصاویر در اندازه اصلی خود بارگیری می‌شوند مگر اینکه درگاه دید از عرض تصویر باریک‌تر باشد.

با حداکثر عرض تنظیم شده روی 100 درصد از منطقه مشاهده، تصاویر به طور متناسب با باریک شدن صفحه نمایش یا مرورگر کوچک می شوند. به‌جای اعلام ارتفاع و عرض در کد، می‌توانید به سادگی مرورگر را فعال کنید تا به طور خودکار اندازه تصاویر را طبق دستور CSS تغییر دهد. هشدار داده می شود که برخی از مرورگرهای قدیمی ویندوز در هنگام تغییر اندازه تصاویر در رندر مناسب مشکل دارند.

علاوه بر وضوح تصویر، هنگام اندازه‌گیری تصاویر، باید زمان بارگذاری را نیز در نظر داشته باشید. تصاویر بزرگتر که برای مشاهده در مانیتورها در نظر گرفته شده اند می توانند به طور قابل توجهی سرعت دستگاه های تلفن همراه را با تغییر اندازه کاهش دهند. به همین دلیل مهم است که از ویژگی‌های تصویر واکنش‌گرا مانند srcsetو sizesاستفاده کنید.

اولین مزیت طراحی سایت ریسپانسیو respansive

بیش از نیمی از ترافیک وب‌سایت‌های برتر در ایالات متحده در سال 2015 از طریق دستگاه‌های تلفن همراه بوده است. بنابراین، برای شرکت‌ها به‌طور فزاینده‌ای مهم است که وب‌سایت‌هایی داشته باشند که به‌درستی در صفحه‌نمایش‌های کوچک‌تر رندر شوند تا کاربران با تصاویر تحریف شده مواجه نشوند. یا یک چیدمان سایت زیر بهینه را تجربه کنید. در حالی که برخی از کسب و کارها هنوز نسخه جداگانه ای از وب سایت خود را برای کاربران تلفن همراه انتخاب می کنند، طراحی واکنش گرا در حال تبدیل شدن به یک امر عادی است زیرا تطبیق پذیری بیشتری را با هزینه های توسعه کمتر ارائه می دهد.

اولین مزیت طراحی سایت ریسپانسیو respansive

ساخت یک وب سایت واکنش گرا زمان بسیار کمتری نسبت به ساخت یک برنامه تلفن همراه مستقل علاوه بر یک وب سایت دسکتاپ استاندارد نیاز دارد. از آنجایی که زمان پول است، طراحی واکنشگرا به طور طبیعی هزینه کمتری نسبت به جایگزین دارد. حتی اگر سرمایه‌گذاری اولیه یک وب‌سایت ریسپانسیو طراحی شده در نهایت گران‌تر از ایجاد دو وب‌سایت مجزا باشد، در درازمدت به دلیل هزینه‌های تعمیر و نگهداری، هزینه‌های پیکربندی خاص، و غیره وب‌سایتی که از آن استفاده می‌کند، پس‌انداز خواهید کرد. 

اولین مزیت طراحی سایت ریسپانسیو respansive

حفظ یک سایت مجزا برای تلفن همراه نیاز به تست و پشتیبانی بیشتری دارد. در مقابل، فرآیند طراحی واکنش‌گرا از روش‌های تست استاندارد برای اطمینان از چیدمان بهینه در هر صفحه استفاده می‌کند. داشتن سایت‌های دسکتاپ و موبایل مجزا به دو استراتژی محتوا، دو رابط اداری و احتمالاً دو تیم طراحی نیاز دارد. رویکرد "یک اندازه متناسب با همه" طراحی واکنشگرا به معنای سردرد کمتری برای توسعه دهندگان، صاحبان مشاغل و مصرف کنندگان است. صرف زمان کمتر برای تعمیر و نگهداری نیز زمان را برای تمرکز بر موارد مهمتری مانند بازاریابی و تولید محتوا آزاد می کند.

اولین مزیت طراحی سایت ریسپانسیو respansive

به ویژه کاربران تلفن همراه، بازه توجه کوتاهی دارند. مطالعات نشان می‌دهد که بازدیدکنندگان موبایل تمایل دارند صفحات وب را که بیش از سه ثانیه طول می‌کشد تا بارگذاری آنها تمام شود، رها می‌کنند. اگر سایتی برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها بهینه‌سازی نشده باشد، زمان بیشتری برای پیمایش نیاز دارد که می‌تواند مشتریان را تا حدی ناامید کند. اطمینان از اینکه وب‌سایت واکنش‌گرای شما از تکنیک‌های عملکرد مدرن مانند ذخیره‌سازی حافظه پنهان و نمایش عکس واکنش‌گرا استفاده می‌کند، به بهبود سرعت بارگذاری صفحه وب شما کمک می‌کند.

اولین مزیت طراحی سایت ریسپانسیو respansive

یک سایت تلفن همراه واکنش گرا و بهینه شده، تجربه کاربری بسیار بهتری را برای بازدیدکننده فراهم می کند. بنابراین، این احتمال بسیار بیشتر است که آنها برای مدت طولانی تری در اطراف بمانند و مناطق مختلف سایت شما را کاوش کنند. از طرف دیگر، اگر سایت شما واکنش‌گرا نباشد، جذب بازدیدکننده بسیار سخت‌تر است و بنابراین احتمال بازگرداندن آن‌ها بیشتر است.

اولین مزیت طراحی سایت ریسپانسیو respansive

کاهش نرخ پرش فقط نیمی از نبرد است. ایجاد یک تجربه کاربری ثابت در همه دستگاه‌ها کلید تبدیل مشتریان جدید است . وقتی کاربران تصمیم می‌گیرند مشترک یک سرویس شوند یا نه، نمی‌خواهند به وب‌سایت‌های خاص دستگاه هدایت شوند زیرا این فرآیند اغلب طولانی‌تر می‌شود. داشتن یک وب‌سایت امن که در همه پلتفرم‌ها حرفه‌ای به نظر می‌رسد باعث می‌شود کاربران کمتر ناامید شوند یا به رقیب روی بیاورند.

اولین مزیت طراحی سایت ریسپانسیو respansive

دانستن اینکه ترافیک از کجا می آید و چگونه کاربران با وب سایت شما تعامل دارند، برای ایجاد بهبود آگاهانه ضروری است. مدیریت چندین نسخه از یک وب سایت به توسعه دهندگان نیاز دارد تا سفرهای کاربران را از طریق مسیرهای تبدیل متعدد، قیف ها و تغییر مسیرها دنبال کنند. داشتن یک سایت پاسخگو فرآیند نظارت را بسیار ساده می کند . گوگل آنالیتیکس و ابزارهای مشابه اکنون با فشرده سازی ردیابی و تجزیه و تحلیل در یک گزارش واحد، به وب سایت های واکنش گرا پاسخ می دهند تا بتوانید عملکرد محتوای خود را در دستگاه های مختلف مشاهده کنید.

اولین مزیت طراحی سایت ریسپانسیو respansive

طراحی وب ریسپانسیو به اندازه محتوای با کیفیت برای بهینه سازی موتورهای جستجو اهمیت دارد. بک لینک های قوی تر و نرخ پرش بهتر به رتبه های جستجوی بالاتر تبدیل می شوند، اما مزایای سئو اضافی برای سایت های بهینه سازی شده برای موبایل وجود دارد.
داشتن یک وب سایت منفرد واکنش گرا به جای نسخه های دسکتاپ و موبایل مجزا از موضوع محتوای تکراری جلوگیری می کند، که می تواند بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر منفی بگذارد.

اولین مزیت طراحی سایت ریسپانسیو respansive

برداشت های اولیه همه چیز هستند، بنابراین چه کسی برای اولین بار از دسکتاپ یا گوشی هوشمند خود از یک وب سایت بازدید می کند، شما می خواهید که او تجربه مثبتی داشته باشد. اگر بازدیدکنندگان در اولین بازدید خود مجبور به بزرگنمایی، کوچک کردن و فشار دادن صفحه نمایش خود شوند، احتمالاً تسلیم می شوند و وب سایت دیگری را امتحان می کنند.

اولین مزیت طراحی سایت ریسپانسیو respansive

هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام دستگاه‌ها را برای محدودیت‌های فنی در نظر بگیرید، تهیه غذا برای کوچک‌ترین و بزرگترین دستگاه‌ها یک استراتژی موثر است تا مطمئن شوید وب‌سایت شما در همه اندازه‌ها قابل ارائه به نظر می‌رسد. تجزیه و تحلیل های خود را بررسی کنید تا مشخص کنید کدام اندازه ها را هدف قرار دهید. تمرکز بر روی کوچک‌ترین درگاه دید می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام عناصر برای طراحی کلی مهم‌تر هستند، در حالی که تمرکز بر نمای بزرگ‌تر خوانایی را تضمین می‌کند زیرا ستون‌های متن بزرگ‌تر می‌شوند. شما همچنین باید روش های ورودی مختلف را در نظر بگیرید. سایت شما باید به راحتی با اسکرول یا با کشیدن انگشت قابل پیمایش باشد.