• سئو ارزان
  • تبلیغات ارزان
  • تبلیغات گوگل

واحد پشتیبانی و پاسخگویی جام ارژنگ جهت ارائه مشاوره و رسیدگی به امور مشتریان گرامی بطور شبانه روزی در خدمت شماست.

..پشتیبانی جام ارژنگ
Close and go back to page

10 موتور جستجوی برتر جهان

10 موتور جستجوی برتر جهان که باید با آنها آشنا شویم.

موتور جستجوی گوگل,موتور جستجو یاهو,موتور جستجوی گوگل فارسی,موتور جستجو چیست,موتور جستجوی ایرانی,موتور جستجوگر,موتور جستجو یوز,موتور جستجو دارک وب,موتور جستجو ,اینستاگرام,موتور جستجو اینترنت

اینها بهترین موتورهای جستجوی حال حاضر جهان هستند. این لیست شامل موتورهای جستجوی بزرگی است که ارزش توجه دارند (به جز گوگل و بینگ).

10 بهترین و محبوب ترین موتورهای جستجو در جهان کدامند؟ علاوه بر گوگل و بینگ، موتورهای جستجوی دیگری نیز وجود دارند که ممکن است چندان شناخته شده نباشند، اما همچنان به میلیون ها جستجو در روز پاسخ می دهند.

ممکن است برای بسیاری از افراد غافلگیرکننده باشد، اما گوگل تنها موتور جستجوی موجود در اینترنت امروز نیست!

در واقع، تعدادی موتور جستجوی جایگزین وجود دارد که می‌خواهند تاج و تخت گوگل را تصاحب کنند، اما هیچ‌کدام از آنها (هنوز) حتی برای ایجاد یک تهدید آماده نیستند.

 

با این وجود، موتورهای جستجوی دیگری نیز وجود دارند که ارزش بررسی دارند و بهترین جایگزین های گوگل در زیر ارائه شده است.

10 تا از محبوب ترین موتورهای جستجو در جهان

فهرست 10 بهترین موتورهای جستجو در سال 2022، رتبه بندی شده بر اساس محبوبیت.

  1. گوگل
  2. مایکروسافت بینگ
  3. یاهو
  4. بایدو
  5. یاندکس
  6. DuckDuckGo
  7. Ask.com
  8. اکوزیا
  9. Aol.com
  10. آرشیو اینترنت

1. گوگل


گوگل

نیازی به معرفی بیشتر نیست. گوگل با تفاوت خیره کننده 88.28 درصدی نسبت به رتبه دوم Bing جایگاه اول را در جستجو دارد.

بر اساس آمار statista و سرویس Statcounter ، گوگل تسلط بر بازار در همه کشورها بر روی هر دستگاه (رومیزی، تلفن همراه، و قرص).

چرا گوگل محبوب ترین موتور جستجو است؟

آنچه گوگل را به محبوب ترین و قابل اعتمادترین موتور جستجو تبدیل کرده است، کیفیت نتایج جستجوی آن است. گوگل از الگوریتم های پیچیده ای برای ارائه دقیق ترین نتایج به کاربران استفاده می کند.

لری پیج و سرگئی برین، بنیانگذاران گوگل، این ایده را مطرح کردند که وب سایت هایی که توسط سایر وب سایت ها ارجاع داده می شوند، مهم تر از سایر وب سایت ها هستند و در نتیجه سزاوار رتبه بالاتر در نتایج جستجو هستند.

در طول سال‌ها، الگوریتم رتبه‌بندی گوگل با صدها عامل دیگر (از جمله کمک یادگیری ماشین) غنی شده است و همچنان مطمئن‌ترین راه برای یافتن دقیقاً همان چیزی است که در اینترنت به دنبال آن هستید.

2. مایکروسافت بینگ

به روز رسانی: بینگ در اکتبر 2020 به مایکروسافت بینگ تغییر نام داد.

بهترین موتور جستجوی جایگزین گوگل مایکروسافت بینگ است . سهم موتور جستجوی بینگ بین 2.83 تا 12.31 درصد است.

بینگ تلاش مایکروسافت برای به چالش کشیدن گوگل در جستجو است، اما علیرغم تلاش های آنها، هنوز نتوانسته کاربران را متقاعد کند که موتور جستجوی آنها می تواند به اندازه گوگل قابل اعتماد باشد.

با وجود اینکه Bing موتور جستجوی پیش‌فرض رایانه‌های شخصی ویندوزی است، سهم بازار موتورهای جستجوی آنها به طور مداوم پایین است.

بینگ از موتورهای جستجوی قبلی مایکروسافت (MSN Search، Windows Live Search، Live Search) سرچشمه گرفت و طبق رتبه الکسا رتبه 30 پربازدیدترین وب سایت در اینترنت است.

3. یاهو

یاهو یکی از محبوب ترین ارائه دهندگان ایمیل است و موتور جستجوی وب آن با میانگین 1% سهم بازار جایگاه سوم را در جستجو دارد.

از اکتبر 2011 تا اکتبر 2015، جستجوی یاهو منحصراً توسط Bing پشتیبانی می شد. در اکتبر 2015 یاهو با گوگل برای ارائه خدمات مرتبط با جستجو به توافق رسید و تا اکتبر 2018، نتایج یاهو هم توسط گوگل و هم توسط بینگ ارائه می شد.

از اکتبر 2019، یاهو! جستجو بار دیگر به طور انحصاری توسط بینگ ارائه شده است.

یاهو همچنین موتور جستجوی پیش فرض مرورگرهای فایرفاکس در ایالات متحده (از سال 2014) است.

پورتال وب یاهو بسیار محبوب است و به عنوان 11 وب سایت پربازدید در اینترنت (براساس Alexa) رتبه بندی می شود.

4. بایدو

بایدو بین 0.68 تا 11.26 درصد از بازار جهانی سهم دارد.

بایدو در سال 2000 تاسیس شد و محبوب ترین موتور جستجو در چین است. سهم بازار آن به طور پیوسته در حال افزایش است و طبق ویکی‌پدیا ، بایدو میلیاردها جستجو در ماه ارائه می‌کند. در حال حاضر در رتبه 4 در رتبه بندی الکسا قرار دارد.

اگرچه بایدو در سراسر جهان قابل دسترسی است، اما فقط به زبان چینی در دسترس است.

5. Yandex.ru

یاندکس ، محبوب ترین موتور جستجوی روسیه، سهم بازار جهانی بین 0.5 تا 1.16 درصد را دارد.

به گفته الکسا ، Yandex.ru در میان 30 وب سایت محبوب در اینترنت با رتبه 4 در زبان روسی قرار دارد.

Yandex خود را به عنوان یک شرکت فناوری معرفی می کند که محصولات و خدمات هوشمندی را با استفاده از یادگیری ماشین می سازد.

بر اساس ویکی پدیا، Yandex بزرگترین موتور جستجو در روسیه را با حدود 65 درصد سهم بازار در آن کشور اداره می کند.

6. DuckDuckGo

سهم بازار موتور جستجو DuckDuckGo حدود 0.66٪ است.

طبق آمار ترافیک DuckDuckGo ، آنها به طور متوسط ​​90+ میلیون جستجو در روز انجام می دهند، اما همچنان سهم کلی بازار آنها به طور مداوم زیر 0.6٪ است.

برخلاف آنچه اکثر مردم معتقدند، DuckDuckGo فهرست جستجوی خود را ندارد (مانند گوگل و بینگ) اما نتایج جستجوی خود را با استفاده از منابع مختلف تولید می‌کنند.

به عبارت دیگر، آنها داده های خود را ندارند، اما به منابع دیگر (مانند Yelp، Bing، Yahoo، StackOverflow) برای ارائه پاسخ به سوالات کاربران وابسته هستند.

این یک محدودیت بزرگ در مقایسه با گوگل است که مجموعه ای از الگوریتم ها را برای تعیین بهترین نتایج از تمام وب سایت های موجود در اینترنت دارد.

از جنبه مثبت، DuckDuck Go یک رابط تمیز دارد، کاربران را ردیابی نمی کند و به طور کامل با تبلیغات بارگذاری نمی شود.

7. Ask.com

Ask.com که قبلاً Ask Jeeves نام داشت تقریباً 0.42٪ از سهم جستجو را دریافت می کند. ASK بر اساس یک قالب پرسش/پاسخ است که در آن بیشتر سؤالات توسط سایر کاربران پاسخ داده می شود یا به صورت نظرسنجی هستند.

همچنین قابلیت جستجوی کلی را دارد اما نتایج به دست آمده در مقایسه با گوگل یا حتی بینگ و یاهو کیفیت پایینی دارد.

8. اکوزیا

Ecosia یک تجارت اجتماعی مستقر در برلین است که توسط کریستین کرول در سال 2009 تأسیس شد. دلیل اصلی ایجاد اکوزیا کمک به تأمین مالی برای کاشت درختان و پروژه‌های بازسازی بود. بنابراین به عنوان "موتور جستجوی درختکاری" شناخته می شود.

اکوزیا چگونه کار می کند؟ Ecosia یک شریک Bing است، به این معنی که نتایج جستجوی آن توسط Bing ارائه می شود. Ecosia برای حمایت از برنامه ریزی درختان با نمایش تبلیغات در نتایج جستجوی خود پول به دست می آورد. هر بار که روی یک تبلیغ کلیک می شود، ecosia سهم کمی را دریافت می کند. تخمین زده می شود که برای تأمین هزینه کاشت یک درخت تقریباً 45 جستجو لازم است.

از نظر سهم بازار موتورهای جستجو، سهم Ecosia حدود 0.10 درصد است.

9. AOL.com

AOL معروف قدیمی هنوز در بین 10 موتور جستجوی برتر با سهم بازار نزدیک به 0.05٪ است.

شبکه AOL شامل بسیاری از وب سایت های محبوب مانند engadget.com، techchrunch.com و huffingtonpost.com است. در 23 ژوئن 2015، AOL توسط Verizon Communications خریداری شد.

10. آرشیو اینترنتی

archive.org موتور جستجوی آرشیو اینترنتی است. شما می توانید از آن برای اطلاع از ظاهر یک وب سایت از سال 1996 استفاده کنید. اگر می خواهید تاریخچه یک دامنه را ردیابی کنید و بررسی کنید که چگونه در طول سال ها تغییر کرده است، ابزار بسیار مفیدی است.

موتورهای جستجوی دیگری که ارزش بررسی دارند

صفحه شروع

StartPage در سال 2006 در هلند تاسیس شد. آنها شرکت خود را به عنوان خصوصی ترین موتور جستجوی جهان تبلیغ می کنند. Startpage از حریم خصوصی کاربران محافظت می کند و به سیستم های ردیابی اجازه نمی دهد جستجوهای کاربر را ضبط کنند.

هنگام انجام یک پرس و جو در صفحه شروع، می توانید یک منطقه خاص را برای نتایج انتخاب کنید، فیلتر خانواده را روشن کنید و تعدادی تنظیمات دیگر را بدون نیاز به ورود به سیستم پیکربندی کنید.

ویکی

Wiki.com یک موتور جستجوی اختصاصی برای ویکی ها است. شما می توانید بین تمام ویکی ها، فقط ویکی پدیا، دایره المعارف ها، یا ویکی های ارسال شده توسط افراد دیگر انتخاب کنید.

نتایج ویکی توسط گوگل ارائه می شود و به ویکی ها محدود می شود. اگر می‌خواهید چیز خاصی را در ویکی‌پدیا یا سایر ویکی‌های محبوب پیدا کنید، می‌توانید آن را سریع‌تر از طریق ویکی انجام دهید.

یوتیوب

یوتیوب محبوب ترین پلتفرم تماشای ویدیو است اما همچنین دومین موتور جستجوی محبوب در جهان است. یوتیوب بیش از 2.3 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد.

بسیاری از این کاربران هنگام جستجوی پاسخ یا اطلاعات در وب ابتدا به یوتیوب روی می آورند و نه به موتور جستجوی دیگری. تخمین زده می شود که یوتیوب بیش از 3 میلیارد جستجو در ماه را پردازش می کند.

ولفرامالفا

WolframAlpha با تمام موتورهای جستجوی دیگر متفاوت است. آنها آن را به عنوان یک موتور دانش محاسباتی به بازار عرضه می کنند که می تواند حقایق و داده هایی را برای تعدادی از موضوعات به شما بدهد.

می تواند انواع محاسبات را انجام دهد، به عنوان مثال، اگر  "رهن 2000" را به عنوان ورودی وارد کنید، مبلغ وام، سود پرداختی و غیره شما را بر اساس تعدادی از مفروضات محاسبه می کند.

جستجوی CC

CC Search یک موتور جستجوی وب است که به کاربران این امکان را می دهد تا محتوایی را که می توانند دوباره استفاده کنند پیدا کنند. تمام محتوای فهرست جستجوی CC تحت مجوز Creative Commons است.

در حال حاضر، فقط تصاویر در فهرست آنها گنجانده شده است، اما آنها برنامه هایی برای اضافه کردن متن های باز و صدا دارند.

اینها محبوب ترین موتورهای جستجوی وب امروزی در اینترنت هستند.

این فهرست به هیچ وجه کامل نیست و مطمئناً تعداد بیشتری در آینده ایجاد خواهند شد، اما تا آنجا که به مکان های اول مربوط می شود، گوگل و بینگ برای سال های آینده در جایگاه های برتر قرار خواهند گرفت.

مزایای کار برای گوگل: زمین بازی برای بزرگسالان

آیا گوگل بهترین مزایا را در صنعت فناوری دارد؟

بیشتر از آمازون ، اپل یا هر نام دیگری در فناوری بزرگ، گوگل به خاطر امتیازات کارکنانش بدنام است. هدف اصلی "ایجاد شادترین و پربازده ترین محل کار در جهان" از طریق سیاست های شرکت و محوطه های اداری غیر متعارف آن است . به این ترتیب، Google مجموعه‌ای گیج‌کننده از امتیازات را برای کارمندان خود، که خود را Googler می‌نامند، ارائه می‌کند که به بهبود رفاه و بهره‌وری همه کمک می‌کند. به نقل از یکی از کارمندان ، "این مانند یک کمون مهندسی هیپی با شکوه است."

برای بسیاری از ما وقتی به "موتور جستجو" فکر می کنیم، به گوگل فکر می کنیم.

از این گذشته، گوگل بیش از 63000 جستجو در ثانیه دریافت می کند.

و برای اکثر مردم، "اینترنت" چیزی است که وقتی چیزها را در گوگل جستجو می کنید ظاهر می شود.

با این حال، این نتایجی که می‌بینید، فقط همان چیزی است که Google پیدا کرده و می‌خواهد آن را درج کند .

بیشتر اینترنت در گوگل نیست. چرا؟ چون :

  • گوگل آن را نمی پذیرد (مثلاً: وب سایت هایی که کارهای غیرقانونی انجام می دهند)
  • گوگل آن را دوست ندارد (مثلاً: وب سایتی که گوگل آن را بدون ارزش می داند)
  • وب‌سایت نمی‌خواهد آنجا باشد (بنابراین به خزنده می‌گوید «هی من را شامل نشود»)

این بدان معنی است که این وب سایت ها "غیرقابل جستجو" هستند.

آنها را نمی توان با استفاده از موتور جستجو پیدا کرد. برای دسترسی به آنها باید آدرس دقیق وب سایت را بدانید.

واقعیت جالب : تخمین زده می شود که 96-99٪ کل اینترنت را "دیپ وب" تشکیل می دهد.

موتور جستجو چیست؟

تعریف موتور جستجو : موتور جستجوی اینترنتی یا موتور جستجوی وب، یک نرم افزار مبتنی بر وب است که برای انجام و انجام جستجوی اینترنتی (انجام شده توسط کاربر) در "وب جهانی" بر اساس مجموعه ای از قوانین طراحی شده است. الگوریتم نامیده می شود) که برای بازگرداندن صفحه ای از نتایج جستجو (به نام SERP، برای صفحه نتایج موتورهای جستجو) در نظر گرفته شده است که الگوریتم "باور" به پاسخگویی به درخواست جستجوی کاربران (معروف به سوال) کمک می کند.

عجب لقمه ای بود

اساساً، این برنامه‌ای است که دسته‌ای از وب‌سایت‌ها را باز می‌گرداند که فکر می‌کند برای برآورده کردن دلیلی که در ابتدا در عبارت جستجوی خود تایپ کرده‌اید، بهترین مناسب هستند.

بنابراین، وقتی «چگونه یک ساندویچ پنیر کبابی درست کنیم» را در گوگل جستجو می‌کنید، موتور جستجو فهرست کل آن را بررسی می‌کند (مانند نسخه دیجیتالی یک کتابخانه) و مجموعه‌ای از دستور العمل‌ها، ویدیوها، تصاویر و غیره را در اختیار شما قرار می‌دهد.

دقیقاً نمی‌داند که شما می‌خواهید درباره درست کردن یک ساندویچ پنیر کبابی بدانید، بنابراین به شما نشان می‌دهد که چه چیزی «باور» (آنها در واقع اعتقادی ندارند) منابع متنوعی هستند که به شما کمک می‌کنند تا مشکلات خود را حل کنید. مسئله.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

موتورهای جستجو رقیب هستند.

یاهو شرکت خودش است درست مثل گوگل که شرکت خودش است و درست مثل بینگ که شرکت خودش است - آنها برای تصمیم گیری درباره نحوه کار یک موتور جستجو گرد هم نمی آیند.

رقابت می کنند.

بنابراین، هر موتور جستجو دارای یک "فرمول مخفی" (محاسبات ریاضی بسیار پیچیده به نام الگوریتم) است که شرکت ایجاد کرده است و فکر می کند بهترین نتایج جستجو را ارائه می دهد.

چرا؟ زیرا مشتریان آنها جستجوگر هستند.

اگر آنها هر بار نتایج خوبی ارائه دهند، شما به بازگشت ادامه خواهید داد.

من خیلی وقته که از یاهو استفاده نکردم چون بد نیست. وقتی چیزی را جستجو می‌کنم، هرگز چیزی را که واقعاً نیاز دارم، به دست نمی‌آورم.

برای پیچیده تر کردن همه چیز - این شرکت ها همیشه در حال نوآوری هستند. آنها الگوریتم های خود را به طور مداوم به روز می کنند تا به بهبود نتایج ادامه دهند، و بنابراین ما (عموم مردم) هرگز نمی دانیم دقیقا چگونه کار می کند.

پس از اینکه موتور جستجو درک درستی از وب‌سایت شما ایجاد کرد، آن را در یک پایگاه داده بزرگ به نام Index «پرونده» می‌کند که مانند یک کتابخانه دیجیتالی از تمام وب‌سایت‌های موجود در اینترنت (که خزیده است) عمل می‌کند.

بنابراین، هنگامی که در یک موتور جستجو جستجو می‌کنید، موتور جستجو خاموش نمی‌شود و به سرعت کل وب را برای یافتن پاسخ نمی‌خزد، آن را به سادگی در پایگاه داده خود جستجو می‌کند تا نزدیک‌ترین مورد را با عبارت جستجوی شما پیدا کند.

الگوریتم های موتورهای جستجو

بنابراین، شما می خواهید بدانید که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند ، نه؟

الگوریتم موتور جستجوی سنتی چگونه کار می کند

فرض کنید یک « شرکت بازاریابی دیجیتال در لس آنجلس » را جستجو می‌کنید، موتور جستجو فهرستی را که قبلاً تشکیل شده است را بررسی می‌کند و تمام وب‌سایت‌هایی را که قبلاً خزیده، دسته‌بندی و در فهرست خود گنجانده است، پیدا می‌کند که مرتبط با جستجوی شماست.

سپس، تمام نتایج را برمی گرداند.

با این حال، هر صفحه از نتایج جستجو فقط برای 10 لیست ارگانیک جا دارد.

بنابراین، موتور جستجو باید تصمیم بگیرد که "چه کسی را باید اول، دوم، سوم و غیره نشان دهم."

این کار را بر اساس طیف وسیعی از عوامل رتبه‌بندی موتورهای جستجو انجام می‌دهد که به موتور جستجو کمک می‌کند «بهترین» یا «مرتبط‌ترین» نتیجه را تعیین کند.

اینجا واقعاً جایی است که الگوریتم وارد عمل می شود - مجموعه قوانینی که تعیین می کند موتور جستجو چگونه وب سایت شما را درک کرده و اولویت بندی می کند.

موتورهای جستجوی غیر سنتی

در عامیانه وقتی می‌گوییم «موتور جستجو»، بیشتر مردم به جستجوی متنی فکر می‌کنند، مانند Google.com (یک موتور جستجوی مبتنی بر خزنده).

این همان مثالی است که در بالا آوردیم.

با این حال، با پیشرفت مداوم فناوری، ما شاهد به وجود آمدن انواع بیشتری از موتورهای جستجو (و در نتیجه الگوریتم های موتورهای جستجو) هستیم.

اساساً، هر چیزی که «در آن جستجو کنید» یک موتور جستجو است - اما لزوماً الگوریتم مشابه موتور جستجوی متنی را ندارد.

بیایید وارد چند مثال شویم.

نمونه هایی از الگوریتم های موتورهای جستجو

موتورهای جستجوی مبتنی بر خزنده

موتورهای جستجوی مبتنی بر خزنده از الگوریتم / برنامه های نرم افزاری برای یافتن و دسته بندی وب سایت ها و صفحات وب استفاده می کنند.

آنها این پیوندها را از صفحه ای به صفحه دیگر و وب سایتی به وب سایت دیگر «خزیدن» (مثل نسخه دیجیتالی کلیک کردن بر روی یک پیوند) انجام می دهند و شروع به ایجاد یک «وب» غول پیکر از روابط و دسته بندی می کنند.

از این رو به این خزنده ها «خزنده» یا «عنکبوت» یا «ربات» می گویند.

وب‌سایت‌ها را خزنده می‌کند، آن‌ها را در «ایندکس» خود دانلود می‌کند و اطلاعات را تجزیه و تحلیل می‌کند تا بتوانند آنها را به‌طور مناسب دسته‌بندی کنند (و سپس آن‌ها را برای جستجوگری که به دنبال آن نوع اطلاعات است نمایش/ارائه کنند).

هنگامی که کاربر چیزی را جستجو می کند، موتور جستجو "شاخص" آن را برای وب سایت های مرتبطی که می تواند در اختیار کاربر قرار دهد بررسی می کند.

نتیجه نهایی همه این "عنکبوت ها که به اطراف می خزند" یک "وب" غول پیکر و به هم پیوسته است که ما به آن می گوییم - وب جهانی یا اینترنت.