گوگل ادز یا سئو

گوگل ادز یا سئو کدام برای شغل شما مناسبتر است
تفاوت گوگل ادز و سئو در چیست
مدت زمان اجرای سئو و گوگل ادز چقدر است
گوگل و سئو در هزینه چقدر متفاوت هستند
گوگل ادز یا سئو کدام ماندگاری بیشتری دارند
بازدهی گوگل ادز یا سئو در چیست

گوگل ادز یا سئو

تفاوت سئو با گوگل ادز

سئو سایت فرآیندی است که از طریق آن می‌‌توانید سایت خود را برای معرفی به موتورهای جستجو بهینه کنید. تبلیغات در گوگل ادوردز یک کمپین دیجیتال مارکتینگ یا یک کمپین تبلیغاتی به‌ازای پرداخت پول است که از طریق آن سایت شما در نتایج ابتدایی گوگل نمایش میابد. اما کدام فرآیند برای کسب‌وکار شما موثرتر است

هزینه گوگل ادز با سئو چه تفاوتی دارد

ادوردز برای سایت ها و وب سایت‌های گوگلی است که از گوگل ادسنس استفاده می کنند در حالی که قواعد سئو برای تمام موتورهای جستجو قابل اعمال است.ترافیک ادوردز پولی است در حالی که ترافیک سئو رایگان است ادوردز در بالا و پایین نتایج جست و جوی گوگل ظاهر می شود و شما نیز تحت شرایط معینی می‌توانید یکی از آن جایگاه‌های تبلیغاتی را از آن خود کنید، اما شما باید در سئو سخت تر کار کنید تا بتوانید یکی از آن جایگاه های برتر را در نتایج جست و جوی ارگانیک دریافت کنید

گوگل ادز یا سئو

شروع با ادورز به دلیل سریع بودنش، ایده ی خوبی است، اما شما باید با سئو، بازاریابی محتوایی و رسانه های اجتماعی نیز کار کنید تا نتایج بهتری بگیرید. این سه ابزار تمام چیزی اند که شما برای موفقیت آنلاین بلند مدتتان به آنها نیاز پیدا خواهید کرد

بازاریابی محتوا به شما کمک می کند محتوای درستی را تولید کنید، سئو به شما در بهینه سازی محتوایتان برای موتورهای جستجو کمک خواهد کرد، و ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد، و رسانه اجتماعی نیز محتوای بهینه سازی شده ی سئوی شما را به دست مخاطبین بیشتری می رساند

ابزارهای گوگل ادز

گوگل ادز دارای سوئیتی از ابزارهاست که شما می توانید برای چگونگی بهینه سازی سایتتان از آنها استفاده کنید. ابزار کلمه کلیدی به شما کمک می کند لیستی از عبارات مرتبط به کسب و کارتان را بیابید که سرچ های زیادی را به خود اختصاص داده است، شما بعدا می توانید آنها را در محتوای سایت خودتان ادغام کنید. شما هم چنین می توانید از ابزار ردیابی گوگل ادز استفاده کنید تا ببینید آیا تغییرهای وارده به سایت و کمپین تان بازدید و تبدیل بیشتری را برایتان به ارمغان می آورد

گوگل ادز یا سئو

 در ادوردز برای تست پاسخ مشتری، کلمات کلیدی خاص به کار رود. برای مثال برندها می توانند تبلیغاتی را برای کلمات کلیدی ای که برایشان بهینه‌سازی کرد انده، انجام دهند. آنها بعدا می‌توانند مشتریانی که روی تبلیغ کلیک کرده اند را دنبال کنند و ببینند که چقدر وارد صفحه ی فرود و بقیه ی سایت شده اند. کلمات کلیدی ای که بازدیدکنندگانی با نرخ بالاتر و تعامل بیشتر را به ارمغان می آورد، اولویت بالاتری نسبت به کسانی که این عوامل را ندارند، دارند. مشابها، داده های کلمات کلیدی از سئو می تواند برای یافتن فرصت های مناسب در ادوردز به کار رود. نشان دادن کلمات کلیدی ای که دارای نرخ جست و جوی بالا هستند، که رقابت در آن ها نیز بالاست

هدف نهایی سئو یا گوگل ادز

هدف نهایی هر وبسایت تبدیل مشتریان احتمالی به مشتریان دائمی است و بهترین راه برای انجام دادن این کار این است که به مشتریان احتمالی تان نشان دهید که بیزینس شما وجود دارد. گرفتن رتبه های خوب در موتور جستجوی گوگل یکی از چالش برانگیزترین کارهایی است که هر بیزینسی برای معرفی سرویس ها و خدمات خود در پروسه بازاریابی با آن مواجه می شود. اینجاست که بیزینس ها با یک سوال مهم روبرو می شوند، آیا باید تبلیغات کلیکی مانند تبلیغات گوگل ادوردز را انجام داد، یا با صبر و حوصله و تلاش به سراغ بازی سئو رفت

گوگل ادز یا سئو

بسیاری از بیزینس ها در همین لحظه نیز نمی دانند که باید از استراتژی سئو ارگانیک استفاده کنند یا به سراغ استراتژی کمپین های تبلیغاتی بروند و یا حتی از هر دو استفاده کنند.نکته ای که قابل ذکر است این است که هر بیزینسی با بیزینس دیگر متفاوت است و در یک فضای بخصوص کار می کند بنابراین به صورت کلی پاسخ درست یا غلطی در اینجا وجود ندارد اما؛ بودجه، اهداف و زمان نقش مهمی را برای برگزیدن مسیر بهتر برای بیزینس شما ایفا می کنند.چیزی که ما با استفاده از کسب تجربه در سالهای متمادی بدست آورده ایم و می دانیم این است که اگر استراتژی بازاریابی اشتباهی را انتخاب کنید در نهایت میزان زیادی از بودجه و زمان تان را هدر می دهید و ضرری که خواهید کرد بسیار بیشتر از سود مورد نظر است

مزیت سئو به نسبت گوگل ادز

بزرگترین مزیت داشتن رتبه ی سئوی خوب این است که رتبه ی ارگانیک خوب بیشتر از رتبه ی تبلیغاتی قابل اتکاست. گوگل انقدر در زندگی همه ی ما حضور داشته است تا مخاطبان فرق بین نتایج ارگانیک و رتبه های تبلیغاتی را تشخیص دهند. همچنین بسیاری از کاربران می دانند که بیزینس های بالای گوگل ادوردز بزرگترین جیب ها را دارند. تحقیقات در این مورد نشان می دهد که رتبه ارگانیک بالا 50 درصد نرخ کلیک بالاتری نسبت به رتبه گوگل ادز بالا دارد.با این تفاسیر، بسیاری از بیزینس ها در می یابند که رتبه های بالاتر ارگانیک باعث ایجاد اعتماد بیشتری می شود، اعتماد بیشتر باعث ایجاد سود بیشتر می شود و سپس این بیزینس ها می توانند دلارهای بیشتری را برای رسیدن به قله هزینه کنند. اما حقیقت این است که موضوع به این سادگی نیست، در واقع خیلی پیچیده تر است. اینجاست که آژانس های سئو وارد می شوند

گوگل ادز یا سئو

آژانس هایی مانند استارت دیجیتال مطمئن می شوند که وبسایت شما گوگل دوست است، کارایی وبسایت را افزایش می دهند و اهمیت آن را پیش چشم موتورهای جستجو بالا می برند. آنها مطمئن می شوند که متون استفاده شده در وبسایت شما مرتبط هستند، هدلاین های شما کاملاً تگ گذاری شده اند، عکس های وبسایتتان بهینه سازی شده و تگ گذاری شده هستند و همچنین وبسایت شما موبایل دوست است. آژانس ها مطمئن می شوند که سرورهای وبسایت شما به درستی کار می کنند و زمان بارگزاری وبسایت شما با توجه به محتوای درون آن در کمترین زمان ممکن است.سئوی ارگانیک به تلاش و زمان زیادی نیازمند است، اما زمانی که وبسایت شما از همه نظر مناسب باشد، در طولانی مدت موفقیت باورنکردنی و شکست ناپذیری را برای شما به ارمغان می آورد و اعتمادی را در مخاطبان ایجاد می کند که گاهی وقتها حتی هزاران دلار نیز نمی تواند جای آن را بگیرد

گوگل ادز یا سئو

گوگل ادز

گوگل ادوردز که در اختصار به گوگل ادز شناخته می شود یک سیستم تبلیغاتی است که از طرف شرکت گوگل ارائه شده است و به ازای دریافت مبالغی مشخص ، لینکی از سایت را در بالا یا پایین نتایج جستجوی اصلی قرار می دهد. به علت اینکه برخی از سایت ها زمان کافی برای بهینه سازی ندارند و همچنین به دلیل رقابت شدیدی که جهت قرارگیری در رتبه های خوب گوگل وجود دارد گوگل ادز ایجاد شده که هم منبع کسب درآمد برای خود گوگل است و هم بسیاری از وبسایت ها را در جهت جذب مشتری یاری می رساند.البته با ارائه گوگل ادوردز ، این وبسایت حق ناشرین و مقاله نویسانی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنند را کاملا محفوظ داشته و گوگل ادوردز را کاملا متفاوت از نتایج اصلی نمایش می دهد

گوگل ادز یا سئو

زمان و هزینه سئو

سئو می‌تواند بسیار پرهزینه باشد، زیرا باعث صرفه‌جویی در وقت است و تلاش زیادی در جهت بهینه‌سازی هر قطعه محتوا می‌شود تا خزیدن و جستجوی جستجوگران ربات گوگل راحت‌تر انجام شود.متخصص حرفه‌ای یا نمایندگی سئو، جنبه‌های مختلف زیادی را برای بهینه‌سازی وبسایت یا محتوا بررسی می‌کند. بیشتر اوقات، سئو نیازمند اجرای تحقیقات کلمات کلیدی (که اگر بخواهید تحقیقات خوبی انجام شود، از ابزار آنلاین کیفیت استفاده می‌کنند) تحقیق در مورد رقبا، و جستجوی محتواست.با توجه به زمان، ابزارهای مورد استفاده، و تمرکز لازم برای استراتژی‌های سئو، جای تعجب نیست که هزینه آن گران باشد. هر استراتژی معمولاً هزینه متفاوتی را مطالبه می‌کند

گوگل ادز یا سئو

کمپین گوگل ادز

هنگامی که می خواهید یک کمپین تبلیغاتی را راه اندازی کنید باید بدانید که مخاطبان شما زمانی که می خواهند از سرویس ها یا محصولات شما استفاده کنند چه عباراتی را جستجو می کنند.یکی از بهترین مزیت های پرداخت به ازای کلیک این است که شما می توانید مشخص کنید که به ازای جستجو شدن چه موضوعاتی برای مخاطبان دیده شوید. این قابلیت زمانی مخصوصاً به کار شما می آید که می خواهد ببینید کدام کیووردها بهترین نتایج را برای شما بدست می آورند. با استفاده از ابزار مدیریت گوگل ادوردز شما می توانید ببینید که کدام کیووردها بازدیدکننده برای وبسایت شما ایجاد می کنند

گوگل ادز یا سئو

سیستم کاری گوگل ادز

سیستم کاری گوگل ادوردز به صورت پرداخت به ازای کلیک است. به این صورت که هر زمان که فردی برروی تبلیغ شما کلیک کند، شما باید هزینه ای را بپردازید. بدیهی است که کیووردها و موضوعات مورد جستجوی محبوب تر هزینه ی بیشتری نسبت به کیووردها و موضوعات کمتر شناخته شده می طلبند. میزان هزینه ای که پرداخت می کنید معمولاً علاوه بر محبوبیت کیوورد به بازار شما و رتبه ای که می خواهید بدست بیاورید بستگی دارد. مسلماً کمپانی که برای کیووردی 20 سنت پیشنهاد می دهد نمی تواند تبلیغ خود را بالاتر از کمپانی که برای همان کیوورد 30 سنت پیشنهاد می دهد ببیند

گوگل ادوردز فقط یک مزیت نسبت به سئو دارد و آن هم سرعت بالاتر در جذب و کسب مخاطب و مشتری است. زمانی که به گوگل سفارش ثبت تبلیغات می دهید نهایتا ظرف 48 ساعت پس از واریز هزینه فعال خواهد شد و لینک وبسایت شما به نمایش در خواهد آمد.اما مزایای سئو خیلی بیشتر از یک مورد است که در ادامه به 4 مزیت اصلی آن نسبت به گوگل ادز اشاره می کنیم. به غیر از مطالبی که در ادامه خواهیم گفت یک نکته را اینجا گوشزد می کنیم. چون گوگل به ازای هر کلیک از حساب شما هزینه کسر خواهد کرد ، بسیاری از رقبا برای حذف لینک شما از گوگل روزانه اقدام به کلیک بی هدف و به منظور هدر رفتن تبلیغات شما انجام می دهند که یک از بدترین معایب گوگل ادوردز هم همین است

گوگل ادوردز جز تبلیغات کلیکی محسوب می شود و این هزینه به دلار یا یورو دریافت می شود و باتوجه به نوسانات قیمت ارز به نظر به صرفه نمی آید. در عین حال اگر قیمت بالای هر کلیک هم نبود ، می توان گفت که قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود! در هر صورت شما برای این تبلیغات که مجموعه ای از حداقل 100 کلیک در روز است هزینه های زیادی باید بپردازید که اگر همین هزینه را صرف سئو کنید موجب انقلابی در وضعیت و جایگاه وبسایت خود می شوید

تفاوت سئو با گوگل ادز

در سئو از تکنیک های خاصی استفاده می شود که این تکنیک ها طوری طراحی شده اند که وبسایت مورد نظر رتبه خوبی در نتایج جستجو کسب کند. این تکنیک ها شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و مناسب، لینک کردن محتوای سایت به وبسایت های مجاز، معتبر و مرتبط و همچنین استفاده از توضیحات متا و صد ها فاکتور دیگر هستند.تبلیغات در گوگل هزینه بر است. در این سیستم صاحبان وبسایت ها مبلغی را به یک موتور جستجو مثل گوگل پرداخت می کنند تا وبسایتشان در بالای نتایج جستجو قرار بگیرد. در ادوردز از یک سیستم پرداخت به ازای کلیک استفاده می شود که در این سیستم هربار فردی روی آگهی شما کلیک کند، باید مبلغی را پرداخت کنید

گوگل ادز یا سئو

سئو در مقایسه با گوگل ادوردز این مزیت را دارد که جایگاه بدست آمده تداوم بیشتری دارد. معمولا در یک بازه 2 تا سه ماهه اگر تغییرات شدیدی روی وبسایت ها یا الگوریتم های گوگل اعمال نشود رتبه بندی ها تغییرات محسوسی نخواهد داشت اما برای گوگل ادز وضعیت متفاوت است و با اتمام موجودی حساب شارژ شده شما در گوگل و یا پشیمانی از ادامه تبلیغات به هر دلیلی ، بلافاصله لینک شما حذف می شود. در ضمن گوگل معمولا 2 یا 3 لینک را در بالای هر صفحه نمایش می دهد و اگر تعداد وبسایت هایی که درخواست ادوردز داده اند بیتر از این مقدار باشد برای نمایش آنها نوبت دهی می کند

در سئو این توانایی و قابلیت به شما داده می شود که تعداد بیشتری از لغات را در محتوای خود بگنجانید و به ازای آنها در موتور های جستجو دیده شوید. اما گوگل ادز در مقایسه با سئو دایره لغات کمتری را شامل می شود و از کلمات مترادف کمتری برای نمایش نتایج استفاده می کند.برای مثال اگر کلمه کلیدی مدنظر شما ” تبلیغات اینترنتی ” باشد ، در سئو امکان دیده شدن وبسایت شما به ازای کلیدواژه هایی مثل تبلیغات آنلاین یا تبلیغ اینترنتی نیز فراهم می شود که یکی از مزایای سئو است. در صورتی که در گوگل ادز فقط عباراتی مانند خدمات تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات اینترنتی خوب و مواردی مشابه اینها منجر به نمایش لینک شما خواهد شد

مقایسه گوگل ادز با سئو

به دلیل سرعت بالاتر، ادوردز خوب است، کار را با این پلتفرم شروع کنید، اما لازم است در عین حال در زمینه سئو، بازاریابی محتوا و شبکه های اجتماعی هم کار کنید تا به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنید. این سه ابزار تمام چیزی هستند که شما برای موفقیت در فضای آنلاین به آن نیاز دارید.بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا محتوایی مناسب تولید کنید، سئو به بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو و جذب ترافیک ارگانیک بیشتر کمک می کند و شبکه های اجتماعی هم محتوای تولیدی شما که از نظر سئو بهینه سازی شده را تبلیغ می کنند تا به مخاطبین بیشتری دست پیدا کنید

گوگل ادز یا سئو

سئو و تبلیغات گوگل ادوردز، به افزایش ترافیک سایت شما از طریق موتور جستجوی گوگل کمک می‌کند. هم در سئو و هم در تبلیغات گوگل شما سعی می‌کنید سایت شما در صفحه اول گوگل نمایش داده شود، تا افرادی که کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را جستجو می‌کنند، وارد آن شوند.تبلیغات گوگل ادوردز و سئو بخش های اصلی بازاریابی موتورهای جستجو هستند. زمانی که می خواهید کمپین بازاریابی دیجیتال را اجرا کنید این دو با ارزش‌ترین ابزارهایی خواهد بود که به کمک آنها می‌توانید نتایج دلخواه و مطلوب خود را به دست آورید. سئو و گوگل ادوردز شباهت ها و تفاوت هایی با هم دارند. موقعیت هایی وجود دارد که باید از هر دوی این موارد به همراه همدیگر استفاده کنید یا بسته به کسب و کار و اهداف بازاریابی به صورت جداگانه از آن ها بهره مند شوید

سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است و روش بازاریابی دیجیتال است که به شما کمک می کند محتوای سایت خود را به موتورهای جستجو مرتبط سازید. سئو یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به شما کمک می‌کند رتبه بالاتری در نتایج جستجوی طبیعی و ارگانیک به دست آورید. اگر سئو به درستی اجرا شود می تواند سایت شما را در مورد کلیدواژه ها، محتوا، لینک ها و سایر جنبه های فنی بهینه سازد. با بهینه سازی این نواحی، موتورهای جستجو می توانند سایت شما را در نتایج بسیار مرتبط مشاهده کنند و در نتیجه سایتتان را در بهترین نقطه نتایج موتورهای جستجو قرار دهند. سئو فرایندی برای به دست اوردن ترافیک بیشتر در سایت است. این فرایند از طریق لیست کردن سایت شما برای کوئری هایی انجام می شود که به محصولات، بازار یا کسب و کارتان مرتبط اند

تفاوت بازدهی سئو با گوگل ادز

فرض کنیم که شما همین امروز سایت خود را راه‌اندازی کرده‌اید. تکلیف چیست؟ آیا باید ماه‌ها منتظر بمانید و تولید محتوا کنید تا سایت شما بیشتر دیده شود و بیشتر ورودی بگیرد؟ همانطور که تا اینجا حتماً متوجه شده‌اید، پاسخ منفی است.خبر خوب این است که به کمک تبلیغات در شبکۀ جستجوی گوگل، در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید سایت خودتان را در صفحه اول گوگل و حتی بالاتر از تمام سایت‌های دیگر نمایش دهید. نتیجه این کار هم که مشخص است اما همیشه یک اما وجود دارد نباید فراموش کنید که به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ خود، باید به گوگل هزینه‌ای پرداخت کنید. این در حالی است که در سئو شما به گوگل پول نمی‌دهید. بلکه هزینه می‌کنید تا سایت شما به صورت طبیعی در گوگل بالا باشد

گوگل ادز یا سئو

گوگل ادوردز یا گوگل ادز یکی از سرویس‌های محبوب گوگل است که بیش از 94% درآمد گوگل را تامین می‌کند. تبلیغ کنندگان می‌توانند برای ایجاد کمپین‌های تبلیغات در گوگل و همچنین کمپین‌های تبلیغاتی دیگری مانند تبلیغات ویدیویی و افزایش نصب اپلیکیشن از اکانت گوگل ادز استفاده کنند.هزینه تبلیغات در گوگل به صورت کلیکی محاسبه می‌شود. یعنی هر بار که فردی تبلیغ شما را در گوگل مشاهده کرده و روی آن کلیک کند، از شما هزینه کسر می‌شود. در واقع ادوردز یک سیستم مزایده بزرگ است که در آن تبلیغ کنندگان (که رقبای یکدیگر هستند) برای به دست آوردن جایگاه های تبلیغاتی مناسب با هم به رقابت می‌پردازند به طور خلاصه گوگل ادوردز پلتفرم تبلیغاتی آنلاین است که توسط گوگل ایجاد شده و به شما اجازه می دهد تبلیغات خودتان را در بالا یا پایین صفحات نتایج موتورهای جستجو و سایر سایت های واسطه نشان دهید

گوگل ادوردز به شما اجازه می دهد کوئری های جستجو شده توسط کاربران اینترنتی را هدف قرار دهید و پیشنهادات خود را به هنگام جستجوی افراد برای محصولات مشابه در اختیارشان بگذارید. بازدید کنندگان بعد از مشاهده تبلیغ شما می توانند بر روی آن کلیک کنند. با این کلیک، بازدید کننده به سایت یا صفحه فرود هدایت می شود. با کمک تبلیغات گوگل ادوردز، زمانی که افراد به دنبال یک کلیدواژه یا عبارت کلیدی خاص در گوگل می گردند، تبلیغات گوگل نیز به همراه نتایج جستجوی طبیعی در اختیار افراد قرار می گیرد.نتایج جستجویی که توسط گوگل ادوردز نشان داده می شود را شیوه تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک می نامند، زیرا پرداخت هزینه تنها برای کلیک های انجام شده بر روی تبلیغات انجام خواهد شد

تقش سئو در تبلیغات صفحه اول گوگل

سئو سایت و یا به عبارتی بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو در جهت و راستای بهتر شدن رتبه در صفحات اول نتایج موتور جستجوی گوگل، یاهو، بینگ و سایر موتورهای جستجوی اصلی استفاده می شود.کاربران موتورهای جستجو برای دستیابی به نتیچه مطلوب در نتایج گوگل و رسیدن به این هدف باید مطمئن باشید که وب سایت شما سازگار با موتور جستجوگر  است. وب سایت هایی که این سازگاری را دارند به راحتی توسط موتورهای جستجو خوانده می شود و به راحتی توسط مخاطبان استفاده می شوند. شما می توانید روش های سئو را در اینترنت بخوانید و بهینه سازی سایت خود را انجام دهید. اما ایده کلی این است که در وب سایت خود محتواهای منحصر به فرد ارائه دهید

گوگل ادز یا سئو

بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو یا سئو به اقداماتی گفته می شود که برای کسب رتبه ای بهتر در صفحه نتایج طبیعی جستجوی موتورها مثل گوگل، یاهو، بینگ و سایر موتورهای جستجوی بزرگ دنیا انجام می شود. برای دست یافتن به رتبه های بهتر لازم است وبسایت شما کاملاً با موتور جستجو سازگاری داشته باشد.منظور از سازگاری با موتور جستجو این است که کل وبسایتتان به آسانی توسط موتورهای جستجو قابل خواندن بوده و کاربران بتوانند براحتی از آن استفاده کنند. و نیز فاکتور های رتبه بندی موتور نیز در کل اقدامات شما قابل مشاهده و استاندارد سازی شده باشند.در مجموع، حوزه سئو شامل نکات و دستورالعمل های زیادی است که برای سازگاری سایت با موتورهای جستجو باید آنها را رعایت کنید. اما نکته اصلی این است که وبسایت شما باید پرسرعت و کاربردی باشد و محتوای منحصر بفردی داشته باشد که در نهایت باعث ایجاد تجربه خوبی برای کاربر نهایی شود