سئو چه اهمیتی دارد و انواع سئو کدامند

سئو یکی از مهمترین ارکان رشد یک وب سایت در موتورهای جستجو است.امروزه سئو تبدیل به یک شغل پردرآمد شده است.متخصصان بزرگ سئو در سراسر جهان بر این باورند که بدون بهینه سازی وب سایت و حضور در صفحه اول گوگل نمیتوان به رشد و ارتقای کسب و کار امیدوار بود.سایت های فراوانی را در صفحه اول گوگل میبینید که در تلاش هستند تا خود را به صفحه اول گوگل رسانیده و بازدید بیشتری پیداکنند تا بتوانند مشتریان و مخاطبان بیشتری جذب نمایند.در این صفحه از سایت جام ارژنگ به اصول و روش های بهینه سازی موتورهای جستجو و معرفی انواع سئو پرداخته ایم

آموزش سئو

سئو چیست

سئو ( بهینه‌سازی موتور جستجو ) روش بهینه‌سازی یک وب سایت یا صفحه وب برای افزایش کمیت و کیفیت ترافیک آن از نتایج ارگانیک موتور جستجو است .
موتورهای جستجو مانند کتابخانه‌های عصر دیجیتال هستند .
آن‌ها به جای ذخیره نسخه‌های کتاب‌ها , نسخه‌های صفحات وب را ذخیره می‌کنند .
زمانی که یک پرس و جو را به موتور جستجو تایپ می‌کنید , به تمام صفحات شاخص خود نگاه می‌کند و سعی می‌کند نتایج مربوطه را برگرداند .
برای انجام این کار از یک برنامه کامپیوتری به نام الگوریتم استفاده می‌کند .
هیچ‌کس دقیقا ً نمی‌داند که این الگوریتم‌ها چطور کار می‌کنند , اما ما حداقل از گوگل سرنخ‌هایی داریم . این چیزی است که آن‌ها در صفحه " چگونگی جستجو " خود می‌گویند :
به منظور ارائه مفیدترین اطلاعات , الگوریتم‌های جستجو به عوامل زیادی از جمله کلمات پرس و جو , ارتباط و قابلیت استفاده صفحات , تخصص منابع و موقعیت و تنظیمات شما نگاه می‌کنند . وزن مورد استفاده برای هر عامل بسته به ماهیت پرس و جو شما متفاوت است - برای مثال , تازگی محتوا نقش بزرگ‌تری در پاسخ به سوالات درباره موضوعات خبری فعلی نسبت به تعاریف فرهنگ لغت دارد .
با صحبت از گوگل , این موتور جستجو است که بیشتر ما از آن استفاده می‌کنیم - حداقل برای جستجوهای اینترنتی . به این دلیل است که تا کنون معتبرترین الگوریتم را دارد .
که می‌گوید , تعداد زیادی موتور جستجو دیگر وجود دارد که می‌توانید برای آن‌ها بهینه‌سازی کنید .

مجری سئو

سئو چگونه کار میکند

به عبارت ساده , سئو با نشان دادن موتورهای جستجو کار می‌کند که محتوای شما بهترین نتیجه برای موضوع در دست است .
این به این دلیل است که تمام موتورهای جستجو هدف یکسانی دارند : نشان دادن بهترین و مرتبط‌ترین نتایج به کاربران .
دقیقا ً این کار به موتور جستجو که برای آن بهینه‌سازی می‌کنید بستگی دارد .
اگر می‌خواهید ترافیک ارگانیک بیشتری به صفحات وب خود داشته باشید , پس باید الگوریتم گوگل را درک و ارائه کنید . اگر شما تصاویر ویدئویی بیشتری می‌خواهید , همه چیز در مورد الگوریتم یوتیوب است .
از آنجا که هر موتور جستجو دارای الگوریتم رتبه‌بندی متفاوتی است.
گوگل به خوبی از بیش از ۲۰۰ عامل رتبه‌بندی استفاده می‌کند.
هیچ‌کس نمی‌داند که همه این عوامل رتبه‌بندی چه هستند , اما ما برخی از آن‌ها را می‌شناسیم .
گوگل صفحات وب را رتبه‌بندی می‌کند , نه وب سایت .
فقط به این دلیل که کسب‌وکار شما پنجره‌های شیشه‌ای رنگی ایجاد می‌کند به این معنی نیست که هر صفحه در سایت شما باید برای پرس و جوی , پنجره‌های شیشه‌ای رنگی , رتبه دهد . "
شما می‌توانید کلمات کلیدی و موضوعات مختلف را با صفحات مختلف رتبه‌بندی کنید.

سئو عالی

مثال ساده برای عملکرد سئو

راهی آسان برای توضیح اینکه سئو چگونه کار می‌کند این است که آن را به عنوان یک نقشه نگاه کند. موتورهای جستجو کد " crawlers " دارند که دائما ً در اینترنت از یک سایت به سایت دیگر دنبال می‌شوند . وقتی crawlers اینترنت را مرور می‌کنند , داده‌هایی را جمع‌آوری می‌کنند که می‌توانند برای ایجاد یک نقشه تخیلی استفاده شوند .
وب سایتی که وب سایت‌های دیگری دارد که به آن متصل هستند , مانند شهری با جاده‌های بسیاری است که از سراسر جهان به آن منتهی می‌شود . وب سایت کم‌تر محبوب ممکن است مانند یک شهر کوچک با یک یا دو جاده منتهی به آن باشد .
وقتی هر دو سایت در مورد یک موضوع بنویسند ( اگر همه چیز به جز تعداد لینک‌های سایت یک‌سان باشد ) , صفحه وب نوشته شده توسط سایت که شبیه یک شهر است شانس بهتری برای رتبه‌بندی نتایج جستجو خواهد داشت . مقاله جدید توسط crawlers موتور جستجو زودتر پیدا خواهد شد.
هر موتور جستجو معیارهای خود را برای رتبه‌بندی وب سایت در نتایج خود دارد . عوامل زیادی در الگوریتم موتور جستجو نقش دارند .

سئو ارزان

چرا سئو مهم است

چرا سئو مهم است؟زمانی که قصد جستجوی مخاطبین خود را انجام می‌دهید , ترافیک بیشتری به صفحه خود وارد می‌کنید . رتبه‌بندی خوبی برای واژه‌هایی که به دنبال آن‌ها هستند یا هیچ ارتباطی با کسب‌وکار شما ندارند , اتلاف وقت و منابع سرور خواهد بود . بنابراین وقتی بر روی بهبود سئو یک صفحه کار می‌کنیم , همیشه می‌خواهیم نیت کاربر را در ذهن داشته باشیم .
دو هدف سئو جذب ترافیک با کیفیت و ظاهر شدن در بالای نتایج موتور جستجو برای شرایطی است که مشتریان بالقوه جستجو می‌کنند . این کار به منظور افزایش ترافیک وب سایت ارگانیک به جای پرداخت هزینه فضای آگهی در بالای نتایج جستجو انجام می‌شود .
معمولا , نتایج جستجوی آلی می‌تواند جستجوهای کاربر بیشتری را پوشش دهد و بیش از تبلیغات پرداخت‌شده , کلیک تولید کند . تبلیغات پرداخت‌شده می‌تواند با سایر تلاش‌های بازاریابی هم‌کاری کند و شما را به سرعت در یک وب سایت جدید هدایت کند. اما در دراز مدت , شما می‌خواهید در موتورهای جستجو به صورت ارگانیک ظاهر شوید چون به شما بازگشت بهتری از سرمایه‌گذاری می‌دهد .
ویژگی‌هایی مانند نتایج غنی و پانل‌های دانش می‌توانند به اجرای برندسازی و تصویر شرکت شما کمک کنند . این کارها با سایر روش‌های سئو برای رسیدن به هدف مشترک انجام می‌شوند .

سئو داخلی

تاثیر بک لینک بر روی سئو

تاثیر بک لینک روی سئو چیست؟بهترین راه برای تولید بک لینک به وب سایت شما تولید مطالبی است که مردم می‌خواهند ببینند . این شامل پست‌های وبلاگ مربوطه , صفحات داخلی مفید و محتوای رسانه‌های اجتماعی است. شما باید به مردم مقداری ارزش بدهید تا نه تنها به سایت خود برگردید بلکه شما را به عنوان یک مرجع نیز ببینید .
اگر شما بهترین پست را تولید کنید که به یک سوال دشوار پاسخ می‌دهد که اغلب در صنعت شما مطرح می‌شود , پس به مرور زمان , همانطور که مردم محتوای شما را پیدا می‌کنند , طبیعتا ً بک لینک های زیادی را از وب سایت‌های دیگر جذب خواهد کرد . این یک روش طبیعی و ارگانیک برای تولید بک لینک است که ارزش مردم را ارائه می‌دهد .

سئو خارجی

با سئو بهتر دیده میشویم

سئو از اجزای مختلفی تشکیل شده‌است و درک اینکه آن‌ها چه هستند و چگونه کار می‌کنند برای درک اینکه چرا سئو بسیار حیاتی است . به طور خلاصه سئو مهم است زیرا دید وب سایت شما را افزایش می‌دهد که به معنی بازدید کنندگان بیشتر و فرصت تبدیل چشم اندازه‌ای به مشتری است . همچنین این یک راه عالی برای افزایش شناخت برند , ایجاد روابط با چشم‌انداز و ایجاد خود به عنوان یک مرجع آگاه و قابل‌اعتماد در بازار شما است.
اصطلاح بهینه‌سازی موتور جستجو به فرآیند بهینه‌سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو اشاره دارد. سئو فرآیند تلاش برای بهبود رتبه‌بندی یک وب سایت یا بخشی از محتوای گوگل است . تفاوت اصلی بین سئو و تبلیغات پرداخت‌شده این است که سئو شامل رتبه‌بندی " ارگانیک " است که به این معنی است که شما مجبور نیستید در آن نقطه پول بپردازید . برای یک روش دیگر , بهینه‌سازی موتور جستجو فرآیند بهبود یک قطعه از مواد آنلاین است به طوری که در بالای صفحه موتور جستجو وقتی کسی دنبال چیزی می‌گردد , ظاهر می‌شود .
این روش را در نظر بگیرید : وقتی کسی به دنبال " متخصص سئو " می‌گردد , احتمالا ً به دنبال دستور آموزش و فراگیری اصول آن هستند . اگه یک مقاله در موردش نوشته باشید،شما باید بالاتر از همه وب سایت‌های متخصص سئو قرار بگیرید تا مردم آن را پیدا کنند . کار ساده‌ای نیست , اما این موضوع بازاریابی سئو است .
موتور جستجو مانند گوگل جایی است که بخش عمده‌ای از جستجوهای آنلاین آغاز می‌شوند . در واقع گوگل نقطه شروع % از این سوالات است . ابتدا باید درک کنید که جستجو چگونه کار می‌کند تا بهتر درک کنید که چگونه محتوای خود را در موتورهای جستجو رتبه‌بندی کنید . زمانی که می‌توانید اصول جستجو را درک کنید , می‌توانید محتوای خود را برای رتبه‌بندی بهتر در گوگل و جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت خود بهینه کنید .

متخصص سئو

سئو در بازاریابی دیجیتال

سئو در بازاریابی دیجیتال چیست ؟ سئو در بازاریابی دیجیتال یک استراتژی است که بر حضور وب سایت شما در نتایج جستجو تمرکز می‌کند . این شامل تکنیک‌های مختلفی است که به شما کمک می‌کند رتبه‌بندی خود را بهبود بخشید .
بهینه‌سازی موتور جستجو ( سئو ) جز مهمی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شماست . این کار می‌تواند به اعضای بیشتری از مخاطبین هدف شما کمک کند تا کسب‌وکار خود را به صورت آنلاین کشف کنند , بنابراین می‌توانید دسترسی خود را گسترش دهید و درآمد خود را افزایش دهید .
سئو در بازاریابی دیجیتال یک استراتژی است که بر حضور وب سایت شما در نتایج جستجو بر موتورهای جستجو مانند گوگل تمرکز می‌کند . این برنامه شامل استفاده از تکنیک‌های مختلف برای بهبود وب سایت شما برای کمک به موتورهای جستجو و مصرف کنندگان برای درک بهتر وب سایت شما است.
وقتی یک استراتژی سئو را اجرا می‌کنید , وب سایت خود را برای نشان دادن در صفحات نتایج موتور جستجو ( SERPs ) برای کلمات کلیدی و عبارات مرتبط با کسب‌وکار خود بهینه‌سازی می‌کنید . شما همچنین وب سایت خود را به گوگل ( و دیگر موتورهای جستجو ) ارسال خواهید کرد تا آن‌ها بتوانند در SERPs ظاهر شوند .
کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که مخاطبان هدف شما در جستجوی آنلاین هستند . برای مثال , اگر کسب‌وکار شما کفش‌های کتانی را می‌فروشد , مخاطبین شما ممکن است با استفاده از کلمات کلیدی مانند " کفش‌های کتانی " یا " کفش‌های کتانی زنانه " و سایر تغییرات جستجو کنند.

اهمیت سئو

اهمیت سئو برای حضور آنلاین

نگاهی به این می‌اندازیم که چرا سئو برای هر کاری با حضور آنلاین مهم است .
امروزه تقریبا ً ۹۰ % مصرف کنندگان از موتورهای جستجو برای تحقیق در مورد خرید جدید استفاده می‌کنند. موتورهای جستجو , یافتن اطلاعاتی که به سرعت نیاز دارند را برای مصرف کنندگان سریع و آسان می‌کنند .
از میان این کاربران , ۷۵ % هرگز به خارج از صفحه اول موتور جستجو نگاه نمی‌کنند و حدود ۳۰ % از ترافیک موتور جستجو به اولین نتیجه ارگانیک می‌رود ( یعنی اولین نتیجه که یک آگهی پرداخت نشده است ) . % ترافیک به سمت دوم و حدود ۱۰ % به سمت سوم کشیده می‌شود .
کاربران به دنبال محصول / سرویس / سوالی هستند که نیاز به پاسخ دارند و موتورهای جستجو نتایج را به سرعت و به طور جامع به سوالات خود پاسخ می‌دهند .
به همین دلیل است که مسابقه بالای موتورهای جستجو به رشد خود ادامه می‌دهد .
روشن است که یک وب سایت باید در نتایج جستجو رتبه بالایی داشته باشد تا با مشتریان احتمالی درگیر شود . وب سایت شما خوب رتبه‌بندی نخواهد شد اگر مشتریان خود را درک نکنید . برای اینکه بتوانید در the به خوبی رتبه‌بندی کنید , باید خواسته‌ها , نیازها و رفتار خرید آن‌ها را درک کنید . درک مشتریان بالقوه شما با جزئیات دانه‌ای شانس رسیدن به صفحه اول را افزایش می‌دهد !

سئو در گوگل

سئو محلی چیست

سئو محلی چیست؟تقریبا ً ۵۰ درصد جستجوهای گوگل برای تجارت‌های محلی است . اگر شما یک کافه , رستوران یا فروشگاه بوتیک را اداره کنید , باید یک رویکرد محلی به سئو اتخاذ کنید .
یکی از موثرترین کارهایی که می‌توانید برای بهبود استراتژی سئو انجام دهید ساده‌ترین کار است . به سادگی اطمینان حاصل کنید که داده‌های مهم کسب‌وکار ( نام , آدرس و شماره‌تلفن ) در صفحه کسب‌وکار من و همچنین هر دایرکتوری محلی که ممکن است کسب‌وکار شما فهرست شود , تا به امروز نگهداری می‌شوند .
گوگل کسب‌وکار من فهرستی از معیارهای سئو محلی برای کاربران تلفن همراه بسیار مرتبط است . بیش از ۸۰ % از کاربران تلفن هوشمند جستجوهای " نزدیک من " را انجام می‌دهند . اگر یک کافه محلی را اداره کنید , می‌خواهید در جستجوی محلی " کافی‌شاپ نزدیک من " رتبه بگیرید . با این حال , اگر اطلاعات مهم تا به امروز نرسیده باشد , ممکن است چشم‌انداز محلی شما را پیدا نکند , یا وقتی که شما در مکانی نیستید که انتظار دارید شما را پیدا کنید , آزرده شوید .
شاخه‌های محلی برای سئو نیز مهم هستند . مهم است که اگر امیدوار باشید در بازار محلی خود شهرت پیدا کنید , کسب‌وکار شما تا حد ممکن در لیست قرار گیرد. این یکی دیگر از دلایل ضروری است که اطلاعات چرت زدن را تا به امروز نگه دارید .
تناقضات در اسامی , آدرس و یا شماره‌تلفن بین شاخه‌ها نه تنها می‌توانند به رتبه‌بندی جستجوی محلی شما آسیب بزنند بلکه می‌توانند باعث سرخوردگی و سردرگمی برای چشم اندازه‌ای شوند .
ساختمان پیوند نیز بخش مهمی از سئو محلی است . موتورهای جستجو زمانی شما را بالاتر رتبه‌بندی خواهند کرد که حوزه‌های محلی با اقتدار بالا مانند نهادهای دولتی محلی , روزنامه‌های محلی و یا کسبوکارهای محلی موفق به وب سایت شما متصل شوند. قرض دادن مشروعیت کسب‌وکار و وب سایت شما در " چشم " موتورهای جستجو کار زیادی است .

سئو وب سایت

سئو بین المللی

دستیابی به برتری سئو در یک کشور دیگر چالش برانگیز است . به خصوص اگر آن کشور زبان بومی داشته باشد که زبان شما نباشد . اولین قدم شما باید اطمینان حاصل کند که محتوا را برای زبان‌های بین‌المللی تعیین می‌کنید . این بیشتر از ترجمه آن به زبان مکان مورد نظر شماست . این به معنای استفاده از geotargeting با نشانی‌های اینترنتی دوستانه بین‌المللی است .
Geotargeting یک عمل پرداخت‌شده است که محتوا و اطلاعات را براساس موقعیت فعلی کاربر ارائه می‌دهد .
نشانی‌های اینترنتی دوستانه بین‌المللی شامل نشانی‌های اینترنتی کوتاه , آسان و به یاد ماندنی هستند که شامل کد کشوری در دامنه سطح بالا , subdomain یا subdirectory هستند .
همچنین ممکن است زبان مورد استفاده در یک سایت خاص را انتخاب کنید اگر چندین برچسب وجود داشته باشد . برای این کار می‌توانید از برچسب متا " زبان - محتوا " در html خود استفاده کنید . تیم توسعه وب شما قادر خواهد بود به این کار کمک کند , اما این راهنما به شما کمک خواهد کرد اگر رویکرد خودتان را ترجیح دهید .
همانند ساختمان لینک محلی , برای بهبود رتبه‌بندی بین‌المللی خود باید به منابع معتبر در کشور خود دسترسی داشته باشید . شما همچنین باید راهنمایی‌های استقبال کننده برای هدایت کاربران از خود نصب کنید . com وب سایت معادل کشورشان .
هر کدام از آن‌ها برای کسب و کارتان بهتر است , باید درک کنید که موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند اگر قرار است در رتبه‌بندی به طور ارگانیک صعود کنید .

سئو چیست

سئو چه هدفی دارد

سئو برای بهینه‌سازی موتور جستجو می‌ایستد . هدف سئو گسترش دید یک شرکت در نتایج جستجوی آلی است . در نتیجه , این تلاش‌ها بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت شرکت هدایت می‌کنند و شانس آن‌ها برای تغییر شکل بیشتر را افزایش می‌دهند که منجر به مشتریان بیشتر و درآمد بیشتر می‌شود . وقتی از متخصص سئو خواستم توضیح دهد که سئو چیست , گفت من اغلب آن را یک استراتژی برای اطمینان از این که وقتی کسی محصول یا رده سرویس شما را تغییر می‌دهد , انتخاب می‌کنم . موتورهای جستجو به دنبال عناصری از جمله برچسب عنوان , کلمات کلیدی , برچسب تصویر , ساختار لینک داخلی و لینک‌های ورودی هستند ( که به نام backlinks نیز شناخته می‌شوند ) . موتورهای جستجو همچنین به ساختار و طراحی سایت , رفتار بازدیدکنندگان و سایر عوامل بیرونی , خارج از سایت نگاه می‌کنند تا مشخص کنند که سایت شما تا چه حد باید در سایت خود قرار گیرد .

تکنیک سئو

برنامه جامع سئو

یک استراتژی بازاریابی سئو یک برنامه جامع برای گرفتن بازدیدکنندگان بیشتر از وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو است . سئو موفق شامل استراتژی‌های روی صفحه است که از کلمات کلیدی مبتنی بر قصد و استراتژی‌های خارج از صفحه استفاده می‌کنند که لینک‌های ورودی را از دیگر وب سایت‌ها به دست می‌آورند .
موتورهای جستجو الگوریتم خود را مخفی نگه می‌دارند . اما در طول زمان , متخصصان برخی از عواملی که در رتبه‌بندی یک صفحه در نظر می‌گیرند را شناسایی کرده‌اند . ما به آن‌ها به عنوان عوامل رتبه‌بندی اشاره می‌کنیم و آن‌ها تمرکز یک سئو هستند . تعیین ارتباط و قدرت , به دنبال چارچوب e - a - t می‌تواند به شدت کمک کند . e - a - t در سئو مخفف " تخصص " , " authoritativeness " و " قابل‌اعتماد بودن " است . و اگرچه این عوامل رتبه‌بندی مستقیم نیستند , می‌توانند محتوای seo را بهبود بخشند که می‌تواند بر رتبه‌بندی مستقیم تاثیر بگذارد . و این به این دلیل است که هر یک از این اقدامات عامل رتبه‌بندی را بهبود می‌بخشد .
برای بیشتر کسب و کارها , در صفحه اول نتایج جستجو به معنای ایستادن بر روی رقبا است. به طور متوسط , مردم هر ثانیه بیش از ۴۰,۰۰۰ سوال جستجو می‌کنند - بیش از ۳.۵ میلیارد جستجو در روز و ۱.۲ تریلیون جستجو در سال . در واقع گوگل بیش‌ترین بازدید از وب سایت است . اما اگر به آن فکر کنید , چند بار از بینگ یا یاهو برای جستجوی خود استفاده می‌کنید ؟
گوگل از زمان اولین حضورش در سال ۱۹۹۷ , اولین گزینه تحقیق و خرید یک محصول یا سرویس است . با این حال , جستجو در صفحه اول متوقف می‌شود. حداقل , این حقیقت برای ۹۰ % پاسخ دهندگان در گزارش " است .
اگر شما یک کسب‌وکار آنلاین را اداره می‌کنید , و مخاطبین شما نمی‌توانند شما را بین نتایج صفحه اول پیدا کنند , مشتریان خود را از دست می‌دهید . به همین راحتی .

جام ارژنگ مجری تبلیغات و طراحی سایت و سئو
مجری تبلیغات در تلگرام و تبلیغات در اینستاگرام
09124341774