free responsive web templates

what is seo
چگونه سایت خود را سئو کنیم

SEO stands for Search Engine Optimization, which is the practice of increasing the quantity and quality of traffic to your website through organic search engine results.

seo سئو
To understand the true meaning of SEO, let's break that definition down and look at the parts:
Quality of traffic. You can attract all the visitors in the world, but if they're coming to your site because Google tells them you're a resource for Apple computers when really you're a farmer selling apples, that is not quality traffic. Instead you want to attract visitors who are genuinely interested in products that you offer.
Quantity of traffic. Once you have the right people clicking through from those search engine results pages (SERPs), more traffic is better.
Organic results. Ads make up a significant portion of many SERPs. Organic traffic is any traffic that you don't have to pay for. 

درک معنای واقعی سئو

برای درک معنای واقعی سئو، بیایید این تعریف را پایین بیندازیم و به قسمت‌های زیر نگاه کنیم:کیفیت ترافیک. شما می‌توانید همه بازدیدکنندگان را در دنیا جذب کنید، اما اگر به سایت شما می‌آیند، گوگل به آن‌ها می‌گوید که شما یک منبع برای کامپیوترهای اپل هستید وقتی که واقعا یک کشاورز هستید که سیب می‌فروشد، این ترافیک عالی نیست. در عوض شما می‌خواهید بازدید کنندگان را جذب کنید که واقعا به محصولاتی علاقمند هستید که شما پیشنهاد می‌کنید مقدار ترافیک. هنگامی که شما افراد مناسب را دارید که از طریق صفحات نتایج موتور جستجو کلیک می‌کنند ترافیک بیشتر بهتر است نتایج آلی. تبلیغات بخش قابل‌توجهی از بسیاری از جستجوگرها را تشکیل می‌دهند. ترافیک ارگانیک یک ترافیک است که شما مجبور به پرداخت آن نیستید

You might think of a search engine as a website you visit to type (or speak) a question into a box and Google, Yahoo!, Bing, or whatever search engine you're using magically replies with a long list of links to webpages that could potentially answer your question.
That's true. But have you ever stopped to consider what's behind those magical lists of links?
Here's how it works: Google (or any search engine you're using) has a crawler that goes out and gathers information about all the content they can find on the Internet. The crawlers bring all those 1s and 0s back to the search engine to build an index. That index is then fed through an algorithm that tries to match all that data with your query.

شما ممکن است به یک موتور جستجو به عنوان یک وب سایت فکر کنید که می‌خواهید از آن تایپ کنید (یا صحبت کنید)یک سوال در یک جعبه و گوگل، یاهو! با لیستی طولانی از لینک‌های وب سایت‌هایی که می‌توانند به طور بالقوه به سوال شما پاسخ دهند، بینگ، یا هر موتور جستجویی که شما دارید با جادو پاسخ می‌دهد درست است. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌ای که پشت این لیست جادویی چه چیزی قرار دارد؟این روش کار می‌کند: گوگل (یا هر موتور جستجویی که شما استفاده می‌کنید)یک کاوشگر دارد که اطلاعات را در مورد تمام محتویات موجود در اینترنت جمع‌آوری و جمع‌آوری می‌کند. سپس این شاخص از طریق یک الگوریتم تغذیه می‌شود که تلاش می‌کند تمام داده‌ها را با پرس و جوی تان تطبیق دهد

SEO stands for “search engine optimization.” In simple terms, it means the process of improving your site to increase its visibility for relevant searches. The better visibility your pages have in search results, the more likely you are to garner attention and attract prospective and existing customers to your business.

سئو مخفف "بهینه‌سازی موتور جستجو" است، به عبارت ساده‌تر، این امر به معنای فرآیند بهبود سایت شما برای افزایش دید آن برای جستجوهای مرتبط است. قابلیت دید بهتر صفحات شما در نتایج جستجو، به احتمال زیاد توجه شما را جلب کرده و مشتریان احتمالی و فعلی را به کسب‌وکار خود جلب می‌کنید

Search engines such as Google and Bing use bots to crawl pages on the web, going from site to site, collecting information about those pages and putting them in an index. Next, algorithms analyze pages in the index, taking into account hundreds of ranking factors or signals, to determine the order pages should appear in the search results for a given query.
Search ranking factors can be considered proxies for aspects of the user experience. Our Periodic Table of SEO Factors organizes the factors into six main categories and weights each based on its overall importance to SEO. For example, content quality and keyword research are key factors of content optimization, and crawlability and mobile-friendliness are important site architecture factors.
The search algorithms are designed to surface relevant, authoritative pages and provide users with an efficient search experience. Optimizing your site and content with these factors in mind can help your pages rank higher in the search results.

موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ رباتها را برای خزیدن صفحات وب، از سایت به سایت، جمع‌آوری اطلاعات در مورد آن صفحات و قرار دادن آن‌ها در یک شاخص استفاده می‌کنند. سپس، الگوریتم ها صفحات در فهرست را تجزیه و تحلیل می‌کنند، صدها فاکتور و یا علامت را در نظر می‌گیرند، تا تعیین کنند که صفحات ترتیبی باید در نتایج جستجو برای یک پرس و جو مشخص ظاهر شوند.عوامل رتبه‌بندی جستجو را می توان فیلاری برای جنبه‌های تجربه کاربر در نظر گرفت. جدول تناوبی ما عوامل سئو را در شش دسته اصلی و وزن هر کدام براساس اهمیت کلی آن برای سئو سازماندهی می‌کند. به عنوان مثال، کیفیت محتوا و تحقیقات کلید واژه عوامل کلیدی بهینه‌سازی محتوای هستند، الگوریتم های جستجو برای سطح، صفحات معتبر و کاربران با یک تجربه جستجوی کارآمد طراحی شده‌اند. آپلود کردن سایت و محتوای این عوامل در ذهن می‌تواند به صفحات شما در نتایج جستجو کمک کند


Want to understand what is SEO and how it works? Want to learn about SEO marketing and how to apply it for your own business? We’ve made this simple guide to teach you more about SEO meaning, SEO optimization, and SEO marketing. With this resource, you’ll be able to give your SEO definition and generate long-term results.
One of the biggest questions that we get from our clients here at LYFE Marketing is – what is SEO and how does it work? For businesses that are just starting to build their website or going through a website redesign, search engine optimization or SEO can feel a bit intimidating.

آیا سئو و نحوه کار آن را درک می‌کنید؟ می‌خواهید درباره بازاریابی سئو و نحوه استفاده از آن برای کسب‌وکار خود یاد بگیرید؟ ما این راهنمای ساده را برای آموزش بیشتر در مورد مفهوم سئو، بهینه‌سازی سئو و بازاریابی سئو انجام داده‌ایم. با این منبع، شما قادر خواهید بود تعریف سئو را ارائه کرده و نتایج بلندمدتی ایجاد کنید.یکی از بزرگ‌ترین سوالاتی که از مشتریان خود در بخش بازاریابی دریافت می‌کنیم این است که سئو و نحوه کار این شرکت چیست؟ برای کسب و کارهایی که تازه شروع به ساخت وب سایت خود کرده و یا از طریق طراحی مجدد وب سایت حرکت می‌کنند، بهینه‌سازی موتور جستجو و یا سئو می‌تواند کمی ترسناک باشد

SEO is a fundamental part of digital marketing because people conduct trillions of searches every year, often with commercial intent to find information about products and services. Search is often the primary source of digital traffic for brands and complements other marketing channels. Greater visibility and ranking higher in search results than your competition can have a material impact on your bottom line.
However, the search results have been evolving over the past few years to give users more direct answers and information that is more likely to keep users on the results page instead of driving them to other websites.
Also note, features like rich results and Knowledge Panels in the search results can increase visibility and provide users more information about your company directly in the results.

سئو بخش بنیادی بازاریابی دیجیتال است، زیرا افراد زیادی سال جستجو را انجام می‌دهند، اغلب با قصد تجاری برای یافتن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات. جستجو اغلب منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای برندها و تکمیل سایر کانال‌های بازاریابی است. دید بیشتر و رتبه‌بندی بالاتر در نتایج جستجو نسبت به رقیب تان می‌تواند تاثیر مادی بر روی خط پایین شما داشته باشد.با این حال، نتایج جستجو طی چند سال گذشته در حال تحول بوده‌اند تا به کاربران پاسخ‌های مستقیم و اطلاعاتی بدهند که به جای این که آن‌ها را به وب سایت‌های دیگر هدایت کند، کاربران را در صفحه نتایج نگه می‌دارد.همچنین توجه داشته باشید که ویژگی‌هایی چون نتایج غنی و تابلوهای دانش در نتایج جستجو می‌توانند قابلیت دید را افزایش داده و اطلاعات بیشتری را در مورد شرکت شما به طور مستقیم در نتایج ارایه دهند

Learning SEO
This section of our site is here to help you learn anything you want about SEO. If you're completely new to the topic, start at the very beginning and read the Beginner's Guide to SEO. If you need advice on a specific topic, dig in wherever suits you.
Here's a general overview:
Building an SEO-friendly site
Once you're ready to start walking that SEO walk, it's time to apply those SEO techniques to a site, whether it's brand new or an old one you're improving.
These pages will help you get started with everything from selecting an SEO-friendly domain name to best practices for internal links.
Content and related markup
A site isn't really a site until you have content. But SEO for content has enough specific variables that we've given it its own section. Start here if you're curious about keyword research, how to write SEO-friendly copy, and the kind of markup that helps search engines understand just what your content is really about.
On-site topics
You've already learned a lot about on-site topics by delving into content and related markup. Now it's time to get technical with information about robots.txt.
Link-related topics
Dig deep into everything you ever needed to know about links from anchor text to redirection. Read this series of pages to understand how and when to use nofollow and whether guest blogging is actually dead. If you're more into the link building side of things (working to improve the rankings on your site by earning links), go straight to the Beginner's Guide to Link Building.
Other optimization
Congratulations! You've mastered the ins and outs of daily SEO and are now ready for some advanced topics. Make sure all that traffic has the easiest time possible converting with conversion rate optimization (CRO), then go micro level with local SEO or take that site global with international SEO.
The evolution of SEO
Search engine algorithms change frequently and SEO tactics evolve in response to those changes. So if someone is offering you SEO advice that doesn't feel quite right, check in with the specific topic page.


یادگیری سئو

این بخش از سایت ما برای کمک به شما در یادگیری چیزی که در مورد سئو صحبت می‌کنید، در اینجا است. اگر کاملا برای این موضوع تازه‌کار هستید، از همان ابتدا شروع کنید و راهنمای مبتدیان را برای سئو بخوانید. اگر در مورد یک موضوع خاص به مشاوره نیاز دارید، در هر جایی که برایتان مناسب است، بگردید.

این یک مرور کلی است

ایجاد یک سایت سئو

هنگامی که آماده رفتن به این پیاده‌روی سئو هستید، زمان آن است که این تکنیک‌های سئو را در یک سایت قرار دهید، این که آیا این روش جدید است یا قدیمی که شما در حال پیشرفت هستید

این صفحات به شما کمک خواهند کرد با انتخاب همه چیز از انتخاب نام دامنه دوستانه سئو به بهترین تجارب برای پیوندهای درونی، شروع کنید

حاشیه و حاشیه مرتبط

سایت تا زمانی که راضی شدید سایت واقعا یک سایت نیست. اما سئو به اندازه کافی متغیرهای خاصی دارد که در بخش خود ارایه داده‌ایم. اگر شما در مورد تحقیق کلمه کلیدی کنجکاو هستید شروع کنید، چطور نسخه سئو را بنویسید، و نوعی که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تنها چیزی که محتوای شما در مورد آن است را درک کنید

موضوعات مربوط به سایت

در حال حاضر چیزهای زیادی در مورد موضوعات مربوط به سایت از طریق پرداختن به پرونده و نشانه‌گذاری مربوط به آن یاد گرفتید. اکنون زمان آن رسیده‌است که اطلاعات فنی در مورد روبوت بدست آوریم

موضوعات مربوط به پیوند

در عمق هر چیزی که برای دانستن در مورد ارتباط از متن لنگر به مسیر بازجهت نیاز دارید، بگردید. این مجموعه از صفحات را بخوانید تا بفهمید چطور و چه زمانی از نوفالو استفاده کنید و اینکه آیا بلاگ نویسی در واقع مرده‌است یا نه. اگر بیشتر در قسمت ساخت لینک هستید (برای بهبود رتبه‌بندی وب سایت تان با کسب لینک)، مستقیم به راهنمای مبتدیان جهت ایجاد پیوند بروید

بهینه‌سازی دیگر

تبریک! شما در انواع مختلف سئو صحبت کرده‌اید و در حال حاضر برای برخی از موضوعات پیشرفته آماده هستید. اطمینان حاصل کنید که همه ترافیک بیش‌ترین زمان را برای تبدیل با بهینه‌سازی نرخ تبدیل دارد، سپس با سئو محلی و یا همان مکان جهانی با سئو بین‌المللی

تکامل سئو

الگوریتم جستجوی موتورهای جستجو به طور مرتب تغییر می‌کند و تاکتیک‌های سئو در واکنش به این تغییرات رشد می‌کند. بنابراین اگر کسی به شما توصیه سئو می‌کند که درست نیست، با صفحه بحث خاص چک کنید