استراتژی سئو

استراتژی سئو فرآیند سازماندهی محتوای وب سایت بر اساس موضوع است که به موتورهای جستجو مانند Google کمک می کند تا هدف کاربر را هنگام جستجو درک کنند. با بهینه سازی یک صفحه وب در اطراف موضوعات ، سپس کلمات کلیدی درون آن موضوع ، می توانید تخصص خود را از نظر یک موتور جستجو افزایش داده و رتبه خوبی را برای کلمات کلیدی طولانی مدت مرتبط با آن موضوع کسب کنید.

استراتژی سئو

اهمیت استراتژی سئو در بازاریابی

سئو یک بخش اساسی در بازاریابی دیجیتال است زیرا افراد هر ساله تریلیون جستجو را انجام می دهند ، غالباً با هدف تجاری برای یافتن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات. جستجو اغلب منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای مارک ها است و سایر کانال های بازاریابی را تکمیل می کند. بیشتر دیده شدن و رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو نسبت به رقابت شما می تواند تأثیر اساسی در نتیجه کار داشته باشد. 
با این حال ، نتایج جستجو طی چند سال گذشته در حال تکامل بوده است تا به کاربران پاسخ مستقیم و اطلاعات بیشتری بدهد که احتمال دارد کاربران را به جای هدایت آنها به وب سایت های دیگر ، در صفحه نتایج نگه دارد. 
همچنین توجه داشته باشید ، ویژگی هایی مانند نتایج غنی و پانل های دانش در نتایج جستجو می تواند دید را افزایش دهد و اطلاعات بیشتری راجع به شرکت شما به طور مستقیم در نتایج به کاربران ارائه دهد. 

استراتژی سئو

استراتژی سئو و انواع آن

بهینه سازهای موتور جستجو (SEO) افرادی هستند که وب سایت ها را بهینه سازی می کنند تا به آنها کمک کنند تا در موتورهای جستجو بالاتر ظاهر شوند و "ترافیک ارگانیک" بیشتری کسب کنند. در حقیقت ، یک SEO یک استراتژیست محتوای کاملاً تخصصی است و به یک کسب و کار کمک می کند تا فرصت هایی را برای پاسخ به سوالات مردم از صنعت از طریق موتورهای جستجو پیدا کند. 
در اینجا سه ​​نوع سئو وجود دارد که یک استراتژیست سئو می تواند بر روی آنها تمرکز کند: 
SEO در صفحه: این SEO بر روی محتوای "در صفحه" و نحوه بهینه سازی آن برای کمک به افزایش رتبه وب سایت برای کلمات کلیدی خاص متمرکز است. 
SEO خارج از صفحه: این SEO بر روی پیوندهایی است که از دیگر نقاط اینترنت به وب سایت هدایت می شوند. تعداد "بک لینک" و ناشران حمل کننده این پیوندها ، که به وب سایت شما پیوند دارند ، به شما کمک می کنند تا از نظر موتور جستجو اعتماد کنید. در نتیجه رتبه وب سایت شما بالاتر می رود. 
سئو فنی: این سئو بر معماری یک وب سایت متمرکز است و باطن آن وب سایت را بررسی می کند تا ببیند که چگونه هر صفحه وب "از نظر فنی" تنظیم شده است. گوگل به همان اندازه که به محتوای وب سایت اهمیت می دهد به کد یک وب سایت اهمیت می دهد و این امر برای رتبه بندی موتور جستجو در یک وب سایت بسیار مهم است. 
بخاطر داشته باشید که هر مشاغل نمی توانند وب سایت خود را برای جستجو به همان روش بهینه کنند و بنابراین هر SEO فرآیند بهینه سازی یکسانی را ندارد. این یک کار SEO است که صنعت خود را بررسی می کند ، می فهمد چه چیزهایی برای مخاطبان آنها مهم است و یک استراتژی سئو می سازد که محتوای مناسب را در مقابل مخاطبان قرار می دهد. 

قبل از اینکه Google حتی به فکر رتبه بندی محتوای شما باشد ، ابتدا باید بداند که این مطالب وجود دارد.

Google از چندین روش برای کشف محتوای جدید در وب استفاده می کند ، اما روش اصلی خزیدن است . به بیان ساده تر ، خزیدن جایی است که Google پیوندهایی را در صفحه هایی که قبلاً در مورد آنها می دانند به کسانی که قبلاً ندیده اند ، دنبال می کند.

برای این کار آنها از یک برنامه رایانه ای به نام عنکبوت استفاده می کنند .

بیایید بگوییم که صفحه اصلی شما از وب سایتی که قبلاً در فهرست Google است ، بک لینک دارد.

دفعه بعدی که آن سایت را خزیدند ، آنها پیوند را دنبال می کنند تا صفحه اصلی وب سایت شما را کشف کنند و احتمالاً آن را به فهرست خود اضافه کنند.

از آنجا ، آنها پیوندهای صفحه اصلی شما را می یابند تا صفحات دیگر را در سایت شما پیدا کنند.

گفته شد ، برخی موارد می توانند خزنده های Google را مسدود کنند:

پیوند داخلی ضعیف: Google برای جستجوی تمام صفحات سایت شما به پیوندهای داخلی اعتماد می کند . صفحات فاقد پیوند داخلی اغلب خزنده نمی شوند.

پیوندهای داخلی غیرمجاز: پیوندهای داخلی با برچسب های nofollow توسط Google پنهان نمی شوند.

صفحات Noindexed: با استفاده از برچسب متنی noindex یا هدر HTTP می توانید صفحات را از فهرست Google حذف کنید . اگر سایر صفحات سایت شما فقط پیوندهای داخلی از صفحات noindexed دارند ، این احتمال وجود دارد که Google آنها را پیدا نکند.

Blocks in robots.txt: Robots.txt یک فایل متنی است که به Google می گوید در وب سایت شما کجا می تواند و یا نمی تواند برود. اگر صفحات در اینجا مسدود شده باشد ، آنها را خزنده نمی کند.


چرا به استراتژی سئو نیاز داریم؟

بدون وجود یک استراتژی ، شما مانند یک بازیکن خط حمله خواهید شد که کتاب بازی را فراموش کرده است. برای برنده شدن در بازی سئو ایده خوبی نخواهید داشت که به کدام سمت باید بروید یا در صورت بروز مشکلی چگونه باید به مسیر قبلی برگردید. و ، رقبا در مسیر عبور از خط هدف از کنار شما عبور می کنند. 
گوگل ، بینگ و یاهو (از جمله موتورهای جستجوگر دیگر) ربات هایی را برای جمع آوری اطلاعات در مورد وب سایت شما ارسال می کنند ، آن را در سیستم الگوریتم های خود امتیاز می گیرند ، نمره می گیرند و شما را در نتایج جستجوی خود رتبه بندی می کنند. ممکن است به نظر برسد که از کنترل شما خارج شده است ، اما این همان جایی است که این استراتژی مطرح می شود: مواردی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا از نظر موتورهای جستجو به نفع خود بیشتر شوید. 

استراتژی سئو

این احتمال وجود دارد که اگر صاحب مشاغل هستید ، اصطلاح "سئو" را شنیده باشید. اکثر مشاغل مدرن این اصطلاح را می دانند ، اما متأسفانه بسیاری از آنها از معنای واقعی سئو یا همه آنچه که به همراه دارد آگاهی ندارند.

برای شروع ، سئو مخفف "بهینه سازی موتور جستجو" است ، و این فرایند بهینه سازی وب سایت شما برای انسان ها (مشتریان بالقوه / مشتریان / بیماران) و موتورهای جستجو است. پیاده سازی صحیح سئو می تواند منجر به بازدید جدید وب سایت شود. این ترافیک در بیشتر موارد از طریق موتورهای جستجوی بزرگ مانند Google ایجاد می شود. و ، از آنجا که رقابت زیادی برای ترافیک وجود دارد ، کسب و کارهایی که از تکنیک ها و استراتژی های خوب و اثبات شده سئو استفاده می کنند تقریباً همیشه بهتر از کسب و کارهایی هستند که سعی می کنند کلمات کلیدی را به تنهایی در محتوای خود بگنجانند.

ببینید ، این یک اشتباه بزرگ است که بسیاری از مشاغل مرتکب می شوند - با این فکر که SEO کلمه کلمات کلیدی است. مطمئناً داشتن کلمات کلیدی مناسب در مکان های مناسب در سایت کسب و کار شما بخشی از سئو سایت است ، اما قطعاً همه اینها نیست. SEO واقعی چیزی است که در هر قسمت از سایت شما نفوذ کرده است ، یافتن آن برای افرادی که در اینترنت جستجو می کنند آسان است اما همچنین اطمینان حاصل می کند که وقتی سایت شما را پیدا می کنند ، محتوای با کیفیت و طراحی / طرح بندی آسان برای استفاده جذاب می شوند. به آنها کمک می کند و به آنها کمک می کند تا هدف خود را در سایت شما انجام دهند.

فرآیند استراتژی سئو

سئو فرآیند کمک به بالا بردن رتبه وب سایت شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو است ، بنابراین سایت شما را در مقابل افراد بیشتری قرار می دهد ، تجارت را افزایش می دهد و شما را به یک رهبر صنعت تبدیل می کند. بسیار مهم است که شما قبل از شیرجه رفتن یک برنامه استراتژیک مستحکم داشته باشید. رتبه بندی برای کلمات کلیدی خوب است ، اما همچنین مطمئن شوید که به کاربران خود دسترسی پیدا می کنید ، شاید حتی بیشتر از آن نیز مهم است.که در هر مرحله از فرآیند خرید.
بسیار مهم است که درک کنیم سئو چیزی نیست که بتوانید رویکردی نیمه تمام برای آن داشته باشید. شما باید یک طرح استراتژیک جامد قبل از شیرجه زدن از آن خوب به رتبه ی کلمات کلیدی است، اما آن نیز مهم است به مطمئن شوید که شما کاربران خود را رسیدن بهکه در هر مرحله از فرآیند خرید.

استراتژی سئو

قبل از اینکه به برخی از فاکتورهای سئو و خارج از صفحه بپردازیم ، بیایید در مورد محتوا صحبت کنیم. محتوا هم در جذب موتورهای جستجو موثر است و هم به سازمان شما کمک می کند تا با بازدید کنندگان سایت ارتباط برقرار کند. از طریق محتوای بصری و نوشتاری شما می توان بر معنای سئو حتی بیشتر تأکید کرد.

هرچه محتوای محتوای مرتبط و با کیفیت بیشتری در سایت خود داشته باشید ، به احتمال زیاد موتورهای جستجو می توانند صفحات شما را در صفحه نتایج موتور جستجو بالاتر قرار دهند.

به همین ترتیب ، هرچه محتوای جذاب و موثرتری در سایت خود داشته باشید ، احتمال اینکه بازدیدکنندگان شما مقداری زمان با کیفیت را در وب سایت شما سپری کنند و حتی ممکن است خریدی انجام دهند ، بیشتر است.

راز ایجاد محتوایی که هم برای موتورهای جستجو و هم برای بازدیدکنندگان سایت انسانی شما بهینه شده است ، ایجاد انواع مختلفی از مطالب است که به خوبی نوشته شده و در موضوعاتی هستند که بیشترین توجه را به مخاطبان شما دارند.

در اینجا فقط چند نوع محتوا وجود دارد که می توانید برای کمک به بهبود پیشنهادات محتوای خود و در نتیجه ، رتبه بندی موتور جستجو بر روی آنها تمرکز کنید:

پست ها و مقالات وبلاگ

محتوای شبکه های اجتماعی

کتابهای الکترونیکی و کاغذهای سفید

راهنماها و آموزشهای لازم

فیلم ها و ضبط های صوتی

اینفوگرافیک یا سایر مطالب بصری

نکته مهم دیگری که باید هنگام ایجاد محتوا برای سایت خود در نظر بگیرید ، کلمات کلیدی و عبارات سئو است. اینها کلمات و عبارات مرتبطی هستند که کاربر موتور جستجو هنگام جستجوی پاسخ سوالات خود یا محصولات و خدمات مربوطه ممکن است آنها را تایپ کند.

وقتی محتوا را در اطراف این کلمات کلیدی و عبارات ایجاد می کنید ، شانس خود را برای رتبه بندی بالاتر برای این کلمات کلیدی در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش می دهید.

عامل دیگری که می تواند بر محتوای شما و در نتیجه رتبه بندی موتور جستجوگر شما تأثیر بگذارد ، میزان تازه بودن مطالب شماست. Freshness اساساً به این معنی است که سازمان شما هر چند وقت یکبار محتوای جدیدی را به سایت شما ارسال می کند.

با این حال ، ایجاد محتوای کاملاً جدید تنها راه تازه نگه داشتن مطالب شما نیست. همچنین می توانید با به روزرسانی پست ها ، بازنویسی مجدد آنها برای تأثیرگذاری بیشتر آنها ، یا افزودن اطلاعات و آمار جدید به مرور مطالب خود را تازه کنید.

گرچه ایجاد محتوا به زمان و منابع نیاز دارد ، اما در پایان بیش از بازدهی خواهد داشت. موتورهای جستجو عاشق محتوای عالی هستند و مصرف کنندگان برای درک بهتر ارزشی که سازمان شما می تواند داشته باشد به محتوای با کیفیت نیاز دارند.

کار خود را با ایجاد چند پست وبلاگ شروع کنید و برای ایجاد موارد زیر در شبکه های اجتماعی تلاش کنید. به محض داشتن گروهی از طرفداران و پیروان وفادار ، سازمان شما می تواند در ایجاد انواع مختلف رسانه برای جذب و جذب سرنخ های جدید تلاش کند.

اولین گام استراتژی سئو تحقق کلمات کلیدی است

به طور معمول ، تعداد کلمات کلیدی مورد نظر به اندازه و دامنه پروژه سئو بستگی دارد. هنگامی که یک نقشه استراتژی SEO ترسیم شد ، تحلیلگر ایده بهتری از تعداد کلمات کلیدی پیدا خواهد کرد ، می توان طرحی را برای چگونگی انطباق آن کلمات کلیدی با صفحات بهینه شده و ارسال پیوند برای ارسال در SERP ها تهیه کرد. تحلیلگران با تحقیق در مورد کلمات کلیدی و تهیه لیست کوتاه هم آژانس و هم مشتری از آن راضی هستند. این ممکن است شامل چندین روش تحقیقاتی از جمله توصیه های کلمات کلیدی از مشتری ، مشتریان و تامین کنندگان ، نظرسنجی ها ، استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی و موارد دیگر باشد. 
کلمات کلیدی همچنین از نظر هدف و طول جستجو بسیار متفاوت هستند. کلمات کلیدی دم کوتاه مانند "رستوران هندی" ممکن است حجم جستجوی زیادی داشته باشند ، در حالی که کلمات کلیدی دم بلند مانند "رستوران هندی که در شیکاگو صبحانه سرو می کند" حجم جستجوی کمتری دارند. وظیفه تحلیلگر سئو ایجاد تعادل بین انواع کلمات کلیدی و میزان جستجو در پشت آنها است. 

استراتژی سئو

سئو چیست و چگونه کار می کند؟ در اینجا ما با اصول تعریف سئو و معنای سئو شروع خواهیم کرد. مشاغل دارای بهترین رتبه بندی موتور جستجو ، همه با دانستن بهینه سازی SEO در داخل و خارج اهمیت را می فهمند ، اما البته ابتدا باید به اصول آن تسلط داشته باشند.

تعریف سئو: کلمات اختصاری اختصاری سئو به معنای بهینه سازی موتور جستجو است ، که فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای دریافت ترافیک ارگانیک یا پرداخت نشده از صفحه نتایج موتور جستجو است.

به عبارت دیگر ، معنای سئو شامل ایجاد تغییرات خاصی در طراحی وب سایت و محتوای شماست که باعث جذابیت بیشتر سایت شما برای موتور جستجو می شود. این کار را با امید اینکه موتور جستجو وب سایت شما را به عنوان نتیجه برتر در صفحه نتایج موتور جستجو نشان دهد ، انجام می دهید.

اگرچه معنای سئو و بازاریابی سئو به دلیل عوامل مختلفی که می توانند در رتبه بندی شما تأثیر بگذارند پیچیده به نظر می رسند ، روند بهینه سازی موتور جستجو آسان تر از آن است که به نظر می رسد.

موتورهای جستجو می خواهند بهترین خدمات را برای کاربران خود ارائه دهند. این به معنای ارائه نتایج در صفحات موتور جستجو است که نه تنها با کیفیت بالا بلکه با آنچه جستجوگر به دنبال آن است نیز مرتبط است.

به منظور انجام این کار ، موتورهای جستجو وب سایت های مختلف را اسکن یا پیمایش می کنند تا بهتر درک کنند سایت چیست. این به آنها کمک می کند تا نتایج مرتبط تری را به کسانی که در جستجوی موضوعات خاص یا کلمات کلیدی هستند ، ارائه دهند.

به همین ترتیب ، موتورهای جستجو سایت را اسکن می کنند تا تعیین کند که جستجو و خواندن آسان است ، به سایت های کاربر پسند با رتبه بندی بالاتر در صفحه نتایج موتور جستجو پاداش می دهد.

بهینه سازی موتور جستجو فرآیندی است که سازمان ها برای اطمینان از رتبه بالای سایتشان در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی و عبارات مربوطه طی می کنند. به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم شما مقاله ای در مورد نحوه ساخت خانه پرستاری دارید.

برای اینکه مطالب خود را در معرض دید افراد مناسب قرار دهید ، می خواهید این پست وبلاگ خود را بهینه کنید تا به عنوان نتیجه برتر برای هر کسی که عبارت "ساخت خانه پرستاری" را جستجو می کند ، نشان داده شود.

مزایای بسیاری از اجرای بهینه سازی موتور جستجو برای تجارت شما وجود دارد. با بهبود سئو سایت خود می توانید در گسترش قابلیت مشاهده در موتورهای جستجو تلاش کنید. این به شما کمک می کند تا مشتریان بالقوه بیشتری را جلب و جذب کنید. با ایجاد محتوای جذاب و موثر متمرکز بر سئو ، می توانید شانس خود را برای ایجاد ترافیک ارگانیک با هدف بیشتر کنید.

با تنظیم وب سایت و محتوای خود برای قابلیت مشاهده و خوانایی بیشتر ، به شما کمک می کند تا SEO خود را معنی دهید. وقتی می توانید در رده های بالا باشید نباید به رتبه های پایین SERP بسنده کنید.

در اینجا تنها چند مورد از عوامل سئو موجود در صفحه وجود دارد که می تواند به شما در بهبود رتبه جستجوی شما کمک کند :

عنوان عنوان - برچسب عنوان در هر صفحه به موتورهای جستجو می گوید صفحه شما درباره چیست. این باید 70 حرف یا کمتر باشد ، شامل کلمه کلیدی که محتوای شما روی آن تمرکز دارد و نام تجاری شما. توضیحات متا - توضیحات متای وب سایت شما به موتورهای جستجو در مورد هر صفحه کمی بیشتر می گوید. بازدیدکنندگان انسانی شما از این مورد نیز برای درک بهتر صفحه و مرتبط بودن آن استفاده می کنند. این باید شامل کلمه کلیدی شما باشد و همچنین جزئیات کافی را در اختیار شما قرار دهد تا به خواننده بگویید محتوای آن چیست.  

عنوان های فرعی - عنوان های فرعی نه تنها خواندن مطالب شما را برای بازدید کنندگان آسان می کند ، بلکه می تواند به بهبود سئو سایت شما کمک کند. می توانید از برچسب های H1 ، H2 و H3 استفاده کنید تا به موتورهای جستجو کمک کند مطالب شما را بهتر بفهمند.

پیوندهای داخلی - ایجاد پیوندهای داخلی یا پیوند به مطالب دیگر در سایت شما ، می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا درباره سایت شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. به عنوان مثال ، اگر در حال نوشتن پستی در مورد ارزش یک محصول یا خدمات خاص هستید ، می توانید به صفحه محصول یا خدمات در پست وبلاگ خود پیوند دهید.

نام تصویر و برچسب های ALT - اگر از تصاویر در وب سایت خود یا محتوای وبلاگ خود استفاده می کنید ، همچنین می خواهید کلمه کلیدی یا عبارت خود را در نام تصویر و برچسب alt وارد کنید. با درج این اطلاعات ، به ارائه تعریف SEO خود نیز کمک می کنید. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا تصاویر شما را بهتر نمایه کنند ، که ممکن است در هنگام جستجوی کاربران برای یک کلمه کلیدی یا عبارت خاص ، به نظر برسد.

هنگام قرار دادن استراتژیک کلمات کلیدی و عبارات سئو در صفحات ، مهم است که از بهینه سازی بیش از حد جلوگیری کنید. اگر Google بخواهد بیش از حد از کلمات کلیدی در کل مطالب استفاده کند ، صفحه شما را جریمه می کند.

علاوه بر این ، می خواهید اطمینان حاصل کنید که هر قسمت از محتوا فقط روی یک یا دو کلمه کلیدی متمرکز است. این به شما اطمینان می دهد که محتوای شما خاص و مرتبط است. تلاش برای مقابله همزمان با بیش از حد کلمات کلیدی ممکن است بر بهینه سازی موتور جستجوی شما تأثیر منفی بگذارد زیرا این امر اغلب باعث ایجاد محتوای کم تمرکز و نازک می شود.

در حالی که محتوای سایت نقشی حیاتی در رتبه بندی موتور جستجوگر شما دارد ، در نظر گرفتن معماری سایت نیز مهم است. بخشی از فرایند بهینه سازی اطمینان از تعریف سئو در تمام قسمتهای صفحات وب شما است. شما می خواهید از طراحی وب سایت استفاده کنید که موتورهای جستجو را برای اسکن یا خزیدن صفحات و محتوای شما آسان کند.

ایجاد پیوندهای داخلی بین صفحات ، ایجاد نقشه سایت و ارسال نقشه سایت به موتورهای جستجو هم می تواند به بهبود قابلیت خزندگی سایت شما کمک کند و هم به موتورهای جستجوگر شما درک بهتری از محتوای شما می دهد.

نگرانی دیگر در مورد معماری سایت شما این است که آیا وب سایت شما موبایل پسند است یا خیر. بسیاری از مصرف کنندگان در حال جستجوی اطلاعات و مارک های دستگاه های تلفن همراه خود هستند.

شما باید اطمینان حاصل کنید که این کاربران می توانند وب سایت شما را از دستگاه تلفن همراه خود مشاهده ، مطالعه و پیمایش کنند. این نه تنها بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد ، بلکه می تواند در بهینه سازی سئو شما نیز تأثیر بگذارد.