تجارت دیجیتال آنلاین

کسب و کارهای دیجیتالی تلاش می کنند ارزش خود را افزایش دهند و شرکت هایشان به بالاترین اندازه ممکن برسانند و قصد دارند در تعاملات و خرید و فروش ها پذیرفته شوند ، در جهان دیجیتالی شما با ارتباط پیدا کردن با یکی از کاربران به سهولت به سایر کاربران هم مثل یک شبکه متصل بهم دست می یابید و این مورد بسیار با اهمیتی است و می شود به آن را به دید یک موقعیت خوب نگاه کرد، امّا مورد قابل ذکر این است که رقبا هم تا همین اندازه به کاربران شما دسترسی دارند و قادرند آن ها را به سمت سازمان و کالاهای خود مجذوب نمایند. 
دیجیتالی شدن زمانی که به یک شرکت وارد می شود در کلیه جنبه های گوناگون آن شرکت را اثر می گذارد . از ارتباط با کاربران گرفته تا کار های خود شرکت ، از تحولات عظیم و بنیادی تا تحولات زیر ساخت ها را متحول می سازد. 
درتغییرات دیجیتالی به اثر دیجیتال در کلیه حیطه های تجارت دقت شده و آن ها را به یک مجموعه به هم پیوسته مبدل می سازد و این یعنی یک شرکت را به طور ریشه ای دچار تحول می کند ، توجه نمایید کلیه بخش های سازمان شما در کار دیجیتالی سازی با هم همخوان باشند و هر کدام با تخصص هایی که دارند کامل کننده هم باشند و وحدت خود را نگهداری کنند ، این کار را در رأس دقت و تمرکز مدیران سازمان ها قرار دهید. 
در کسب و کارهای دیجیتالی دقت به این مورد بسیار مهم است که مخاطبان امکان دارد به شیوه های گوناگون با شرکت شما رابطه برقرار نمایند. اگاهی از این شیوه ها و شناخت این که روند های دیجیتال سازی چه طور قادر است در درست شدن این ارتباط مدد رساند می تواند در ایجاد ارتباط کاربران با سازمان شما ترقی ایجاد کند. 
حتما هر چه قدر یک طرح ریزی درست وقابل استفاده باشد تا به زمان اجرا نرسیده نمی شود در باب ضعف هایش حرفی زد . با اعمال برنامه های خود و نظر سنجی از مخاطبان ضعف خود را بیابید و آن ها را رفع کنید. 
خیلی وقت ها تحولات دیجیتالی به یک سازمان ورود می یابد امّا نتیجه خوبی نمی دهد چرا که هزینه ها سازمانی برای این کار صحیح طرح ریزی نشده اند به همین سبب خیلی از این برنامه ها نصفه ترک می شوند . 
زمان بندی هم در طرح ریزی های یک سازمان ارزش بسیاری دارد ، سرمایه گذاری های کوتاه مدّت سبب نگهداری پول و مانع اصراف ان می شوند ، به طور مثال اگر در یک طرح ریزی بفهمید رشد ثبت نام کاربران تازه بالا بوده و برقراری ارتباط کاربران با یک کالا زیاد شده، آن طرح ریزی اثر داشته و پیروز شده است. 
خلاقیت در طرح ریزی و پیدا کردن نظرات عملی امری است که قادر است یک شرکت را در کمترین زمان به پیروزی برساند . ایده های تازه را بیابید وبعد آن ها را به امتحان کنید و آن هایی که از این امتحان با موفقیت خارج شدند را انتخاب کرده و اعمال کنید .خیلی از این ایده ها نوع اورانه اند و موثر هستند .

تجارت دیجیتال

تجارت دیجیتال

تجارت دیجیتال چیست و چگونه باید با اصول آن آشنا شویم
تجارت دیجیتال در جهان امروز شامل چه اقداماتی میشود

تجارت دیجیتال یا بازاریابی  digital marketing دارای چه عناصری است چگونه باید برای شروع
یک تجارت دیجیتال اطلاعات لازم را کسب نماییم
داشتن وب سایت از اولیه ترین ملزومات تجارت دیجیتال یا بازاریابی آنلاین است




تجارت دیجیتال

انواع تجارت دیجیتال 

انواع تجارت دیجیتال که امروزه شاهد آن هستیم

هرچند در تمام مواردی که قصد بیان آن‌ها را داریم ماهیت تجارت الکترونیک یکسان است، اما با توجه به تراکنش‌های گوناگون در ۶ دسته‌بندی کلی قرار داد.

کسب‌و‌کار با کسب‌و‌کار (B2B)

تجارت الکترونیک B2B که در حقیقت مخفف شده‌ی عبارت Business to Business می‌باشد، به نوعی از مبادله‌ی الکترونیکی گفته می‌شود که طرفین معامله در آن یک شرکت، بیزینس یا کسب‌و‌کار هستند، دادوستد میان شرکت‌های گوناگون با یکدیگر از نوع تجارت B2B است، به عنوان مثال هنگامی که قطعات مورد نیاز برای ساخت خودرو توسط یک کارخانه تولید و در اختیار سازندگان خودرو قرار می‌گیرد، یک معامله‌ی B2B رخ داده است، چون طرفین این تراکنش در نقش یک کارخانه هستند.

کسب‌و‌کار با مشتری (B2C)

این توع دادوستد، همانطور که از نام آن نیز مشخص است، به هرنوع تراکنشی میان کسب‌و‌کار و مشتری (Business to Customer) گفته می‌شود، تقریبا بسیاری از تراکنش‌های روزمره‌ای که با آن‌ها سروکار داردم از نوع تجارت B2C هستند، خرید از فروشگاه‌های اینترنتی مانند دیجی‌کالا دقیقا نوعی از دادوستد B2C به حساب می‌آید، در این معامله دیجی‌کالا در نقش Business و خریداران در طرف دیگر و در نقش Customer هستند.

مشتری با کسب‌و‌کار (C2B)

در این نوع تجارت الکترونیک مشتری (Customer) خدمات یا پروژه‌ای را در اختیار یک کسب‌و‌کار (Business) قرار می‌دهد، به عنوان مثال جلسات مناقصه را می‌توان در این نوع تجارت دسته‌بندی کرد، فرض کنید قصد دارید یک پروژه‌ی طراحی وبسایت را به صورت آنلاین انجام دهید، در چنین شرایطی این پروژه را اعلام کرده و شرکت‌های گوناگون برای انجام آن به شما پیشنهاد قیمت می‌دهند و شما با توجه به نیاز و بودجه‌ی خود یکی از این شرکت‌ها را برای انجام پروژه‌ی خود انتخاب می‌کنید، این فرایند را می‌توان نوعی از تجارت C2B یا همان Customer 2 Business دانست.

مشتری با مشتری (C2C)

این فرایند که اختصار عبارت Customer 2 Customer می‌باشد در حقیقت بین انجام یک فرایند تجاری که هر دو طرف آن مشتری یا مصرف‌کننده قرار دارد، اطلاق می‌گردد، مطمئنا شما با اپلیکیشن‌هایی مانند دیوار و شیپور آشنایی دارید، در این‌گونه برنامه‌ها هر دو طرف معامله افراد عادی (یا به عبارتی مشتریان) قرار دارند، دادوستد در این‌گونه اپلیکیشن‌ها دقیقا نمونه‌ای از تجارت الکترونیک C2C است.

دولت با مشتری (G2C)

این نوع دادوستد که می‌توان آن را به صورت Government to Customer تفسیر کرد، به نوعی از مبادله الکترونیکی میان دولت یک کشور با مشتریان داخلی (مردم) می‌شود، به عنوان مثال دولت الکترونیک یا دادوستد سازمان‌ها و نهادهای دولتی با مردم را می‌توان به عنوان نمونه‌ای از تجارت الکترونیک G2C به حساب آورد.

دولت با دولت (G2G)

واژه‌ی اختصاری G2G از عبارت Government to Government به‌وجود آمده و همانطور که از نام آن مشخص است به نوعی از معاملات تجاری که میان دولت‌ها انجام می‌شود اطلاق می‌گردد، به عنوان نمونه انواع صادرات و واردات کشور، شامل خرید و فروش کالا، نفت و… از نوع تجارت G2G یا همان دولت با دولت هستند.

تجارت دیجیتال چیست

تجارت دیجیتال به فعالیتهایی گفته می شود که شرکت برای ارتقا سطح خرید یا فروش یک کالا یا خدمات متعهد می شود. بازاریابی شامل تبلیغات ، فروش و تحویل محصولات به مصرف کنندگان یا مشاغل دیگر است. برخی از بازاریابی ها توسط شرکت های وابسته به نمایندگی از یک شرکت انجام می شود متخصصانی که در بخشهای بازاریابی و تبلیغات یک شرکت کار می کنند ، از طریق تبلیغات به دنبال جلب توجه مخاطبان اصلی بالقوه هستند. تبلیغات برای مخاطبان خاصی انجام می شود و ممکن است شامل تایید افراد مشهور ، عبارات یا شعارهای جذاب ، بسته بندی های به یاد ماندنی یا طرح های گرافیکی و قرار گرفتن در معرض رسانه ها باشد

تجارت دیجیتال

اصول تجارت دیجیتال

درک بازاریابی

بازاریابی دیجیتال یا تجارت دیجیتال به عنوان یک رشته شامل کلیه اقداماتی است که شرکت برای انجام مشتری و حفظ روابط با آنها انجام می دهد. شبکه سازی با مشتریان بالقوه یا مشتریان قبلی نیز بخشی از این کار است و ممکن است شامل نوشتن ایمیل های تشکر ، بازی گلف با مشتریان احتمالی در ابتدایی ترین سطح خود ، بازاریابی به دنبال تطبیق محصولات و خدمات یک شرکت با مشتریانی است که خواهان دسترسی به آن محصولات هستند. تطبیق محصولات با مشتریان در نهایت سودآوری را تضمین می کند محصول ، قیمت ، مکان و تبلیغات چهار اصل بازاریابی هستند. این چهار اصل در مجموع ترکیب اساسی مورد نیاز یک شرکت برای بازاریابی محصول یا خدمات را تشکیل می دهد

تولید - محصول

محصول به مورد یا مواردی گفته می شود که برنامه های تجاری برای ارائه به مشتریان دارند. این محصول باید به دنبال جبران عدم حضور در بازار یا تأمین تقاضای مصرف کننده برای مقدار بیشتری از کالای موجود باشد. قبل از تهیه یک کمپین مناسب ، بازاریابان باید بدانند که چه کالایی فروخته می شود ، چگونه از رقبای خود متمایز است ، آیا این محصول همچنین می تواند با محصول ثانویه یا خط تولید جفت شود و آیا محصولات جایگزینی در بازار وجود دارد یا خیر

قیمت

قیمت به میزان فروش محصول توسط شرکت اشاره دارد. هنگام تعیین قیمت ، شرکت ها باید قیمت واحد هزینه ، هزینه های بازاریابی و هزینه های توزیع را در نظر بگیرند. شرکت ها همچنین باید قیمت محصولات رقیب در بازار و اینکه آیا قیمت پیشنهادی آنها برای نشان دادن گزینه مناسب برای مصرف کنندگان کافی است را در نظر بگیرند

محل

مکان به توزیع محصول اشاره دارد. ملاحظات اصلی شامل این است که آیا این شرکت محصول را از طریق ویترین فیزیکی ، بصورت آنلاین یا از طریق هر دو کانال توزیع به فروش می رساند. وقتی در ویترین فروشگاه فروخته می شود ، چه نوع محصول فیزیکی را در اختیار شما قرار می دهد؟ وقتی به صورت آنلاین فروخته می شود ، چه نوع محصول دیجیتالی در اختیار شما قرار می گیرد

ترویج

نبلیغات ، چهارمین اصل ، کمپین ارتباطات بازاریابی یکپارچه است. تبلیغ شامل انواع فعالیت ها مانند تبلیغات ، فروش ، تبلیغات فروش ، روابط عمومی ، بازاریابی مستقیم ، حمایت مالی و بازاریابی چریکی است

بسته به اینکه مرحله محصول در چه مرحله ای از محصول باشد ، تبلیغات متفاوت است. بازاریابان درک می کنند که مصرف کنندگان قیمت و توزیع کالا را با کیفیت آن مرتبط می کنند و هنگام طراحی استراتژی کلی بازاریابی ، این را در نظر می گیرند


تجارت دیجیتال شامل تمام تلاش های بازاریابی است که از دستگاه الکترونیکی یا اینترنت استفاده می کنند. مشاغل از کانال های دیجیتال مانند موتورهای جستجو ، رسانه های اجتماعی ، ایمیل و سایر وب سایت ها برای ارتباط با مشتریان فعلی و احتمالی استفاده می کنند از آنجا که بازاریابی دیجیتال گزینه ها و استراتژی های بسیاری در ارتباط با آن دارد ، می توانید خلاقیت به خرج دهید و انواع مختلفی از روش های بازاریابی را با بودجه آزمایش کنید. با استفاده از بازاریابی دیجیتال ، می توانید از ابزارهایی مانند داشبورد تجزیه و تحلیل برای نظارت بر موفقیت و بازگشت سرمایه در کمپین های خود بیشتر از  آنچه می توانید با یک محتوای تبلیغاتی سنتی - مانند بیلبورد یا تبلیغ چاپی استفاده کنید ، استفاده کنید تجارت دیجیتال با استفاده از تاکتیک ها و کانال های دیجیتالی متعدد برای ارتباط با مشتریانی که بیشتر اوقات خود را می گذرانند تعریف می شود: آنلاین. از خود وب سایت گرفته تا دارایی های مارک تجاری آنلاین یک کسب و کار - تبلیغات دیجیتال ، بازاریابی از طریق ایمیل ، بروشورهای آنلاین و موارد دیگر - طیفی از تاکتیک ها وجود دارد که زیر چتر "بازاریابی دیجیتال" قرار می گیرند بهترین بازاریاب های دیجیتال تصویری واضح از چگونگی پشتیبانی هر کمپین بازاریابی دیجیتال از اهداف اصلی خود دارند. و بسته به اهداف استراتژی بازاریابی خود ، بازاریابان می توانند از طریق کانال های رایگان و پولی که در اختیار دارند از یک کمپین بزرگتر پشتیبانی کنند

.


بازاریابی دیجیتال چیست

بازاریابی دیجیتال بخش خاصی از مشتری را هدف قرار می دهد و تعاملی است. بازاریابی دیجیتال در حال افزایش است و شامل تبلیغات نتیجه جستجو ، تبلیغات ایمیل و توییت های تبلیغاتی است - هر چیزی که شامل بازاریابی با بازخورد مشتری یا تعامل دو طرفه بین شرکت و مشتری باشد بازاریابی اینترنتی با بازاریابی دیجیتال تفاوت دارد. بازاریابی اینترنتی تبلیغاتی است که فقط در اینترنت وجود دارد ، در حالی که بازاریابی دیجیتال می تواند از طریق دستگاه های تلفن همراه ، روی سکوی مترو ، یک بازی ویدیویی یا از طریق یک برنامه تلفن هوشمند انجام شود در اصطلاح بازاریابی دیجیتال ، تبلیغ کنندگان معمولاً به عنوان منابع شناخته می شوند ، در حالی که اعضای تبلیغات هدفمند را معمولاً گیرنده می نامند . منابع اغلب گیرنده های کاملاً مشخص و کاملاً مشخص را هدف قرار می دهند. به عنوان مثال ، پس از تمدید ساعات آخر شب بسیاری از مکانهای خود ، مک دونالد نیاز داشت تا این کلمه را مطرح کند. کارگران شیفت و مسافران را با تبلیغات دیجیتال هدف قرار داد زیرا این شرکت می دانست که این افراد بخش عمده ای از تجارت شبانه آن را تشکیل می دهند. مک دونالد آنها را به بارگیری برنامه جدید رستوران یاب تشویق کرد و آنها را با تبلیغاتی که در دستگاه های خودپرداز و پمپ بنزین ها قرار دارد و همچنین در وب سایت هایی که می دانست مشتریانشان شبانه از آنها بازدید می کنند ، هدف قرار دهد

تجارت دیجیتال یعنی بازاریابی که با بهره گیری اینترنت و آنلاین بر اساس فن آوری های دیجیتال مانند کامپیوترهای رومیزی ، گوشی های تلفن همراه و دیگر رسانه های دیجیتال و سیستم عامل برای ترویج محصولات و خدمات است توسعه آن در طی دهه های 1990 و 2000 ، نحوه استفاده مارک ها و مشاغل از فناوری را برای بازاریابی تغییر داد. هنگامی که سیستم عامل های دیجیتال به طور فزاینده ای در برنامه های بازاریابی و زندگی روزمره گنجانده می شوند و همچنین مردم به جای مراجعه به فروشگاه های فیزیکی ، به طور فزاینده ای از دستگاه های دیجیتال استفاده می کنند کمپین های بازاریابی دیجیتال تبدیل شده اند شایع، با ترکیب بهینه سازی موتور جستجو (جستجوگرها)، بازاریابی موتور جستجو بازاریابی محتوا ، بازاریابی تاثیر گذار ، اتوماسیون محتوا، بازاریابی مبارزات انتخاباتی، داده محور بازاریابی، تجارت الکترونیک بازاریابی، بازاریابی رسانه های اجتماعی ، بهینه سازی شبکه های اجتماعی ، بازاریابی مستقیم ایمیل ، تبلیغات نمایشگر ، کتاب های الکترونیکی و دیسک های نوریو بازی ها به امری عادی تبدیل شده اند. بازاریابی دیجیتال گسترش به کانال های غیر اینترنت که ارائه رسانه های دیجیتال، مانند تلویزیون، تلفن همراه پاسخ به تماس، و در انتظار نگه داشته زنگ تلفن همراه گسترش کانال های غیر اینترنتی ، بازاریابی دیجیتال را از بازاریابی آنلاین متمایز می کند 

شرکت ها برای اطمینان از آمادگی محصولات یا خدمات خود برای فروش باید مراحل مختلف بازاریابی را طی کنند.

ایده: بازاریابی از زمانی شروع می شود که ایده ای برای یک محصول یا خدمات ایجاد کنید. قبل از راه اندازی محصول یا خدمات ، باید تصمیم بگیرید که چه می فروشید ، چند گزینه در دسترس است و چگونه بسته بندی و به مشتریان ارائه می شود

تحقیق و آزمایش: قبل از اینکه ایده خود را عمومی کنید ، باید تحقیق و آزمایش بازاریابی را انجام دهید. دپارتمان های بازاریابی معمولاً با استفاده از گروه های متمرکز و نظرسنجی ها ، مفاهیم محصول جدید را مورد ارزیابی قرار می دهند تا میزان علاقه مشتری را بسنجند ، ایده های محصول را اصلاح کنند و تعیین کنند که چه قیمتی تعیین کنند. تحقیق در مورد رقبا می تواند به شما در تعیین قیمت بهینه و ایده پردازی برای جایگاه سازی برند خود در بازار موجود کمک کند

تبلیغات: اطلاعاتی که در تحقیقات خود جمع می کنید به شما کمک می کند استراتژی بازاریابی خود را تعریف کرده و یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید. این کمپین ها می توانند شامل اشکال مختلفی از رسانه ها  رویدادها ، تبلیغات مستقیم ، مشارکت های پولی ، روابط عمومی و موارد دیگر باشند. قبل از شروع یک کمپین تبلیغاتی ، معیارهای مشخصی تعیین کنید که می توانید برای سنجش میزان کارآیی آن کمپین تبلیغاتی استفاده کنید

فروش: تعیین کنید که کجا و چگونه می خواهید به مشتریان بفروشید. به عنوان مثال شرکت های تولید کننده کالاهای مصرفی به عمده فروشانی می فروشند که سپس به خرده فروشان می فروشند. در بازار صنعتی ، فرآیند خرید طولانی تر است و تصمیم گیرندگان بیشتری را درگیر می کند. شما ممکن است به صورت محلی ، ملی یا حتی بین المللی بفروشید و برخی از شرکت ها فقط محصولات یا خدمات خود را به صورت آنلاین می فروشند. کانالهای توزیع و فروش شما بر اینکه چه کسی محصولات شما را خریداری می کند ، چه زمانی آنها را خریداری می کند و همچنین چگونه آنها را خریداری می کند


بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال استفاده از اینترنت ، دستگاه های تلفن همراه ، رسانه های اجتماعی ، موتورهای جستجو و کانال های دیگر برای دسترسی به مصرف کنندگان است. برخی از کارشناسان بازاریابی بازاریابی دیجیتال را اقدامی کاملاً جدید می دانند که نیاز به روشی جدید برای نزدیک شدن به مشتریان و روشهای جدید درک رفتار مشتریان در مقایسه با بازاریابی سنتی دارد

تجارت دیجیتال

بازاریابی چیست؟

تعاریف از بازاریابی و تحقیقات بازاریابی هر سه سال یک بار توسط هیئت متشکل از پنج محقق که محقق فعال هستند ، بررسی و اصلاح می شود

تعریف بازاریابی

بازاریابی فعالیت ، مجموعه ای از م ،سسات و فرآیندهای ایجاد ، برقراری ارتباط ، تحویل و مبادله پیشنهاداتی است که برای مشتریان ، مشتریان ، شرکا و جامعه به طور کلی ارزش دارد

تعریف تحقیقات بازاریابی

تحقیقات بازاریابی عملکردی است که از طریق اطلاعات - اطلاعاتی که برای شناسایی و تعریف فرصت ها و مشکلات بازاریابی استفاده می شود ، مشتری ، مشتری و مردم را به بازاریاب مرتبط می کند. اقدامات بازاریابی را ایجاد ، اصلاح و ارزیابی کنید. نظارت بر عملکرد بازاریابی و درک درستی از بازاریابی به عنوان یک فرآیند را بهبود بخشد تحقیقات بازاریابی اطلاعات مورد نیاز برای پرداختن به این مسائل را مشخص می کند ، روش جمع آوری اطلاعات را طراحی می کند ، روند جمع آوری داده ها را مدیریت و پیاده سازی می کند ، نتایج را تجزیه و تحلیل می کند و یافته ها و پیامدهای آنها را به اطلاع می رساند

دارایی های بازاریابی دیجیتال

تقریباً هر چیزی می تواند یک دارایی بازاریابی دیجیتال باشد. این به سادگی باید یک ابزار بازاریابی باشد که از آن به صورت آنلاین استفاده می کنید. همانطور که گفته شد ، بسیاری از مردم نمی دانند که چه تعداد دارایی بازاریابی دیجیتال در اختیار دارند. در اینجا فقط چند نمونه ذکر شده است

وبسایت شما

دارایی های مارک دار (آرم ، نماد ، کلمات اختصاری و غیره

محتوای ویدیویی (تبلیغات ویدئویی ، دموی محصول و غیره

تصاویر (اینفوگرافیک ، عکس محصول ، عکس شرکت و غیره

محتوای نوشته شده (پست های وبلاگ ، کتابهای الکترونیکی ، توضیحات محصول ، توصیفات و غیره

محصولات یا ابزارهای آنلاین (SaaS ، ماشین حساب ، محتوای تعاملی و غیره

بررسی ها

صفحات شبکه های اجتماعی

همانطور که احتمالاً می توانید تصور کنید ، این لیست فقط باعث خراش سطح می شود. بیشتر دارایی های بازاریابی دیجیتال در یکی از این دسته ها قرار می گیرند ، اما بازاریابان باهوش دائماً در حال یافتن راه های جدید برای دسترسی آنلاین به مشتریان هستند ، بنابراین این لیست در حال رشد است!