نمونه فروشگاه اینترنتی

جهت مشاهده نمونه های سایت فروشگاهی روی تصاویر کلیک نمایید
فروشگاه اینترنتی ارزان با قالب های دلخواه مشتریان
فروشگاه اینترنتی با قابلیت درگاه پرداخت اینترنتی
سئو ارزان مطابق با بودجه شما جهت معرفی فروشگاه اینترنتی
چنانچه مایلید از مشاوره رایگان ما در زمینه طراحی سایت های فروشگاهی
و سئو انواع وب سایت و چگونگی بهینه سایت باخبر شوید با ما تماس بگیرید

سئو ارزان # سئو ارزان سایت # سئو ارزان فروشگاه

فروشگاه اینترنتی 4

سئو ارزان # سئو ارزان سایت # سئو ارزان فروشگاه

فروشگاه اینترنتی 3

سئو ارزان # سئو ارزان سایت # سئو ارزان فروشگاه

فروشگاه اینترنتی 2

سئو ارزان # سئو ارزان سایت # سئو ارزان فروشگاه

فروشگاه اینترنتی  ا

سئو ارزان # سئو ارزان سایت # سئو ارزان فروشگاه

فروشگاه اینترنتی 8

سئو ارزان # سئو ارزان سایت # سئو ارزان فروشگاه

فروشگاه اینترنتی 7

سئو ارزان # سئو ارزان سایت # سئو ارزان فروشگاه

فروشگاه اینترنتی 6

سئو ارزان # سئو ارزان سایت # سئو ارزان فروشگاه

فروشگاه اینترنتی 5

سئو ارزان # سئو ارزان سایت # سئو ارزان فروشگاه

فروشگاه اینترنتی 12

سئو ارزان # سئو ارزان سایت # سئو ارزان فروشگاه

فروشگاه اینترنتی 11

سئو ارزان # سئو ارزان سایت # سئو ارزان فروشگاه

فروشگاه اینترنتی 10

سئو ارزان # سئو ارزان سایت # سئو ارزان فروشگاه

فروشگاه اینترنتی 9

سئو ارزان # سئو ارزان سایت # سئو ارزان فروشگاه

فروشگاه اینترنتی 16

سئو ارزان # سئو ارزان سایت # سئو ارزان فروشگاه

فروشگاه اینترنتی 15

سئو ارزان # سئو ارزان سایت # سئو ارزان فروشگاه

فروشگاه اینترنتی 14

سئو ارزان # سئو ارزان سایت # سئو ارزان فروشگاه

فروشگاه اینترنتی 13

سئو ارزان # سئو ارزان سایت # سئو ارزان فروشگاه

فروشگاه اینترنتی 20

سئو ارزان # سئو ارزان سایت # سئو ارزان فروشگاه

فروشگاه اینترنتی 19

سئو ارزان # سئو ارزان سایت # سئو ارزان فروشگاه

فروشگاه اینترنتی 18

سئو ارزان # سئو ارزان سایت # سئو ارزان فروشگاه

فروشگاه اینترنتی 17

7 ویژگی فروشگاه آنلاین

7 ویژگی خوب یک فروشگاه آنلاین چیست؟

فروشگاه های آنلاین بخشی از تجارتهایی را تشکیل میدهند که در فضای اینترنت هستند این فروشگاه ها با تنوع و خلاقیتی که دارند مشتریان زیادی را به خود جذب میکنند و البته درآمد زایی بالایی هم دارند مثلا در سال های اخیر رشد این فروشگاه ها و امکانات آنها افزایش یافته است.

 تعداد فروشگاه های آنلاین در جهان روز به روز در حال افزایش هستند اما با توجه به افزایش تعداد این فروشگاه ها و درآمد آنها مهمترین چیزی که میتواند به جذابیت آنها کمک کند طراحی این وب سایت ها برای فروش آنلاین محصولات است. استراتژی ها و استفاده از تکنیکهای به روز و جذاب برای موفقیت یک فروشگاه آنلاین لازم است. اما ویژگی های خوب یک فروشگاه آنلاین چیست؟

1-کیفت بالای دسته بندی مطالب: مثل خیلی از فروشگاه هایی که در سطح شهرها و کشورها وجود دارند و چیدمان محصولات در آنها از نظم و ترتیب برخوردار است فروشگاه های آنلاین هم باید از چیدمان مناسب برای مطالب و محصولات خود استفاده کنند.

2-امکان جست و جوی کالای مورد نظر: یک فروشگاه آنلاین خوب باید دارای امکانات مناسبی برای جست و جوی کالا در بخش Search داشته باشد یعنی این بخش بتواند به خوبی کالای مورد نظر مشتریان را در فروشگاه جست و جو کند و اطلاعات کامل کالا از جمله قیمت و کیفیت را در اختیار مشتریان قرار دهد.

3-خدمات و دسترسی سریع: خدمات خوب مهمترین ویژگی یک فروشگاه آنلاین است اگر یک فروشگاه بتواند خدمات خوبی را به مشتریان ارائه دهد و برخورد کارمندان هم با مشتریان خوب باشد قطعا این فروشگاه از مشتریان بیشتر و درآمد زایی بیشتری هم برخوردار خواهد بود به همین ترتیب یک فروشگاه آنلاین هم باید علاوه بر خدمات دارای یک پشتیبانی برای پاسخ گویی به سوالات و نیازهای مصرف کنندگان باشد.

4-کیفیت فنی بالا: یک وب سایت خوب باید از پشتیبانی فنی برخوردار باشد مخصوصا فروشگاه های آنلاین که خرید و فروش انجام میدهند باید از لحاظ فنی از پشتیبانی خوب و با کیفیت برخوردار باشند و عملکرد و سرعت عمل بالایی داشته باشند تا مشتریان با خیال آسوده خرید خود را انجام دهند. در غیر این صورت اگر از لحاظ فنی وب سایت و فروشگاه آنلاین دائما دچار نقص و مشکلات فنی باشد مشتریان کمتر از آن استقبال میکنند.

5-محتوی خوب: یک فروشگاه آنلاین باید از محتوی خوب برخوردار باشد محتوی خوب برای فروشگاه آنلاین یعنی توضیح کامل در مورد محصولات، دسته بندی محصولات، اطلاعات تماس، خلاقیت در محتوی و... . بنابراین محتوی خوب به جذب مشتری بیشتر کمک میکند و شانس بیشتری هم برای درآمد زایی به فروشگاه آنلاین میدهد.

6- قابلیت بالا: یک فروشگاه آنلاین تنها نباید به فروش محصولات اکتفا کند بلکه باید به تبلیغات مختلف در قالب بروشور، کاتالوگ و... نیز بپردازد و همانند یک فروشگاه مجهز باشد مثل داشتن یک سبد برای خرید که متعلق به تک تک مشتریان فروشگاه باشد و همچنین عضویت مشتریان دائمی و ایجاد یک حساب کاربری برای آنها میتواند از قبلیتهای یک فروشگاه آنلاین باشد.

7-تبلیغات: یک فروشگاه آنلاین باید برای خود تبلیغات داشته باشد که این تبلیغات هم در فضای آنلاین و هم به صورت رسانه ای میتوانند مشتریان را جذب کنند تا خرید خود را در مدت زمان کوتاه و با صرفه جویی در هزینه و زمان انجام دهند. هر چقدر که میزان تبلیغات یک فروشگاه آنلاین بیشتر باشد محبوبیت آن نیز بیشتر خواهد شد.

فروشگاه اینترنتی خوب

فروشگاه اينترنتي درهرلحظه از شبانه روز آماده سرويس دهي به مشتريان است. فروشگاه اينترنتي محدوديت مکاني ندارد و مشتريان مي توانند از هر کجا خريد اينترنتي انجام دهند.خريدار مي تواند ساعت ها در فروشگاه مشغول بررسي اجناس از قبيل فيلم، موبايل، کتاب و موارد ديگر باشد.فروشگاه اينترنتي هيچ محدوديتي براي تعداد مشتريان ندارد.فروشگاه اينترنتي حق انتخاب بيشتري در اختيار خريداران قرار مي دهد.

1 – کالا:

 یک فروشگاه الکترونیکی خوب فروشگاهی است که کالاهایش متنوع بوده یعنی فقط در یک طیف محصولی نباشد بلکه در چندین طیف ارائه گردد و اگر فروشگاه محصولات گوناگونی دارد حتماً آنها را طبقه بندی کرده، تا خریدی راحت برای مشتریان فراهم کند. مثلاً طیف محصولات آرایشی و بهداشتی را از مواد غذایی و آن را از لوازم منزل جدا کند و در طبقات مختلف جای دهد.

 فروشگاه ها باید در مورد محصولات خود اطلاعات درستی را به مشتری ارائه دهند. علت اینکه مردم برای خرید به فروشگاه الکترونیکی مراجعه می کنند فراهم بودن اطلاعات در مورد کالا، قیمت آن و صرفه جویی در زمان است. آنها باید این موارد را در اولویت کاری خود قرار دهند و دورنمای شغلی مناسبی را برای خود فراهم سازند.

2 – ارائه خدمات مناسب به مشتری:

  مسلماً از مواردی که برای هر خریدار بسیار مهم می باشد خدماتی است که یک فروشگاه در ازای خرید محصول ارائه می دهد. انسجام یک فروشگاه در این مسأله باعث خریداران بیشتر می شود. این خدمات می تواند در موارد مختلفی باشد مثلاً یک فروشگاه خوب یک گروه پشتیبانی برای مشتری های خود در نظر می گیرد تا به سوالات آنها در مورد محصولات پاسخ دهند و به مشتریان در انتخاب کالا کمک کنند. فروشگاه های خوب یک سری خدمات رایگان برای مشتریان در نظر می گیرد. این خدمات می تواند در مورد هزینه ی حمل و نقل و یا برای مشتری های که بیش از یکبار از آنها خرید می کنند تخفیفات ویژه ای در نظر بگیرید.

3 – متقاعد کردن و راهنمایی:

این مسأله مربوط به برقراری ارتباط با مشتری می باشد. مسأله متقاعد کردن مشتری برای خرید از فروشگاه خیلی گسترده می‌باشد. در وهله ی اول یک فروشگاه خوب باید یک ظاهر مناسب و جذاب داشته باشد این فقط مربوط به تجارت در دنیای مجازی نمی شود در تجارت سنتی هم مسلماً یک فروشگاه با ظاهر مناسب مشتری های بیشتری را به خود جذب می کند. یک فروشگاه با ایجاد یک ظاهر مناسب می تواند به مشتری این گونه القا کند که در این مکان حتماً کالای مورد نیازش را پیدا خواهد کرد .

  سایت یک فروشگاه باید به گونه ای باشد که زمان مورد نیاز برای خرید مشتری را به حداقل برساند، سایت ها باید سرعت بالایی داشته «غیر انبوه» و شلوغ نباشند. و دسترسی به آنها به راحتی امکان پذیر باشد. به گونه ای که افراد به سادگی بتوانند کالای مورد نیاز خود را پیدا کنند. سایت های قابل دسترس و کم تراکم، زمان فروش را کوتاه و میزان تلاشی که مصرف کنندگان باید صرف درک و فهم و چگونگی فروش اینترنتی کنند را اقتصادی می‌سازد.

4 – ایمنی:

  ایمنی سایت فروشگاه های اینترنتی یک مسأله خیلی جدی و مهم است. مصرف کنندگان نسبت به افشای اطلاعات مالی و خصوصی خود نگرانی دارند. فروشگاه ها باید امنیت اطلاعات شخصی و خصوصی مشتری خود را تضمین کنند. و به آنها در مورد چگونگی عملکردشان در این مورد توضیح دهند.

5 – قیمت گذاری:

  قیمت گذاری در بازار سنتی بر مبنای هزینه صورت می گیرد. در یک زنجیره ارزش عمودی فعالیت ها باید به صورت سلسله مراتبی تعریف شوند بدین منظور که تا مراحل اولیه آن انجام نشود، نتوان مراحل بعدی را آغاز کرد. اما در فروشگاه الکترونیکی قیمت گذاری به صورت عمودی نیست. قیمت گذاری بر مبنای هزینه دیگر پاسخگوی نیاز بازار نخواهد بود.

 - به علت پایین بودن هزینه جستجو در اینترنت قیمت و حاشیه سود نیز کاهش می یابد.

- حذف خرده فروشان در بازارهای الکترونیکی هزینه ها و در نتیجه قیمت تمام شده را پایین می آورد. در فروشگاه های الکترونیکی خوب با ایجاد تنوع بیشتر در کالاها و خدمات، قیمت ها در رنج های مختلفی ارائه می شود تا مشتریان بتوانند بنابر توانایی مالی و میزان رفاه خود، کالا و خدمات متناسب خود را دریافت نمایند.

6 – ایجاد یک سیستم پرداخت روان و دقیق:

  فروشگاه الکترونیکی ایده آل علاوه بر اینکه باید امنیت سایت خود را تضمین کند باید برای مشتری ها یک سیستم پرداخت آسان و راحت را فراهم کند تا تمامی افراد با هر میزان تحصیلات بتوانند از خدمات فروشگاه بهره مند شوند.موارد ذکر شده در قسمت فوق , نمونه‌های مشروحی از نشانه‌های یک فروشگاه اینترنتی ایده آل و مناسب می باشد. درقسمت ذیل ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی را به طور گزینه ای و کلی عنوان می نمائیم .

 ويژگي هاي فروشگاه اينترنتي:

1. فروشگاه اينترنتي در هر لحظه از شبانه روز آماده سرويس دهي به مشتريان است.

2. فروشگاه اينترنتي محدوديت مکاني ندارد و مشتريان مي توانند از هر کجا خريد اينترنتي انجام دهند.

3. خريدار مي تواند ساعت ها در فروشگاه مشغول بررسي اجناس از قبيل فيلم، موبايل، کتاب و موارد ديگر باشد.

4. فروشگاه اينترنتي هيچ محدوديتي براي تعداد مشتريان ندارد.

5. فروشگاه اينترنتي حق انتخاب بيشتري در اختيار خريداران قرار مي دهد.

6. ابزار تبليغي مناسب در جهت فروش محصولات شما.

7. کاهش هزينه هاي جانبي نظير اجاره محل، هزينه ويترين و انبار، فروشنده، خواب سرمايه و غيره نسبت به يک فروشگاه سنتي .

8. تحويل کالاي خريداري شده درب منزل، بيمه بودن کالا و عدم مشکل حمل و نقل.

ویژگی های فروشگاه اینترنتی

ویژگی های این فروشگاه اینترنتی مناسب عبارت است از :

قابلیت تعریف بی نهایت کالا

قابلیت تعریف کالا های فیزیکی و یا کالا های غیر فیزیکی

قابلیت تعریف یک کالا با چند ویژگی به جای تعریف چندین کالای یکسان با ویژگی های متفاوت

قابلیت تعریف دسته بندی و قرار دادن برچسب برای هر کالا

قابلیت تعریف مشخصات دلخواه به تعداد بی نهایت برای هر محصول مشابه ی دیجیکالا

قابلیت ایجاد بخش برسی و نقد تخصصی برای هر محصول

قرار دادن بخش علاقه مندی ها در پروفایل شخصی هر فرد

قابلیت تعریف و ایجاد انواع کد تخفیف و کوپن برای یک کالا به صورت درصدی و یا مبلغی بر روی یک کالا یا مجموعه ای از کالا ها

قابلیت ارسال دیدگاه توسط افراد در صفحه ی هر محصول و امتیاز دادن به کالا ها

تعریف منوی سه مرحله ای و ۲ مرحله ای مشابه ی دیجیکالا

قابلیت ایجاد سیستم چند فروشندگی و یا همکاری در فروش

قابلیت قرار دادن بخش پرفروش ترین ها و یا پر بازدید ترین ها

اضافه شدن راحت یک کالا به سبد خرید با تنها ۲ کلیک

تعریف بخش بلاگ برای یک فروشگاه برای معرفی محصولات و خدمات و جذب ترافیک بیشتر

عضویت در خبرنامه ی سایت

قابلیت سرچ پیشرفته همراه با فیلتر بندی برای محصولات و دسته بندی ها

بخش تعریف برند برای هر دسته بندی و نوشتن توضیحاتی درباره ی هر برند

قابلیت تعریف چندین فروشنده برای یک کالا با قیمت های متنوع مشابه دیجیکالا

سیستم تیکتینگ و پرسش و پاسخ پیشرفته

قابلیت تعریف و ساخت صفحات اختصاصی ( لندینگ ) برای هر دسته بندی

پشتیبانی و چت آنلاین

بارگذاری تصاویر برای هر کالا و تعریف گالری تصاویر

بخش توضیح کوتاه کنار محصول برای معرفی کردن ویژگی های کلیدی به مشتریان مشابه دیجیکالا

امکانات پنل مدیریت

قابلیت تعریف روش های حمل و نقل برای کالا ها مثل حمل و نقل با پست و یا حمل نقل با پیک موتوری

مشاهده ی گزارش کاملی از فروش های امروز ، هفت روز گذشته ، ماه گذشته به صورت نموداری و نمایش مبلغ

مدیریت کامل بر روی کالا ها و فعال و یا غیر فعال کردن موجودی برای یک کالا

مشاهده ی آخرین سفارشات ثبت شده در پنل مدیریت

قابلیت تغیر وضعیت سفارش برای یک کالا به این صورت که فرد سفارش دهنده بتواند با مراجعه به اکانت شخصی خود وضعیت مرسوله خود را مشاهده کند

اضافه کردن امکانات جانبی در هنگام خرید مثل قابلیت کادو پیچ کردن محصولات و یا قرار دادن کارت تیریک در کنار کالا (تعریف شده برای نسخه های طراحی شده با php mvc )

قابلیت مدیریت کامل بر نظرات و قرار دادن فیلتر بر روی آن ها

قابلیت تعریف و گذاشتن یاداشت توسط مدیر در صفحه ی مدیریت

قابلیت تعریف چندین مدیر با دسترسی های مختلف برای رسیدگی به بخش های فروشگاه

نکات فروشگاه اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی در تمام ساعات شبانه روز در دسترس هستند و امکان خرید از آنها از هر مکانی و در هر زمانی محیا است. اما آیا این تنها موردی است که یک فروشگاه اینترنتی باید به آن تکیه کند؟ خیر! برای موفقیت در فروش اینترنتی باید نکاتی مورد توجه قرار گیرند تا منجر به افزایش فروش و تعداد مشتری شود. در ذیل به برخی از این نکات اشاره می کنیم.

طراحی ظاهری مناسب

همانطور که برای فروشگاه های فیزیکی، دکورهای زیبا و طراحی ظاهری خوب در نظر گرفته می شود، فروشگاه اینترنتی نیز از این امر مستثنی نیست. طراحی ظاهری فروشگاه اینترنتی باید کاربر-پسند باشد و بتواند کاربر را به خود جلب نماید. البته طراحی گرافیکی بیش از حد هم برای یک فروشگاه اینترنتی خوب نیست. طراحی ظاهری باید ساده، سبک و شیک باشد.

جستجو، بررسی و مقایسه

یکی از دلایل مهم خرید اینترنتی، امکان جستجو، بررسی و مقایسه کالا است. در صورتی که شما این موارد را در وبسایت خود به صورتی مناسب تهیه نکنید، مسلما مشتریان خود را از دست خواهید داد. مشتری باید توانایی جستجوی کالای مورد نظر خود را داشته باشد. بتواند کالاهای مشابه را با هم مقایسه کند و در نهایت بهترین کالا را انتخاب و خرید کند.

تامین کالا

یک فروشگاه اینترنتی باید کالاهایش در دسته بندی ای که ارائه می دهد کامل باشد. بدین معنی که اگر مثلا فروشگاه مواد غذایی است، باید طیف وسیعی از مواد غذایی را تامین کند. همچنین اگر فروشگاه محصولات و دسته بندی گوناگونی دارد حتماً آنها را طبقه بندی کرده، تا خریدی راحت برای مشتریان فراهم کند.

 مشتری مداری و خدمات خوب

یک فروشگاه اینترنتی باید بتواند خدمات خوبی را به مشتریان ارائه دهد و برخورد کارمندان هم با مشتریان خوب باشد. به علاوه یک فروشگاه اینترنتی باید پشتیبانی آنلاین یا تلفنی برای پاسخ گویی به سوالات و نیازهای مصرف کنندگان باشد.

قیمت مناسب و متنوع

حذف دلالان در فروشگاه های اینترنتی هزینه ها و در نتیجه قیمت تمام شده کالا را پایین می آورد. در فروشگاه های الکترونیکی خوب با ایجاد تنوع بیشتر در کالاها و خدمات، قیمت ها در رنج های مختلفی ارائه می شود تا مشتریان بتوانند بنابر توانایی مالی خود، کالا و خدمات متناسب خود را دریافت نمایند

اعتمادسازی

بحث اعتمادسازی مهمترین بخش برای یک فروشگاه اینترنتی است و کاربران تا هنگامی که به شما اعتماد نکنند، از شما خرید نمی کنند. این امر میتواند با بکار بردن نمادهای اعتمادی که دارید، قرار دادن واضح شماره تلفن و آدرس، صفحه درباره ما شفاف و.... فراهم خواهد شد.

روش های پرداخت

 روش های پرداختی که در سایت استفاده می شود باید برای مشتری براحتی قابل استفاده باشد. روش های پرداخت متنوعی داشته باشید. (پرداخت آنلاین، واریز به کارت، پرداخت پس از تحویل و...)

امکانات سایت فروشگاهی

امکانات سایت فروشگاهی

تعریف بی نهایت محصول بصورت ساده یا متغیر

دسته بندی و برچسب گذاری محصولات جهت ایجاد مسیرهای دسترسی آسان

بارگذاری تصویر شاخص، گالری تصاویر، اطلاعات جانبی محصول، مشخصات فنی

تعریف محصولات متغیر و گزینه های انتخابی گوناگون برای هر محصول که بر قیمت آن نیز تاثیرگذار خواهند بود، مانند رنگ، سایز و …

قیمت گذاری محصولات و اعمال تخفیف بر روی هر محصول بصورت جداگانه و با قابلیت زمان بندی دوره ای

نمایش پرفروش ترین محصولات، محصولات ویژه، پیشنهادات ویژه، محصولات دارای تخفیف

نمایش محصولات مرتبط بصورت اتوماتیک یا با انتخاب مدیر

نمایش محصولات تکمیلی در پروسه خرید محصول، بعنوان مثال هنگام خرید یک لباس ورزشی محصولات دیگر مانند کفش و جوراب مناسب آن پیشنهاد میگردد.

عضویت آسان کاربران در سایت

مشاهده و انتخاب محصولات جهت افزودن به سبد خرید و یا حذف آنها

انتخاب روش های پرداخت گوناگون شامل کارت به کارت، پرداخت آنلاین و پرداخت در محل

انتخاب روش های گوناگون ارسال شامل، پست، تحویل در محل و پیک

مشاهده و پیگیری خرید های انجام شده در سایت

استفاده از کوپن های تخفیف ارائه شده توسط سایت هنگام خرید

افزودن محصولات به لیست علاقه مندی های خود جهت خرید آن در مراجعات بعدی به سایت

ارسال دیدگاه وامتیاز دهی به هر محصول (نظرات افرادی که محصول را خریداری کرده اند مشخص خواهد بود)

جستجو در محصولات براساس نام و دسته بندی های تعریف شده

عضویت در خبرنامه ایمیلی سایت

امکانات فروشگاهی و پنل مدیریت

قابلیت مدیریت روش های حمل و نقل محصولات

قابلیت تعیین مالیات برای محصولات شامل مقدار ثابت یا ارزش افزوده

امکان گزارش گیری بر اساس متد و روش های مختلف : گزارش گیری نوع محصول ، دسته بندی ، بازه زمانی ، فروش ، تخفیف ها ، و..

مدیریت موجودی کالا ها و غیرفعال کردن خرید برای کالاهای تمام شده

اخطار و ارسال ایمیل و به مدیر سایت در صورت پایان یافتن موجودی هر کالا

نمایش گزارش ها به صورت نمودار های گرافیکی

مشاهده آخرین سفارشات ثبت شده در بخش مدیریت با امکان تغییر در وضعیت سفارش ها

قابلیت ثبت یادداشت برای مشتری

قابلیت مدیریت و تعریف کوپن های تخفیف مانند درصد تخفیف، میزان تخفیف، ارسال رایگان در شرایطی مانند حداقل میزان خرید مشتری، بازه های زمانی مشخص و مناسبت ها، دسته بندی خاصی از محصولات و یا کدهای عمومی همراه با ایجاد محدودیت استفاده ، تعداد ، کاربران ، تاریخ و…

سیستم مدیریت درگاه های پرداخت بانکی

مشاهده آخرین سفارشات ثبت شده در بخش مدیریت با امکان تغییر در وضعیت سفارش ها

قابلیت ثبت یادداشت برای مشتری

امکانات تکمیلی سیستم فروشگاه اینترنتی

این قابلیت ها بصورت پیش فرض نبوده و در هر سیستمی کارایی ندارد بلکه با توجه به نیاز مشتری و زمینه کاری آنها پیشنهاد و اجرا میگرد، افزودن هریک از این سیستم ها به سایت پایه نیازمند برآورد زمان و هزینه خواهد بود.

جستجوی سریع (Ajax)

در این سیستم کاربر با وارد کردن عبارت مورد نظر خود و بدون تغییر صفحه به سرعت لیستی مرتبط از محصولات را دریافت میکند. سرعت کار با این سیستم بسیار بالا بوده و موجب افزایش کاربری سایت میگردد.

فیلتر کردن نتایج

پس از انتخاب دسته بندی مشخص و با گردش در محصولات سایت ، کاربران گزینه های مختلفی جهت فیلتر کردن نتایج جستجو مشاهده میکنند. در این سیستم کاربر میتواند بعنوان مثال، محصولات موجود در سایت را براساس قیمت، سایز ، رنگ و برند فیلتر کرده و نتایج مورد نظر خود را سریعا دریافت کند.

مقایسه محصولات

کاربران گزینه های نهایی خود را انتخاب کرده و در یک صفحه به مقایسه ویژگی های آنها با یکدیگر میپردازند. در این سیستم کاربران امکان حذف و یا افزودن گزینه های جدید را نیز خواهند داشت.

پیشنهاد کادوپیچی

پس از طی کردن مسیر خرید و در هنگام پرداخت پیشنهادات گوناگونی شامل کادوپیچی، بسته بندی، کارت پستال و … به مشتریان ارائه میگردد که با انتخاب هرکدام هزینه مشخصی به مجموع سفارش آنها افزوده میگردد.

نمایش سریع

در این سیستم کاربران هنگام گردش در سایت و دسته بندی ها با کلیک بر روی گزینه مشاهده سریع اطلاعاتی مختصر از محصول و قیمت آن بصورت پاپ آپ مشاهده کرده و میتوانند بدون ورود به صفحه خود محصول به سبد خرید خود اضافه نمایند.

اتصال سیستم نظرات به سیستم ستاره دهی گوگل

موتور جستجوی گوگل ساختار های مشخصی برای نمایش ستاره ها و نظرات مشتریان در نتایج جستجوی خود دارد. در این سیستم بخش نظرات و امتیازدهی کاربران متناسب با این ساختار ایجاد شده و در نتایج جستجو نیز امتیاز محصول و تعداد نظرات نمایش داده میشود.

منوی ویژه

در این سیستم منوی سایت علاوه بر نمایش دسته بندی ها با صفحات مختلف در منوی سایت قابلیت گذاشتن تصویر،نقشه،فرم و آگهی نیز وجود دارد.

ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب و معتبر

ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب و معتبر

امروزه استراتژی های مدیران فروشگاه های اینترنتی بیشتر از هر پارامتر دیگری در موفقیت و نتیجه هر فروشگاه اینترنتی تاثیر می گذارد بنابراین مدیریت برای هر فروشگاه می تواند نقش بسزایی داشته باشد اگر یک فروشگاه بسیار بزرگ را در اختیار مدیران بی تجربه قرار دهیم نمی توانند به سرعت پیشرفتی برای فروشگاه اینترنتی ایجاد کنند . از سوی دیگر این امکانات و ویژگی های فروشگاه های اینترنتی است که بر تصمیمات مشتریان تاثیر گذاشته و آن ها را به یک سایت وفادار می کند. برخی از این ویژگی ها شامل موارد زیر است. 

دست یابی سریع و آسان به محصول در طراحی حرفه ای فروشگاه اینترنتی

فرض کنید نحوه پیاده سازی فروشگاه به طوری باشد که بازدید کنندگان نتوانند به راحتی به محتوا دست پیدا کنند و یا چنان وقت زیادی ندارند که برای پیدا کردن محصول خاص خود در آن به دنبال جست و جو باشند. بنابراین علاوه بر ساختار استاندارد برای دسته بندی محصولات باید یک سیستم جست و جوی خوب نیز داشته باشد. اما جست و جو و نحوه جست و جو در سایت یک سیستم به ظاهر ساده است اما منطق به نسبت پیچیده تری دارد.

به عنوان مثال نمونه یک سرچ خوب می توان گوگل را مثال زد مطمئنا برای شما مهم است که بعد از وارد کردن کلمات مورد نظر و زدن دکمه سرچ محتواهای مرتبطی را مشاهده کنید در فروشگاه اینترنتی نیز کار به همین صورت است با این تفاوت که محتوای مورد نظر مخاطب را فقط در سایت شما جست و جو می کند، از آوردن مطالب و محصولات نامرتبط در فروشگاه اینترنتی باید جلوگیری کنید.

 پیاده سازی یک سیستم جست و جو بسیار در طراحی فروشگاه اینترنتی مهم است . اگر کاربری در سایت شما جست و جو کرد و نتایج مرتبطی را پیدا نکرد اطمینان داشته باشید که دوباره اقدام به جست جو نمی کند بلکه به راحتی به یک فروشگاه اینترنتی دیگر میرود. نمی توان از جست و جوهای ساده استفاده کرد و بهتر است که از سیستم های جست و جوی پیشرفته در طراحی فروشگاه اینترنتی استفاده کنید.

ثبت نام لازمه ی خرید محصول در طراحی فروشگاه اینترنتی

یکی از بخش های رایج و مهم در ساخت فروشگاه اینترنتی ثبت نام کاربران در سایت است اگر تعداد داده ها و مراحل ثبت نام در سایت زیاد باشد مطمئن باشید که کاربر دیگر در فروشگاه اینترنتی تمام مراحل را دنبال نمی کند. و فروشگاه شما را رها می کند بنابراین حتی در سایت های بزرگ نیز مشاهده نمی کنید که یک فرم بزرگ با داده های زیادی را پیش روی کاربر بگذارند تنها در مرحله نهایی خرید تعدادی اطلاعات محدود مانند آدرس ، تلفن و.. را برای تکمیل سفارش دریافت می کنند و یا تعداد مراحل ثبت نام آنقدر کم است که کاربر از ثبت نام در سیستم چیزی احساس نمی کند.در برخی از موارد نیز کاربر در صورت ثبت نام اولیه تمام اطلاعات مورد نیاز را در سیستم وارد کرده است و شما در مرحله خرید تنها فیلدهایی را باید از کاربر درخواست کنید که امکان تغییر آن وجود دارد. بنابراین در فرم های خود سعی داشته باشید که از کاربر اطلاعات را مرحله به مرحله و در گام های متفاوت دریافت کنید.

استفاده از خبرنامه ها در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

خبرنامه ها یکی از پرکاربردترین و مهم ترین روش های بازاریابی اینترنتی و ایمیل مارکتینگ است این روش موجب ایجاد واکنش هایی از سوی کاربر برای فروشگاه اینترنتی شما می شود. از مهم ترین اصول خبرنامه ها استفاده از یک سیستم خبرنامه با کیفیت است. ارسال ایمیل شاید در ابتدا مهم باشد اما مهم تر از آن اینباکس شدن پیام ها است زیرا بسیاری از پیام ها در صورت استاندارد نبودن ساختار اسپم می شوند و تعداد پیام های تبلیغاتی که اینباکس می شوند روز به روز در حال کاهش است! داشتن خبرنامه به معنی تمام شدن کار نیست؟ زیرا همیشه استفاده از ابزار مهم تر از خود ابزار هستند.

افرادی که تمایل به خرید محصولات و کالاهای شما دارند تقریبا از 10 محصول جدید فروشگاه شما حداقل یکی از کالاهای شما را انتخاب و خرید میکنند بنابراین این افراد علاقه مند هستند که در سیستم خبرنامه شما عضو شوند تا اطلاعاتی در مورد تخفیف هاه و محصولات دریافت کنند. تعدادی از افراد تنها در زمانی خرید می کنند که محصولات شما یک تخفیف بزرگ خورده باشد بنابراین بهترین راه برای معرفی تخفیفات ارسال ایمیل است.

 تا این جای کار در مورد ویژگی های یک فروشگاه خوب و معتبر صحبتی داشتیم این نکات شاید ساده به نظر برسند اما نکاتی است که همواره بر روی خرید مشتری تاثیر می گذارد و باعث می شود که مشتریان دست خالی از سایت شما خارج نشوند. بهترین مدیران فروشگاه های اینترنتی مدیرانی هستند که ایمیل مارکتینک ، بازاریابی و تا حدی نیز سئو را فراگرفته اند و از تمام شاخه ها علمی دارند

اعتماد سازی

سوالی که مشتریان قبل از خرید ازخود می پرسند این است که آیا به این سایت اعتمادی است ؟ نکنه کلاهبرداری باشد؟ بنابراین اعتماد سازی بسیار مهم است در واقع گام اصلی هر فروشگاه اینترنتی ایجاد اعتماد درکاربران خود است. شرکتی بزرگ همانند اپل و یا ماکروسافت را در نظر بگیرید البته این شرکت ها خیلی پیشرفته هستند و نمی توانیم خود را با آنها مقایسه کنیم محصولات جدید این شرکت با 20 درصد برای هر محصول باز هم در گام اول فروش زیادی دارند فقط اعتماد است که باعث می شود کاربران محصول جدیدی را که ندیده اند خرید کنند این شرکت برندی قابل اعتماد و با کیفیت را در ذهن های مردم برای خود ایجاد کرده اند.این شرکت ها باز هم در صورت معرفی یک محصول جدید باز هم فروش خوبی دارند.

بخش پشتیبانی ضعیف در طراحی فروشگاه اینترنتی

اگر شما بتوانید اعتماد یک کاربر را کسب کنید دقیقا توانسته اید که آن مشتری را به خرید نزدیک تر کنید. هنگامی که خدمات بخصوصی داشته باشید می توانید تحسین کاربران و مشتریان را بر انگیزید . بنابراین خیلی از مدیران با دانستن این نکته می تواند به موفقیت دست پیدا کنند و تنها شرکت هایی موفق هستند که پشتیبانی خوبی داشته باشند. مردم وقتی پولی را پرداخت می کنند که کاملا به سیستم اعتماد داشته باشند و بدانند که پشتیبانی می شوند و تنها نیستند .

نبود امکان مقایسه محصولات در طراحی فروشگاه اینترنتی

گاهی اوقات مشتری دوست دارد بهترین محصول را در بین چند محصول به ظاهر مشابه خرید کند. شما هر سایتی که داشته باشید باید برای محصولات خود مقایسه داشته باشید.

فروشگاه محصولات مجازی دارید؟ بهتر است که برای محصولات خود آن ویژگی های کلیدی که وجه تمایز شما با دیگران است را به کاربران خود نشان دهید. هنگامی که شما به مشتری یا کاربر این امکان را میدهید که بتواند ویژگی های چند محصول را با هم مقایسه کند و بهترین را برگزیند بدانید که مشتری همیشه به سراغ فروشگاه اینترنتی شما می آید زیرا میداند که اگر کالا یا محصولی را بخواهد میتواند آن را از بین محصولات مشابه در سایت شما برگزیند. پس بخش مقایسه را در فروشگاه خود راه اندازی کنید. مهم نیست چه فروشگاهی دارید! خلاقیت به خرج دهید و حتی مقایسه را در یک فروشگاه پوشاک هم می توانید راه اندازی کنید.

سئو ارزان فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی به سایت هایی گفته میشود که در آن نمونه محصولات و کالاها با قیمت و مشخصات کامل جهت خرید آنلاین طراحی میشود و قابلیت پرداخت دارد و کاربران میتوانند از طریق درگاه بانکی که در سایت قرار دارد کالاهای مورد نظر خود را خریداری نمایند سئو فروشگاه اینترنتی بستگی به کلید واژه هایی دارد که مد نظر مشتریان میباشد ممکن است یک فروشگاه اینترنتی فروشنده لباس مردانه باشد یا لوازم آرایشی و یا کتاب و انواع محصولات دیگر که در اینجا نوع سئو متفاوت است چنانچه دارنده سایت بخواهد  واژه فروشگاه اینترنتی سایت خود را سئو کند هم هزینه زیادی می طلبد و هم زمان زیادی برای سئو و آمدن وب سایت به صفحه اول گوگل باید صرف شود اما میتواند از کلید واژه مثلا فروشگاه اینترنتی لباس مردانه یا فروشگاه اینترنتی لباس زنانه یا فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن استفاده کند تا هم در هزینه صرفه جویی شده و هم زودتر به صفحه اول گوگل برسد

سئو ارزان فروشگاه آنلاین

یک روش خوب برای فکر کردن در مورد مزایای سئو برای فروشگاه آنلاین خود این است که اگر به دلیل پایین آمدن رتبه بندی در کلیک ، کلیک را از دست می دهید ، به احتمال زیاد فروش را نیز از دست می دهید. مانند هر استراتژی بازاریابی دیگر ، شما باید ابتدا به درستی اصول سئو را متمرکز کنید و سپس به استراتژی های پیچیده تر بروید که با اهداف کسب و کار شما مطابقت دارند
بنابراین چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که فروشگاه تجارت الکترونیک شما در رتبه های برتر قرار دارد؟ در اینجا یک راهنمای مختصر گام به گام برای قدرتمندترین شیوه های جستجوگر تجارت الکترونیکی آورده شده است
تحقیق مهمترین قسمت سئو است. کار سئو خود را از طریق جستجوی کلمات کلیدی و رقبا برای شناسایی فرصت های جستجوی خود و ارزیابی استراتژی سئو رقبا آغاز کنید. هنگام تحقیق در مورد رقابت ، به استراتژی پیوندهای ورودی (که بک لینک خود را از کجا می گیرند؟) و معماری سایت آنها (ناوبری سایت آنها چگونه است؟) توجه داشته باشید
مرحله بعدی انجام یک ممیزی دقیق سایت برای شناسایی مشکلات احتمالی است. می توانید از ابزارهای سئو برای برداشتن سریع و رفع اشتباهات در سایت خود استفاده کنید. پس از اتمام این مشکل ، سرعت بارگذاری سایت خود را بررسی کنید ، زیرا وب سایت های کند از نرخ بالای ترک سایت رنج می برند
بهینه سازی سئو در صفحه تأثیر زیادی بر عملکرد سایت شما دارد. شما می توانید آن را به عنوان یک میوه کم آویز در نظر بگیرید زیرا کاملاً در دست شماست و می توان آن را خیلی سریع انجام داد. هشت جنبه اصلی که باید در هنگام پرداخت سئو در صفحه خود به آنها توجه کنید
بهینه سازی کلمات کلیدی (عناوین ، عنوان های فرعی ، برچسب های آلت تصویر ، توضیحات محصول و غیره) ،
ساختار سایت (هدف ایجاد "ساختار مسطح" است که برای هدایت از صفحه اصلی به صفحات محصول شما به حداقل مقدار کلیک نیاز دارد) ،
پیوند داخلی (متن لنگر خود را ایجاد کنید اما از پیوند داخلی به میزان کم استفاده کنید) ،
قابلیت استفاده (ساده کردن روند پرداخت شما ، دسترسی آسان به اطلاعات تماس و ایجاد یک تجربه کاربری معمول خوشایند) ،
نسخه موبایل سایت ،
اثبات اجتماعی بررسی مشتری منجر به تبدیل بیشتر و تأثیر مثبت بر سئو شما می شود
و ادغام شبکه های اجتماعی افزودن دکمه های اجتماعی به مشتریان کمک می کند تا به راحتی محتوا و محصولات شما را به اشتراک بگذارند ، که منجر به اختیارات بیشتر گوگل به سایت شما می شود
برای اینکه خود را برای رسیدن به موفقیت تنظیم کنید ، باید یک استراتژی تست قوی را پیاده کنید. این موارد شامل مواردی مانند اجرای آزمون هایی برای آزمایش محتوای صفحه ، استفاده از تجزیه و تحلیل برای تعیین بهترین کلمات کلیدی شما ، آزمایش عناوین و توضیحات متا برای بهبود نرخ کلیک و استفاده از کمپین های سئو برای کشف کلمات کلیدی با قابلیت تبدیل بالا است از استراتژی سئو شما
با ایجاد محتوای استثنایی وبلاگ ، از تحقیقات کلید واژه خود استفاده کنید. همه کلمات کلیدی که برای کسب و کار شما مهم هستند ، آن را به صفحه ای از سایت شما تبدیل نمی کنند ، بنابراین شما باید در تولید محتوای با کیفیت بالا و بهینه سازی شده برای رتبه بندی برای آن کلمات کلیدی و ارائه ارزش به خوانندگان خود ، دو برابر کنید.
بهینه سازی سئو خارج از صفحه را جدی بگیرید. به زبان ساده ، سئو خارج از صفحه به گوگل می گوید دیگران در مورد نام تجاری شما چه نظری دارند و بیشتر افراد سئو خارج از صفحه را با لینک سازی مرتبط می کنند. که صحیح است ، اما فعالیتهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید امتحان کنید. پیوندهای پس زمینه با کیفیت تأثیر عمده ای در رتبه بندی جستجوی شما دارند ، بنابراین وقت خود را صرف جستجوی فرصت های پیوند از سایت های دارای مقامات بالا کنید و از وب سایت های ناخواسته خودداری کنید بهترین راه برای به دست آوردن پیوند از طریق پست های مربوط به مهمان ، اینفوگرافی ، گزارش های پژوهشی و بیانیه های مطبوعاتی است. همچنین اگر بیشترین میزان بازدید شما از طریق کلمات کلیدی طولانی ایجاد می شود ، باید نقشه سایت خود را به موتورهای جستجو ارسال کنید

چرا فروشگاه اینترنتی من به سئو احتیاج دارد

چرا فروشگاه اینترنتی من به سئو احتیاج دارد؟

صنعت تجارت الکترونیکی در حال رونق است و هر روز فروشگاه های آنلاین جدیدی ظاهر می شوند. همانطور که یک روند کسب و کار آنلاین نسبتاً جدید به دلیل پتانسیل سودآوری خود تحسین شده ، این یک فرصت عظیم برای کارآفرینان است. با این وجود سود زیاد به معنای رقابت زیاد نیز است. هر فروشگاه تجارت الکترونیکی در تلاش است تا به بالای نتایج جستجو برسد تا بازدید بیشتری را به سایت خود منتقل کند و در نهایت فروش بیشتری ایجاد کند. بهینه سازی سئو فروشگاه شما می تواند برتری شما را نسبت به رقبا رقم بزند و به شما در افزایش سریع بازدید و همچنین افزایش فروش کمک کند. علاوه بر این ، وب سایت هایی که در نتایج جستجو بالاتر به نظر می رسند ، از شناخت بهتر برند لذت می برند که منجر به اثرات فروش بلند مدت می شود