• سئو ارزان

11 تکنیک سئو ارزان

11 تکنیک برای سئو ارزان در این پست قرار داده شده که میتواند اجرای آن یک سئو عالی را در صفحه اول گوگل برای شما ارائه نماید.

1. بهبود عناوین و توضیحات برای تقویت  CTR

سئو فقط رتبه بندی نیست.  * نفس نفس زدن *

بیایید بگوییم که شما با هزاران جستجو ماهانه ، رتبه 1 را برای یک کلمه کلیدی کسب می کنید. شما ترافیک نخواهید داشت مگر اینکه افراد واقعاً روی صفحه شما در نتایج جستجو کلیک کنند.

به همین دلیل مهم است که برای کلیک ها بهینه شوید. اما چگونه؟

دو نکته اصلی بر میزان کلیک ( CTR ) شما تأثیر می گذارد :

  1. برچسب عنوان
  2. توضیحات متا

این دو برچسب HTML هستند که در نتایج جستجو نشان داده می شوند ...

شرح عنوان متا

… و آنها تمام چیزی است که شما باید برنده شوید تا کلیک کنید.

بنابراین شما باید آنها را تا حد امکان فریبنده کنید:

  • از جمله کلمات "قدرت" ؛
  •  روشن کردن USP شما
  • نشان دادن یک سود واضح ؛
  • تراز کردن آنها با هدف جستجو

اما مسئله اینجاست: مهم نیست که هر چقدر تلاش کنید این کار را درست انجام دهید ، اوضاع همیشه پیش نخواهد رفت.

گاهی اوقات افراد فقط در نتایج جستجو روی سایت شما کلیک نمی کنند. و در آن فرصت نهفته است:

  1. کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می کنید را در صفحه اول پیدا کنید
  2. به دنبال مواردی باشید که CTR پایین دارند 
  3. برچسب های عنوان و توضیحات صفحات مرتبط را بهبود ببخشید

برای این کار ، از  گزارش کلمات کلیدی آلی در Ahrefs Site Explorer استفاده کنید .

Site Explorer> دامنه خود را وارد کنید> کلمات کلیدی ارگانیک

ahrefs site explorer کلمات کلیدی ارگانیک

این گزارش تمام کلمات کلیدی سایت شما را برای آنها رتبه بندی می کند.

کمی بیش از 60،000 در این مورد.

در حال حاضر ، ما فقط به رتبه بندی در صفحه اول علاقه مند هستیم زیرا در آنجا تلاش ما بیشترین تأثیر را خواهد داشت. بنابراین قبل از هر کار دیگری ، بیایید گزارش را برای رتبه بندی در صفحه اول فیلتر کنیم.

بیایید کلمات کلیدی با حجم جستجو 200 یا بیشتر را نیز فیلتر کنیم.

گزارش کلمات کلیدی ارگانیک فیلتر شده است

این باعث از بین رفتن کلمات کلیدی با پتانسیل ترافیک کم و بدون هیچ گونه ترافیکی می شود.

SIDENOTE
این تعداد تا حدودی خودسرانه است. در صورت تمایل از آستانه بالاتر یا پایین استفاده کنید. 

سرانجام ، ما تمام ویژگی های SERP متعلق را حذف خواهیم کرد .

ویژگی های serp متعلق به

بعد ، داده ها را به  CSV صادر کنید .

ahrefs صادر کنید

اکنون ، یک نسخه از این Google Sheet تهیه کنید  و آن CSV را در برگه ای با عنوان "وارد کردن اینجا" وارد کنید.

به صفحه "نتایج" بروید و باید چیزی شبیه به این را ببینید:

google sheet ctr

این صفحه هایی را نشان می دهد که در آن ایستاده اید تا با بهبود CTR بیشترین سود را کسب کنید .

اینها مواردی هستند که شما باید هدف آنها را بهبود ببخشید.

SIDENOTE
حتی اگر ویژگی های SERP متعلق به خود را مستثنی کنیم ، توجه به این نکته مهم است که وجود ویژگی های SERP (به عنوان مثال قطعه های برجسته) در SERP می تواند CTR نتایج ارگانیک "منظم" را تحت تأثیر قرار دهد . بعلاوه ، محاسبات در صفحه گسترده بر اساس میانگین CTR انجام می شود . به این ترتیب ، همیشه نتایج را با کمی نمک بردارید و قبل از تنظیم عناوین و توضیحات ، بیشتر تحقیق کنید. ممکن است دلیل محدودی برای CTR های کمتر از حد متوسط ​​مانند وجود ویژگی های SERP یا مارک کلمه کلیدی وجود داشته باشد. به یاد داشته باشید که CTR بر اساس کلمه کلیدی متفاوت است. 

خواندن توصیه شده:  چگونه می توان برچسب عنوان کامل SEO را تهیه کرد (روند 4 مرحله ای ما)

این  چگونه کار می کند

در اینجا آنچه که ورق به طور خلاصه انجام می دهد:

  1. CTR کنونی را برای همه کلمات کلیدی جستجو می کند
  2. کسانی که CTR کمتر از متوسط ​​دارند با توجه به موقعیت رتبه بندی آنها را پیدا می کند
  3. در صورت دستیابی به میانگین CTR ، افزایش احتمالی ترافیک را محاسبه می کند

برای آوردن مثالی ، تصور کنید که صفحه ای داریم که فقط برای دو کلمه کلیدی رتبه بندی شده است:

  1. " کلمه کلیدی 1" (1000 جستجو در هر ماه) - موقعیت شماره 1
  2. " کلمه کلیدی 2" (500 جستجو در هر ماه) - موقعیت شماره 2

در حال حاضر ، 10٪ CTR در "کلمه کلیدی 1" و 5٪ CTR در "کلمه کلیدی 2" دریافت می کنیم.

(10٪ * 1000) + (5٪ * 500) = 125 بازدید در ماه

اما نکته اینجاست: میانگین  CTR برای موقعیت شماره 1 برای کلمات کلیدی بدون مارک در ایالات متحده 27 ~ و برای موقعیت شماره 2 15 است.

بنابراین ما در اینجا عملکرد پایین تر از متوسط ​​را داریم

اگر می توانستیم CTR را به نوعی برای رسیدن به میانگین بهبود بخشیم ، ریاضیات بیشتر به این شکل است:

(27٪ * 1000) + (15٪ * 500) = 345 بازدید در ماه

این میزان افزایش 176 درصدی ترافیک است !

2. صفحات کم عملکرد با پیوندهای داخلی را تقویت کنید

پیوندهای داخلی بک لینک از صفحات دیگر در همان وب سایت است.

کلمات آبی  در این جمله یک لینک داخلی راهنمای لنگر متن ما است.

چرا مهم هستند؟ زیرا آنها به جریان "اقتدار" در اطراف وب سایت شما کمک می کنند.

بسیاری نیز معتقدند که لنگرهای پیوند داخلی (کلمات قابل کلیک) بر رتبه بندی Google تأثیر می گذارند. این چیزی است که جان مولر از گوگل در موارد مختلف کاملاً تأیید کرده است.

 

اکنون ، توجه به این نکته مهم است که برای شروع باید ساختار پیوند داخلی خوبی داشته باشید.

ما توصیه می کنیم از ساختار "سیلو" استفاده کنید ، که شبیه این است:

سیلوهای محتوای پیوندهای داخلی

اما گاهی اوقات ، ممکن است بخواهید برخی از صفحات را با پیوندهای داخلی تقویت کنید.

در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است:

الف) صفحات مناسب با عملکرد مناسب را برای تقویت پیدا کنید

برای این فرآیند ، من فرض می کنم که شما در حال حاضر لیستی از کلمات کلیدی را دارید که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید. اگر این را ندارید ، خوب ، من توصیه می کنم راهنمای اصول SEO ما را بررسی کنید ، زیرا این SEO  101 است.

فهمیدم؟ لیست را در Ahrefs Rank Tracker جای گذاری کنید . این به شما می گوید که برای هر کلمه کلیدی در کشور مورد نظر خود در کجا رتبه بندی می کنید.

در اینجا برخی از کلمات کلیدی مورد نظر من برای پست در وبلاگ Ahrefs ردیابی شده است:

ردیاب موقعیت کلمات کلیدی

توجه به این نکته ضروری است که نیازی نیست که هر نوع تغییر کلمه کلیدی را در اینجا جای گذاری کنید. کافیست کلمه کلیدی هدف اصلی را برای هر یک از صفحات و پست های خود وارد کنید.

بعد ، فیلتر کردن برای رتبه بندی کلمات کلیدی در موقعیت 2-5.

رتبه بندی ردیاب رتبه بندی

همچنین ارزش این است که فقط برای دادن یک مجموعه داده تمیز برای کار کردن ، رتبه بندی ویژگی SERP خود را حذف کنید .

در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

ویژگی های serp را حذف کنید

اکنون باید لیستی از کلمات کلیدی که در حال حاضر برای آنها در موقعیت های 2-5 قرار دارید ، باقی بماند.

به طور پیش فرض ، لیست کلمات کلیدی در Rank Tracker بر اساس میزان ترافیک ارگانیکی از زیاد به کم مرتب شده است ، به این معنی که کلمات کلیدی که بیشترین بازدید را به سایت شما ارسال می کنند در بالای لیست قرار دارند.

به عنوان مثال ، کلمه کلیدی " اصول اولیه SEO " هر ماه تقریباً 400 بازدید کننده ارگانیک به سایت ما می فرستد ...

ترافیک اصول جستجوگرها

و این از رتبه بندی در موقعیت 3 است!

بنابراین تصور کنید که اگر فقط یک موقعیت بالاتر را بدست آوریم چقدر می توانیم از آن کلمه کلیدی بازدید کنیم! احتمالاً خیلی بیشتر ، درست است؟

درست است ، اما در واقع ، نیازی به حدس زدن نیست ...

اگر ما به صفحه ای که در حال حاضر بالای ما قرار دارد ، توجه کنیم ، گزارش ارگانهای کلیدی را انتخاب کنیم ، می توانیم ببینیم که آن صفحه از کلمه کلیدی مورد نظر ما چقدر بیشتر بازدید می کند:

کلمات کلیدی ارگ

برآورد ترافیک رقابت

در اینجا ، می توانیم ببینیم که رتبه بالای صفحه ما ماهانه حدود 494 بازدید از کلمه کلیدی " SEO SEO " در مقابل 400 مورد ما انجام می دهد. این  23.5٪  بیشتر است!

نتیجه گیری: اگر بتوانیم به نوعی رتبه بندی صفحه خود را از موقعیت 3 → 2 افزایش دهیم ، در این صورت شاهد افزایش 23.5 ~ پیمایشی از این کلمه کلیدی خواهیم بود!

در اینجا یک چیز دیگر وجود دارد:

راهنمای اصول SEO ما نه تنها دارای " اصول SEO " ، بلکه 246 کلمه کلیدی دیگر است ranks

کلمات کلیدی seo basic

اگر ما بتوانیم "اقتدار" صفحه را از طریق پیوند داخلی افزایش دهیم ، احتمال اینکه رتبه بندی برخی از کلمات کلیدی دیگر را نیز افزایش دهیم… این به معنای ترافیک بیشتر است!

صفحه ای دارید که از افزایش بهره مند می شود؟ به خواندن ادامه دهید.

مهم

این فرآیند از نظر رتبه بندی بالای صفحه که باید داشته باشید ، دو نکته مهم دارد:

  1. هدف جستجوی مشابه:  اگر می خواهید یک پست وبلاگ را رتبه بندی کنید ، بهتر است صفحه بالای شما نیز یک پست وبلاگ باشد ، نه یک صفحه محصول.
  2. تقریباً همان رتبه بندی URL ( UR ) : رتبه بندی URL  معیار اختصاصی Ahrefs است که "اقتدار" صفحه را نشان می دهد. اگر رتبه بندی صفحه بالاتر از شما دارای امتیاز UR به شدت بالاتری است ، ممکن است لازم باشد که پیوندهای داخلی قدرتمند زیادی را برای پیشی گرفتن از صفحه خود نشان دهید.

توجه .  نگاهی به UR نسبیصفحات دارای رتبه برتر ، سنجشی مفید برای ارزیابی فرصت است. اما قطعی نیست. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود یک صفحه بالاتر از صفحه شما باشد ( سئو بهتر در صفحه و غیره)

ب) مکان های مربوطه را پیدا کنید تا از آنجا پیوندهای داخلی به صفحه هدف اضافه کنید

اکنون یک صفحه مناسب برای تقویت داریم ، باید مکان های مناسبی را پیدا کنیم که از آنجا پیوندهای داخلی به آن صفحه اضافه کنیم. دو راه برای انجام این کار وجود دارد.

سایت گوگل: جستجو کنید

به Google بروید و جستجو کنید site:yourdomain.com “topic of the page you want to boost”

در این صورت می توانیم جستجو کنیم site:ahrefs.com/blog “seo basics”

با این کار همه صفحات سایت شما پیدا می شود که عبارت را در جایی از نسخه ذکر کرده اند. به عبارت دیگر ، فرصت های ارتباط داخلی زمینه ای.

در اینجا صفحه ای وجود دارد که عبارت " SEO اصلی" را ذکر می کند :

اصول جستجوگر جستجو گوگل

به نظر می رسد این می تواند مکان مناسبی برای افزودن پیوند داخلی به راهنمای ما باشد.

بهترین توسط پیوندها

به Ahrefs Site Explorer بروید ، دامنه خود را وارد کنید ، سپس گزارش بهترین توسط پیوندها را بررسی کنید.

بهترین توسط پیوندهای ahrefs

این گزارش به طور پیش فرض بر اساس رتبه بندی URL ( UR ) مرتب شده است بنابراین "معتبرترین" صفحات سایت شما را نشان می دهد. به عبارت دیگر ، لیستی از صفحاتی که یک پیوند داخلی از آنها می تواند بخش بزرگی از اقتدار را منتقل کند.

لیست را جستجو کنید و به دنبال فرصت های مرتبط با موضوعات باشید.

در اینجا یکی از مواردی است که احتمالاً برای پرونده مورد نظر مفید است:

بهترین لینک سازی لینک سازی

این صفحه از اقتدار زیادی برخوردار است ، و همچنین در مورد ایجاد لینک - زیر عنوان  SEO است .

اگر به این صفحه نگاهی بیاندازیم ، یافتن فرصت مناسب پیوند داخلی داخلی طولی نمی کشد.

مبانی SEO لینک لینک داخلی

بیایید آن را به روز کنیم.

پیوند داخلی SEO اصول

مطالعه پیشنهادی:  پیوندهای داخلی برای جستجوگرها : یک راهنمای عملی

3. "پیوند شیره" گمشده را از صفحات مرده با بک لینک دریافت کنید

بدست آوردن بک لینک همیشه آسان نیست. در واقع ، آنها به ندرت هستند.

اگر وقت ، تلاش و احتمالاً سرد  ساختن پیوندهای نقدی سخت را صرف كرده اید ، اطمینان حاصل می شود كه آنها به صفحات مرده اشاره نمی كنند. چنین پیوندهایی به طور موثر هدر می روند.

برای این کار ، از  گزارش بهترین توسط پیوندها در سایت جستجوگر Ahrefs استفاده کنید .

Explorer سایت> دامنه خود را وارد کنید> بهترین ها توسط پیوندها> فیلتر "404 یافت نشد" را اضافه کنید> مرتب سازی بر اساس دامنه ها

بهترین توسط پیوندهای شکسته ahrefs

این گزارش صفحات مرده با بک لینک را نشان می دهد.

چرا اینها بد هستند؟ ساده. صفحات مرده از نظر فنی دیگر وجود ندارند. آنها مانع از هرگونه PageRank (اقتدار) از آن لینک دهنده ها در اطراف سایت شما می شوند.

خوشبختانه ، حل چنین موضوعاتی کاملاً ساده است. شما می توانید:

  • بازگرداندن صفحه مرده (اگر به طور تصادفی حذف شود)
  • (301) صفحه مرده را به صفحه مربوطه دیگر هدایت کنید
  • بگذارید به عنوان نرم 404 (اگر هیچ یک از بک لینک ها با کیفیت نیستند)

مطالعه پیشنهادی:  نحوه یافتن و رفع پیوندهای شکسته (برای بازیابی ارزشمند "آب میوه پیوند")

4- برای تقویت اقتدار صفحات "پول" از "روش Middleman" استفاده کنید

ایجاد پیوند آسان نیست ، اما ایجاد پیوند به "صفحات پول" تقریباً غیرممکن است.

  • صفحات محصول / دسته تجارت الکترونیکی
  • صفحات فرود
  • صفحات وابسته (بررسی ها و غیره)
  • صفحات خدمات ملات آجر

... وقتی صحبت از ایجاد پیوند می شود ، همه آنها یک کابوس هستند .

راه حل: از "روش Middleman" استفاده کنید.

چیزی شبیه به این پیش میاد:

  1. یک قطعه از محتوای اطلاعاتی مرتبط با موضوعات ایجاد کنید (به عنوان مثال ، یک پست وبلاگ)
  2. پیوندهایی به آن بسازید
  3. پیوندهای داخلی از آن صفحه را به صفحه "پول" خود اضافه کنید

در واقع ، پست وبلاگ واسطه می شود .

این در واقع یک استراتژی SEO است  که ما در Ahrefs برای تقویت صفحات فرود خود استفاده می کنیم.

 

 

در اینجا  گزارش پیوندهای داخلی در Site Explorer وجود دارد که برای نمایش پیوندهای داخلی به  ابزار جستجوگرهای کلیدی ما از پست های وبلاگ ما فیلتر شده است :

پیوندهای داخلی به جستجوگر کلمات کلیدی

72 لینک داخلی!

به عبارت دیگر ، ما همیشه از داخل پست های وبلاگ به صفحه فرود Keywords Explorer خود پیوند می دهیم. و برخی از پست های ما دارای اقتدار جدی در سطح صفحه هستند.

بهترین توسط پیوندهای وبلاگ ahrefs 1

اکنون ، اگر از قبل محتوای اطلاعاتی مربوط به "صفحه پول" مورد نظر برای تقویت آن را دارید ، این فرآیند آسان است. برای یافتن فرصت های مرتبط با زمینه ، از تاکتیک های پیوند داخلی ذکر شده در نقطه شماره 3 استفاده کنید.

اگر قبلاً چنین محتوایی ندارید ، لازم است چیزی ایجاد کنید که دارای پتانسیل کافی برای بدست آوردن تعداد کمی پیوند باشد.

روش های زیادی برای انجام این کار وجود دارد ، اما در اینجا یک نقطه شروع ساده وجود دارد:

  1. محتوای مربوطه را پیدا کنید که دارای پیوندهای زیادی باشد
  2. چیزی را حتی بهتر کنید
  3. کسانی که به محتوای پایین تر پیوند دارند متقاعد شوید که آن پیوند را به نفع شما عوض کنند

بیشتر در مورد چگونگی اجرای این استراتژی بدانید در اینجا .

مهم

همیشه ترجیح دارد که در صورت امکان پیوندهای مستقیم به صفحات "پول" خود ایجاد کنید.

این به این دلیل است که واسطه "اقتدار" را می گیرد. همه آب پیوندها از طریق پیوندهای داخلی به صفحه پول شما منتقل نمی شوند. بخشی از آن از طریق پیوندهای داخلی دیگر صفحه عبور می کند و برخی دیگر نیز در صفحه باقی می مانند.

اما اگرچه به نظر می رسد این یک امر منفی باشد ، اما اغلب اینگونه نیست.

دلیل این امر این است که صفحه "واسطه" ممکن است برای کلمات کلیدی اطلاعاتی رتبه بندی کند ، که به این ترتیب بازدید بیشتری را به سمت هدف شما هدایت می کند. این می تواند برای تجارت شما بسیار ارزشمند باشد.

5. قطعه های برجسته بیشتری را برنده شوید

قطعه های برجسته نتایج جستجو هستند که به این شکل هستند:

قطعه ویژه

در سال 2016 ، ما  2 میلیون نتیجه جستجو را مطالعه کردیم و دریافتیم که قطعه های برجسته 12.3٪ جستجوها نشان داده می شوند. ما همچنین دریافتیم که 8.6٪ از کلیک ها به قطعه ارسال می شود.

01 جستجوی جستجو با قطعه های ویژه

اما آنچه که ممکن است متوجه نشده باشید این است که Google این قطعه ها را از سایتهایی که قبلاً در 10 رتبه برتر قرار داشته اند ، می کشد و اکثراً از یکی از صفحات در 5 موقعیت برتر قرار دارد.

که در آن قطعه های برجسته تمایل به رتبه بندی دارند

SIDENOTE
 ما 99.58٪ اطمینان داریم که این مورد است. 

معنی همه اینها در اینجا است:

اگر شما در لیست 10 مورد برتر برای جستجوی Google قرار می گیرید که Google یک قطعه برجسته را نشان می دهد اما هنوز آن را در اختیار ندارید ، پس از آن می توانید با بردن قطعه ، بازدید بیشتری داشته باشید.

برای پیدا کردن چنین فرصت ها، استفاده از کلمات کلیدی آلی  گزارش در سایت اکسپلورر Ahrefs، .

Explorer سایت> دامنه خود را وارد کنید> کلمات کلیدی آلی> ویژگی های SERP > قطعه های ویژه> فیلتر برای 10 رتبه بندی برتر

ویژگی های serp قطعه های برجسته ahrefs

اگر این نماد را می بینید ، به این معنی است که از قبل قطعه مربوط به آن کلمه کلیدی را در اختیار دارید.

قطعه ویژه متعلق به

برای هر کلمه کلیدی دیگر ، یک رقیب صاحب قطعه است و در آن فرصت وجود دارد. این فقط موردی است که سعی کنید بفهمید چرا آنها مالک قطعه هستند و نه شما ، سپس مطابق با آن بهینه سازی کنید.

حالا ، صادقانه می گویم ؛ در اینجا هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد.

هنوز هم به نظر می رسد بیشتر جامعه جستجوگر SEO موافقند که برای برنده شدن قطعه ، قالب محتوای شما باید با هدف جستجو هماهنگ شود.

به عنوان مثال ، ما رتبه 4 را برای "چگونه مدیر بازاریابی می شود" کسب می کنیم ، اما این قطعه را نداریم.

چگونه مدیر بازاریابی شوید

این احتمالاً به این دلیل است که افراد خواهان یک مرحله به مرحله هستند ، همانطور که در قطعه فعلی نشان داده شده است.

چگونه می توان یک قطعه مدیر بازاریابی شد

راهنمای ما است  در آن قالب.

بنابراین ، در این حالت ، اصلاح مجدد آن راهنما به عنوان یک مرحله به مرحله می  تواند به برنده شدن قطعه کمک کند.

ارزششو داره؟

اگر نگاهی به  گزارش کلمات ارگانیک ارگانیک برای صفحه صاحب قطعه بیندازیم ، می توانیم ببینیم که آنها فقط 238 بازدید در ماه از این قطعه را انجام می دهند…

ترافیک از قطعه ویژه

… و تقریباً از 9 قطعه دیگر که این صفحه متعلق به آن است ، دوباره دوباره همین کار را انجام دهید:

نتیجه گیری: با برنده شدن قطعه ، می توانیم به طور بالقوه 200٪ + بازدید را افزایش دهیم.

خواندن توصیه شده: نحوه بهینه سازی برای قطعه های ویژه Google در سال 2020

6. محتوای موجود را تازه کنید

گاهی اوقات محتوایی که قبلاً در موتورهای جستجو عملکرد خوبی داشته است ، دیگر متوقف می شود.

نمونه موردی ، لیست بهترین جستجوی Google :

اگر آن نشانی اینترنتی را در Site Explorer وارد کنیم ، می توانیم ببینیم که میزان ترافیک ارگانیک ماهانه بیش از 56٪ (!!!) بین دسامبر 2017 تا فوریه 2018 کاهش یافته است:

جستجوی برتر گوگل کاهش می یابد

به طور مطلق ، این بدان معنا بود که 3000 ~ بازدید کمتر در ماه به ما وارد می شود.

اما برخی از شما احتمالاً متوجه شده اید که پس از افت ، میزان ترافیک سر به فلک می کشد! به این دلیل که ما مقاله را با آمار و ارقام جدید تازه و بازنشر کردیم .

س isال این است که چگونه پست ها و صفحاتی را پیدا می کنید که احتمالاً از تازه سازی محتوا بهره مند شوند؟

الف) از آزمون و خطا استفاده کنید

بگذریم ، این چیزی است که با گذشت زمان اتفاق می افتد.

بنابراین معمولاً پست ها و صفحات قدیمی دچار افت بازدید می شوند.

صفحه ای را که بیش از شش ماه پیش در سایت Explorer منتشر شده است امتحان کنید ، سپس به  نمودار ترافیک آلی نگاه کنید .

اگر نمودار مانند آبشارهای نیاگارا افت کند ، برای تازه شدن رسیده است.

ب) از Google Analytics استفاده کنید

اگر کاربر Google Analytics هستید و ترجیح می دهید این کار را با روش بیشتری انجام دهید ، به خواندن ادامه دهید. آنچه در زیر می آید روشی برای یافتن مقیاس این صفحات است.

برای شروع ، به Google Analytics بروید و به  گزارش صفحات Landing بروید .

Google Analytics> رفتار> محتوای سایت> صفحات فرود

سپس دوره خود را روی جدیدترین 12 ماه کامل تنظیم کنید  (به عنوان مثال ، 1 ژانویه 2018 - 31 دسامبر 2018) ، فقط برای ترافیک آلی فیلتر کنید و "ماه" را به عنوان بعد ثانویه اضافه کنید. شما باید به چیزی شبیه به این برسید:

گزارش تجزیه و تحلیل گوگل

گزارش را به صورت  CSV صادر کنید .

صادرات تجزیه و تحلیل گوگل

SIDENOTE
همچنین ارزش دارد URL های ناخواسته را با استفاده از فیلتر استثناهای داخلی در Google Analytics حذف کنید. به عنوان مثال ، قبل از اینکه گزارش خود را صادر کنم ، نشانی های اینترنتی حاوی "؟" ، "/ author /" و "/ category /" را حذف کردم.

در مرحله بعدی ، کپی برداری از این الگوی Google Sheets را انجام دهید .

واردات CSV را به " واردات اینجا " تب. (پرونده> وارد کردن…> بارگذاری CSV )

به برگه "نتیجه" بروید. باید چیزی شبیه به این باشد:

کاهش ترافیک ورق های گوگل

مهم

گاهی اوقات دلایل موجهی برای کاهش ترافیک وجود دارد که هیچ ارتباطی با "طراوت" ندارد ، مانند:

  1. به روز رسانی الگوریتم
  2. فصلی بودن

همیشه قبل از بازنویسی یا تازه کردن محتوا ، دلایل افت ترافیک را بررسی کنید.

آنچه این کار انجام می دهد مقایسه میزان بازدید ماه گذشته از هر صفحه با بهترین ماه آن است. سپس نتایج به ترتیب نزولی مرتب می شوند و ابتدا بیشترین افت ترافیک صورت می گیرد.

سپس می توانید صفحات با افت ترافیک زیاد را در Site Explorer  یا Google Analytics بررسی کنید.

همچنین لازم است SERP کلمه کلیدی اصلی برای هر صفحه از نظر علائم طراوت به عنوان یک عامل رتبه بندی بررسی شود. به عنوان مثال ، سال جاری در عناوین صفحات دارای رتبه برتر

بررسی سرپ جستجوی برتر گوگل

یا تاریخ انتشار اخیر:

خرما در سرپ

چنین مواردی نشان می دهد که Google در اولویت قرار دادن طراوت در  SERP است .

این ممکن است احتمال موفقیت یک تازه سازی محتوا را برای آن صفحه افزایش دهد.

همچنین می توانید در Content Explorer جستجو کرده  و صفحات بازنشر شده را فیلتر کنید و سپس روند را مرور کنید.

گوگل برتر جستجوگر محتوا را جستجو می کند

اگر افراد مرتباً مطالب مربوط به موضوع را بازنشر می کنند ، این نشان می دهد که موضوع به طراوت و تازگی متکی است.

مطالعه پیشنهادی: مطالب همیشه سبز: چیست ، چرا به آن نیاز دارید و چگونه ایجاد کنید

7. به دنبال فرصت های کم محتوای آویزان باشید

در سال 2018 ، ما  تقریباً یک میلیارد صفحه وب را تجزیه و تحلیل کردیم . ما بین تعداد دامنه های ارجاع دهنده به یک صفحه (پیوندهای وب سایت های منحصر به فرد) و ترافیک ارگانیک همبستگی مثبتی پیدا کردیم.

ارجاع دامنه ها در مقابل ترافیک جستجوی ارگانیک ahrefs explorer content

ترجمه: هرچه پیوندها بیشتر باشد ، احتمال جذب ترافیک ارگانیک بیشتری نیز وجود دارد.

اما نکته اینجاست:  این قاعده کلی چیزهای فرعی دارد. 

بعضی از صفحات با تعداد بسیار کمی لینک برگشت… یا حتی بدون هیچگونه لینک دهنده تعداد زیادی از بازدیدها را رتبه بندی و جذب می کنند. کلمات کلیدی که این صفحات برای آنها رتبه بندی می کنند میوه های کم آویز هستند (به عنوان مثال ، موضوعاتی که بدون بسیاری از بک لینک ها برای آنها رتبه بندی می کنید).

بنابراین چگونه این صفحات را پیدا می کنید؟

وارد Content Explorer شوید .

Content Explorer یک پایگاه داده قابل جستجو با بیش از یک میلیارد صفحه وب است. هر کلمه یا عبارتی را وارد کنید تا تمام موارد ذکر شده در وب ، بعلاوه برخی از معیارهای سئو مفید برای هر نتیجه را مشاهده کنید

در اینجا نتایج مربوط به "پودر پروتئین" آمده است:

پودر پروتئین

یعنی 68300 صفحه وب که این عبارت را ذکر می کنند!

حالا بیایید این نتایج را فیلتر کنیم تا فقط صفحات با این موارد را پیدا کنیم:

  • حداقل 500 بازدید ارگانیک در ماه ؛
  • دامنه های اشاره صفر

به عبارت دیگر ، صفحاتی که بدون ارجاع به بک لینک زیاد ، ترافیک ارگانیک زیادی دارند.

پودر پروتئین کم آویز

اکنون به 53 نتیجه رسیده ایم که یکی از آنها این صفحه است:

مافین های پر پروتئین

نکته

نتایج را در Content Explorer نمی بینید؟ فیلتر را شل کنید تا صفحاتی با پنج یا ده یا بیست دامنه ارجاع نشان داده شود.

اگر به بخش "Details" برویم و برگه "Organic keywords" را بررسی کنیم ، می بینیم که برای کلمات کلیدی مرتبط با کلوچه های پروتئین بالا رتبه بندی می شود. و همه آنها دارای نمره دشواری کلمات کلیدی ( KD ) هستند.

کلمات کلیدی کاوشگر محتوا

همه اینها نظریه ما را تأیید می کند که این یک موضوع کم رقابت است.

بنابراین اگر شما به طور تصادفی سایتی مرتبط با تناسب اندام را اداره می کنید ، این موضوع می تواند منبع ترافیک آسان باشد.

8. تبدیل نامهای پیوند داده نشده به پیوندها

بعضی اوقات افراد بدون اینکه به شما ارتباط برقرار کنند به صورت آنلاین از تجارت شما نام می برند.

در اینجا چند نمونه از این اتفاقات برای Ahrefs آورده شده است:

ahrefs بدون پیوند

ahrefs کشف محتوا لغو پیوند

ذکرهای پیوندی از این دست به دلایل زیادی می تواند رخ دهد. اما بیشتر اوقات ، می گویم که این بیشتر به فراموشی می رسد تا سو mal نیت.

این می تواند ناامید کننده باشد. خوشبختانه ، یک راه حل ساده وجود دارد:

  1. نامهای پیوند داده نشده خود را پیدا کنید
  2. تماس بگیرید و سعی کنید آنها را به پیوند تبدیل کنید

اکنون ، چندین روش برای یافتن نامهای بدون پیوند وجود دارد. من یک راهنمای کامل نوشت در اینجا .

اما در حال حاضر ، بیایید همه چیز را ساده نگه داریم و از Content Explorer استفاده کنیم .

Explorer محتوا> نام تجاری را وارد کنید 

نام تجاری نام تجاری اکسپلورر

با این جستجو ، تمام صفحاتی که نام تجاری شما را ذکر کرده اند ، بازگردانده می شود ، که در بسیاری از آنها ذکر پیوند داده خواهد شد.

با قرار دادن دامنه خود در فیلتر "Highlight unlinked mentions" می توانید از شر این موارد خلاص شوید.

موارد لغو پیوند را برجسته کنید

سپس Content Explorer صفحات سایتهایی را که هرگز با شما پیوند نخورده اند برجسته می کند.

این موارد ذکر شده بدون پیوند است.

توجه داشته باشید

استفاده از فیلتر "برجسته سازی دامنه های بدون پیوند" شامل پیوندهایی در سطح دامنه است. این بدان معنی است که صفحه در نتایج جستجو فقط در صورت برجسته شدن لینک از وب سایت شما از کل دامنه برجسته خواهد شد. بنابراین ، ذکر در صفحه ممکن است یک اشاره بدون پیوند باشد ، اما اگر سایت قبلاً از مکان دیگری به شما پیوند داده باشد ، ما صفحه را برجسته نمی کنیم.

این مفید است زیرا منطقی است که بر ایجاد لینک از وب سایت های جدید تمرکز کنیم.

اگر می خواهید همه فرصت ها ، حتی آنهایی را که از سایتهایی که قبلاً به شما پیوند داده اند ، دنبال کنید ، این را بخوانید .

از اینجا ، من توصیه می کنم "یک صفحه در هر دامنه" را تغییر دهید. این اطمینان حاصل می کند که از هر سایت فقط یک صفحه در نتایج وجود دارد.

ذکر نشده است

بعد ، "صادر کردن" را بزنید و کادر تأیید "فقط صفحات با دامنه هایلایت شده" را علامت بزنید.

صادرات ذکرهای بدون پیوند

اکنون ، ورق خود را مرور کرده و هر یک از صفحات پیوند را بررسی کنید. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید ذکر بدون پیوند را به صورت موردی دنبال کنید یا خیر.

ببینید آیا:

  1. منطقی است که ذکر شده پیوندی باشد
  2. شما در واقع می خواهید  یک لینک از صفحه

لیست چشم انداز خود را دریافت کردید؟ آدرس های ایمیل آنها را پیدا کنید  و با یک راه حل ساده تماس بگیرید :

  • سلام ، دیدم که شما در اینجا از ما نام بردید: https: // post1
  • آیا نام تجاری ما قابل کلیک است تا افراد بتوانند سایت ما را پیدا کنند؟

آن را به عنوان ساده به عنوان است که .

توجه داشته باشید که بیشتر پیوندهای ساخته شده با استفاده از این روش پیوندهای صفحه اصلی هستند. تا زمانی که ساختار پیوند داخلی خوبی داشته باشید ، چیز خوبی است. برخی از "اقتدار" از آن پیوندها به سایر صفحات شما سرازیر می شود.

هر ماه یک بار دوباره بررسی کنید و صفحات اضافه شده در 30 روز گذشته را برای جریان مداوم فرصت های جدید فیلتر کنید. متناوباً ، هشدار نام تجاری را در Ahrefs Alerts تنظیم کنید .

9. شکافهای محتوایی را برای افزایش پتانسیل بازدید صفحه خود وصل کنید

خلا content محتوا زمانی است که رقبا محتوایی در مورد موضوعی داشته باشند که شما به آن نپرداخته اید.

به عنوان مثال ، وبلاگ Moz ، Backlinko و Yoast.com همه دارای مقالاتی در مورد 301 لینک هدایت هستند. ما هنوز به این موضوع پرداخته ایم.

اما شکافهای محتوایی نیز می توانند در سطح صفحه ایجاد شوند.

برای نشان دادن منظور من ، به راهنمای ما برای انجام یک تحلیل رقابتی نگاهی بیندازید .

تحلیل رقابتی قدیمی

این راهنمای کاملی است ، اگر کمی قدیمی نباشد (منتشر شده در اواخر سال 2017).

SIDENOTE
ما از زمان شروع کار روی این پست ، این راهنما را به روز کردیم. راهنمای مشاهده شده در آن URL با راهنمای تصویر بالا متفاوت خواهد بود. 

اما آیا با تمام نیازهایش مقابله می کند؟

بیایید با روشن کردن  ابزار محتوای شکاف Ahrefs برای صفحه خود و همچنین اتصال چند سایت برتر برای "تجزیه و تحلیل رقابتی" به این موضوع پی ببریم.

Explorer سایت> URL خود را وارد کنید > شکاف محتوا

شکاف محتوا

این ابزار به دنبال کلمات کلیدی است که صفحات دیگر در 100 مورد برتر رتبه بندی می کنند ، اما ما این کار را نمی کنیم.

این بار ، من می خواهم گزینه "نمایش کلمات کلیدی که همه اهداف زیر" رتبه بندی می کنند را انتخاب کنم. همچنین کادر تأیید "حداقل یکی از اهداف باید در 10 رتبه برتر باشد" را علامت بزنید تا نتایج تا آنجا که ممکن است مرتبط باشد. سپس "نمایش کلمات کلیدی" را فشار می دهم.

نتایج شکاف محتوا

16 نتیجه ، بسیاری از آنها زیرمجموعه هایی هستند که تحت عنوان تجزیه و تحلیل رقابت قرار می گیرند .

این واقعیت که صفحه ما برای هیچ یک از این کلمات کلیدی رتبه بندی نمی کند ، نشان می دهد که ما از ذکر چنین مواردی در راهنمای خود کوتاهی کرده ایم.

راه حل: برای به اشتراک گذاشتن مطالبی که از دست داده ایم ، به روزرسانی جزئی پست یا صفحه کنید.

به عنوان مثال ، ما می توانیم بخشی را در مورد "تجزیه و تحلیل رقابتی در بازاریابی" اضافه کنیم. یا در مورد "مدل های تجزیه و تحلیل رقبا" مختلف.

این نه تنها می تواند به صفحه در رتبه بندی چنین کلمات کلیدی کمک کند ، بلکه همچنین می تواند "ارتباط موضوعی" صفحه را افزایش دهد. به نوبه خود ، ممکن است رتبه بندی سایر کلمات کلیدی مرتبط را افزایش دهد.

معنای آن: گوگل الگوریتمی است. آنها به محتوای صفحه شما نگاه می کنند تا بفهمند چه چیزی در مورد آن است. با صحبت در مورد موضوعات مرتبط با موضوع اصلی خود ، به طور اطمینان اعتماد Google به آنچه در مورد صفحه است را افزایش می دهید.

در راهنمای ما برای سئوی سایت در مورد ارتباط موضعی بیشتر بدانید .

10. برای ساختن لینک از صفحات مرده رقبا استفاده کنید

اکثر وب سایت ها دارای برخی صفحات مرده هستند ، از جمله رقبای شما.

و اگر صفحات مرده رقبای شما مربوط به کسب و کار شما (یا حداقل نیمه مرتبط) هستند و بک لینک دارند ، پس زمینه برنده شدن این بک لینک ها برای خودتان وجود دارد.

من توضیح خواهم داد که چگونه این کار می کند ، اما در ابتدا ، ما به یک روش برای یافتن صفحات مرده رقبا نیاز داریم.

برای این منظور ، می توانیم از  گزارش بهترین توسط پیوندها در Site Explorer استفاده کنیم .

Explorer سایت> دامنه های رقبا را وارد کنید> بهترین ها توسط پیوندها> فیلتر "404 پیدا نشد" را اضافه کنید> مرتب سازی بر اساس تعداد دامنه های ارجاع دهنده از بالا به پایین

لینک خراب بک لینک

به لیست URL ها نگاه کنید و ببینید آیا با کسب و کار شما مرتبط / نیمه مرتبط هستند.

در این حالت ، موضوع اجتناب از مجازات ها مربوط به SEO است ، همان چیزی است که ما در وبلاگ Ahrefs درباره آن صحبت می کنیم. از 29 دامنه ارجاع دهنده لینک دارد.

بیایید caret را بزنیم و روی پیوند "مشاهده در Archive.org" کلیک کنیم تا ببینیم چه زمانی بوده است.

صفحه مرده backlinko

همانطور که انتظار می رفت - این یک پست وبلاگ در مورد جلوگیری از مجازات های Google بود.

مسئله این است: چون صفحه از بین رفته است ، 29 نفر اکنون به چیزی غیر از صفحه خطا پیوند نمی دهند.

بنابراین بیایید ببینیم آیا چیزی مشابه در وبلاگ داریم که می تواند به عنوان جایگزینی مناسب برای آن پیوندهای مرده باشد. و ... به نظر می رسد که ما چنین می کنیم :

جریمه های گوگل ahrefs

این راهنما تقریباً درباره همان موضوع صحبت می کند - نحوه جلوگیری از مجازات های Google.

اشاره کوتاه

در حال حاضر جایگزین مربوطه ندارید؟ چیزی ایجاد کنید

درباره راهنمای کامل ساخت پیوند خراب در مورد اجرای این روش بیشتر بیاموزید .

عالی. حال بیایید نگاهی به  گزارش Backlinks برای صفحه مرده در Site Explorer بیندازیم .

بازگشت به صفحه مرده

این به طور م aثری لیستی از افرادی را در اختیار ما قرار می دهد که می توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم و در مورد پیوند خراب آنها هشدار دهیم. اما ما فقط به آنها هشدار نمی دهیم. ما همچنین با مهربانی راهنمای خود را به عنوان جایگزین مربوطه پیشنهاد خواهیم کرد.

البته ، ما می توانیم با همه این افراد تماس بگیریم ...

... اما از آنجا که ما فقط علاقه مند به ایجاد پیوندهای با کیفیت بالا هستیم ، من قصد دارم چند فیلتر برای کاهش لیست چشم اندازهای خود اضافه کنم:

گزارش لینک دهی فیلتر شده 1

در آنجا ما این لیست را داریم - لیستی از 17 نفر که به طور بالقوه می توانیم از آنها پیوند کسب کنیم.

در حال حاضر همه ما باید انجام دهیم این است که پیدا کردن آدرس های ایمیل خود ، و رسیدن  به آنها را با یک ایمیل ساده در امتداد خطوط:

  • سلام ، دیدم شما به این لینک پیوند دارید: http: // deadpost
  • آن پست مرده است.
  • ما چیزی مشابه داریم: http: // ourpost
  • ممکن است بخواهید پیوند را عوض کنید.

11. از Pixsy برای جستجوی سرقت تصویر استفاده کنید

تصاویر موجود در وب معمولاً بدون ذکر مشخصات به سرقت رفته و در جای دیگری جاسازی می شوند.

اگر تصاویر مشهوری در سایت خود دارید ، ممکن است فرصتی برای ایجاد پیوندهای سریع داشته باشید. به طور خلاصه نحوه این کار:

  1. جاسازی شده در تصاویر خود را در وب سایت های دیگر بدون ذکر مشخصات پیدا کنید
  2. دسترسی و درخواست اسناد (به صورت بک لینک)

ساده به نظر می رسد ، اما چگونه این کار را ادامه می دهید؟

از Pixsy - ابزاری رایگان که وب را برای مشاهده تصاویر شما در سایر وب سایت ها اسکن می کند ، استفاده کنید.

بنابراین ، نقطه شروع آشکار جمع آوری برخی از تصاویر است که به Pixsy اجازه می دهد جادوی خود را انجام دهد.

من توصیه می کنم ابتدا هر یک از تصاویر متعلق به خود را که به احتمال زیاد محبوب هستند - اینفوگرافیک ها و غیره "جمع آوری کنید. به عنوان مثال ، اگر این کار را برای Ahrefs انجام می دادم ، تمام گرافیک های مارک دار خود را جمع می کردم و آنها را در یک پوشه قرار می دادم.

بعد ، تصاویر را در Pixsy بارگذاری کنید.

آپلود pixsy

سپس Pixsy وب را برای مکانهای دیگر نمایش داده شده اسکن می کند.

در اینجا نتایج چند تصویر بارگذاری شده از وبلاگ Ahrefs آورده شده است:

منطبق بر pixsy

به نظر می رسد که آنها در 125 سایت دیگر ظاهر می شوند!

اکنون ، قبل از اینکه خیلی هیجان زده شویم ، لازم به ذکر است که برخی از صفحاتی که این تصاویر در آنها نشان داده شده است ، به ما پیوند دارند.

بنابراین کاری که شما باید انجام دهید این است که از تمام صفحاتی که Pixsy پیدا کرده است عبور کرده و کد منبع را برای یافتن پیوند به سایت خود بررسی کنید. در صورت وجود ، "نادیده گرفتن" را بزنید. اگر اینگونه نیست ، URL آن صفحه را به همراه:

  • تصویر تعبیه شده
  • پیوند منبع اصلی که نیاز به افزودن دارد

صفحه گسترده تصاویر

نکته حرفه ای

بررسی کد منبع برای تمام نتایج در Pixsy می تواند یک کار وقت گیر باشد. بنابراین ارزش دارد VA استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. دستورالعمل های روشنی به آنها بدهید و این نباید کار پرهزینه ای باشد. متناوباً ، می توانید از عملکرد جستجوی سفارشی در Screaming Frog استفاده کنید.

پس از پایان کار ، آدرس های ایمیل آنها را پیدا کنید ، سپس با یک ایمیل دوستانه اما محکم با این آدرس تماس بگیرید:

  • سلام ، دیدم شما یکی از تصاویرم را در اینجا جاسازی کرده اید: https: // theirpost
  • آیا می توانید با پیوند منبع به ما اعتبار دهید؟

با استفاده از یک ابزار اطلاع رسانی  مانند Buzzstream ، Mailshake یا Pitchbox باید این روند را ساده کند. زمینه های ادغام نامه دوست شما هستند.

طراحی سایت خودرو

طراحی سایت خودرو با کیفیت عالی

تبلیغات و بازاریابی

تبلیغات و بازاریابی :بررسی و معرفی کامل

سئو تضمینی چیست

سئو تضمینی چیست اطلاعات کامل سئو تضمینی

مجله تبلیغات

الهام مجله تبلیغات به خوانندگان مجلات ، اطلاعات ، الهام و ایده های خلاقانه فراوانی را برای خوانندگان فراهم می کنند. اطلاعاتی که به خواننده داده می شود ممکن است آنها را به بیرون رفتن و بازدید از فروشگاه ها / مشاغل و جستجوی آنلاین برای کسب اطلاعات بیشتر سوق دهد.

غرفه آرایی نمایشگاهی

طراحی سایت غرفه آرایی نمایشگاه با تمام امکانات

سئو ارزان وب سایت

با ارزانترین قیمت سایت خود را سئو کنید

کمپین سئو چیست

معرفی کامل اصول و تکنیک های کمپین سئو

سئو عالی

سئو عالی سئو عالی یک کلید واژه بسیار حساس و قابل تامل در عالم بهینه سازی وب سایت است. برای اینکه به مفهوم سئو عالی بطور خاص و تخصصی پی ببریم باید در ابتدا نگاهی کامل به معنا و مفهوم سئو داشته باشیم. سئو seo مخفف search engine optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو میباشد. سئو عالی به اولین مطلبی که میندیشد جلب رضایت کاربر است همان چیزی که گوگل بر آن تکیه و اصرار دارد.

طراحی سایت مجله دیجیتال

طراحی سایت مجله دیجیتال با سئو و قالب های متنوع و شیک

تبلیغات صفحه اول گوگل

تبلیغات صفحه اول گوگل و بررسی مزایا و معایب

تبلیغات ارزان

تبلیغات ارزان در صفحه اول گوگل با هر بودجه

ابزار تبلیغات

شما می خواهید در سال 2021 به صفحه اول گوگل وارد شوید. برای انجام این کار ، شما با هر تجارت دیگری در صنعت خود رقابت می کنید. برخی سالها تجربه شما را دارند. بعضی از آنها دپارتمان های بازاریابی دارند که خود شما را کوتوله می کند. بودجه بازاریابی در برخی از آنها از کل بودجه کسب و کار شما بیشتر است. هنوز هم می توانید این کار را انجام دهید؟ هنوز می توانید به آن صفحه اول بروید؟

پشتیبانی