محتوای سئو پایه و اساس یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب است.

بدون محتوایی که هدف خود را به خوبی به کاربران و موتورهای جستجو منتقل کند ، نمی توانید موقعیت شماره 1 را در Google بدست آورید. و محتوای فاقد استراتژی سئو در این امر محدود است که بتواند تجارت شما را به سمت اهداف بازاریابی خود نزدیک کند.

بنابراین ، سئو و بازاریابی محتوا دست به دست هم می دهند.

در اینجا ، منظور ما از "محتوای سئو" ، آنچه را که باید هنگام برنامه ریزی محتوای خود برای سئو جستجو کنید و ابزارهایی که می توانید برای پیشرفت بازی بازاریابی محتوای خود استفاده کنید ، بیان خواهیم کرد.

برای نکات بیشتر در مورد سئو ، قسمت 2 و 3 این مجموعه را بررسی کنید:  4 نکته برای نوشتن م effectiveثر SEO و  نحوه رتبه بندی در Google: 3 ماده برای رسیدن به شماره 1.

محتوای سئو چیست؟

محتوای سئو شامل هر محتوایی است که هدف آن ایجاد ترافیک از جستجوی ارگانیک است.

در استراتژی بازاریابی محتوا ، ممکن است شما قصد داشته باشید محتوا را در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید یا به عنوان صفحات اصلی تبلیغات پولی عمل کنید. در حالی که برخی از محتوای SEO شما نیز در خدمت این اهداف است ، هدف اصلی آن جذب کسانی است که برای کلمات کلیدی خاص مربوط به تجارت شما جستجو می کنند.

محتوای SEO می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پست های وبلاگ
  • محتوای همیشه سبز
  • فیلم های
  • ابزارهای تعاملی
  • راهنما یا محتوای قابل بارگیری
  • صفحات محصول یا خدمات

مرتبط: سئو چیست؟

5 س toالی که باید هنگام برنامه ریزی محتوای SEO بپرسید

اگر برای برنده شدن در آن شرکت دارید ، زمان بیشتری را برای برنامه ریزی محتوای خود اختصاص دهید.

در اینجا 5 سوال اصلی وجود دارد که باید قبل از شروع ایجاد محتوای SEO خود در نظر بگیرید.

1. آیا تقاضا وجود دارد؟

محتوا بسیار شبیه تجارت است. ایده شما ممکن است شگفت آور باشد ... برای شما ... و شاید مادر شما.

اما ، اگر مشکلی واقعی را که در طاقچه شما وجود دارد حل نکند ، دیگر بازاری برای آن وجود ندارد. و آن را به گوش ناشنوا سقوط خواهد کرد.

چرا این را بپرسید:

این می تواند به جلوگیری از اتلاف ساعت های بسیار زیاد ، بسیار زیاد کمک کند. ایجاد محتوا فقط برای عدم موفقیت آن جالب نیست. اگر کورکورانه آن ایده را دنبال کنید و بعداً فهمیدید که این موضوع صدای ویروسی مورد آرزوی شما را پیدا نکرد ، از این که وقت خود را صرف ایجاد آن کرده اید بسیار ناامید خواهید شد.

نحوه پاسخ دادن:

با انجام تحقیق درباره کلمات کلیدی ، دریابید که آیا به ایده محتوای شما علاقه مند است یا خیر .

نکته: می توانید با استفاده از ابزار دشواری کلمات کلیدی ، بفهمید که موضوع مورد نظر شما مورد تقاضا است و رتبه بندی برای آن دشوار است.

با یک عبارت بذر شروع کنید که نمایانگر موضوعی است که شما در نظر دارید.

تعادل بین محبوبیت و امتیازات رقابت را ارزیابی کنید.

ما پست های دیگری در مورد چگونگی انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سایت شما نوشته ایم . بنابراین ما در اینجا به این جزئیات نمی پردازیم.

با دانستن محبوبیت و احتمال رتبه بندی ، می توانید تعیین کنید که آیا عبارت دانه ای که وارد کرده اید ارزش پیگیری دارد.

اگر اینگونه نباشد ، ممکن است در برخی گزینه های مرتبط که هنوز همخوانی با مفهوم شما هستند ، تصادف کنید. در نظر بگیرید که این فرآیند کشف کلمه کلیدی بتواند ایده اصلی شما را کمی در موضعی حفظ کند که اصل آن را حفظ کند ، اما خواسته اثبات شده ای را که مردم به آن علاقه نشان داده اند را برآورده کند.

2. مشتری شما از چه نحوی استفاده می کند؟

انتخاب کلمه می تواند یک امر کاملاً شخصی باشد. شما می گویید به انگشتان پا ، من می گویم به انگشتان پا.

وقتی نوبت به جابجایی ارگانیک به محتوای SEO شما می رسد ، بهترین انتخاب کلمه دور از ذهن است.

در اینجا یک مثال آورده شده است. من با برخی از افراد واقعاً باهوش کار می کنم. Pssst team تیم علوم داده ، من در مورد شما صحبت می کنم. و آنها از کلمات بزرگ استفاده می کنند. به عنوان مثال ، هنگام صحبت در مورد تجزیه و تحلیل رقابتی ، آنها ممکن است از زبان "موقعیت بازار متنی" استفاده کنند.

در حالی که راهی قانونی برای انتقال همان چیز است ، ممکن است بقیه جهان از این طریق ارتباط برقرار نکنند. استفاده از زبان مشترک بهترین راه برای اطمینان از جذب و استقبال بیشتر مخاطبان از محتوای شما است.

مثلا:

اصطلاح غیر معمولی برای "تجزیه و تحلیل رقابتی" 553 گزینه کلمات کلیدی مرتبط با هم را به همراه داشت ، با گزینه های برتر محبوبیت مناسب نسبت به نمره رقابت نشان می دهد.

کلید واژه-تحقیق-زبان-مشترک

این را با 0 نتیجه و محبوبیت 0 جمله پیچیده "متناسب سازی موقعیت بازار" مقایسه کنید.

بخوانید: مردم از آن زبان در جستجو استفاده نمی کنند.

کلید واژه-تحقیق-غیر معمول-زبان

 

چرا این را بپرسید:

از به کار بردن اصطلاحات غیر قابل تشخیص یا غیرمعمول خودداری کنید. از همان لینگو استفاده کنید که مشتریان شما استفاده می کنند.

نحوه پاسخ دادن:

تحقیق کلمات کلیدی. (شگفت آور است که فقط با دانستن چگونگی انجام تحقیق درباره کلمات کلیدی می توانید چند مشکل بازاریابی را حل کنید!)

تحقیقات کلمات کلیدی علاوه بر تأیید تقاضای محتوا (ذکر شده در بالا) ، شما را به نحو - کلمات و عبارات - نیز می رساند ، چشم انداز شما برای پاسخ به س questionsالات آنها در جستجو استفاده می کند. نگاه به محبوبیت کلمات کلیدی می تواند بهترین روش برای صحبت کردن به زبان آنها باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جستجوی معنایی ، پست ما را بخوانید: SEO معنایی: چگونه بازی خود را برای برنده شدن در جستجو تغییر دهیم

بنابراین با یک حرکت سریع می توانید سوال شماره 1 و شماره 2 را حل کنید.

برای دسترسی به ابزار تحقیق کلمات کلیدی ما در یک نسخه آزمایشی Advanced ثبت نام کنید .

3. کدام مرحله از چرخه حیات مشتری را شامل می شود؟

اکنون می دانید که چه چیزی تقاضا می کند (از شماره 1). و شما می دانید که چه زبانی با مخاطب شما طنین انداز است (از شماره 2).

همین که کلمات کلیدی SEO را برای نوشتن محتوا صفر کردید و انتخاب کردید ، به این فکر کنید که کلمه کلیدی چه نیتی را در بر دارد

خود را در موقعیت جستجوگر قرار دهید. اگر آن کلمه کلیدی را در Google تایپ کنید ، امیدوارید که چه چیزی را پیدا کنید؟ آن عبارت جستجو درمورد آنچه جستجوگر می خواهد به شما چه می گوید؟

  • آیا آنها می خواهند در مورد چیزی یاد بگیرند؟
  • آیا آنها فقط کنجکاو هستند که چیزی چیست؟
  • آیا آنها مشکلی دارند و به دنبال راه حل هستند؟
  • آیا این مشکلی است که تجارت شما به حل آن کمک می کند؟
  • آیا آنها به دنبال خرید چیزی هستند؟
  • آیا تجارت شما آن چیز را می فروشد ، یا یک گزینه عالی است؟

چرا این را بپرسید:

محتوای SEO ایجاد شده را با هدف جستجوگر تراز کنید. اطمینان حاصل کنید که آنچه جستجوگر به دنبال آن است را تحویل داده اید. Google به دلیل آن از شما تشکر می کند - به صورت رتبه بندی.

نحوه پاسخ دادن:

اگر نمی توانید از طریق gut instinct بگویید که هدف جستجوی یک کلمه کلیدی چیست ، به Google بروید و ببینید 10 نتیجه برتر چگونه به این س quال جستجو پاسخ می دهند. اعتماد کنید که گوگل قضاوت خوبی در مورد هدف جستجو است . اگر 10 نتیجه برتر همه آموزشی باشد ، این همان چیزی است که Google آموخته است جستجوگر برای آن س quال می خواهد. اگر آنها معامله ای هستند ، احتمالاً یک کلمه کلیدی خریدار با قصد خرید است.

4- رقابت شما چقدر در خدمت علاقه مندان است؟

آیا آنها به طور کامل به این سوال پاسخ می دهند؟ یا آیا آنها پاسخی کم عمق ارائه می دهند که جستجوگر را به جزئیات بیشتری نیاز دارد؟

چرا این را بپرسید:

رفتن به صفحه 1 در Google - یا بهتر از آن ، رتبه بندی شماره 1 - یک چالش رقابتی است. کسی مجبور است دست و پا کند تا جایی را در محل توجه خود جای دهد. برای این که اتفاق بیفتد ، شما باید چیزی ارائه دهید که اهداف جستجو را بهتر برآورده کند.

نحوه پاسخ دادن:

در حالی که هنوز به سوال شماره 3 بالا پاسخ می دهید ، رقابت خود را گسترش دهید. این همان چیزی است که شما با آن مخالف هستید. بنابراین شما باید در پاسخگویی به هدف جستجو ، با محتوای فریبنده تر ، کار بهتری نسبت به یکی از این افراد انجام دهید.

در صفحه اول به تمام نتایج آلی نگاه کنید و موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • آنها به چه نیتی (آموزشی ، معاملاتی و غیره) خدمت می کنند؟
  • آنها چقدر دقیق به جستجو پاسخ می دهند؟ آیا مختصر و مفهوم است؟ یا اینکه آنها با پوشش سایر موضوعات نزدیک به هم ، رویکرد جامع تری برای پاسخگویی دارند؟
  • مدت زمان محتوا (یعنی تعداد کلمات) چقدر است؟
  • آنها از چه رسانه هایی برای بیان داستان استفاده می کنند (به عنوان مثال تصاویر ، فیلم ، اینفوگرافیک و غیره)؟
  • آیا آنها منابع دیگر خارجی را ذکر و پیوند می دهند؟
  • کدام دعوت به اقدام یا مرحله بعدی بازدید کننده را از بین می برد (یعنی بارگیری محتوا ، ثبت نام آزمایشی رایگان ، خرید و غیره)؟

5- دوست دارید خواننده بعد چه کاری انجام دهد؟

اگر محتوای SEO خود را در صفحه اول رتبه بندی کنید ، وقتی بازدیدکننده از طریق آن محتوا را کلیک می کند و روی محتوای آن قرار می گیرد ، به چه نتیجه ای می رسید؟

در اینجا چند گزینه برای مراحل بعدی وجود دارد:

  • محصول خود را بخرید
  • به لیست ایمیل خود بپیوندید
  • بخشی از محتوا را در ازای ایمیل آنها بارگیری کنید
  • صفحه را به اشتراک بگذارید
  • فقط آن را بخوانید و بروید - هیچ تعهدی انتظار نمی رود. و سپس them آنها را با تبلیغات دوباره هدف بگیرید

این به سوال شماره 3 بالا در مورد قصد جستجوگر برمی گردد. هدف جستجو از کلمه کلیدی هدف نشان می دهد که یک جستجوگر در چه سطح قیف بازاریابی قرار دارد. انتظار شما از کاری که می خواهید این بازدیدکنندگان در آینده انجام دهند باید مطابق با آنچه قصد آنها در مورد مرحله چرخه عمر مشتری دارد ، باشد.

سفر خریدار می تواند یک سفر طولانی باشد ، با تعهدات بسیار زیاد که آنها را به پایین قیف فروش شما سوق می دهد. هر یک از مطالب باید به یک مرحله از چرخه حیات خود بپردازد با این هدف که بازدید کننده یک قدم کوچک در قیف بازاریابی شما بردارد.

به عبارت دیگر ، انتظار نداشته باشید شخصی که به دنبال محتوای آموزشی است ، در محتوای شما گیر کند و بلافاصله محصول شما را بخرد. آنها آماده نیستند

اما ، شما می توانید به آنها کمک کنید تا با محتوای خود به آنها آموزش دهید و یک راهنمای بارگیری قاتل با هر آنچه در مورد آن یاد می گیرند ارائه دهد.

صحبت از راهنماهای قابل بارگیری است ، در اینجا یک لیست واقعی جستجوگر SEO وجود دارد: یک لیست چک برای نوشتن پست های دوستانه SEO

آنها شما را می شناسند ، از موضوعی که یاد می گیرند مطلع می شوند و به مرور آماده خرید می شوند. شما از طریق ایمیل ، محتوای وبلاگ و ایجاد اعتماد با آنها درگیر خواهید شد و تصمیم آنها برای خرید از شما آسان خواهد بود.

چرا این را بپرسید:

محتوای شما باید آمادگی جستجوگر برای انجام تعهدات را داشته باشد. آنچه را که به دنبال آن هستند به آنها بدهید و فراخوانی برای اقدام ارائه دهید كه به تدریج آنها را به سمت مشتری شدن نزدیك می كند.

نحوه پاسخ دادن:

اگر تکالیف خود را برای س questionsالات شماره 1-4 انجام داده باشید ، قبلاً دارید.

شما بینشی خواهید داشت که باید بدانید آینده شما چه می خواهد ، در چه مرحله از چرخه زندگی قرار دارد و رقابت چه می کند.

از آن برای ارائه بهترین پاسخ و مناسب ترین بهترین دعوت به عمل استفاده کنید.

ارجاع:

در اینجا یک راهنمای مفید برای انواع محتوا وجود دارد که با مراحل مختلف قیف مطابقت دارند.

 
 

بردن

ایجاد محتوای سئو و رتبه بندی آن کار سختی است. خود را با دانش مسلح کنید تا بیشترین بهره را ببرید. این به معنای برنامه ریزی بر اساس سیگنال های اثبات شده در مورد بالاترین شانس برای رتبه بندی است. اما این همچنین به معنای فکر کردن در مرحله بعدی است که چگونه می توانید با تبدیل بازدیدکنندگان ارگانیک خود به صفحه اول Google ، از مزایای آن بهره مند شوید - حتی اگر این به معنای گرفتن ایمیل آنها و پرورش رابطه جدید شما با آنها باشد.