• سئو ارزان

طبقه بندی تبلیغات صنعتی تجاری اقتصادی

اهداف تبلیغات نیروی اصلی هدایت کننده انواع تبلیغات مورد استفاده شرکت است.

انواع مختلفی از تبلیغات وجود دارد:

 تبلیغات تقاضای انتخابی:

این اساساً تبلیغات رقابتی است. این یک مارک تجاری را در برابر بقیه بازار قرار می دهد. این نوع تبلیغات زمانی استفاده می شود که کالایی فراتر از مرحله معرفی در چرخه زندگی خود باشد. هدف از تبلیغات انتخابی تقاضا این است که مصرف کنندگان از بین مارک های مختلف رقابتی یک مارک خاص را انتخاب کنند.

 تبلیغات جهانی:

 

شرکت های چند ملیتی با دنیا به عنوان بازار خود رفتار می کنند. شرکت هایی مانند National ، IBM ، Sony یا Ford در سطح جهانی تبلیغ می کنند. این نوع تبلیغات را تبلیغات جهانی می نامند.

 تبلیغات اولیه تقاضا:

این ماده برای تحریک تقاضا برای دسته عمومی کالاهایی مانند چای ، شوینده یا یخچال طراحی شده است. تبلیغات تقاضای اولیه هنگامی استفاده می شود که محصول در مرحله مقدماتی چرخه زندگی خود باشد. این "تبلیغات پیشگام" نامیده می شود.

 تبلیغات محصول:

بیشتر تبلیغات تبلیغات محصول است که به منظور ارتقا the فروش یا شهرت یک محصول یا مارک خاص طراحی شده است.

 تبلیغات مصرف کننده:

این تبلیغات با هدف جلب توجه مستقیم خریداران و مصرف کنندگان ، برای فروش محصولات تبلیغ شده در نظر گرفته شده است. چنین تبلیغاتی را تبلیغات مصرف کننده می نامند.

 تبلیغات ملی:

 

این تبلیغات به صورت ملی از طریق رسانه ای انجام می شود که دارای پایگاه در سراسر کشور است.

 تبلیغات صنعتی:

از طرف دیگر ، تبلیغات صنعتی به آن دسته از تبلیغاتی گفته می شود که توسط تولیدکنندگان یا توزیع کنندگان برای خریداران کالاهای صنعتی / محصولات صادر می شود. این دسته شامل ماشین آلات و تجهیزات ، واسطه های صنعتی ، قطعات و اجزا و غیره می باشد.

 تبلیغات حرفه ای:

محصولات خاصی وجود دارد که مصرف کنندگان برای آنها هیچ مسئولیتی در قبال انتخاب خرید ندارند. نمونه های کلاسیک دارویی است که در آن تصمیم پزشکان گرفته می شود در حالی که مصرف کننده بیمار است.

تقریباً چنین وضعیتی در زمینه ساخت و ساز وجود دارد که معماران ، مهندسان عمران و پیمانکاران تصمیم گیرنده هستند. بنابراین شرکتهایی که در چنین بخشهایی از بازار فعالیت می کنند ، مجبورند تبلیغات خود را به تصمیم گیرندگان خود ، که افراد حرفه ای هستند ، معطوف کنند. چنین تبلیغاتی را تبلیغات حرفه ای می گویند.

 تبلیغات تجاری:

 

به تبلیغاتی که توسط تولیدکنندگان به اعضای کانال توزیع مانند عمده فروشان و خرده فروشان هدایت می شود ، تبلیغات تجاری گفته می شود. هدف این تبلیغات ارتقا sales فروش از طریق ایجاد انگیزه در اعضای کانال توزیع برای سهام بیشتر یا جذب خرده فروشی های جدید است.

 تبلیغات محلی:

شرکت های کوچک ممکن است دوست داشته باشند تجارت خود را به سطح ایالتی یا منطقه ای محدود کنند. برخی از شرکت ها ابتدا تلاش های بازاریابی خود را بومی سازی می کنند و پس از دستیابی به موفقیت ، به افق های وسیع تری گسترش می یابند. یک نمونه کلاسیک ، پودر لباسشویی نیرما است که در ابتدا در گوجرات فروخته می شد و متعاقباً وارد بازارهای دیگر کشور می شد. فروشگاه های خرده فروشی نیز تبلیغات محلی را انجام می دهند.

 تبلیغات وکالت:

شکل دیگری از تبلیغات غیر تجاری یا اجتماعی است. همچنین از آن به عنوان تبلیغات تبلیغاتی یاد می شود. هر نوع ارتباط یا پیام عمومی عمومی پولی است که از یک منبع شناسایی شده و در یک رسانه متعارف ارائه می شود که اطلاعات یا دیدگاه مربوط به موضوعات بحث برانگیز اجتماعی-اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی را ارائه می دهد. در واقع ، این بازاریابی ایده ای است. به عنوان مثال ، تبلیغات علیه کار کودکان و رانندگی در مشروبات الکلی در این گروه قرار دارد.

 تبلیغات تطبیقی:

تبلیغات تطبیقی ​​شکل دیگری از تبلیغات تقاضای انتخابی است. در تبلیغات تطبیقی ​​، تبلیغات مستقیماً (با نامگذاری یک برند رقیب) یا غیرمستقیم (از طریق استنتاج) تفاوت بین مارک ها را نشان می دهد.

 تبلیغات سازمانی:

 

این اطلاعات مربوط به شغل تبلیغ دهنده را ارائه می دهد یا سعی در ایجاد نگرش مطلوب یعنی ایجاد تصویر خوب نسبت به سازمان دارد. هدف از تبلیغات نهادی ایجاد یک تصویر خاص برای یک شرکت است.

 تبلیغات اجتماعی:

هدف در پشت آن صرفاً ملاحظات اجتماعی از انواع مختلف است. این تبلیغات عموماً توسط سازمانهای دولتی ، سازمانهای اجتماعی ، م institutionsسسات خیریه ، اداره پلیس ، راه آهن و غیره انجام می شود.


طبقه بندی تبلیغات - با دسته بندی ها

تبلیغات را می توان به طور کلی در دسته های زیر طبقه بندی کرد:

 تبلیغات محصول:

تبلیغات محصول بر روی یک محصول یا مارک خاص متمرکز است. بیشتر تبلیغات تبلیغات محصول است. برای ارتقا the فروش یا شهرت یک محصول یا مارک خاص طراحی شده است. به عنوان مثال ، بورنویتا ، ویوا ، هورلیکس ، لوکس ، دتول و ... تبلیغات محصول به طور کلی ویژگی های محصول و گاهی قیمت را توصیف می کند.

 

تبلیغات محصول مجدداً به تبلیغات اصلی ، انتخابی و باقی مانده تقسیم می شود که در زیر بحث شده است:

(الف) تبلیغات اولیه (تبلیغات پیشگام):

این نوع تبلیغات در زمان معرفی محصول جدید در بازار مورد استفاده قرار می گیرد. این عمدتا در مرحله معرفی چرخه عمر محصول استفاده می شود. تقاضای اولیه را ایجاد می کند.

(ب) تبلیغات رقابتی انتخابی:

 

وقتی کالایی وارد مرحله رشد چرخه می شود و زمانی که رقابت آغاز می شود ، تبلیغات رقابتی یا انتخابی می شود. بنابراین این نوع تبلیغات در مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که تعداد زیادی از محصولات مشابه در بازار وجود دارد. این به طور خاص نشان می دهد که چگونه یک محصول بهتر از رقبا است.

(ج) تبلیغات یادآوری:

این نوع تبلیغات وقتی شرکت ها تصور می کنند که محصولاتشان به مرحله بلوغ و اشباع منتقل می شوند (یا زمانی که فروش در حال کاهش است) ، تصویب می شود. تبلیغ کننده می خواهد نام محصول خود را نزد مردم حفظ کند و از تبلیغات فروش نرم استفاده می کند که صرفاً از نام به عنوان یادآوری یاد می کند. به عنوان مثال ، کوکا کولا ، لیمکا ، گلد اسپات و غیره

 تبلیغات سازمانی:

هنگامی که تبلیغات برای ایجاد شهرت تصویری شرکت است ، آن را تبلیغات نهادی می نامند. این تبلیغات همیشه فقط متوجه مصرف کنندگان نیست. چنین تبلیغاتی ممکن است متوجه سهامداران ، طلبکاران و غیره باشد که سعی در فروش یک محصول خاص ندارند. این به نفع سازمان به عنوان یک کل است. به عنوان مثال ، ITC ، Raymonds ، Dabur ، Ranbaxy و غیره تبلیغات سازمانی را انجام می دهند که به آن تبلیغات شرکتی نیز می گویند.

 تبلیغات تطبیقی:

 

این نوع تبلیغات بر ویژگی های مقایسه ای دو یا چند مارک خاص تأکید می کند. این روش زمانی اتخاذ می شود که محصول مشابه به سرعت در بازار ظاهر شود.

 کمبود تبلیغات:

در صورت کمبود محصول ، از تبلیغات کمبود استفاده می شود ، به عنوان مثال ، بحران نفت. در این نوع تبلیغات ، ممکن است اهداف تبلیغاتی جدیدی از جمله (الف) آموزش بیشترین استفاده اقتصادی مردم از محصول ، (ب) جذابیت برای صرفه جویی در منابع و (ج) کاهش فشار مشتری بر نیروی فروش ، در آن گنجانده شود.

 تبلیغات مشترک:

وقتی تولیدکنندگان ، عمده فروشان و خرده فروشان به طور مشترک هزینه تبلیغات را حمایت و تقسیم می کنند ، به آن تبلیغات تعاونی می گویند.

تبلیغات تجاری:

این امر مربوط به فروش محصولات یا ایده ها برای افزایش حجم فروش است. به آن تبلیغات تجاری نیز می گویند.

موارد زیر انواع مختلف تبلیغات تجاری است:

(الف) تبلیغات مصرف کننده - که متوجه مصرف کنندگان است.

 

(ب) تبلیغات صنعتی - برای فروش محصولات صنعتی استفاده می شود.

ج) تبلیغات تجاری - مربوط به تجارت و با هدف خرده فروشان ، عمده فروشان و پیمانکاران است.

(د) تبلیغات حرفه ای - مربوط به مشاغل (وکلا ، پزشکان و غیره)

(ه) تبلیغات مزرعه - مربوط به محصولات کشاورزی.

 تبلیغات غیر تجاری:

این مورد توسط سازمان های غیر انتفاعی ، برای دعوت به کمک های مالی ، کمک های مالی و غیره استفاده می شود.


طبقه بندی تبلیغات - طبق توابع

تبلیغات ممکن است بر اساس کارهایی که برای انجام آنها در نظر گرفته شده طبقه بندی شود:

 

(i) تبلیغات ممکن است برای تحریک تقاضای اصلی یا تقاضای انتخابی استفاده شود.

(ii) ممکن است باعث ارتقا the برند یا شرکتی شود که آن مارک را می فروشد.

(iii) ممکن است سعی در ایجاد اقدام غیرمستقیم یا اقدام مستقیم داشته باشد.

 تبلیغات بر اساس سطح تأثیر تقاضا:

(i) تقاضای اولیه (تحریک):

تقاضای اصلی تقاضا برای محصول یا خدمات مورد نظر است تا یک مارک خاص. تبلیغاتی که به تقاضای اولیه متمرکز است ، نوعی رقابت بین صنعت را نشان می دهد.

به بیان ساده ، تبلیغات تقاضای اولیه برای تأثیر بر تقاضای یک نوع محصول و نه صرفاً یک مارک خاص از آن محصول در نظر گرفته شده است. اگر تولیدکنندگان سیگار با یک کمپین تبلیغاتی که فضایل سیگار کشیدن را به طور کلی جلب می کند ، تلاش کنند تقاضای کلی سیگار را افزایش دهند ، این یک کمپین تقاضای اولیه خواهد بود.

 

برخی از بازاریابان برای تحریک تقاضای اولیه تبلیغات می کنند. به طور معمول ، حامی مالی اولین کسی است که کالای جدیدی را معرفی می کند - یک گروه سازمان یافته مانند یک انجمن صنفی است. وقتی کالایی جدید است ، تحریک اولیه تقاضا مناسب است.

در این زمان ، بازاریاب باید مصرف کالای جدید را به مصرف کنندگان اطلاع دهد و آنها را در مورد منافع حاصل از استفاده از آن متقاعد کند. بعداً ، وقتی تقاضای اولیه محقق شد و رقبا وارد بازار شدند ، ممکن است استراتژی تبلیغات برای تحریک تقاضای انتخابی تغییر کند.

با تلاش مشترک ، اعضای یک گروه ممکن است آنچه را که برای هر یک از آنها بسیار گران تمام می شود انجام دهند. هدف تبلیغات پیشگام توسعه تقاضای اصلی است.

(ii) تقاضای انتخابی (تحریک):

این تقاضا برای مارک خاصی مانند سیگارهای Charminar ، قدرت شوینده Surf ، پارچه های Rath Vanaspati یا Vimal است. بازاریابانی که درگیر تبلیغات تقاضای انتخابی هستند ، سعی در ایجاد مزیت دیفرانسیل و دستیابی به نوع قابل قبولی از بازار دارند.

آنها سعی نمی کنند تقاضا برای محصول یا خدمات را تحریک کنند. در این صورت ، تبلیغ کننده تلاش می کند مارک خود را از مارک های دیگران متمایز کند ، حتی ممکن است امیدوار باشد و شاید قصد داشته باشد که مقدار کل مصرف آن محصول را افزایش دهد. تبلیغات رقابتی تقاضای انتخابی را تحریک می کند. ممکن است از نوع مستقیم یا غیرمستقیم باشد.

 تبلیغات سازمانی یا محصولات :

 

 تبلیغات سازمانی:

هدف تبلیغات نهادی ایجاد یک شرکت برای مردم یک تصویر مثبت در نزد سهامداران ، کارمندان ، تأمین کنندگان ، قانونگذاران یا عموم مردم است. در بعضی موارد ، ممکن است یک شرکت از برنامه امور عمومی به عنوان بخشی از تلاش برای بهبود وجهه خود استفاده کند. تبلیغات نهادی تلاشی برای فروش یک محصول خاص ندارد. این به نفع سازمان به عنوان یک کل است.

این به مصرف کنندگان اطلاع می دهد که این شرکت یک نهاد تجاری مسئول و میهن دوست است. اینکه مدیریت آن از نظر اکولوژیکی مسئولیت پذیر است ، یک کارفرمای مثبت عمل می کند ، از الگوی سوسیالیستی جامعه حمایت می کند یا فرصت های شغلی را در جامعه فراهم می کند. تبلیغات نهادی غالباً ارتباط تنگاتنگی با عملکرد روابط عمومی شرکت دارد.

بازاریابان ممکن است تبلیغات نهادی را به سمت مصرف کنندگان سوق دهند یا آنها را بر روی گروههای دیگر مانند رای دهندگان ، مقامات دولتی ، تأمین کنندگان ، م institutionsسسات مالی و غیره متمرکز کنند. تبلیغات نهادی نیز یک روش مفید یا معرفی فروشندگان و محصولات جدید به مصرف کنندگان است.

هنگامی که تبلیغات Indian Oil فعالیت های عمومی شرکت ، مانند خدمات عمومی را توصیف می کند ، این ممکن است به عنوان تبلیغات سازمانی شناخته شود زیرا هدف آن ایجاد یک نگرش مطلوب نسبت به شرکت و خانواده محصولات آن است. تبلیغات نهادی ممکن است جنبه آموزنده ، اقناعی یا یادآوری داشته باشد.

 تبلیغات محصول:

 

بیشتر تبلیغات تبلیغات مربوط به محصول است که به منظور ارتقا the فروش یا اعتبار یک محصول یا مارک خاص طراحی شده است. این که تبلیغات توسط تولید کننده ، واسطه ای یا نمایندگی انجام می شود و تبلیغات مربوط به خود محصول یا برخی از ویژگی های آن مانند خدمات ، قیمت یا کیفیت مستقیم مرتبط با آن است ، این درست است. تبلیغات در مورد گاز پخت و پز Indane نمونه ای از این موارد است.

هدف از تبلیغات محصول ترویج محصولات یا خدمات خاصی است که سازمان می فروشد. بازاریاب ممکن است از این تبلیغات برای ایجاد توجه در معرض دید ، درک مطلب ، تغییر نگرش یا اقدام برای یک پیشنهاد استفاده کند.

تبلیغات محصول نوعی است که وقتی موضوع تبلیغات در یک مکالمه مطرح می شود ، معمولاً به آن فکر می کنیم. این معامله با فروش غیر شخصی کالا یا خدمات خاص انجام می شود.

(الف) تبلیغات محصول آگاهانه:

این برنامه به دنبال ایجاد تقاضای اولیه برای یک محصول است. این شکل از تبلیغات مشخصه تبلیغ هر نوع محصول جدید است ، زیرا هدف آن اغلب اعلام موجودیت آن است. تبلیغات آموزنده معمولاً در مراحل مقدماتی چرخه عمر محصول مورد استفاده قرار می گیرد. این رویکرد اصلی تبلیغات بود.

(ب) تبلیغات اقناعی محصول:

توسعه تقاضا برای یک محصول یا مارک خاص هدف تبلیغات اقناعی محصول است. این یک نوع تبلیغاتی رقابتی است که در دوره رشد و تا حدی در دوره بلوغ چرخه عمر محصول استفاده می شود.

(ج) تبلیغات محصول یادآوری محور:

هدف این نوع تبلیغات تقویت فعالیت تبلیغاتی قبلی با نگه داشتن نام تجاری در معرض دید عموم است. این ماده در دوره بلوغ و همچنین در تمام مراحل کاهش چرخه عمر محصول استفاده می شود.

ج- مخاطبی که به آن هدایت می شود:

(i) تبلیغات مصرف کننده:

بیشتر تولیدکنندگان کالاهای مصرفی به تبلیغات کالاهای مصرفی می پردازند. بازاریاب های دارویی ، آرایشی ، اسکوتر ، مواد شوینده و صابون ، سیگار و مشروبات الکلی در اینجا گنجانده شده است.

گذشته از اسکوترها و اتومبیل ها ، همه این محصولات همه کالاهای بسته بندی هستند که مصرف کنندگان منفرد اغلب در طول سال خریداری می کنند. تبلیغ کنندگان در این زمینه با یکدیگر رقابت می کنند تا یک مزیت برای برند خاص خود ایجاد کنند.

(ii) تبلیغات صنعتی:

تبلیغات محصولات صنعتی یکی دیگر از انواع مهم تبلیغات است. مدیران صنعتی اعتماد چندانی به تبلیغات ندارند. به نظر می رسد که آنها عمدتاً از ترس اینکه رقبا در صورت توقف تلاش های تبلیغاتی خود سود ببرند ، به این شکل تبلیغات اعتماد می کنند.

هزینه تبلیغات صنعتی به عنوان درصد فروش بسیار کمتر از هزینه تبلیغات کالاهای مصرفی است. وظیفه آگهی دهنده صنعتی با توجه به ویژگی های تأثیرگذاری خرید متعدد در بسیاری از کالاهای صنعتی ، ذات تقاضای آنها و این که بسیاری از مواد هویت خود را در محصول نهایی از دست می دهند ، پیچیده است.

در حالی که اهداف تبلیغات صنعتی با توجه به شرکت و شرایط متفاوت است ، چندین مورد مهمترین و مهمترین هستند. اینها برای اطلاع ، وارد کردن سفارشات ، ایجاد سوالات ، درج نام تبلیغات در لیست منابع خریدار ، برقراری ارتباط با اشخاص با نفوذ در شرکت خرید است که فروشنده نمی تواند به آنها دسترسی پیدا کند ، برای پشتیبانی از فروشنده ، کاهش هزینه های فروش ، کمک به درج اقلام در ستون خبری یک نشریه ، ایجاد شناخت برای شرکت یا محصولات آن ، ایجاد انگیزه در توزیع کنندگان ، ایجاد یا تغییر تصویر شرکت ، ایجاد یا تغییر نگرش خریدار و تأثیرگذاری بر کاربران محصولات نهایی مشتری

بودجه تبلیغات بعضاً به عنوان درصدی از فروش مورد انتظار تعیین می شود. یک روش هوشمندانه تر ، صرف هزینه کافی برای انجام وظیفه محوله در تبلیغات در برنامه کلی بازاریابی است. این شامل استفاده از تحلیل حاشیه ای است.

درخواستهای اساسی منطقی ، برای افزایش سود روپیه خریدار یا کمک در دستیابی به اهداف غیر پولی وی است. درخواست های حمایت از منافع اغلب احساسی است. نسخه صنعتی باید تا حد زیادی واقعی باشد و ادعاهای مطرح شده باید خاص و قابل اثبات باشد. تبلیغات تجاری تقریباً در زمینه کالاهای مصرفی موثر نیست.

ژورنال های تجاری رسانه هایی هستند که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند و به دنبال آنها کاتالوگ ها ، ارتباطات پست الکترونیکی مستقیم ، نمایشگاه ها و انتشارات مدیریت عمومی ارائه می شود و توزیع کننده کمک می کند. آژانس های تبلیغاتی در صنعت بسیار کمتر از تبلیغات مصرف کننده هستند.

اساس مدیریت تبلیغات خوب ، سنجش نتایج است. غالباً ، گرچه این کار با هیچ رویکردی برای دقت امکان پذیر نیست ، اما می توان از فکر و ذکاوت معمولاً برای اندازه گیری استفاده کرد که راهنمایی های ارزشمندی را در برنامه ریزی و اجرای برنامه تبلیغاتی یک شرکت فراهم می کند.

بازاریابان صنعتی به طور معمول از نمایشگاه ها در نمایشگاه ها و نمایشگاه ها برای دیدار با مشتریان بالقوه ، خرید و فروش های گاه به گاه ، ایجاد لیست های چشم انداز ، کشف موارد جدید برای محصولات ، معرفی محصولات جدید ، نمایش تجهیزات غیر قابل حمل ، تلاش های رقابتی ، استخدام استفاده می کنند. پرسنل جدید و تماس با توزیع کنندگان یا نمایندگان جدید. برای اطمینان از موفقیت آن ، شرکت در یک نمایش باید با دقت زمان بندی شده و با جزئیات کامل برنامه ریزی شود و تماس های ایجاد شده پیگیری شود.

نمونه ها به ویژه در معرفی محصولات جدید بسیار مفید هستند ، اگرچه ممکن است به طور کلی به عنوان کمک به فروشنده یا وسیله ای برای توصیف کالا به کار گرفته شوند. از آنجا که گران هستند ، باید در برنامه ریزی توزیع آنها بسیار دقت شود. تبلیغات معمولاً به شکل مقاله در مجلات تجاری است.

م mostثرترین راه برای به دست آوردن تبلیغات ایجاد موقعیت ها یا رویدادهای دارای خبر است. آغاز برنامه روابط عمومی یک شرکت زندگی خوب در روابط خود با زیرگروه های مختلفی است که عموم شرکت را تشکیل می دهند. این شامل مطالعه دقیق چگونگی تأثیر رفتار شرکت بر روی هر یک از این گروه ها و نظرات گروه دوم در مورد شرکت است.

نامه نگاری نوعی فعالیت تبلیغاتی فروش است که عمدتا توسط مشتری یا مشتری احتمالی آغاز می شود. اگر به خوبی انجام نشود ، مناسب است که تأثیر منفی بگذارد. احتمالاً باید توسط یک واحد تخصصی اداره شود ، اگرچه تقریباً هر واحد تجاری باید با تهیه اطلاعات در آن مشارکت کند.

پست مستقیم نوعی مکاتبات نسبتاً غیرشخصی است که توسط بازاریاب آغاز می شود. این به ویژه هنگامی مفید است که خریداران احتمالی اندک باشند. این ممکن است تقریباً به هر هدفی منجر شود که شامل تماس شخصی با مشتری یا مشتری احتمالی نباشد.

کاتالوگ ها یک ابزار تبلیغاتی اساسی برای کالاهای صنعتی هستند. در تهیه آنها ، بازاریاب باید سعی کند دریابد که کاربران احتمالی یک کاتالوگ امیدوارند چه حقایقی را در آن پیدا کنند و سپس این حقایق را در آن ذکر کند. در صورت توزیع مناسب ، فهرست ممکن است به خریدارانی برسد که از طریق دیگر تماس با آنها بسیار دشوار است.

اهداف اصلی آن دریافت سفارشات ، به رسمیت شناختن خریداران ، القا requests درخواست اطلاعات ، دریافت دعوتنامه برای پیشنهاد یا قیمت گذاری ، دریافت مشخصات تصویب شده ، القای توصیه های محصول و تسهیل تأیید آنها است.

تازگی های تبلیغاتی وسیله ثانویه تبلیغات است ، اما ممکن است به عنوان یادآوری های مستمر بازاریاب و محصولات و خدمات وی مفید باشد. باید از سرگرمی بسیار با دقت مدیریت شود تا از احساس خلوص مشتری جلوگیری کند.

(III) تبلیغات تجاری:

این هدف خرده فروشان ، عمده فروشان و پیمانکاران است.

(الف) تبلیغات خرده فروشی:

این تعریف ممکن است به عنوان "پوشش دادن تمام تبلیغات توسط فروشگاه هایی که کالاها را مستقیماً به مردم مصرف می کنند. همچنین شامل تبلیغات توسط موسساتی است که خدمات را به مردم می فروشند ، مانند مغازه های زیبایی ، پمپ های بنزین و بانک ها. " در حالی که سهم قابل توجهی از کل هزینه های تبلیغات سالانه را به خود اختصاص می دهد ، تبلیغات خرده فروشی محلی است و غالباً برنامه ریزی و استخدام ضعیفی دارد.

مشکل اساسی که با آن روبرو هستیم این است که معمولاً به پرسنل فروشگاه به عنوان وظیفه اضافه شده ، همراه با عملکردهای عادی خود ، این مسئولیت داده می شود. آژانس های تبلیغاتی بندرت استفاده می شوند.

نتیجه این است که تبلیغات اغلب در یک فروشگاه خرده فروشی به جایگاه ثانویه سقوط می کند. گام اساسی در اصلاح این نقص این است که به یک فرد مسئولیت و اختیار لازم برای ایجاد یک برنامه تبلیغاتی خرده فروشی موثر را بدهید.

یکی از جنبه های تبلیغات خرده فروشی در اینجا شایسته ذکر ویژه است و این تبلیغات تعاونی است. تبلیغات تعاونی به تقسیم هزینه های تبلیغات بین خرده فروشان و تولیدکنندگان یا فروشندگان گفته می شود.

از نظر خرده فروش ، تبلیغات تعاونی به فروشگاه اجازه می دهد تبلیغات اضافی را که در غیر این صورت در دسترس نبوده ، تأمین کند.

(ب) عمده فروشی تبلیغات:

بیشتر عمده فروشان ، چه برای خودشان و چه برای تأمین کنندگانشان ، تمایل به تبلیغ ندارند. و استفاده از آنها برای تجارت تبلیغات تا حد زیادی اتفاقی و عقب مانده از زمان است. عمده فروشان از اتخاذ برخی از تکنیک های ساخت تصویر که توسط خرده فروشان استفاده می شود - نیاز به توسعه یک استراتژی تبلیغاتی کلی بهره مند می شوند. آنها همچنین باید از مطالب و برنامه های ارتقا supplier دهنده تأمین بیشتر استفاده کنند به طریقی که به نفع آنها باشد.

(iv) تبلیغات غیرانتفاعی:

این تبلیغات بخشی در حال رشد از کل تصویر تبلیغاتی است. این هدف عموماً جمع آوری کمک مالی ("برای ما صندوقی برای کمک به سیل نخست وزیر برای ما بفرستید") ، اقناع برای اقدام ("گرفتن چک برای مالاریا") و جذب مشتری ("هندو-پاک مشایرا را در شهر خود بشنوید") .

(الف) تبلیغات خدمات عمومی:

این تبلیغات در جهت رفاه اجتماعی یک ملت یا یک جامعه است. در حالی که اثربخشی تبلیغات محصول ممکن است با افزایش فروش سنجیده شود ، تأثیر تبلیغات خدمات عمومی باید بر اساس حسن نیت نسبت به سازمان حمایت کننده سنجیده شود.

برخی از نمونه های تبلیغات خدمات عمومی ، تبلیغات مربوط به رانندگی ایمن ، تبلیغات LIC در مورد علائم اعتیاد به مواد مخدر و تبلیغات Forhans در مورد مراقبت از لثه است. در این نوع تبلیغات ، هدف قرار دادن پیامی است که قصد تغییر نگرش یا رفتار را دارد و در نتیجه ، به نفع عموم مردم است. تبلیغات در مورد عدم نوشیدن مشروبات الکلی و رانندگی مثال خوبی از تبلیغات خدمات عمومی است.

د. زمان پاسخ دهی به آن :

اقدام مستقیم یا غیرمستقیم :

تبلیغات محصول دارای دو زیر مجموعه تبلیغات مستقیم و غیرمستقیم است:

(i) تبلیغات اقدام مستقیم ، ایجاد واکنش فوری است. به عنوان مثال ، بسیاری از پیام های خرده فروشی ، از مشتریان تقاضای خرید می کنند. سایر تبلیغات در رده مستقیم شامل کوپن است و از مصرف کنندگان درخواست می شود که به زودی از آنها استفاده کنند.

سرانجام ، بسیاری از بازاریان سفارشات پستی تلاش می کنند تا مصرف کنندگان را به یک باره سفارش دهند. این دوره های مکاتبه ای را ترویج می دهد و نشان می دهد که مشتریانی که به این دوره علاقه مند هستند باید کارت را برای شرکت ارسال کنند.

تبلیغات مستقیم اقدام مستقیماً از طریق مواجهه و توجه باعث ایجاد رفتار می شود.

(ii) تبلیغات غیر مستقیم اقدام به ایجاد واکنش فوری رفتار نمی کند. بلکه سعی دارد نگرش مطلوبی نسبت به حامی مالی و محصولات یا خدمات وی ایجاد کند. اهداف این شکل از تبلیغات ماهیت طولانی مدت دارند ، آنها شامل مواجهه ، توجه ، درک مطلب ، تغییر نگرش و رفتار می شوند.

در شکل 2.2 ، DA حرکت اهداف عمل مستقیم و IA حرکت اهداف عمل غیرمستقیم را به سمت رفتار نشان می دهد.

بازاریابانی که از تبلیغات اقدام غیرمستقیم استفاده می کنند سعی در فروش محصولات و خدمات دارند ، اما این کار لزوماً در آینده نزدیک صورت نمی گیرد. در تبلیغات اخیر Lohia Scooters درباره Vespa-XE ، حامیان مالی انتظار ندارند که تعداد زیادی از مصرف کنندگان هجوم بیاورند و بلافاصله پس از قرار گرفتن در معرض تبلیغات ، رزرو اسکوترها را شروع کنند.

با این حال آنها انتظار داشتند که این تبلیغ باعث بهبود نگرش بسیاری از مصرف کنندگان نسبت به محصول شود. بهبود نگرش احتمال خرید در آینده را افزایش می دهد.

تبلیغات مستقیم اقدام به این منظور طراحی شده است که خریدار احتمالی محصول را فوراً بخرد یا حداقل اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کند. تبلیغات در مورد محصولاتی که برای تسکین اختلالات پوستی یا چشمی استفاده می شوند معمولاً برای اطمینان از اقدام فوری خرید علاقمندان به آنها طراحی می شود.

تبلیغات برای اقلام با قیمت بالاتر مانند اتومبیل و غیره ، که مردم به ندرت خریداری می کنند ، به طور معمول ماهیتی غیرمستقیم دارد ، به این دلیل که سعی در ایجاد نگرش مطلوب نسبت به محصول تولید کننده (یا مارک) است که در زمان تصمیم گیری وجود خواهد داشت- واحد تصمیم گیری برای خرید تصمیم می گیرد.

با این حال ، بسیاری از تبلیغات به دنبال تأثیرات مستقیم و غیر مستقیم هستند. ممکن است یک تبلیغ مجله در تمام صفحه از cornflakes به دنبال ایجاد ترجیح مداوم برای مارک تولید کننده درگیر باشد ، در حالی که کوپن در گوشه تبلیغات به این منظور طراحی شده است که خانم کاپور را فوراً به کوپن خود به فروشنده محلی برساند و آن را جمع آوری کند. یک بسته نمونه

E. ترتیب حمایت مالی:

حمایت مالی از تبلیغات ممکن است توسط یک سازمان فردی یا به عنوان یک فعالیت تعاونی انجام شود. این همکاری ممکن است بصورت افقی (بنگاههای تولیدی یا توزیعی در یک سطح) یا عمودی (شرکتهایی در کانال توزیع) باشند.

بسیاری از تولیدکنندگان خرده فروشان و عمده فروشان کمک هزینه تبلیغاتی مشارکتی را طراحی کرده اند که برای دریافت پشتیبانی تبلیغات محلی برای مارک هایشان طراحی شده است. سازنده معمولاً بخشی از هزینه های تبلیغات خرده فروش یا عمده فروشان را پرداخت می کند. کمک هزینه ها ممکن است در ارتباط با تبلیغات ویژه یا به عنوان بخشی از عملیات عادی استفاده شود.

وجوه معمولاً به صورت متناسب تخصیص می یابد ، مانند یک روپیه در هر مورد خریداری شده یا 2 درصد فروش در مدت زمان مشخص. تبلیغات تعاونی غالباً دارای اهداف بسیار خاص و کوتاه مدت است ، از جمله اینکه مشتری را وادار به تصمیم گیری در مورد یک محصول خاص در یک مکان خاص با یک قیمت خاص در اسرع وقت می کند.

اصطلاح تعاونی گاهی اوقات برای تعیین تلاش های تبلیغاتی مورد حمایت صنعت و یا گروه های تجاری یا انجمن ها به کار می رود. چنین تلاشهایی برای همکاری در صنعت معمولاً برای افزایش تقاضای اولیه برای یک کالا یا خدمات انجام می شود. به عنوان مثال می توان به تبلیغ شیر (توسط انجمن تولیدکنندگان شیر) و تبلیغ در مورد "بانک های خدمات کامل" توسط انجمن بانکداران اشاره کرد.

تبلیغات تعاونی افقی معمولاً از طریق انجمن های صنفی صورت می گیرد ، که تقاضای اصلی نوع خاصی از محصول را تقویت می کنند. برخی از خرده فروشان ، به ویژه مغازه های مراکز خرید ، ممکن است در تلاش های تبلیغاتی مشترک دور هم جمع شوند.

به همین ترتیب ، تولیدکنندگان محصولات مکمل مانند مبلمان منزل ممکن است پیوستن به نیروهای خود را مطلوب بدانند. هدف آنها این است که از روپیه تبلیغاتی بیشتر استفاده کنند.

همکاری عمودی ممکن است در نقاط مختلف کانال توزیع انجام شود. به نفع تولید کننده کالا و عمده فروشان آن است که محصول را در خرده فروشان تبلیغ کنند. برای انجام این کار ، آنها ممکن است تصمیم بگیرند که در تبلیغات محصول با هم متحد شوند ، یا ممکن است برای این منظور همکاری بین تولید کننده و خرده فروشان وجود داشته باشد.

تبلیغات مشارکتی به واسطه ای نیاز دارد تا هزینه تبلیغات را به اشتراک بگذارد. این به تولید کننده کمک می کند تا مزیت تبلیغاتی بیشتری را از روپیه تبلیغاتی بدست آورد زیرا ساختارهای نرخ رسانه معمولاً نرخ کمتری را به تبلیغ کنندگان محلی نسبت به شرکت های ملی ارائه می دهند. علاوه بر این ، خرده فروش به احتمال زیاد از جایی که سهمی از هزینه را پرداخت می کند ، پیگیری می کند.

با این حال ، تبلیغات تعاونی و کمک هزینه تبلیغات مورد سو abuse استفاده قرار می گیرند ، زیرا ممکن است کمک هزینه هایی به خرده فروشان داده شود که انتظار کمی برای استفاده تبلیغاتی دارند. این ممکن است به یک امتیاز قیمت مبدل شود. نتیجه تبعیض قیمت است.

F. وسعت پوشش جغرافیایی - ملی ، منطقه ای یا محلی:

(i) تبلیغات ملی توسط بسیاری از شرکت ها در کشور ما انجام می شود. مصرف کننده را ترغیب می کند محصولات خود را در هر کجا که فروخته شود خریداری کند. بیشتر تبلیغات ملی بر تصویر کلی و مطلوبیت محصول متمرکز هستند.

تبلیغ کنندگان معروف ملی عبارتند از : هندوستان اهرم ، DCM ، ITC ، جی مهندسی ، TISCO

(ii) تبلیغات محلی معمولاً به جای تولیدکنندگان توسط خرده فروشان و شرکت های خدماتی انجام می شود. تبلیغات خرده فروشی معمولاً اطلاعات خاصی را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. تبلیغات Markfeds برای فروش کالاهای مصرفی در تعطیلات آخر هفته در بخشهای مختلف Chandigarh از این نوع است. این تبلیغات با ارائه اطلاعات خاص در مورد محصولات ، قیمت ها ، موقعیت مکانی و موارد دیگر باعث صرفه جویی در وقت و هزینه مشتری می شود.

(iii) تبلیغات منطقه ای یکی دیگر از گزینه های جغرافیایی برای سازمان ها است. آمریت واناسپاتی ، که ادعا می کند تولید کننده اصلی روغن هیدروژنه در پنجاب است ، در راجپورا مستقر است. اما ، تا همین اواخر ، عمدتا خود را به یکی از توزیع مارک های روغن نباتی به منطقه ملیه آباد (در نزدیکی Lucknow) محدود می کرد.

G. تبلیغات با توجه به متوسط ​​استفاده شده:

شاید رایج ترین طبقه بندی تبلیغات توسط طبقه مورد استفاده باشد. چنین طرحی تمایزهای شناخته شده ای را در میان تلویزیون ، رادیو ، مجله ، فضای باز ، نشریه تجاری ، روزنامه و تبلیغات مستقیم پست ایجاد می کند. در واقع ، این طبقه بندی در استفاده بسیار رایج است به گونه ای که در اینجا فقط به خاطر کامل بودن ذکر شده است.


طبقه بندی تبلیغات - 15 مورد برتر

طبقه بندی ها

من. تبلیغات ملی:

تبلیغات ملی یک محصول یا خدمات را به مخاطبان عام مصرف کنندگان در سراسر کشور ارائه می دهد. برخی از بازاریابان ممکن است کل کشور را به عنوان بازار هدف برای عرضه خود در نظر بگیرند. بنابراین آنها رسانه های دارای پایگاه سراسری را انتخاب می کنند. تبلیغات ملی لازم نیست در همه جای کشور ظاهر شود. اما باید در بیش از یک یا دو منطقه کشور دیده شود.

چنین تبلیغاتی برای فروش یک پیشنهاد مارک دار در مناطق مختلف کشور ایجاد می شود. به آن "تبلیغات عمومی" نیز می گویند. به طور کلی ، بازاریاب های بزرگ مستقر از تبلیغات ملی برای تبلیغ محصول یا خدمات خود استفاده می کنند ، مانند هندوستان اهرم آموزشی ویبولیتین ، پروکر و گمبل ، باجاج خودرو آموزشی ویبولیتین ، لارسن و توبرو ، اسکورت ، ماروتی ادیوگ گیم و غیره.

از رسانه های جمعی مانند کانال های پخش شده در سطح کشور و تلویزیون برای پخش پیام در سراسر کشور استفاده می شود. تبلیغات برای خطوط هوایی هند هند ، IBD 'think pad' ، Gold Flake و Provogue تبلیغاتی است که می توان از آن به عنوان تبلیغات ملی نام برد.

تبلیغات ملی لازم نیست در همه جای کشور ظاهر شود. با این حال ، باید در بیش از یک یا دو منطقه کشور دیده شود.

دوم تبلیغات محلی :

شرکت های کوچک ممکن است دوست داشته باشند تجارت خود را به یک منطقه-جغرافیایی بسیار کوچک-یک کشور یا یک منطقه محدود کنند. این منطقه ممکن است مشتری هدف برای بازاریاب باشد. بسیاری از اوقات ، برخی از شرکت ها ممکن است ابتدا تلاش های بازاریابی خود را محلی سازی کرده و پس از دستیابی به موفقیت ، به افق های وسیع تری گسترش دهند.

یک نمونه کلاسیک می تواند "Dainik Bhaskar" باشد که در ابتدا فقط در مادیا پرادش تبلیغ و فروخته می شد و بعداً وارد ایالت های دیگر مانند راجستان ، اوتار پرادش و هاریانا می شد. فروشگاه های خرده فروشی نیز تبلیغات محلی را انجام می دهند. تبلیغات محلی مصرف کنندگان را به مغازه ای هدایت می کند که محصولات متنوعی را می توان خریداری کرد و یا مکانی را ارائه می دهد. این تبلیغات کالاهایی را اعلام می کند که به صورت محلی در دسترس هستند. منطقه ای که تحت پوشش قرار می گیرد به طور کلی یک شهر یا یک شهر است و رسانه هایی انتخاب می شوند که اصولاً مربوط به آن منطقه باشد.

در چنین مواردی ، تبلیغات محلی موسوم به تبلیغات خرده فروشی ، سعی در ایجاد تصویری متمایز از فروشگاه دارند. تأکید بر قیمت ، در دسترس بودن و موقعیت مکانی. هدف تبلیغ کننده نه تنها تبلیغ یک مارک خاص بلکه آگاهی دادن به مصرف کنندگان در مورد تهیه کالا ، موجودی یا تنوع موجود ، قیمت ها و پیشنهادهای جدید است. تأکید بر "خرید مارک A از فروشگاه ما" است نه تأکید بر "خرید مارک A". همانطور که در مورد تبلیغات ملی است.

سوم تبلیغات جهانی :

شرکت های چند ملیتی با دنیا به عنوان یک دهکده جهانی رفتار می کنند. کل دنیا به عنوان بازارهای هدف آنها در نظر گرفته شده است. در چنین مواردی ، تبلیغات می تواند برای همه کشورهایی که محصول در آن فروخته می شود ، با تفاوت های جزئی در فرهنگ و عوامل قانونی ایجاد شود.

شرکت های بزرگی مانند Procter و Gamble و Nestle ممکن است تبلیغات خود را در رسانه های جهانی انجام دهند تا مخاطبان آن را در سراسر جهان ببینند. با وقوع انقلاب اینترنتی ، تبلیغات جهانی انگیزه ای نیز پیدا کرده است که تبلیغات تبلیغاتی در سراسر جهان برای مخاطبان اعلام می کند ، مرزهای ملی ، در دسترس بودن محصولات یا خدمات را از بین می برد.

نشریات دوره ای مانند زمان و خلاصه خوانندگان از جمله وسایل نقلیه رسانه چاپی هستند که می توانند توسط تبلیغ کنندگان جهانی استفاده شوند.

چهارم تبلیغات مصرف کننده:

این را تبلیغات محصول نهایی نیز می نامند. اینگونه تبلیغات در درجه اول متوجه مصرف کننده است. اینها تبلیغاتی هستند که مشهورترین بخش بودجه کل تبلیغات از طریق رسانه های جمعی به خریداران بالقوه محصولات مصرفی اختصاص دارد. همانطور که می دانیم ، مصرف کنندگان مجموعه افرادی هستند که در نهایت از محصول استفاده می کنند و مشتریان مجموعه افرادی هستند که در واقع محصول را خریداری می کنند. بنابراین تبلیغات مصرف کننده هم به سمت مشتری و هم به مصرف کننده نهایی است که یا کالاها را خریداری می کنند یا از آن استفاده می کنند.

این تبلیغات به منظور ارتقا promote فروش محصولات تبلیغ شده با درخواست مستقیم خریداران برای کالاهای مصرفی صورت می گیرد. این واقعیت که تعداد خریداران کالاهای مصرفی به طور کلی بسیار زیاد است و به طور گسترده ای در یک منطقه جغرافیایی بیشتر توزیع می شود ، اهمیت تبلیغات مصرف کننده را به عنوان یک ابزار بازاریابی افزایش می دهد. محصولاتی مانند شوینده ها ، مواد آرایشی ، نوشابه ، پارچه و ... برخی از نمونه هایی هستند که مسیر تبلیغات مصرف کننده را دنبال می کنند تا محصول را به سمت مصرف کنندگان هدف بکشند.

v. تبلیغات صنعتی:

تبلیغات صنعتی به آن دسته از تبلیغاتی گفته می شود که توسط تولید کنندگان یا توزیع کنندگان کشور حمایت مالی می شود و خریداران محصولات صنعتی هدف آن قرار دارند. تولیدکنندگان کالاهای صنعتی از چنین تبلیغاتی استفاده می کنند که در آن درخواست ها برای ایجاد تقاضا برای کالاهای صنعتی خود با درخواست کاربران صنعتی برای خرید کالای تبلیغ شده صورت می گیرد.

خرید محصولات صنعتی در اکثر شرکت ها یک فرآیند پیچیده است ، خصوصاً به دلیل گرانی این محصولات. بنابراین تبلیغات در اینجا به دنبال فروش مستقیم کالا نیست. علاوه بر این ، از آنجا که تعداد خریداران صنعتی بسیار زیاد نیست ، فروشندگان صنعتی بیشتر به فروش شخصی تبلیغات صنعتی اعتماد می کنند و تنها راه های رشد را باز می کنند و به فروشندگان صنعتی هویت می بخشند. همچنین ، به نظر می رسد فروشندگان عمدتا از ترس اینکه رقبای آنها سود ببرند ، در صورت قطع تبلیغات ، به این شکل تبلیغات اعتماد می کنند.

در تبلیغات صنعتی ، جذابیت اساسی باید منطقی و تا حد زیادی واقعی باشد. ادعای مطرح شده در تبلیغات باید خاص و قابل اثبات باشد. ژورنال های تجاری معمولاً رسانه های مورد استفاده هستند و به دنبال آنها کاتالوگ ها ، ارتباطات پست الکترونیکی مستقیم ، نمایشگاه ها ، انتشارات مدیریت عمومی و غیره ارائه می شود.

به دلیل ویژگی های منحصر به فرد فرآیند تصمیم گیری خرید صنعتی ، مبلغی که برای تبلیغات صنعتی هزینه می شود نسبتاً کمتر از مبلغی است که برای تبلیغات مصرف کننده هزینه می شود. تبلیغات صنعتی بنا به دلایل شرکت و شرایط ممکن است به چند دلیل انجام شود.

به طور کلی تبلیغات صنعتی برای موارد زیر انجام می شود:

من. شناسایی شرکت یا محصولات آن را تعیین کنید.

دوم کاربران محصولات صنعتی را از پیشرفت های فن آوری و سایر محصولات مطلع کنید

سوم در مورد کیفیت ، قیمت و غیره محصول از خریداران صنعتی استعلام بگیرید

چهارم با تأثیرگذاران تصمیم گیری در سازمان خریدارانی که فروشنده نمی تواند به آنها دسترسی پیدا کند ، ارتباط برقرار کنید

v. پشتیبانی از مردان فروشنده و کاهش هزینه های فروش شخصی.

vi تبلیغات حرفه ای :

محصولات خاصی وجود دارد که مصرف کنندگان برای آنها هیچ مسئولیتی در قبال انتخاب خرید ندارند. به عنوان مثال ، داروها محصولی هستند که به توصیه پزشکان توسط بیماران تهیه می شود. بنابراین ، تبلیغات حرفه ای به سمت افرادی هدایت می شود که کاربران واقعی خرید یک محصول نیستند ، بر تصمیم خرید مصرف کنندگان نهایی تأثیر می گذارند.

برای توضیح بیشتر ، پزشکان در مورد داروها و تجهیزات پزشکی جدید گفته می شوند ، مصالح ساختمانی جدید و غیره به معماران ارائه می شود. اگر پزشک مارک خاصی از داروها را تجویز کند ، بیمار مارک دیگری خریداری نمی کند. در نتیجه ، پزشکان تصمیم نهایی خرید را برای مشتریان خود یعنی بیماران می گیرند.

بیشتر مشتریان از نحوه تصمیم گیری مشاوران حرفه ای در مورد مارک های مختلف محصولات و خدمات حرفه ای که آنها توصیه می کنند ، آگاهی ندارند. با این حال ، همان می تواند به طور موثر توسط بازاریاب برای برقراری ارتباط با تأثیرگذاران تصمیم گیری در زمینه های حرفه ای درباره محصولات و خدمات استفاده شود.

vii تبلیغات تجاری :

قبل از اینکه مصرف کنندگان فرصتی برای خرید کالایی پیدا کنند ، این محصول باید در فروشگاه های خرده فروشی موجود باشد. تأثیرگذاری بر واسطه ها برای نگه داشتن محصول یک شرکت در قفسه های خود وظیفه ای است که توسط Trade Advertising انجام می شود. تولیدکنندگان از تبلیغات تجاری برای تبلیغ محصولات خود در عمده فروشان و خرده فروشان استفاده می کنند. بنابراین هدف از چنین تبلیغاتی تأمین توزیع "فروش" در تجارت است. در تبلیغات تجاری بیشتر بر سودآوری محصول برای واسطه ها تأکید می شود.

واسطه ها فقط کالاهایی را ذخیره می کنند که تقاضای زیادی از طرف مشتریان دارند. آنها ترجیح می دهند کالاهای چندین تولید کننده را برای جلب رضایت مشتری خود ذخیره کنند ، اگرچه در فضای قفسه محدود و بودجه کافی برای موجودی کالا ندارند.

viii تبلیغات سازمانی :

تبلیغات نهادی را تبلیغات شرکتی نیز می نامند. این نوع تبلیغات توسط م institutionsسسات برای ایجاد تصویری از خود در اذهان عمومی انجام می شود. این یک روابط عمومی-روابط-رویکرد تبلیغات است. این نوع تبلیغات گاهی اوقات مخاطبان عام را برای توضیح یک شرکت یا موسسه و پیشنهاد ویژگی های مثبت آن هدف قرار می دهند.

ممکن است اهداف مختلفی برای انجام تبلیغات سازمانی وجود داشته باشد:

من. ساختمان تصویر

دوم اعتماد به نفس ایجاد کنید

سوم دفاع.

تبلیغات نهادی سعی در فروش مستقیم چیزی ندارد. با این حال ، این سازمان به عنوان یک کل سازمان بسیار سودمند است. این به زور می گوید که چگونه سازمان یک نهاد مسئول اجتماعی است. همچنین از گرایش های ملی گرایانه سازمان می گوید. همچنین ممکن است نشان دهد که اقدامات آن با اهداف کلی ملی مانند حفاظت از محیط زیست ، ایجاد اشتغال ، سواد ، بهداشت برای همه و غیره سازگار است.

این نوع تبلیغات در عملکرد روابط عمومی سازمان ادغام می شود. تبلیغات نهادی ممکن است خطاب به مصرف کنندگان یا سایر گروه ها مانند دولت ها ، تأمین کنندگان ، م institutionsسسات مالی و غیره باشد که می تواند آموزنده ، اقناع کننده یا یادآوری محور باشد.

ix تبلیغات اولیه تقاضا:

منظور ما از تقاضای اولیه تقاضای یک کلاس از محصول یا خدمات است و نه تقاضای یک مارک خاص. تقاضای اولیه تقاضای کل گروه محصول است. هدف اصلی از تبلیغات تقاضای اولیه تحریک تقاضای کلی کل گروه محصول است. زمانی که کالای جدیدی در بازار معرفی می شود یا کالایی در مراحل معرفی یک بازار معین است ، بیشتر کاربرد دارد. چنین نوع تبلیغاتی برای ایجاد عادت برای محصول به طور کلی در بین مردم و جلب لطف آن انجام می شود تا در آینده نزدیک تقاضای دائمی ایجاد شود.

به طور معمول ، حامی این نوع تبلیغات یا اولین کسی است که کالای جدیدی را معرفی می کند یا یک گروه سازمان یافته مانند یک انجمن صنفی است که به طور مشترک با هدف تحریک تقاضا برای این محصول انجام می شود. هدف اصلی این نوع تبلیغات قبل از حامی مالی ، اطلاع از وجود چنین محصولی در بازار و متقاعد کردن آنها در مورد منافع حاصل از استفاده از آن است. بعداً ، وقتی تقاضای اولیه تحریک شد و رقبا وارد این عرصه شدند ، ممکن است حامی مالی بخواهد تقاضا را به سمت مارک خود هدایت کند ، تبلیغات انتخابی نامیده می شود.

ایکس. تبلیغات تقاضای ثانویه:

برخلاف تقاضای اولیه ، تقاضای ثانویه تقاضای یک مارک خاص در یک کلاس محصول است. بنابراین ، تبلیغات تقاضای ثانویه به تبلیغاتی گفته می شود که هدف آن تحریک تقاضا برای یک مارک خاص در یک کلاس محصول است. برخلاف تبلیغات تقاضای اولیه که سعی در تبدیل غیر کاربران به کاربران دارد ، تبلیغات تقاضای ثانویه هدف تبدیل غیر کاربران به کاربران است ، تبلیغات تقاضای ثانویه هدف تبدیل کاربران نام تجاری "X" به کاربران مارک تبلیغات است .

تبلیغ کننده ای که درگیر تبلیغات تقاضای انتخابی است سعی در ایجاد مزیت متفاوت برای دستیابی به سهم قابل توجهی در بازار دارد. تبلیغ کننده ممکن است برخلاف رقبا ، برخی از ویژگی ها یا مزایای مارک را برجسته کند که برای مشتریان از اهمیت برخوردار است. چنین درخواست هایی برای ایجاد ایده هایی در مورد کیفیت یا عملکرد محصول طراحی شده است که باعث پذیرش آماده یا حتی ترجیح برند می شود.

با این حال ، در اینجا لازم به ذکر است که بیشتر تبلیغات تقاضای انتخابی به طور کلی بر تقاضای کل گروه کالایی که در آن مارک تبلیغاتی قرار می گیرد ، تأثیر خواهد داشت.

خی تبلیغات اقدام مستقیم:

تبلیغاتی که خرید فوری محصول را تحت فشار قرار داده و ترغیب می کند به عنوان تبلیغات مستقیم عمل شناخته می شود. تبلیغات برای کالاهای مصرفی نیاز به پاسخ فوری مشتریان از طریق ارسال سفارش کالاهای تبلیغ شده یا درخواست اطلاعات بیشتر دارد.

بارها و بارها ، طرح های ارتقا sales فروش از طریق تبلیغات نیز ابلاغ می شوند. به چنین تبلیغاتی که در آن پیام برای افزایش فوراً سطح فروش طراحی شده باشد ، تبلیغات مستقیم عمل نیز گفته می شود.

چنین تبلیغاتی ممکن است حاوی کوپن هدیه رایگان یا تخفیف باشد که می تواند بلافاصله در یکی از مراکز فروش بازپرداخت شود یا تبلیغ کننده در یک تاریخ مشخص قرعه کشی را ارائه می دهد و قیمت های خاصی را ارائه می دهد. تعداد زیادی از بازاریاب های سفارشات پستی تلاش می کنند تا مصرف کنندگان را مجبور به سفارش یک باره کنند تا از یک پیشنهاد محدود استفاده کنند. تبلیغات مستقیم اقدام با هدف ایجاد رفتار رفتاری مستقیماً از طریق قرار گرفتن در معرض و توجه به یک مارک تجاری خاص انجام می شود.

دهم تبلیغات غیر مستقیم:

تبلیغات اقدام غیرمستقیم ، برخلاف تبلیغات اقدام مستقیم ، تلاشی برای ایجاد واکنش فوری رفتاری ندارد. بلکه سعی دارد نگرش مطلوبی نسبت به حامی و محصولات خدمات وی ایجاد کند. هدف اصلی این تبلیغات ایجاد شهرت یا حسن نیت مارک در بازار و تقویت توانایی مطلوب محصول مارک دار است که از طریق ایجاد انجمن های ذهنی مرتبط با آنها ارائه می شود. چنین تبلیغاتی دستیابی به اهداف بلند مدت است.

براساس تبلیغات غیر محصول :

این تبلیغات ممکن است به عنوان تبلیغات غیر کالایی دسته بندی شود که به معنای تبلیغات کالاهای نامشهود است. وقتی برخی خدمات ، ایده ها و غیره تبلیغ می شوند ، به شکل تبلیغات غیر محصولی در می آیند. به طور کلی ، چهار زیر گروه وجود دارد که تحت آنها می توان تبلیغات غیر کالایی را درک کرد.

دهم تبلیغات ایده:

همه تبلیغات برای فروش یک محصول یا خدمات طراحی نشده اند. هر دو شرکت و سازمانهای غیر انتفاعی غالباً از تبلیغات برای انتقال ایده در مورد موضوعی استفاده می کنند. به عنوان مثال تبلیغات خدمات عمومی پیامی را از طرف برخی از اهداف مهم مانند حفاظت از محیط زیست یا جلوگیری از کار کودکان در ارتباط است.

این نوع تبلیغات به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی توسط آژانس های تبلیغاتی یا سازمان بازرگانی یا نهادهای دولتی یا خدمات اجتماعی انجام می شود. به دنبال ترویج موضوعات مهم اجتماعی است. این اعتبار برای ارتقا awareness آگاهی بیشتر از اهداف عمومی است.

اگرچه تبلیغات خدمات عمومی با دلایل ملی شناخته می شود ، حتی در تبلیغات محصولات نیز برخی خدمات عمومی مانند تبلیغ صابون ها برای بهداشت ، بانك و عادت بیمه برای پس انداز و غیره وجود دارد.

xiv خدمات تبلیغاتی:

خدمات فعالیت ها ، مزایا یا رضایتمندی های ارائه شده برای فروش هستند. آنها نامشهود ، تفکیک ناپذیر ، متغیر و فاسدشدنی هستند. در سال های اخیر ، بخش خدمات بسیار سریع گسترش یافته است و صنایع عمده خدمات مانند بانک ها ، شرکت های هواپیمایی و هتل ها تبلیغات زیادی انجام می دهند. تبلیغات مربوط به خدمات با تبلیغات کالاها متفاوت است ، به دلیل تفاوت در نحوه بازاریابی این دو کالا. خدمات اساساً شرکتهای مردم هستند.

xv تبلیغات مالی:

سازمانی نه تنها با مشتریان هدف خود ارتباط برقرار می کند ، بلکه باید با مجموعه مهمی از جمعیت یعنی سرمایه گذاران و واسطه های مالی نیز ارتباط برقرار کند. شرکت های سهامی عام عموم مردم را به عضویت در سهام سهام شرکت دعوت می کنند.

از آنجا که بازار به شدت رقابتی است ، بخش کوچکی از جامعه سرمایه گذاران می توانند همیشه انگیزه کسب کنند و با یک کمپین تبلیغاتی که آرزوهای آنها را می فهمد و به هوش آنها احترام می گذارد ، برنده شوند. برخی از شرکت های سهامی خاص و دولتی از مردم دعوت می کنند تا پول را به عنوان وام در شرکت واریز کنند یا به عموم مردم اوراق قرضه و بدهی بفروشند.

این نوع تبلیغات را تبلیغات مالی می نامند. رسانه های مورد استفاده برای تبلیغات مالی ، عمدتا رسانه های چاپی به ویژه مطبوعات و تا حدودی مجلات تخصصی هستند.

xvi تبلیغات شخصی:

یکی از اخلال ها در روزنامه ها ، به ویژه آخر هفته ها ، مربوط به پیام های شخصی افراد و خانواده ها پیدا می شود. این آگهی مربوط به امور زناشویی ، تبریک گفتگوها ، خرید و فروش مبلمان قدیمی ، کالاها و موضوعات مختلف است. با این حال ، در این کشور هیچ تحقیق جدی برای آگاهی از میزان تجارت حاصل از چنین تبلیغاتی انجام نشده است.

اما با نگاهی به ارزش اسمی برخی از روزنامه های اصلی ، صفحات به تبلیغات شخصی مخصوصاً در روزهای یکشنبه اختصاص دارد. مناسبتهایی مانند روز ولنتاین ، روز پدر ، روز مادر و غیره توسط روزنامه ها پیشاپیش تبلیغ می شوند. برای دریافت پیام برای چنین مواردی ، پیشخوان تبلیغات شخصی توسط برخی از روزنامه ها در مناطق مختلف شهرهای بزرگ افتتاح شده است. چنین تبلیغاتی را می توان از طریق تلفن نیز رزرو کرد.

طبق گفته هری ال. هانسن ، این تبلیغات می تواند بر اساس موارد زیر طبقه بندی شود:

من) شخصی که تبلیغات به او هدایت می شود ، مانند مصرف کننده ، صنایع ، خرده فروشان ، عمده فروشان و غیره

ii) محصول - کالای مصرفی ، کالاهای صنعتی

III) رسانه - چاپ ، رادیو ، تلویزیون ، نامه ، اینترنت ، فضای باز

iv) موسسات تجاری (تبلیغ کنندگان) - تولید کننده ، بازاریاب ، خرده فروش

v) جذابیت تبلیغاتی - منطقی یا احساسی

vi) اهداف - آگاهی ، نگرش یا عمل

Cundiff و Still عقیده دارند که تبلیغات ممکن است در 9 دسته زیر طبقه بندی شوند -

ط) منطقه جغرافیایی - ملی ، منطقه ای و محلی

ii) چشم اندازها (مخاطبان) - مصرف کننده ، صنعتی ، تجاری

III) پیام تبلیغ شده - محصول ، تبلیغات سازمانی

iv) نتیجه در نظر گرفته شده - اقدام سریع یا اقدام تأخیری

v) حمایت مالی - تولید کننده ، واسطه ها ، تبلیغات مشارکتی

vi) تقاضا - اولیه ، انتخابی

vii) مخاطبان هدف - کلاس توده ای

viii) مرحله PLC - پیشگام (برای محصول جدید) ، رقابتی (برای مراحل رشد و بلوغ) ، پایدار (برای بلوغ و مرحله نزولی)

ix) نوع جذابیت - منطقی ، احساسی

طراحی سایت خودرو

طراحی سایت خودرو با کیفیت عالی

تبلیغات و بازاریابی

تبلیغات و بازاریابی :بررسی و معرفی کامل

سئو تضمینی چیست

سئو تضمینی چیست اطلاعات کامل سئو تضمینی

مجله تبلیغات

الهام مجله تبلیغات به خوانندگان مجلات ، اطلاعات ، الهام و ایده های خلاقانه فراوانی را برای خوانندگان فراهم می کنند. اطلاعاتی که به خواننده داده می شود ممکن است آنها را به بیرون رفتن و بازدید از فروشگاه ها / مشاغل و جستجوی آنلاین برای کسب اطلاعات بیشتر سوق دهد.

غرفه آرایی نمایشگاهی

طراحی سایت غرفه آرایی نمایشگاه با تمام امکانات

سئو ارزان وب سایت

با ارزانترین قیمت سایت خود را سئو کنید

کمپین سئو چیست

معرفی کامل اصول و تکنیک های کمپین سئو

سئو عالی

سئو عالی سئو عالی یک کلید واژه بسیار حساس و قابل تامل در عالم بهینه سازی وب سایت است. برای اینکه به مفهوم سئو عالی بطور خاص و تخصصی پی ببریم باید در ابتدا نگاهی کامل به معنا و مفهوم سئو داشته باشیم. سئو seo مخفف search engine optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو میباشد. سئو عالی به اولین مطلبی که میندیشد جلب رضایت کاربر است همان چیزی که گوگل بر آن تکیه و اصرار دارد.

طراحی سایت مجله دیجیتال

طراحی سایت مجله دیجیتال با سئو و قالب های متنوع و شیک

تبلیغات صفحه اول گوگل

تبلیغات صفحه اول گوگل و بررسی مزایا و معایب

تبلیغات ارزان

تبلیغات ارزان در صفحه اول گوگل با هر بودجه

ابزار تبلیغات

شما می خواهید در سال 2021 به صفحه اول گوگل وارد شوید. برای انجام این کار ، شما با هر تجارت دیگری در صنعت خود رقابت می کنید. برخی سالها تجربه شما را دارند. بعضی از آنها دپارتمان های بازاریابی دارند که خود شما را کوتوله می کند. بودجه بازاریابی در برخی از آنها از کل بودجه کسب و کار شما بیشتر است. هنوز هم می توانید این کار را انجام دهید؟ هنوز می توانید به آن صفحه اول بروید؟

پشتیبانی