• مجری گوگل
  • مجری تبلیغات گوگل

استراتژی تبلیغاتی چیست و چگونه باید استراتژی تبلیغات را تعیین کرد

استراتژی تبلیغات چیست

تبلیغات یک جز ضروری در موفقیت هر برند است , چرا که این روشی است که شما خود را برای عموم مردم شناخته و مشتریان جدید را جذب می‌کنید .
راه‌های زیادی برای تبلیغ وجود دارد , اما برای آن‌ها کار کردن باید توسط یک استراتژی پشتیبانی شود که متناسب با اهداف کلی برند شما باشد .

استراتژی تبلیغاتی را بشناسیم

استراتژی تبلیغاتی چیست 
یک استراتژی تبلیغاتی یک برنامه عملیاتی طراحی‌شده برای افزایش فروش محصولات یا خدمات خاص , جذب مشتریان جدید و دعوت مشتریان موجود برای خرید چندگانه است.
یک استراتژی تبلیغاتی بخشی از برنامه بازاریابی برند است , بنابراین باید با اهداف شرکت همسو باشد . همچنین لازم است برندسازی , لحن و هویت برند را در نظر گرفت تا تجربه کاربر عناصر dissonant نداشته باشد .

چند توع استراتژی تبلیغاتی وجود دارد

چند نوع استراتژی‌های تبلیغاتی وجود دارد ؟
استراتژی‌های تبلیغاتی متعددی وجود دارند , زیرا هر موقعیت , هویت و اهداف منحصر به فرد هستند . برای رسیدن به یک ایده از احتمالات , بیایید نگاهی به این مساله می‌اندازیم که چگونه ۴ نوع اصلی استراتژی‌های تبلیغاتی را طبقه‌بندی می‌کنند .
تبلیغات گوگل

استراتژی تبلیغاتی در چند نوع قابل ترسیم است

استراتژی تبلیغات محتوا

تبلیغات محتوای این استراتژی تبلیغاتی به دنبال تاثیر مستقیم بر مصرف کنندگان از طریق کانال‌های مختلف با یک پیام مستقیم و روشن است که هدف از آن رسیدن به حداکثر تعداد افراد است .
اگرچه ویژگی‌های مشابه بازاریابی محتوا دارد , اما از آنجا که مستقیم و بیشتر بر روی برند متمرکز است , یک‌سان نیست .
در تبلیغات محتوا , می‌توانیم انواع مختلف زیر را تشخیص دهیم :
تبلیغات اطلاع‌رسانی : تمرکز بر نشان دادن برند و ارزشی که می‌تواند به مشتریان بالقوه بدهد . معمولا براساس ارزش‌های منطقی است .
تبلیغات تطبیقی : تمرکز بر مقایسه یک برند با رقابت , به منظور تقویت ویژگی‌هایی که آن را متمایز می‌کند و مصرف‌کننده را متقاعد می‌کند که می‌تواند مزایای بیشتری را فراهم کند . اگر چه این می‌تواند بسیار موثر باشد , اما شما باید در زمانی که ادعاهای خود را به منظور عدم اجرای به مشکلات قانونی قرار می‌دهید , بسیار مراقب باشید .
تبلیغات احساسی : اگر تبلیغات اطلاع‌رسانی براساس عوامل منطقی بیشتر باشد , تبلیغات هیجانی به دنبال دریافت واکنش احساسی است . این امر می‌تواند در تاثیرگذاری بر تصمیمات خرید بسیار موثر باشد , زیرا می‌دانیم که این تصمیمات یک جز ناخودآگاه قوی دارند که براساس احساس مردم درباره یک محصول یا سرویس است .

استراتژی کشیدن تبلیغات

کشیدن تبلیغات این استراتژی تبلیغاتی نوعی برند است که در حال حاضر به خوبی شناخته‌شده و در بازار قرار دارد . به جای دنبال کردن مشتریان , هدف این استراتژی حفظ برند در ذهن مصرف‌کننده و سوق دادن مردم به سمت آن است . تمرکز آن بر شناسایی برند و وفاداری بلندمدت است .

استراتژی هل دادن تبلیغات

تبلیغات هل دادن این استراتژی تبلیغاتی برای محصولات یا خدمات جدید مناسب‌تر است , زیرا به دنبال ایجاد چیزی در میان مصرف کنندگان است تا وضعیت را به خوبی تثبیت کرده و تولید کند .
استراتژی هل دادن می‌تواند از کانال‌های مختلف , از رسانه‌های سنتی گرفته تا تبلیغات اجتماعی استفاده کند . در بسیاری از موارد , با استراتژی‌های قیمت‌گذاری دست به دست می‌شود . برای مثال , ارائه قیمت‌های ارزان‌تر برای تولید انبوه بحرانی اولیه مصرف کنندگان .
همچنین برای تبلیغات هل دادن به دست با بازاریابی محتوایی نیز رایج است , به طوری که یک برند جدید می‌تواند به عنوان یک متخصص در بخش خود , زود اختیار و موقعیت خود را تعیین کند .

استراتژی تبلیغات ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یک استراتژی تبلیغاتی است که در طول سال‌ها اثربخشی خود را از دست نداده است, اما بارها و بارها خود را دوباره اختراع کرده‌است . براساس برخی مطالعات , roi این کانال برای هر دلار سرمایه‌گذاری شده نزدیک به ۴۰ دلار است .
علاوه بر roi تماشایی , مزیت بزرگ دیگر بازاریابی ایمیلی این است که می‌تواند با همه انواع موقعیت‌ها , برندها , و مبارزات , از اولین مراحل تولید سرب گرفته تا وفاداری بلندمدت سازگار شود . تعجبی ندارد که این یکی از استراتژی‌های تبلیغاتی ارجح برای برندها است .

استراتژی تبلیغات پرداخت کلیک

تبلیغات پرداخت‌شده بر روی موتورهای جستجو مانند گوگل ( sem ) شامل تبلیغات موقعیت یابی هدفمند به کلمات کلیدی خاص است. به این ترتیب , زمانی که کاربر به دنبال عبارت مربوط به برند خود است , تبلیغ شما می‌تواند در موقعیت برجسته‌ای در میان نتایج ظاهر شود .
sem یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌های تبلیغاتی در محیط دیجیتال است , زیرا به شما این امکان را می‌دهد که مستقیما ً کاربران را با قصد خرید بالا براساس جستجوهای آن‌ها هدف قرار دهید . علاوه بر این , این یک استراتژی بسیار متنوع است , زیرا به شما اجازه می‌دهد در مراحل مختلف فرآیند خرید به مخاطبان بسیار متفاوتی برسید .

استراتژی تبلیغات شبکه های اجتماعی

این استراتژی تبلیغاتی شامل استفاده از سکوهای تبلیغاتی بر روی شبکه‌های اجتماعی برای درج آگهی در آن‌ها است, که معمولا ً از طریق یک مدل pay - per - کلیک می‌شود.
چیزی که این کار را به خوبی انجام می‌دهد احتمالات بزرگ هدف‌گیری است . به خاطر داشته باشید که شبکه‌های اجتماعی به حجم زیادی از داده‌ها در مورد کاربران خود دسترسی دارند , بنابراین می‌توانید براساس فاکتورهایی از قبیل وضعیت زندگی یا علایق آن‌ها , مخاطبان بسیار خاص خود را تقسیم کنید .
علاوه بر این , شما می‌توانید از این پلت فرم برای تماس با کاربرانی استفاده کنید که از قبل برند ما را می‌شناسند ( با وارد کردن پایگاه‌های داده ما یا نصب یک پیکسل داده ) و برای ایجاد مخاطبان مشابه با بازدیدکنندگان , مشتریان یا مشتریان خود را هدف قرار دهید تا ما به احتمال زیاد کاربران را هدف قرار دهیم .

استراتژی تبلیغات بومی

تبلیغات بومی , قالبی است که شامل قرار دادن محتوای پرداخت‌شده در رسانه است که به شکل و کارکرد به محیطی که در آن ظاهر می‌شود , سازگار می‌شود . اگرچه باید به وضوح به عنوان تبلیغات شناخته شود , اما با محتوای آن به روش بسیار کمتری نسبت به سایر قالب‌ها ( مانند banners ) ادغام می‌شود . همچنین محتوای ارزشمندی را برای کاربران فراهم می‌کند که باعث می‌شود آن‌ها داوطلبانه آن را مصرف کنند .

استراتژی تبلیغات را در 6 گام بیاموزید

اگر می‌خواهید مشتریان شما محصول خود را بر روی محصول رقبای خود انتخاب کنند , باید به روش درست به مشتریان خود برسید و در مورد محصول خود آگاهی ایجاد کنید . شما به استراتژی درست تبلیغات نیاز دارید تا مشتریان خود را از حضور محصول و آنچه که باید ارائه دهید آگاه کنید . یک استراتژی تبلیغاتی نقش مهمی در افزایش فروش شما با متقاعد کردن مشتریان برای خرید محصول شما دارد . بنابراین , یادگیری مفهوم استراتژی تبلیغات ضروری است .
در این مقاله درباره استراتژی تبلیغات , تعریف استراتژی تبلیغات , چگونگی ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی , انواع استراتژی‌های تبلیغاتی یاد می‌گیرید .

یک استراتژی تبلیغاتی می‌تواند به عنوان یک گام با طرح قدم برای رسیدن به مشتریان و متقاعد کردن آن‌ها برای خرید محصولات شما تعریف شود . یک استراتژی تبلیغاتی خوب نه تنها منافع محصول شما را منتقل می‌کند بلکه مشتریان شما را ترغیب می‌کند محصول خود را بر روی نتایج رقبا انتخاب کنند .

استراتژی تبلیغاتی چیست

تبلیغات روشی برای ترویج محصول یا سرویس شما است . هدف از تبلیغات رسیدن به افرادی است که مایل به پرداخت پول برای خرید محصول و سرویس شما هستند . و یک استراتژی یک برنامه گام‌به‌گام برای متقاعد کردن مشتریان برای انتخاب محصول و سرویس تان بر روی محصول یا خدمات رقبای شماست .
یک استراتژی تبلیغاتی موثر بیش‌ترین بازده سرمایه‌گذاری را به شما می‌دهد . بنابراین , انتخاب استراتژی تبلیغاتی مناسب برای ترویج محصولات و خدمات شما ضروری است . استراتژی تبلیغاتی که در گذشته برای شما کار می‌کرد , در حال حاضر مجبور نیست برای شما کار کند , زیرا مردم تغییرات ادراک خود را تغییر می‌دهند که موجب تغییر در نیاز می‌شود .

ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی یک فرآیند خلاقانه است . شما باید کسب‌وکار خود و مخاطب هدف خود را درک کنید تا یک استراتژی تبلیغاتی موثر برای فروش محصول خود ایجاد کنید . در این بخش درباره مراحلی که باید برای ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی  برای کسب‌وکار خود دنبال کنید , می‌آموزید .

اولین گام استراتژی تبلیغاتی

اولین گام , تعیین هدف تبلیغات است . اهداف مختلفی وجود دارد که شما می‌خواهید تبلیغ کنید . به عنوان مثال , برای افزایش فروش , برای تبلیغ محصول تازه راه‌اندازی شده خود , برای جلب توجه مردم به وب سایت , به منظور آگاه کردن مردم از مزایای محصول .
داشتن وضوحی از هدف تبلیغات گامی به جلو در جهت ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی موثر است . می‌توانید پلت فرم‌های رسانه‌ای را انتخاب کنید که می‌خواهید محصول و خدمات خود را تبلیغ کنید و همچنین می‌توانید تصمیم بگیرید که چقدر می‌خواهید در تبلیغات تبلیغاتی خود خرج کنید .

استراتژی تبلیغات:گام دوم

دومین و حتی گام حیاتی در ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی موثر , تعیین مخاطب است که می‌خواهید با استفاده از استراتژی تبلیغاتی شما هدف قرار گیرند . شناخت مخاطبین که می‌خواهید بر روی آن تمرکز کنید , استراتژی تبلیغاتی شما را موثرتر می‌کند . شما راضی می‌شوید که توجه مخاطبین هدف خود را جلب کنید .
تعیین مخاطب هدف به اندازه به نظر آسان نیست . این یک فرآیند پیچیده برای شناسایی مخاطب هدف است . مشتری هدف شما شخصی است که نهایتا ً محصول شما را خواهد خرید . شما می‌توانید مخاطبین هدف خود را با ایجاد یک پروفایل از مشتری که محصول شما را خواهد خرید مشخص کنید . سپس , باید تاثیر مردم پیرامون مشتری هدف , مانند اعضای خانواده , همکاران , دوستان و غیره را ارزیابی کنید .
چه کسی بر تصمیم مشتری هدف شما تاثیر خواهد گذاشت . به عنوان مثال , اگر شما در کسب‌وکار فروش ماشین‌ها هستید , پس مخاطب هدف شما افراد با درآمد منظم خواهد بود . افرادی که شغل ثابت دارند و یا کسب‌وکار موفقی دارند . تصمیم این افراد تحت‌تاثیر افرادی خواهد بود که با آن‌ها, دوستان , فرزندان و همسر خود کار می‌کنند . بنابراین , اطمینان حاصل کنید که زمانی که یک استراتژی تبلیغاتی ایجاد می‌کنید , فراموش نکنید که این گروه از افراد را هدف قرار دهید .

استراتژی تبلیغات:گام سوم

گام مهم بعدی تعیین بودجه کمپین تبلیغاتی شماست . پیش از تصمیم‌گیری در مورد استراتژی تبلیغاتی , تصمیم‌گیری درباره بودجه تبلیغاتی ضروری است . استراتژی‌های شما بی‌اثر خواهند بود اگر با بودجه شما مطابقت نداشته باشد .
گاهی اوقات اگر استراتژی درست متناسب با بودجه خود را انتخاب کنید , تبلیغات با بودجه کم می‌تواند برای کسب‌وکار شما شگفتی ایجاد کند.

گام چهارم استراتژی تبلیغات

۴. انتخاب رسانه برای تبلیغات و تصمیم‌گیری در مورد زمانبندی
زمانی که محصول و مخاطبین هدف خود را تعیین کردید , قدم بعدی که برای گرفتن آن لازم است انتخاب نوع رسانه‌ای است که می‌خواهید برای رسیدن به مخاطبین خود استفاده کنید . رسانه‌های تبلیغاتی زیادی مانند
رسانه‌های چاپی - روزنامه‌ها , مجلات , نشریات , پوسترها , پرچم‌ها و غیره
۲. رسانه‌های دیجیتال - تبلیغات وب سایت , تبلیغات رسانه‌های اجتماعی , وب سایت جهانی , تبلیغات ایمیلی , تبلیغات یوتیوب , تبلیغات تلویزیونی .
۳. نامه‌های مستقیم
۴. کلمه دهان
تبلیغات در فضای باز - بیلبورد , تبلیغات در حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس‌های عمومی و تاکسی .
۶. نمایش‌های تجاری
۷. تبلیغات رادیویی
تمام این واسطه‌های تبلیغاتی مزایا و معایب خود را دارند . شما می‌توانید یک یا چند رسانه تبلیغاتی برای اجرای استراتژی خود انتخاب کنید . برای مثال , اگر مخاطب هدف شما افراد مسن‌تر از رسانه تبلیغاتی مانند تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات روزنامه باشد , انتخاب مناسب رسانه برای تبلیغ محصول شما خواهد بود .
از سوی دیگر , اگر شما جوانان را هدف قرار می‌دهید , پس برای رسیدن به آن‌ها باید تبلیغات رسانه‌های اجتماعی , تبلیغات یوتیوب و وب جهانی را انتخاب کنید . چون امروزه بیشتر جوانان وقت خود را بر روی این سکوها سپری می‌کنند و زمان کمتری را صرف تماشای تلویزیون یا خواندن روزنامه می‌کنند .
بنابراین , رسانه تبلیغاتی مناسب می‌تواند به افزایش بازده سرمایه‌گذاری در استراتژی تبلیغاتی شما کمک کند .

استراتژی تبلیغات:گام پنجم

گام بعدی , اجرای استراتژی تبلیغاتی شماست . اجرای استراتژی‌های تبلیغاتی به عنوان یک کمپین تبلیغاتی شناخته می‌شود . یک کمپین تبلیغاتی مفهومی متفاوت از یک استراتژی تبلیغاتی است , اما یک استراتژی تبلیغاتی به عنوان راهنمایی برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی استفاده می‌شود . چون دستیابی به ثبات هیات‌مدیره بسیار مهم است . هر چیزی که بخشی از تبلیغات شما باشد مانند موسیقی , اثر هنری , تصاویر باید همان طور باشد که در استراتژی تبلیغاتی تصمیم‌گیری می‌شود . زمانی که محصول خود را از طریق چندین رسانه تبلیغاتی تبلیغ می‌کنید , دستیابی به ثبات ضروری است . دقت کنید که از یک شعار , تصویر و یا یک مسیر موسیقی استفاده کنید که انسجام تبلیغات شما را بر روی سکوهای تبلیغاتی مختلف ایجاد می‌کند .

گام ششم استراتژی تبلیغات

 سنجش اثربخشی تبلیغات
گام آخر , سنجش اثربخشی استراتژی تبلیغاتی شما است . چه استراتژی تبلیغاتی شما موفق باشد یا خیر , بستگی به بازگشت سرمایه گزاری شما دارد که با اجرای یک استراتژی تبلیغاتی به دست می‌آورید .
بررسی کنید که آیا هدف شما برآورده شده‌است یا خیر . به عنوان مثال , اگر قصد دارید فروش را افزایش دهید , بررسی کنید که استراتژی تبلیغاتی شما در دستیابی به تعداد مورد نظر موفق بوده‌است .

استراتژی تبلیغات فصلی

این نوع استراتژی تبلیغاتی برای تبلیغات محصولات فصلی یا تبلیغات کسب‌وکار یا محصولات شما در طول یک فصل خاص استفاده می‌شود . چندین شرکت بزرگ به این استراتژی تبلیغاتی قسم می‌خورند و محصولات خود را درست قبل از آغاز فصل و طی فصل تبلیغ می‌کنند . این استراتژی تبلیغاتی ثابت می‌کند که مفید است چون بازده بالایی در سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند . از آنجا که شرکت‌ها پول خود را صرف تبلیغات می‌کنند , زمانی که به جای هدر دادن پول در تبلیغات در طول سال , به محصولات خود در بازار نیاز است .
برای مثال , در طی جشنواره‌های مهم مانند Diwali , Dussehra , کریسمس , شرکت‌هایی مانند آمازون و Flipkart , تبلیغات سنگین , که منجر به تولید درآمد میلیون‌ها میلیون ها شرکت می‌شود . تبلیغات فصلی نه تنها توسط شرکت‌های بزرگ پذیرفته می‌شود , بلکه عموما ً توسط شرکت‌های کوچک برای جذب مشتریان استفاده می‌شود .

استراتژی تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات رسانه‌ای اجتماعی یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌های تبلیغاتی است که توسط شرکت‌ها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود و در تماس با مشتریان شان استفاده می‌شود . شرکت‌هایی که رسانه‌های اجتماعی خود را در بس‌ترهای رسانه‌های اجتماعی مختلف مانند فیسبوک , اینستاگرام و غیره ایجاد می‌کنند و اطلاعات درباره کسب‌وکار خود را در این بس‌ترها به اشتراک می‌گذارند. مردم نه تنها می‌توانند محصولات و خدمات ارائه‌شده توسط شرکت‌ها را بیاموزند , بلکه می‌توانند از طریق این بس‌ترها با بازارهای تعاملی ارتباط برقرار کنند .
شرکت‌ها کمپین ‌های تبلیغاتی خود را بر روی این platforms اجرا می‌کنند و همچنین به شخصیت‌های رسانه‌ای اجتماعی کمک می‌کنند تا محصولاتشان را ارتقا دهند. به عنوان مثال , شرکت Olay با کمک رسانه‌های اجتماعی , influencers و شرکت‌های تلفن همراه مانند Redmi و Oppo , از آخرین مدل‌های تلفن همراه خود بر روی دسته رسانه‌ای اجتماعی خود و حتی با کمک رسانه‌های اجتماعی , حمایت می‌کنند .
وب سایت‌های ارتباط جمعی اولین انتخاب تبلیغات هر دو نمونه کوچک و بزرگ شده‌اند . لازم نیست که کسب و کارها میلیون‌ها دلار را صرف تبلیغات با استفاده از استراتژی‌های تبلیغاتی رسانه‌های اجتماعی کنند , مانند این که در هنگام تبلیغ تجارت خود بر روی سایر سکوهای تبلیغاتی , باید پرداخت کنند .
علاوه بر این, با استفاده از تبلیغات رسانه‌های اجتماعی , آن‌ها می‌توانند در مورد واکنش مردم به کمپین تبلیغاتی خود یاد بگیرند و می‌توانند تغییرات را در هر واکنش نشان دهند .

 

جام ارژنگ : مجری تبلیغات

پشتیبانی فقط از طریق ایمیل انجام میشود

jamarzhang2@gmail.com

مشتریان گرامی بعلت عدم دسترسی به واتساپ پیام خود را به ایمیل زیر بفرستند. jamarzhang2@gmail.com

..پشتیبانی آنلاین
Close and go back to page