• مجری گوگل
  • مجری تبلیغات گوگل

فهرست مطلب

تجارت دیجیتال چیست؟تجارت دیجیتال کدامست

تجارت دیجیتال به چه معناست؟ابزار تجارت دیجیتال کدامند؟آیا تجارت دیجیال همان بازاریابی آنلاین است؟تجارت دیجیتال را بیاموزیم.

کلیدواژه های این مطلب :تجارت دیجیتال,مفهوم تجارت دیجیتال,عناصر تجارت دیجیتال,آموزش تجارت دیجیتال,سایت تجارت دیجیتال,ارزهای تجارت دیجیتال,مجله تجارت دیجیتال,کمپین تجارت دیجیتال,ساختار تجارت دیجیتال,راهکار تجارت دیجیتال.

تجارت دیجیتال به استفاده از فن‌آوری‌های دیجیتال و منابع برای عملیات کسب‌وکار روزانه , توسعه درآمد و عملکرد و ارائه تجربیات مثبت شخصی به مشتریان اشاره دارد
در کسب‌وکار دیجیتال , تکنولوژی‌های دیجیتال در تمامی حوزه‌های کسب‌وکار , برای بهینه‌سازی فرآیندهای داخلی و خارجی و فعالیت‌های تجاری به کار گرفته می‌شوند .

تجارت دیجیتال که بازاریابی آنلاین نیز نامیده می‌شود , به تمام تلاش‌های بازاریابی اشاره دارد که در اینترنت رخ می‌دهد . کسب و کارها از کانال‌های دیجیتال مانند موتورهای جستجو , رسانه‌های اجتماعی , ایمیل و دیگر وب سایت‌ها برای ارتباط با مشتریان فعلی و آتی استفاده می‌کنند. این شامل ارتباط از طریق متن یا پیام‌های چندرسانه‌ای نیز می‌شود.
یک بازاریابان ورودی فصلی ممکن است بگویند که بازاریابی ورودی و بازاریابی دیجیتال عملا ً یک چیز هستند .

تجارت و کسب و کار دیجیتال چیست ? این یکی از متداول‌ترین سوالات در اینترنت است . دیجیتالی سازی به معنای تبدیل هر کسب‌وکار به یک کسب‌وکار دیجیتال با استفاده از فن‌آوری‌های دیجیتال است. هدف اصلی تجارت دیجیتال تولید درآمد بالاتر و ایجاد فرصت‌های جدید ارزش افزوده است . در حال حاضر , بسیاری از شرکت‌ها در فرآیند دیجیتالی سازی هستند . کسب و کاره‌ای برتر این تکنیک را انجام داده‌اند و در رضایت اقتصادی , مالی و مشتری بسیار موفق هستند .
حفظ آخرین به روز رسانی ‌ها و حقایق مربوط به دیجیتالی بودن برای هر کسی که بخواهد کسب‌وکار خود را آغاز کند یا کسب‌وکار خود را به دیجیتال تغییر دهد , بسیار مهم است . برخی از محبوب‌ترین تکنولوژی‌های دیجیتال عبارتند از هوش مصنوعی , یادگیری ماشین , واقعیت مجازی و واقعیت تقویت‌شده , اتوماسیون فرآیند رباتیک , محاسبات کوانتومی , محاسبات لبه , Blockchain , ۵ g , اینترنت اشیا ( IoT ) و غیره .
بیش از ۲ میلیارد وب سایت در جهان وجود دارد . اینترنت چیز بزرگی است , بنابراین اندازه‌گیری اندازه واقعی آن آسان نیست . با این حال , غول‌های IT , یعنی مایکروسافت , آمازون , گوگل و فیس بوک به تنهایی , را ذخیره می‌کنند . 5 میلیون ترابایت داده .
در این مقاله اطلاع‌رسانی , اجازه دهید ببینیم کسب‌وکار دیجیتال چیست و درباره همه چیز مرتبط با آن و فرآیند دیجیتالی سازی بحث کنیم .

یک نمونه از تجارت دیجیتال

یک نمونه از یک کسب‌وکار و تجارت دیجیتال , آمازون است . آمازون به عنوان یک کتاب‌فروشی آنلاین آغاز شده‌است , اما از آن زمان به یک پلتفرم تجارت الکترونیک قدرتمند تبدیل شده‌است . آمازون از تکنولوژی دیجیتال برای اتصال خریداران و فروشندگان و تسهیل معاملات استفاده می‌کند . یک مثال دیگر از یک کسب‌وکار دیجیتال , فوق‌العاده است .

خودکار سازی در تجارت دیجیتال

خودکارسازی فرآیندهای دستی تاثیر زیادی دارد . برای مثال تصور کنید که شما بخش مونتاژ را در داخل صنعت خود خودکار کرده‌اید . اکنون , حداقل نیاز به نیروی کار دستی برای کار در آن بخش خاص وجود ندارد زیرا هر چیزی با کمک روبات‌ها انجام خواهد شد . بنابراین , تنها اشتباه‌ات حداقلی وجود خواهد داشت . علاوه بر آن , فرآیند نیز سریع‌تر است .

صرفه جویی در تجارت دیجیتال

اهداف اصلی هر کسب‌وکار صرفه‌جویی در زمان و پول است . انجام فرایندها و کارهای دستی بسیار زمان‌بر و به‌نسبت کندتر از تکنیک‌های خودکار است . علاوه بر این , شما باید به صورت ماهانه یا ساعتی به کارگران پرداخت کنید که شامل پول زیادی می‌شود .
ثابت شده‌است که فرآیندهای ناکارآمد می‌توانند شرکت‌ها را تا ۲۵ درصد از درآمد خود هزینه کنند . زمانی که فرآیندها به‌صورت دستی انجام می‌شوند , احتمال اشتباه‌ات بیشتری وجود دارد . در چنین مواردی , تجارت دیجیتال سازمان کارآمدتر و کم‌هزینه‌تر خواهد بود .
یک واقعیت جالب در مورد دیجیتالی کردن این است که می‌تواند تا ۹۰ درصد از هزینه‌های عملیاتی شرکت‌ها را پس‌انداز کند.

بازاریابی دیجیتال چگونه کار میکند؟

در این مرحله , بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارتان و آگاهی از برند حیاتی است . به نظر می‌رسد که هر برند دیگری یک وب سایت دارد , و اگر آن‌ها فعال نباشند , حداقل حضور رسانه‌های اجتماعی یا استراتژی تبلیغ دیجیتال دارند . محتوای دیجیتال و بازاریابی چنان رایج است که مصرف کنندگان اکنون انتظار دارند و به آن به عنوان راهی برای یادگیری در مورد برندها هستند . از آنجا که بازاریابی دیجیتال امکانات زیادی دارد , شما می‌توانید با انواع تاکتیک‌های بازاریابی در یک بودجه خلاقانه و خلاقانه شوید .
در مجموع , بازاریابی دیجیتال با استفاده از تکنیک‌های متعدد دیجیتال و کانال‌هایی برای ارتباط با مشتریان تعریف می‌شود که در آن‌ها بیشتر اوقات خود را به صورت آنلاین سپری می‌کنند . بهترین بازاریابان دیجیتال تصویری روشن از این دارند که چگونه هر کمپین بازاریابی دیجیتال از اهداف فراگیر خود پشتیبانی می‌کند . و بسته به اهداف استراتژی بازاریابی آن‌ها , بازاریاب‌ها می‌توانند از طریق کانال‌های آزاد و آزاد در اختیار خود از یک کمپین بزرگ‌تر حمایت کنند .

برای مثال , یک بازاریاب محتوای می‌تواند مجموعه‌ای از پسته‌ای بلاگ را ایجاد کند که منجر به کتاب الکترونیکی شود . یک بازاریاب وب سایت‌های ارتباط جمعی ممکن است به ترویج این وبلاگ‌ها از طریق حساب پرداختی و organic در حساب‌های وب سایت‌های ارتباط جمعی تجارت دیجیتال کمک کند , و بازاریابان ایمیل می‌توانند یک کمپین ایمیل برای ارسال افرادی که کتاب الکترونیکی را دانلود کنند , راه‌اندازی کنند . در عرض یک دقیقه بیشتر در مورد این بازاریاب‌های تخصصی صحبت خواهیم کرد .

بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا به مخاطبین بیشتری نسبت به روش‌های سنتی برسید و چشم اندازه‌ای را که به احتمال زیاد محصول یا سرویس شما را می‌خرند , هدف قرار دهید . علاوه بر این , تجارت دیجیتال اغلب مقرون‌به‌صرفه‌تر از تبلیغات سنتی است و به شما این امکان را می‌دهد که موفقیت را براساس یک پایه و محور روزانه اندازه‌گیری کنید .

اگر یک آگهی در تلویزیون , در یک مجله و یا در یک بیلبورد انجام دهید , کنترل محدودی بر روی چه کسی آگهی را می‌بینید . البته , شما می‌توانید برخی از جمعیت‌شناسی را اندازه‌گیری کنید - از جمله خوانندگان معمولی مجلات یا جمعیت شناختی یک محله خاص - هنوز هم تا حد زیادی در تاریکی عکس می‌گیرد .
بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد تا مخاطبان بسیار خاص خود را با پیام‌های بازاریابی شخصی و تبدیل بالا شناسایی و هدف قرار دهید .
برای مثال , ممکن است از رسانه‌های اجتماعی برای نشان دادن آگهی به یک مخاطب خاص براساس متغیرهایی مانند سن , جنسیت , محل , علایق , شبکه‌ها یا رفتارها استفاده کنید . متناوبا , ممکن است از استراتژی‌های سئو برای خدمت به کاربرانی استفاده کنید که به دنبال کلمات کلیدی خاص مربوط به محصول , خدمت یا صنعت هستند .
در نهایت بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا تحقیق لازم را برای شناسایی خریداران و اصلاح استراتژی خود برای اطمینان از اینکه به احتمال زیاد به آینده نزدیک شوید , انجام دهید .

بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا عملکرد کمپین روز به روز را پی‌گیری کنید, بنابراین شما می‌دانید که کدام کانال‌ها خوب کار می‌کنند و به شما کمک می‌کنند بودجه کمپین خود را برای سرمایه بالا بهینه کنید . همین امر را نمی ‌توان برای اشکال سنتی تبلیغات گفت . مهم نیست که بیلبورد چطور عمل می‌کند - این کار هنوز هم هزینه دارد , حتی اگر این کار را انجام ندهد .
به علاوه با بازاریابی دیجیتال , شما کنترل کامل را در جایی که می‌خواهید پول خود را خرج کنید , دارید . شاید شما در طراحی نرم‌افزار برای ایجاد محتوای اینستاگرام بالا پول خرج می‌کنید تا اینکه برای کمپین PPC پول بپردازید . یک استراتژی بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که به طور مداوم به طور مداوم و اطمینان حاصل کنید که هرگز پولی را که میتوان به خوبی انجام می‌دهند هدر ندهید .
بازاریابی دیجیتال با و بزرگ یک راه‌حل مقرون‌به‌صرفه و مقرون‌به‌صرفه است و فرصت‌های منحصر به فردی را برای اطمینان از اینکه شما بیش‌ترین انفجار را برای باک خود دارید , فراهم می‌کند .
به عنوان مثال , اگر شما برای یک کسب‌وکار کوچک با بودجه محدود کار می‌کنید , ممکن است تلاش کنید در رسانه‌های اجتماعی , وبلاگ نویسی , یا seo به سرمایه‌گذاری بپردازید که می‌تواند به شما یک roi عالی حتی با حداقل هزینه بدهد .

در حالی که تبلیغات سنتی می‌تواند برای اهداف خاص مفید باشد , بزرگ‌ترین محدودیت آن اندازه آن است . این یکی از بزرگ‌ترین مزایای بازاریابی دیجیتال است , چون می‌تواند به شما یک دیدگاه شروع به پایان از تمام معیارهایی که برای شرکت شما مهم هستند , شامل برداشت‌ها , سهام , دیدگاه‌ها , کلیک و زمان در صفحه بدهد .
برخلاف اغلب تلاش‌های بازاریابی برون‌خط , بازاریابی دیجیتال به بازاریابان اجازه می‌دهد تا نتایج دقیق را در زمان واقعی ببینند . اگر شما یک آگهی را در یک روزنامه قرار دهید , خواهید دانست که برآورد این که چند نفر به آن صفحه مراجعه کرده و به آن توجه کرده‌اند چقدر دشوار است . هیچ راه مطمئنی وجود ندارد که بداند آیا این آگهی مسئول هیچ گونه فروش بوده‌است یا خیر .
از سوی دیگر , با بازاریابی دیجیتال , می‌توانید بازگشت سرمایه را تقریبا ً هر جنبه از تلاش‌های بازاریابی خود اندازه بگیرید .


تجارت دیجیتال را بشناسیم 

تجارت دیجیتال عمدتا ً در زمینه تبدیل دیجیتال , بهینه‌سازی کلی کسب‌وکار , اختلال و هم‌گرایی / هم‌گرایی استفاده می‌شود . اما این خیلی بیشتر از آن است . همچنین در مورد تبدیل بازاریابی دیجیتال , تجارت اجتماعی و - همانطور که ما هرگز نمی‌توانیم عنصر انسانی را که در میان بهمن فن‌آوری‌های جدید نادیده گرفته می‌شود فراموش کنیم - افزایش انسان و به سادگی تجارت بین افراد با تکنولوژی به عنوان رابط / توانا .
بخش کلیدی IT تمامی اطلاعات است که به کار می‌رود , که نیازمند مدیریت جامع اطلاعات و رویکرد مدیریت داده و ایجاد ارزش برای خلق ارزش بیشتر در سرتاسر کل اکوسیستم است .

از آنجا که تکنولوژی‌های دیجیتال راه‌های جدیدی برای اتصال , هم‌کاری , انجام کسب‌وکار و ایجاد پل بین افراد ارائه می‌دهند , مرکز همه کارکردهای کسب‌وکار را لمس می‌کند و حتی راه‌هایی را که سازمان‌ها مدیریت می‌کنند , لمس می‌کند .
تکنولوژی‌های دیجیتال مدل‌های کسب‌وکار موجود را به چالش کشیده‌اند و به این کار ادامه می‌دهند . یکی از نیروهای محرکه اصلی آن ظرفیت نوآوری است و در تجارت دیجیتال آن نیز نقش دارد .

این تفاوت کلیدی بین مدل‌های کسب‌وکار سنتی و دیجیتال است . به عنوان مثال , فوق‌العاده باشید . Uber مثالی از یک کسب‌وکار دیجیتال موفق است که قادر به تبدیل صنعت تاکسی و ارائه خدمات کم‌هزینه به مصرف کنندگان در حین توسعه عملکرد و درآمد خود بود .
به طور سنتی , ارائه دهندگان تاکسی وسایل نقلیه‌ای را در اختیار داشتند که خدمات تاکسی را ناکارآمد و گران می‌کردند . برای مشتریان , زمان و مکان مهم‌ترین مشکلات یافتن یک تامین‌کننده تاکسی اقتصادی بودند .
Uber از فن‌آوری‌های دیجیتال و سیستم‌های اطلاعاتی مختلفی مانند ناوبری gps , الگوریتم‌های بزرگ داده و مکانیسم‌های پرداخت مطمئن استفاده می‌کند تا یک پلتفرم کسب‌وکار دیجیتال بسازد که رانندگان و مشتریان را از طریق گوشی‌های هوشمند به یکدیگر متصل می‌کند .
آن‌ها از هر جایی به هر جایی می‌روند و قیمت براساس تقاضای سواری و عرضه رانندگان تعیین می‌شود . مدل کسب‌وکار دیجیتال آن‌ها هزینه سفر را به صورت پویا با ارزیابی عرضه و تقاضا در زمان واقعی تغییر می‌دهد : " اگر تاکسی کمتری نسبت به مشتریان وجود داشته باشد و اگر تعادل به روش دیگر نوسان کند , ارزان‌تر است .

کسب‌وکار دیجیتال در حال تغییر روشی است که سازمان‌ها از آن استفاده می‌کنند و به فن‌آوری فکر می‌کنند , فن‌آوری را از یک بازیکن پشتیبان به یک بازیکن پیشرو در نوآوری , درآمد و رشد بازار منتقل می‌کنند.

 

 

جام ارژنگ : مجری تبلیغات

پشتیبانی فقط از طریق ایمیل انجام میشود

jamarzhang2@gmail.com

مشتریان گرامی بعلت عدم دسترسی به واتساپ پیام خود را به ایمیل زیر بفرستند. jamarzhang2@gmail.com

..پشتیبانی آنلاین
Close and go back to page