• مجری گوگل
  • مجری تبلیغات گوگل

Sitemaps برای سایت ها و موتورهای جستجو مهم هستند .

نقشه سایت یا sitemap یکی از اجزای موثر یک وب سایت برای معرفی به مونورهای جستجو است.نقشه سایت یا sitemap چیست؟

اجرای یک وب سایت امروزه نه تنها یک امر وقت گیر است بلکه یک امر پیچیده نیز هست . شما باید درباره آخرین استراتژی‌های غلبه بر رقابت شدید فکر کنید , چندین تن از محتوا را به صورت روزانه یا هفتگی از بین ببرید و هزاران استراتژی seo را اجرا کنید . Webmasters کار سختی برای انجام دادن دارند ; اطمینان از اینکه محتوای آن‌ها نمایه شده , رتبه‌بندی موتورهای جستجو بیشتر را درک کنند , کاربران اطلاعات مورد نیاز را در میان سایرین پیدا کنند . به همین دلیل است که بسیاری از دلایل دیگر که صاحبان وب سایت تشویق به ایجاد sitemaps برای اطلاع‌رسانی مستقیم گوگل درباره تغییرات مختلف وب سایت شده و اطمینان حاصل می‌کنند که محتوای جدید یا تغییریافته , سینه‌خیز و indexed شده‌است .
برخلاف گذشته که در آن تنها وب سایت‌های جدید به موتورهای جستجو فرستاده می‌شدند , چیزها از آن زمان تغییر کرده و به محتوای آن منتقل شده‌اند . برای مثال , گوگل هنوز از لینک‌های خارجی برای پیدا کردن محتوای جدید استفاده می‌کند , اما هر سایتی backlinks کافی ندارد . این باعث ایجاد یک الزام بنیادی می‌شود که تضمین می‌کند محتوا توسط موتورهای جستجو پیدا می‌شود . شما به راحتی می‌توانید این کار را با استفاده از یک خالق رایگان یا رایگان انجام دهید ; انتخاب‌های زیادی امروز موجود هستند .

مزیت اول sitemap

اصلاح محتوا : اگر به اصلاح محتوای سایت خود ادامه دهید , تنها می‌توانید در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید ; آن را برای نیازهای بازدید کنندگان جدید و مفید نگه دارید . اگر از یک سازنده sitemap استفاده کرده‌اید و یا به صورت دستی یک sitemap ایجاد کرده‌اید , گوگل هر وقت محتوای سایت شما تغییر کند , آگاه خواهد شد .

مزیت دوم sitemap

خزنده کارا : هر قطعه از محتویات روی یک سایت باید سینه‌خیز برود , که گاهی اوقات ممکن است طول بکشد یا هرگز . با یک sitemap , این وب سایت می‌تواند به طور موثر و موثر به طور موثر و موثر crawled .

مزیت سوم sitemap

طبقه‌بندی محتوا : Sitemaps اجازه می‌دهد صفحات وب را در دسته‌های مختلف قرار دهید و اولویت‌بندی کنید . این به این معنی است که صفحاتی که مهم‌ترین محتوای شما را حمل می‌کنند , سریع‌تر از صفحات با ارزش اولویت کم‌تر , سینه‌خیز و نمایه می‌شوند .

مزیت چهارم sitemap

کشف کنید : دلیل اصلی که شما وقت و پول را برای ایجاد محتوای جدید برای سایت خود سرمایه‌گذاری می‌کنید این است که انتظار دارید در وب سایت پیدا کنید . از یک creator برای تولید a استفاده کنید و سریعا ً کشف خواهید شد . به شدت برای وب سایت‌های جدید یا صفحات وب و دیگر تکه‌های محتوا توصیه می‌شود .

مزیت پنجم sitemap

ذخیره زمان : بعضی از اطلاعات باید زمانی تحویل داده شوند که هنوز تازه باشند, مانند آیتم‌های خبری . شما مجبور نیستید که منتظر بمانید و حدس بزنید که وقتی عنکبوت‌ها به وب سایت شما سفر می‌کنند . این بار خیلی برش داری .

مزیت ششم sitemap

خدمات رایگان : بهترین چیزها در زندگی در بخش‌های کوچک و رایگان هستند ! بله , ارسال sitemap به گوگل یک پنی نیست , فقط همین کار را بکنید !

مزیت هفتم sitemap

درباره بازدید کنندگان یاد بگیرید : می‌توانید با نظارت بر گزارش‌های شما, چیزهای زیادی یاد بگیرید . خطاها به گونه‌ای نمایش داده می‌شوند که بتوانید منابع ترافیک و حتی جستجوهای کلید واژه را اصلاح کنید . استفاده از این اطلاعات می‌تواند به شما در بهبود محتوای خود و جذب ترافیک بیشتر کمک کند .


نقشه سایت sitemap

نقشه سایت یا sitemap یک فایل است که صفحات , ویدیوها و پرونده‌های دیگر را در وب سایت شما , و همچنین روابط آن‌ها فهرست می‌کند. موتورهای جستجو ( مانند google , Duckduckgo , بینگ و دیگران ) از این فایل برای کمک به آن‌ها برای خزیدن موثرتر به سایت خود استفاده می‌کنند .
همانطور که این نام اشاره می‌کند , Sitemaps یک نقشه از وب سایت شما است که ساختار سایت شما , بخش‌های آن , و پیوندهایی که همه آن‌ها را در یک صفحه به هم متصل می‌کند را نمایش می‌دهد .

html Sitemap : کاربران نهایی با استفاده از یک Sitemap html کار می‌کنند . این کار باعث می‌شود که بازدید کنندگان از این محل به آسانی در این مکان حرکت کنند . مثال : GeeksforGeeks xml sitemap xml : An xml یک فهرست از همه نشانی‌های اینترنتی وب سایت شما در فرمت xml است . این یک نقشه راه برای موتور جستجو است تا به محتوای یک وب سایت برسد . مثال : GeeksforGeeks xml .
همچنین انواع مختلفی از این روش‌ها وجود دارد :
Sitemaps : آن‌ها به موتورهای جستجو برای پیدا کردن محتوای اخبار در یک وب سایت کمک می‌کنند . این sitemap به صاحبان سایت در حفظ کنترل بر روی اطلاعات فرستاده‌شده به موتورهای جستجو که در بخش خبری آورده شده‌اند , کمک می‌کند .
Sitemap تصویر : موتورهای جستجو از یک sitemap تصویر برای اسکن موثر و شاخص در یک وب سایت استفاده می‌کنند .
ویدئو Video : این sitemap به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد بیشتر در مورد ویدئوها یاد بگیرند که در وب سایت شما قرار دارند . برای یک ویدئو , می‌توانیم از MRSS feeds استفاده کنیم .
Sitemap موبایل : اگر نسخه ویژه موبایل وب سایت خود را با نشانی‌های اینترنتی مشخص , برای نسخه موبایل , به m.facebook.com بروید , و برای نسخه رومیزی , به facebook.com بروید , یک تلفن همراه تنها مورد نیاز است .

مزایای نقشه سایت sitemap

مزایای نقشه سایت sitemap :
رتبه seo : یک sitemap ساختاری مناسب می‌تواند تاثیر زیادی بر رتبه‌بندی وب سایت در موتورهای جستجو داشته باشد و تنها هدف اصلی یک sitemap است که باید در یک تحویل ساختار یافته سایت گنجانده شود : یک sitemap به موتورهای جستجو درباره کدام صفحات اطلاع می‌دهد .
به روز رسانی‌های ارتباطی : وقتی صفحه آخرین تغییر کرد , برای مثال , و اینکه آیا نسخه‌های زبانی متفاوتی از صفحه وجود دارد یا نه . فراداده‌ها , که اطلاعات دقیق موتورهای جستجو را در مورد یک صفحه , مانند آخرین باری که تغییر کرد , می‌دهد , می‌تواند در sitemaps گنجانده شود .
اهمیت محتوای رتبه : موتورهای جستجوی ایدز در تعیین اینکه کدام صفحات محتوای وب سایت شما برای خزیدن و شاخص است . A به موتور جستجو می‌گوید که کدام صفحات برای آن مهم هستند .
سینه‌خیز رفتن آسان‌تر : اگر یک sitemap ندارید , موتورهای جستجو باید به معماری سایت شما تکیه کنند تا به سایت شما سینه‌خیز بروند . در نتیجه , موتورهای جستجو اگر به درستی متصل نباشند , زمان بیشتری برای خزیدن در صفحه شما خواهند داشت . از آنجا که موتورهای جستجو اطلاعاتی را ندارند که باید وب سایت شما را به درستی نمایه کنند , این می‌تواند بر رتبه‌بندی شما تاثیر بگذارد .
ناوبری آسان : Sitemaps هدایت وب سایت شما را نه تنها برای crawlers وب موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کند بلکه می‌تواند لینک‌های مهم صفحه را برای کاربران نهایی فراهم کند .

معایب sitemap یا نقشه سایت

معایب sitemap
در حالی که شما هرگز به خاطر داشتن یک sitemap در وب سایت خود با موتورهای جستجو تنبیه نخواهید شد , می‌توانید به شرح زیر دچار مشکلاتی شوید :
ممکن است برای موتورهای جستجو مختلف , تغییر sitemap را تغییر دهید ( مانند google sitemaps ( xml based ) با sitemaps بصری استاندارد متفاوت باشد .
اگر وب سایت بسیار بزرگ باشد , sitemap ممکن است صفحات را از خزیدن و در حقیقت منحرف کند و در واقع ممکن است صفحات را از دست بدهد تا به وسیله crawlers های وب به دست فراموشی سپرده شود و همچنین ممکن است به روز رسانی ‌ها را از دست بدهد .
Sitemaps در صورتی که با استفاده از خدمات خودکار صفحات اداری را crawl که ممکن است نمی‌خواهید خود را به دست آورید و برای دفترچه راهنما , شما باید به روز رسانی به روز رسانی کنید .
هنگامی که sitemaps تولید شده از یک پایگاه‌داده , افتان و indexed می‌شوند , در آن لحظه منسوخ می‌شوند و در نتیجه به طور منظم به روز می‌شوند .


نقش sitemap در سئو

توجه به موتورهای جستجوی بزرگ دشوار است . یکی از راه‌های برقراری ارتباط با آن‌ها , فراهم کردن نقشه سایت یا sitemap است که crawlers را برای دیدن محتوای شما دعوت می‌کنند .
کسب و کارها بر موتورهای جستجو برای نوردهی آنلاین تکیه می‌کنند. بهینه‌سازی موتور جستجو مجموعه‌ای از استراتژی‌هایی است که کسب و کارها از آن برای افزایش مواجهه و دریافت محتوا , محصولات و خدمات خود در مقابل افراد و مشتریان بیشتر استفاده می‌کنند . اگر هر زمانی را صرف کار بر روی seo کرده‌اید , احتمالا ً یک چیز روشن است : آسان نیست .
اگر بتوانید گوشی را بردارید و با موتورهای جستجو تماس بگیرید , خوب نیست ? متاسفانه , وقتی شما می‌گویید " هی گوگل " , شانس این است که تنها توجه دستیار مجازی را بر روی گوشی هوشمند , گوینده تعاملی و یا لپ‌تاپ خود جلب کنید .
بنابراین , چگونه می‌توانید با موتورهای جستجو صحبت کنید ? خب , البته که کد وم شد ! به عنوان یک webmaster میتوانید robots.txt را صحبت کنید , می‌توانید داده‌های ساختار یافته صحبت کنید , و در نهایت می‌توانید با موتورهای جستجو sitemap صحبت کنید .

وقتی وارد یک مرکز خرید می‌شوید , یک نقشه از تمام فروشگاه‌هایی که می‌توانید آنجا پیدا کنید وجود دارد . وب سایت‌هایی که قبلا ً یک چیز مشابه داشتند - - یک صفحه html با مروری بر تمام صفحات سایت . کاربران زیاد از the استفاده نمی‌کردند , اما موتورهای جستجو استفاده می‌کردند !
یاهو , گوگل و مایکروسافت یک فرمت استاندارد sitemap ایجاد کردند که موتورهای جستجو می‌توانند برای شناسایی تمام صفحات یک وب سایت سینه‌خیز بروند . این استاندارد در sitemaps.org دقیق است , جایی که شما می‌توانید تمام مشخصات فنی فرمت فایل را پیدا کنید .
یک sitemap xml فایلی است که می‌توانید روی وب سایت خود قرار دهید تا نشانی اینترنتی تمام صفحات سایت را نشان دهید که باید با موتورهای جستجو نمایه شوند . این نوع از داده‌های ساختاریافته است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا ساختارهای وب سایت را بهتر درک کنند.
یک متغیر مهم که می‌توانید آن را برجسته کنید فرکانس تغییر sitemap برای یک صفحه است . این کار به عنوان یک دعوت برای موتورهای جستجو برای آمدن و بازدید مجدد صفحه در فرکانس نشان‌داده‌شده عمل می‌کند.
متغیر دیگر اولویت sitemap برای یک صفحه است . برای هر نشانی اینترنتی در sitemap , می‌توان اهمیت نسبی آن را به عنوان بخشی از ۱ نشان داد. شما احتمالا ً ۱ را برای صفحه اصلی خود قرار خواهید داد , که بالاترین اولویت را دارد , اما می‌توانید با قرار دادن ۰.۸ صفحه برای صفحات دسته , برای مثال , و چرا ۰.۵ صفحه تماس خود را نشان دهید که seo اهمیت کمی دارد .
لازم به ذکر است که ارائه اطلاعات از طریق یک sitemap تضمین نمی‌کند که از اطلاعات استفاده شود و یا به شاخص اعمال شود , اما شانس افزایش می‌یابد .

Sitemaps پرونده‌های xml هستند که می‌توانند در یک مرورگر بخوانند . آن‌ها اغلب در ریشه دامنه قرار می‌گیرند اما می‌توانند اسامی مختلفی داشته باشند . یک حدس خوب این است که فایل sitemap.xml نامیده می‌شود و در ریشه دامنه قرار می‌گیرد . سعی کنید وارد این آدرس در مرورگر خود با استفاده از دامنه خود شوید : https: / /www.domain.com / sitemap.xml.
یک حدس خوب دیگر اگر شما از wordpress استفاده می‌کنید , https: / /www.domain.com / wp-sitemap.xml, است چون sitemaps اکنون یک ویژگی یکپارچه از نسخه ۵ - ۵ است .
اما صبر کنید , اگر بدانید که sitemap کجاست , شانس دارید که یکی را داشته باشید ! Sitemaps فایل‌های ویژه تولید شده در تقاضا هستند .
اگر شخص دیگری روی سایت شما کار کرده و یک sitemap ایجاد کرده‌است , ممکن است بتوانید آن را از طریق accounts webmaster پیدا کنید . اگر به کنسول جستجوی گوگل بروید و روی Sitemaps در منوی کلیک کنید , نشانی اینترنتی sitemap را خواهید دید .

برای مکان‌های بزرگ‌تر , استفاده از ابزار seo برای انجام یک سایت پیش از ایجاد the می‌تواند مفید باشد . این به شما کمک می‌کند بفهمید که کدام صفحات indexed و صفحات aren't .
با ورود صفحات اصلی به the و به اشتراک گذاری آن با موتورهای جستجو , شما اطمینان حاصل می‌کنید که موانع فنی مانع از پیدا کردن و خزیدن صفحات آن صفحات نمی‌شوند . خوب است که در طرف امن باشیم .

سیستم‌های مدیریت محتوا و سازندگان فروشگاه اینترنتی برای تجارت الکترونیکی پیچیده‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند . آن‌ها می‌توانند به راحتی بیشتر از صفحات واقعی موجود در یک سایت , نشانی‌های اینترنتی بسیار بیشتری تولید کنند .
آن‌ها صفحات را با نیازهای کاربران و یا درخواست‌ها از طریق افزودن پارامترهایی به نشانی اینترنتی اصلی تطبیق می‌دهند . برای یک موتور جستجو , این نسخه دوم همان صفحه می‌تواند یک مساله محتوای تکراری ایجاد کند .
برای تعیین اینکه کدام یک از نشانی‌های اینترنتی نسخه استاندارد است , the می‌تواند به عنوان داور عمل کند , چون فقط نسخه اصلی صفحه را ارجاع می‌دهد .
به شما این امکان را می‌دهد که دستورالعمل‌هایی برای موتورهای جستجو فراهم کنید . این کار به شما این امکان را می‌دهد که به موتورهای جستجو در مورد وب سایت خود دستور دهید تا بتوانند ساختار و محتوای آن را بهتر درک کنند .

کی از مهم‌ترین اهداف seo فنی این است که اطمینان حاصل کند تمام صفحات مناسب توسط موتورهای جستجو نمایه شده و تمام صفحات اشتباه نیستند . بهترین اقدامات sitemap زیر به رسیدن به این هدف کمک خواهد کرد .
۱. داشتن یکی از اولین و مهم‌ترین بهترین روش‌ها این است که برای هر سایتی که بیش از یک مشت صفحه داشته باشد , a داشته باشید . این راهی برای کاهش ریسک مشکلات indexation برای وب سایت شما است .
wordpress اکنون به طور خودکار یک sitemap تولید می‌کند , و بسیاری دیگر از سیستم‌های مدیریت محتوا شامل ویژگی‌هایی برای تولید یکی در مطبوعات یک دکمه هستند .
همچنین متصل شونده‌ها یا ابزارهای خارجی زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند sitemap خود را تولید کنید . در موارد نادر سایت‌های پیچیده سفارشی , ممکن است نیاز باشد که سازندگان شما یکی را خلق کنند . اما در اغلب موارد , ابزارهای موجود می‌توانند به خوبی کار را انجام دهند .
۲. ایجاد sitemaps جداگانه در هر زبان ممکن است چندین sitemaps برای یک سایت ایجاد کند . این امر به ویژه برای وب سایت‌های چند زبانی مفید است . بهتر است یک practice برای هر زبان ارسال شود.
۳. sitemap را برای موتورهای جستجو ارسال کنید تا به طور خودکار به دنبال sitemaps نباشید مگر اینکه نشانی اینترنتی به آن‌ها داده باشید . بنابراین , زمانی که یک sitemap ایجاد کردید , باید آن را با موتورهای جستجو به اشتراک بگذارید . این کار از طریق کنسول جستجوی گوگل و ابزار Webmaster بینگ برای موتورهای اصلی جستجوی زبان انگلیسی انجام می‌شود. بیشتر موتورهای جستجو دیگر دارای قابلیت‌های مشابه هستند .
۴. به فرمت xml در کنسول جستجوی گوگل احترام بگذارید , اگر فرمت فایل درست نباشد به شما اطلاع داده خواهد شد . این روش باید xml اکید باشد که توسط پروتکل sitemaps.org نشان داده می‌شود . اگر فرمت اشتباه باشد , پرونده نادیده گرفته خواهد شد - - تمام آن چیزی که برای هیچ نتیجه‌ای کار نمی‌کند .

در اغلب موارد , شما بهبود سریع seo را تنها از اضافه کردن یک sitemap نخواهید دید . اما اگر مشکلاتی را ایجاد کردید , می‌تواند بخشی از راه‌حل باشد . و در اغلب موارد , این یک راه‌حل یک روزه است .
داشتن یک sitemap می‌تواند خزیدن وب سایت شما را بهبود بخشد و به تدریج رتبه‌بندی شما را بهبود بخشد . بسیاری از تکنیک‌های seo nudges کمی بهبود فراهم می‌کنند و سایت شما را کمی بیشتر هل می‌دهند . و بهترین بخش آن برای sitemaps این است که این تکنیک عاری از ریسک است و قطعا ً نمی‌تواند به سایت شما آسیب برساند .


نقشه سایت sitemap چیست 

یک Sitemap به بازدیدکنندگان وب سایت شما کمک می‌کند تا به وب سایت شما بروند . چیزی نیست جز راهنمایی که حاوی اطلاعاتی درباره صفحات وب سایت است . دلیل نگهداری همه آن‌ها در یک فایل " xml Sitemap " این است که به crawlers کمک می‌کند تا به جای جستجوی آن‌ها از طریق لینک‌های داخلی , تمام صفحات را در یک مکان پیدا کنند .
با یک sitemap می‌توانید مطمئن شوید که گوگل و دیگر موتورهای جستجو در مورد تمام محتویات وب سایت شما خواهند فهمید , چه آن را شاخص کنند و چه نباشند .

یک Sitemap نقش مهمی در seo دارد . bots های گوگل یا crawlers به صفحات شما از طریق ارتباط داخلی توجه نمی‌کنند و از این رو احتمال زیادی وجود دارد که اگر پیوند داخلی مناسب نباشد , صفحات مهم شما مشخص شوند .
شما نمی‌خواهید که صفحات شما از unindexed باقی بمانند . برای جلوگیری از این خطرات , ما توصیه می‌کنیم که Sitemap را همانطور که حاوی همه نشانی‌های اینترنتی یک وب سایت برای خزیدن است , کانفیگور کنید .

sitemap هدایت موتورهای جستجو را آسان‌تر می‌کند به خصوص اگر وب سایت شما بسیار بزرگ باشد . گوگل بات به احتمال زیاد به روز رسانی ‌های اخیر دست خواهد زد .
اگر سایت شما شامل یک آرشیو بزرگ از صفحات محتوی است که به درستی به هم مرتبط نیستند , می‌توانید از یک sitemap برای کمک به گوگل برای کشف محتوای خود استفاده کنید .

Sitemaps در صفحه نتایج موتور جستجو به خوبی شناخته شده‌است. sitemaps xml توسط همه موتورهای جستجوی محبوب شناسایی می‌شوند , که یک فایل را قادر به ارسال می‌کند ; و هر زمان که تغییراتی در سایت ایجاد می‌شود , فایل می‌تواند به سادگی به روز رسانی شود و در صورت نیاز .
با این حال , زمانی که سایت‌ها رتبه‌بندی نمی‌شوند - مردم تمایل دارند باور کنند که این نتیجه یک مساله با sitemap وب سایت آن‌ها است . این نادرست است چون sitemaps بر رتبه‌بندی واقعی صفحات وب شما تاثیر نمی‌گذارد , آن‌ها این کار را برای موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کنند تا وب سایت شما را سینه‌خیز ببرند که منجر به افزایش دید وب سایت شما در جستجوی می‌شود .
داشتن یک xml اکنون به یک ضرورت برای هر نوع کسب‌وکار تبدیل شده‌است . خوشبختانه , ایجاد و پیکربندی یک sitemap برای وب سایت شما که می‌توانید به موتورهای جستجو تسلیم شوید , نمی‌تواند ساده‌تر از آن باشد که به کمک رتبه‌بندی ریاضی باشد .


تقشه سایت یا sitemap چه تاثیری در رتبه دارد 

نقشه سایت یک عامل حیاتی در ایجاد یک وب سایت است . بدون آن , موتور جستجو و سفر کاربر شما از طریق وب سایت شما ممکن است با توقف ناخوشایند مواجه شود .
همانطور که از نامش پیداست , sitemaps یک نمایش بصری وب سایت است که به کاربران در چگونگی یافتن اطلاعات کمک می‌کند .
به عنوان یک ابزار مهم برای ساخت یک وب سایت کاربردی و کاربردی , a می‌تواند به کاربران اجازه دهد تا به جای دور شدن از دایره , به جای دور شدن از دایره , از آن‌ها استفاده کنند .
یک sitemap همچنین یک ویژگی حیاتی وب سایت شما برای اهداف بهینه‌سازی موتور جستجو است . این روش به موتورهای جستجو در ناوبری وب سایت‌ها کمک می‌کند .

مهم است که یک طراحی حرفه‌ای برای جذب مخاطب هدف داشته باشید . با این حال , اگر صفحات کلیدی شما پنهان بمانند بی‌فایده است . به عنوان یک راه‌حل , باید از یک sitemap استفاده کنید .
برای وب سایت‌های بزرگ‌تر , عاقلانه است که از یک ابزار seo برای انجام یک وب سایت خزیدن قبل از ایجاد یک sitemap استفاده کنیم. این می‌تواند به شما کمک کند صفحات نمایه شده و صفحاتی که نبودند را درک کنید .
با گنجاندن صفحات اولیه وب سایت تان در sitemap و به اشتراک گذاشتن آن‌ها با موتورهای جستجو , می‌توانید مطمئن شوید که موتورهای جستجو صفحات شما را پیدا کرده و crawl .

Sitemaps شبیه نقشه‌های وب سایت شما هستند . آن‌ها افرادی را راهنمایی می‌کنند که روی پروژه کار می‌کنند تا وب سایت شما را به طور موثر طراحی کنند .
با این حال , یک sitemap باید در قالب و یک مکان مرکزی نگهداری شود تا آن را در دسترس قرار دهد . همچنین به همه کمک می‌کند که بر روی پروژه کار کنند و وضعیت یا تغییرات ایجاد شده را بدانند .
در نتیجه , کار اضافی را ذخیره می‌کند و از اتلاف منابعی که در غیر این صورت مورد نیاز بوده‌اند , جلوگیری می‌کند .

ممکن است از یک sitemap برای تحلیل اینکه چگونه موتورهای جستجو به وب سایت شما می‌روند استفاده کنید . برای گرفتن تجزیه و تحلیل خزیدن از ابزار webmaster موتور جستجو استفاده کنید .
اگر یک موتور جستجو نتواند صفحه شما را crawl , چون فایل robots.txt از وب سایت شما آن را مسدود می‌کند , مشکل فنی را نشان می‌دهد , که می‌تواند برای کمک به بهبود یا تغییر آن صفحات مفید باشد .

در زمان تبدیل , بهتر است که حداقل چند قدم برای تغییر کاربر خود داشته باشید. علاوه بر این , هر چه گام‌های بیشتری بردارید , شانس بیشتری برای بازدید مجدد از وب سایت خود بدون تکمیل signup یا خرید آن‌ها خواهید داشت .
با یک sitemap می‌توانید مراحل لازم را تشخیص دهید و هر زمان که ممکن است این مراحل را ترکیب کنید . مانند فلوچارت ها , یک نمایش بصری می‌تواند به راحتی قیف شما را ساده کند .

انواع مختلفی از sitemaps وجود دارند که عبارتند از :
نمایه شده - این sitemap به صورت یک فهرست الفبایی یا فهرست بندی شده‌است .
دسته‌بندی کامل - بسیاری از صاحبان وب سایت این را ترجیح می‌دهند چون جستجو برای موضوعات در وب سایت آسان‌تر است و مقایسه آسان‌تر بین طبقات را ممکن می‌سازد .
Categorical محدود - همه لینک‌های فهرست‌شده در یک مقوله انتخابی را نمایش می‌دهد . The و قطعی نامحدود نیز مشابه هستند , به جز دومی که هر گره را در همه طبقات نمایان می‌کند . از طرف دیگر , تمرکز قبلی بر لینک‌ها تحت یک مقوله خاص برای دید کم‌تر و دید آسان‌تر متمرکز است .


نقشه سایت sitemap و سئو 

" کار خوب seo در طول زمان بهتر می‌شود . این فقط ترفندهای موتور را جستجو می‌کند که وقتی الگوریتم ‌های رتبه بندی تغییر می‌کنند , تغییر کند ."
بهینه‌سازی موتورهای جستجو و جستجو ( seo ) به دست آوردن تجربه جستجوی بهینه کاربران دست می‌دهد . به همین دلیل , شما تنها به یک شرکت متخصص در طراحی وب نیاز ندارید , بلکه یک متخصص نیز در مورد seo تخصص دارد . امروزه , seo به یک تکنیک قدرتمند و استراتژی برای رانندگی بیشتر به یک وب سایت ادامه می‌دهد .
با پیچیده‌تر شدن وب سایت‌ها , موتورهای جستجو به توسعه روش‌هایی برای اصلاح یک جست و جو برای ارائه تجربه بسیار رضایت‌بخش ادامه می‌دهند . یکی از این تکنیک‌ها استفاده از یک sitemap است . اگر می‌خواهید رتبه گوگل را کسب کنید , یک sitemap بسیار مهم است .

تعریف نقشه سایت

نقشه سایت یک سند xml است که لیستی از صفحات وب سایت شما را شامل می‌شود که موتورهای جستجو را به فهرست انتخاب کرده‌اید . اگر چه گوگل تصمیم به شاخص گذاری هر صفحه‌ای که فهرست شده‌است ندارد , اما به عنوان راهنمایی برای صفحات موجود در سایت شما عمل می‌کند . علاوه بر این, این فرآیند فرآیند صفحات نمایه‌سازی را به نسبت سریعتر می‌کند چون اطلاعات مربوط به هر صفحه ( تاریخ ایجاد , تاریخ تغییر , اهمیت نسبی به سایر صفحات سایت ) را به همراه دارد .

مزایای نقشه سایت چیست

مزایای Sitemap چیست؟
یکی از مزایای اصلی نقشه سایت این است که می‌تواند خزیدن سایت شما را بهبود بخشد . به ویژه اگر صفحات سایت شما به درستی با هم مرتبط باشند , می‌توانید تضمین کنید که crawlers وب گوگل تقریبا ً هر گوشه و شکاف سایت شما را کشف می‌کنند .
که یک یا چند وب سایت به طور قطع به ساختمان sitemap علاقه دارند . اما سوال اصلی این است که مزیت sitemap چیست .

نقشه سایت بسیار ارزشمند است

با این حال , در حالی که sitemaps علاوه بر یک وب سایت ارزشمند است , آن‌ها برای وب سایت‌هایی که مجموعه‌ای از معیارهای خاص را برآورده می‌کنند , بسیار مفیدتر هستند . براساس گزارش گوگل , معیارهایی که قرار است برای sitemaps مفید باشد این است که یک سایت باید جدید , بزرگ , پر از محتوایی باشد که به درستی با محتوای رسانه‌ای مرتبط نباشد و غنی از محتوای رسانه‌ای باشد . از معیارهای داده‌شده می ‌توان به راحتی نتیجه گرفت که اغلب وب سایت‌ها به یک وب سایت‌ها نیاز دارند .
اگرچه گوگل نمی‌تواند تضمین کند که bots طراحی‌شده آن would یک وب سایت را می‌خوانند . آن‌ها همچنین اعلام کرده‌اند که sitemap هیچ خطری برای مالکان سایت ایجاد نمی‌کند . برعکس , در واقع , تنها مزایایی که گوگل هرگز وب سایتی را برای داشتن a جریمه نمی‌کند . بنابراین , اگر می‌خواهید یک سایت خاص را رتبه‌بندی کنید , می‌توانید با اضافه کردن یک sitemap به وب سایت خود شروع کنید .

تفاوت اصلی بین html و xml به طور عمده نهفته در آن است که در درجه اول برای آن نوشته شده‌است . html برای انسان است در حالی که xml به دنبال موتورهای جستجو است . sitemaps html در پیدا کردن یک صفحه که دنبال آن‌ها می‌گردند به کاربران از دست رفته در وب سایت شما کمک خواهد کرد , در حالی که یک sitemap xml برای موتورهای جستجو نوشته شده‌است تا به راحتی تمام قطعات محوری اطلاعات را در مورد وب سایت شما به سادگی استخراج کند .

در یک حالت , اگر می‌خواهید تجربه کاربر خود را بهبود دهید , آنگاه یک sitemap html برای شما سودمند خواهد بود , زیرا در دراز مدت می‌تواند منجر به رتبه‌بندی بهتر سایت شود . علاوه بر این, یک وب سایت رسمی طراحی‌شده به طور ایده‌آل باید یک لینک anchor داشته باشد که به هر صفحه وب در یک وب سایت اشاره می‌کند . در نتیجه , کل سایت crawlable خواهد بود و نیازی به نیاز به xml ندارد .

بیشتر وب سایت‌ها مسایل تکراری تکراری و syndication دارند و یک راه عالی برای پرداختن به این موضوع استفاده از xml است . هیچ شکی وجود ندارد که وب سایت گوگل penalizes که محتوای آن را برای حذف سایت‌های spammy از صفحات نتایج جستجو تکرار می‌کند . بنابراین , مثال‌هایی از تکرار محتوا چیست ?
خوب , برخی سایت‌ها محتوای خیلی زیادی را منتشر می‌کنند و آن را در وب سایت‌های دیگر به صورت صنفی تشکیل می‌دهند . به غیر از آن , برخی از وب سایت‌ها حاوی مطالب blog بدون اجازه مولف هستند . این دو مثال از تکرار محتوا هستند که گوگل disallows و penalizes . با یک sitemap xml , گوگل می would که شما اولین و سازنده اصلی محتوای هستید , همانطور که زمانی که محتوای آن منتشر شد , به طور مداوم نشان می‌دهد .

به غیر از این که به گوگل بگویید که شما سازنده اصلی محتوا هستید , یک sitemap xml زمانی که وب سایت خود را با محتوای جدید به روز کردید , به گوگل هشدار می‌دهد . انتشار منظم محتوای کیفی منجر به بهبود رتبه‌بندی می‌شود . اگر گوگل به سرعت مطلع شود که شما یک محتوای خاص را ارسال کرده یا به روز کرده‌اید . به یاد داشته باشید , وقتی به seo رقابتی می‌رسد , محتوا کینگ است . جوایز گوگل و وب سایت‌های با ارزش بسیار با محتوای قانع‌کننده و quality .

بنابراین , شما جذابیت داشتن یک sitemap را در وب سایت خود دیدید و تصمیم گرفتید که یکی از آن‌ها را بسازید . چه طور این کار را می‌کنی ? یک sitemap , با درخشش آن , دقیقا ً نوع ساده‌ای از برنامه‌ریزی نیست . لجستیک ایجاد یک فرد ممکن است حتی شما را بترساند . با این حال , اجازه ندهید این امر شما را بترساند چون سیستم‌های مدیریت محتوا زیادی وجود دارند که می‌توانند خودکار تولید کنند . متصل شونده Yoast seo برای کاربران wordpress یک ژنراتور معمولی برای xml sitemaps است . با این حال , اگر از wordpress استفاده نکنید , هزاران ابزار رایگان وجود دارد - آنلاین که یک sitemap برای شما ایجاد می‌کند .

آموزش سئو توسط نیل پاتل

نیل پاتل متخصص معروف سئو مطالب مهمی در سایت خود در باره آمزش سئو و تکنیک های آن قرار داده است.

در این صفحه ترجمه مطلب راهنمای گام به گام سئو توسط نیل پاتل را قرار داده ایم.

می خوای همه چیز رو درباره سئو بدونی ؟ قبل از اینکه به شما یاد بدهم که چطور کار می‌کند و چگونه این کار را انجام دهید , بیایید ابتدا به تعریف سئو بپردازیم و سپس به نحوه کار سئو می‌پردازیم .

سئو چیست (نیل پاتل)

سئو مخفف بهینه‌سازی موتور جستجو است. سئو فرآیند برداشتن گام‌هایی برای کمک به وب سایت یا بخشی از رتبه محتوای بالاتر در گوگل است .
تفاوت کلیدی بین سئو و تبلیغات پرداخت‌شده این است که سئو شامل رتبه‌بندی " ارگانیک " است که به این معنی است که شما در آن فضا پول نمی‌دهید . برای ساده‌تر کردن آن , بهینه‌سازی موتور جستجو به معنای گرفتن یک قطعه از محتوای آنلاین و بهینه‌سازی آن است , بنابراین موتورهای جستجو مانند گوگل آن را به بالای صفحه نشان می‌دهند وقتی کسی دنبال چیزی می‌گردد .
از این طرف نگاش کن . وقتی کسی " lasagna گیاهی " را در گوگل تایپ می‌کند , به احتمال زیاد به دنبال دستور پخت , مواد اولیه و دستورالعمل در مورد چگونگی ساخت آن است . اگر مقاله‌ای در مورد درست کردن lasagna گیاهی بنویسید , می‌خواهید که مردم دستورالعمل شما را پیدا کنند . برای هر کسی که آن را پیدا کند , باید بالاتر از همه وب سایت‌های دیگر با دستور العمل‌های مربوط به lasagna گیاهی قرار دهید . کار آسانی نیست , اما این چیزی است که بازاریابی سئو در مورد آن است .

اجازه دهید آن را حتی بیشتر بشکنیم : اکثر جستجوهای آنلاین با یک موتور جستجو مانند گوگل آغاز می‌شوند . در واقع , ۷۵ درصد از این جستجوها در گوگل آغاز می‌شوند .
برای درک بهتر اینکه چطور می‌توانید محتوای خود را در موتورهای جستجو بالاتر رتبه‌بندی کنید , ابتدا باید بدانید که چگونه جستجو انجام می‌شود.
هدف نهایی این مقاله این است که به شما کمک کند که نکات و نکات جستجو را درک کنید تا بتوانید مقدار خود را در گوگل بالاتر ببرید و بیشتر در پست‌های خود چشم پیدا کنید .

سئو داخل صفحه و سئو خارج صفحه

زمانی که به سئو گسترده‌تر می‌رسد , دو مسیر به همان اندازه مهم وجود دارد : سئو در صفحه و سئو خارج صفحه .
سئو در صفحه در مورد محتوای ساخت برای بهبود رتبه‌بندی شماست . این موضوع برای گنجاندن کلمات کلیدی در صفحات و محتوای شما , نوشتن محتوای با کیفیت بالا به طور منظم , اطمینان از این که metatags و عناوین شما غنی از کلمات کلیدی و خوب نوشته شده در میان عوامل دیگر هستند , پایین می‌آید .
سئو خارج از صفحه , بهینه‌سازی است که خود وب سایت شما اتفاق می‌افتد , مانند کسب backlinks . این بخش از معادله شامل ایجاد روابط و ایجاد افراد محتوایی است که می‌خواهند به اشتراک بگذارند . با وجود اینکه این کار خیلی از زمان را به خود می‌گیرد , اما به موفقیت seo بستگی دارد .

سئو کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید

من همیشه بازی کارآفرینی بلند مدت را بازی کرده‌ام , و معتقدم که راه رفتن است . با این حال , این مورد با همه نیست . برخی افراد ترجیح می‌دهند که به جای دیگری دست به دست یابند و به چیز دیگری منتقل شوند .
سئو کلاه سیاه به این دلیل است که به دنبال سود سریع , کسانی که کلاه سیاه را اجرا می‌کنند , به استفاده از تاکتیک‌های موذیانه مانند پر کردن کلمات کلیدی و scraping لینک به سرعت اشاره دارند . ممکن است برای کوتاه‌مدت کار کند و کمی ترافیک را به سایت شما برساند , اما پس از مدتی , گوگل به penalizing و حتی لیست سیاه سایت شما ختم می‌شود تا شما هرگز مقام خود را رتبه‌بندی نکنید .
از سوی دیگر , سئو کلاه سفید به شیوه ایجاد یک کسب‌وکار آنلاین پایدار است . اگر این کار را به این ترتیب انجام دهید , بر روی مخاطبان انسانی خود تمرکز می‌کنید .
شما سعی می‌کنید بهترین مقدار ممکن را به آن‌ها بدهید و با توجه به قوانین موتور جستجو آن را به راحتی در دسترس قرار دهید .

این تصویر از شرکت بازاریابی داخلی , کار استثنایی ای برای شکستن آن انجام می‌دهد , اما اجازه دهید کمی نور اضافی بر این موضوعات shine :
محتوای تکراری : زمانی که کسی سعی می‌کند برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه دهد , ممکن است محتوای آن را در سایت خود تکرار کنند تا آن کلید واژه را بارها و بارها در متن خود پیدا کنند . سایت‌های گوگل penalizes که این کار را می‌کنند .
متن نامرئی و سرشار از کلمات کلیدی : سال‌ها پیش , یک استراتژی کلاه سیاه شامل یک تن کلمات کلیدی در پایین مقاله تان بود , اما آن‌ها را به رنگ پس‌زمینه تبدیل کرد . این استراتژی به سرعت در لیست سیاه قرار می‌گیرد . همین موضوع برای پر کردن کلمات کلیدی که به آن‌ها تعلق ندارند نیز صدق می‌کند .
Cloaking و تغییر مسیر : زمانی که به مسیر دیگری می‌رسد , یک راه درست و غلط برای انجام آن وجود دارد . روش اشتباه خریدن یک دسته از دامنه‌های پر از کلمات کلیدی و هدایت تمام ترافیک به یک سایت است .
شیوه‌های ارتباطی ضعیف : بیرون رفتن و خرید یک بسته Fiverr که به شما قول می‌دهد که ۵۰۰۰ لینک در ۲۴ ساعت ایجاد کنید , راهی مناسب برای ایجاد پیوندها نیست . شما باید با محتوا و سایت‌های مرتبط در niche ارتباط داشته باشید که ترافیک خود را دارند .

جام ارژنگ : مجری تبلیغات

پشتیبانی فقط از طریق ایمیل انجام میشود

jamarzhang2@gmail.com

مشتریان گرامی بعلت عدم دسترسی به واتساپ پیام خود را به ایمیل زیر بفرستند. jamarzhang2@gmail.com

..پشتیبانی آنلاین
Close and go back to page