• مجری گوگل
  • مجری تبلیغات گوگل

فهرست مطلب

نقش sitemap در سئو

توجه به موتورهای جستجوی بزرگ دشوار است . یکی از راه‌های برقراری ارتباط با آن‌ها , فراهم کردن نقشه سایت یا sitemap است که crawlers را برای دیدن محتوای شما دعوت می‌کنند .
کسب و کارها بر موتورهای جستجو برای نوردهی آنلاین تکیه می‌کنند. بهینه‌سازی موتور جستجو مجموعه‌ای از استراتژی‌هایی است که کسب و کارها از آن برای افزایش مواجهه و دریافت محتوا , محصولات و خدمات خود در مقابل افراد و مشتریان بیشتر استفاده می‌کنند . اگر هر زمانی را صرف کار بر روی seo کرده‌اید , احتمالا ً یک چیز روشن است : آسان نیست .
اگر بتوانید گوشی را بردارید و با موتورهای جستجو تماس بگیرید , خوب نیست ? متاسفانه , وقتی شما می‌گویید " هی گوگل " , شانس این است که تنها توجه دستیار مجازی را بر روی گوشی هوشمند , گوینده تعاملی و یا لپ‌تاپ خود جلب کنید .
بنابراین , چگونه می‌توانید با موتورهای جستجو صحبت کنید ? خب , البته که کد وم شد ! به عنوان یک webmaster میتوانید robots.txt را صحبت کنید , می‌توانید داده‌های ساختار یافته صحبت کنید , و در نهایت می‌توانید با موتورهای جستجو sitemap صحبت کنید .

وقتی وارد یک مرکز خرید می‌شوید , یک نقشه از تمام فروشگاه‌هایی که می‌توانید آنجا پیدا کنید وجود دارد . وب سایت‌هایی که قبلا ً یک چیز مشابه داشتند - - یک صفحه html با مروری بر تمام صفحات سایت . کاربران زیاد از the استفاده نمی‌کردند , اما موتورهای جستجو استفاده می‌کردند !
یاهو , گوگل و مایکروسافت یک فرمت استاندارد sitemap ایجاد کردند که موتورهای جستجو می‌توانند برای شناسایی تمام صفحات یک وب سایت سینه‌خیز بروند . این استاندارد در sitemaps.org دقیق است , جایی که شما می‌توانید تمام مشخصات فنی فرمت فایل را پیدا کنید .
یک sitemap xml فایلی است که می‌توانید روی وب سایت خود قرار دهید تا نشانی اینترنتی تمام صفحات سایت را نشان دهید که باید با موتورهای جستجو نمایه شوند . این نوع از داده‌های ساختاریافته است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا ساختارهای وب سایت را بهتر درک کنند.
یک متغیر مهم که می‌توانید آن را برجسته کنید فرکانس تغییر sitemap برای یک صفحه است . این کار به عنوان یک دعوت برای موتورهای جستجو برای آمدن و بازدید مجدد صفحه در فرکانس نشان‌داده‌شده عمل می‌کند.
متغیر دیگر اولویت sitemap برای یک صفحه است . برای هر نشانی اینترنتی در sitemap , می‌توان اهمیت نسبی آن را به عنوان بخشی از ۱ نشان داد. شما احتمالا ً ۱ را برای صفحه اصلی خود قرار خواهید داد , که بالاترین اولویت را دارد , اما می‌توانید با قرار دادن ۰.۸ صفحه برای صفحات دسته , برای مثال , و چرا ۰.۵ صفحه تماس خود را نشان دهید که seo اهمیت کمی دارد .
لازم به ذکر است که ارائه اطلاعات از طریق یک sitemap تضمین نمی‌کند که از اطلاعات استفاده شود و یا به شاخص اعمال شود , اما شانس افزایش می‌یابد .

Sitemaps پرونده‌های xml هستند که می‌توانند در یک مرورگر بخوانند . آن‌ها اغلب در ریشه دامنه قرار می‌گیرند اما می‌توانند اسامی مختلفی داشته باشند . یک حدس خوب این است که فایل sitemap.xml نامیده می‌شود و در ریشه دامنه قرار می‌گیرد . سعی کنید وارد این آدرس در مرورگر خود با استفاده از دامنه خود شوید : https: / /www.domain.com / sitemap.xml.
یک حدس خوب دیگر اگر شما از wordpress استفاده می‌کنید , https: / /www.domain.com / wp-sitemap.xml, است چون sitemaps اکنون یک ویژگی یکپارچه از نسخه ۵ - ۵ است .
اما صبر کنید , اگر بدانید که sitemap کجاست , شانس دارید که یکی را داشته باشید ! Sitemaps فایل‌های ویژه تولید شده در تقاضا هستند .
اگر شخص دیگری روی سایت شما کار کرده و یک sitemap ایجاد کرده‌است , ممکن است بتوانید آن را از طریق accounts webmaster پیدا کنید . اگر به کنسول جستجوی گوگل بروید و روی Sitemaps در منوی کلیک کنید , نشانی اینترنتی sitemap را خواهید دید .

برای مکان‌های بزرگ‌تر , استفاده از ابزار seo برای انجام یک سایت پیش از ایجاد the می‌تواند مفید باشد . این به شما کمک می‌کند بفهمید که کدام صفحات indexed و صفحات aren't .
با ورود صفحات اصلی به the و به اشتراک گذاری آن با موتورهای جستجو , شما اطمینان حاصل می‌کنید که موانع فنی مانع از پیدا کردن و خزیدن صفحات آن صفحات نمی‌شوند . خوب است که در طرف امن باشیم .

سیستم‌های مدیریت محتوا و سازندگان فروشگاه اینترنتی برای تجارت الکترونیکی پیچیده‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند . آن‌ها می‌توانند به راحتی بیشتر از صفحات واقعی موجود در یک سایت , نشانی‌های اینترنتی بسیار بیشتری تولید کنند .
آن‌ها صفحات را با نیازهای کاربران و یا درخواست‌ها از طریق افزودن پارامترهایی به نشانی اینترنتی اصلی تطبیق می‌دهند . برای یک موتور جستجو , این نسخه دوم همان صفحه می‌تواند یک مساله محتوای تکراری ایجاد کند .
برای تعیین اینکه کدام یک از نشانی‌های اینترنتی نسخه استاندارد است , the می‌تواند به عنوان داور عمل کند , چون فقط نسخه اصلی صفحه را ارجاع می‌دهد .
به شما این امکان را می‌دهد که دستورالعمل‌هایی برای موتورهای جستجو فراهم کنید . این کار به شما این امکان را می‌دهد که به موتورهای جستجو در مورد وب سایت خود دستور دهید تا بتوانند ساختار و محتوای آن را بهتر درک کنند .

کی از مهم‌ترین اهداف seo فنی این است که اطمینان حاصل کند تمام صفحات مناسب توسط موتورهای جستجو نمایه شده و تمام صفحات اشتباه نیستند . بهترین اقدامات sitemap زیر به رسیدن به این هدف کمک خواهد کرد .
۱. داشتن یکی از اولین و مهم‌ترین بهترین روش‌ها این است که برای هر سایتی که بیش از یک مشت صفحه داشته باشد , a داشته باشید . این راهی برای کاهش ریسک مشکلات indexation برای وب سایت شما است .
wordpress اکنون به طور خودکار یک sitemap تولید می‌کند , و بسیاری دیگر از سیستم‌های مدیریت محتوا شامل ویژگی‌هایی برای تولید یکی در مطبوعات یک دکمه هستند .
همچنین متصل شونده‌ها یا ابزارهای خارجی زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند sitemap خود را تولید کنید . در موارد نادر سایت‌های پیچیده سفارشی , ممکن است نیاز باشد که سازندگان شما یکی را خلق کنند . اما در اغلب موارد , ابزارهای موجود می‌توانند به خوبی کار را انجام دهند .
۲. ایجاد sitemaps جداگانه در هر زبان ممکن است چندین sitemaps برای یک سایت ایجاد کند . این امر به ویژه برای وب سایت‌های چند زبانی مفید است . بهتر است یک practice برای هر زبان ارسال شود.
۳. sitemap را برای موتورهای جستجو ارسال کنید تا به طور خودکار به دنبال sitemaps نباشید مگر اینکه نشانی اینترنتی به آن‌ها داده باشید . بنابراین , زمانی که یک sitemap ایجاد کردید , باید آن را با موتورهای جستجو به اشتراک بگذارید . این کار از طریق کنسول جستجوی گوگل و ابزار Webmaster بینگ برای موتورهای اصلی جستجوی زبان انگلیسی انجام می‌شود. بیشتر موتورهای جستجو دیگر دارای قابلیت‌های مشابه هستند .
۴. به فرمت xml در کنسول جستجوی گوگل احترام بگذارید , اگر فرمت فایل درست نباشد به شما اطلاع داده خواهد شد . این روش باید xml اکید باشد که توسط پروتکل sitemaps.org نشان داده می‌شود . اگر فرمت اشتباه باشد , پرونده نادیده گرفته خواهد شد - - تمام آن چیزی که برای هیچ نتیجه‌ای کار نمی‌کند .

در اغلب موارد , شما بهبود سریع seo را تنها از اضافه کردن یک sitemap نخواهید دید . اما اگر مشکلاتی را ایجاد کردید , می‌تواند بخشی از راه‌حل باشد . و در اغلب موارد , این یک راه‌حل یک روزه است .
داشتن یک sitemap می‌تواند خزیدن وب سایت شما را بهبود بخشد و به تدریج رتبه‌بندی شما را بهبود بخشد . بسیاری از تکنیک‌های seo nudges کمی بهبود فراهم می‌کنند و سایت شما را کمی بیشتر هل می‌دهند . و بهترین بخش آن برای sitemaps این است که این تکنیک عاری از ریسک است و قطعا ً نمی‌تواند به سایت شما آسیب برساند .

جام ارژنگ : مجری تبلیغات

پشتیبانی فقط از طریق ایمیل انجام میشود

jamarzhang2@gmail.com

مشتریان گرامی بعلت عدم دسترسی به واتساپ پیام خود را به ایمیل زیر بفرستند. jamarzhang2@gmail.com

..پشتیبانی آنلاین
Close and go back to page