• سئو ارزان
  • تبلیغات ارزان
  • تبلیغات گوگل

واحد پشتیبانی و پاسخگویی جام ارژنگ جهت ارائه مشاوره و رسیدگی به امور مشتریان گرامی بطور شبانه روزی در خدمت شماست.

..پشتیبانی جام ارژنگ
Close and go back to page

تبلیغات شبکه های اجتماعی

پیمایش تبلیغات شبکه های اجتماعی در سال 2022: نحوه انتخاب پلت فرم و تبلیغات مناسب برای برند خود

تبلیغات شبکه های اجتماعی یکی از سریع ترین و موثرترین راه ها برای ارتباط با مخاطبان هدف شماست. این تبلیغات فرصت‌های سودآور زیادی را فراهم می‌کنند و راهی عالی برای تقویت کمپین‌های بازاریابی دیجیتال شما هستند.

این تبلیغات کوچک اما قدرتمند از تمام داده‌هایی که کاربران در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند برای ارائه محتوای بسیار شخصی و مرتبط استفاده می‌کنند، که در نهایت فرصت‌های تبدیل را گسترش می‌دهد و برند شما را به مشتریان بالقوه بیشتری معرفی می‌کند.

از آنجایی که برندهای بیشتر و بیشتری با تبلیغات رسانه های اجتماعی کنار می آیند، درک نحوه عملکرد این رسانه تبلیغاتی بسیار مهم است. تبلیغات اجتماعی یک کانال تبلیغاتی فوق العاده سودآور و همه کاره است که به ما توانایی ایجاد کمپین های خاص در رسانه های اجتماعی و دستیابی به مجموعه ای از اهداف تجاری مختلف را با هزینه های نسبتا کم می دهد.

تبلیغات شبکه های اجتماعی دقیقا چیست؟ 

در رسانه های اجتماعی، بهترین راه برای سرمایه گذاری در تبلیغات اجتماعی چیست؟ در حالی که ممکن است فکر کنید پاسخ در دانستن اینکه کدام پلتفرم رسانه اجتماعی بیشترین پایگاه کاربر را  دارد نهفته است، در واقع هیچ پاسخ صحیحی وجود ندارد.  حقیقت این است که بستگی به شرایط دارد. هنگام تصمیم گیری، باید به این فکر کنید که کجا می توانید مخاطبان خود را در رسانه های اجتماعی پیدا کنید، چه نوع کمپینی را می خواهید از طریق تبلیغات اجتماعی ایجاد کنید، و چگونه می توانید از این اطلاعات برای بهینه سازی سرمایه گذاری تبلیغات استفاده کنید. برای کمک به شما، در اینجا خلاصه ای کوتاه از انواع مختلف گزینه های تبلیغات رسانه های اجتماعی آورده شده است.

  • تبلیغات اجتماعی در فیس بوک فیس بوک بزرگترین پلت فرم رسانه های اجتماعی جهان است که یکی از بزرگترین پایگاه های کاربری را دارد (مخصوصاً وقتی در واتس اپ، اینستاگرام و مسنجر اضافه می کنید). پلت فرم تبلیغاتی آنها محکم و قابل اعتماد است. جدا از داشتن مخاطبان بالقوه بسیار، این مزیت را دارد که بسیار بصری است و گزینه‌های تقسیم‌بندی متعدد و دقیق، از جمعیت‌شناسی گرفته تا مخاطبان مشابه را ارائه می‌کند.
  • تبلیغات اجتماعی در اینستاگرام به عنوان یک رسانه اجتماعی بسیار بصری، کاربران تمایل دارند پست های زیادی را مصرف کنند. برای استفاده حداکثری از پتانسیل اینستاگرام، نمونه هایی از تبلیغات اینستاگرامی را بیابید که می خواهید از آنها تقلید کنید و روی بهینه سازی تصاویر و ویدیوهای خود تمرکز کنید.
  • تبلیغات اجتماعی در توییتر این شبکه همچنین گزینه‌های تبلیغات اجتماعی بسیار جالبی را ارائه می‌کند و به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا کمپین‌هایی متناسب با اهداف مختلف (تبدیل، سرنخ، نصب برنامه و غیره) ایجاد کنند و مخاطبان بالقوه خود را با پلتفرم مخاطب توییتر افزایش دهند. اگر می خواهید از آن نهایت استفاده را ببرید، آن را با یک ابزار هوش مصنوعی ترکیب کنید!
  • تبلیغات اجتماعی در یوتیوب بازاریابی ویدیویی در یوتیوب  نزدیکترین چیزی است که به تبلیغات سنتی موجود است. از پتانسیل آن نهایت استفاده را ببرید تا داستان هایی را به مخاطبان خود بگویید که با آنها ارتباط برقرار می کنند.
  • تبلیغات اجتماعی در TikTok. TikTok یکی از جدیدترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است، اما پتانسیل آن را دست کم نگیرید، مخصوصاً با مخاطبان جوان‌تر. تبلیغات TikTok  یک گزینه جدید و هیجان انگیز در دنیای تبلیغات اجتماعی است و می توان گفت که تبلیغات به اندازه محتوای پلت فرم آنها خلاقانه خواهد بود. 
  • تبلیغات اجتماعی در پینترست Pinterest مخاطبان عمدتاً زن را به رسانه‌های اجتماعی می‌آورد و یک کانون مطلق برای موضوعاتی مانند عروسی، آشپزی یا مد است، و آن را برای تبلیغ‌کنندگان در این زمینه‌ها بسیار مفید می‌کند.
  • تبلیغات اجتماعی در لینکدین این پلتفرم رسانه اجتماعی با پایگاه کاربران حرفه ای بزرگ، راه حل تبلیغاتی را برای کسانی که به دنبال دسترسی به مخاطبان شرکتی هستند، با  بازاریابی B2B به ارمغان می آورد .

نکاتی برای تبلیغات در رسانه های اجتماعی

قبل از اینکه به انواع مختلف و نمونه های تبلیغات اجتماعی بپردازیم، بیایید ببینیم که آنها چیستند، چگونه طراحی شده اند و چرا اهمیت دارند. 

بیش از 500 میلیون توییت در روز منتشر می شود. در فیس بوک، روزانه بیش از 300 هزار عکس آپلود می شود و حدود 4 میلیون اشتراک گذاری در دقیقه اتفاق می افتد. در میان این حجم خیره کننده محتوا،  چگونه می توانید  کمپین های تبلیغاتی خود را در رسانه های اجتماعی متمایز کنید؟

 

طراحی تبلیغات اجتماعی

روشی که تبلیغات شما  طراحی می شود، تصاویر و متنی  که استفاده می کنید و  زمینه ای  که در آن کار می کنند، همگی در  تشویق کاربران به کلیک بر روی تبلیغات شما تأثیر خواهند داشت.

حقیقت این است که در سایر پلتفرم‌های دیجیتال، مانند Google Ads، کاربران در حال حاضر کاملاً مایلند که فرآیند تبدیل را طی کنند - به هر حال، بیشتر اوقات، دلیل اینکه آنها با محصول روبرو می‌شوند این است که آنها به دنبال کلمات کلیدی خاصی هستند که اتفاق می‌افتد. مرتبط با محصول باشد. از سوی دیگر، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی محصول شما را به کاربرانی نشان می‌دهند که با مخاطبان هدف شما همخوانی دارند، اما لزوماً برند شما را نمی‌شناسند یا به فکر خرید محصول نیستند.

به همین دلیل است که با تبلیغات رسانه های اجتماعی، هنگام برخورد با جوامع در مقابل تبلیغات، و محتوای ارگانیک در مقابل محتوای پولی، با استراتژی های بسیار متفاوتی مواجه می شویم.  لحن، خود محتوا و رفتار کاربر در هر موقعیتی متفاوت است.

 

نکاتی برای طراحی تبلیغات اجتماعی

از آنجایی که ظاهر و ظاهر می تواند تأثیر زیادی بر موفقیت تبلیغات اجتماعی شما داشته باشد، مهم است که طراحی را به کار بگیرید.

ما دو نوع مختلف تبلیغات را برای سنجش موفق ترین کمپین آزمایش کردیم.  یکی از آگهی‌ها تصاویری را به نمایش می‌گذارد که با راهنمای سبک برند در همه کانال‌ها همسو هستند و دیگری تصاویر جدیدی را نشان می‌دهد که به‌طور خاص برای عملکرد ایجاد شده‌اند.

با همان سطح سرمایه‌گذاری تبلیغاتی در هر کمپین،  تصاویر عملکرد محور 35٪ CTR بالاتری را در مقایسه با تصاویر متمرکز بر نام تجاری تجربه کردند.  علاوه بر این ، ROI به دست آمده از نظر فروش و همچنین سرمایه گذاری در مجموعه های تبلیغاتی که از این تصاویر استفاده می کردند، بیش از دو برابر شد.

  • هنگام ایجاد کمپین رسانه های اجتماعی با هدف دستیابی به حداکثر دید در فیس بوک و توییتر،  با تصاویر متمایز، کنتراست های قوی و رنگ های چشمگیر  مانند نارنجی، زرد یا قرمز کار کنید. اینها می توانند با محیط های اغلب آبی و سفید پلتفرم های مختلف بسیار متفاوت باشند.
  • همچنین مطمئن شوید که  از فیلترهایی  که شدت و حضور آن را کاهش می دهند بیش از حد استفاده نکنید.
  • یکی دیگر از جنبه های مهم این است که مطمئن شوید که عناصر دیگر در تصاویر واقعاً متناسب هستند.  مطمئن شوید  که هر متنی کاملاً خوانا است و از هرگونه همپوشانی لوگو و متنی که قسمت  های مهم تصویر پس زمینه را می پوشاند خودداری کنید.
  • اگر  تخفیف ارائه می‌دهید یا با قیمت‌های کاهش‌یافته کار می‌کنید، ممکن است  با  استفاده از منابع یا رنگ‌هایی که کاربران با تخفیف یا فروش مرتبط می‌کنند، آن‌ها را در تصویر لحاظ کنید، مانند قرمز برای قیمت قبلی و سبز برای قیمت کاهش‌یافته.

هنگامی که اهداف تبلیغات اجتماعی شما مواردی مانند نصب، خرید، ثبت نام و غیره است، طراحی تمام متغیرهای کمپین برای تقویت فرآیند تبدیل بسیار مهم است. اتفاقاً تعامل با تصویر آگهی بدون شک اولین گام در این فرآیند است.  

 

استفاده از تبلیغات اجتماعی در فیس بوک

در چند سال گذشته، فیس بوک راه حل تبلیغاتی بسیار شایسته و کاملی را با طیف وسیعی از ابزارها توسعه داده است تا تبلیغات شما را دقیقاً همانطور که می خواهید ایجاد کنید و مخاطبان عالی را هدف قرار دهند.

اما بهترین  تبلیغات فیس بوک  هنوز در راه است، زیرا آنها دائماً در حال تکمیل رابط کاربری خود هستند تا تا حد امکان دقیق باشد. اگر بتوانید به طور کامل تمام ویژگی ها و جزئیات جدید آن را درک کرده و به آن مسلط شوید، محدودیت های شما تقریباً وجود ندارد. بیایید به  3 ویژگی تبلیغاتی جدید این شبکه نگاه کنیم  که به شما امکان می دهد تبلیغات خود را کامل کنید.

 

1. فیلترهای مکان بهبود یافته شبکه مخاطب

Audience Network شبکه تبلیغاتی فیس بوک است که کمپین شما را برای فراتر رفتن از مرزهای خود شبکه تقویت می کند. تبلیغات شبکه مخاطبان در برنامه‌ها و وب‌سایت‌های تلفن همراه، مقاله‌های فوری و ویدیوها منتشر می‌شوند.

این ابزار همان گزینه‌های تقسیم‌بندی، میانجیگری و تحویل را مانند فیس بوک دارد، اما تا به حال، نمی‌توانستید مکان‌ها، برنامه‌ها یا محتوایی را از جایی که تبلیغات شما نشان داده می‌شد حذف کنید. آخرین ویژگی عملکردی است که به تدریج معرفی می شود و به شما امکان می دهد  تبلیغات خود را از نمایش در موارد زیر محدود کنید:

  • دسته بندی های خاص  می توانید کمپین های خود را در برنامه ها یا وب سایت های دوستیابی، سیاسی یا مذهبی مسدود کنید.
  • دامنه ها و برنامه های URL.  می‌توانید لیست سیاهی از وب‌سایت‌ها و برنامه‌های خاصی را بارگذاری کنید که نمی‌خواهید تبلیغ شما در آن‌ها نمایش داده شود.

این ویژگی جدید همراه با سیستم کنترل دوگانه سنتی Audience Network (اتوماسیون + بازبینی انسانی)،  به شما امکان کنترل زمینه ای را می دهد که تبلیغات شما در آن نمایش داده می شود.

 برای فعال کردن این ویژگی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که هنگام پیکربندی مکان های کمپین خود ، روی Show Advanced Audience Network Options کلیک کنید.  سپس به  Explore بروید تا  دسته‌هایی را که می‌خواهید مسدود کنید انتخاب کنید یا برای  محدود کردن مکان‌های خاص، فهرست سیاه را برای شبکه مخاطب فعال کنید. 

 

2. مخاطبان شبیه در کشورهای دیگر

مخاطبان Lookalike در تبلیغات فیس بوک به شما امکان می دهد کاربران فیس بوک را جستجو کنید که ویژگی هایی را با سایر مخاطبان از قبل موجود مشترک دارند، مانند موقعیت مکانی، سن، جنسیت یا علایق آنها.

تا به حال، این تابع Lookalike فقط برای جستجوی کاربران در همان کشور قابل استفاده بود. اما این محدودیت اکنون از بین رفته است. اکنون می‌توانید از این ابزار برای  جستجوی کاربرانی با ویژگی‌های مشترک در کشورهای دیگر استفاده کنید ، که راه‌اندازی استراتژی‌های بین‌المللی را به‌طور قابل‌توجهی آسان‌تر می‌کند.

چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشت.

  • برای ایجاد یک مخاطب شبیه، پایگاه داده اصلی باید حداقل 100 نفر از یک کشور داشته باشد.
  • نیازی نیست کسی از کشوری که می‌خواهید هدف قرار دهید در بین مخاطبان اصلی خود داشته باشید. به عنوان مثال، اگر مخاطبان اصلی شما از 5000 نفر در ایالات متحده تشکیل شده است، می توانید از آن برای ایجاد یک مخاطب مشابه در کانادا یا بریتانیا استفاده کنید.
  • منابع مخاطبان شخصی‌شده می‌تواند بر اساس یک برنامه، یک پیکسل تبدیل یا یک صفحه فیس‌بوک باشد.

 

3. تقسیم بندی جمعیتی جهانی

آخرین اما نه کم‌اهمیت، سومین ویژگی جدید در  تبلیغات اجتماعی  ، توانایی هدف قرار دادن تبلیغات شما در بین مخاطبان جهانی است که راه‌اندازی کمپین‌های بین‌المللی را آسان‌تر می‌کند. قبلاً، تبلیغات فیس بوک فقط به شما امکان می داد کمپین های خود را بر اساس کشور تقسیم بندی کنید، به این معنی که کمپین های جهانی باید به صورت دستی ایجاد می شد و باعث ایجاد اختلاف در الگوریتم می شد.

در حال حاضر، این گزینه‌های بخش‌بندی جدید را فقط می‌توان برای کمپین‌های تبدیل وب‌سایت، کمپین‌های نصب برنامه یا کمپین‌های تعامل برنامه اعمال کرد.

در اینجا چند  نکته کلیدی  برای این ویژگی جدید وجود دارد:

  • به خاطر داشته باشید که نه تنها می‌توانید تبلیغات اجتماعی خود را مخاطبان جهانی، بلکه یک منطقه (مثلاً آسیا) یا یک منطقه تجارت آزاد (مانند منطقه اقتصادی اروپا) را هدف قرار دهید.
  • شما همچنین می توانید مناطق خاصی را از یک منطقه حذف کنید، مانند هدف قرار دادن اروپا، اما به عنوان مثال، فرانسه را استثنا کنید.
  • اگر تبلیغات شما در مکان های خاصی موفق تر باشد، بخش بزرگی از بودجه شما را مجدداً به آن مکان ها اختصاص می دهد. در منطقه مدیریت تبلیغات خود، می توانید هرگونه تخصیص مجدد بودجه را مشاهده کنید.
  • فیس بوک استفاده از یک زبان را برای هر گروه تبلیغاتی توصیه می کند، بنابراین ممکن است مجبور شوید گروه های تبلیغاتی جداگانه برای مناطق مختلف ایجاد کنید.

نمونه هایی از تبلیغات رسانه های اجتماعی

 

Sephora در فیس بوک

خرده‌فروشی چندملیتی زیبایی Sephora برای جلب توجه عموم در فیس‌بوک به ویدئو روی آورد. ویدیوها دارای نرخ تعامل بالایی هستند و برای استفاده از آن، Sephora  این کمپین را ایجاد کرد .

ارزش تولید بالای آن و جلوه های بصری زیبا منجر به نتایج عالی برای این برند شد. آنها شاهد افزایش 41 درصدی نرخ کلیک و 32 درصد بازدهی بیشتر از کمپین های قبلی بودند.

 

تبلیغ فیس بوک از Shopify

Shopify به مردم کمک می کند تا فروشگاه های آنلاین خود را ایجاد و راه اندازی کنند و روند تنظیم همه این موارد را ساده می کند تا هر کسی بتواند سرمایه گذاری تجاری خود را از امروز شروع کند. برای ترویج این امر، آنها تبلیغاتی را در فیس بوک راه اندازی کردند تا مردم را آگاه کنند و آنها را تشویق به مشارکت کنند.

 

در میان تنظیمات مداوم الگوریتم های رسانه های اجتماعی و رتبه بندی موتورهای جستجو ، جلب توجه محتوای شما تقریبا غیرممکن به نظر می رسد. در حالی که جستجوی ارگانیک گزینه رایگان و شاید راحت‌تر است، شانس ویروسی شدن بدون قرار دادن مقداری پول روی میز بسیار اندک است.  

اگرچه رسانه های کسب شده و دارای مالکیت ارزش بازاریابی خود را دارند، تبلیغات اجتماعی پولی مطمئن ترین راه برای ایجاد ترافیک و فروش از همان روز اول است. از سال 2021 ، 75 درصد از ژنرال Zers و 48 درصد از نسل هزاره تحت تأثیر تبلیغات رسانه های اجتماعی تصمیمات خرید می گیرند و در سال 2020، هزینه تبلیغات رسانه های اجتماعی در ایالات متحده به 40.3 میلیارد دلار رسیده است.

چه صاحب یک کسب و کار بزرگ یا کوچک باشید، تبلیغات در رسانه های اجتماعی یک امر ضروری است، به خصوص اگر می خواهید در بین دیگران متمایز شوید، بازدیدهای محتوا را به دست آورید و فروش بیشتری را افزایش دهید. 

تبلیغات در شبکه های اجتماعی چیست؟

تبلیغات رسانه های اجتماعی یا هدف گذاری رسانه های اجتماعی، تبلیغاتی هستند که در پلتفرم های رسانه های اجتماعی به کاربران ارائه می شوند.

شبکه های اجتماعی از اطلاعات کاربر برای ارائه تبلیغات بسیار مرتبط بر اساس تعاملات در یک پلت فرم خاص استفاده می کنند. در بسیاری از موارد، زمانی که بازار هدف با جمعیت شناسی کاربر یک پلتفرم اجتماعی همسو می شود، تبلیغات اجتماعی می تواند افزایش زیادی در تبدیل ها و فروش با هزینه خرید کمتر ایجاد کند.

چگونه کمپین تبلیغاتی خود را در رسانه های اجتماعی مدیریت کنید

1. کمپین های تبلیغاتی خود را به صورت دستی اجرا کنید.

از بین سه روش مدیریت یک کمپین، اجرای دستی آن ارزان ترین و ساده ترین گزینه شما خواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک پلتفرم تبلیغاتی را انتخاب کرده و کمپین خود را راه اندازی کنید. 

طرفداران 

اجرای دستی یک کمپین تبلیغاتی به شما این آزادی را می دهد که 100٪ از بودجه خود را برای آزمایش تبلیغات و یافتن بهترین آنها سرمایه گذاری کنید، نه اینکه پول اضافی برای ابزارهای مدیریت تبلیغات یا هزینه های آژانس خرج کنید. 

به علاوه، به عهده گرفتن مسئولیت کمپین های خود به ناچار به شما این امکان را می دهد که به تبلیغات توجه کنید تا بتوانید کمپین های خود را در آینده یاد بگیرید و بهبود بخشید. به جای اینکه اجازه دهید شخص دیگری این کار را انجام دهد، می توانید خودتان متخصص شوید و بتوانید به زبان صحبت کنید، حتی اگر در نهایت آگهی دهندگان خارجی را استخدام کنید.

منفی 

مطمئناً تبدیل شدن به یک متخصص تبلیغات زمان و تعهد می‌طلبد، به این معنی که هر چه زمان بیشتری برای تبلیغات سرمایه‌گذاری کنید، زمان در سایر زمینه‌های کسب و کار شما از دست می‌رود. به خصوص اگر صاحب کسب و کار هستید، صرف ساعت ها برای تسلط بر تبلیغات ممکن است برای یک برنامه کاری شلوغ مناسب نباشد.

و فقط به این دلیل که شما زمان زیادی را برای تبدیل شدن به یک متخصص تبلیغات سرمایه گذاری می کنید به این معنی نیست که تبلیغات شما موفق خواهد بود. به خصوص اگر به تازگی وارد دنیای تبلیغات شده اید، ممکن است این همه زمان سرمایه گذاری کنید و ریسک نرسیدن به نتایج دلخواه را داشته باشید. 

برای چه کسی ایده آل است 

اگر با بودجه محدودی کار می کنید و به سادگی ابزاری برای استخدام یک آژانس تبلیغاتی ندارید، اجرای کمپین های خود به صورت دستی بهترین گزینه است - اما مگر اینکه قبلاً یک تبلیغ کننده باتجربه باشید، باید مایل به سرمایه گذاری باشید. زمان و تلاش برای یادگیری 

با این حال، اگر پول یا زمان ندارید، گزینه دومی وجود دارد که ممکن است مناسب‌تر باشد.

2. کمپین های تبلیغاتی خود را از طریق نرم افزارهای خودکار اجرا کنید.

با توجه به اینکه انتظار می رود هزینه تبلیغات رسانه های اجتماعی در سال 2021 به 153974 میلیون دلار برسد، جای تعجب نیست که ابزارهای شخص ثالث زیادی وجود دارد که به شما در مدیریت کمپین های خود کمک می کند. 

طرفداران 

گاهی اوقات مدیران تبلیغات در سایت کاربرپسندترین نیستند، اما ابزارهای شخص ثالث مانند AdEspresso یا Revealbot می توانند بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی فیس بوک و تجزیه و تحلیل نتایج را بسیار ساده تر از استفاده از Ad Manager فیس بوک کنند.

یا حتی می توانید از ابزارهای خودکار مانند Adext استفاده کنید که از هوش مصنوعی برای مدیریت کل کمپین استفاده می کند. به این ترتیب می‌توانید روی دیگر حوزه‌های کسب‌وکارتان تمرکز کنید در حالی که پلتفرم بقیه کارها را انجام می‌دهد.    

با ابزارهای بسیار زیادی در بازار، می‌توانید در زمان صرفه‌جویی کنید، کمپین‌ها را بهینه کنید و مطمئن شوید که پول آن‌ها صرف تبلیغاتی می‌شود که واقعاً به فروش تبدیل می‌شوند.

منفی 

اگرچه ابزارهای شخص ثالث اغلب نسبتاً مقرون به صرفه هستند، اما هنوز هم باید هزینه اضافی را در نظر گرفت. 

و درست مانند اجرای دستی کمپین تبلیغاتی خود، نرم افزار خودکار همچنان خطر خرج کردن پول را دارد اما به نتایجی که می خواهید نرسید. به علاوه، از آنجایی که شما کل فرآیند کمپین را کنترل نمی کنید، ممکن است تشخیص اینکه مدیر تبلیغات در کجا کوتاهی می کند دشوارتر باشد.   

برای چه کسی ایده آل است 

برای بازرگانانی که با بودجه محدودی کار می‌کنند اما زمان کافی برای سرمایه‌گذاری برای اجرای کمپین‌های خود را ندارند، استفاده از ابزارهای شخص ثالث وسیله‌ای خوشحال کننده است.  

ایجاد یک کمپین موفق قطعا با نرم افزار خودکار و حداقل زمان سرمایه گذاری شده قابل دستیابی است، و برای صاحبان مشاغل با منابع محدود، این احتمالا بهترین گزینه است. با این حال، برای کسانی که بودجه کافی دارند و می خواهند بهترین کمپین تبلیغاتی ممکن را داشته باشند، ساده ترین گزینه این است که به متخصصان مراجعه کنند. 

3. یک سرویس مدیریت شده برای اجرای کمپین های تبلیغاتی خود استخدام کنید.

در حالی که این آخرین گزینه اغلب گران ترین است، ساده ترین است و احتمالاً بیشترین فواید را خواهد داشت. به جای تکیه بر تخصص خود یا نرم افزار خودکار، استخدام یک متخصص مطمئن ترین گزینه برای دستیابی به نتایجی است که می خواهید. 

طرفداران 

البته، بارزترین مزیت استخدام یک متخصص تبلیغات این است که آنها می دانند چه کاری انجام می دهند - این کار آنهاست. در نتیجه، شانس شما برای رسیدن به نتایج دلخواهتان بسیار بیشتر است. 

بعلاوه، استخدام یک سرویس مدیریت شده به این معنی است که هیچ کار از جانب شما وجود ندارد، بنابراین می توانید زمان و انرژی را در سایر زمینه های کسب و کار خود که نیاز به تمرکز بیشتری دارند، سرمایه گذاری کنید. 

بنابراین، اگرچه شما باید هزینه و هزینه تبلیغات بپردازید، امید این است که تبلیغات شما به فروش ثابت تبدیل شود و شما را مثبت نگه دارد.  

منفی 

یکی از نکات منفی استخدام یک آژانس تبلیغاتی این است که اگر یک آژانس تبلیغاتی خوب استخدام نکنید، ممکن است پول زیادی را هدر دهید. 

متأسفانه، برخی از آژانس‌ها فقط متخصصان خودخوانده هستند که مشتریان را به هدر دادن پول خود می‌کشند، بنابراین مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام دهید و فقط افراد حرفه‌ای قابل اعتماد را استخدام کنید.  

برای چه کسی ایده آل است 

برای کسانی که بودجه ای برای خرج کردن دارند و مشتاق فروش فوری هستند، استخدام یک سرویس مدیریت شده ایده آل ترین راه حل است. و از آنجایی که تبلیغات در رسانه های اجتماعی به راحتی قابل اندازه گیری است، اگر تبلیغات شما مطابق با استانداردهای شما عمل نمی کند، دقیقاً می دانید چه کسی مسئول است و همیشه می توانید یک آژانس جدید و بهتر استخدام کنید.  

5 گام برای ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی خلاقانه در رسانه های اجتماعی

1. تعیین کنید چه چیزی بفروشید.

اگر تجارت الکترونیک شما فقط یک محصول را تولید و به فروش می رساند، یا اگر قبلاً یک پرفروش آشکار دارید، می توانید از این مرحله صرف نظر کنید.

با این حال، اگر کسب و کار شما دارای کاتالوگ محصولات بزرگ تری است، باید شناسایی کنید که کدام یک از محصولات شما ارزشمندتر هستند و بنابراین باید در تلاش های تبلیغاتی شما نقش محوری داشته باشند. 

هنگامی که ارزش هر یک از محصولات خود را محاسبه کردید، می توانید تعیین کنید که کدام یک سود بالایی ایجاد می کنند اما در حساب تبلیغاتی نشان داده نمی شوند و بر اساس آن تنظیم کنید. در حالی که شما می توانید یک تبلیغ خوب برای یک محصول با فروش متوسط ​​ایجاد کنید، ارائه یک محصول پرفروش احتمالا منجر به تبدیل و فروش بیشتر می شود.

2. درباره مخاطبان خود تحقیق کنید.

در نهایت، مشتری فقط خود محصول فیزیکی را خریداری نمی کند، بلکه مهمتر از آن، این است که محصول چه کاری می تواند برای او انجام دهد. در واقع، Common Thread Collective سه سطح از مشکلات محصول را شناسایی می کند: 

  1. فیزیکی : خود محصول.
  2. عملکردی : کاری که محصول برای مشتری انجام می دهد.
  3. هویت : اینکه محصول چه احساسی در مشتری ایجاد می کند.

بنابراین، قبل از اینکه بخواهید به مخاطبان خود بفروشید، ابتدا باید بدانید که آنها چه کسانی هستند و چه می خواهند. اما دانستن هدف عملکردی محصول و آنچه که مشتریان شما واقعاً می خواهند، همیشه سیاه و سفید نیست.

در اینجا چند نکته برای کمک به پاسخ به این سؤالات وجود دارد. 

ابتدا نظرات را بخوانید! چه مثبت و چه منفی، نظرات مشتریان بینش ارزشمندی در مورد آنچه مشتریان شما می خواهند و اینکه آنها واقعاً محصول شما را می بینند، هستند. این بررسی‌ها می‌توانند از فروشگاه آنلاین، وبلاگ‌ها، ویدیوهای YouTube یا پست‌های Reddit شما باشند. 

برای مطالعه آنها وقت بگذارید - آنها یا به شما اطمینان می دهند که کسب و کار شما در مسیر درست است، یا به شما بینشی در مورد نحوه تغییر جهت می دهند.   

دوم، از Google Trends و جستجوی کلمات کلیدی برای کمک به درک نحوه تفکر مشتریان در مورد محصولات و/یا موضوعات مختلف استفاده کنید. 

تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلمه یا عبارتی را تایپ کنید و بخش «پرسش‌های مرتبط» مشخص می‌کند که کدام مناطق بیشترین حجم جستجو را برای آن عبارت دارند، همچنین موضوعات و پرس‌و‌جوهای مرتبط، که راه‌هایی را باز می‌کند که می‌تواند پتانسیل را برای این عبارت داشته باشد. کار تو.  

در نهایت، هشتگ های مرتبط را در شبکه های اجتماعی برند خود جستجو کنید – این می تواند فرصتی عالی برای یافتن جستجوی ارگانیک برای محصولات شما باشد. 

 3. از یک پلتفرم خلاقانه استفاده کنید.

در حالی که پیدایش رسانه های اجتماعی درها را به روی بسیاری از فرصت های جدید برای تبلیغات دیجیتال باز کرده است، شما باید با این واقعیت روبرو شوید که همه پلت فرم های اجتماعی محدودیت های خاص خود را دارند. اینستاگرام، اسنپ چت، فیسبوک - همه آنها. 

اما این بدان معنا نیست که شما هنوز نمی توانید در این محدودیت ها خلاق باشید. دنیایی از امکانات برای تبلیغات رسانه های اجتماعی وجود دارد، اما، البته، پلتفرم های اجتماعی با تلویزیون و مجلات بسیار متفاوت هستند، بنابراین باید چند محدودیت را در نظر داشته باشید. 

زمان کمتری برای جلب توجه مخاطب دارید.

در دنیایی از اسکرول بی پایان و ویدیوهای کوتاه، جای تعجب نیست که کاربران فیس بوک به طور متوسط تنها 1.7 ثانیه را با یک قطعه از محتوای تلفن همراه صرف کنند. 

بنابراین، بازاریابان زمان کمتر و کمتری دارند تا توجه مشتریان را قبل از اینکه در نهایت به چیز بعدی پیمایش کنند، جلب کنند. و راه انجام این کار با رد قوس داستانی تلویزیونی سنتی - کنش صعودی، اوج، کنش سقوط - و در عوض پذیرش یک قوس داستانی در حال ظهور است که با اوج شروع می شود. با انجام این کار، تبلیغات شما می تواند مشتریان را از ابتدا جذب کند و آنها را به یک فراخوان برای اقدام هدایت کند. 

محصول شما باید ستاره نمایش باشد. 

در حالی که عکاسی و تبلیغات از محصول سبک زندگی ارزش دارد، در پایان روز، هدف فروش یک محصول است، بنابراین باید نقطه کانونی اصلی شما باشد. بیش از حد روی مدل ها، بازیگران یا همه چیزهایی که برای ساخت تبلیغات انجام می شود تمرکز نکنید - در عوض، روی جذب خود محصول تمرکز کنید و به آن اجازه دهید به تنهایی بدرخشد.

ایجاد تبلیغات برای موبایل 

با توجه به اینکه بیش از 98 درصد از کاربران فیس بوک از طریق یک دستگاه تلفن همراه به برنامه دسترسی دارند ، بسیار مهم است که تبلیغات شما نه تنها برای یک تلویزیون 16 در 9 یا صفحه نمایش دسکتاپ ساخته شوند، بلکه باید برای استفاده از تلفن همراه نیز تنظیم شوند. 

تبلیغات شما نه تنها باید از نظر فیزیکی بر روی صفحه نمایش موبایل قرار گیرد، بلکه باید با در نظر گرفتن کاربر موبایل طراحی شود. این به معنای نام تجاری خوانا، متن بزرگ و واضح، گرافیک چشم نواز و تعامل در هر زمان ممکن است. 

4. یک کمپین دیجیتال مارکتینگ ایجاد کنید.

اکنون که محصول، مخاطبان و پلتفرم خود را می شناسید، زمان آن رسیده است که کارها را وارد عمل کنید. 

مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ در اینجا چهار مرحله وجود دارد که شما را در مسیر ایجاد یک کمپین بازاریابی دیجیتال موفق قرار می دهد.

اهداف خود را مشخص کنید.

اگرچه ممکن است اولین قدم واضح باشد، اما تعیین اهداف روشن و قابل دسترس، پایه ای حیاتی برای ایجاد یک کمپین موفق است. پرش به یک کمپین با چشم انداز و جاه طلبی بسیار آسان است، اما اگر رویکرد متمرکزی نداشته باشید، ممکن است این جاه طلبی ها کوتاه بیاید. خواه آگاهی از برند باشد، فالوورهای بیشتر در رسانه های اجتماعی یا رتبه بالاتر سئو، مطمئن شوید که یک هدف قابل تعریف در ذهن دارید که می تواند شما را در تصمیم گیری در طول فرآیند راهنمایی کند. 

مخاطب هدف خود را شناسایی کنید.

اگرچه قبلاً به این موضوع اشاره کردیم، باز هم باید گفت: مخاطبان خود را بشناسید! هرچه بیشتر درک کنید که مشتریان شما چه کسانی هستند و چه می خواهند، بهتر می توانید تبلیغات خود را اصلاح کنید تا نیازهای آنها را بهتر برآورده کنید. 

پرسونای مشتری ایجاد کنید

این با مرحله قبل همراه است، اما اینجا جایی است که شما کمی عمیق تر خواهید رفت. پرسونای مشتری شرح مفصلی از مشتری هدف شما است که مشخصات دموگرافیک آنها مانند سن، موقعیت مکانی، شغل، درآمد و سایر جزئیاتی را که ممکن است بر نحوه تصمیم گیری آنها برای خرید تأثیر بگذارد برجسته می کند. 

بودجه خود را مشخص کنید. 

اگرچه این ممکن است سرگرم کننده ترین بخش نباشد، ارزیابی بودجه برای تعیین محدودیت های شما و نحوه تخصیص منابع کلیدی است. خوشبختانه، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی عموماً ارزان‌تر از بازاریابی سنتی است، بنابراین سرمایه‌گذاری‌های شما در دیجیتال اغلب پول بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

5. عملکرد خود را بهبود بخشید.

بازگشت هزینه تبلیغات (ROAS) می‌تواند به شما نشان دهد که آیا تبلیغات شما کار می‌کنند یا خیر، اما اگر اینطور نیست، نمی‌توانند دلیل آن را به شما بگویند. 

در نهایت، هدف از تبلیغات رسانه های اجتماعی افزایش ترافیک و فروش بیشتر است. اما قبل از اینکه مشتری دکمه «تکمیل خرید» را بزند، چندین مرحله وجود دارد که آنها باید طی کنند تا به آنجا برسند - و به عنوان یک بازاریاب، این وظیفه شماست که مطمئن شوید که انجام می دهد.

AIDA که در سال 1898 توسط مدیر تبلیغات E. St. Elmo Lewis طراحی شد، یک مدل رفتاری است که چهار تأثیری را که یک تبلیغ باید در مشتری ایجاد کند برجسته می کند. در زیر تصویری عالی ارائه شده است که جزئیات هر یک از این افکت ها و ظاهر آنها در عمل را نشان می دهد. 

انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی 

روزگاری که بیلبوردها و مجلات تنها رسانه های تبلیغاتی بودند، گذشته است. همانطور که دنیای محتوا و بازاریابی دیجیتال رشد می کند، مجموعه ای از گزینه های تبلیغاتی برای انتخاب وجود دارد که هر کدام نقاط قوت و محدودیت های منحصر به فرد خود را دارند. در اینجا ما برخی از رایج ترین انواع تبلیغات و اینکه چگونه می توانند به کمپین شما ارزش بیافزایند را برجسته می کنیم.  

1. تبلیغات عکس. 

احتمالاً آشناترین نوع تبلیغات است، اغلب تبلیغات عکسی را در فیدهای خبری، نوارهای کناری و بنرها مشاهده خواهید کرد. ایجاد آنها نسبت به سایر تبلیغات مانند ویدیوها و داستان ها کمی ساده تر است، اما باید مطمئن شوید که عکس های شما با کیفیت هستند. به عنوان مثال، Sprout Social پیکسل های 1080×1080 را برای تبلیغات تصویری و چرخ فلکی اینستاگرام توصیه می کند.

تبلیغات عکس برای ایجاد آگاهی از برند عالی هستند، زیرا محصول شما را درست در مقابل مشتری قرار می دهند. فقط مطمئن شوید که تصاویر شما از نظر سبک با پست ها و داستان های شما سازگار است تا کاربران بلافاصله تبلیغ را با برند شما مرتبط کنند.

و البته، تبلیغات عکس در آوردن ترافیک به وب سایت شما موثر است. در واقع، یک مطالعه فیس بوک نشان داد که یک سری از تبلیغات فقط عکس از سایر قالب های تبلیغاتی در ایجاد ترافیک منحصر به فرد بهتر عمل می کند. 

برخلاف پست‌های ارگانیک، تبلیغات عکس ممکن است شامل یک دکمه فراخوان برای اقدام مانند «اکنون خرید کنید» یا «دانلود» باشد که به ایجاد یک تجربه خرید یکپارچه برای مشتری کمک می‌کند.  

2. تبلیغات ویدیویی. 

به گفته ویدیارد ، بیش از نیمی از کاربران شبکه های اجتماعی اگر یک ویدیوی کامل کمتر از یک دقیقه باشد، تماشا می کنند و هر چه طولانی تر باشد، این درصد کمتر می شود. 

این به این معنی است که شما فقط زمان کوتاهی دارید تا کاربر را بچرخانید و او را درگیر نگه دارید. خوشبختانه، پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و فیس‌بوک به شما امکان می‌دهند تبلیغات ویدیویی کوتاه و حلقه‌ای ایجاد کنید که کاربران می‌توانند در حین پیمایش در فید خود به سرعت آن‌ها را مشاهده کرده و با آن تعامل داشته باشند.

با این حال، اگر پیام قانع‌کننده‌ای دارید و منابع لازم برای انجام آن دارید، می‌توانید محتوای ویدیویی طولانی‌تری مانند این ویدیو از Cordova Outdoor s را نیز انتخاب کنید .  

3. تبلیغات داستانی. 

بر اساس مطالعه ای که توسط کسب و کار اینستاگرام انجام شد ، نیمی از کاربران مورد بررسی گفتند که از یک وب سایت برای خرید محصول یا خدمات در نتیجه مشاهده آن در تبلیغات Stories بازدید کرده اند. و با توجه به اینکه اینستاگرام ۱ میلیارد کاربر فعال دارد، این فرصت بزرگی برای شماست تا برند خود را بشناسید.  

اگر در استوری های فیس بوک تبلیغ می کنید، یک عکس را می توان به مدت شش ثانیه مشاهده کرد، در حالی که یک ویدیو می تواند تا 15 ثانیه پخش شود. از طرف دیگر، تبلیغات استوری اینستاگرام می تواند تا 120 ثانیه طول بکشد، چه در حال استفاده از عکس یا فیلم باشید. در هر دو پلتفرم، تبلیغات Stories در قالب تمام صفحه نمایش داده می‌شود و به محصول شما اجازه می‌دهد تا زمانی که توجه مشتری خود را جلب می‌کنید، تمرکز کامل داشته باشد. 

4. تبلیغات مسنجر.

نه، تبلیغات رسانه های اجتماعی نباید فقط در فید خبری کاربر ظاهر شوند! تبلیغات مسنجر فیس بوک، برخلاف تبلیغات عکس، ویدیو و استوری، بین مکالمات در تب چت های کاربر در مسنجر نمایش داده می شود. مشتریان بالقوه می توانند برای شروع یک مکالمه خودکار از طریق مسنجر روی تبلیغ کلیک کنند، یا تبلیغ می تواند آنها را برای مرور محصولات به وب سایت شما پیوند دهد.

نمونه هایی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی 

زمانی که تصمیم می گیرید تبلیغات خود را در کجا قرار دهید، به خاطر داشته باشید که هر سایت رسانه اجتماعی مخاطبان منحصر به فرد خود را دارد - پس بدانید که مشتریان ایده آل شما کجا هستند و آنها را در آنجا ملاقات کنید. اگر مخاطبان هدف شما در محدوده سنی 60 سال به بالا هستند، یک پلتفرم اجتماعی مانند TikTok احتمالا بهترین گزینه شما نیست، اما شاید فیس بوک باشد. 

و اگر نام تجاری شما از قبل در رسانه های اجتماعی فعال است، دریابید که کدام پلتفرم ها در حال حاضر به طور ارگانیک عملکرد خوبی دارند - این ممکن است نشانگر خوبی باشد برای اینکه کجا باید تلاش های تبلیغاتی خود را هدف قرار دهید. 

1. فیس بوک. 

به‌عنوان بزرگ‌ترین پلت‌فرم رسانه‌های اجتماعی در جهان ، می‌توان با اطمینان گفت که فیس‌بوک هنگام تصمیم‌گیری برای مکان تبلیغ، انتخابی قابل اعتماد است. فیس بوک در میان طیف گسترده ای از جمعیت شناسی، از جمله جنسیت و سن (در گزارش زیر توسط Hootsuite نشان داده شده است) محبوب است، که به این معنی است که شانس خوبی وجود دارد که مخاطبان هدف شما نیز با این پلت فرم درگیر شوند.

این پلتفرم علاوه بر اینکه به کاربران فیس بوک امکان می دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و محتوا را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند، به تجار این فرصت را نیز می دهد تا محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین تبلیغ کنند. در میان فهرستی از مزایا، این چند راه است که تبلیغات فیس بوک می تواند به شما در رسیدن به اهداف کمپین کمک کند:

  • ایجاد آگاهی از برند : دسترسی خود را افزایش دهید و محصولات خود را در معرض دید مشتریان بالقوه قرار دهید.
  • توجه : ترافیک را به وب‌سایت خود هدایت کنید، از طریق ایمیل‌های انتخابی، پست‌های وبلاگ و محتوا از تولید سرنخ استفاده کنید و از طریق مسنجر به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید.
  • تبدیل : یک فروشگاه فیس‌بوک راه‌اندازی کنید تا به مشتریان تجربه خرید بی‌نظمی‌تری بدهید، ترافیک را به فروشگاه‌های آنلاین و فروشگاه‌های آجری خود هدایت کنید و نرخ تبدیل را افزایش دهید. 

به علاوه، تبلیغات فیس بوک به بازرگانان اجازه می دهد تا مشتریان را بر اساس موقعیت مکانی (در شعاع 5 مایلی)، شغل، علایق، فعالیت های گذشته و چندین نقطه داده ارزشمند دیگر هدف قرار دهند.

قیمت تبلیغات فیس بوک بسته به عوامل مختلفی از جمله مخاطبانی که می خواهید هدف قرار دهید و بودجه ای که برای تبلیغات خود در نظر می گیرید متفاوت است. با این حال، به عنوان یک قاعده کلی، هرچه هزینه تبلیغات بیشتر باشد، الگوریتم فیس بوک در خرج کردن پول شما و افزایش عملکرد تبلیغات شما در طول زمان کارآمدتر می شود.

2. اینستاگرام

اینستاگرام که به خاطر عکس‌ها و ویدیوهای براقش شناخته می‌شود، یک پلتفرم ایده‌آل برای برندهایی با محصولاتی است که از نظر بصری جذاب هستند و به راحتی در رسانه‌های بصری گنجانده می‌شوند. 

علاوه بر این، اینستاگرام با نرخ تعامل ۵۸ درصدی بیشتر از فیس‌بوک و ۲۰۰۰ درصدی بیشتر از توییتر در سال ۲۰۱۶، پایگاه کاربران گسترده‌ای دارد، هرچند که تا حد زیادی جوان‌تر از سایر پلت‌فرم‌های تبلیغاتی است.

بنابراین، اگر کسب و کار و مخاطب هدف شما با هر دو ویژگی مطابقت دارد، تبلیغات اینستاگرام ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. 

اگرچه پست‌ها و استوری‌های ارگانیک می‌توانند راه‌های عالی برای افزایش ترافیک وب‌سایت شما باشند، تبلیغات اینستاگرام می‌توانند مستقیماً به صفحه محصول شما یا صفحه فرود دیگری پیوند داده شوند و امکان تعامل سریع و آسان با محصولات شما را فراهم کنند.   

3. توییتر. 

توییتر به‌عنوان پلتفرمی برای کشف اخبار فوری و تعامل با اینفلوئنسرهای کوچک و بزرگ، یکی از محبوب‌ترین کانال‌های رسانه اجتماعی از زمان راه‌اندازی آن در سال 2006 بوده است. 

تبلیغات توییتر دو گزینه برای برندها برای ایجاد تبلیغات ارائه می دهد:

  1. تبلیغ سریع : توییتر به طور خودکار توییت ها را برای مخاطبان هدف شما تبلیغ می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک توییت قابل تبلیغ را از جدول زمانی خود انتخاب کنید و مخاطبان مورد نظر خود را مشخص کنید و توییتر بقیه کارها را برای شما انجام خواهد داد.
  2. تبلیغات توییتر : این تبلیغات مبتنی بر هدف هستند، به این معنی که ابتدا باید هدف کسب و کار مورد نظر خود را انتخاب کنید، و توییتر فقط برای اقداماتی که با هدف شما مطابقت دارند، صورتحساب به شما می دهد.

4. Tiktok.

اگرچه TikTok یک بازیکن نسبتا جدیدتر در بازی تبلیغات اجتماعی است، اما پتانسیل زیادی برای دستیابی به مشتریان بالقوه، به ویژه مخاطبان جوان‌تر دارد. 

به گفته eMarketer ، بسیاری از قابلیت‌های تجارت اجتماعی TikTok عمدتاً بر تبلیغات محصول متمرکز شده‌اند که به‌عنوان ویدیوهای بومی در فیدهای «For You» کاربران ظاهر می‌شوند. تبلیغات تمام صفحه هستند و برای نه ثانیه ظاهر می شوند، درست مانند یک پست ارگانیک TikTok. در زیر هر آگهی، کاربران می‌توانند روی دکمه «خرید کن» ضربه بزنند، که آنها را مستقیماً به سایت تجارت الکترونیک تاجر می‌آورد تا تسویه حساب خود را تکمیل کنند. 

علاوه بر تبلیغات درون فید، سایر گزینه‌های تبلیغاتی در TikTok عبارتند از Brand Takeovers، به این معنی که تبلیغ شما به محض باز کردن برنامه توسط کاربر نمایش داده می‌شود، یا یک چالش هشتگ برند، که محتوای تولید شده توسط کاربر را از طریق هشتگ‌های پرطرفدار و ویدیوی سرگرم‌کننده تشویق می‌کند. چالش‌هایی مانند رقص محبوب یا فیلتر خلاق.  

5. پینترست.

مانند اینستاگرام، پینترست یک پلت فرم بسیار بصری است که با عکس های عروسی عجیب، فیلم های آشپزی و حلقه های مد تزئین شده است. اما با توجه به آنچه گفته شد، Pinterest تا حد زیادی برای زنان با 71٪ پایه کاربر زن طراحی شده است . 

با توجه به اینکه کاربران پینترست عمدا از این پلتفرم برای یافتن و خرید محصولات استفاده می کنند، پینترست یکی از ایده آل ترین پلتفرم ها برای تبلیغات رسانه های اجتماعی است. پین های تبلیغاتی به راحتی در تابلوهای Pinterest قرار می گیرند بدون اینکه مانند برخی از پلتفرم های دیگر حواس کاربران را پرت کنند. در واقع، 85 درصد از پینرهای هفتگی بر اساس پین هایی که از برندها می بینند، خرید کرده اند.  

به خصوص برای خرده فروشان تجارت الکترونیک مفید است، Pinterest دارای یک موتور جستجوی بسیار هدفمند است که به برندها اجازه می دهد تا محصولات خود را با تبلیغ پین های با بالاترین عملکرد خود تبلیغ کنند. 

6. لینکدین.

لینکدین به عنوان بزرگترین شبکه حرفه ای جهان ، پایگاه کاربران حرفه ای زیادی دارد و می تواند مشتریان را بر اساس شرایط شغلی هدف قرار دهد. بنابراین، تبلیغات لینکدین تا حد زیادی به سمت مخاطبان شرکتی است.

با در نظر گرفتن 69 درصد از کاربران LinkedIn ایالات متحده، 50000 دلار یا بیشتر در سال درآمد دارند، این پلتفرم تمایل دارد بالاترین میانگین درآمد قابل تصرف و سرنخ های با کیفیت بالا را در صنایع خاص داشته باشد. 

با این حال، برخلاف اکثر پلتفرم‌های دیگر که بر تبلیغات B2C تمرکز دارند، ماهیت لینکدین آن را برای کمپین‌های تبلیغاتی B2B مناسب‌تر می‌کند. بنابراین، کسب‌وکارهای خدماتی و کسب‌وکارهای محصولات B2B نسبت به سایر پلت‌فرم‌ها در لینکدین نتایج بهتری کسب می‌کنند. 

چهار نوع تبلیغات لینکدین وجود دارد :

  • محتوای حمایت‌شده : این تبلیغات - اغلب از طریق عکس‌ها، ویدیوها یا چرخ فلک‌ها - در فید خبری لینکدین نمایش داده می‌شوند تا به مخاطبان بیشتری دست یابند. 

  • پیام‌رسانی حمایت‌شده : این نسخه بازاریابی ایمیلی لینکدین است، اما به جای ارسال پیام به صندوق ورودی کاربر، به صندوق ورودی لینکدین او می‌رود، جایی که کاربر می‌تواند با یک ربات چت یا یک نماینده مشتری انسانی تعامل داشته باشد. 

  • تبلیغات متنی و پویا : فقط برای کاربران دسکتاپ قابل مشاهده است، تبلیغات متنی تبلیغات کوچکی هستند که در بالای صفحه در بالای فید خبری کاربر نمایش داده می شوند.

  • فرم های Lead Gen : با استفاده از فرم های از پیش پر شده در تبلیغات لینکدین خود، می توانید سرنخ های با کیفیت را در مقیاس جمع آوری کنید.   

نمونه هایی از تبلیغات در رسانه های اجتماعی

بعد از اینکه پلتفرم اجتماعی خود و انواع تبلیغاتی را که می خواهید نمایش دهید مشخص کردید، زمان آن رسیده است که چرخ های تبلیغاتی خود را به حرکت درآورید. برای کمک به شروع، در اینجا پنج هک رسانه های اجتماعی برای جلب توجه بیشتر به محتوای شما و تبدیل بینندگان به مشتری آورده شده است. 

1. هدف گیری مخاطب.

هدف قرار دادن یک مخاطب به این معنی است که بر روی یک جمعیت منتخب، چه سن، جنسیت، شغل یا علاقه، منطقه‌بندی شود - اما نمی‌توانید همه را با استفاده از یک تاکتیک هدف قرار دهید. 

با استفاده از جستجوی کلمات کلیدی، نظرسنجی و مصاحبه با مشتریان و ایجاد پرسونای واضح مشتری، تصویر بهتری از اینکه مشتری شما چه کسی است به دست خواهید آورد و بنابراین می‌توانید آنها را با دقت بیشتری هدف قرار دهید.  

نه تنها باید مشتریان جدید و بالقوه را هدف قرار دهید، بلکه باید مطمئن شوید که مشتریان فعلی را نیز هدف قرار می دهید. این به مشتریان کمک می کند تا برند شما را یادآوری کنند، حتی اگر قبلاً خریدی انجام داده باشند، و بسیار مقرون به صرفه تر از تبلیغات برای مشتریان بالقوه است. 

2. در پلتفرم های رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید.

این ممکن است ناگفته نماند، اما یکی از جنبه‌های کلیدی تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، ارتقای استراتژی رسانه‌های اجتماعی شماست. تبلیغ و استفاده مجدد از محتوای ارگانیک خود در کانال های رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا داستان برند خود را بگویید و آن را متمایز کنید.

3. جستجوی پولی و تبلیغات اجتماعی.

با استفاده از فهرست‌های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو (RLSA)، می‌توانید تبلیغات جستجوی PPC خود را بر اساس اینکه آیا مشتری قبلاً از فروشگاه آنلاین شما بازدید کرده است و همچنین صفحاتی را که مشاهده کرده است، تنظیم کنید. به این ترتیب می توانید کاربرانی را که از قبل با کسب و کار شما آشنا هستند هدف قرار دهید. 

با این حال، می‌توانید با ترکیب جستجوی پولی با تبلیغات اجتماعی برای هدف قرار دادن افرادی که برند شما را می‌شناسند و یا نمی‌شناسند، این کار را ارتقا دهید. 

با اولین هدف قرار دادن تبلیغات اجتماعی، می توانید آگاهی از برند ایجاد کنید و به مشتریان کمک کنید تا با محصولات شما بیشتر آشنا شوند. سپس، زمانی که بعداً تبلیغات PPC شما را ببینند، احساس راحتی بیشتری خواهند کرد و تمایل دارند روی وب سایت شما کلیک کنند.  

4. نمره کیفیت را بهبود بخشید.

امتیاز کیفیت یک معیار رتبه‌بندی است که موتورهای جستجو برای نشان دادن کیفیت کلمات کلیدی و تبلیغات PPC شما از آن استفاده می‌کنند و بنابراین یکی از جنبه‌های کلیدی تبلیغات رسانه‌های اجتماعی است. هرچه امتیاز کیفی شما بالاتر باشد، تبلیغ شما رتبه بالاتری خواهد داشت و با هزینه کمتر به ازای هر تعامل، تاثیر بیشتری خواهد داشت. 

با ارسال ارگانیک در پلتفرم‌های تبلیغات اجتماعی و ردیابی تعامل با هر تبلیغ، می‌توانید مشخص کنید که کدام آگهی‌های پولی دارای بهترین عملکرد هستند – اینها همانهایی هستند که می‌خواهید تبلیغ کنید.    

5. تعامل کاربر را برای سئو بهینه کنید.

یکی از راه های کلیدی برای آوردن ترافیک به وب سایت و در نتیجه افزایش فروش، بهینه سازی محتوای تبلیغاتی است. در میان سایر عوامل رتبه بندی مانند کلمات کلیدی، سرعت صفحه و سازگاری با موبایل، یکی از عوامل بالقوه سئو ، تعامل کاربر است. این معیارها شامل نرخ کلیک (CTR)، نرخ پرش و نرخ تبدیل و سایر موارد است. 

با این حال، حتی اگر تعامل کاربر یک عامل اصلی رتبه‌بندی برای موتورهای جستجو نباشد، CTR و نرخ تبدیل بالا همچنان به رتبه‌بندی جستجوی ارگانیک بهتر و تبدیل‌های بیشتر دست می‌یابد.  

بسته بندی 

به خصوص در چشم انداز تجارت الکترونیک، تبلیغات رسانه های اجتماعی یکی از کارآمدترین و موثرترین راه ها برای دستیابی به مخاطبان هدف و تبدیل آنها به مشتری است. هیچ راه تبلیغاتی دیگری نمی تواند به اندازه تبلیغات اجتماعی منجر به منسجم و مقیاس پذیر شود.

بهترین فرمت تبلیغات در شبکه های اجتماعی چیست؟

هنگام انتخاب بهترین قالب تبلیغات رسانه های اجتماعی برای کمپین خود، در نظر بگیرید که مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ روی کدام پلتفرم هستند؟ چه اقدامی را می خواهید رانندگی کنید؟ اگر پس از فروش محصول هستید، ممکن است یک تبلیغ چرخ فلک محصول را در نظر بگیرید. اگر تجربه ای همهجانبه در ذهن دارید و منابع خلاقانه ای در اختیار دارید، آگهی داستان تعاملی یک انتخاب ایده آل است. به همین ترتیب، اگر هدف شما پیشروی B2B باشد، تبلیغ فرم سرب در لینکدین شرط خوبی است. قالب تبلیغاتی که انتخاب می‌کنید به پلتفرمی که روی آن بازی می‌کنید و بودجه شما بستگی دارد، اما دانستن قالب‌های تبلیغاتی موجود و ویژگی‌ها و مزایای هرکدام به شما کمک می‌کند تا استراتژی تبلیغات پولی خود را در رسانه‌های اجتماعی ارتقا دهید.

تبلیغات تصویری

تبلیغات تصویری برای هدایت ترافیک به وب سایت شما عالی هستند. ساختن آنها آسان است و می توان آنها را مستقیماً با پیوندهایی به صفحات خاصی در سایت شما جفت کرد. آنها تقریباً در هر پلتفرم رسانه های اجتماعی در دسترس هستند، اما در اینستاگرام، اسنپ چت، فیس بوک و پینترست عملکرد قوی دارند، زیرا مردم می خواهند و انتظار دارند تصاویری در این پلتفرم ها داشته باشند. تصاویر با متن کم یا بدون متن معمولاً تجربه بهتری برای مخاطب ایجاد می کنند، به همین دلیل است که فیس بوک فقط در صورتی تبلیغ شما را ارائه می دهد که 20٪ تصویر یا کمتر از آن حاوی متن باشد. جلد کتاب، جلد آلبوم و تصاویر محصول معمولاً از این قاعده مستثنی هستند. 

تبلیغات چرخ و فلک برای بیان یک داستان عمیق تر در مورد برند شما عالی هستند. شما می توانید در این قالب تبلیغاتی بیش از هر نوع دیگری نمایش دهید و مخاطبان خود را به یک سواری تعاملی ببرید. در دسترس برای  فیس بوک ، اینستاگرام، مسنجر و شبکه مخاطبین، اکثر فرمت های تبلیغاتی چرخ و فلک به شما این امکان را می دهند که حداکثر 10 تصویر  یا ویدیو را  در یک چرخ فلک به نمایش بگذارید، که هر کدام پیوند و دکمه CTA خاص خود را دارند. همچنین می توانید CTA ها را به طور کلی حذف کنید تا ظاهری تمیزتر داشته باشید. فیس بوک حتی ترتیب تصاویر چرخ و فلک را بر اساس عملکرد هر کارت بهینه می کند، اما اگر از این قالب تبلیغاتی برای بیان یک داستان متوالی استفاده می کنید، طبیعتاً باید از این ویژگی خودکار انصراف دهید.

مروری سریع بر بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی ابتدا با انتشار شروع شد. کسب‌وکارها محتوای خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاشتند تا ترافیک وب‌سایت‌های خود را ایجاد کنند و امیدواریم فروش داشته باشند. اما رسانه‌های اجتماعی بسیار فراتر از اینکه فقط مکانی برای پخش محتوا باشند، رشد کرده‌اند.

امروزه کسب و کارها از رسانه های اجتماعی به روش های مختلف استفاده می کنند. برای مثال، کسب‌وکاری که نگران صحبت‌های مردم در مورد برند خود است، مکالمات رسانه‌های اجتماعی و پاسخ به اشاره‌های مرتبط (گوش دادن به رسانه‌های اجتماعی و تعامل) را زیر نظر می‌گیرد. کسب‌وکاری که می‌خواهد نحوه عملکرد خود در رسانه‌های اجتماعی را درک کند، دسترسی، تعامل و فروش خود را در رسانه‌های اجتماعی با یک ابزار تحلیلی (تحلیل رسانه‌های اجتماعی) تجزیه و تحلیل می‌کند. کسب‌وکاری که می‌خواهد به مجموعه خاصی از مخاطبان در مقیاس برسد، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی بسیار هدفمند (تبلیغات رسانه‌های اجتماعی) را اجرا می‌کند.

پنج رکن اصلی بازاریابی رسانه های اجتماعی

1. استراتژی

قبل از اینکه وارد شوید و چیزی را در رسانه های اجتماعی منتشر کنید، بیایید یک قدم به عقب برگردیم و به تصویر بزرگتر نگاه کنیم. اولین قدم این است که به استراتژی رسانه های اجتماعی خود فکر کنید.

اهداف شما چه هستند؟ چگونه رسانه های اجتماعی می توانند به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود کمک کنند ؟ برخی از کسب و کارها از رسانه های اجتماعی برای افزایش آگاهی از برند خود استفاده می کنند، برخی دیگر از آن برای افزایش ترافیک وب سایت و فروش استفاده می کنند. رسانه‌های اجتماعی همچنین می‌توانند به شما در ایجاد تعامل پیرامون برندتان، ایجاد یک جامعه و به عنوان کانال پشتیبانی مشتری برای مشتریانتان کمک کنند.

می‌خواهید روی کدام شبکه‌های اجتماعی تمرکز کنید؟ پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی که در بالا ذکر شد، فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، پینترست، یوتیوب و اسنپ چت هستند. همچنین پلتفرم‌های کوچک‌تر و رو به رشدی مانند Tumblr، Tik Tok و Anchor و پلتفرم‌های پیام‌رسان اجتماعی مانند مسنجر، واتس‌اپ و وی چت نیز وجود دارند. هنگام شروع کار، بهتر است چند پلتفرم را انتخاب کنید که فکر می‌کنید مخاطبان هدف شما روی آن‌ها هستند تا اینکه در همه پلتفرم‌ها حضور داشته باشید.

چه نوع محتوایی را می خواهید به اشتراک بگذارید؟ چه نوع محتوایی مخاطب هدف شما را به بهترین شکل جذب می کند؟ آیا این تصاویر، ویدیوها یا پیوندها است؟ آیا محتوای آموزشی است یا سرگرم کننده؟ یک مکان خوب برای شروع، ایجاد یک شخصیت بازاریابی است که به شما در پاسخ به این سوالات کمک می کند. و این نباید برای همیشه رفع شود. شما همیشه می توانید استراتژی خود را با توجه به عملکرد پست های رسانه های اجتماعی خود تغییر دهید.

2. برنامه ریزی و انتشار

بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مشاغل کوچک معمولاً با حضور مداوم در رسانه های اجتماعی شروع می شود. نزدیک به سه میلیارد نفر (3,000,000,000!) از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. با حضور در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، به برند خود فرصتی می‌دهید تا توسط مشتریان آینده‌تان کشف شود.

انتشار در رسانه های اجتماعی به سادگی به اشتراک گذاری یک پست وبلاگ، یک تصویر یا یک ویدیو در یک پلت فرم رسانه اجتماعی است. این دقیقاً مانند نحوه اشتراک گذاری در نمایه شخصی فیس بوک است. اما شما می خواهید به جای ایجاد و انتشار خود به خود محتوا، محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کنید. همچنین، برای اطمینان از اینکه در حال به حداکثر رساندن دسترسی خود در رسانه های اجتماعی هستید، باید محتوای عالی را که مخاطبان شما دوست دارند، در زمان و فرکانس مناسب منتشر کنید.

در حال حاضر ابزارهای زمان‌بندی رسانه‌های اجتماعی مختلفی مانند Buffer Publish وجود دارد که می‌تواند به شما در انتشار خودکار محتوای خود در زمان دلخواه کمک کند. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و به شما امکان می دهد در زمانی که به احتمال زیاد مخاطبان با محتوای شما درگیر هستند، به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.

3. گوش دادن و تعامل

با افزایش فالوورهای کسب و کار و رسانه های اجتماعی شما، مکالمات در مورد برند شما نیز افزایش می یابد. مردم در مورد پست های رسانه های اجتماعی شما نظر می دهند، شما را در پست های رسانه های اجتماعی خود تگ می کنند یا مستقیما برای شما پیام می دهند.

حتی ممکن است مردم در مورد برند شما در رسانه های اجتماعی بدون اطلاع شما صحبت کنند. بنابراین شما می خواهید مکالمات رسانه های اجتماعی در مورد برند خود را زیر نظر داشته باشید. اگر نظر مثبت باشد، این فرصت را دارید که آنها را شگفت زده و خوشحال کنید. در غیر این صورت، می توانید حمایت کنید و وضعیت را قبل از بدتر شدن اصلاح کنید.

می‌توانید به‌صورت دستی همه اعلان‌های خود را در همه پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی بررسی کنید، اما این کارآمد نیست و پست‌هایی را نخواهید دید که نمایه رسانه‌های اجتماعی کسب‌وکارتان را تگ نکرده باشند. در عوض می‌توانید از ابزار گوش دادن و تعامل رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید که همه نام‌گذاری‌ها و پیام‌های رسانه‌های اجتماعی شما را جمع‌آوری می‌کند، از جمله پست‌هایی که نمایه رسانه اجتماعی کسب‌وکارتان را تگ نکرده‌اند.

4. تجزیه و تحلیل

در طول مسیر، چه در حال انتشار محتوا و چه در رسانه های اجتماعی باشید، می خواهید بدانید بازاریابی رسانه های اجتماعی شما چگونه عمل می کند . آیا نسبت به ماه گذشته افراد بیشتری را در رسانه های اجتماعی جذب می کنید؟ ماهانه چند منشن مثبت می گیرید؟ چند نفر از هشتگ برند شما در پست های رسانه های اجتماعی خود استفاده کردند؟

خود پلتفرم های رسانه های اجتماعی سطح پایه ای از چنین اطلاعاتی را ارائه می دهند. برای به دست آوردن اطلاعات تجزیه و تحلیل عمیق تر یا مقایسه آسان بین پلتفرم های رسانه های اجتماعی، می توانید از طیف گسترده ای از ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی موجود، مانند بافر آنالیز استفاده کنید.

5. تبلیغات

وقتی بودجه بیشتری برای رشد بازاریابی رسانه های اجتماعی خود دارید، حوزه ای که می توانید در نظر بگیرید تبلیغات رسانه های اجتماعی است . تبلیغات رسانه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد که نسبت به کسانی که شما را دنبال می‌کنند به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

امروزه پلتفرم‌های تبلیغاتی رسانه‌های اجتماعی آنقدر قدرتمند هستند که می‌توانید دقیقاً مشخص کنید که تبلیغات خود را به چه کسی نشان دهید. شما می توانید مخاطبان هدف را بر اساس جمعیت، علایق، رفتارها و موارد دیگر ایجاد کنید.

هنگامی که چندین کمپین تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی را همزمان اجرا می کنید، می توانید از ابزار تبلیغات رسانه های اجتماعی برای ایجاد تغییرات عمده، خودکارسازی فرآیندها و بهینه سازی تبلیغات خود استفاده کنید.