• سئو ارزان
  • تبلیغات ارزان
  • تبلیغات گوگل

واحد پشتیبانی و پاسخگویی جام ارژنگ جهت ارائه مشاوره و رسیدگی به امور مشتریان گرامی بطور شبانه روزی در خدمت شماست.

..پشتیبانی جام ارژنگ
Close and go back to page

50 شعار تبلیغاتی به یاد ماندنی

50 شعار تبلیغاتی به یاد ماندنی 

در این مقاله، اینکه چگونه از شعارهای تبلیغاتی استفاده کنیم  بیش از 50 شعار تبلیغاتی به یاد ماندنی که باید بدانید،  چگونه شعار تبلیغاتی خود را بسازید را عمیقاً بررسی خواهیم کرد .

به محصولات یا برندهای مورد علاقه خود فکر کنید. حالا سعی کنید به جمله یا عبارتی فکر کنید که با آنها مرتبط است. لحظه ای که این عبارت را می شنوید، به محصول فکر می کنید و بالعکس (وقتی محصول را می بینید، این عبارت تقریباً فوراً در ذهن شما ظاهر می شود).

این عبارات یا جملات شعارهای تبلیغاتی هستند و اگر آنها را به خاطر داشته باشید، حتی اگر از دوران کودکی شما بوده باشند، به این معنی است که شعارهای تبلیغاتی موفقی هستند.

آنچه در مورد شعارهای تبلیغاتی باید بدانید

شعارهای تبلیغاتی چیست؟

شعارهای تبلیغاتی عبارت‌های کوتاه و در عین حال به یاد ماندنی‌ای هستند که در کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی پیدا می‌کنید و به عنوان عامل اصلی جلب توجه محصول، خدمات، شرکت یا برندی هستند که تبلیغ می‌شوند.

آنها جذاب هستند، کوتاه هستند - اغلب در پنج کلمه یا کمتر نوشته می شوند - و آنچه را که محصول یا نام تجاری ارائه می دهد خلاصه می کنند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که توجه مشتریان را به یک برند جلب کنند و در تصمیمات خرید یا خرید آینده آن برند را در ذهن نگه دارند.

شعارهای تبلیغاتی برای چیست؟

در یک نگاه، به نظر می رسد که یک شعار فقط یک برچسب یا عبارتی است که تبلیغ کنندگان به آن می پردازند. با این حال، آنها عملکرد مهم تری دارند. شعارهای تبلیغاتی بخشی از یک استراتژی بازاریابی بزرگتر هستند. به عنوان مثال، هر استراتژی برندسازی شامل ایجاد و استفاده از یک شعار تبلیغاتی است. به هر حال، این شعارها اغلب با یک برند شناسایی می شوند.

متوجه خواهید شد که چگونه همه ارائه دهندگان محصول یا خدمات شعارهای تبلیغاتی خود را ارائه می دهند. این به این دلیل است که برخی از شعارها بیشتر قابل تشخیص هستند و بنابراین یادآوری موثرتری نسبت به نام های تجاری صرف ارائه می دهند.

شعارهای تبلیغاتی به دلایل زیر ایجاد می شوند:

  • تمایز . یک شعار موثر شما را از رقبا متمایز می کند . این بسیار مهم است اگر کسب و کار در یک صنعت بسیار رقابتی است، با تعداد زیادی بازیگر در بازار که محصولات یا خدمات مشابهی را ارائه می دهند. یکی از راه‌های متمایز کردن کسب‌وکار، ارائه یک شعار خلاقانه است که برند را فوراً قابل تشخیص و مهم‌تر از سایر برندها به یاد ماندنی‌تر می‌کند.
  • انتشار اطلاعات. به طور خاص، اطلاعات در مورد کسب و کار. گاهی اوقات، مصرف کنندگان ممکن است تنها با شنیدن نام برند، تصوری نداشته باشند که یک برند خاص برای چیست. با این حال، به محض شنیدن این شعار، متوجه خواهند شد که این شعار چیست. یک مثال نوکیا است. کسانی که دارای گرایش جغرافیایی بیشتری هستند بلافاصله به شهر فنلاند فکر می کنند. اما با شنیدن شعار آن - "ارتباط مردم" - بلافاصله متوجه می شوند که این شعار به شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات مستقر در فنلاند اشاره دارد.
  • تقویت هویت برند. مردم تمایل دارند آنچه را که دائماً در معرض آن هستند به خاطر بیاورند و آنچه را که وجود ندارد به راحتی فراموش می کنند. شعار تبلیغاتی این امر را با یادآوری دائمی حضور و وجود برند انجام می دهد.

40 شعار تبلیغاتی به یاد ماندنی

شماره 1 " پادشاه آبجو " (Budweiser، اواخر دهه 1800)

از قرن شانزدهم، آبجوی دم شده در بودویس - بودویزر - به طور خاص از بودیوویس، به عنوان "آبجوی پادشاهان" لقب گرفت.

زمانی که آدولفوس بوش آبجوی تولید کرد که به زودی به آبجوی مشهور جهانی تبدیل می‌شود، از این عنوان در بازاریابی استفاده کرد و از "سلطان آبجو" به عنوان یک شعار استفاده کرد که نشان دهنده برتری آن نسبت به سایر آبجوها بود.

شماره 2 « برای یک شتر یک مایل راه می‌رفتم » (شتر، 1921)

Camel که خود را به عنوان سیگار مورد علاقه آمریکا قرار داد، اولین بار در سال 1921 از این شعار جذاب استفاده کرد. این شعار بسیار سریع ظاهر شد و برای چندین دهه مورد استفاده قرار گرفت. این شعار قطعاً بسیار بهتر و جذاب‌تر از شعار قبلی خود بود: «پس طعم ناخوشایند سیگار را ترک نکنید».

شماره 3 " وقتی به اندازه کافی برای ارسال بهترین ها اهمیت می دهید " (Hallmark, 1934)

زنجیره خرده فروشی هالمارک به عنوان یک فروشگاه لوازم التحریر شروع به کار کرد تا اینکه به بزرگترین تولید کننده کارت های تبریک ایالات متحده تبدیل شد. به همین دلیل بود که این شعار در زمان عرضه با هویت برند بسیار مناسب بود.

چندین دهه بعد، حتی زمانی که هالمارک به سمت صدور مجوز و تولید محصولات هدیه دیگر راه پیدا کرد، این شعار همچنان به دیدگاه اصلی خود وفادار است.

شماره 4 صبحانه قهرمانان. ( Wheaties ، 1935)

Wheaties، یک غلات صبحانه جنرال میلز، به دلیل بسته بندی آن معروف شد و ورزشکاران مشهور و مشهور آمریکایی روی جعبه غلات به چشم می خورد.

این ارتباط با ورزشکاران و ورزشکاران نقطه شروع کمپین آن بود و ادعا می کرد که "قهرمانان پسرهای کوچک زیادی را مجبور می کنند صبحانه خوبی بخورند." از این رو، شعار "صبحانه قهرمانان" متولد شد.

شماره 5 " الماس همیشه است " (DeBeers, 1948)

DeBeers یک شرکت پیشگام در زمینه استخراج و تجارت الماس است. خط جواهرات آن، این شرکت را تا حد زیادی به لطف کمپین تبلیغاتی موفق خود، که حول شعار "الماس همیشه ماندگار است" می چرخد، به شهرت رسانده است.

این بر این باور زنان متمرکز بود که الماس نشان دهنده عشق، تعهد و ازدواج است. از سال 1948، این شعار در هر تبلیغات نامزدی که شرکت راه اندازی کرده است ظاهر می شود و باعث شد تا عصر تبلیغات در سال 1999 آن را به عنوان "شعار قرن" معرفی کند.

شماره 6 « انگشت خوب است » (KFC، 1952)

این جمله را با صدای بلند بگویید و "مرغ سرخ شده کنتاکی" یا KFC بلافاصله به ذهن می رسد. این عبارت به شعار شرکت تبدیل شده است که توسط بنیانگذار هارلند سندرز علامت تجاری گرفته شده و توسط شرکت در کمپین های خود استفاده می شود.

#7 « شکلات شیری که در دهان شما آب می شود، نه در دست شما. ( M&Ms, 1954)

این برچسب از زمانی که این شرکت برای اولین بار M&Ms بادام زمینی خود را در سال 1954 معرفی کرد، مورد استفاده قرار گرفت. این ایده از این ایده الهام گرفته شده بود که پوسته شکلات به اندازه‌ای سخت است که از ذوب شدن در دست جلوگیری کند، اما در نهایت پس از ورود آنها به دهان برای غذا خوردن این کار را انجام خواهد داد. .

این آب نبات ها به عنوان بخشی از جیره غذایی سربازان آمریکایی در هنگام رفتن به جنگ در اختیار ارتش قرار می گرفت و پوسته سخت آنها آنها را برای حمل و نقل طولانی و ذخیره سازی ایده آل می کرد.

شماره 8 “ یک استراحت داشته باشید... یک کیت کت داشته باشید. ( کیت کت توسط نستله، 1957)

کیت کت بیسکویت ویفری با روکش شکلاتی خود را با همین نام در سال 1957 تولید کرد، اما تلاش های تبلیغاتی خود را در سال 1951 به طور کامل آغاز کرد. با این حال، از سال 1951، تا زمانی که این شرکت توسط نستله در سال 1988 خریداری شد، شعار جهانی این محصول این بود: استراحت کن… کیت کت داشته باش.”

شماره 9 « ببین، مادر، بدون حفره! ( کرست توسط پراکتر و گمبل، 1958)

این شعار همزمان با عرضه خمیر دندان کرست مورد استفاده قرار گرفت و به این برند کمک کرد تا در آن زمان به یکی از پرفروش ترین محصولات بهداشت دهان و دندان در ایالات متحده تبدیل شود.

با استفاده از یک اثر هنری نورمن راکوال که شامل کودکانی خندان با دندان های سالم و بدون پوسیدگی است، توانست جمعیت اصلی خود را هدف قرار دهد: خانواده ها، به ویژه مادران و فرزندانشان.

شماره 10 « کوچک فکر کن » (فولکس واگن، 1959)

از بین بسیاری از تبلیغاتی که فولکس واگن منتشر کرده است، یکی از معروف ترین آنها، "کوچک فکر کن" است که به طور خاص برای فولکس واگن بیتل بود. این کمپین کمک کرد تا کمپین توسط Ad Age به عنوان "بهترین کمپین تبلیغاتی قرن بیستم" معرفی شود.

شماره 11 " ما بیشتر تلاش می کنیم " (Avis, 1962)

به مدت 50 سال، شرکت اجاره اتومبیل آویس از شعار "ما بیشتر تلاش می کنیم" استفاده می کرد.

این اولین بار زمانی راه اندازی شد که این شرکت در صنعت اتومبیل کرایه رتبه دوم را کسب کرد (هرتز اولین بود). این همچنین به قولی در مورد اینکه چگونه این شرکت با وجود دوم بودن، همچنان برای حفظ کیفیت خدمات خود کار خواهد کرد، اشاره کرد.

شماره 12 « به آسمان دوستانه پرواز کنید. ( یونایتد ایرلاینز، 1966)

اگرچه این عبارت نمادین به طور رسمی توسط شرکت در سال 1996 بازنشسته شد، اما آنقدر یک شعار تبلیغاتی مؤثر بود که در سال 2013 دوباره احیا شد.

با این حال، این امر چندان اهمیتی نداشت، زیرا در دوران بازنشستگی، اکثر مردم حتی از جایگزین شدن آن با شعارهای دیگر آگاه نبودند. "Fly the friendly skys" خاطره انگیز بود .

شماره 13 « این چیز واقعی است! ( کوکا کولا، 1969)

کوکا کولا شرکت دیگری است که از زمان تأسیس خود در سال 1886 از فهرست بلندبالایی از شعارهای تبلیغاتی استفاده کرده است.

"این چیز واقعی است!" شعار با معروف ترین تبلیغات تلویزیونی کوکا کولا که در سال 1971 منتشر شد، مرتبط بود، که جوانانی را بالای یک تپه می خواندند، "من می خواهم برای دنیا یک کوکا بخرم" می خواندند، و جایگاه آن را به عنوان یکی از به یاد ماندنی ترین شعارهای دورهمی تثبیت کرد. نام تجاری.

شماره 14 " هیچ چیز مانند گوزن اجرا نمی شود " (جان دیر، 1972)

وقتی از ماشین‌آلات ساختمانی، کشاورزی و سایر ماشین‌های سنگین صحبت می‌کنیم، سازنده آمریکایی جان دیر، نیرویی است که باید با آن حساب کرد. شعار شرکتش نیز همینطور است، که با لوگویی که گوزن را در حال جهش نشان می دهد، بیشتر تقویت می شود.

هنگامی که در سال 1972 توسعه یافت، قصد آن تبلیغ خط ماشین های برفی خود بود. حتی زمانی که تولید آن خط ماشین برفی متوقف شد، این شعار همچنان مورد استفاده قرار گرفت.

شماره 15 " آن را به روش خود انجام دهید. " (برگر کینگ، 1973)

قبل از انطباق شعار رایج "راه خودت باش"، برگر کینگ به مدت 40 سال از شعار دیگری استفاده می کرد. برای 4 دهه، برگر کینگ با "آن را به روش خودت داشته باش" مرتبط بوده است.

این در ابتدا به‌عنوان حمله‌ای جزئی به مک‌دونالد در نظر گرفته شد که به‌خاطر سختی‌اش در هنگام سفارش‌های همبرگر شناخته می‌شود، و انعطاف‌پذیری برگر کینگ را برجسته می‌کند، به مشتریانش اجازه می‌دهد همبرگرهای خود را سفارش دهند و برگر کینگ آن‌طور که می‌خواهند آن را سرو کنند.

شماره 16 « چون من ارزشش را دارم » (لورآل، 1973)

مشتریان اصلی شرکت لوازم آرایشی فرانسوی زنان هستند، بنابراین اطمینان حاصل کرد که غریزه طبیعی هر زن برای خود ارزش گذاری را جلب می کند.

این شعار دقیقاً در جایی که بیشترین اهمیت را دارد به زنان ضربه زد، زیرا « اعتماد به نفس، تصمیم او و سبک او » را در بر می گرفت. آنقدر نمادین شده است که مترادف با برند لورآل نیز شده است.

شماره 17 " احتمالا بهترین لگر در جهان " (Carlsberg، 1973)

آبجوساز جهانی کارلزبرگ از سال 1973 از یکی از معروف ترین شعارهای تبلیغاتی در جهان استفاده کرده است، تا اینکه یک حرکت تغییر نام تجاری جایگزین آن با شعار فعلی «این کارلسبرگ می خواهد» را گرفت.

شعار معروف، "احتمالا بهترین لگر در جهان"، در زمان راه اندازی آن با این واقعیت که در ابتدا توسط بازیگر به همان اندازه معروف اورسون ولز در تبلیغات صحبت می شد، محبوبیت بیشتری پیدا کرد.

شماره 18 « آنکولا » (Seven Up، 1973)

برای طولانی‌ترین زمان، سازندگان این نوشیدنی نوشابه با طعم آهک، جمعیت جوان‌تر را هدف قرار دادند، اما فایده‌ای نداشت. زمانی که کمپین UNCOLA را با عنوان "The Uncola" راه اندازی کرد، این روند شروع به تغییر کرد.

جوانان به نوشیدنی متفاوت علاقه مند شدند، زیرا حاوی کافئین نبود و به بازار عرضه می شود تا اثرات گازدار که نوشیدنی های کولا ایجاد می کنند را نداشته باشد.

شماره 19 " غیرممکن هیچ چیز نیست " (آدیداس، 1974)

این شعار توسط برند ورزشی آدیداس از نقل قول اسطوره بوکس محمد علی گرفته شده است، که او همچنین تایید کننده برجسته در یک سری ویدیوهای کوتاه ساخته شده برای کمپین بود. این شعار با دیدگاه آدیداس برای حمایت از ورزشکاران برتر در رویدادهای ورزشی مربوطه مطابقت داشت.

این یک بار دیگر در کمپین جهانی این برند در سال 2004 مورد استفاده قرار گرفت و ورزشکارانی که در حقوق خود اسطوره هستند به علی پیوستند. از جمله آنها می توان به دیوید بکهام فوتبالیست، هایله گبرسلاسی دونده مسافت طولانی و تریسی مک گریدی از NBA اشاره کرد.

شماره 20 « ماشین رانندگی نهایی » (BMW، 1975)

BMW با استفاده از این شعار تصویر برند خود را از جسور بودن و داشتن نگرش و قدرت زیاد تثبیت کرد. بدون شک این همچنان یکی از بهترین شعارهای تبلیغاتی در صنعت خودروسازی است.

شماره 21 " سیتی هرگز نمی خوابد " (سیتی بانک، 1976)

این شعار راه شرکت برای وفادار ماندن به این بود که سیتی بانک اولین بانکی بود که دستگاه‌های باجه الکترونیکی یا خودکار 24 ساعته (ATM) خود را در شهر نیویورک نصب و تبلیغ کرد.

خط کامل «سیتی هرگز نمی‌خوابد، اما محله شما ممکن است آرام شود» بود.

شماره 22 « من نیویورک را دوست دارم » (نیویورک، 1977)

به هر شهری در جهان بروید، احتمالاً کالایی پیدا خواهید کرد که روی آن شعار «I Love New York» یا « ❤ NY » نقش بسته است.

این یک مثال عالی از استفاده موثر از یک شعار در یک کمپین تبلیغاتی است. شهر نیویورک از آن به منظور ترویج گردشگری در شهر و متعاقباً در کل ایالت نیویورک استفاده کرد.

شماره 23 « اگر کاملاً، به طور مثبت باید یک شبه وجود داشته باشد » (فدرال اکسپرس، 1982)

در آن زمان خدمات پیک زیادی وجود داشت، اما FedEx با استفاده از این شعار توانست نام و خدمات خود را از رقبا متمایز کند. همچنین این بخشی از دلیلی بود که فدکس اکنون یکی از بزرگترین حمل و نقل سریع در جهان است.

شماره 24 " شرکت هواپیمایی مورد علاقه جهان " (بریتیش ایرویز، 1983)

امروزه شعار رسمی شرکت «پرواز کردن» است. برای خدمت." با این حال، قبل از آن، بریتیش ایرویز با موفقیت خود را به عنوان "ایرلاین مورد علاقه جهان" معرفی کرد.

اگرچه این خود اعلان انتقادات بسیاری را از سوی سایر خطوط هوایی و صنعت به طور کلی به همراه داشت و این تصور را به بریتیش ایرویز داد که خودپسند است، اما همچنان شعاری است که در بین مردم بسیار به یاد ماندنی است.

#25 « گوشت گاو کجاست؟ ” (وندی، 1984)

یکی از معروف‌ترین عبارات آمریکایی که برای زیر سوال بردن ماهیت یک محصول یا حتی یک ایده استفاده می‌شد، در واقع برگرفته از شعار تبلیغاتی فست‌فود زنجیره‌ای Wendy's بود.

شماره 26 کیفیت هرگز از مد نمی افتد. ( لویز، 1985)

شلوار جین نمادین تولید شده توسط Levi Strauss & Co این شعار را روی برچسب خود دارد، اما در چندین آگهی تلویزیونی و چاپی نیز از آن استفاده شده است و آن را به یکی از خاطره انگیزترین و ماندگارترین شعارهای تبلیغاتی در تمام دوران تبدیل کرده است.

این شرکت به خاطر شلوار جین بسیار بادوام و بادوام خود شناخته شده است که به وضوح در شعار تجسم یافته است.

شماره 27 « هرجا که می خواهید باشید وجود دارد. ( ویزا، 1985)

ویزا در حال حاضر از شعار "هرجا که می خواهید باشید" استفاده می کند که نسخه کوتاه شده شعار اصلی است، "هرجا که می خواهید باشید" است. این شرکت اساساً می‌گوید که تا زمانی که ویزا کارت دارید، می‌توانید به هر کاری دست پیدا کنید، به هر جایی بروید و از هر تجربه‌ای در هر کجای دنیا که هستید لذت ببرید.

شماره 28 « فقط انجامش بده. ( نایک، 1987)

به گفته دن ویدن، مدیر تبلیغاتی که پشت شعار «فقط این کار را بکن»، این شعار بر اساس آخرین سخنان قاتل محکوم، گری گیلمور، قبل از اعدام توسط جوخه شلیک بود. ظاهراً قبل از تیراندازی به او گفته بود «بیا این کار را بکنیم».

Wieden آن را به "Just do it" تغییر داد و به مصرف کنندگان این احساس را داد که آنها نیز فقط با پوشیدن محصولات نایک می توانند هر کاری انجام دهند و موفق شوند. این شعار توسط مجله کمپین به عنوان بهترین شعار قرن بیستم معرفی شد.

شماره 29 " بهترین چیزی که یک مرد می تواند بدست آورد " (ژیلت، 1989)

هیچ چیز مردانه تر از اصلاح مردانه نیست و این چیزی است که برند ژیلت می خواهد با محصولات خود نشان دهد. این همان چیزی است که الهام بخش مدیران تبلیغاتی پشت کمپین ژیلت برای انتخاب این شعار بود.

در واقع، آنقدر موفق بود که حتی به 14 زبان ترجمه شد و در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت.

شماره 30 « شاید او با آن به دنیا آمده باشد. شاید میبلین باشد. ( Maybelline، 1991)

از زمانی که این شعار را در سال 1991 راه اندازی کرد، شرکت آرایشی که تحت شرکت مادر لورآل است، حتی در حال حاضر از آن استفاده کرده است، که نشان می دهد چقدر موثر است، تمرکز بر زیبایی زنانه است، و چگونه آرایش می تواند معجزه کند. برای اعتماد به نفس فرد، حتی اگر شبیه به مدل به دنیا نیامده باشند.

شماره 31 شیر دارید؟ ( هیئت پردازشگر شیر کالیفرنیا، 1993)

آژانس تبلیغاتی Goodby Silverstein & Partners مسئول ایجاد این شعار برای هیئت پردازشگر شیر کالیفرنیا است، یک سازمان غیرانتفاعی که زیر نظر وزارت غذا و کشاورزی کالیفرنیا فعالیت می کند.

این کمپین ملی در درجه اول تشویق به مصرف شیر گاو بود. چیزی که باعث محبوبیت بیشتر آن شد، تبلیغات تلویزیونی آن بود که توسط مایکل بی، A-lister هالیوود کارگردانی شد.

شماره 32 " امروز کجا می خواهید بروید؟ ( مایکروسافت، 1994)

مایکروسافت کمپین های جهانی تبلیغات تصویری را راه اندازی کرده است و دومین کمپین، یکی از شناخته شده ترین کمپین ها بود.

"امروز می خواهی کجا بروی؟" راه اندازی شد تا نشان دهد چگونه می توان از رایانه های شخصی این شرکت برای عبور از مرزها و موانع، حتی شکاف های فناوری استفاده کرد.

شماره 33 " سلام پسران " (Wonderbra، 1994)

اگر محصولی که تبلیغ می شود از قبل به اندازه کافی پر شور نیست، کل کمپین، با تبلیغات، پوسترها و شعاری که به آن چسبانده شده بود، آن را به یاد ماندنی تر کرد.

بنابراین، جای تعجب نداشت که این تبلیغ - که در آن اوا هرزیگووا بسیار جوان در آن زمان سوتین معروف واندر را پوشیده بود - توسط Outdoor Media Center به عنوان تصویر تبلیغاتی نمادین مورد علاقه آنها انتخاب شد.

شماره 34 " چیزهای خوب نصیب کسانی می شود که منتظر هستند " (گینس، 1996)

گینس ممکن است یک برند در بریتانیا باشد، اما به لطف این شعار، به غیر از این که در بریتانیا پیشی گرفته است، به شهرت جهانی دست یافته است.

هدف اصلی آن اصلاح نظر منفی مصرف کنندگان در مورد مدت زمانی بود که یک لیوان گینس مستقیماً از شیر آب ریخته شود.

شماره 35 « متفاوت فکر کن » (اپل، 1997)

این شعار برای مدت کوتاهی از سال 1997 تا 2002 توسط اپل مورد استفاده قرار گرفت. هدف آن تبلیغ برند به عنوان یک کل بود، نه هر یک از محصولات خاص آن.

شماره 36 « چیزهایی وجود دارد که با پول نمی توان خرید. برای هر چیز دیگری، مسترکارت وجود دارد. ( مستر کارت، 1997)

ویزا در ارائه عبارت «هرجا که بخواهید هست» جلوتر بود. MasterCard با این شعار طولانی تر که بخشی از کمپین آگاهی از برند Priceless برنده جایزه شرکت بود، خیلی عقب نبود.

ناگفته نماند که این شعار نام مسترکارت را به خودی خود تبدیل به عباراتی کرد.

شماره 37 " قدرت رویاها " (هوندا، 2001)

شعار جهانی غول خودروسازی هوندا بیشتر بر رویاها به جای واقعیت تاکید دارد. در هر فردی که آرزوی داشتن یک ماشین را در سر می پروراند، این حس به هم خورد. این خودرو همچنین به طور خاص به موقع با عرضه کانسپت هوندا FCX، یک خودروی پیل سوختی هیدروژنی، عرضه شد.

این به یکی دیگر از آرزوهای بسیاری می پردازد، و آن خودرویی است که به آلودگی کمک نمی کند.

شماره 38 " من عاشق آن هستم " (مک دونالد، 2003)

شعار "I'm lovin' it" پس از 13 سال اجرا، به طولانی ترین شعار مورد استفاده غول زنجیره ای فست فود تبدیل شده است. ملودی جینگل توسط خواننده رپ Pusha T نوشته شده و توسط جاستین تیمبرلیک خوانده شده است.

از آنجایی که این برند در آن زمان با اتهامات مربوط به سرو غذای ناسالم مبارزه می کرد، به کار آمد. همچنین آن زمان بود که چاقی یک مسئله بزرگ بود.

شماره 39 " تخیل در کار " (جنرال الکتریک، 2003)

جنرال الکتریک، هم به عنوان یک شرکت و هم به عنوان یک برند، یک مؤسسه است و بیشتر این موقعیت را مدیون کمپین های بازاریابی قوی خود است. شعار "تخیل در کار" این پیام را می فرستد که تخیل چیزی است که در درجه اول الهام بخش آنها در توسعه و تولید محصولاتشان است.

شماره 40 " زیبایی واقعی " (Dove، 2004)

کمپین "زیبایی واقعی" توسط Dove نیز از همین شعار استفاده کرد. این تلاش برند برای ارتقای آگاهی و پذیرش بدن در میان زنان بود - منحنی ها، لبه های خشن و همه چیز. اخیراً زنان با مشکلات بدنی زیادی مواجه شده اند و داو با این کمپین و شعار قصد اصلاح آن را داشت.

یک مثال شعار بسیار خوب دیگر

شماره 41 " زمان اصلاح. Shave Money ” (باشگاه اصلاح دلار، 2013)

این شعار تجاری توسط Dollar Shave Club، شرکتی که ریش تراش های مقرون به صرفه را به صورت پستی می فروشد، نه تنها به طرز شگفت انگیزی ساده است، بلکه به سرعت ارزش برند را نیز به اشتراک می گذارد - با ارسال ریش تراش های خود برای شما در زمان شما صرفه جویی می کند و از آنجایی که ریش تراش های اصلاح شده برای شما صرفه جویی می کند. ریش تراش کاملا مقرون به صرفه است. علاوه بر این، این شعار جذاب است و Dollar Shave Club را به عنوان یک برند مستقیم، بازیگوش و شوخ نشان می دهد.

شماره 42 " قوی تر از خاک " (آژاکس، 1960)

این شعار به قدرت شوینده لباسشویی آژاکس در مقابله با کثیفی اشاره دارد. این شعار همچنین اشاره ای به آژاکس است، قهرمانی از اساطیر یونان که بسیار قوی و عضلانی بود. این شعار با تبلیغاتی همراه بود که شوالیه‌ای را با زره درخشان سوار بر اسبی در خیابان‌ها نشان می‌داد و لباس‌های هرکسی را که می‌دید به‌طور جادویی روشن و تمیز می‌چرخاند. هر بار که لباس های شخصی را تمیز می کرد، گروهی از پسرها شعار «قوی تر از خاک» را می گفتند.

شماره 43 " شما در دستان خوبی با Allstate هستید " (شرکت بیمه Allstate، 1950)

این شعار درخشان شرکت توسط دیویس دبلیو الیس، مدیر فروش این شرکت ایجاد شده است. این بر اساس عبارت مشابهی بود که همسرش برای اطمینان دادن به دیویس در زمانی که دخترشان مریض بود، استفاده کرده بود و به او گفته بود که دخترشان با دکتر دست خوبی دارد.

عموماً مشتریان یک شرکت بیمه در مواقع بحرانی بیشترین نیاز را به خدمات آن دارند. این شعار به مشتریان یادآوری می‌کند که با وجود بحرانی که از آن عبور می‌کنند، لازم نیست نگران باشند زیرا در دستان خوبی با بیمه Allstate هستند.

این شعار بسیار موثر بود و جای تعجب نیست که این شرکت از سال 1950 تا به امروز از این شعار استفاده کرده است. این شعار حتی به عنوان شناخته شده ترین شعار آمریکا در سال 2000 انتخاب شد.

شماره 44 " مثل یک همسایه خوب، مزرعه دولتی وجود دارد " (شرکت بیمه دولتی مزرعه، 1971)

این یکی دیگر از شعارهای شرکت بسیار شناخته شده از یک شرکت بیمه است. این شعار بیانگر رویکرد "اول جامعه" شرکت برای ارائه کمک به مشتریان خود در صورت بروز مشکل است. وقتی اتفاقی در خانه می‌افتد، بیشتر مردم ابتدا به سراغ همسایگان خود می‌روند، زیرا مطمئن هستند که همسایه‌هایشان همیشه آنجا خواهند بود. به طور مشابه، این شعار به مشتریان State Farm یادآوری می کند که State Farm همیشه آنجا خواهد بود، مانند یک همسایه دوستانه دیگر. این امر برند را از سایر شرکت های بیمه که مشتاق کمک به مشتریان خود نیستند متمایز می کند.

شماره 45 « بدون آن خانه را ترک نکن » (امریکن اکسپرس، 1975)

شعار «بدون آن خانه را ترک نکن» برای تبلیغ چک های مسافرتی امریکن اکسپرس و بعداً کارت های اعتباری شرکت استفاده شد. این شعار که در سال 1975 توسط آژانس بازاریابی Ogilvy & Mather برای امریکن اکسپرس ساخته شد، یک شعار بسیار مؤثر بود. American Express از سال 1975 تا اواخر دهه 90 از این شعار استفاده می کرد. ایده پشت این شعار بسیار ساده است: استفاده از چک های مسافرتی امریکن اکسپرس (و کارت های اعتباری) آنقدر راحت است که هرگز نباید بدون حمل آن از خانه خارج شد.

شماره 46 " روی سریعتر جمع کننده " (دستمال کاغذی Bounty، 1965)

این واقعیت که Procter & Gamble بیش از 50 سال است که از آن برای تبلیغ برند خود در حوله های کاغذی Bounty استفاده کرده است، گواهی بزرگی بر اثربخشی این شعار است. یکی دو چیز وجود دارد که آن را به یک شعار خوب تبدیل می کند. اول، این شعار از سه کلمه استفاده می‌کند که همگی با هم قافیه هستند و به خاطر سپردن شعار برای مردم بسیار آسان‌تر می‌شود. علاوه بر این، Bounty این شعار را با آهنگی همراه کرد که آن را بیشتر به یاد ماندنی کرد. در نهایت، این شعار ارزش پیشنهادی منحصربه‌فرد برند را نشان می‌دهد - Bounty حوله کاغذی است که به شما امکان می‌دهد سریع‌تر از هر دستمال کاغذی دیگری در بازار آشفتگی‌ها را جمع آوری کنید.

شماره 47 « بچا نمی‌تواند فقط یک نفر بخورد » (چیپس‌های سیب‌زمینی لای، 1963)

این شعار که توسط Young and Rubicam برای کمپین تبلیغاتی Lay's Potato Chips در سال 1963 توسعه یافت، بسیار مؤثر بود زیرا آنچه گفته می شد در واقع درست بود. مگر اینکه آخرین مورد در بسته باشد، نمی توانید فقط یک چیپس سیب زمینی Lay's بخورید و آنجا توقف کنید. در حالی که این ممکن است برای سایر برندهای چیپس سیب زمینی صادق باشد، این واقعیت که Lay's اولین برندی بود که این را با نام تجاری خود مرتبط کرد، نقش مهمی در محبوب کردن Lay's ایفا کرد.

شماره 48 " طعم بسیار خوب است، گربه ها آن را با نام می خواهند " (میو میکس، 1976)

این یک شعار بازیگوش، بسیار خلاقانه و خنده دار است که در سال 1976 توسط Meow Mix، یک برند غذای گربه توسط Ralston Purina توسعه یافت، اگرچه این برند در حال حاضر متعلق به شرکت JM Smucker است. فرضیه پشت این شعار ساده و در عین حال موثر است - یک برند غذای گربه که طعم آن به قدری خوب است که گربه ها در واقع آن را با نامش می خواهند. این برند به این واقعیت اشاره می کند که نامش شبیه صدایی است که گربه ها تولید می کنند. بنابراین، در اینجا فرض بر این است که هرگاه گربه میو میو می کند، گربه در واقع درخواست میو میکس می کند. باهوش، درسته؟

شماره 49 " دست دراز کن و کسی را لمس کن " (AT&T، 1978)

در اواخر دهه 70، AT&T به عنوان یک انحصار توسط مشتریان در نظر گرفته شد، و بنابراین، آنها به آژانس تبلیغاتی NW Ayer مراجعه کردند تا به آنها کمک کند وجهه خود را نرم کنند. این آژانس تبلیغاتی یک کمپین تبلیغاتی تلویزیونی و چاپی ارائه کرد که با شعار "به کسی دست دراز کن" همراه بود. ایده پشت این شعار تشویق مردم به برداشتن تلفن و برقراری تماس از راه دور بود. این شعار علاوه بر تداعی گرما و احساسات خوب با AT&T، به جایگاه AT&T به عنوان بخشی ضروری از زندگی روزمره برای هر آمریکایی کمک کرد.

شماره 50 « تعداد کمی. مغرور. تفنگداران دریایی » (سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده، 1977)

در حالی که تفنگداران دریایی آمریکا شعارهای متعددی داشته اند، این شعار سال 1977 یکی از به یاد ماندنی ترین شعارهای آنهاست. ایده پشت این شعار این است که تفنگداران دریایی فقط برای هر کسی نیست. این برای معدود مردان و زنانی است که به خدمت در این واحد نظامی زبده افتخار می کنند. حس انحصاری بودن این شعار در ترغیب مردم به پیوستن به تفنگداران دریایی بسیار مؤثر است. بنابراین جای تعجب نیست که این شعار حتی در پیاده روی مشاهیر خیابان مدیسون در سال 2007 ظاهر شد.

چگونه شعار تبلیغاتی خود را بسازید

با توجه به موفقیت شعارهای مورد بحث، واضح است که کسب‌وکارها و آژانس‌های تبلیغاتی در سراسر دنیا به دنبال ارائه شعار تبلیغاتی موفق بعدی هستند، شعاری که برای دهه‌ها مورد استفاده قرار گیرد و برند و شرکت را محکم در صنایع مربوطه خود مستقر کند.

اما چگونه می توان یک شعار تبلیغاتی درست کرد؟

نکته 1: تصمیم بگیرید که آیا به شعار نیاز دارید یا خیر.

دلایل متعددی برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی یا ایجاد شعار وجود دارد. برخی این کار را برای راه اندازی یک محصول یا خدمات جدید انجام می دهند . دیگران به آن به عنوان راهی برای تغییر نام تجاری ، یا دمیدن جان تازه ای به برندی که در حال محو شدن است، نگاه می کنند.

همچنین ممکن است نوعی کنترل آسیب باشد، در مواردی که برند در حال حاضر با مسائل یا مشکلاتی مواجه است.

نکته 2:  شما باید با نگاه کردن به درون و ارزیابی آنچه در حال حاضر دارید شروع کنید.

اگر شرکت قبلاً لوگو داشته باشد، به این معنی است که برندسازی قبلاً شروع شده است. همچنین ممکن است شرکت یا برند قبلاً شعاری در حال استفاده داشته باشد. شعار چه اشکالی دارد؟

آیا نیازی به تعویض کامل آن وجود خواهد داشت یا می توان آن را درست مانند روشی که سیتی بانک شعار خود را کوتاه کرد، دوباره کار کرد؟ معمولاً ایجاد یک شعار از لوگو شروع می شود و بر اساس کلمات و پیام عناصر طراحی آن است.

نکته 3:  در مورد تصویری که می خواهید با شعار به دست آورید فکر کنید.

شما باید به هسته کسب و کار و اینکه چه چیزی ارائه می شود نگاه کنید. برای مثال ژیلت ارزش زیادی برای مردانگی قائل بود. این الهام بخش آن برای شعار "بهترین چیزی که یک مرد می تواند بدست آورد" بود.

نکته 4:  شعار را سرراست و ساده نگه دارید.

هیچ قانون سخت و سریعی در مورد اینکه چقدر باید باشد وجود ندارد. ممکن است به کوتاهی یک یا دو کلمه باشد (مثلاً «کوچک فکر کن») یا حتی می‌تواند یک جمله طولانی یا حتی دو کلمه باشد («چیزهایی وجود دارد که با پول نمی‌توان خرید. برای هر چیز دیگری، مسترکارت وجود دارد. ”). برخی می گویند که هر چه یک شعار کوتاه تر باشد، بهتر خواهد بود. این جهت‌گیری با این فرض کار می‌کند که وقتی افراد مجبور به خواندن مطالبی طولانی یا پرپیچ و خم می‌شوند، علاقه خود را از دست می‌دهند.

خطر شعارهای کوتاه این است که گاهی اوقات شعار ممکن است حاوی تمام کلمات لازم برای رساندن پیام نباشد. با این حال، اگر مجبور به استفاده از شعارهای طولانی هستید، مطمئن شوید که حاوی پیام‌های مهم هستند، نه فقط پرکننده‌ها.

هنگام انتخاب کلمات خود، کلماتی را انتخاب کنید که ساده و قابل فهم هستند. شما نمی خواهید مردم به جای دریافت تصویر کامل از پیامی که منتقل می کنید، در فهمیدن معنای کلمات در شعار شما مشکل داشته باشند.

نکته 5:  در صورت امکان کمی طنز اضافه کنید.

معمولاً اگر چیزی خنده دار باشد، بهتر و سریعتر در بین مخاطب ثبت می شود. یک شعار خنده دار بیشتر از شعاری با لحن جدی یا رسمی، قلاب بیشتری دارد. با این حال، آن را مجبور نکنید، به خصوص اگر محصول یا برند واقعاً قصد تزریق شوخ طبعی را نداشته باشد.

نکته 6:  مطمئن شوید که شعار شما صادقانه است.

کارلسبرگ با شعار خود "احتمالا بهترین لگر در جهان" با انتقادهایی روبرو شد زیرا این شعار متکبرانه و تقریباً ناصادقانه به نظر می رسید. دست خود را زیاد بازی نکنید و ممکن است در نهایت در مورد اینکه برند شما چیست یا شرکت شما چه چیزی ارائه می دهد دروغ بگویید.

نکته 7:  مقداری احساسات را در شعار قرار دهید.

عبارت جذاب، برای اینکه مورد توجه مصرف کنندگان قرار گیرد، باید چیزی داشته باشد که با احساسات آنها طنین انداز شود. این باید باعث شود که آنها احساس کنند، اگر فکر نمی کنند، چیزی.

کلمه "زیبایی" به تنهایی معنایی نخواهد داشت، اما کلمه "واقعی" را به آن اضافه کنید و در هنگام تبلیغ برند Dove از "زیبایی واقعی" استفاده کنید و یک شعار موثر خواهید داشت. "چون تو ارزشش را داری" نیز کارساز بود زیرا میل هر زن را برای احساس شایسته بودن جلب می کرد.

نکته 8:  روی پیام تمرکز کنید.

هرگز پیامی را که می خواهید ارسال کنید از دست ندهید. اگر می خواهید قدرت خاصی از برند خود را به نمایش بگذارید، شعار باید به آن اشاره کند. اگر می خواهید برند شما متمایز یا متفاوت باشد، مطمئن شوید که کلمات منعکس کننده آن هستند.

نکته 9:  مطمئن شوید که شعار شما بی زمان است.

برای شعار محدودیت قائل نشوید که فقط در زمان حال قابل اجرا باشد نه در آینده. کلمات استفاده شده نباید تنها در زمان حال، بلکه در طول سال های آینده مرتبط باشند. شعاری بسازید که تصور می کنید در آینده همچنان توسط شرکت یا برند مورد استفاده قرار گیرد. این نیز یکی از راه های آینده نگر بودن است.

ساختن شعارهای تبلیغاتی خوب آسان نیست. آنها گاهی اوقات قبل از به دست آوردن کلمات مناسب که احساسات درست را برمی انگیزند، طوفان فکری زیادی انجام می دهند. با این حال، این کاری است که می توان انجام داد و زمانی که مورد مناسب را بدست آورید، خوشحال خواهید شد که برای جستجوی آن وقت گذاشته اید. در بسیاری از موارد، یک شعار تبلیغاتی خوب می تواند به معنای تفاوت بین یک شرکت خوب و یک شرکت واقعا عالی باشد.