واحد پشتیبانی و پاسخگویی جام ارژنگ جهت ارائه مشاوره و رسیدگی به امور مشتریان گرامی بطور شبانه روزی در خدمت شماست.
رسانه های اجتماعی و سئو
رسانه های اجتماعی و سئو: چگونه با هم کار می کنند تا دید شما را افزایش دهند
سئو مهم ترین عنصر حیاتی یک وب سایت است که میتواند از طریق شبکه های اجتماعی و جذب بازدیدکننده باعث ارتقای وب سایت شما گردد.
براستی تاثیر رسانه ها و شبکه های اجتماعی بر سئو چیست و آیا حضور فعال یک وب سایت در شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب و فیس بوک میتواند تاثیرگذار باشد؟
ممکن است مشخص نباشد که آیا اشتراکهای اجتماعی تأثیر مستقیمی بر رتبهبندی جستجوی گوگل دارند یا خیر، اما مزایای غیرمستقیم تراز کردن هر دو کانال غیرقابل انکار است.آیا سیگنال های رسانه های اجتماعی تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی جستجو دارند؟ حقیقت: واقعاً مهم نیست.
واقعیت این است که رسانههای اجتماعی نقش بزرگی در کمک به شرکتها ایفا میکنند تا محتوای خود را در مقابل مخاطبان بیشتری قرار دهند. این منجر به چیزهای زیادی می شود که به نفع سئو هستند، از جمله بک لینک های بیشتر، سیگنال های تعامل بهبود یافته و املاک و مستغلات SERP بیشتر برای پرس و جوهای مارک دار.
علاوه بر این، درک SEO و بازاریابی رسانه های اجتماعی به شرکت ها کمک می کند تا در هر دو کانال عملکرد بهتری داشته باشند. تحقیقات مخاطبان در رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند محتوای هدفمندتری ایجاد کنید. تحقیقات سئو به شما کمک می کند تا بفهمید مخاطبان اجتماعی شما می خواهند چه بخوانند.
بنابراین، چه رابطه ای بین رسانه های اجتماعی و سئو وجود دارد؟
ما از پاسخ دهندگان خود خواستیم بهترین راهنمایی های خود را برای ایجاد جستجو و کار اجتماعی با هم به ما ارائه دهند، و آنها اطلاعات ارزشمندی را در مورد:
- سئوی اجتماعی چیست؟
- 10 دلیل برای اهمیت رسانه های اجتماعی در سئو
- اهمیت سئو در شبکه های اجتماعی
- چگونه سئو و رسانه های اجتماعی را برای نتایج بهتر با موفقیت ترکیب کنیم؟
سئوی اجتماعی چیست؟
سئوی اجتماعی به استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری غیر مستقیم برای افزایش دید جستجو و رتبه بندی جستجوی ارگانیک اشاره دارد.
در حالی که رسانههای اجتماعی مستقیماً بر سئو تأثیر نمیگذارند، سیگنالهای اجتماعی (لایکها، اشتراکگذاریها، و نظرات) ایجاد شده از افرادی که محتوای شما را در کانالهای رسانههای اجتماعی به اشتراک میگذارند، به ایجاد اعتماد و وفاداری مشتری، افزایش آگاهی از برند و در معرض دید قرار گرفتن آنها کمک میکند، که همه به طور غیرمستقیم به افزایش کمک میکنند. دید آنلاین و ترافیک شما
برای حمایت از آن، دو سوم از پاسخ دهندگان ما می گویند که بین سهم اجتماعی و رتبه بندی همبستگی وجود دارد. 29 درصد دیگر می گویند وجود ندارد.
10 دلیل برای اهمیت رسانه های اجتماعی در سئو
تاثیر رسانههای اجتماعی بر سئو پیچیدهتر از آن است که یک پاسخ بله/نه ساده توضیح دهد.
به عنوان مثال، Damien Martin از Shufti Pro توضیح میدهد که «بینگ مطمئناً صفحاتی را با اشتراکگذاری بیشتر نسبت به صفحاتی که اشتراکگذاری کمتری دارند ، رتبهبندی میکند .» دستورالعمل های وب مستر بینگ این ادعا را تأیید می کند . بنابراین، حداقل در مورد بینگ، اشتراکهای اجتماعی قطعاً نقشی در سئو دارند.
از سوی دیگر، گوگل به طور خاص اعلام کرده است که رسانه های اجتماعی یک عامل رتبه بندی مستقیم نیستند .
اما چندین مطالعه نشان دادهاند که بین سهمهای اجتماعی و رتبهبندی همبستگی وجود دارد. به عنوان مثال، این مطالعه در سال 2016 از SEO شناختی ، رتبهبندی گوگل را در کنار سیگنالهای اجتماعی (لایک، اشتراکگذاری و نظرات) در چهار سایت رسانه اجتماعی بررسی کرد و نشان داد که نتایج رتبهبندی برتر سیگنالهای اجتماعی بیشتری دارند:

با این حال، همبستگی با علیت برابری نمیکند، و این واقعیت که صفحات با رتبه بالا دارای اشتراکگذاریهای اجتماعی زیادی هستند، به این معنی نیست که اشتراکها بر رتبهبندی تأثیر میگذارند.
به احتمال زیاد به این معنی است که رسانه های اجتماعی نقشی در سئو ایفا می کنند - شاید نه به طور مستقیم، اما قطعا به طور غیر مستقیم.
همانطور که Alex Brown از Inspired Agency توضیح می دهد: "آیا رسانه های اجتماعی به طور مستقیم رتبه بندی SEO را افزایش می دهند؟ نه، این به طور مستقیم هیچ رتبه بندی سئو را افزایش نمی دهد.
بنابراین، چه رابطه ای بین رسانه های اجتماعی و سئو وجود دارد؟ رسانههای اجتماعی فرصتهایی را در زمینه بازاریابی محتوا و تلاشهای ایجاد لینک فراهم میکنند که به افزایش رتبهبندی ارگانیک شما کمک میکند.»
پس آن فرصت ها چیست؟ پاسخ دهندگان ما توضیح می دهند:
- رسانه های اجتماعی = افزایش دید = لینک های بیشتر
- Social می تواند به شما در بهبود سیگنال های رتبه بندی SEO کمک کند
- پست کردن در شبکه اجتماعی باعث می شود که محتوا سریعتر ایندکس شود
- داده های تعامل اجتماعی می تواند به شما در بهبود محتوای سئو کمک کند
- رسانه های اجتماعی به افزایش تقاضای جستجو کمک می کند
- رسانه های اجتماعی به شما کمک می کنند تا مخاطبان محتوای سئوی خود را شناسایی کنید
- رسانه های اجتماعی مکانی عالی برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی هستند
- رسانههای اجتماعی میتوانند به شما در تولید ایدههای محتوای جدید کمک کنند
- Social به شما کمک می کند تا برای پرس و جوهای مارک دار، املاک SERP متعلق به خود را ادعا کنید
- هنگامی که شما منتظر سئو هستید، درایوهای اجتماعی ترافیک را افزایش می دهد
نکته حرفه ای: این داشبورد شما برای پیگیری و گزارش تلاش های بازاریابی در چندین پلت فرم رسانه های اجتماعی است.
برای نظارت بر تأثیر تلاشهای بازاریابی رسانههای اجتماعی خود، ممکن است مجبور شوید به چندین ابزار برای بررسی عملکرد حسابهایتان در شبکههای اجتماعی مختلف وارد شوید و ساعتها را صرف جمعآوری یک گزارش جامع کنید. اما، با Databox، گزارش رسانه های اجتماعی دیگر نیازی به یک کار وقت گیر نیست.
اکنون می توانید به سرعت عملکرد رسانه های اجتماعی خود را در یک داشبورد ارزیابی کنید که معیارهای اساسی مانند:
- جلسات توسط منبع اجتماعی . تعداد کل جلساتی که هر کانال رسانه اجتماعی به صورت ماهانه ایجاد می کند را مشاهده کنید.
- تعداد کل صفحه امثال فیس بوک . تعداد کل لایک هایی که صفحه فیس بوک شما در طول زمان به دست آورده است را ببینید.
- تعداد فالوورها . تعداد فالوورهایی را که در هر کانال رسانه اجتماعی دارید - لینکدین، توییتر و/یا اینستاگرام مشاهده کنید.
اکنون میتوانید از تجربیات کارشناسان رسانههای اجتماعی ما بهرهمند شوید، که یک الگوی plug-and-play Databox را برای اندازهگیری تأثیر تلاشهای بازاریابی رسانههای اجتماعی شما از کانالهای متعدد نشان میدهد. پیادهسازی و شروع استفاده از آن بهعنوان داشبورد مستقل یا در گزارشهای بازاریابی ساده است، و بهتر از همه، رایگان است!
شما به راحتی می توانید آن را تنها با چند کلیک تنظیم کنید - بدون نیاز به کدنویسی.
برای راه اندازی داشبورد، این 3 مرحله ساده را دنبال کنید:
مرحله 1: الگو را دریافت کنید
مرحله 2: حساب های رسانه های اجتماعی خود را با Databox متصل کنید.
مرحله 3: تماشا کنید که داشبورد خود در چند ثانیه پر می شود.
1. رسانه های اجتماعی = افزایش دید = لینک های بیشتر
از 90 نفری که برای این نظرسنجی از ما نظرسنجی کردیم، 21 نفر گفتند که رسانه های اجتماعی با کمک به شما در به دست آوردن لینک های ورودی بیشتر به سئو کمک می کنند.
Chhavi Agarwal از Mrs Daaku Studio می گوید: همه ما می دانیم که بک لینک های با کیفیت برای رتبه بندی بالاتر در گوگل و افزایش اعتبار دامنه مهم هستند . "و رسانه های اجتماعی یک پلت فرم عالی برای ایجاد لینک هستند."
«اگر مخاطبان شما با محتوای شما درگیر هستند، به احتمال زیاد آن را به اشتراک می گذارند، که به آن بیشتر دیده می شود. این افزایش دید به این معنی است که محتوای شما بیشتر توسط افرادی که می توانند به آن لینک دهند پیدا و خوانده شود.
Kulbir Tivana از Flawless Inbound موافق است و میگوید: «اشتراکگذاری اجتماعی نه تنها میتواند تعداد لینکهای ورودی به سایت شما را افزایش دهد ، بلکه اعتبار شما را نیز بهبود میبخشد و محبوبیت محتوای شما را نشان میدهد».
و افزایش اعتبار شما می تواند برای سئو مفید باشد. همانطور که ناتالی آتاناسیادیس از Ormi Media توضیح می دهد: «رسانه های اجتماعی امکان ارتقای محتوا را فراهم می کند، که می تواند منجر به پیوند وبلاگ نویسان به محتوای شما از وب سایت هایشان شود. همچنین ممکن است متوجه شوید که برای مصاحبه یا درخواست نقل قول با شما تماس گرفته شده است.»

و استفاده از رسانه های اجتماعی برای ایجاد لینک نیز احتمال اینکه از منابع متنوعی لینک به دست آورید را افزایش می دهد. فیلیپ مک کلاسکی از ASSISTED میگوید: «میتوانید با اشتراکگذاری محتوای معتبر و باکیفیت، پیوندهای متنوعتری بهدست آورید، که به شما قدرت بیشتری در نظر گوگل میدهد .
اما شاید یکی از بهترین مزایای استفاده از رسانه های اجتماعی برای لینک بیلدینگ این باشد که کار لینک سازی را برای شما کم هزینه تر می کند.
همانطور که آلیس بدوارد از Bybit توضیح می دهد: «وقتی محتوا را از طریق رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، آن را در مقابل مخاطبانی قرار می دهید که مایلند آن را با شبکه های خود به اشتراک بگذارند. اجازه دادن به فالوورهای رسانه های اجتماعی شما برای تقویت دسترسی شما، جنبه های زیادی از لینک سازی را به شما واگذار می کند.
بدوارد میگوید: «هرچه محتوای شما در شبکههای اجتماعی گستردهتر باشد، و هرچه تعامل بیشتری کسب کند، کار کمتری از نظر تبلیغ و گسترش باید انجام دهید.
2. Social می تواند به شما در بهبود سیگنال های رتبه بندی SEO کمک کند
حتی اگر اشتراکگذاریهای اجتماعی فاکتور رتبهبندی نباشند، چیزهایی مانند زمان در صفحه و زمان در سایت قطعاً هستند. به همین دلیل، چند پاسخ دهندگان می گویند که مزایای رسانه های اجتماعی جستجوگرها با کمک به شما در بهبود معیارهای که انجام رتبه بندی تاثیر .
جاناتان آفری از Growth Hackers میگوید: «رسانههای اجتماعی ترافیک بیشتری را به صفحات بهینهشده برای جستجوی شما هدایت میکنند، و هم دیده شدن رسانههای اجتماعی و هم تعامل شما را بهبود میبخشند». "مورد دوم به سئوی شما کمک می کند." این را می توان به راحتی با استفاده از این داشبورد SEO ردیابی کرد .
چگونه؟ مایکل اندرسون از GeoJango Maps میگوید: «اگر افراد مناسب را در رسانههای اجتماعی با محتوای مرتبط با آنها هدف قرار دهید، آنها مدت بیشتری در وبسایت شما خواهند ماند . "این مهم است زیرا طول هر تعامل در وب سایت شما توسط الگوریتم رتبه بندی گوگل در نظر گرفته می شود."
اندرسون میگوید: «میتوانید از پستهای بسیار هدفمند در رسانههای اجتماعی برای افزایش میانگین زمان صرف شده در وبسایت خود استفاده کنید ، که به نوبه خود میتواند به افزایش رتبه جستجو در بلندمدت کمک کند».
اندرسون میگوید: «میتوانید از پستهای بسیار هدفمند در رسانههای اجتماعی برای افزایش میانگین زمان صرف شده در وبسایت خود استفاده کنید، که به نوبه خود میتواند به افزایش رتبه جستجو در بلندمدت کمک کند».
Jackie Tihanyi از Fisher Unitech موافق است: «بازدید از شبکه های اجتماعی می تواند بر میانگین زمانی که افراد در صفحات وب خاص می گذرانند و نرخ پرش شما تأثیر بگذارد . اگر محتوایی که پست میکنید به اندازه کافی جذاب باشد، مردم آن را میخوانند و این معیارهای ارزشی به موتورهای جستجو منتقل میشوند.»
3. پست کردن در شبکه اجتماعی باعث می شود که محتوا سریعتر ایندکس شود
بن واکر از Transcription Outsourcing میگوید: «ما از رسانههای اجتماعی خود استفاده میکنیم تا صفحات خود را سریعتر ایندکس کنیم . هنگامی که محتوای جدید یا به روز شده در سایت خود منتشر شد، بلافاصله شروع به اشتراک گذاری آن در لینکدین، فیس بوک و توییتر می کنیم تا بتوانیم روی آن کلیک کنیم.
واکر میگوید: «این به Google سیگنال میدهد که صفحهای وجود دارد که باید خزیده شود و دوباره فهرست شود.
4. داده های تعامل اجتماعی می تواند به شما در بهبود محتوای سئو کمک کند
مواردی مانند نرخ کلیک در SERP ها، نرخ پرش، زمان حضور در صفحه و زمان حضور در سایت، همگی بخشی از داده های تعاملی هستند که موتورهای جستجو برای رتبه بندی محتوا از آنها استفاده می کنند. بسیاری از پاسخ دهندگان گفتند که می توانید این معیارها را با آزمایش و اندازه گیری تعاملات در رسانه های اجتماعی بهبود بخشید.
هاریس کریم از MAB میگوید: «بازاریابان باید از جوامع اجتماعی برند خود به عنوان یک تابلوی صدا برای آزمایش قطعات مختلف محتوا استفاده کنند .
چگونه؟
وس مارش از BCA Technologies میگوید: «پستهای رسانههای اجتماعی را پیدا کنید که بهترین تعامل را دارند و از آن بینشها برای ساختار عناوین و توضیحات صفحهتان به روشی مشابه استفاده کنید. اگر افراد روی یک پست از طریق شبکه های اجتماعی کلیک می کنند، احتمالاً وقتی آن مقاله را در SERP می بینند، روی آن کلیک می کنند.
جاش براون از Helpjuice موافق است که شما باید «از دادههای تعامل اجتماعی برای بهبود عنوان سئو و توضیحات متا خود استفاده کنید»، اما میگوید که میتوانید «از آن برای تعیین اینکه چه دستههایی را باید بسازید استفاده کنید».
«هدف سئو ایجاد ترافیک ارگانیک نیست. این برای ایجاد ترافیک مرتبط به منظور افزایش تبدیل است. براون میگوید دانستن اینکه کاربران با چه محتوایی درگیر هستند، به شما این امکان را میدهد.
5. رسانه های اجتماعی به افزایش تقاضای جستجو کمک می کند
دکتر پیتر مایرز از Moz میگوید: «در مقایسه با سایر کانالهای بازاریابی، رسانههای اجتماعی میتوانند به روشهای غیرمنتظرهای به سئو کمک کنند . اشتراکگذاری محتوا در کانالهای رسانههای اجتماعی نه تنها به تعامل در آن پلتفرمها کمک میکند، بلکه به جذب بازدیدکنندگان به وبسایت شما نیز کمک میکند که دید سایت شما را افزایش میدهد.»

Techjackie را جکی اوون مثال فراهم می کند: "Develomark، یک آژانس بازاریابی دیجیتال، به عنوان مثال بزرگ است. از آنجایی که مالک آژانس از طریق یوتیوب آگاهی از برند خود را افزایش داده است، بسیاری از مردم اکنون او را می شناسند و نام برند او را جستجو می کنند زیرا ویدیوهای یوتیوب او معروف هستند.
اوون میگوید: «در نتیجه، او میتواند محتوای زیادی را در صفحه اول گوگل رتبهبندی کند، حتی اگر سایتش بک لینک کمتری نسبت به سایر سایتها دارد.
سارا بنت از PACE Staffing Network این تاثیر را مستقیماً مشاهده کرده است: "با افزایش دید و پوشش محتوای داخلی ما (وبلاگ ها، پست های شغلی، صفحات فرود و غیره)، شاهد تقویت حضور خود در رسانه های اجتماعی در حضور گوگل با جستجو هستیم. سوالات مربوط به شرکت ما.”
6. رسانه های اجتماعی به شما کمک می کنند تا مخاطبان محتوای سئوی خود را شناسایی کنید
اندرو دافو از TraduccioNOLA میگوید: «یکی از بهترین چیزها در مورد رسانههای اجتماعی این است که میتوانید یاد بگیرید مخاطبانتان چه کسانی هستند . «آنها به چه چیزی نیاز دارند؟ باورها، احساسات و خواسته های آنها چیست؟»
«بعد از داشتن این مشخصات، باید تمایلات کلی آنها را بشناسید. کجا آنلاین می روند؟ آنها به دنبال چه می گردند؟"
سپس، مشکلی در یافتن کلمات کلیدی برای هدف گیری که بسیار مرتبط و متناسب با افرادی هستند که به احتمال زیاد با شما تجارت می کنند، نخواهید داشت. دافو میگوید این دانش، همراه با تبلیغ محتوا در مکانهایی که معمولاً به صورت آنلاین اشغال میکنند ، موفقیت سئوی شما را به طرز چشمگیری افزایش میدهد.
جیمز فلانگان از Tacuna Systems موافق است: "ما دریافتیم که نوشتن پست های وبلاگ و سپس هدف قرار دادن آنها برای جمعیت شناسی خاص در فیس بوک به تنظیم دقیق استراتژی SEO ما کمک کرده است."
ما آزمایش میکنیم که کدام نوع مقاله با کدام جمعیتشناسی بهتر کار میکند و سپس از آن دادهها برای ارائه بازخورد به تیم نگارش محتوای خود استفاده میکنیم تا محتوای مشابهی را در مورد هدف کاربر، چرخههای خرید و شخصیتهایی که با پستهای ما در فیسبوک درگیر هستند، برنامهریزی کنیم.»
فلانگان میگوید: «فیسبوک مجموعهای از دادههای مفید برای سئو است، و با تکرار فرآیند نوشتن محتوا از طریق رسانههای اجتماعی، ما توانستهایم جستجوی ارگانیک را در وبلاگ خود تا بیش از 180 درصد در شش ماه گذشته افزایش دهیم.»
و کریس اکستروم از Housecall Pro میگوید یک راه عالی برای انجام تحقیقات مخاطبان در زمینه اجتماعی از طریق گوش دادن اجتماعی است. شرکتی که شنوایی اجتماعی خود را بهبود می بخشد، این شانس را دارد که استراتژی سئو و بازاریابی محتوا خود را بهبود بخشد.
شرکتهایی که به دنبال بهبود گوش دادن اجتماعی خود هستند، باید مشتاق باشند تا از طریق بحثهایی که مصرفکنندگانشان به صورت آنلاین دارند مطالعه کنند. وقت گذاشتن برای خواندن این بحثها میتواند به شما کمک کند تا موضوعات خاصی را که مصرفکنندگان در حال بحث هستند، محدود کنید.»
«این نشان میدهد که نوع خاصی از مخاطبان از یک محصول چه میخواهند. نه تنها این بحث ها به طور خاص به تجارت یا صنعت یک شرکت مربوط می شود، بلکه بر اساس موضوعات محبوبی است که توسط مخاطبان هدف مورد بحث قرار می گیرد.
ادامه ایجاد محتوای اصلی بسیار عالی است، اما اگر محتوا برای مطابقت با معیارهای خاص نحوه جستجوی بینندگان برای یک محصول بهینه سازی نشود، بی فایده خواهد بود. هنگام افزایش گوش دادن اجتماعی، جزئیات خاصی در معرض دید قرار خواهند گرفت. اکستروم می گوید: این جزئیات به شما کمک می کند تا یک استراتژی بازاریابی محتوا بسازید.
7. رسانه های اجتماعی مکانی عالی برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی هستند
کاترین رولند از YourParkingSpace میگوید: «برای کشف فرصتهای جدید کلمات کلیدی برای نمایهها و محتوای خود، روندهای شنیداری اجتماعی را دنبال کنید . این میتواند به شما نشان دهد که مردم میخواهند در مورد چه چیزی بخوانند و دنبال کنند، و در نتیجه چه چیزی باعث میشود رتبه بالاتری کسب کنید.»
جو گلدشتاین از Contractor Calls همچنین توصیه میکند «انتشار پستهای «از متخصص بپرس» در پروفایلهای رسانههای اجتماعی خود را منتشر کنید. این یک راه عالی برای افزایش تعامل و یافتن ایده های جدید برای کلمات کلیدی پرسش و پاسخ طولانی است که مشتریان شما واقعاً به آنها اهمیت می دهند.
گلدشتاین میگوید: «بسته به صنعت، ممکن است لازم باشد پستها را تقویت کنید یا برای بهترین سؤالها جوایز کوچکی ارائه دهید تا واقعاً جذابیت پیدا کنید.
8. رسانههای اجتماعی میتوانند به شما در تولید ایدههای محتوای جدید کمک کنند
Aleksandar Ratkovic از SEO Aleksandar می گوید: «ما از این روش استفاده می کنیم . تیم مسئول شبکههای اجتماعی فهرستی از نظرات و سؤالات اصلی را که در فیسبوک، اینستاگرام و غیره دریافت میکنند تهیه میکند. سپس آن فهرست را برای کپیرایترهای SEO ما ارسال میکنند.»
کپینویسان سئوی ما از این لیست برای ارائه ایدههایی برای پستهای وبلاگ جدید ، توضیحات محصول و سایر محتوای وبسایت استفاده میکنند.»
"با استفاده از این فرآیند، ما متوجه افزایش دید موتورهای جستجو در درصدهای مناسبی شده ایم."
9. Social به شما کمک می کند تا برای پرس و جوهای مارک دار، املاک SERP متعلق به خود را ادعا کنید
صفحات رسانههای اجتماعی شما در نتایج جستجو رتبهبندی میشوند، و به همین دلیل، پاتریک لئونارد از Brighter Digital میگوید که «کانالهای اجتماعی بزرگ مانند فیسبوک، نقلقولهای برجستهای هستند که باید در تلاشهای سئوی کسبوکار گنجانده شوند.»
لئونارد میگوید: «نمایههای اجتماعی میتوانند رتبه بالایی برای جستجوهای برند داشته باشند، بنابراین پر کردن پروفایلها با بررسیها میتواند به کسب و کار شما کمک کند قانونیتر و قابل اعتمادتر به نظر برسد و نرخ کلیک و تبدیلها را افزایش دهد.
اما، واقعاً بهینه سازی پروفایل های اجتماعی برندتان برای سئو چقدر مهم است؟ به گفته پاسخ دهندگان ما، این بسیار مهم است. تقریباً 92٪ برای بهینه سازی پروفایل های اجتماعی خود زمان می برند:
10. هنگامی که شما منتظر سئو هستید، ترافیک ترافیک را افزایش می دهد
لیز هیوز از Blue Bamboo میگوید: ترکیب سئو و رسانههای اجتماعی میتواند راهی بسیار مؤثر برای افزایش ترافیک وبسایت، به ویژه در روزهای اولیه پس از راهاندازی یک وبسایت باشد.
تاکتیک های سئو برای یافتن صفحه شما در موتورهای جستجو فوق العاده هستند. اما زمان می برد. نه تنها بهینه سازی وب سایت شما زمان می برد، بلکه به موتورهای جستجو می رسد تا با سایت شما آشنا شوند، به شما می رسد تا تعداد زیادی بک لینک به سایت خود اضافه کنید و البته مشتریان شما شروع به کلیک بر روی سایت شما می کنند. "
«صف شبکه های اجتماعی. رسانههای اجتماعی راهی عالی برای معرفی نام کسبوکارتان به صورت آنلاین است، در حالی که وبسایت شما در حال بالا رفتن رتبهها است. ترفند این است که پست هایی ایجاد کنید که افراد را تشویق کند تا روی سایت شما کلیک کنند."
هیوز میگوید: «در نهایت، گوگل متوجه میشود که از وبسایت شما استفاده میشود، و این به شما کمک میکند تا در رتبهبندی نتایج موتور جستجوی خود بالا بروید».
دیوید بیلی-لورینگ از Blu Mint Digital موافق است: صفحات فرود جدید ایجاد شده فاقد قدرت اعتبار صفحه هستند، حتی اگر قدرت اعتبار دامنه بالا باشد. سئوکارانی که صفحات فرود جدید ایجاد می کنند باید از تیم های رسانه های اجتماعی خود بخواهند که با اشتراک گذاری آن در تمام پروفایل های رسانه های اجتماعی به تقویت صفحات کمک کنند.
من حتی پیشنهاد میکنم با ایجاد یک تبلیغ، پست رسانههای اجتماعی را تقویت کنید. بیلی لورینگ میگوید، مفهوم اینجا این است که ترافیک به صفحه وارد شود تا موتورهای جستجو این صفحه را به عنوان یک صفحه محبوب ببینند و در نهایت رتبهبندی را افزایش دهند.
و Alistair Dodds of Ever Increasing Circles میگوید که «استفاده از شبکههای اجتماعی پولی برای تقویت محتوای سئو کمک میکند تا اطمینان حاصل کنیم که محتوای ما در مقابل مخاطبان هدف TOFU، MOFU و BOFU قرار میگیرد، که به ایجاد بیشتر ایمیلها و لیستهای هدفگیری مجدد کمک میکند.»
«علاوه بر این، این امر به جذب بازدیدکنندگان، تعامل و نظرات روی پستها کمک میکند، که به اثبات اجتماعی کمک میکند زمانی که ما برای فرصتهای تبلیغاتی مشترک و بک لینکهای با کیفیت خوب با ناشران دیگر تماس میگیریم. دادز می گوید: این یک استراتژی کل نگر است که در طول سال ها به خوبی به ما خدمت کرده است، زیرا هر بخش از قسمت بعدی پشتیبانی می کند.
اهمیت سئو برای رسانه های اجتماعی
در حالی که اکثر پاسخهایی که دریافت کردیم توضیح میدادند که چگونه رسانههای اجتماعی به سئو کمک میکنند، چندین پاسخدهنده گفتند که سئو به رسانههای اجتماعی نیز کمک میکند.
بنابراین ما می خواستیم در مورد رابطه سئو با رسانه های اجتماعی بیشتر بدانیم. در اینجا روش هایی وجود دارد که تلاش های سئو شما می تواند به حمایت از تلاش های بازاریابی رسانه های اجتماعی شما کمک کند:
- تحقیق کلمات کلیدی به شما می گوید که دنبال کنندگان شما چه می خواهند
- بهترین روش های سئو موفقیت جستجوی اجتماعی را فعال می کند
- سئو فنی منجر به عملکرد و ردیابی اجتماعی بهتر می شود
1. تحقیق کلمات کلیدی به شما می گوید که دنبال کنندگان شما چه می خواهند
Lance Beaudry از Avalanche Creative میگوید: «سئوی درست انجام شده به دنبال یافتن تقاضا بر اساس جستجو است . وقتی نوبت به برنامهریزی محتوا و تصمیمگیری برای پست کردن در رسانههای اجتماعی میرسد، هیچ چیز بهتر از توجه به تقاضای مخاطبان هدف شما نیست.
Beaudry میگوید: « در مورد آنچه کاربران جستجو میکنند یا چیزهای مرتبط با آنچه آنها جستجو میکنند، پست کنید.
فیلیپ سیلوبد از Honest Marketing موافق است: «با سئو، میتوانید بفهمید که مردم به دنبال چه چیزی هستند. سپس، از شبکه اجتماعی برای سفارشی کردن پست خود برای تبلیغ برای افرادی که آن اطلاعات را جستجو می کنند، استفاده کنید.
کریس هورناک از بلاگ هندز توصیه می کند "از ابزاری مانند AnswerThePublic برای کشف سوالاتی که قبلاً در گوگل جستجو شده اند استفاده کنید."
و روبرتو سورینو از Adword Vigilante این فرآیند را توصیه میکند: «از 3 تا 4 رقبای بزرگ خود عبور کنید، به برخی از صفحات برتر آنها در Ahrefs نگاه کنید و در Screaming Frog یک خزیدن انجام دهید تا بتوانید آن را با API Ahrefs ادغام کنید.»
سپس، پستها و کلمات کلیدی با عملکرد برتر آنها را بگیرید و آنها را به آن ابزار متصل کنید و با سختی کم و حجم جستجوی بالا فیلتر کنید.
هنگامی که این کار را انجام دادید و محتوا را ایجاد کردید، استفاده از رسانههای اجتماعی برای تبلیغ محتوا بسیار آسانتر خواهد بود و در دانستن اینکه این چیزی است که مردم در مورد صنعت و جایگاه شما به آن علاقه دارند، اطمینان بیشتری خواهید داشت.
Severino میگوید: «وقتی به رسانههای اجتماعی و SEO با رویکردی منطقی و تحلیلی مانند این برخورد میکنید، هیچ حدس دیگری وجود ندارد.
2. بهترین روش های سئو، موفقیت جستجوی اجتماعی را فعال می کند
آلینا اوکرلوند از BestCompany.com میگوید: «مردم از شبکههای رسانههای اجتماعی نه تنها برای شروع ارتباط بلکه برای به دست آوردن اطلاعات استفاده میکنند . اساساً رسانه های اجتماعی به عنوان یک موتور جستجوی منحصر به فرد در حال رشد هستند.
برای اینکه به رتبه بندی محتوای خود در موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل کمک کنید، شما تحقیق کلمات کلیدی را انجام می دهید و آن کلمات کلیدی را در محتوای خود پیاده می کنید. اوکرلوند میگوید انجام همین کار با پروفایلها و پستهای رسانههای اجتماعی ممکن است ارزشمند باشد.
و گنجاندن کلمات کلیدی در پستهای اجتماعی خود میتواند به شما کمک کند تا پستها و نمایههای رسانههای اجتماعی خود را در SERP های Google افزایش دهید:
سوفی ادواردز از Click Consult میگوید: «بعضی از پلتفرمهای اجتماعی بسته هستند، بنابراین Google نمیتواند به طور فعال به دادهها دسترسی داشته باشد. با این حال، دیگران - مانند توییتر - چنین نیستند، بنابراین میتوانید برای کمک به رتبهبندی کانالهای اجتماعی، کلمات کلیدی را در توییتها قرار دهید.
با این حال، اگر میخواهید از کلمات کلیدی در پستهای اجتماعی خود استفاده کنید، Deirdre O'Donoghue از G2 توصیههایی را ارائه میکند: «هرگز خوانایی برای سئوی بهتر را به خطر نیندازید. ضروری است که محتوای شما کاربر را در ذهن خود نگه دارد.»
"جستجو فراتر از گوگل می رود، می گوید:" MediaSesh را کریستینا Brodzky. هر جا که یک جعبه جستجو وجود داشته باشد، سئو آنجاست. جستجوی اجتماعی تفاوتی ندارد.»
مطالب مرتبط: SEO برای مبتدیان: چگونه رتبه بندی جستجوی خود را از 103 SEO بهبود بخشید
3. سئو فنی منجر به عملکرد و ردیابی بهتر اجتماعی می شود
"یکی از مهمترین نکات مهم برای اعمال نفوذ SEO و رسانه های اجتماعی با هم است ردیابی و نظارت بر چگونه بازدید کنندگان از رسانه های اجتماعی تعامل با وب سایت خود را،" می گوید Rockay را بویان AZAP. گوگل آنالیتیکس و URL های ردیابی انتگرال های کلیدی هستند.
استیو یانور از شبکه اجتماعی Sky Alphabet میگوید: «برخی از مؤثرترین تکنیکهای سئو شامل پیادهسازی طرحوارههای مختلف – خواه میکروداده یا جاوا اسکریپت/JSON – در صفحات وب و عناصری است که میخواهید رتبهبندی کنید .»
بسیار مهم است که ویژگیهای اجتماعی شما (bios، لینکهای خروجی) و لینکهایی که در شبکههای اجتماعی به اشتراک میگذارید و مرتبط با وبسایت شما هستند، به درستی کدگذاری شده و به درستی تست شوند. این بدان معناست که شما باید مطمئن شوید که پیکسلهای فیسبوک، کد رهگیری توییتر و کدهای رهگیری لینکدین شما به درستی نصب و پیکربندی شدهاند.
در سایتهایی که وردپرس نیستند (Squarespace، Wix)، این میتواند یک مشکل واقعی باشد. لینکدین دارای کدهای رهگیری جدید و مدیر تبلیغات جدید است، بنابراین قبل از راه اندازی هر کمپینی، باید مطمئن شوید که لینکدین داده ها را از وب سایت شما دریافت می کند.
این تنها راهی است که میتوانید یک مخاطب سفارشی بسازید، که برای موفقیت در طول زمان بسیار مهم است، زیرا با این مخاطبان اولیه میتوانید مخاطبان مشابه بسازید و با تغییر خلاقیت، فرکانس ایجاد کنید.»
چگونه سئو و رسانه های اجتماعی را برای نتایج بهتر با موفقیت ترکیب کنیم؟
گابریلا سانینو از Level343 میگوید برای اینکه رسانههای اجتماعی و سئو با هم کار کنند، مهم است که «نقاط را به هم متصل کنیم».
این شگفت انگیز است که بسیاری از مردم این کار را نمی کنند. آنها حساب های اجتماعی دارند اما آنها را در وب سایت خود ندارند. آنها پست های وبلاگ را برای اشتراک گذاری تنظیم می کنند اما حساب اجتماعی خود را به اشتراک اضافه نمی کنند. آنها یک وبلاگ دارند اما هرگز پست های وبلاگ را در حساب های اجتماعی خود به اشتراک نمی گذارند."
Sannino میگوید: «از حسابهایی که دارید استفاده کنید، آنها را به یکدیگر متصل کنید تا یک استراتژی اجتماعی ایجاد کنید و آگاهی و شهرت برند خود را افزایش دهید.
بنابراین، چه راه هایی برای ارتباط بهتر نقاط بین سئو و تلاش های رسانه های اجتماعی وجود دارد؟ پاسخ دهندگان ما این نکات را ارائه کردند.
1. محتوا و تیم های رسانه های اجتماعی خود را هماهنگ کنید
دان تورنتون از TheWayoftheWeb میگوید: «بسیار اوقات، سئو و فعالیت رسانههای اجتماعی به هم مرتبط نیستند، زیرا توسط افراد یا بخشهای مختلف مدیریت میشود . "در نتیجه، بهترین چیزی که می توانید به آن امیدوار باشید ممکن است یک پست توییت یا فیس بوک هنگام انتشار یک مقاله جدید باشد."
تورنتون میگوید: «اما آنچه باید اتفاق بیفتد این است که بهبودهایی که برای سئو انجام میدهید باید توسط تبلیغات منظم رسانههای اجتماعی پشتیبانی شود و بالعکس.
سامانتا سایمون از راجر وست با این نظر موافق است: «به رسانههای اجتماعی دست بردارید و شروع به ادغام آن در استراتژی سئو خود کنید. در چشم انداز دیجیتال امروزی، رسانه های اجتماعی و سئو با هم کار می کنند.
2. محتوای SEO خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
کریگ دی بوربا از Ooma می گوید: «بهترین راه برای افزایش موفقیت هم در رسانه های اجتماعی و هم در سئو این است که محتوای خود را در تمام کانال های رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید .
تعدادی از پاسخ دهندگان موافقند که این یکی از ساده ترین راه ها برای ادغام تلاش های اجتماعی و سئوی شماست:
- «پست های وبلاگ جدید خود را در تمام حساب های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. به این ترتیب، پست قابل مشاهده است (برای سئو عالی) و حساب های رسانه های اجتماعی شما با اطلاعات ارزشمند و مفید برای مخاطبان هدف شما فعال می شوند. (جرمی لاولور، رشد فعال کسب و کار )
- هنگامی که کاربران محتوای صفحه یا گروه فیس بوک شما را به اشتراک می گذارند، نشان می دهد که شما یک متخصص، یک مرجع و یک منبع قابل اعتماد هستید. این به تقویت حرکت تلاشهای سئو کمک میکند.» (شانون دویل، Page 1 Solutions )
3. مطمئن شوید که محتوای SEO برای اشتراک گذاری بهینه شده است
بن سیلر از CoSchedule میگوید: «مطمئن شوید که هر قطعه محتوایی که ایجاد میکنید شامل تصاویری است که به راحتی میتوان آنها را در رسانههای اجتماعی تغییر کاربری داد.
"این مستلزم ایجاد محتوای بهینه شده برای جستجو با در نظر گرفتن رسانه های اجتماعی از همان ابتدا، با دارایی های بصری است که می تواند به تنهایی با آمار، نمودارها، نقل قول ها، یا موارد دیگر که هنوز هم می تواند خارج از زمینه اصلی خود در پست معنی داشته باشد، ایستاده باشد. "
Sailer میگوید: «این میتواند به موفقیت محتوای شما هم در رسانههای اجتماعی و هم در جستجوی ارگانیک بدون تلاش اضافی کمک کند.

Chaz Van de Motter از Elite Marketing Studios توصیه میکند «پستهای وبلاگی را که برای ایجاد سرنخهای ورودی از طریق سئو استفاده میکنید، بگیرید و یک ویدیوی توضیحدهنده YouTube در اطراف آن محتوا بسازید».
از آنجا، نه تنها میتوانید ویدیو را در وبلاگ خود برای تقویت سئوی سایت قرار دهید، بلکه میتوانید ویدیو را کوتاه کنید و از آن به عنوان محتوای رسانههای اجتماعی ویروسی استفاده کنید که به نوبه خود، مخاطبان خود را به عمل دعوت میکند و باعث میشود. ترافیک بیشتر به وبلاگ و وب سایت شما باز می گردد."
Van de Motter میگوید: «این رویکرد به ما کمک کرده تا زمانی را که کاربران در سایت خود میگذرانند افزایش دهیم و به ثبات استراتژی محتوای رسانههای اجتماعی ما کمک میکند.
و میگوئل پیدرافیتا میگوید که « استفاده مجدد از محتوای موجود در یک رسانه بهتر برای رسانههای اجتماعی یک پیروزی بزرگ است. به عنوان مثال، من از Blogcast برای تولید خودکار نسخه های صوتی مقالاتم استفاده می کنم که سپس آن ها را در توییتر به اشتراک می گذارم. من موفق شدهام با آن تعامل و بازخورد مثبت زیادی دریافت کنم.»
4. تبلیغ متقابل در هر دو کانال
Slisha Kanakriya از With Clarity می گوید: «تبلیغ متقابل و به اشتراک گذاری محتوا و رسانه در رسانه های اجتماعی و سئو مؤثرترین راه برای درخشش هر دو است .
همانطور که کریس دیویس از Trickle توضیح می دهد، یکی از راه های تبلیغ متقابل این است که "به سادگی اطمینان دهید که هر یک از پروفایل های رسانه های اجتماعی شما پیوندی را در اختیار کاربران قرار می دهد که آنها را مستقیماً به وب سایت شما هدایت می کند."
یکی دیگر از توصیههای اندرو سویندلهورست از AHM Installations ، «قرار دادن پستها و وضعیتهای رسانههای اجتماعی در پستها و مقالات وبلاگ است. این نه تنها به صفحات رسانههای اجتماعی شما پیوند میدهد، بلکه شانس اینکه شخصی روی آن کلیک کرده و از آن بازدید کند را افزایش میدهد و در نتیجه فالو، لایک یا نظر میدهد.»
همچنین ایده خوبی است که مطمئن شوید یک نوار کناری در وبلاگ خود دارید که خوانندگان را آسان می کند تا شما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنند. Swindlehurst می گوید: با انجام این کار می توانید به راحتی فالوورهای بیشتری را بدون نیاز به انجام کارهای اضافی به دست آورید.
الکسیس سوئر از Elite Digital موافق است و میگوید: «اشتراکگذاری پستهای مرتبط با رسانههای اجتماعی از طریق پیوند دادن به آنها از پستهای وبلاگتان، راهی استراتژیک برای بردن مخاطبان هدفتان به یکی از کانالهای بازاریابیتان است، بدون اینکه خیلی آشکار باشد که هدف شما این است. "
5. اشتراک گذاری پست های شما را برای مردم آسان کنید
کریس مارتین از FlexMR میگوید: «این مهم است که مطمئن شوید پستها و محتواهای وبلاگ به راحتی به اشتراک گذاشته میشوند . نقل قول های مهم را بیرون بیاورید و پیوندهایی ایجاد کنید که به طور خودکار این نقل قول ها را با یک کلیک در پلتفرم های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
هر چه یک مقاله بیشتر در کانالهای اجتماعی به اشتراک گذاشته شود (و متعاقباً بازدید شود)، سیگنالهای قویتری به موتورهای جستجو ارسال میکند.
6. از راه اندازی مجدد دو طرفه استفاده کنید
اندرو هالند از Zoogly Media میگوید: «سئو و رسانههای اجتماعی یک یا دو نکته در بازاریابی هستند، و یک نکته برای استفاده از هر دو این است که از هدفگیری مجدد دوطرفه استفاده کنید . هدفگیری مجدد دو طرفه به این معنی است که مطمئن شوید از هر دو مخاطب برای افزایش ترافیک به پلتفرم دیگر استفاده میکنید.
به عنوان مثال، بگویید که یک ویدیوی ویروسی برای فیس بوک ایجاد کرده اید. دفعه بعد که مقالهای را منتشر میکنید، میتوانید آن پست را برای کسانی که با ویدیوی شما درگیر هستند تقویت کنید. این به شما فرصتی عالی برای دریافت ترافیک بیشتر به وب سایت خود از سوی مخاطبان هدف می دهد."
"عکس آن نیز صدق می کند. هنگامی که از طریق SEO ترافیک ارگانیک به وب سایت خود دریافت می کنید، می توانید آن افراد را با استفاده از فیس بوک پیکسل خود با محتوا و تبلیغاتی که به صورت بومی در پلتفرم فیس بوک ایجاد می کنید، دوباره هدف گیری کنید.
«بیشتر صاحبان کسب و کار فقط بر روی هدف قرار دادن مجدد بازدیدکنندگانی که از وب سایت آنها بازدید می کنند تمرکز می کنند. آنها به ندرت داراییهایی را با هدف تعامل با هدف ثانویه ایجاد مخاطبین هدفگیری مجدد ایجاد میکنند.»
موفقیت در سئو و اجتماعی با محتوای عالی شروع می شود
شریاش میشرا از شرکس دیزاین میگوید: «محتوای منحصربهفرد عالی برابر با عملکرد عالی با سئو و رسانههای اجتماعی است .
"رسانه های اجتماعی همه چیز در مورد تعامل با مردم است. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، به احتمال زیاد در رتبه بالاتری قرار خواهید گرفت زیرا مردم و موتورهای جستجو هر دو شما را دوست خواهند داشت.